Рішення
від 30.10.2023 по справі 340/1898/21
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/1898/21

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кармазиної Т.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці до Товариства з обмеженою відповідальністю Укрпромтара про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ТОВ Укрпромтара та зобов`язати відповідача зупинити експлуатацію електричної талі Т-10332, заводський номер 1026638, електротельфера Т-10432, заводський номер 1213868, тельфер електричний Т-10232 (в/п 2 т), заводський номер 991012, кран мостовий електричний однобалочний опорний типу 2А2, заводський номер 7677 (в/п 2т), до усунення зазначених у позовній заяві порушень.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що проведено позапланову перевірку ТОВ Укрпромтара згідно якої виявлено порушення вимог нормативно-правових актів з питань охорони праці, які можуть створювати загрозу життю та здоров`ю людей.

Ухвалою судді від 23.04.2021 року відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи, призначено судове засідання на 21.05.2021 року (а.с.31).

21.05.2021 розгляд справи відкладено до 04.06.2021 у зв`язку з неявкою належним чином уповноваженого представника відповідача (а.с.37).

Ухвалою суду від 04.06.2021 клопотання представників сторін про зупинення провадження у справі задоволено, зупинено провадження у даній справі до 25.08.2021 року (а.с.45).

25.08.2021 судове засідання не відбулося у зв`язку з перебуванням судді у відпустці, розгляд справи перенесено на 28.09.2021 (а.с.48).

Ухвалою суду від 28.09.2021 року продовжено процесуальний строк встановлений ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.06.2021 року до 30.11.2021 року (а.с.56).

30.11.2021 судове засідання не відбулося у зв`язку з перебуванням судді у відпустці, розгляд справи перенесено на 03.12.2021 (а.с.61).

Ухвалою суду від 03.12.2021 року продовжено процесуальний строк встановлений ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.06.2021 року до 31.01.2022 року (а.с.56).

Ухвалою суду від 31.01.2022 року продовжено процесуальний строк встановлений ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.06.2021 року до 29.04.2022 року (а.с.74).

Ухвалою суду від 29.04.2022 року продовжено процесуальний строк встановлений ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.06.2021 року до 30.06.2022 року (а.с.80).

30.06.2022 судове засідання не відбулося у зв`язку з перебуванням судді у відпустці, розгляд справи перенесено на 15.07.2022 (а.с.86).

Ухвалою суду від 15.07.2022 року продовжено процесуальний строк встановлений ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.06.2021 року до 31.08.2022 року (а.с.92).

Ухвалою суду від 31.08.2022 року продовжено процесуальний строк встановлений ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.06.2021 року до 31.10.2022 року (а.с.97).

31.10.2022 судове засідання не відбулося у зв`язку з тривалою повітряною тривогою, розгляд справи перенесено на 23.11.2022 (а.с.100).

Ухвалою суду від 23.11.2022 року продовжено процесуальний строк встановлений ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.06.2021 року до 28.02.2023 року (а.с.107).

Ухвалою суду від 28.02.2023 року продовжено процесуальний строк встановлений ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.06.2021 року до 01.06.2023 року (а.с.118).

Ухвалою суду від 01.06.2023 року продовжено процесуальний строк встановлений ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 04.06.2021 року до 18.08.2023 року (а.с.130).

Судове засідання 18.08.2023 не відбулося у зв`язку з перебуванням судді у відпустці, розгляд справи перенесено на 03.10.2023 (а.с.135).

У судове засідання 03.10.2023 року представник відповідача не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Розгляд справи відкладено до 26.10.2023 з повторним викликом відповідача (а.с.141).

26.10.2023 в судове засідання сторони не з`явились, від представника позивача надійшло клопотання щодо розгляду справи в порядку письмового провадження. Додатково зазначив, що заперечує проти клопотання позивача про зупинення провадження у справі, оскільки для виконання пунктів припису було достатньо часу та за весь час не подано жодних документальних підтверджень їх виконання (а.с.147).

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, надавши клопотання про зупинення провадження у справі для надання часу на примирення сторін та виконання пунктів припису. Зазначене клопотання просив розглянути у порядку письмового провадження (а.с.146).

Зважаючи на викладене, у відповідності до ч.9 ст.205 КАС України, суд вирішив розгляд справи здійснити у порядку письмового провадження.

Ухвалою суду від 26.10.2023 поновлено провадження у справі №340/1898/21 за позовом Управління Держпраці у Кіровоградській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Укрпромтара про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду; здійснено заміну позивача Управління Держпраці у Кіровоградській області на правонаступника - Південно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (49107, м. Дніпро, вул. Армстронга Ніла, буд. 1 Д, ЄДРПОУ 44729283), а також відмовлено у задоволені клопотання відповідача про зупинення провадження у даній справі.

Відповідач правом подачі відзиву на позовну заяву не скористався.

Дослідивши подані представниками сторін документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов до таких висновків.

Відповідно до абз.2 ч.1 ст.1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 р. №877-V (далі за текстом Закон №877) державний нагляд (контроль) діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з ч.6 ст.2 Закону №877 заходи контролю здійснюються органами державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення, державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки, державного контролю за додержанням законодавства у сфері моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зокрема державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації - з урахуванням особливостей, встановлених Повітряним кодексом України, нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання (Авіаційними правилами України), та міжнародними договорами у сфері цивільної авіації.

З огляду на абз.2 ч.1 ст.38 Закону України Про охорону праці від 14.10.1994 №2694-ХІІ (далі за текстом Закон №2694) державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 р. №96 (далі за текстом Положення №96) Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем`єр-міністра України - Міністра економіки, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно з пп.1 п.3 Положення №96 основними завданнями Держпраці є реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Пунктом 7 Положення №96 встановлено, що Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до п.1 Положення про Управління Держпраці у Кіровоградській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 03.08.2018 р. №84 (далі за текстом Положення №84 (діючого на час виникнення правовідносин) Управління Держпраці у Кіровоградській області є територіальним органом Державної служби України з питань охорони праці, що їй підпорядковується (а.с.8).

На підставі пп.16 п.4 Положення №84 Управління Держпраці відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування. Транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами. Проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань (а.с.10).

Згідно з п.1 Положення про Південно-Східне міжрегіональне управління Державної служби України з питань праці затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 23.09.2022 №167 (далі за текстом Положення №167) східне міжрегіональне управління Державної служби України з питань праці (далі - Міжрегіональне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань праці (далі - Держпраці), що їй підпорядковується.

На підставі пп.16 п.4 Положення №167 здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення та перевірки їх знань.

Частиною 5 статті 4 Закону №877 встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону №877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Частиною 4 статті 43 Конституції України встановлено, що кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.

Згідно з абз.2 ч.2 ст.4 Закону №2694 державна політика в галузі охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Судом встановлено, що відповідно до наказу Управління Держпраці у Кіровоградській області (далі Управління) від 11.02.2021 №113 та направлення на проведення перевірки від 11.02.2021 №50, з 16 лютого по 01 березня 2021 року посадовими особами Управління проведено планову перевірку на Товаристві з обмеженою відповідальністю Укрпромтара (код ЄДРПОУ 33254224, Валентини Терешкової, буд. 207, м. Кропивницький (Кіровоград), Кіровоградська область) на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони праці, промислової безпеки (а.с.11-13).

За результатами перевірки складено акт від 01.03.2021 №КР1937/05, яким зокрема встановлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, визначене у рядках №№5, 14, 27, 28, 29 таблиці Опису виявлених порушень вимог законодавства, які можуть створювати загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

- не проведено декларування відповідності матеріально-технічної бази для виконання робіт підвищеної небезпеки (роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; зварювальні роботи та ін.) та експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки (ковальсько-пресове устаткування; посудин, що працюють під тиском; вантажопідіймальні крани та машини та ін.), що є порушення вимог статті 21 Закону України Про охорону праці від 14 жовтня 1992 року №2694-ХІІ, пункту 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107 (норма діяла на момент перевірки);

- електричній талі Т-10332, заводський номер 1026638, та електротельферу Т-10432, заводський номер 1213868, не проведено частковий технічний огляд, що є порушенням вимог статті 13 Закону України Про охорону праці від 14 жовтня 1992 року №2694-ХІІ, пункту 3 глави 3 розділу VI НПАОП 0.00-1.80-18 Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 19.01.2018 №62 зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 27 лютого 2018 р. за №244/31696;

- до територіального органу Держпраці роботодавцем не подано декларацію відповідності матеріально-технічної бази на роботи підвищеної небезпеки, а саме експлуатація вантажопідіймальних кранів та машин (кран мостовий електричний однобалочний опорний типу 2А2, заводський номер 7677, тельфер електричний Т-10232, заводський номер 991012, що є порушенням вимог статті 21 Закону України Про охорону праці від 14 жовтня 1992 року №2694-ХІІ, пункту 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107 (норма діяла на момент перевірки);

- не забезпечено зберігання журналу нагляду (паспорта) та технічної документації на вантажопідіймальну машину (тельфер електричний Т-10232 в/п 2 т, заводський номер 991012, що є порушенням вимог статті 13 Закону України Про охорону праці від 14 жовтня 1992 року №2694-ХИ, підпункту 7 пункту 5 глави 6 розділу VI НПАОП 0.00-1.80-18 Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, затверджених наказ Міністерства соціальної політики України від 19.01.2018 №62 зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 27 лютого 2018 р. за №244/31696;

- до роботи допущена вантажопідіймальна машина (кран мостовий електричний однобалочний опорний типу 2А2 в/п 2 т, заводський номер 7677), що не пройшла технічного огляду та не має позитивних результатів проведеного технічного огляду, а знімні вантажозахоплювальні пристрої - періодичного огляду, що є порушенням вимог статті 13 Закону України Про охорону праці від 14 жовтня 1992 року №2694-ХІІ, пункту 7 глави 2 розділу VII НПАОП 0.00-1.80-18 Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, затверджених наказ Міністерства соціальної політики України від 19.01.2018 №62 зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 27 лютого 2018 р. за №244/31696 (а.с.15-24).

01.03.2021 примірник акту перевірки вручений директору Товариства з обмеженою відповідальністю Укрпромтара ОСОБА_1 без зауважень або заперечень (а.с.24).

Положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров`я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, поряд з іншими правовими актами регулює Закон України Про охорону праці від 14.10.1992 №2694-ХІІ (далі - Закон № 2694).

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону № 2694 охорона прані - це система правових, соціально-економічних. організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров`я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.

Статтею 4 Закону № 2694 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно з ч.1 ст.6 Закону №2694 умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.

Статтею 13 Закону №2694 встановлено, що роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов`язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання; розробляє за участю сторін колективного договору і реалізує комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці; забезпечує виконання необхідних профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються; впроваджує прогресивні технології, досягнення науки і техніки, засоби механізації та автоматизації виробництва, вимоги ергономіки, позитивний досвід з охорони праці тощо; забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин; організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров`я виробничих факторів; розробляє і затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства (далі - акти підприємства), та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, на будівельних майданчиках, робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, забезпечує безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці; здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог з охорони праці; організовує пропаганду безпечних методів праці та співробітництво з працівниками у галузі охорони праці; вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно-рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків.

Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

Відповідачем не надано доказів на підтвердження усунення виявлених порушень, зафіксованих відповідачем в акті перевірки.

Відповідно до абзацу 5 частини 1 статті 39 3акону №2694 посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Воднораз, ч.5 ст.4 Закону №877 передбачено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону №877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

На підставі ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини другої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (частини перша та друга статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позивачем доведено наявність правових підстав для застосування до ТОВ Укрпромтара заходів реагування у сфері державного нагляду, шляхом зупинення експлуатації електричної талі Т-10332, заводський номер 1026638, електротельфера Т-10432, заводський номер 1213868, тельфера електричного Т-10232 (в/п 2 т), заводський номер 991012, крана мостового електричного однобалочного опорного типу 2А2, заводський номер 7677 (в/п 2т), до повного усунення порушень.

Отже, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, оскільки вони є обґрунтованими та законними.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Такі витрати позивачем у даній справі не понесені.

Крім того, у позовній заяві позивач просить звернути судове рішення до негайного виконання.

Статтею 371 Кодексу адміністративного судочинства України визначено категорії спорів рішення по яких виконуються негайно, а також, які можуть бути звернуті до негайного виконання. Однак, рішення щодо застосування заходів реагування не можуть бути звернуті до негайного виконання відповідно до змісту статті 371 КАС України.

Керуючись ст.ст.77-79, 90, 132, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (49107, м. Дніпро, вул. Армстронга Ніла, буд. 1 Д, ЄДРПОУ 44729283) до Товариства з обмеженою відповідальністю Укрпромтара (25007, м.Кропивницький, вул.Валентини Терешкової, 207, ЄДРПОУ 33254224) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю Укрпромтара (25007, м.Кропивницький, вул.Валентини Терешкової, 207, ЄДРПОУ 33254224) шляхом зупинення експлуатації електричної талі Т-10332, заводський номер 1026638, електротельфера Т-10432, заводський номер 1213868, тельфера електричного Т-10232 (в/п 2 т), заводський номер 991012, крана мостового електричного однобалочного опорного типу 2А2, заводський номер 7677 (в/п 2т), до повного усунення порушень.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Т.М. КАРМАЗИНА

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2023
Оприлюднено02.11.2023
Номер документу114555252
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі

Судовий реєстр по справі —340/1898/21

Ухвала від 26.10.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. КАРМАЗИНА

Рішення від 30.10.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. КАРМАЗИНА

Ухвала від 01.06.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. КАРМАЗИНА

Ухвала від 28.02.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 23.11.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 30.08.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 14.07.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 28.04.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 03.12.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні