ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 жовтня 2023 рокусправа № 380/6772/23 м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р. П. розглянув у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом приватного підприємства «Вибранівка» до Державної служби геології та надр України про визнання протиправними дій та скасування наказу -
УСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Вибранівка» звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Державної служби геології та надр України, у якій, з урахуванням заяви про усунення недоліків (вх. № 26968 від 18.04.2023), просить:
- визнати протиправними дії відповідача щодо видачі наказу № 251 від 25 липня 2022 року «Про анулювання Спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 22 лютого 2007 року»;
- скасувати наказ відповідача № 251 від 25 липня 2022 року «Про анулювання Спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 22 лютого 2007 року».
В обґрунтування позову вказав, що 22 лютого 2007 року позивачем одержано Спеціальний дозвіл на користування надрами № 4213, яким надано дозвіл на видобування піску у Південно-Вибранівському родовищі в 0,6 км на захід від с. Вибранівка Стрийського району Львівської області. У подальшому з Листа Державної служби геології та надр України №1081/02-1/2-23 від 01 березня 2023 року Про надання відповіді на адвокатський запит приватному підприємству стало відомо про існування наказу від 27 травня 2022 року про анулювання з 26 квітня 2022 року Спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 22 лютого 2007 року. Такі дії відповідача щодо видачі оскаржуваного наказу від 27 травня 2022 року про анулювання спеціального дозволу на користування надрами вважає протиправними, а сам наказ таким, що підлягає скасуванню. Стверджує, що відповідно до ч.ч. 1 і 2 ст.26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; 5) використання надр не для тій мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр. Право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. У зв`язку із тим, що ПП Вибранівка не надавало своєї згоди на анулювання Спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 22 лютого 2007 року, орган державної влади в травні 2021 року звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до надрокористувача про анулювання зазначеного дозволу. Рішенням Львівського окружного адміністративного суду в справі № 380/8822/21 позовні вимоги Держгеонадр було задоволено у повному обсязі та припинено право користування надрами шляхом анулювання Спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 22 лютого 2007 року. Позивач стверджує, що ані про існування судової справи № 380/8822/21 загалом, ані про рішення від 25 березня 2022 року позивачу відомо не було, жодних процесуальних документів чи інших повідомлень на адресу підприємства не надходило. Зазначив, що про існування справи № 380/8822/21 ПП Вибранівка стало відомо лише 05 січня 2023 року після ознайомлення з матеріалами такої в приміщенні Львівського окружного адміністративного суду. Позивач зі змісту листа Державної служби геології та надр України № 1081/02-1/2-23 від 01 березня 2023 року Про надання відповіді на адвокатський запит встановив, що підставою для видачі оскаржуваного наказу від 27 травня 2022 року слугувало рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25 березня 2022 року в справі № 380/8822/21. При цьому вказав, що станом на момент звернення до суду із позовною заявою справа № 380/8822/21 перебуває на розгляді Восьмого апеляційного адміністративного суду. Вважає, що вказані обставини спростовують висновки відповідача про набрання судовим рішенням у справі № 380/8822/21 законної сили. Відтак звернувся до суду із цим позовом.
Ухвалою від 10.04.2023 позовну заяву залишено без руху для усунення недоліків.
Ухвалою від 18.04.2023 провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою суду від 20.04.2023 відмовлено у задоволенні заяви представника позивача про забезпечення позову.
Від відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх. № 33146 від 09.05.2023), у якому проти позовних вимог заперечив. В обґрунтування вказав, що Державна служба геології та надр України звернулась до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до ПП «Вибранівка», в якому просила суд припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 22.02.2007. Зазначив, що рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 25.03.2022 задоволено адміністративний позов Державної служби геології та надр України про припинення права користування надрами; припинено право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 29.02.2007. Відповідно до інформації з апарату суду рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25.03.2022 набрало законної сили 26.04.2022. Зазначив, що з оскаржуваного наказу Держгеонадр від 25.07.2022 № 251 слідує, що підставою винесення наказу є саме виконанням рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25.03.2022 у справі № 380/8822/21 яким припинено право користування надрами наданого ПП «Вибранівка» шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 22.02.2007 року. Звернув увагу на те, що Верховний Суд у постановах від 10 травня 2018 року в справі № 802/4846/13-а та від 26 червня 2018 року в справі № 802/923/14-а зазначив про те, що право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, самостійно або у судовому порядку. У разі відсутності спору відповідач має право у випадках, передбачених пунктами 1, 2, 3, 7 частини першої статті 26 Кодексу України про надра, самостійно припиняти право користування надрами, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів це право припиняється у судовому порядку. Зазначена норма спрямована на захист інтересів надрокористувачів шляхом надання їм права вимагати (шляхом надання/висловлення письмової незгоди) від уповноваженого органу судової, а не адміністративної процедури припинення права користування надрами. При цьому, законом презюмується, що саме судовий порядок є додатковою гарантією ефективного захисту прав надрокористувача, що і було забезпечено позивачем у цій справі шляхом звернення до суду.
Крім того, звернув увагу на те, що позивачем пропущено строк звернення до суду, з огляду на те, що Держгеонадра листом від 25.07.2022 № 731/02-1/2-22 повідомила ПП «Вибранівка» про винесення оскаржуваного наказу. Зазначений лист повернувся на адресу Держгеонадр 09.08.2022. Таким чином, про порушення своїх прав позивачу мало бути відомо ще у серпні 2022 році. Позивач звернувся до суду у квітні 2023 року отже строк позовної давності позивачем був пропущений, оскільки 09.08.2022 + 6 місяців = 09.02.2023. Відповідач звернув увагу на те, що законодавче обмеження строку оскарження судового рішення, насамперед, обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Просив адміністративний позов залишити без розгляду.
Щодо доводів відповідача про пропуск позивачем строку звернення до суду суд зазначає таке.
Відповідно до ч. 2 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
З матеріалів справи слідує, що листом № 1785/02-1/2-23 від 05.04.2023 відповідач направив позивачу копію оскаржуваного рішення. З цим позовом до суду згідно з конвертом поштового відправлення позивач звернувся 31.03.2023. Крім того, надані відповідачем копія листа від 25.07.2022 № 731/02-1/2-22, яким позивача проінформовано про прийняття оскаржуваного наказу, відправлені останньому рекомендованим поштовим відправленням за ШКІ № 0411203361483, яке повернулося на адресу адресата з відміткою органу поштового відправлення «адресат відсутній за вказаною адресою». Вказані обставини не свідчать про ознайомлення позивача з оскаржуваним наказом. Відтак суд відхиляє доводи відповідача про пропуск позивачем строку звернення до суду.
Суд дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази та встановив такі обставини справи.
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань приватного підприємства «Вибранівка» зареєстроване як юридична особа з березня 2005 року; основним видом діяльності згідно КВЕД є 08.12 добування піску, гравію, глин і каоліну.
Приватному підприємству «Вибранівка» надано спеціальний дозвіл на користування надрами № 4213 від 22.02.2007 року, з метою видобування пісків придатних в якості сировини для виготовлення штукатурних розчинів, опоряджувального шару та дорожнього будівництва, строком на 20 (двадцять) років, до 22.02.2027 року.
Листом від 01.03.2023 № 1081/02-1/2-23 відповідач розглянув лист представника позивача щодо надання копій документів стосовно перевірки діяльності приватного підприємства «Вибранівка» (код ЄДРПОУ 33171295) відповідно до спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 29.02.2007, наданого з метою видобування пісків, придатних в якості сировини для виготовлення штукатурних розчинів, опоряджувального шару та дорожнього будівництва з Південно-Вибранівського родовища Львівської області, та повідомив, що наказами Держгеонадр від 19.12.2016 № 489 та від 01.02.2017 № 49 (переоцінка), дія дозволу зупинена з 01.07.2017; Західним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю з залученням спеціалістів ДО «Західний ГЦ» на підставі наказу Держгеонадр від 09.09.2020 № 394 та направлення від 15.09.2020 № 13956/01/07-20 проведено позапланову перевірку діяльності надрокористувача. Листом ДО «Західна Т1ДГК» від 18.09.2020 № 12 на лист Західного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр від 18.09.2020 № 337-20/02 запропоновано залучити до участі у проведенні перевірки провідного спеціаліста-геолога ДО «Західна ТІДГК» ОСОБА_1 . Начальника Західного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр направлено у відрядження наказом Держгеонадр від 11.09.2020 № 95-ВД. Інформація про відрядження провідного спеціаліста-геолога ДО «Західна ТІДГК» Лаха Ю. І. у Держгеонадрах відсутня.
Вказав, що згідно з актом перевірки від 30.09.2020 № 02-01/06/2020-28/у-073 процес проведення заходу (його окремої дії) засобами аудіотехніки або відеотехніки не фіксувався. В ході перевірки інтереси надрокористувача представлялися ОСОБА_2 на підставі довіреності від 01.09.2020 № 09/20. Надрокористувачу надано припис від 30.09.2020 № 365-20/02 з установленим терміном на усунення порушень до 30.10.2020. Відповідно до абзацу чотирнадцятого частини шостої статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» Акт перевірки від 30.09.2020 № 02-01/06/2020-28/у-073 та припис від 30.09.2020 № 365-20/02 у зв`язку з відмовою від їх отримання направлено надрокористувачу листом Західного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр від 30.09.2020 № 370/24-02. Наказом Держгеонадр від 11.11.2020 № 500 внесено зміни до пункту 59 додатка до наказу від 19.12.2016 № 489 в частині доповнення підстав зупинення дії дозволу та надано 30 календарних днів на усунення порушень. Робоча група з питань надрокористування рекомендувала Держгеонадрам анулювати дозвіл у судовому порядку. На виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25.03.2022 у справі № 380/8822/21 Держгеонадра видали наказ від 27.05.2022 про анулювання з 26.04.2022 спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 29.02.2007.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 25.03.2022 у справі № 380/8822/21 Державної служби геології та надр України до Приватного підприємства «Вибранівка» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами задоволено, припинено право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 22.02.2007 року, наданого Приватному підприємству «Вибранівка» (81710, Львівська обл., Жидачівський район, с. Вибранівка, код ЄДРПОУ - 33171295).
На виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25.03.2022 у справі № 380/8822/21, яким припинено право користування надрами ПП «Вибранівка» шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 22.02.2007, Державною службою геології та надр України прийнято наказ № 251 від 25.07.2022 «Про анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 22.02.2007», яким анульовано з 26.04.2022 спеціальний дозвіл на користування надрами № 4213 від 22.07.2007, наданий Приватному підприємству «Вибранівка» з метою видобування піску ділянок Південно-Східної та Північно-Західної Південно-Вибранівського родовища, розташованого у Львівській області.
Позивач не погодився із вказаним наказом, відтак звернувся до суду із цим позовом.
При вирішенні спору по суті суд керується таким.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правовідносини між сторонами регулюються Кодексом України про надра (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615, (далі також Порядок № 615, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), а також іншими нормативно-правовими актами.
Статтею 15 Кодексу України про надра встановлено, що надра надаються у постійне або тимчасове користування. Постійним визнається користування надрами без заздалегідь встановленого строку. Тимчасове користування надрами може бути короткостроковим (до 5 років) і довгостроковим (до 50 років). У разі необхідності строки тимчасового користування надрами може бути продовжено.
Перебіг строку користування надрами починається з дня одержання спеціального дозволу (ліцензії) на користування надрами, якщо в ньому не передбачено інше, а в разі укладення угоди про розподіл продукції - з дня, зазначеного в такій угоді.
Надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу (частина перша статті 19 Кодексу України про надра).
Виключно з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами у користувача надр виникають права та обов`язки, передбачені Кодексом України про надра та Порядком № 615.
Згідно з частиною другою статті 24 Кодексу України про надра користувачі надр зобов`язані: використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.
Відповідно до статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.
Право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.
Законодавством України можуть бути передбачені й інші випадки припинення права користування надрами.
Пунктом 23 Порядку № 615 передбачено, що право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".
Згідно з положеннями частини сьомої статті 4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації; 2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.
Системний аналіз наведених норм права дає змогу дійти висновку, що анулювання раніше зупиненого спеціального дозволу можливе, зокрема, у разі, якщо надрокористувачем не усунуто порушення, які стали підставою для зупинення дії дозволу.
Аналогічний висновок викладений у постановах Верховного Суду від 18.10.2018 у справі № 812/1735/17, від 06.11.2018 у справі № 812/828/15 та у справі № 805/4098/17-а, від 02.10.2019 у справі № 804/215/18.
Як встановлено судом, рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 25.03.2022 у справі № 380/8822/21 Державної служби геології та надр України до Приватного підприємства «Вибранівка» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами задоволено.
Припинено право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 22.02.2007 року, наданого Приватному підприємству «Вибранівка» (81710, Львівська область, Жидачівський район, с. Вибранівка, код ЄДРПОУ - 33171295).
За даними автоматизованої системи документообігу суду «КП ДСС», рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25.03.2022 у справі № 380/8822/21, набрало законної сили 26.04.2023.
Вказаним судовим рішенням встановлено, що Приватне підприємство «Вибранівка» не заперечує наявність порушень, вказаних в акті перевірки № 02-01/06/2020-28/у-073 від 30.09.2020 року, оскільки не оскаржувало ні припис про усунення порушень від 30.09.2020 року № 365-20/02, ні наказ № 489 від 19 грудня 2016 року про зупинення дії спеціального дозволу № 4213.
Тобто, відповідачем до теперішнього часу не усунуто порушення, які були виявлені під час проведення планової перевірки Приватного підприємства «Вибранівка», так як жодних доказів зворотного відповідачем до суду не надано.
При цьому суд врахував сукупність таких порушень і ту обставину, що з часу їх виявлення минуло більше року, відповідачу надавався значний строк для вчинення дій на усунення порушень, тоді як згідно з вимогами закону надрокористувач зобов`язаний своєчасно усувати виявлені порушення.
Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що факт невиконання відповідачем положень Угоди про умови користування надрами, як невід`ємної частини спеціального дозволу, Програми робіт, так само як і факт не усунення відповідачем виявлених під час перевірки порушень, повністю доведений позивачем, підтверджується матеріалами справи та не спростований відповідачем.
Згідно з ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
З огляду на встановлені судом обставини щодо набрання рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 25.03.2022 у справі № 380/8822/21, судом не встановлено протиправності дій відповідача щодо видачі наказу № 251 від 25 липня 2022 року «Про анулювання Спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 22 лютого 2007 року. З огляду на такі висновки суду, похідна позовна вимога про скасування наказу відповідача № 251 від 25 липня 2022 року «Про анулювання Спеціального дозволу на користування надрами № 4213 від 22 лютого 2007 року» також задоволенню не підлягає.
З огляду на вищевикладені обставини, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог, відтак про відсутність підстав для задоволення позову.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Отже, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Відповідно до приписів ст. 139 КАС України судові витрати покладаються на позивача.
Керуючись ст. ст. 72-77, 90, 139, 243-246, 255, 293, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні адміністративного позову приватного підприємства «Вибранівка» до Державної служби геології та надр України про визнання протиправними дій та скасування наказу відмовити.
2. Судові витрати не розподіляються.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Приватне підприємство «Вибранівка» (81710 Львівська область Стрийський район с. Вибранівка; код ЄДРПОУ 33171295).
Відповідач: Державна служба геології та надр України (03057 м. Київ вул. Антона Цедіка 16; код ЄДРПОУ 37536031).
СуддяР. П. Качур
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2023 |
Оприлюднено | 03.11.2023 |
Номер документу | 114591608 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні