Рішення
від 30.10.2023 по справі 260/5195/23
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

30 жовтня 2023 рокум. Ужгород№ 260/5195/23

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Плеханова З.Б. розглянувши у спрощеному письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "РБ ФРУКТ" до Головне управління ДПС у Закарпатській області про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

22 червня 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю "РБ ФРУКТ" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головне управління ДПС у Закарпатській області про:

1. Визнання протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДПС у Закарпатській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.03.2023 року № 8487126/44789410 про відмову у реєстрації податкової накладної № 40 від 28.02.2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних.

2. Зобовязати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "РБ ФРУКТ" за № 40 від 28.01.2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію.

27 червня 2023 року ухвалою ЗОАС відкрито спрощене позовне провадження , якою зобовязано Головне управління ДПС у Закарпатській області надати суду всі матеріали, які стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення та запропоновано відповідачу надати відзив на позов та докази, які в нього є .

14 липня 2023 року до суду надійшов Відзив на позов, в якому відповідач ГУ ДПС в Закарпатській області заперечив проти позову, обгрунтовуючи тим, що04.01.2023 року комісією ГУ ДПС у Закарпатській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято Рішення № 38 від 04.01.23 року про відповідність ТзОВ "РБ ФРУКТ" критеріям ризиковості платника податку за п.8, після чого 28.02.23 року реєстрація була зупинена та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄДР ПН.

10.03.2023 року надійшло від позивача повідомлення з трьома додатками : "накладна +ТТН та договір поставки. Також повідомлення та додатки надійшли по зупинених ПН ТзОВ "РБ ФРУКТ" №№ 37, 40,28,24,30,39,26,25,41,34,27 від лютого 2023 року.

15.03.23 комісією було запропоновано позивачу надати додаткові пояснення та /або документи, а саме: документи, які підтверджують придбання товарів: договору з постачальником , первинні документи щодо придбання товару.

23.03.2023 року пройшло засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, на якому було розглянуто питання прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄДР ПН, однак від платника не отримано додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації , зазначеної у ПН/РК, у звязку з чи за наслідками обговорення було прийнято Рішення про відмову про відмову в реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі пункту 9 Порядку № 520.

Позивачем 12.05.2023 року було подано скаргу на вказане рішення, за наслідками розгляду якої скаргу було залишено без задоволення.

Відповідач звертає увагу, що позивач не повністю виклав обставини справи, зокрема, що йому не було вказано конкретні документи, яких не вистачає, що суперечить надісланому йому повідомленню від 15.03.2023 року, в якому було зазначено, що необхідним є надання документів, що підтверджують придбання товарів : договору з постачальником, первинні документи щодо придбання товару, що платником податків не було виконано , а тому комісія прийняла безальтернативне рішення відповідно п. 10 Порядку № 520 про відмову в реєстрації ПН в ЄДРПН.

Також відповідач спростовує посилання позивача на перебування останнього у стані правової невизначеності , оскільки позивач був обізнаний із наслідками прийняття Рішення № 38 від 04.01.23 року про відповідність "РБ ФРУКТ" критеріям ризиковості та того факту, що всі податкові накладні будуть зупинятися до тих пір , поки не буде підтвердження , що він не відповідає критеріям ризиковості.

Крім того , відповідач звертає увагу, що посилання позивача на судову практику до прийняття Мінфіном Наказу № 19 про внесення змін до Порядку № 520 є недоречним, оскільки законодавцем прийняттям відповідних змін було враховано необхідність зазначення переліку конкретних документів , яких не вистачає для підтвердження інформації, зазначеній у податковій накладній шляхом направлення повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та документів.

Відповідач на посилання позивача щодо непослідовності та необгрунтованості дій податкового органу , що підтверджує реєстрацію ПН № 6 від 09.01.2023 року зазначає, що позивач подав додаткові документи до даної ПН , які підтверджували оплату, в т.ч. ПДВ , а саме : платіжні інструкції від 10.01 та від 13.01.2023 року .

Також відповідач зазначає, що він як субєкт владних повноважень не має жодного відношення до зупинення реєстрації податкової накладної позивача, оскільки не наділений такими повноваженнями і технічними можливостями відповідно до п. 1 Порядку 1246, а у відповідності до п.12. даного порядку після надходження ПН до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється її розшифрування та проводяться перевірки, а отже повідомлення про зупинення реєстрації не є рішенням, а також у квитанції зазначена пропозиція надати документи і не передбачено зазначення конкретних видів документів, оскільки перелік документів залежить від специфіки господарської операції.

19 липня 2023 року позивачем надано Відповідь на відзив, в якому позивач заперечив мотиви щодо необгрунтованості позову, на які посилається у відзиві відповідач та вважає, що відповідач вводить суд в оману. Зазначає, що при неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної позивач опинився у стані правової невизначеності, що позбавило його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні субєкта владних повноважень пакет документів, і позивач виходив із власних міркувань, що створило для контролюючого органу передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної. Позивач підкріплює свою позицію рішенням Верховного Суду у справі № 500/1836/22 від 12.04.2023 року та у справі № 460/8040/20.

Щодо посилання відповідача на той факт, що при поданні пояснень та документів щодо зупинення реєстрації ПН № 6 від 09.01.2023 позивачем було надано платіжні інструкції про оплату, а при поданні податкової накладної № 40 від 28.02.2023 року - таких не подано, то позивач звертає увагу, що на виконання договору купівлі-продажу № 01/02/2023 від 01.02.2023 року саме за фактом здійснення поставки товару та складання видаткової накладної № 62 від 28 лютого 2023 року ( а не її оплати покупцем) позивачем було складено податкову накладу № 40 від 28.02.2023 року та подано на реєстрацію у ЄДРПН у відповідності до п. 187.1 ПКУ.

Також позивач звертає увагу, що п. 9 Порядку № 520 передбачає право , а не обовязок подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів, а представник відповідача заперечуючи проти позову не вказує, яка ж інформація (відомості), що були зазначені у ПН № 40 від 28.02.2023 року не була підтверджена позивачем документами та поясненнями, що свідчить про формальний підхід до розгляду цього питання та прийняття рішення. Крім того, здійснення моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом , що не повинен підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Позивач вказує, що враховуючи стан ризиковості позивача, чергова вимога посадових осіб ДПС України щодо необхідності надання ще інших додаткових документів, ще раз свідчить про незаконність оскаржуваного рішення. Адже покликання податкового органу на необхідність подання все нових і нових документів для розгляду питання про реєстрацію податкової накладної, є свавільним, а перевірка відомостей зазначених у податковій накладній по своїй суті перетворюється у податкову перевірку.

26 липня 2023 року відповідач подав заперечення на відповідь на відзив, де акцентував на тому, що у п. 9 Порядку 520 міститься норма, яка вказує, що якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній і розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної. Позивач ні у позовній заяві , ні у відповіді на відзив не надав обгрунтованих пояснень та причин чому не надав запитуваних контролюючим органом додаткових документів , не вказав на існування на той час обставин, що унеможливлюють їх подання. Позивач сам у позові вказує на наявність запитуваних контролюючим органом документів, зокрема останній все ж надав до суду : міжнародні контракти, CMR, платіжні інструкції, договори. Тобто ТОВ "РБ ФРУКТ" підтверджує існування таких документів на час направлення до останнього Повідомлення від 15.03.2023 № 8431770/44789410 про необхідність надання додаткових пояснень та /або копій документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Однак з невідомих причин позивач відмовився від подання таких документів до регіональної комісії.

Також податковий орган зауважує, що наведення судової практики першої інстанції різних судів не може братися до уваги в обгрунтування мотивів позову, і також у сказаних справах обставини є іншими.

Щодо посилання позивача на лист Ради бізнес-Омбудсмена від 11.07.2023 року № 1375 , то відповідач зазначає, що у даному листі згадується ситуація стосовно взаємовідносин позивача з контрагентом ТОВ "РІВЕРБЕНД" код ЄДРПОУ 45032247 щодо реєстрації податкової накладної. У даній справі ситуація не є аналогічною тій, що згадувались у листі, оскільки не було порівняно подані пакети документів. Крім того, щодо рішення про невідповідність критеріям ризиковості, то його треба розглядати у розрізі часового проміжку щодо дати прийняття оскаржуваного рішення.

Також зауважує, що лист Ради бізнес-Омбудсмена від 11.07.2023 року № 1375 стосується контрагентів ТОВ "ГАЛФРУТ ГРУП", ТОВ "РІВЕРЕБЕНД", ТОВ "ТК АГРОПРОМДРОМ-СЕРВІС", а у даній справі мова йде про контрагента ТОВ "Брок-Консалтинг Бізнеса" 43.

Вивчивши подані заяви сторін по суті спору, а також додані до них письмові докази суд дійшов наступних висновків.

Обставини встановлені судом.

У відповідності до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю "РБ ФРУКТ", ідентифікаційний код юридичної особи 44789410. Місцезнаходження смт. Кольчино, вул. Спортивна,2 Мукачівський район. Зазначено 15-ть видів економічної діяльності підприємства.

Згідно Податкової накладної від 28.02.2023 року № 40 :

- постачальник (продавець) Товариство з обмеженою відповідальністю "РБ ФРУКТ" код юридичної особи 44789410

- отримувач ТОВ "БКБ" код юридичної особи 41221041

- загальну сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 332790,59 грн.

- загальна сума податку на додану вартість 55 465,10 грн.

- опис товару:

цибуля, код товару з УКТЗЕД 0703101900 з ознакою імпортованого товару, 1397 кг, обсяг постачання без урахування ПДВ 33765,49

солодкий перець свіжий (врожай 2023) код товару з УКТЗЕД 0709601 з ознакою імпортованого товару, 1430 кг, обсяг постачання без урахування ПДВ 33765,49

кабачки свіжі код товару з УКТЗЕД 0709931000 з ознакою імпортованого товару 1676 , обсяг постачання без урахування ПДВ 100 560

У квитанції (реєстраційний номер документа 9044682824) від 09.03.2023 року щодо реєстрації Податкової накладної № 40 від 28.02.2023 значиться:

- реєстрація зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ

- ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку

- пропонується надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

10 березня 2023 року керівник ТзОВ "РБ ФРУКТ" подав Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування , реєстрацію яких зупинено ( ПН № 37,40), де у поясненнях зазначено , що :

- ТзОВ "РБ ФРУКТ" здійснює господарську діяльність відповідно до своїх кведів, а саме: 46,31,46,19. Відповідно до цього було здійснено операції на фірму ТзОВ "БРОК-КОНСАЛТИНГ-БІЗНЕСА", була виписана податкова накладна № 55 від 27.02.23, № 62 від 28.02.23 для реалізації товару та отримання доходу для сплати податків до ДБУ.

10 березня 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю "РБ ФРУКТ" згідно Квитанції 2 подало Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК:

Відповідно до видаткової накладної № 62 від 28 лютого 2023 року :

- постачальник ТзОВ "РБ ФРУКТ"

- покупець ТОВ "БКБ"

- договір № 1/02 від 01.02.2023 року

- товар :цибуля, 1397 кг, сума без ПДВ - 33765,49

солодкий перець свіжий (врожай 2023) , 1430 кг, сума без ПДВ - 33765,49

кабачки свіжі ,1676 кг , сума без ПДВ - 100 560

Згідно ТТН № 62 від 28.02.2023:

- вантажовідправник ТзОВ "РБ Фрукт",

-замовник ТОВ "БКБ"

-вантажовідправник ТзОВ "РБК Фрукт"

-4503 кг

-332790 грн. 59 копійок

-супровідні документи на вантаж :видаткова накладна № 62 від 28.02.2023

01 лютого 2023 року укладено Договір купівлі-продажу № 01/02/2023 між ТзОВ "РБ Фрукт" ( продавець) та ТОВ "БКБ"(покупець) щодо купівлі-продажу фруктів та овочів на умовах передбачених цим договором.

15 березня 2023 року Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних надіслано Повідомлення № 843177-/44789410 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо:

- Податкової накладної № 40 від 28.02.2023 на загальну суму з урахуванням ПДВ 277325,49 грн

-Продавець ТзОВ "РБ Фрукт"

-покупець ТОВ "БКБ"

Запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів:, а саме:

- копії документів на підтвердження інформації , зазначеної у податковій накладній:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти з додатками до них ;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів

-первинні документи щодо придбання товарів

-розрахункові документи та /або банківські виписки з особових рахунків.

У разі неподання додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації , зазначеної у податковій накладній, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації ПН....

23 березня 2023 року комісією з питань зупинення реєстрації ПН прийнято Рішення про відмову в реєстрації ПН № 40 від 28.02.2023 у звязку з ненаданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації , зазначеної у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено.

31.10.2022 року між продавцем "TALYA....( Туреччина) та покупцем ТзОВ "РБ ФРУКТ" укладено Контракт № 31/10/2022 , згідно якого продавець поставляє покупцю товар в асортименті згідно інвойсам (рахунків-факту) до кожної поставки.;

- номенклатура, ціна, кількість товару вказуються в інвойсах на кожну поставку товару , які являються невідємною частиною даного контракту.

- загальна вартість контракту складає один мільйон дол. США.

- оплата здійснюється на валютний рахунок продавця згідно інвойсів щодо виставлені Продавцем

Відповідно до міжнародно-транспортної накладної (CMR) від 27/01/23: відправник "TALYA....( Туреччина) , одержувач ТзОВ "РБ ФРУКТ". Місце завантаження товару -Анталія , Туреччина. Місце розвантаження - Україна. Найменування вантажу : огірки, помідори, перець.21 400 кг.

Згідно митної декларації (форма МД-3) від 30.01.2023 року митне оформлення здійснювалося щодо продукції: перець , огірки, кабачки свіжі відправник "TALYA....( Туреччина) , одержувач ТзОВ "РБ ФРУКТ". код УКТЗЕД: 07020000 ( помідор), 07096010( перець солодкий свіжий), 07070005 (огірки), 07099310 (кабачки свіжі ).

У відповідності до платіжної інструкції № 1379 від 27 лютого 2023 року платник ТОВ "БКБ" оплатило ТОВ "РБ ФРУКТ" 1 млн. грн. за свіжі овочі згідно договора поставки № 01/02 від 01.02.2023 року., в т.ч. ПДВ 166666,67 грн.

Згідно платіжної інструкції в іноземній валюті № 19 від 24 лютого 2023 року ТзОВ "РБ ФРУКТ перевів суму 45 000 доларів США на рахунок "TALYA....( Туреччина).

Згідно платіжної інструкції в іноземній валюті № 20 від 27 лютого 2023 року ТзОВ "РБ ФРУКТ перевів суму 20 000 доларів США на рахунок "TALYA....( Туреччина).

Згідно платіжної інструкції в іноземній валюті № 21 від 27 лютого 2023 року ТзОВ "РБ ФРУКТ перевів суму 20 000 доларів США на рахунок "TALYA....( Туреччина).

Згідно платіжної інструкції в іноземній валюті № 24 від 02 березня 2023 року ТзОВ "РБ ФРУКТ перевів суму 15 000 доларів США на рахунок "TALYA....( Туреччина).

Згідно платіжної інструкції в іноземній валюті № 25 від 06 березня 2023 року ТзОВ "РБ ФРУКТ перевів суму 20 000 доларів США на рахунок "TALYA....( Туреччина).

Згідно платіжної інструкції в іноземній валюті № 30 від 10 березня 2023 року ТзОВ "РБ ФРУКТ перевів суму 50 000 доларів США на рахунок "TALYA....( Туреччина).

Згідно платіжної інструкції в іноземній валюті № 33 від 15 березня 2023 року ТзОВ "РБ ФРУКТ перевів суму 50 000 доларів США на рахунок "TALYA....( Туреччина).

Згідно платіжної інструкції в іноземній валюті № 34 від 20 березня 2023 року ТзОВ "РБ ФРУКТ перевів суму 45 000 доларів США на рахунок "TALYA....( Туреччина).

Мотиви та норми права застосовані судом.

Постановою КМУ від 11 грудня 2019 р. № 1165 затверджено ПОРЯДОК зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає:

- механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр),

- організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів),

-права та обов`язки їх членів.

-автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

-критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Додаток 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлює КРИТЕРІЇ ризиковості платника податку на додану вартість, п. 8 яких зазначено:

- У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 затверджено

ПОРЯДОК прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

2. Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

4. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

5. Платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

9. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

10. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як встановлено , судом , позивачем не було надано документів , які були зазначені податковим органом у повідомленні від 15 березня 2023 року, наданого Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних № 843177-/44789410 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо Податкової накладної № 40 від 28.02.2023 на загальну суму з урахуванням ПДВ 277325,49 грн, де було вказано необхідність надання конкретного переліку додаткових документів та запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів:, а саме:

- копії документів на підтвердження інформації , зазначеної у податковій накладній:договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти з додатками до них ;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів

-первинні документи щодо придбання товарів

-розрахункові документи та /або банківські виписки з особових рахунків.

Отже, суд критично оцінює посилання позивача щодо незазначення конкретних документів для надання відповідачу.

Як свідчить податкова накладна № 40 від 28.02.2023 товар вказаний у ній був імпортований позивачем із відповідними кодами УКТЗЕД, а отже витребування відповідачем вищевказаних документів було правомірним, що передбачено п. 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Інші доводи позивача на підтвердження мотивів позову не є належними , достатніми та допустимими доказами, які в своїй сукупності спростували би законність оскаржуваного рішення.

Щодо надання під час судового розгляду документів , які не були надані відповідачу під час подання ПН для реєстрації ЄРПН та під час зупинення реєстрації до прийняття оскаржуваного рішення, то суд під час розгляду справи та судового розгляду не може підміняти податковий орган, перебираючи його повноваження, а здійснює розгляд справи на предмет законності дій відповідача на час прийняття оскаржуваного рішення.

Верховний Суд у постанові від 21.05.2019 у справі №940/1240/18 зауважив:

- дослідження тих первинних документів, які не були підставами для прийняття рішень про зупинення реєстрації податкової накладної, свідчить про порушення судом вимог принципу офіційного з`ясування обставин справи та безпідставного розширення предмета доказування. Таким чином, на момент винесення оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН, позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив в реєстрації податкової накладної.

З врахуванням вищенаведеного , відповідач - ГУ ДПС у Закарпатській області , діяв на підставі наданих позивачами пояснень та документів, а тому у суду відсутні правові підстави брати до уваги документи, які позивачами не надавалися контролюючому органу у встановленому законом порядку.

Керуючись статтями 6, 9, 72-76, 242 -246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "РБ ФРУКТ" про визнання протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДПС у Закарпатській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.03.2023 року № 8487126/44789410 про відмову у реєстрації податкової накладної № 40 від 28.02.2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних та зобовязання Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "РБ ФРУКТ" за № 40 від 28.01.2023 року у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію- відмовити повністю.

Рішення може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адмінсуду протягом 30 днів.

СуддяЗ.Б.Плеханова

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2023
Оприлюднено01.11.2023
Номер документу114517023
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —260/5195/23

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Постанова від 19.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 24.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 30.10.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 27.06.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні