Справа № 947/26909/23
Провадження № 1-кс/947/13745/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.10.2023 року м.Одеса
Слідчий суддя Київського районного суду міста Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в м. Одесі клопотання слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Приморської окружної прокуратури м.Одеси ОСОБА_4 про арешт майна в рамках кримінального провадження №42023160000000125 від 03.04.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368, ч.3 ст.369 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з клопотання, слідчим управлінням ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023160000000125 від 03.04.2023 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368, ч.3 ст.369 КК України, процесуальне керівництво вказаного кримінального провадження здійснюється Одеською обласною прокуратурою.
Досудовим розслідуванням встановлено, що розпорядженням голови Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області ОСОБА_5 від 11.10.2021 №125-к ОСОБА_6 призначено на посаду заступника начальника відділу освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області.
Розпорядженням голови Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області ОСОБА_5 від 20.01.2022 №8-к ОСОБА_6 переведено на посаду начальника відділу освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області.
З 17.03.2023 по теперішній час на підставі розпорядження голови Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області ОСОБА_5 №39-к начальника відділу освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області ОСОБА_6 переведено на посаду начальника управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, за категорією посади «Б».
В той же час, відповідно до положення про управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, затвердженого 10.03.2023 рішенням Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області №339-VIII до основних завдань вказаного управління входить реалізація державної політики у сфері дошкільної, початкової, базової середньої, профільної середньої, позашкільної освіти та забезпечення якості освіти на території Чорноморської міської територіальної громади з урахуванням особливостей соціально-культурного середовища міста Чорноморська. Забезпечення утримання та розвитку матеріально-технічної бази закладів та установ освіти комунальної власності Чорноморської міської територіальної громади на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, організація їхнього фінансового та кадрового забезпечення. Здійснення інших повноважень у сфері освіти, передбачених чинним законодавством.
До основних функцій управління входить організація роботи мережі закладів та установ освіти комунальної власності Чорноморської міської територіальної громади, здійснення контролю у межах своїх повноважень за фінансово-господарською діяльністю закладів та установ освіти комунальної власності Чорноморської міської територіальної громади. Формування пропозицій стосовно обсягу фінансування для розвитку освіти у закладах та установах освіти комунальної власності Чорноморської міської територіальної громади. Участь у розробці відповідних міських програм та організація їх виконання в межах наданих повноважень. Здійснення контролю за ефективністю та цільовим використанням майна установ та закладів освіти комунальної власності Чорноморської міської територіальної громади та виконання інших функцій у сфері освіти відповідно до чинного законодавства України.
Так, відповідно до п.3.1.28. Положення про управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, затвердженого 10.03.2023 рішенням Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області №339-VIII, управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області є головним розпорядником коштів, передбачених у бюджеті Чорноморської міської територіальної громади на утримання закладів та установ освіти комунальної власності Чорноморської міської територіальної громади.
Відповідно до посадової інструкції начальника управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області ОСОБА_6 , затвердженої 20.03.2023 заступником міського голови Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області ОСОБА_7 , начальник управління освіти (далі - начальник Управління) є посадовою особою місцевого самоврядування, призначається на посаду та звільняється з неї міським головою згідно з чинним законодавством, здійснює керівництво діяльністю Управління розподіляє обов`язки між працівниками, координує та контролює їх роботу, забезпечує виконання покладених на Управління завдань.
3гідно п.6 .ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено, що договір про закупівлю це - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Крім того, п.3 ч.2 ст.35 Законну України «Про публічні закупівлі», передбачено, що у разі нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв`язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру, а саме пов`язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. Застосування переговорної процедури закупівлі в таких випадках здійснюється за рішенням замовника щодо кожної процедури.
В той же час, ч.4 ст.28 Законну України «Про публічні закупівлі», передбачено, що після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Також, ч.3 ст.8 Господарського кодексу України визначає, що господарська компетенція органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної комунальної установи. Безпосередня участь держави, органів державної влади та органів місцевого самоврядування у господарській діяльності може здійснюватися лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Одночасно, ч.1 ст.74 Закону України «Про місцеве самоврядування в України», передбачає, що органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами.
Таким чином, ОСОБА_6 як начальник управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області наділена організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, а тому, відповідно до Примітки 1 ст.364 КК України, є службовою особою органу місцевого самоврядування.
Крім того відповідно до Примітки 1 ст.368 КК України посада ОСОБА_6 згідно зі статтею 6 Закону України «Про державну службу» належить до категорії «Б», як керівник структурного підрозділу органу місцевого самоврядування, тому займає відповідальне становище.
Відповідно до п.п. «б» п.1 ч.1 ст.3, ст.22, ч.1 ст.65-1 Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_6 є суб`єктом відповідальності за корупційні правопорушення та зобов`язана, як державний службовець, дотримуватись вимог вищевказаного закону.
Відтак, ОСОБА_6 знала та розуміла, що вказаними вимогами Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що посадові особи, уповноважені на виконання функцій місцевого самоврядування є суб`єктами відповідальності за корупційні правопорушення та їм заборонено використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах.
Посадові особи органів місцевого самоврядування зобов`язані вживати невідкладно заходи щодо запобігання одержанню неправомірної вигоди визначені ст.24 вказаного Закону.
У відповідності до ст.ст.19,68 Конституції України органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Проте, ОСОБА_6 будучи службовою особою, на яку покладено здійснення адміністративно-господарських обов`язків, займаючи відповідальне становище при виконанні своїх службових обов`язків вчинила корупційний злочин, а саме одержала неправомірну вигоду від директора ТОВ «КЛІМАТ КОНТРОЛЬ СЕРВІС» код ЄДРПОУ 42773807 ОСОБА_8 , у сумі 10 % від вартості оплачених з бюджету Чорноморської міської ради виконаних робіт ТОВ «КЛІМАТ КОНТРОЛЬ СЕРВІС» на загальну суму 1 055 634 тис грн.
Так, на території України здійснює свою підприємницьку діяльність Товариство з обмеженою відповідальністю «КЛІМАТ КОНТРОЛЬ СЕРВІС» код ЄДРПОУ 42773807 директором в якому є громадянин ОСОБА_8 .
До основних видів діяльності ТОВ «КЛІМАТ КОНТРОЛЬ СЕРВІС» код ЄДРПОУ 42773807, що зареєстровано в місті Чорноморськ Одеського району Одеської області, у тому числі входить комплексне обслуговування об`єктів, діяльність у сфері архітектури, інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, оптова торгівля водопровідним і опалювальним устаткуванням і приладдям до нього, будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій, установлення та монтаж машин і устаткування, монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування.
В той же час, за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, однак не пізніш 31.03.2023 у начальника управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області ОСОБА_6 , яка в силу займаної посади, могла і впливала на укладення договорів від імені управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, підписання актів приймання виконаних робіт та безперешкодну оплату таких договорів за бюджетні кошти, виник злочинний умисел на незаконне збагачення за рахунок таких службових можливостей, у зв`язку з чим остання з метою конспірації своїх протиправних дій та намірів, розробила протиправну схему отримання неправомірної вигоди від суб`єктів господарювання відповідно до якої вона має вести перемовини з директорами та представниками суб`єктів господарської діяльності, а керівнику господарчої групи управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області ОСОБА_9 відвела роль пособника, який на її вимогу має особисто для неї отримувати таку неправомірну вигоду, визначивши її суму у розмірі 10% від загальної суми вартості укладених договорів, після зарахування грошових коштів на рахунки суб`єктів господарської діяльності.
В подальшому, ОСОБА_6 реалізуючи свій злочинний план, 31.03.2023, близько 11 год. 00 хв. перебуваючи у своєму робочому кабінеті управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: Одеська область, м.Чорноморськ, вул.Хантадзе 8А, реалізуючи свій умисел направлений на незаконне збагачення, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи з корисливих мотивів, використовуючи своє службове становище, звернулася до підлеглого їй керівника господарчої групи управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області ОСОБА_9 та повідомила останньому, що між нею та директором ТОВ «КЛІМАТ КОНТРОЛЬ СЕРВІС» код ЄДРПОУ 42773807 ОСОБА_8 наявна домовленість про передачу особисто для неї неправомірної вигоди у сумі 10% від загальної вартості договорів укладених вищевказаним суб`єктом господарської діяльності, за безперешкодне укладення таких договорів, прийняття виконаних робіт та їх подальшу оплату, у зв`язку з чим ОСОБА_9 має виступити посередником при передачі раніше обумовленої суми неправомірної вигоди згідно договорів №5 від 16.01.2023, №126 від 15.05.2023, №127 від 15.05.2023, при цьому повідомивши ОСОБА_9 , що розмір неправомірної вигоди узгоджений з ОСОБА_10 має становити 10% від загальної суми вартості договорів, після їх оплати.
Того ж дня, ОСОБА_9 розуміючи протиправність вимог та дій ОСОБА_6 та ОСОБА_10 , звернувся до правоохоронних органів із заявою про вчинення злочину.
Надалі, 25.05.2023, встановити більш точний час не надалось можливим, з розрахункових рахунків управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області № НОМЕР_1 , № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 відкритих в Державній казначейській службі України на розрахунковий рахунок ТОВ «КЛІМАТ КОНТРОЛЬ СЕРВІС» код ЄДРПОУ 42773807 № НОМЕР_4 відкритому в АБ «Південний» м. Одеси перераховано бюджетні кошти на загальну суму 1 055 634 тис грн.
В подальшому, 30.05.2023 директор ТОВ «КЛІМАТ КОНТРОЛЬ СЕРВІС» код ЄДРПОУ 42773807 ОСОБА_8 , із застосування засобів швидких повідомлень у месенджері «Viber», повідомив ОСОБА_9 про необхідність заїхати до офісу ТОВ «КЛІМАТ КОНТРОЛЬ СЕРВІС» код ЄДРПОУ 42773807 за адресою: Одеська область, м.Чорноморськ, вул.Паркова,50.
Того ж дня, 30.05.2023 близько 16 год. 30 хв. ОСОБА_9 , діючи за вказівкою свого безпосереднього керівника ОСОБА_6 та на прохання ОСОБА_8 , прибув до службового кабінету офісу №41-Н ТОВ «КЛІМАТ КОНТРОЛЬ СЕРВІС», розташованого за адресою: Одеська область, м.Чорноморськ, вул.Паркова,50, де в ході спілкування з ОСОБА_9 , директор ТОВ «КЛІМАТ КОНТРОЛЬ СЕРВІС» код ЄДРПОУ 42773807 ОСОБА_8 провівши за участі останнього розрахунки суми неправовірної вигоди, що склала 10 % від вартості оплачених з бюджету Чорноморської міської ради та виконаних робіт ТОВ «КЛІМАТ КОНТРОЛЬ СЕРВІС» на загальну суму 1055 634 тис грн., передав особисто для ОСОБА_6 неправомірну вигоду в розмірі 105600тис грн.
Наступного дня, 31.05.2023 близько 14 год. 15 хв. ОСОБА_6 , перебуваючи у своєму робочому кабінеті управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: Одеська область, м.Чорноморськ, вул.Хантадзе 8А, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи з корисливих мотивів, продовжуючи використовувати своє службове становище, реалізуючи свій злочинний умисел направлений на отримання неправомірної вигоди до кінця, особисто отримала від директора ТОВ «КЛІМАТ КОНТРОЛЬ СЕРВІС» код ЄДРПОУ 42773807 ОСОБА_8 через підлеглого їй працівника - керівника господарчої групи управління освіти Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області ОСОБА_9 , неправомірну вигоду за безперешкодне укладення та оплату договорів №5 від 16.01.2023, №126 від 15.05.2023, №127 від 15.05.2023, у розмірі 105 600 тис грн. що складає 10 % від вартості оплачених з бюджету Чорноморської міської ради та виконаних робіт ТОВ «КЛІМАТ КОНТРОЛЬ СЕРВІС» на загальну суму 1 055 634 тис грн. та подальшим безперешкодним укладенням договорів за бюджетні кошти з цим підприємством.
Після цього злочинну діяльність ОСОБА_6 припинено працівниками правоохоронних органів.
На підставі викладеного, 01.06.2023 ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3ст.368 КК України - одержання службовою особою, яка займає відповідальне становище, неправомірної вигоди за вчинення такою службовою особою в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду будь-якої дії з використанням наданого їй службового становища.
У ході слідства встановлено, що за ОСОБА_6 зареєстровані наступні об`єкти рухомого та нерухомого майна, а саме:
-квартира АДРЕСА_1 ;
-приміщення АДРЕСА_2 ;
-земельна ділянка за кадастровим номером 5123782000:01:002:1289 загальною площею 1,5 (га), за адресою: АДРЕСА_3 ;
-квартира АДРЕСА_4 .
Покарання за вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч.3ст.368 КК України передбачає позбавлення волі на строк від п`яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна. Таким чином, квартира АДРЕСА_1 ; приміщення АДРЕСА_2 ; земельна ділянка за кадастровим номером 5123782000:01:002:1289 загальною площею 1,5 (га), за адресою: АДРЕСА_3 ; квартира АДРЕСА_4 , є майном особи, відносно якої, у випадку визнання судом винуватою у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст.368 КК України, може бути застосоване покарання у виді конфіскації майна.
Слідча в клопотанні зазначає, що одним із методів державної реакції на порушення, що носять кримінально-правовий характер, є заходи забезпечення кримінального провадження, передбачені ст.131 КПК України, які виступають важливим елементом механізму здійснення завдань кримінального провадження при розслідуванні злочинів. Одним з таких заходів є арешт майна у кримінальному провадженні.
Слідча звертається з клопотанням про арешт майна з метою запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження, а також забезпечення кримінального провадження, забезпечення можливої конфіскації майна.
Слідча в судове засідання не з`явилася, надала до суду заяву про розгляд клопотання про арешт майна у його відсутність.
Відповідно до вимог ч.2 ст.172 КПК України, клопотання слідчого,прокурора,цивільного позивачапро арештмайна,яке небуло тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Слідчим суддею, з метою недопущення зміни власника майна було прийнято рішення про розгляд клопотання про арешт майна без участі його власника.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, якими слідча обґрунтовує його задоволення, оцінивши всі обставини у сукупності, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчої підлягає задоволенню в повному обсязі, з наступних підстав.
Відповідно до п.1, п.2 ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.
Згідно з ч.1 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи.
При цьому, у відповідності до ч.2 ст.170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Згідно з ч.5 ст.170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
Відповідно до ч.10 ст.170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
Згідно наданихдо матеріалівклопотання доказіввстановлено,що ОСОБА_6 ,ІНФОРМАЦІЯ_1 , якій 01.06.2023 року повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст.368 КК України, володіє на праві власності: квартирою АДРЕСА_1 ; приміщенням АДРЕСА_2 ; земельною ділянкою за кадастровим номером 5123782000:01:002:1289 загальною площею 1,5 (га), за адресою: АДРЕСА_3 ; квартирою АДРЕСА_4 .
З урахуванням вищевикладеного, слідчий суддя приходить до переконання, що в цілях запобігання можливості відчуження вищевказаного майна та забезпечення можливої конфіскації майна, враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що вказане майно підлягає конфіскації майна як виду покарання, а також беручи до уваги правове обґрунтування клопотання слідчої, клопотання про накладення арешту майна підлягає задоволенню в частині заборони розпоряджатися, відчужувати та здійснювати будь-які реєстраційні дії.
Таким чином, повністю доведена необхідність застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження, як арешт майна, в частині заборони розпорядження та відчуження.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.93, 100, 131, 132, 170-175, 309, 369-372, 392-395 КПК України, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Приморської окружної прокуратури м.Одеси ОСОБА_4 про арешт майна в рамках кримінального провадження №42023160000000125 від 03.04.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368, ч.3 ст.369 КК України задовольнити.
Накластиарешт на:
- квартиру АДРЕСА_1 ;
-приміщення АДРЕСА_2 ;
-земельну ділянку за кадастровим номером 5123782000:01:002:1289 загальною площею 1,5 (га), за адресою: АДРЕСА_3 ;
-квартиру АДРЕСА_4 .
Заборонити будь-яким юридичним та фізичним особам розпоряджатися, відчужувати та здійснювати будь-які реєстраційні дії у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (в тому числі поділу, об`єднання, виділу частки).
Виконання ухвали покласти на слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 .
Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до Одеського апеляційного суду.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2023 |
Оприлюднено | 30.04.2024 |
Номер документу | 114531470 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Тішко Д. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні