Вирок
від 30.10.2023 по справі 402/232/22
УЛЬЯНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Справа № 402/232/22

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30.10.2023м. Благовіщенське

Ульяновський районний суд Кіровоградської області в складі:

головуючого судді - ОСОБА_1

секретаря судового засідання - ОСОБА_2

прокурорів- ОСОБА_3 , ОСОБА_4

обвинуваченого ОСОБА_5

адвоката ОСОБА_6

представника потерпілого - ОСОБА_7

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м.Благовіщенське кримінальне провадження №12022121110000046 по обвинуваченню:

ОСОБА_5 , уродженця с.Грушка Ульяновського району Кіровоградської області, громадянина України, освіта вища, ФОП, одруженого, депутатом не являється, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , тимчасово проживаючий за адресою: АДРЕСА_2 , не судимого, картка платника податків НОМЕР_1 ,

за ч.1, ч.3 ст.358 КК України,

В С Т А Н О В И В:

Згідно з інкримінованим обвинуваченням ОСОБА_5 обвинувачується у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1, ч.3 ст.358 КК України за наступних обставин:

16.12.2019 року ОСОБА_8 , житель АДРЕСА_3 , звернувся із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 2,0000 га. ріллі для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ А.01.03.) із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Кам`янобрідської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області, за межами населеного пункту, так як право на безоплатну приватизацію земельної ділянки за цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства останнім не використано.

23.12.2019 року Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області видало наказ № 11-10062/14-19-СГ ''Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою'', в якому зазначено надати ОСОБА_8 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Кам`янобрідської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га., в тому числі: 2,0000 га. пасовища, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства.

ОСОБА_5 , згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.03.2016 року являється фізичною особою-підприємцем, та, виконуючи обов`язки інженера-землевпорядника, на підставі кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника, виданого Державним вищим навчальним закладом "Національний гірничий університет" від 12.02.2014 року та свідоцтва про підвищення кваліфікації інженера-землевпорядника, виданого Національним авіаційним університетом (НАУ) навчально-науковий інститут неперервної освіти (НН ІНО) від 07.03.2018 року, керуючись ст.26 Закону України "Про землеустрій" фізичні особи-підприємці, що володіють необхідними технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою, ст. 28 Закону України «Про землеустрій» - права та обов`язки розробника документації із землеустрою розробники документації із землеустрою несуть відповідно до закону відповідальність за достовірність, якість і безпеку заходів, передбачених цією документацією, здійснив розробку документації проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_8 .

21.01.2020 року (більш точного часу досудовим розслідуванням не встановлено) ОСОБА_5 , маючи злочинний намір направлений на підроблення документів, діючи умисно, з корисливих спонукань, не здійснив усіх дій щодо перевірки земельної ділянки, що вказана в поданих схематичних матеріалах, а шляхом внесення недостовірних даних до офіційного документу, а саме: у заповненні ПЕРЕЛІКУ обмежень щодо використання земельних ділянок зазначив, що території та об`єкти природно-заповідного фонду не відносяться, що стало підставою отримання ОСОБА_8 у власність земельної ділянки загальною площею 2,0000 га., яку було зареєстровано та присвоєно кадастровий номер 3525583600:02:000:5088.

Відповідно дев`ятої сесії шостого скликання, Кіровоградської обласної ради, рішення №183 від 19.08.2011 року «Про оголошення території і об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення», земельна ділянка з кадастровим номером: 3525583600:02:000:5088 площею 2 га., знаходяться в заповідних зонах, а саме: "Кам`яногірський" - заказник створений на схилах долини правого і лівого берегів річки Синиця між селами Синицівка, Кам`яний Брід та Шамраївка Ульяновського району. До території заказника входять також нижні частини долин, приток річки Синиця річок Таужнянка, Куца Балка та Лісова. По обох берегах річок спостерігаються виходи на поверхню кристалічних порід, в яких проявляються джерела та струмки. В північній частині заказника знаходиться безстічне «Бездонне озеро» глибиною 2,85 метри, яке має підземне живлення та підземний стік. Виявлені два види рослин, занесених до червоного списку Міжнародного союзу охорони природи; один до Європейського червоного списку, сім видів занесених до Червоної книги України і 17 видів рослин, які підлягають особливій охороні на території Кіровоградської області. Зустрічається два види тварин, занесених до Червоної книги України: ксидокопна (бджола-тесляр) звичайна та ящірка зелена.

Згідно Охоронного зобов`язання № МЗланд 73-564 від 17 травня 2013 року та відповідно до статті 53 Закону України "Про природно-заповідний фонд України", Держуправління охорони навколишнього природного середовища в Кіровоградській області передає під охорону землекористувачу заповідний об`єкт ландшафтний заказник "Кам`яногірський", загальною площею 293,13 га місцевого значення, створений рішенням Кіровоградської обласної ради від 19.08.2011 року з метою збереження та відтворення унікального ландшафту, рідкісного тваринного та рослинного світу, які занесені до Червоної книги України, який розташований в Ульяновському районі між с.Синицівка, с.Кам`яний Брід, с.Данилова Балка та с.Шамраївка.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника відділу Держкомзему в Ульяновському районі Кіровоградської області, своїм підписом погодив схему пропонованого ландшафтного заказнику "Кам`яногірський" загальною площею 293,13га, який розташований на схилах правого та лівого берега долини р.Синиця між с.Синицівка, Кам`яний Брід та Шамраївка Ульяновського району Кіровоградської області.

Відповідно до ст.47 Закону України "Про землеустрій" визначено, що рішення про затвердження проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, реакційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон одночасно є рішенням про встановлення меж таких територій.

В свою чергу ст.28 Закону України «Про землеустрій» визначає права та обов`язки розробників документації із землеустрою.

Відповідно до п. є) у процесі розробки документації із землеустрою, на підставі якої формуються відомості про об`єкти Державного земельного кадастру (у тому числі документації із землеустрою, яка одночасно є містобудівною документацією), зобов`язує розробників документації із землеустрою одержувати від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацію про місце розташування таких об`єктів та їх характеристики (з урахуванням законодавства про користування інформацією, що становить державну таємницю).

Таким чином, своїми умисними протиправними діями ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вчинив підроблення документа, тобто кримінальне правопорушення, передбачене ч.1 ст.358 КК України.

Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що 16.12.2019 року ОСОБА_9 , житель АДРЕСА_3 , звернувся із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 2,0000 га. ріллі для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ А.01.03.) із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Кам`янобрідської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області, за межами населеного пункту, так як право на безоплатну приватизацію земельної ділянки за цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства останнім не використано.

23.12.2019 року Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області видало наказ № 11-10067/14-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, в якому зазначено надати ОСОБА_9 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Кам`янобрідської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га., в тому числі: 2,0000 га. пасовища, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства.

ОСОБА_5 , згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.03.2016 року являється фізичною особою-підприємцем та виконуючи обов`язки інженера-землевпорядника на підставі кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника виданого Державним вищим навчальним закладом "Національний гірничий університет" від 12.02.2014 року та свідоцтва про підвищення кваліфікації інженера-землевпорядника, виданого Національним авіаційним університетом (НАУ) навчально-науковий інститут неперервної освіти (НН ІНО) від 07.03.2018 року, керуючись ст. 26 Закону України "Про землеустрій" фізичні особи-підприємці, що володіють необхідними технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою, ст. 28 Закону України "Про землеустрій" - права та обов`язки розробника документації із землеустрою розробники документації із землеустрою несуть відповідно до закону відповідальність за достовірність, якість і безпеку заходів, передбачених цією документацією, здійснив розробку документації проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_9 .

21.01.2020 року (більш точного часу досудовим розслідуванням не встановлено) ОСОБА_5 , маючи злочинний намір направлений на підроблення документів, діючи умисно з корисливих спонукань, не здійснив усіх дій щодо перевірки земельної ділянки, що вказана в поданих схематичних матеріалах, а шляхом внесення недостовірних даних до офіційного документу, а саме у заповненні ПЕРЕЛІКУ обмежень щодо використання земельних ділянок зазначив, що території та об`єкти природно-заповідного фонду не відносяться, що стало підставою отримання ОСОБА_9 у власність земельної ділянки загальною площею 2,0000 га., яку зареєстровано та присвоєно кадастровий номер 3525583600:02:000:5089.

Відповідно дев`ятої сесії шостого скликання, Кіровоградської обласної ради, рішення №183 від 19.08.2011 року "Про оголошення території і об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення", земельна ділянка з кадастровим номером: 3525583600:02:000:5089 площею 2 га, знаходяться в заповідних зонах, а саме: "Кам`яногірський" - заказник створений на схилах долини правого і лівого берегів річки Синиця між селами Синицівка, Кам`яний Брід та Шамраївка Ульяновського району. До території заказника входять також нижні частини долин приток річки Синиця річок Таужнянка, Куца Балка та Лісова. По обох берегах річок спостерігаються виходи на поверхню кристалічних порід, в яких проявляються джерела та струмки. В північній частині заказника знаходиться безстічне «Бездонне озеро» глибиною 2,85 метри, яке має підземне живлення та підземний стік. Виявлені два види рослин, занесених до червоного списку Міжнародного союзу охорони природи; один до Європейського червоного списку, сім видів занесених до Червоної книги України і 17 видів рослин, які підлягають особливій охороні на території Кіровоградської області. Зустрічається два види тварин, занесених до Червоної книги України: ксидокопна (бджола-тесляр) звичайна та ящірка зелена.

Згідно Охоронного зобов`язання № МЗланд 73-564 від 17 травня 2013 року та відповідно до статті 53 Закону України "Про природно-заповідний фонд України" Держуправління охорони навколишнього природного середовища в Кіровоградській області передає під охорону землекористувачу заповідний об`єкт ландшафтний заказник "Кам`яногірський", загальною площею 293,13 га. місцевого значення, створений рішенням Кіровоградської обласної ради від 19.08.2011 року з метою збереження та відтворення унікального ландшафту, рідкісного тваринного та рослинного світу, які занесені до Червоної книги України, який розташований в Ульяновському районі між с.Синицівка, с.Кам`яний Брід, с.Данилова Балка та с.Шамраївка.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника відділу Держкомзему у Ульяновському районі Кіровоградської області, своїм підписом погодив схему пропонованого ландшафтного заказнику "Кам`яногірський" загальною площею 293,13 га., який розташований на схилах правого та лівого берега долини р.Синиця між с.Синицівка, Кам`яний Брід та Шамраївка Ульяновського району Кіровоградської області.

Відповідно до ст.47 Закону України "Про землеустрій" визначено, що рішення про затвердження проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, реакційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон одночасно є рішенням про встановлення меж таких територій.

В свою чергу ст.28 Закону України "Про землеустрій" визначає права та обов`язки розробників документації із землеустрою.

Відповідно до п. "є" - у процесі розробки документації із землеустрою, на підставі якої формуються відомості про об`єкти Державного земельного кадастру (у тому числі документації із землеустрою, яка одночасно є містобудівною документацією), зобов`язує розробників документації із землеустрою одержувати від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацію про місце розташування таких об`єктів та їх характеристики (з урахуванням законодавства про користування інформацією, що становить державну таємницю).

Таким чином, своїми умисними протиправними діями ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вчинив повторне підроблення документа, тобто кримінальне правопорушення, передбачене ч.3 ст.358 КК України.

Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що 16.12.2019 року ОСОБА_10 , жителька АДРЕСА_3 , звернулась із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 2,0000 га. ріллі для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ А.01.03.) із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Кам`янобрідської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області, за межами населеного пункту, так як право на безоплатну приватизацію земельної ділянки за цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства останньою не використано.

23.12.2019 року Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області видало наказ № 11-10063/14-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою в якому зазначено надати ОСОБА_10 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Кам`янобрідської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га, в тому числі: 2,0000 га пасовища, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства.

ОСОБА_5 , згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.03.2016 року являється фізичною особою-підприємцем, та, виконуючи обов`язки інженера-землевпорядника на підставі кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника, виданого Державним вищим навчальним закладом "Національний гірничий університет" від 12.02.2014 року та свідоцтва про підвищення кваліфікації інженера-землевпорядника, виданого Національним авіаційним університетом (НАУ) навчально-науковий інститут неперервної освіти (НН ІНО) від 07.03.2018 року, керуючись ст.26 Закону України "Про землеустрій" фізичні особи-підприємці, що володіють необхідними технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою, ст. 28 Закону України "Про землеустрій" - права та обов`язки розробника документації із землеустрою розробники документації із землеустрою несуть відповідно до закону відповідальність за достовірність, якість і безпеку заходів, передбачених цією документацією, здійснив розробку документації проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_10 .

21.01.2020 року (більш точного часу досудовим розслідуванням не встановлено) ОСОБА_5 , маючи злочинний намір направлений на підроблення документів, діючи умисно з корисливих спонукань, не здійснив усіх дій щодо перевірки земельної ділянки, що вказана в поданих схематичних матеріалах, а шляхом внесення недостовірних даних до офіційного документу, а саме у заповненні ПЕРЕЛІКУ обмежень щодо використання земельних ділянок зазначив, що території та об`єкти природно-заповідного фонду не відносяться, що стало підставою отримання ОСОБА_10 у власність земельної ділянки загальною площею 2,0000 га., яку зареєстровано та присвоєно кадастровий номер 3525583600:02:000:5090.

Відповідно дев`ятої сесії шостого скликання, Кіровоградської обласної ради, рішення №183 від 19.08.2011 року "Про оголошення території і об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення", земельна ділянка з кадастровим номером: 3525583600:02:000:5090 площею 2 га, знаходяться в заповідних зонах, а саме: «Кам`яногірський» - заказник створений на схилах долини правого і лівого берегів річки Синиця між селами Синицівка, Кам`яний Брід та Шамраївка Ульяновського району. До території заказника входять також нижні частини долин приток річки Синиця річок Таужнянка, Куца Балка та Лісова. По обох берегах річок спостерігаються виходи на поверхню кристалічних порід, в яких проявляються джерела та струмки. В північній частині заказника знаходиться безстічне "Бездонне озеро" глибиною 2,85 метри, яке має підземне живлення та підземний стік. Виявлені два види рослин, занесених до червоного списку Міжнародного союзу охорони природи; один до Європейського червоного списку, сім видів занесених до Червоної книги України і 17 видів рослин, які підлягають особливій охороні на території Кіровоградської області. Зустрічається два види тварин, занесених до Червоної книги України: ксидокопна (бджола-тесляр) звичайна та ящірка зелена.

Згідно Охоронного зобов`язання № МЗланд 73-564 від 17 травня 2013 року та відповідно до статті 53 Закону України "Про природно-заповідний фонд України" Держуправління охорони навколишнього природного середовища в Кіровоградській області передає під охорону землекористувачу заповідний об`єкт ландшафтний заказник "Кам`яногірський", загальною площею 293,13 га. місцевого значення, створений рішенням Кіровоградської обласної ради від 19.08.2011 року з метою збереження та відтворення унікального ландшафту, рідкісного тваринного та рослинного світу, які занесені до Червоної книги України, який розташований в Ульяновському районі між с.Синицівка, с.Кам`яний Брід, с.Данилова Балка та с.Шамраївка.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника відділу Держкомзему у Ульяновському районі Кіровоградської області, своїм підписом погодив схему пропонованого ландшафтного заказнику "Кам`яногірський" загальною площею 293,13 га, який розташований на схилах правого та лівого берега долини р. Синиця між с.Синицівка, Кам`яний Брід та Шамраївка Ульяновського району Кіровоградської області.

Відповідно до ст.47 Закону України "Про землеустрій" визначено, що рішення про затвердження проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, реакційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон одночасно є рішенням про встановлення меж таких територій.

В свою чергу ст.28 Закону України "Про землеустрій" визначає права та обов`язки розробників документації із землеустрою.

Відповідно до п. "є" у процесі розробки документації із землеустрою, на підставі якої формуються відомості про об`єкти Державного земельного кадастру (у тому числі документації із землеустрою, яка одночасно є містобудівною документацією), зобов`язує розробників документації із землеустрою одержувати від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацію про місце розташування таких об`єктів та їх характеристики (з урахуванням законодавства про користування інформацією, що становить державну таємницю).

Таким чином, своїми умисними протиправними діями ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вчинив повторне підроблення документа, тобто кримінальне правопорушення, передбачене ч.3 ст.358 КК України.

Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що 16.12.2019 року ОСОБА_11 , жителька АДРЕСА_3 , звернулась із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 2,0000 га. ріллі для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ А.01.03.) із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Кам`янобрідської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області, за межами населеного пункту, так як право на безоплатну приватизацію земельної ділянки за цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства останньою не використано.

23.12.2019 року Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області видало наказ № 11-10066/14-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою в якому зазначено надати ОСОБА_11 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Кам`янобрідської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області. Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га, в тому числі: 2,0000 га пасовища, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства.

ОСОБА_5 , згідно з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.03.2016 року являється фізичною особою-підприємцем, та, виконуючи обов`язки інженера-землевпорядника на підставі кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника виданого Державним вищим навчальним закладом "Національний гірничий університет" від 12.02.2014 року та свідоцтва про підвищення кваліфікації інженера-землевпорядника, виданого Національним авіаційним університетом (НАУ) навчально-науковий інститут неперервної освіти (НН ІНО) від 07.03.2018 року, керуючись ст.26 Закону України "Про землеустрій" фізичні особи- підприємці, що володіють необхідними технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою, ст.28 Закону України "Про землеустрій" - права та обов`язки розробника документації із землеустрою розробники документації із землеустрою несуть відповідно до закону відповідальність за достовірність, якість і безпеку заходів, передбачених цією документацією, здійснив розробку документації проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_11 .

21.01.2020 року (більш точного часу досудовим розслідуванням не встановлено) ОСОБА_5 , маючи злочинний намір, направлений на підроблення документів, діючи умисно з корисливих спонукань, не здійснив усіх дій щодо перевірки земельної ділянки, що вказана в поданих схематичних матеріалах, а шляхом внесення недостовірних даних до офіційного документу, а саме у заповненні ПЕРЕЛІКУ обмежень щодо використання земельних ділянок зазначив, що території та об`єкти природно-заповідного фонду не відносяться, що стало підставою отримання ОСОБА_11 у власність земельної ділянки загальною площею 2,0000 га., яку зареєстровано та присвоєно кадастровий номер 3525583600:02:000:5091.

Відповідно дев`ятої сесії шостого скликання, Кіровоградської обласної ради рішення №183 від 19.08.2011 року "Про оголошення території і об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення", земельна ділянка з кадастровим номером: 3525583600:02:000:5091 площею 2 га, знаходяться в заповідних зонах, а саме: «Кам`яногірський» - заказник створений на схилах долини правого і лівого берегів річки Синиця між селами Синицівка, Кам`яний Брід та Шамраївка Ульяновського району. До території заказника входять також нижні частини долин приток річки Синиця річок Таужнянка, Куца Балка та Лісова. По обох берегах річок спостерігаються виходи на поверхню кристалічних порід, в яких проявляються джерела та струмки. В північній частині заказника знаходиться безстічне «Бездонне озеро» глибиною 2,85 метри, яке має підземне живлення та підземний стік. Виявлені два види рослин, занесених до червоного списку Міжнародного союзу охорони природи; один до Європейського червоного списку, сім видів занесених до Червоної книги України і 17 видів рослин, які підлягають особливій охороні на території Кіровоградської області. Зустрічається два види тварин, занесених до Червоної книги України: ксидокопна (бджола-тесляр) звичайна та ящірка зелена.

Згідно Охоронного зобов`язання № МЗланд 73-564 від 17 травня 2013 року та відповідно до статті 53 Закону України "Про природно-заповідний фонд України" Держуправління охорони навколишнього природного середовища в Кіровоградській області передає під охорону землекористувачу заповідний об`єкт ландшафтний заказник "Кам`яногірський", загальною площею 293,13 га місцевого значення, створений рішенням Кіровоградської обласної ради від 19.08.2011 року з метою збереження та відтворення унікального ландшафту, рідкісного тваринного та рослинного світу, які занесені до Червоної книги України, який розташований в Ульяновському районі між с.Синицівка, с.Кам`яний Брід, с. Данилова Балка та с.Шамраївка.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 перебуваючи на посаді начальника відділу Держкомзему у Ульяновському районі Кіровоградської області своїм підписом погодив схему пропонованого ландшафтного заказнику "Кам`яногірський" загальною площею 293,13 га, який розташований на схилах правого та лівого берега долини р.Синиця між с.Синицівка, Кам`яний Брід та Шамраївка Ульяновського району Кіровоградської області.

Відповідно до ст.47 Закону України "Про землеустрій" визначено, що рішення про затвердження проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, реакційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон одночасно є рішенням про встановлення меж таких територій.

В свою чергу ст.28 Закону України "Про землеустрій" визначає права та обов`язки розробників документації із землеустрою.

Відповідно до п. "є" у процесі розробки документації із землеустрою, на підставі якої формуються відомості про об`єкти Державного земельного кадастру (у тому числі документації із землеустрою, яка одночасно є містобудівною документацією), зобов`язує розробників документації із землеустрою одержувати від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацію про місце розташування таких об`єктів та їх характеристики (з урахуванням законодавства про користування інформацією, що становить державну таємницю).

Таким чином, своїми умисними протиправними діями ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вчинив повторне підроблення документа, тобто кримінальне правопорушення, передбачене ч.3 ст.358 КК України.

Допитаний в ході судового розгляду обвинувачений ОСОБА_5 свою вину у вчиненні інкримінованих йому злочинів за ч.1,ч.3 ст.358 КК України не визнав та пояснив, що ніякого наміру на підроблення документів не мав та здійснив усі дії щодо перевірки земельних ділянок відповідно до встановленого законом порядку. Відомості про межі територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, межі обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів офіційно не внесені до Державного земельного кадастру до цього часу.

В обґрунтування доведеності винуватості обвинуваченого ОСОБА_5 у вчиненні ним кримінальних правопорушень передбачених ч.1, ч.3 ст.358 КК України, за обставин, наведених у обвинуваченні орган досудового слідства та прокурор у судовому засіданні послався на наступні докази:

Допитані в ході судового розгляду свідки ОСОБА_10 та ОСОБА_8 пояснили, що обвинувачений виготовляв для них проекти землеустрою на відведення земель сільськогосподарського призначення у приватну власність для ведення особистого селянського господарства. Про належність земель до природно-заповідного фонду вони обізнані не були.

Суд покази данних свідків не може покласти в основу обвинувального вироку стосовно обвинуваченого ОСОБА_5 , оскільки такі показази жодним чином не підтверджують винуватість підсудного у вчиненні злочинів, передбачених ч.1,ч.3 ст.358 КК України.

Також,органи досудовогорозслідування тапрокурор посилаютьсяна те,що вину ОСОБА_5 у вчинені ним злочинів передбачених ч.1, ч.3 ст.358 КК України підтверджують наступні досліджені судом докази:

витяги з Єдиного реєстру досудових розслідувань (кримінальне провадження №12022121110000046)

Т.2 а.п.16-24,33

витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (кримінальне провадження №12022121110000062)

Т.2 а.п.41

витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (кримінальне провадження №12022121110000063)

Т.2 а.п.49

витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (кримінальне провадження №12022121110000032)

Т.2 а.п.57,58

витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (кримінальне провадження №12022121110000090)

Т.2 а.п.59

довідка про оціночну вартість об`єкта нерухомості

Т.2 а.п.66-68

витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (кримінальне провадження №12022121110000182)

Т.2 а.п.69,70

довідка про оціночну вартість об"єкта нерухомості

Т.2 а.п.77-79

витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (кримінальне провадження №12022121110000183)

Т.2 а.п.80

довідка про оціночну вартість об`єкта нерухомості

Т.2 а.п.88-90

витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (кримінальне провадження №12022121110000184)

Т.2 а.п.91,92

довідка про оціночну вартість об`єкта нерухомості

Т.2 а.п.99-101

витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (кримінальне провадження №12022121110000021)

Т.2 а.п.102

витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (кримінальне провадження №12022121110000272)

Т.2 а.п.118

протокол ОМПвід 01.09.2021року ізфототаблицями,об"єктомогляду являютьсяземельні ділянки,з якого слідує, що в ході проведення слідчої дії було оглянуто земельні ділянки кадастрові номери 3525583600:02:000:5088, 3525583600:02:000:5089, 3525583600:02:000:5090, на яких виявлено сліди сільськогосподарського обробітку та залишки сільськогосподарських культур, а також земельну ділянку кадастровий номер 3525583600:02:000:5091, яка покрита була багаторічною трав`янистою та деревною рослинністю.

Т.2 а.п.125-131

Інформація (схема) про земельні ділянки

Т.2 а.п.132

лист Головногоуправління Держгеокадаструу Кіровоградськійобласті від04.10.2021№ 10-11-0.332-5636/2-21з додатками,відповідно дояких встановлено,що проекти землеустрою на земельні ділянки площею 2 га кадастрові номери 3525583600:02:000:5088, 3525583600:02:000:5091, 3525583600:02:000:5089, 3525583600:02:000:5090 для ОСОБА_8 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , розроблялись на підставі наказів ГУ Держгеокадатру в Кіровоградській області від 23.12.2019 № 11-10062/14-19- СГ, № 11-10063/14-19-СГ, № 11-10066/14-19-СГ№ 11-10067/14-19-СГ.

Межі ландшафтного заказника в натурі не встановлені, документація до фонду документації із землеустрою не надходила. Відомості про межі обмежень у використані земель та їх режим-утворюючих об`єктів до Державного земельного кадастру не внесені.

Шар "Природно-заповідний фонд" на Публічній кадастровій карті відображає межі об`єктів природно-заповідного фонду України. Шар не містить офіційних відомостей Державного земельного кадастру та носить виключно інформаційний характер.

Відомості про межі територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного значення, межі обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об"єктів офіційно не внесені до Державного земельного кадастру на підставі Проекту.

Т.2 а.п.134-146

супровідний лист та копія положення про ландшафтний заказник місцевого значення "Кам"яногірський", паспорт № НОМЕР_2 ,охоронне зобов`язання, наукове обрунтування створення ландшафтного заказника загальнодержавного значення "Кам`яногірський" із фотододатками, схема розташування пропонованого ландшафтного заказника місцевого значення "Кам`яногірський" на території Данилово-Балківської, Кам`янобрідської, Синицівської та Шамраївської сільських рад Ульяновського району Кіровоградської області, яка погоджена начальником відділу Держкомзему у Ульяновському районі В.Яремчук.

Т.2 а.п.148-162

Копії ухвали слідчого судді Голованівського районного суду від 15.09.2021 року про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів, протокол тимчасового доступу до речей і документів від 20.09.2021 року, опис документів, які були вилучені та документи

Т.2 а.п.167-196

лист відділу № 1 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, відповідно до якого встановлено, що відомості щодо земельних ділянок кадастрові номери: 3525583600:02:000:5088,3525583600:02:000:5090, 3525583600:02:000:5091,3525583600:02:000:5089, внесені до Національно-кадастрової системи 23.03.2020 на підставі Проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_8 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 .

На час реєстації вище вказаних земельних ділянок інформація щодо віднесення даних земельних ділянок до природно-заповідного фонду у відділі та на Публічно-кадастровій карті України була відсутня.

Т.2 а.п.197

повідомлення про неможливість проведення судової експертизи

Т.2 а.п.199-201, 203-205,207-209,211-213,216-222

ухвала про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні

Т.2 а.п.232-235

Характеризуючі дані

Т.3 а.п.49-60

На спростування доводів обвинувачення та на відстоювання власної правової позиції стороною захисту долучено та безпосередньо судом у судовому засіданні досліджено наступні письмові докази:

Лист Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 18.05.2022 року №29-11-0.332-1097/2-22 за змістом якого повідомлено про те, що межі ландшафтного заказника місцевого значення "Кам`яногірський" в натурі не встановлено, документація до фонду документації із землеустрою не надходила. Також повідомлено, що Шар "Природно-заповідний фонд" на Публічній кадастровій карті не містить офіційних відомостей Державного земельного кадастру та носить виключно інформативний характер. Відомості про межі територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, межі обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів офіційно не внесені до Державного земельного кадастру.

Лист Благовіщенської міської ради Кіровоградської області від 24.05.2022 року №03-23/93/1 про те, що проект землеустрою щодо організації і встановлення меж та проект створення територій природно-заповідного фонду - ландшафтного заказнику "Кам`яногірський" не розроблялися, рішення про розроблення не приймалося і такі документи відсутні.

Копія рішення Благовіщенської міської ради Кіровоградської області від 03.06.2022 року №1343 "Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду ландшафтного заказника "Кам`яногірський".

Вислухавши учасників процесу та дослідивши безпосередньо надані стороною обвинувачення та стороною захисту докази, керуючись ст.129 Конституції України, ст.ст.17, 22, 23 КПК України (далі - КПК) щодо презумпції невинуватості та забезпечення доведеності вини поза розумним сумнівом, змагальності сторін та свободи в поданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, забезпечуючи відповідно до вимог ст.321КПК здійснення учасниками кримінального провадження їхніх процесуальних прав і виконання ними обов`язків, спрямувавши судовий розгляд на забезпечення з`ясування всіх обставин кримінального провадження, надавши сторонам кримінального провадження можливість подання ними суду доказів, самостійного обстоювання стороною обвинувачення та стороною захисту їхніх правових позицій, провівши судовий розгляд у відповідності до вимог ст.337КПК лише стосовно особи, якій висунуте обвинувачення, і лише в межах висунутого обвинувачення відповідно до обвинувального акту, суд дійшов висновку про необхідність виправдання обвинуваченого ОСОБА_5 за висунутим йому обвинуваченням за ч.1,ч.3 ст.358 КК України з наступних підстав.

Згідно ст.28 ЗУ "Про землеустрій" розробники документації із землеустрою несуть відповідно до закону відповідальність за достовірність, якість і безпеку заходів, передбачених цією документацією. У разі невиконання або неналежного виконання умов договору при здійсненні землеустрою, розробники документації із землеустрою несуть відповідальність, передбачену договором і законом.

Сторона обвинувачення в сформульованому обвинуваченні ОСОБА_5 зазначає, що 21.01.2020 року (більш точного часу досудовим розслідуванням не встановлено) ОСОБА_5 , маючи злочинний намір направлений на підроблення документів, діючи умисно з корисливих спонукань, не здійснив усіх дій щодо перевірки земельних ділянок, що вказані в поданих схематичних матеріалах, а шляхом внесення недостовірних даних до офіційного документу, а саме у заповненні ПЕРЕЛІКУ обмежень щодо використання земельних ділянок зазначив, що до територій та об`єктів природно-заповідного фонду не відносяться, що стало підставою отримання:

- ОСОБА_8 у власність земельної ділянки загальною площею 2,0000 га., яку було зареєстровано та присвоєно кадастровий номер 3525583600:02:000:5088;

- ОСОБА_9 у власність земельної ділянки загальною площею 2,0000 га., яку зареєстровано та присвоєно кадастровий номер 3525583600:02:000:5089;

- ОСОБА_10 у власність земельної ділянки загальною площею 2,0000 га., яку зареєстровано та присвоєно кадастровий номер 3525583600:02:000:5090;

- ОСОБА_11 у власність земельної ділянки загальною площею 2,0000 га., яку зареєстровано та присвоєно кадастровий номер 3525583600:02:000:5091.

При цьому, сторона обвинувачення не зазначає у який саме спосіб обвинувачений повинен був перевірити вищевказані земельні ділянки та не надала суду жодного офіційного документа, який би підтверджував факт обмеження у використанні даних земельних ділянок.

Проте, суд, належним чином дослідивши матеріали справи, зазначає, що положення ч.4 ст.111 Земельного кодексу України (в редакції від16.01.2020 року, на час, коли за версією обвинувачення були вчиненні кримінальні правопорушення), яка визначає, що обмеження у використанні земель (крім обмежень, безпосередньо встановлених законом та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами) підлягають державній реєстрації в Державному земельному кадастрі у порядку, встановленому законом, і є чинними з моменту державної реєстрації. Частина 5 цієї ж статті передбачає, що відомості про обмеження у використанні земель зазначаються у, зокрема, проектах землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів.

Стаття 10 Закону України "Про Державний земельний кадастр" (редакція від 21.01.2020 року) передбачає, що об`єктами Державного земельного кадастру є: обмеження у використанні земель.

До Державного земельного кадастру включаються такі відомості про обмеження у використанні земель:

вид;

опис меж;

площа;

зміст обмеження;

опис режимоутворюючого об`єкта - контури, назви та характеристики, що обумовлюють встановлення обмежень (за наявності такого об`єкта);

інформація про документи, на підставі яких встановлено обмеження у використанні земель (стаття 14 Закону України "Про Державний земельний кадастр").

Частина 5 статті 21 Закону України "Про Державний земельний кадастр" передбачає, що відомості про обмеження у використанні земель вносяться до Державного земельного кадастру на підставі, зокрема, проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико- культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів.

Частина 2 статті 26 Закону України "Про Державний земельний кадастр" передбачає, що відомості про обмеження у використанні земель, встановлені законами та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами, вносяться до Поземельної книги без подання заяв, зазначених у частині третій цієї статті, на підставі документації, яка є підставою для внесення таких відомостей, а також рішень про її затвердження (якщо згідно із законом документація підлягає затвердженню), поданої органом, що прийняв рішення про таке затвердження.

Стаття 28 Закону України "Про Державний земельний кадастр" передбачає, що внесення до Державного земельного кадастру відомостей про обмеження у використанні земель здійснюється у формі: державної реєстрації обмежень у використанні земель; внесення до Державного земельного кадастру відомостей про межі обмежень у використанні земель, безпосередньо встановлених законами та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Державна реєстраціяобмеження у використанні земель здійснюється на підставі заяви:

власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності або особи, на користь якої встановлені обмеження - щодо обмежень, які стосуються використання певної земельної ділянки;

органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, рішенням якого затверджена документація із землеустрою, яка є підставою для внесення відомостей про ці обмеження до Державного земельного кадастру - щодо інших обмежень.

Для державної реєстрації обмеження у використанні земель заявник подає Державному кадастровому реєстратору, який здійснює державну реєстрацію таких обмежень:

заяву про державну реєстрацію обмеження за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру;

документ, що підтверджує виникнення, зміну та припинення обмеження;

електронний документ, що містить результати робіт із землеустрою.

Державна реєстрація обмеження у використанні земель або мотивована відмова у такій реєстрації здійснюється протягом чотирнадцяти робочих днів з дати реєстрації заяви,

Внесення до Державного земельного кадастру відомостей про обмеження у використанні земель, безпосередньо встановлені законами та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами, здійснюється:

у процесі державної реєстрації земельних ділянок та внесення змін до відомостей про них;

на підставі заяви органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, рішенням якого затверджена документація із землеустрою, яка є підставою для внесення відомостей про ці обмеження до Державного земельного кадастру, в порядку, визначеному статтею 32 цього Закону,

На підтвердження внесення до Державного земельного кадастру відомостей про обмеження у використанні земель заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру.

Таким чином, Закон чітко визначає види обмеження у використанні земель та порядок їх обліку (реєстрації) та офіційного підтвердження.

Єдиним належним та достовірним джерелом наявності обмежень у використанні земель є відомості Державного земельного кадастру, до якого вносяться такі обмеження.

Щодо земельних ділянок 3525583600:02:000:5068; 3525583600:02:000:5089; 3525583600:02:0005090; 3525583600:02:000:5091 будь-які відомості про обмеження до Державного земельного кадастру не внесені.

Так само, відомості про обмеження у використанні земель природно-заповідного фонду - ландшафтного заказнику "Кам`яногірський" до Державного земельного кадастру не вносилися.

Відтак будь-яких офіційних обмежень у використанні земель, зокрема, на території де розташовані спірні земельні ділянки, не існує і тому, такі відомості не могли бути відображені ОСОБА_5 у відповідних переліках обмежень.

Із суб`єктивної сторони даний злочин характеризується виною у формі умислу, який є прямий, особа усвідомлює, що вносить до офіційних документів завідомо неправдиві відомості, або складає та видає завідомо неправдиві документи і бажає так чинити.

Згідно п.п.1,2 ч.1 ст.91 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню:

1) подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення);

2) винуватість обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, форма вини, мотив і мета вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до ч.1 ст.92 КПК України обов`язок доказування обставин, передбачених статтею 91 цього Кодексу, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті, покладається на слідчого, прокурора та, в установлених цим Кодексом випадках - на потерпілого.

Відповідно до ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

При цьому обвинувальний вирок може бути постановлений судом лише в тому випадку, коли вина обвинуваченої особи доведена поза розумним сумнівом.

Стандарт доведення поза розумним сумнівом означає, що сукупність обставин, встановлена під час судового розгляду, виключає будь-яке інше розуміння пояснення події, яка є предметом судового розгляду, крім того, що інкримінований злочин був учинений і обвинувачений є винним у вчиненні цього злочину.

Для дотримання стандарту доведення поза розумним сумнівом законодавець вимагає, щоб будь-який обґрунтований сумнів у тій версії події, яку надало обвинувачення, був спростований фактами, встановленими на підставі допустимих доказів, і єдина версія, якою розумна і безстороння людина може пояснити всю сукупність фактів, установлених у суді - є та версія подій, яка дає підстави для визнання особи винуватою за пред`явленим обвинуваченням.

Тобто, дотримуючись засад змагальності, та виконуючи свій професійний обов`язок, передбачений ст.92 КПК, обвинувачення має довести перед судом за допомогою належних, допустимих та достовірних доказів, що існує єдина версія винуватості особи у вчиненні кримінального правопорушення, щодо якого їй пред`явлено обвинувачення.

Елементом принципу презумпції невинуватості є принцип "indubioproreo", згідно з яким при оцінюванні доказів усі сумніви щодо вини особи тлумачаться на користь її невинуватості. Презумпція невинуватості особи передбачає, що обов`язок доведення вини особи покладається на державу. Європейський суд з прав людини у своїй практиці неодноразово наголошував, що суди при оцінці доказів керуються критерієм доведення "поза розумним сумнівом". Таке доведення може випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою (рішення у справах "Нечипорук і Йонкало проти України", "Яременко проти України", "Кобець проти України", "Ірландія проти Сполученого Королівства" та ін.).

Таким чином, на думку суду, стороною обвинувачення не встановлено та не доведено поза розумним сумнівом, що обвинувачений на час заповнення ПЕРЕЛІКУ обмежень щодо використання земельних ділянок достеменно знав про знаходження даних земельних ділянок в межах ландшафтного заказника "Кам"яногірський", мав чи міг мати у розпорядженні такі відомості та вніс недостовірні дані про відсутність таких обмежень.

Навпаки,з дослідженогосудом листа відділу №1 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області ( Т.2 а.п.197) встановлено, що відомості щодо земельних ділянок кадастрові номери: 3525583600:02:000:5088, 3525583600:02:000:5090, 3525583600:02:000:5091, 3525583600:02:000:5089, внесені до Національно-кадастрової системи 23.03.2020 на підставі Проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_8 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , однак, на час реєстації вище вказаних земельних ділянок інформація щодо віднесення даних земельних ділянок до природно-заповідного фонду у відділі та на Публічно-кадастровій карті України була відсутня.

Суд критично відноситься до твердження обвинувачення про те, що оскільки обвинувачений ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника відділу Держкомзему у Ульяновському районі Кіровоградської області, своїм підписом погодив схему пропонованого ланшафтного заказника "Кам"яногірський" загальною площею 293,13 га., який розташований на схилах правого та лівого берега долини р.Синиця між с.Синицівка, Кам"яний Брід та Шамраївка Ульяновського району Кіровоградської області, то він умисно вніс недостовірні дані до офіційного документу "ПЕРЕЛІКУ" обмежень щодо використання земельних ділянок та зазначив, що спірні земельні ділянки не відносяться до території та об"єктів природно-заповідного фонду, що стало підставою отримання ОСОБА_8 , ОСОБА_9 ОСОБА_10 та ОСОБА_11 земельних ділянок, оскільки відомості про обмеження у використанні земель природно-заповідного фонду - ландшафтного заказнику "Кам`яногірський" до Державного земельного кадастру, як на момент погодження схеми так і на момент внесення ОСОБА_5 даних до "ПЕРЕЛІКУ" обмежень щодо використання земельних ділянок так і на момент винесення вироку - не вносилися.

Крім того, дослідивши дану схему, суд встановив, що на даній схемі відсутня дата погодження (підпису) та дата її виготовлення, що унеможливлює встановлення її походження та відповідність вимогам законодавства.

Так, види документації із землеустрою встановлюються Законом України "Про землеустрій". У той же час, вказаним Законом не передбачено такого виду документації із землеустрою, як схема розташування пропонованого ландшафтного заказнику.

Враховуючи, що вказана схема не містить прив`язки до місцевості та не має визначених координат та посилання на межові знаки та встановленні межі в натурі (на місцевості), та фактично є орієнтовними графічними матеріалами, які не дають можливості встановити точне місцезнаходження визначеної на схемі території, суд вважає, що вказаний доказ не підтверджує жодним чином існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у даному кримінальному провадженні.

Крім того, обвинувачення не довело у ході судового розгляду, що погоджена ОСОБА_5 схема пропонованого ланшафтного заказника "Кам"яногірський" загальною площею 293,13 га, який розташований на схилах правого та лівого берега долини р.Синиця між с.Синицівка, Кам"яний Брід та Шамраївка Ульяновського району Кіровоградської області, в подальшому була затверджена в установленому законом порядку і вона стосується територій на якій знаходяться спірні земельні ділянки.

Крім того, як встановлено судом та не заперечується учасниками справи, лише 03.06.2022 року Благовіщенською міської радою Кіровоградської області прийнято рішення №1343 "Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду ландшафтного заказника "Кам`яногірський", однак на момент ухвалення вироку даний проект не розроблено та не встановлено меж територій природно-заповідного фонду ландшафтного заказника "Кам`яногірський".

На момент розляду справи органи обвинувачення не надали суду будь-яких офіційних документів, які б встановлювали чіткі обмеження у використанні земель, зокрема, на території де розташовані спірні земельні ділянки і такі відомості могли бути відображені ОСОБА_5 у відповідних Переліках обмежень.

Крім того, сторона обвинувачення у обвинувальному акті посилається на те, що ст.28 Закону України "Про землеустрій" визначенає права та обов"язки розробників документації із землеустрою.

Відповідно до п. "Є" - у процесі розробки документації із землеустрою, на підставі якої формуються відомості про об`єкти Державного земельного кадастру (у тому числі документації із землеустрою, яка одночасно є містобудівною документацією), одержувати від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацію про місце розташування таких об`єктів та їх характеристики (з урахуванням законодавства про користування інформацією, що становить державну таємницю).

При цьому, у обвинувальному акті вказано, що ОСОБА_5 вчинив інкреміновані йому кримінальні правопорушення 21.01.2020 року.

Слід звернути увагу, що формулювання пункту є) ч.1 ст.28 Закону України "Про землеустрій" не зобов`язує, а надає право розробникам документації із землеустрою одержувати від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацію про місце розташування таких об`єктів та їх характеристики.

Крім того, частину першу статті 28 Закону України "Про землеустрій" доповнено пунктом "Є" згідно із Законом № 711-IX від 17.06.2020 року.

Таким чином, обвинувачення посилається в обґрунтування своїх вимог на норму Закону, яка навіть не була ще прийнята на момент розробки відповідної документації.

Відповідно до ст.50 Закону України "Про землеустрій", в редакції станом на 21.01.2020 року - проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому Земельним кодексом України.

Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають "...перелік обмежень у використанні земельних ділянок".

Відповідно до ст.118 Земельного кодексу, в редакції станом на 16.01.2020 року:

1. Громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.

2. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

3. Громадяни - працівники державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонери з їх числа, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні цих підприємств, установ та організацій, звертаються з клопотанням про приватизацію цих земель до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

4. Відповідний орган місцевого самоврядування або орган виконавчої влади в місячний термін розглядає клопотання і надає дозвіл підприємствам, установам та організаціям на розробку проекту приватизації земель.

5. Передача земельних ділянок у власність громадянам - працівникам державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонерам з їх числа провадиться після затвердження проекту приватизації земель у порядку, встановленому цим Кодексом.

6. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

7. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

У разі, якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

8. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

9. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

10. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

11. У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.

Виходячи ізвищевикладеного,суд дійшоввисновку, що розробленийпроект землеустрою,який включає зокремаПерелік обмеженьу використанніземельних ділянок, надає право зацікавленій особі відповідно до ст.118 Земельного кодексу України одержати безоплатно у власність земельну ділянку із земель державної або комунальної власності. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки набуває статусу офіційного документу та може виступати предметом злочину, передбаченого ст.358 КК України, лише після його погодження компетентними органами та його затвердження. На будь-якій стадії погодження проекту відведення, можливе внесення змін до проекту або відмова у погодженні проекту у разі наявності порушень земельного законодавства чи то інших нормативно-правових актів.

Такий правовий висновок викладено в постанові Верховного суду від 18.07.2018 року у справі №642/10569/14-к.

Згідно ч.1 ст.337 КПК України судовий розгляд проводиться лише стосовно особи, якій висунуте обвинувачення, і лише в межах висунутого обвинувачення відповідно до обвинувального акта, крім випадків, передбачених цією статтею.

Згідно ч.1 ст.1 КК України Кримінальний кодекс України має своїм завданням правове забезпечення охорони прав і свобод людини і громадянина, власності, громадського порядку та громадської безпеки, довкілля, конституційного устрою України від злочинних посягань, забезпечення миру і безпеки людства, а також запобігання злочинам.

Відповідно до ч.1 ст.2 КК України підставою кримінальної відповідальності є вчинення особою суспільно небезпечного діяння, яке містить склад злочину, передбаченого цим Кодексом.

У відповідності до ч.1 ст.11 КК України злочином є передбачене цим Кодексом суспільно небезпечне винне діяння (дія або бездіяльність), вчинене суб`єктом злочину.

Згідно ч.2 ст.17 КПК України ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні кримінального правопорушення і має бути виправданим, якщо сторона обвинувачення не доведе винуватість особи поза розумним сумнівом.

У відповідності до ч.4 ст.17 КПК України усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на користь такої особи.

Згідно ч.3 ст.62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно до ч.3 ст.373 КПК України обвинувальний вирок не може ґрунтуватися на припущеннях і ухвалюється лише за умови доведення у ході судового розгляду винуватості особи у вчиненні кримінального правопорушення.

З огляду на викладене, дотримуючись меж висунутого обвинувачення, суд вважає, що ОСОБА_5 підлягає визнанню невинуватим у пред`явленому обвинуваченні та виправданню у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1, ч.3 ст.358 КК України, на підставі ст.373КПК у зв`язку з недоведеністю вчинення ним даного кримінального правопорушення.

Цивільний позов не пред`являвся.

Речові докази, які зазначені в постанові, про визнання речових доказів та передачу їх на зберігання, від 13.05.2022 року (Т.2 а.с.236-249), а саме оригінали проектів землеустрою прокурором під час судового розгляду не долучались.

Процесуальні витрати у кримінальному проваджені відсутні.

Керуючись ст.ст.368-371,373-374 КПК, суд

У Х В А Л И В:

ОСОБА_5 визнати невинуватим у пред`явленому обвинуваченні у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.358 КК України, та виправдати за недоведеністю вчинення ним вказаного кримінального правопорушення.

ОСОБА_5 визнати невинуватим у пред`явленому обвинуваченні у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.358 КК України, та виправдати за недоведеністю вчинення ним вказаних кримінальних правопорушень.

Процесуальні витрати у кримінальному проваджені відсутні.

Цивільний позов не пред`являвся.

Речові докази відсутні.

Скасувати після набрання вироком законної сили накладений ухвалою слідчого судді Голованівського районного суду Кіровоградської області від 17 травня 2022 року (т.2 а.с.232) арешт на майно, а саме на земельні ділянки, які отримані у власність:

- ОСОБА_8 загальною площею 2,0000 га., яку було зареєстровано та присвоєно кадастровий номер 3525583600:02:000:5088;

- ОСОБА_9 загальною площею 2,0000 га., яку зареєстровано та присвоєно кадастровий номер 3525583600:02:000:5089;

- ОСОБА_10 загальною площею 2,0000 га., яку зареєстровано та присвоєно кадастровий номер 3525583600:02:000:5090;

- ОСОБА_11 загальною площею 2,0000 га., яку зареєстровано та присвоєно кадастровий номер 3525583600:02:000:5091.

Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КПК України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

На вирок може бути подана апеляційна скарга до Кропивницького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя: ОСОБА_1

СудУльяновський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення30.10.2023
Оприлюднено31.10.2023
Номер документу114502563
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги

Судовий реєстр по справі —402/232/22

Ухвала від 22.05.2024

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Олексієнко І. С.

Ухвала від 22.05.2024

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Олексієнко І. С.

Ухвала від 22.12.2023

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Олексієнко І. С.

Ухвала від 13.12.2023

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Олексієнко І. С.

Вирок від 30.10.2023

Кримінальне

Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Ясінський Л. Ю.

Вирок від 30.10.2023

Кримінальне

Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Ясінський Л. Ю.

Ухвала від 06.10.2023

Кримінальне

Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Ясінський Л. Ю.

Ухвала від 03.03.2023

Кримінальне

Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Ясінський Л. Ю.

Ухвала від 20.01.2023

Кримінальне

Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Ясінський Л. Ю.

Ухвала від 08.12.2022

Кримінальне

Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Ясінський Л. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні