Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
31 жовтня 2023 року № 520/20722/23
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Шляхова О.М., розглянувши у спрощеному позовному провадженні адміністративну справу за позовом Керівника Красноградської окружної прокуратури Харківської області (вул. Бєльовська, буд. 73-А, м. Красноград, Харківська область, 63304) в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (вул. Шевченка, буд. 8, м. Харків, 61013, ЄДРПОУ 38631015) до Комунального закладу "Бердянський ліцей" Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області (вул. 14 Гвардійської Стрілецької Дивізій, буд. 64, с. Бердянка, Красноградський район, Харківська область, 64440, код ЄДРПОУ 26451390), третя особа Зачепилівська селищна рада (вул. Центральна, буд. 56, смт. Зачепилівка, Красноградський район, Харківська область, 64401, код ЄДРПОУ 04397856) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Керівник Красноградської окружної прокуратури Харківської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Комунального закладу «Бердянський ліцей» Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області (ЄДРПОУ 26451390), яка полягає у ненвиконанні вимог припису від 05.10.2021 №133, тобто у не приведенні у стан готовності до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття) № 77419, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, село Бердянка, вулиця 14 Гвардійської Стрілецької Дивізії, будинок 64 (підвальне приміщення КЗ «Бердянський ліцей»);
- зобов`язати Комунальний заклад «Бердянський ліцей» Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області (ЄДРПОУ 26451390) привести у стан готовності до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття) № 77419, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, село Бердянка, вулиця 14 Гвардійської Стрілецької Дивізії, будинок 64 (підвальне приміщення КЗ «Бердянський ліцей») у відповідності до наказу МВС України №579 від 09.07.2018 "Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту" з метою використання її за призначенням, а саме виконати пункти припису від 05.10.2021 №133, зокрема:
- будівлю та приміщення обладнати системами протипожежного захисту;
- посадовим особам та працівникам пройти навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки;
- коридори, проходи та інші шляхи евакуації забезпечити евакуаційним освітленням;
- здійснити навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки;
- провести ідентифікацію потенційно-небезпечного предмету.
В обґрунтування позову зазначено, що прокуратурою встановлено, що відповідачем у справі допущено порушення законодавства щодо забезпечення захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційне укриття) № 77419 у належному технічному стані, що у свою чергу суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.
Ухвалою суду від 12.09.2023 по справі відкрито спрощене провадження та запропоновано відповідачу надати відзив на позов, позивачу - відповідь на відзив, третій особі - пояснення.
Копія ухвали про відкриття провадження у справі отримана відповідачем КП «Бердянський ліцей» Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області 26.09.2023, що підтверджується зворотним поштовим відправленням. Проте, у встановлений судом строк, представник відповідача правом надати письмовий відзив на позовну заяву не скористався, клопотань про продовження строку надання відзиву на позовну заяву, визнання позову суду не надсилав.
За правилами частини 6 статті 162 КАС України визначено, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Третя особа правом на надання пояснень, не скористалася.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Статтею 258 КАС України визначено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Оцінивши повідомлені позивачем та відповідачем обставини, дослідивши матеріали справи, судом встановлене наступне.
Згідно паспорту захисної споруди цивільного захисту, місцезнаходження протирадіаційного укриття № 77419 визначене за адресою: Харківська область, Красноградський район, село Бердянка, вулиця 14 Гвардійської Стрілецької Дивізії, будинок 64 (підвальне приміщення КЗ «Бердянський ліцей»). Вказана захисна споруда перебуває на балансі КЗ «Бердянський ліцей», дата прийняття в експлуатацію - 1979 рік, місткість - 750 осіб, загальна площа - 2415 кв.м.
05.10.2021 Красноградським районним управлінням ТУ ДСНС у Харківській області проведено захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання КЗ «Бердянський ліцей» вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
За результатами вказаного заходу складено акт № 152 від 05.10.2021, у якому зафіксовано, що КЗ «Бердянський ліцей» допущено порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту та надано припис від 05.10.2021 № 133 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної небезпеки, який рекомендованим листом 05.10.2021 направлений директору установи Золотухіній Н.М., останньою припис не оскаржувався.
Термін виконання припису встановлено до 05.11.2021.
Згідно з пунктами 1-5 вказаного припису необхідно усунути наступні порушення, що стосуються, у тому числі, захисної споруди цивільного захисту:
- будівлю та приміщення обладнати системами протипожежного захисту;
- посадовим особам та працівникам пройти навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки;
- коридори, проходи та інші шляхи евакуації забезпечити евакуаційним освітленням;
- здійснити навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки;
- провести ідентифікацію потенційно-небезпечного предмету.
Крім того, уповноваженими особами ГУ ДСНС у Харківській області складено протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 188-8 КУпАП (серія ХА № 038039 від 04.10.2021) стосовно директора КЗ «Бердянський ліцей» Золотухіної Н.М. внаслідок невиконання попередніх приписів, винесених за результатами аналогічних перевірок та винесена постанова про накладення адміністративного стягнення (серія ХА № 038039 від 05.10.2021).
Красноградською окружною прокуратурою 24.04.2023 до Красноградського районного управління ГУ ДСНС у Харківській області направлений лист про наявну інформацію про усунення недоліків, наведених у приписі, що стосуються захисної споруди цивільного захисту №77419 та приведення її у стан готовності у відповідності до Вимог утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.
У відповідь Красноградське РУ ГУ ДСНС у Харківській області листом №280/1031 від 23.05.2023 надано акти оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту (ПРУ №77419) від 26.01.2022, згідно якого ПРУ № 77419 оцінюється як «ОБМЕЖЕНО ГОТОВЕ» до використання за призначенням.
Зі змісту позовної заяви, вищевказаний припис та акти органу ДСНС, що були внесені відповідачу є чинними, отримані відповідачем та до суду не оскаржені.
Відповідно інформації Красноградського РУ ГУ ДСНС у Харківській області за № 280/1031 від 23.05.2023, у останнього відсутні дані про виконання відповідачем вимог припису від 05.10.2021 № 133.
З огляду на зазначене, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Статтею 27 Конституції України також визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.
Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022 на території України з 24.02.2022 на 30 діб введено воєнний стан, який в подальшому неодноразово продовжено на підставі указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про оборону України» оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.
Згідно ст. 3 Закону України «Про оборону України» підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.
Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України (далі - Кодекс) захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.
Цивільним захистом, відповідно до ст. 4 Кодексу, є функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 21 Кодексу цивільного захисту України громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.
Відповідно до ч. 4 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.
Відповідно до ч. 5 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138 (надалі - Порядку) визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.
Відповідно до ч. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.
Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.
У відповідності до п. З Порядку балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.
Згідно пункту 10 Порядку балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.
Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме:
- не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту;
- не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.
Частиною 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.
Згідно пункту 11 Порядку вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.
Відповідно до п. 1 Розділу І «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.
Захисні пристрої призначені для захисту осіб, що переховуються у сховищах, від надмірного тиску повітряної ударної хвилі під час застосування звичайної зброї та засобів масового ураження. До захисних пристроїв, якими обладнуються сховища, належать захисно-герметичні і герметичні двері, віконниці (ставні), захисні секції, клапани-відтиначі, КНТ тощо (підпункт 1 пункту 2 розділу III Вимоги).
Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (п. 6 Розділу VIII Вимоги).
Відповідно підпункту 1 пункту 2 розділу VI Вимоги, для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.
Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.
Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимоги).
Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимоги визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.
Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимоги під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.
За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.
У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимоги).
Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено п. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України та п. 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138.
З огляду на вищевикладене суд дійшов висновку, що не вжиття відповідачем - Комунальним закладом «Бердянський ліцей» Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області, визначених законодавством заходів з метою приведення захисної споруду цивільного захисту № 77419, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, село Бердянка, вулиця 14 Гвардійської Стрілецької Дивізії, будинок 64 (підвальне приміщення КЗ «Бердянський ліцей») до стану готовності, суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.
Зазначена позиція суду узгоджується з позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 03.10.2018 у справі № 826/12192/16 та у постанові від 25.07.2019 у справі № 820/5164/15.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що вимоги позивача є цілком обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, оскільки належних та допустимих доказів виконання Комунальним закладом «Бердянський ліцей» Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області області припису від 05.10.2021 № 133 та того, що приведено у стан готовності захисну споруду цивільного захисту № 77419, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, село Бердянка, вулиця 14 Гвардійської Стрілецької Дивізії, будинок 64 (підвальне приміщення КЗ «Бердянський ліцей»), з метою використання її за призначенням у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018, суду не надано.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
Судовий збір підлягає розподілу відповідно до ст.139 КАС України.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Керівника Красноградської окружної прокуратури Харківської області (вул. Бєльовська, буд. 73-А, м. Красноград, Харківська область, 63304) в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (вул. Шевченка, буд. 8, м. Харків, 61013, ЄДРПОУ 38631015) до Комунального закладу "Бердянський ліцей" Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області (вул. 14 Гвардійської Стрілецької Дивізій, буд. 64, с. Бердянка, Красноградський район, Харківська область, 64440, код ЄДРПОУ 26451390), третя особа Зачепилівська селищна рада (вул. Центральна, буд. 56, смт. Зачепилівка, Красноградський район, Харківська область, 64401, код ЄДРПОУ 04397856) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Комунального закладу «Бердянський ліцей» Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області (ЄДРПОУ 26451390), яка полягає у ненвиконанні вимог припису від 05.10.2021 №133, тобто у не приведенні у стан готовності до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття) №77419, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, село Бердянка, вулиця 14 Гвардійської Стрілецької Дивізії, будинок 64 (підвальне приміщення КЗ «Бердянський ліцей»).
Зобов`язати Комунальний заклад «Бердянський ліцей» Зачепилівської селищної ради Красноградського району Харківської області (ЄДРПОУ 26451390) привести у стан готовності до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (протирадіаційне укриття) № 77419, яка знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, село Бердянка, вулиця 14 Гвардійської Стрілецької Дивізії, будинок 64 (підвальне приміщення КЗ «Бердянський ліцей») у відповідності до наказу МВС України №579 від 09.07.2018 "Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту" з метою використання її за призначенням, а саме виконати пункти припису від 05.10.2021 №133, зокрема:
- будівлю та приміщення обладнати системами протипожежного захисту;
- посадовим особам та працівникам пройти навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки;
- коридори, проходи та інші шляхи евакуації забезпечити евакуаційним освітленням;
- здійснити навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки;
- провести ідентифікацію потенційно-небезпечного предмету.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.М. Шляхова
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2023 |
Оприлюднено | 02.11.2023 |
Номер документу | 114557819 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шляхова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні