Постанова
від 21.09.2010 по справі 2а-8923/10/5/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сім ферополь, Автономна Республі ка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

21.09.10 Справа №2а-8923/10/5/0170

18:22

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі:

Головуючого судді Сидорен ка Д.В.,

суддів Тоскіної Г.Л.,

Москаленка С.А.

при секретарі Мородецької Ю.В. розглянувши за участю пре дставників:

від позивача - Сухоручк о П.Б. - паспорт НОМЕР_1, д ов. б/н від 01.07.10р.

від відповідача (ДПІ в м. Сім ферополі) - Горохова Г.К. - посвідчення № 038692,

від відповідача (ДПА Україн и) Павлюкова О.В. - посвід чення № 048057

у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у

за адміністративним позов ом Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Будструкту ра»

до Державної податкової ін спекції в м. Сімферополі АР Кр им

Державної податкової адмі ністрації України

про визнання протиправним та скасування рішення, спону кання до виконання певних ді й.

Обставини справи: Товарист во з обмеженою відповідальні стю «Будструктура» (далі поз ивач) звернулось до Окружног о адміністративного суду АР Крим із адміністративним поз овом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим, Державної податкової а дміністрації України про виз нання протиправним та скасув ання рішення ДПІ в м. Сімфероп олі АР Крим про анулювання Св ідоцтва № 100281193 від 26.04.10р. про реєс трацію платника податку на д одану вартість, яке оформлен о актом № 383/15-2 від 13.05.2010р.; зобов' я зання ДПА України внести від омості до Реєстру про скасув ання рішення про анулювання Свідоцтва № 100281193 від 26.04.10р. про ре єстрацію платника податку на додану вартість, яке оформле но актом № 383/15-2 від 13.05.2010р.; зобов' язання ДПІ в м. Сімферополі АР Крим видати Свідоцтво про ре єстрацію платника податку на додану вартість; зобов' яза ння ДПІ в м. Сімферополі АР Кри м прийняти декларації з пода тку на додану вартість за бер езень та квітень 2010р. та деклар ацію з податку на прибуток за 1 квартал 2010р. і провести їх в об ліковій картки.

Позовні вимоги мотивовані тим, що оскаржуване рішення п ро анулювання реєстрації пла тником податку на додану вар тість викладене у формі Акту прийняте ДПІ в м. Сімферополі АР Крим у порушення норм чинн ого законодавства, в акті від сутня вказівка на конкретні докази, що стверджують факт в ідсутності чи неможливості в становити місцезнаходження позивача, є лише посилання на акт перевірки достовірності юридичної адреси. Позивач вв ажає, що ДПІ в м. Сімферополі б езпідставно зазначила як одн у з підстав для прийняття так ого рішення порушення платни ком податку вимог п.п. «ґ» п. 9.8 с т. 9 Закону України «Про подато к на додану вартість» щодо ви падків, визначених законодав ством стосовно порядку реєст рації суб' єктів господарюв ання. Відносно невизнання як податковою звітністю податк ової декларації з податку на додану вартість за березень , квітень 2010р. та декларації з п одатку на прибуток за 1 кварта л 2010р. позивач вважає такі дії т акож протиправними, не відпо відають вимогам чинного зако нодавства, оскільки декларац ії оформлена відповідно до н орм податкового законодавст ва, у зв' язку з чим у ДПІ в м. Сі мферополі АР Крим відсутні п ідстави для невизнання її як податкової звітності.

Відповідач - ДПІ в м. Сімфе рополі АР Крим проти позову з аперечує. В запереченнях на п озов зазначив, що оскаржуван ий акт прийнятий у відповідн ості до п.п. «ґ» п. 9.8. ст. 9 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» у зв' язку із від сутністю позивача за місцем реєстрації. Податкові деклар ації з податку на додану варт ість за березень, квітень 2010р. т а декларації з податку на при буток за 1 квартал 2010р. не можут ь бути визнані податковою зв ітністю, оскільки заповнені позивачем всупереч вимогам п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами», Наказу ДП А України № 221 від 28.04.2009р. «Про зат вердження форми декларації з податку на додану вартість т а Порядку її складання», а сам е відповідно до яких в деклар ації зазначаються усі передб ачені в ній показники, якщо бу дь-який рядок декларації не з аповнюється через відсутніс ть операції (суми), то такий ря док прокреслюється, крім вип адків, прямо визначених у дек ларації. Відповідач зазначає , що відповідно до зазначених пунктів Порядку в рядках «фа кс» та «E-mail», якщо вони відсутн і повинні були стояти прочер ки, а також відсутня назва орг ану державної податкової слу жби, до якого подається звітн ість. Під час розгляду справи представником ДПІ в м. Сімферополі АР Крим були надані письмові додатк ові заперечення.

Відповідач - ДПА України п роти позову заперечує. В запе реченнях на позов зазначив, щ о вимоги позивача про спонук ання внести запис про поновл ення в якості платника подат ку на додану вартість до Реєс тру платників податків на до дану вартість є передчасними . Відповідно до норм чинного з аконодавства податкові орга ни повинні вчинити дії щодо п оновлення відомостей про йог о реєстрацію у відповідному державному реєстрі після наб ранням чинності рішення суду в частині неправомірного ан улювання позивача в якості п латника податку на додану ва ртість.

Розглянувши матеріали спр ави, надані сторонами докази , заслухавши пояснення предс тавників сторін, суд -

ВСТАНОВИВ:

Позивач 10.08.2006р. зареєстровани й Виконавчим комітетом Сімфе ропольської міської ради АР Крим як юридична особа, про що видане відповідне свідоцтво (а.с.13), юридична адреса: 95021, АР Кр им, м. Сімферополь, вул. Баррик адна, б. 61, кв. 89.

Відповідно до Свідоцтва № 10 0281193 про реєстрацію платника по датку на додану вартість поз ивач з 26.04.2010р. зареєстрований пл атником податку на додану ва ртість (а.с.14).

20.04.2010р. позивачем подана декл арація з податку на додану ва ртість за березень 2010р., що під тверджується вхідним штампо м відповідача № 56574 від 20.04.2010р.

Повідомленням вих. № 17354/10/28-4 ві д 21.04.2010р. ДПІ в м. Сімферополі АР К рим повідомила позивача про те, що податкова декларація з податку на додану вартість з а березень 2010р. не визнана пода тковою декларацією оскільки порушені вимоги п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», п. 3.3, п. 4.3 Порядку заповн ення та подання податкової д екларації з податку на додан у вартість, затвердженого На казом ДПА України від 30.05.1997р. № 166 (в редакції Наказу ДПА Україн и від 28.04.2009р. № 221, зареєстрованог о в Мінюсті України 07.05.2009р. за № 41 7/16433, а саме в даної декларації н е вказані обов' язкові рекві зити, що передбачені рядком 06 заголовної частини декларац ії. Та позивачу рекомендован о заповнити декларацію відпо відно до вимог зазначених На казів з урахуванням норм Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами».

27.04.2010р. позивачем подана декл арація з податку на додану ва ртість за березень 2010р., що під тверджується вхідним штампо м відповідача № 66141 від 27.04.2010р.

Повідомленням вих. № 18943/10/28-4 ві д 30.04.2010р. ДПІ в м. Сімферополі АР К рим знову не визнала податко вою звітністю декларацію поз ивача з податку на додану вар тість за березень 2010р. з підста в викладених у повідомленні вих. № 17354/10/28-4 від 21.04.2010р.

Разом з тим, 27.04.2010р. позивачем п одана декларація з податку н а прибуток за 1 квартал 2010р., що п ідтверджується вхідним штам пом відповідача № 66272 від 27.04.2010р.

Повідомленням вих. № 18942/10/28-4 ві д 30.04.2010р. ДПІ в м. Сімферополі АР К рим знову не визнала податко вою звітністю декларацію поз ивача з податку на прибуток з а 1 квартал 2010р. з підстав того, щ о заповнена позивачем всупер еч правилам, встановленим п.п . 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» та п. 1.6 Порядк у складання декларації з под атку на прибуток підприємств а, затвердженого Наказом ДПА України від 29.03.03р. № 143, а саме в де кларації не вказаний обов' я зків реквізит в рядку 6 заголо вної частини - назва держав ної податкової інспекції, до якої подається декларація.

04.06.2010р. позивачем подані декл арації з податку на додану ва ртість за березень та квітен ь 2010р., що підтверджується вхід ними штампами відповідача № 85274 та № 85270 від 04.06.2010р.

Повідомленням вих. № 24295/10/28-4 ві д 08.06.2010р. ДПІ в м. Сімферополі АР К рим знову не визнала податко вою звітністю декларації поз ивача з податку на додану вар тість за березень, квітень 2010р . з підстав викладених у повід омленні вих. № 17354/10/28-4 від 21.04.2010р. та вих. № 18943/10/28-4 від 30.04.2010р.

13.05.2010р. ДПІ в м. Сімферополі АР Крим був складений Акт № 383/15-2 пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть ТОВ «Будструктура» відпо відно до п.п. «ґ» п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на дода ну вартість», п. 5,14,16 Положення п ро Реєстр платників податку на додану вартість № 79 від 01.03.2000р ., затвердженого Наказом ДПА У країни, Порядку обліку платн иків податків і зборів № 80 від 19.02.1998р., затвердженого Наказом ДПА України. Підставою для пр ийняття такого акту відповід ач зазначив незнаходження по зивача за юридичною адресою: АР Крим, м. Сімф ерополь, вул. Баррикадна, б. 61, к в. 89.

Розглянувши подані сторон ами докази, заслухавши предс тавників сторін, всебічно і п овно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтують ся позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають зн ачення для розгляду справи і вирішення спору по суті суд д ійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають частковом у задоволенню з наступних пі дстав.

Стосовно епізоду невизнан ня як податкової звітності д екларацій з податку на додан у вартість за березень, квіте нь 2010р. та декларації з податку на прибуток за 1 квартал 2010р. су д зазначає наступне.

Податкова декларація - доку мент, що подається платником податків до контролюючого о ргану у строки, встановлені з аконодавством, на підставі я кого здійснюється нарахуван ня та/або сплата податку, збор у (обов'язкового платежу) (п. 1.11 ст.1 Закону України № 2181-ІІІ «Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» (далі Закон № 2181).

Статтею 4 Закону № 2181 визначе ний порядок подання податков ої декларації та визначення суми податкових зобов'язань, де у п.п. 4.1.2 п. 4.1 зазначено, що при йняття податкової деклараці ї є обов'язком контролюючого органу. Податкова деклараці я приймається без попередньо ї перевірки зазначених у ній показників через канцелярію , чий статус визначається від повідним нормативно-правови м актом. Відмова службової (по садової) особи контролюючого органу прийняти податкову д екларацію з будь-яких причин або висування нею будь-яких п ередумов щодо такого прийнят тя (включаючи зміну показник ів такої декларації, зменшен ня або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткув ання, сум бюджетних відшкоду вань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо ) забороняється та розцінюєт ься як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її дисципліна рну та матеріальну відповіда льність у порядку, визначено му законом.

Абзацом 5 п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 закріплено, що податкова з вітність, отримана контролюю чим органом від платника под атків як податкова деклараці я, що заповнена ним всупереч п равилам, зазначеним у затвер дженому порядку її заповненн я, може бути не визнана таким к онтролюючим органом як подат кова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкових рекв ізитів, її не підписано відпо відними посадовими особами, не скріплено печаткою платни ка податків. У цьому випадку, я кщо контролюючий орган зверт ається до платника податків з письмовою пропозицією нада ти нову податкову декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав непр ийняття попередньої), то таки й платник податків має право : надати таку нову декларацію разом зі сплатою відповідно го штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядк у апеляційного узгодження.

Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 передбачене, що податкові декларації подаються за баз овий податковий (звітний) пер іод, що дорівнює, зокрема, кале ндарному кварталу або календ арному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або п іврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) кварталу (півріччя).

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 30 травня 1997 року № 166 (із змінами та доповненнями) затверджен а форма податкової деклараці ї та Порядку її заповнення і п одання (далі Порядок).

У п. 3.3, 4.3, Порядку закріплено, щ о декларація заповнюється та ким чином, щоб забезпечити зб ереження записів у ній та віл ьне читання тексту (цифр) прот ягом установленого строку зб ерігання звітності. Декларац ія може бути заповнена від ру ки чорнильною чи кульковою р учкою або видрукувана (запов нення олівцем не допускаєтьс я), без виправлень і помарок; у рядках, де відсутні дані для з аповнення, має бути проставл ений прочерк. Податкова звіт ність, отримана контролюючим органом від платника податк ів як податкова декларація, щ о заповнена ним всупереч пра вилам, зазначеним у затвердж еному порядку її заповнення, може бути не визнана таким ко нтролюючим органом як податк ова декларація, якщо в ній не з азначено обов'язкових реквіз итів, її не підписано відпові дними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків. У цьому разі, якщо к онтролюючий орган звертаєть ся до платника податків з пис ьмовою пропозицією (письмове звернення надсилається пошт ою з повідомленням про його в ручення) надати нову податко ву декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав неприйняття поперед ньої), то такий платник податк ів має право: надати таку нову декларацію разом зі сплатою відповідного штрафу; оскарж ити рішення податкового орга ну в порядку апеляційного уз годження. Пунктом 5 закріплен ий порядок заповнення податк ової декларації.

Разом з тим, відповідно до п . 4.5 Методичних рекомендацій щ одо централізованого прийма ння та комп'ютерної обробки п одаткової звітності платник ів податків в ОДПС України, що затверджені Наказом ДПА Укр аїни від 31.12.2008р. № 827 (далі-Методич ні рекомендації) якщо надана органу ДПС платником податк ів податкова звітність запов нена ним з порушенням правил , зазначених у затвердженому порядку заповнення, то вона м оже бути не визнана таким орг аном ДПС як податкова деклар ація, а саме: 1) у ній не зазначен о обов'язкових реквізитів аб о не проставлено прочерк у по казниках, які не заповнюютьс я; 2) її не підписано відповідн ими посадовими особами (факс иміле не дозволяється); 3) не ск ріплено печаткою платника по датків; 4) відсутні обов'язкові додатки до податкової звітн ості, передбачені порядком з аповнення відповідної звітн ості; 5) неможливо прочитати те кст або цифри внаслідок пошк одження (наприклад, документ и, залиті чорнилом або іншою р ідиною, потерті); 6) наявні порв ані аркуші, підчищення, помар ки, виправлення, дописки і зак реслювання; 7) подана ксерокоп ія звітних документів; 8) звітн ість з податку на додану варт ість, подана неплатником ПДВ .

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 29 березня 2003 року № 143 затвердж ений Порядок складання декла рації з податку на прибуток п ідприємства (далі Порядок).

У п. 1.6 закріплено, що у деклар ації зазначаються усі передб ачені в ній показники. Якщо бу дь-який рядок декларації не з аповнюється через відсутніс ть операції (суми), то такий ря док прокреслюється, крім вип адків, прямо визначених у дек ларації. Дані, наведені в декл арації, повинні підтверджува тись первинними документами обліку та відповідати подат ковому обліку (звітності). Дос товірність даних підтверджу ється підписами керівника і головного бухгалтера та засв ідчується печаткою підприєм ства. Оригінал декларації з в ідповідними додатками подає ться платником до податковог о органу за місцезнаходження м платника на одному двостор онньому аркуші форматом А-4 з в ідповідними додатками на одн осторонніх аркушах форматом А-4. Подання копій декларації та додатків не дозволяється. Декларація та додатки до неї не підлягають обов'язковому скріпленню між собою (прошну ровуванню).

У судовому засіданні та у за переченні на позов ДПІ в м. Сім ферополі АР Крим вказує на те , що позивачем порушені вимог и п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами», п. 3.3, п. 4.3 Пор ядку заповнення та подання п одаткової декларації з подат ку на додану вартість, затвер дженого Наказом ДПА України від 30.05.1997р. № 166 (в редакції Наказу ДПА України від 28.04.2009р. № 221, зареє строваного в Мінюсті України 07.05.2009р. за № 417/16433), п. 1.6 Порядок склад ання декларації з податку на прибуток підприємства, затв ердженого Наказом ДПА Україн и від 29.03.2003р. за 143 щодо заповненн я Декларацій з податку на дод ану вартість за березень, кві тень 2010р. та Декларації з подат ку на прибуток за 1 квартал 2010р. , а саме не зазначення у деклар аціях обов' язкових реквізи тів що передбачені рядком 06 за головної частини декларації , тобто відсутність прочерку у рядках «E-mail» та «факс» та не з азначення в рядку 6 заголовно ї частини - назви державної податкової інспекції, до яко ї подається декларація.

Але суд вважає таку позицію безпідставною, оскільки ані Законом № 2181 ані зазначеним По рядком не передбачено такої підстави для неприйняття под аткової декларації.

Аналізуючи норми п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст . 4 Закону № 2181 та норми п. 1.6 Порядк у податкова декларація може бути не визнана такою лише у в ипадку якщо в ній не зазначен о обов'язкових реквізитів, її не підписано відповідними п осадовими особами, не скріпл ено печаткою платника податк ів.

Більш того, в Декларації з п одатку на прибуток за 1 кварта л 2010р. в рядку 6 «До державної по даткової інспекції (адмініст рації) в» позивачем зазначен о позначку 0109.

Під час розгляду справи пре дставники відповідачів пояс нили, що 0109 це код Державної под аткової інспекції в м. Сімфер ополі АР Крим. Представником відповідача - ДПА України н адане суду Наказ від 10.07.2003р. № 287 « Про затвердження Положення п ро порядок створення, супров одження та використання дові дників в органах державної п одаткової служби України» та саме Положення, які підтверд жують, що 0109 є кодом саме ДПІ в м . Сімферополі АР Крим.

Стосовно епізоду прийнятт я ДПІ в м. Сімферополі АР Крим рішення про анулювання реєст рацію платника податку на до дану вартість, яке оформлено актом № 383/15-2 від 13.05.2010р. суд вважає за необхідне зазначити наст упне.

Спеціальним законом, який в изначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, пер елік неоподатковуваних та зв ільнених від оподаткування о перацій, звітування та внесе ння податку до бюджету є Зако н України «Про податок на дод ану вартість» від 03.04.1997р. № 168/97-ВР (далі Закон № 168).

Відповідно до п.п. “а” п. 2.1. ст. 2 Закону № 168 платником податку є будь-яка особа, яка здійсню є або планує здійснювати гос подарську діяльність та реє струється за своїм добровіль ним рішенням як платник цьог о податку.

Статтею 9 Закону № 168 закріпле ний порядок реєстрації осіб як платників податку на дода ну вартість, де у п. 9.8 визначені випадки анулювання реєстрац ії.

Згідно з п.п. «ґ» п. 9.8 ст. 9 Закон у № 168 реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбуваєтьс я у випадках, якщо особа, зареє стрована як платник податку, не надає податковому органу декларації з цього податку п ротягом дванадцяти послідов них податкових місяців або п одає таку декларацію (податк овий розрахунок), яка (який) св ідчить про відсутність опода тковуваних поставок протяго м такого періоду, а також у вип адках, визначених законодавс твом стосовно порядку реєстр ації суб'єктів господарюванн я.

В свою чергу Законом Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» (далі Закон п ро реєстрацію) закріплений п орядок державної реєстрації юридичних осіб, відповідно д о якого юридична особа повин на повідомити про зміну її мі сцезнаходження.

Згідно з п. 5 ст. 17 Закону про ре єстрацію в Єдиному державном у реєстрі містяться також ві домості про відсутність юрид ичної особи за її місцезнахо дженням, про відсутність під твердження відомостей про юр идичну особу, а також відомос ті про зарезервовані наймену вання юридичних осіб.

Статтею 19 Закону про реєстр ацію закріплений порядок вне сення змін до відомостей про юридичну особу, які містятьс я в Єдиному державному реєст рі.

У разі надходження державн ому реєстратору від органу д ержавної податкової служби п овідомлення встановленого з разка про відсутність юридич ної особи за її місцезнаходж енням державний реєстратор з обов'язаний надіслати рекоме ндованим листом протягом п'я ти робочих днів з дати надход ження зазначеного повідомле ння юридичній особі повідомл ення щодо необхідності подан ня державному реєстратору ре єстраційної картки. У разі не подання юридичною особою про тягом місяця з дати надходже ння їй відповідного повідомл ення реєстраційної картки пр о підтвердження відомостей п ро юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтве рдження зазначених відомост ей (п. 12 ст. 19 Закону).

У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дат и надходження їй відповідног о повідомлення реєстраційно ї картки про підтвердження в ідомостей про юридичну особу державний реєстратор повине н внести до Єдиного державно го реєстру запис про відсутн ість підтвердження зазначен их відомостей. Якщо державно му реєстратору повернуто рек омендованого листа з відмітк ою відділення зв'язку про від сутність юридичної особи за зазначеною адресою, державни й реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстр у запис про відсутність юрид ичної особи за її місцезнахо дженням (п. 14 ст. 19 Закону).

Отже акт відповідача про пе ревірку достовірності юриди чної адреси № 1207/26-34 від 13.05.2010р. та д оповідна записка не є належн ими документами для проведен ня державної реєстрації змін до відомостей про юридичну о собу, які містяться в ЄДР.

В матеріалах справи відсут ні докази того, що на момент пр ийняття відповідачем рішенн я про анулювання реєстрації позивача платником ПДВ в Єди ному державному реєстрі міс тяться відомості про відсутн ість юридичної особи - Това риства з обмеженою відповіда льністю «Будструктура» за її місцезнаходженням або про в ідсутність підтвердження ві домостей про дану юридичну о собу. Як вбачається з оскаржу ваного акту, в ньому відсутні посилання на наявність таки х відомостей.

Крім того, під час розгляду справи позивачем надано Витя г з ЄДР юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців, з яког о вбачається, що станом на 19.05.2010 р. місцезнаходженням ТОВ «Бу дструктура» є АР Крим, м. Сімфе рополь, вул. Баррикадна, б. 61, кв . 89.

Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нктах "б" - "ґ" зазначеного пункт у, здійснюється за ініціатив ою відповідного податкового органу або такої особи (ч. 3 п. 9.8 ст. 9 Закону 168).

Отже позиція ДПІ в м. Сімфер ополі АР Крим щодо незнаходж ення позивача за юридичною а дресою є безпідставною.

Порядок проведення процед ури реєстрації та анулюванн я реєстрації платника подат ку на додану вартість визнач ено Положенням про реєстраці ю платників податку на додан у вартість, затвердженого на казом ДПА України від 01.03.2000р. №79, зареєстрованого в Міністерс тві юстиції України 03.04.2000р. за № 208/4429 (далі Положення).

Відповідно до п.25 зазначено го Положення реєстрація діє до дати її анулювання, яке від бувається у випадках, визнач ених пунктом 9.8 статті 9 Закону “Про податок на додану варті сть”.

Так, п. 25.2 Положення передбач е6но, що анулювання реєстраці ї на підставах, визначених у п ідпунктах "б" - "ґ" цього пункту, здійснюється за ініціативою відповідного податкового ор гану.

Рішення про анулювання реє страції платника податку на додану вартість за ініціатив ою органу державної податков ої служби може бути оскаржен е відповідно до чинного зако нодавства. Підставою для вне сення до Реєстру запису про в ідміну анулювання реєстраці ї, що відбулась за ініціативо ю органу державної податково ї служби, є рішення суду, яке н абрало законної сили, або ріш ення органу державної податк ової служби про відміну анул ювання реєстрації та скасува ння акта про анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість. Рішення із ко піями відповідних документі в направляються до Державної податкової адміністрації Ук раїни для розгляду та внесен ня відповідних змін до Реєст ру (п.25.4 Положення) .

У зв' язку з чим суд вважає позовні вимоги в частині зоб ов' язання ДПА України внест и відомості до Реєстру про ск асування рішення про анулюва ння Свідоцтва № 100281193 від 26.04.10р. пр о реєстрацію платника податк у на додану вартість, яке офор млено актом № 383/15-2 від 13.05.2010р. є пер едчасними.

Відповідно до ст.19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Згідно з ст.2 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб 'єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.

Частиною 3 статті 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України у справах щодо оск арження рішень, дій чи бездія льності суб' єктів владних п овноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийнят і (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України; з вико ристанням повноваження з мет ою, з якою це повноваження над ано; обґрунтовано, тобто з ура хуванням усіх обставин, що ма ють значення для прийняття р ішення (вчинення дії); пропорц ійно, зокрема з дотримання не обхідного балансу між будь-я кими несприятливими наслідк ами для прав, свобод та інтере сів особи і цілями, на досягне ння яких спрямоване це рішен ня(дія); з урахуванням права ос оби на участь у процесі прийн яття рішення.

Вивчивши матеріали справи , суд дійшов висновку, що, вка зуючи п.п. “ґ ” п. 9.8 ст. 9 Закону У країни “Про податок на додан у вартість” як підставу для а нулювання реєстрації позив ача платником податку на дод ану вартість, відповідач дія в необґрунтовано, без урахув ання фактичних обставин спра ви, без дотримання принципів рівності та єдиного підходу , що призвело до дискримінаці ї позивача.

Таким чином, позовні вимоги є частково обґрунтованими т а такими, що підлягають частк овому задоволенню.

В ході судового засідання, я ке відбулось 21.09.2010р. оголошено вступну та резолютивну части ни постанови.

Постанова складена у повно му обсязі та підписана 27.09.2010р.

Керуючись ст.ст. 94, 98, 160-163, 167 КАС У країни, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов за довольнити частково.

Визнати протиправними дії Державної податкової інспек ції в м. Сімферополі АР Крим що до невизнання як податкової звітності податкову деклара цію з податку на додану варті сть за березень, квітень 2010р. та податкову декларацію з пода тку на прибуток за 1 квартал 2010р . Товариства з обмеженою відп овідальністю «Будструктура ».

Зобов' язати Державну под аткову інспекцію в м. Сімферо полі АР Крим визнати податко ві декларації з податку на до дану вартість за березень, кв ітень 2010р. та податкову деклар ацію з податку на прибуток за 1 квартал 2010р. Товариства з обм еженою відповідальністю «Бу дструктура» як своєчасно под ані і оформлені та відобрази ти їх в картці особового раху нку платника податків.

Визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції в м. Сімферополі АР Крим, яке оформлене актом № 383/15-2 від 13.05.2010р . про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість Товариства з обмежено ю відповідальністю «Будстру ктура».

В задоволенні інших позовн их вимог - відмовити.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Будструктура» (95021, АР К рим, м. Сімферополь, вул. Барри кадна, б. 61, кв. 89: ЄДРПОУ 34523469) 3,40 грн. витрат зі сплати судового зб ору.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання коп ії постанови. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до Севастопольського апеляцій ного адміністративного суду .

Головуючий суддя Сидоренко Д.В.

судді Тоскіна Г.Л.

Москаленко С.А.

Суддя Сидоренко Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення21.09.2010
Оприлюднено04.10.2010
Номер документу11452019
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8923/10/5/0170

Ухвала від 25.10.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Постанова від 21.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні