ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 жовтня 2023 року
м. Київ
справа № 826/17334/16
касаційне провадження № К/9901/49062/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Бившевої Л.І.,
суддів: Хохуляка В.В., Ханової Р.Ф.,
розглянув у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Офісу великих платників податків ДФС України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.10.2017 (суддя Вєкуа Н.Г.) та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 25.01.2018 (головуючий суддя - Мельничук В.П., судді - Лічевецький І.О., Мацедонська В.Е.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Прем`єр-Ліга" до Офісу великих платників податків ДФС України про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,
УСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Прем`єр-Ліга" (далі - Товариство, позивач, платник) звернулося до суду з адміністративним позовом до Офісу великих платників податків ДФС України (далі - Офіс, відповідач, контролюючий орган), в якому просило: визнати протиправними дії відповідача щодо неврахування обсягів у загальному обсязі 2430669,67 кг за кодами УТК ЗЕД (2909 19 90 20, 2711 12 97 00, 2710 12 41 92, 2710 12 45 02 та 3811 90 00 00) у формулі, визначеній пунктом 232.2 статті 232 Податкового кодексу України (далі - ПК України, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі - ЄРАН); зобов`язати відповідача відновити у системі електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) залишки пального позивача, зазначені в акті інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016, поданому позивачем 20.03.2016, реєстраційний номер 9039136048, які були враховані у формулі, визначеній пунктом 232.2 статті 232 ПК України, до проведення спірної перевірки за кодами УТК ЗЕД: 1) метил-тред-бутиловий ефір (МТБЕ) (код УТК ЗЕД 2909 19 90 20) вагою 910814 кг у літрах, приведених до t 15 °С - 1215877,72; 2) газ (код УТК ЗЕД 2711 12 97 00) вагою 528503,24 кг у літрах, приведених до t 15°C - 972999,12; 3) бензин автомобільний "95 UA Стандарт" А-95 Євро 4-Е5 (код УТК ЗЕД 2710 12 45 02) вагою 605991,91 кг у літрах, приведених до t 15 °С - 817764,89; 4) бензин автомобільний "92 стандарт" А-92 Євро 4-Е5 (код УКТ ЗЕД 2710 12 41 92) вагою 384753,6 кг у літрах, приведених до t 15"С - 518543; 5) інші (код УТК ЗЕД 3811 90 00 00) вагою 606,92 кг у літрах, приведених до t 15 °С -760,42.
Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначив, що здійснюючи підприємницьку діяльність, Товариство маючи законне право на реєстрацію акцизних накладних, проведення розрахунків з бюджетом з використанням електронних рахунків, продавало підакцизні товари за відповідними кодами УКТ ЗЕД, реєструючи акцизні накладні, працюючи в СЕАРП, при цьому отримуючи витяги щодо обсягу пального, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні/коригування до акцизних накладних в яких зазначалось про списання обсягів пального, на яке позивач має право виписувати акцизні накладні. Вважає, що контролюючий орган під час перевірки дійшов помилкового висновку про не підтвердження відображених позивачем інвентаризаційних залишків пального станом на 01.03.2016 і які підлягають коригуванню в СЕАРП.
Окружний адміністративний суд міста Києва постановою від 12.10.2017, залишеною без змін постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 25.01.2018, позов задовольнив повністю: визнав протиправними дії Офісу щодо неврахування обсягів у загальному обсязі 2430669,67 кг за кодами УТК ЗЕД (2909 19 90 20, 2711 12 97 00, 2710 12 41 92, 2710 12 45 02 та 3811 90 00 00) у формулі, визначеній пунктом 232.2 статті 232 ПК України, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування у ЄРАН; зобов`язав Офіс відновити у СЕАРП залишки пального позивача, зазначені в акті інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016, поданому позивачем 20.03.2016, реєстраційний номер 9039136048, та які були враховані у формулі, визначеній пунктом 232.2 статті 232 ПК України, до проведення спірної перевірки за кодами УТК ЗЕД: 1) метил-тред-бутиловий ефір (МТБЕ) (код УТК ЗЕД 2909 19 90 20) вагою 910814 кг у літрах, приведених до t 15 °С - 1215877,72; 2) газ (код УТК ЗЕД 2711 12 97 00) вагою 528503,24 кг у літрах, приведених до t 15°C - 972999,12; 3) бензин автомобільний "95 UA Стандарт" А-95 Євро 4-Е5 (код УТК ЗЕД 2710 12 45 02) вагою 605991,91 кг у літрах, приведених до t 15 °С - 817764,89; 4) бензин автомобільний "92 стандарт" А-92 Євро 4-Е5 (код УКТ ЗЕД 2710 12 41 92) вагою 384753,6 кг у літрах, приведених до t 15"С - 518543; 5) інші (код УТК ЗЕД 3811 90 00 00) вагою 606,92 кг у літрах, приведених до t 15 °С -760,42.
Задовольняючи позовні вимоги, суди попередніх інстанцій дійшли до висновку, що залишки пального в загальному обсязі 2430669,67 кг за вказаними кодами УТК ЗЕД (2909 19 90 20, 2711 12 97 00, 2710 12 41 92, 2710 12 45 02 та 3811 90 00 00), які станом на 00 годин 01.03.2016 обліковувались у платника, правомірно враховані позивачем в акті інвентаризації від 20.03.2016 реєстраційний №9039136048 для врахування його у формулі, визначеній пунктом 232.3 статті 232 ПК України, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні в системі електронного адміністрування реалізації пального. Визнання протиправними дій відповідача тягне за собою задоволення позовних вимог в частині зобов`язання відповідача відновити у СЕАРП залишки пального позивача, зазначені в акті інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016.
Відповідач, не погодившись з прийнятими рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, звернувся до суду з касаційною скаргою, в якій просить скасувати судові рішення попередніх інстанцій та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.
В обґрунтування своїх вимог відповідач посилається на порушення судами норм матеріального і процесуального права. Стверджує про помилкові висновки судів щодо правомірного віднесення до акту інвентаризації залишків пального станом на початок дня 01.03.2016, оскільки такі залишки не підтверджуються бухгалтерським обліком платника, не підтверджено реальність надходження на АЗС пального за кодом товарної підкатегорії згідно з УТК ЗЕД 2710124192 обсягом 1316 794, УТК ЗЕД 2710 12 45 02 обсягом 1131119 кг. Скаржник також доводить заниження платником залишків пального за кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД 2711 13 97 00, оскільки за даними бухгалтерського обліку Товариства обсяг залишків за вказаним кодом товарної підкатегорії, з якого справлявся акцизний податок станом на 01.03.2016 становить 382802 кг, що на 1053 кг більше, ніж зазначено платником в акті інвентаризації.
Позивач відзив (заперечення) на касаційну скаргу суду не надав, що не перешкоджає її розгляду.
Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду ухвалою від 10.05.2018 відкрив провадження за касаційною скаргою відповідача та витребував матеріали справи із суду першої інстанції.
Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду ухвалою від 30.10.2023 визнав за можливе проведення попереднього розгляду справи і призначив попередній розгляд справи на 31.10.2023.
Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду перевірив наведені у касаційній скарзі доводи відповідача та дійшов висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає, з огляду на наступне.
Судами попередніх інстанцій установлено, що основним видом діяльності позивача є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
На виконання пункту 9 підрозділу 5 розділу ХХ ПК України, відповідно до якого протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 березня 2016 року, платник податку зобов`язаний подати контролюючому органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня 2016 року, позивач 20.03.2016 подав до Офісу акт інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016.
Контролюючим органом проведена фактична перевірка даних акту інвентаризації обсягів залишку пального на 01.03.2016, поданого платником, за результатами якої складено акт від 29.08.2016 №0090/28-10-42-05/32214641 (далі - акт перевірки), яким встановлено порушення платником вимог підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 ПК України, що призвело до завищення в акті інвентаризації від 14.03.2016 залишків пального в кількості 2430669,67 кг, в тому числі 910814 кг по коду УКТ ЗЕД 2909 19 90 20, 605991,91 кг по коду УКТ ЗЕД 2710 12 45 02, 528503,24 кг по коду УКТ ЗЕД 2711 12 97 00, 384753,6 кг по коду УКТ ЗЕД 2710 12 41 92, з яких не сплачено акцизний податок та заниження обсягів залишків пального на 111996 кг, в тому числі: 20449 кг по коду УКТ ЗЕД 2710194300, 1053 кг по коду УКТ ЗЕД 2711 13 97 00.
Актом встановлено відхилення між обсягами залишку пального станови на 01.03.2016, зазначеними платником в акті інвентаризації від 20.03.2016 реєстраційний №9039136048, та обсягами залишку пального визначеними за результатами перевірки, а саме: завищено обсяги залишків пального на 2430669,67 кг, в тому числі метил-тред-бутиловий ефір (МТБЕ) (код УТК ЗЕД 2909 19 90 20) вагою 910814 кг у літрах, приведених до t 15 °С - 1215877,72; газ (код УТК ЗЕД 2711 12 97 00) вагою 528503,24 кг у літрах, приведених до t 15°C - 972999,12; бензин автомобільний "95 UA Стандарт" А-95 Євро 4-Е5 (код УТК ЗЕД 2710 12 45 02) вагою 605991,91 кг у літрах, приведених до t 15 °С - 817764,89; бензин автомобільний "92 стандарт" А-92 Євро 4-Е5 (код УКТ ЗЕД 2710 12 41 92) вагою 384753,6 кг у літрах, приведених до t 15"С - 518543; занижено обсяги залишків пального на 111996 кг, в тому числі: бензин неетильований АИ-92-К5-Евро, клас Д ( код УКТ ЗЕД 2710124134) на 20 449 кг (27 477,83 л.); ДП Євро вид І ( код УКТ ЗЕД 2710194300) на 90 494 кг (109570,16 л); газ ( код УКТ ЗЕД 2711 13 97 00) на 1 053 кг (1939,23л).
В акті перевірки зазначено, що перевіркою не підтверджено відображені платником інвентаризаційні залишки пального станом на 01.03.2016, залишки пального в акті інвентаризації підлягають коригуванню на вищезазначені відхилення в СЕАРП.
Контролюючим органом 22.09.2016 на підставі висновків акта перевірки відкориговані дані щодо обсягу пального в розрізі УТК ЗЕД в ЄРАН.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулює Податковий кодекс України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) (далі - ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Пунктом 58 розділу І Закону України від 24.12.2015 №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» з 01.03.2016 передбачено запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) та введення акцизної накладної.
Відповідно до підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 ПК України особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов`язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального.
Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального.
Положеннями пункту 9 підрозділу 5 Перехідних положень ПК України встановлено, що протягом 20 календарних днів, починаючи з 01.03.2016, платник податку зобов`язаний подати контролюючому органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01.03.2016 із зазначенням адрес об`єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків пального, перелік резервуарів, в яких зберігаються обсяги залишку пального, їх технічних параметрів (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючих документів на відповідні об`єкти та документів, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об`єктів. Зазначені у такому акті інвентаризації обсяги залишку пального контролюючий орган враховує у формулі, визначеній пунктом 232.3 статті 232 цього Кодексу, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в системі електронного адміністрування реалізації пального.
Формула, наведена у пункті 232.3 статті 232 ПК України, включає: еАНакл = еАНаклОтр + еАМитн + еЗаявкиПоповн - еКоригЗаявкиПоповн - еАНаклВид - еВтрат, де: еАНаклОтр - загальний обсяг пального за отриманими платником податку акцизними накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та розрахунками коригування до них таких акцизних накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних; еАМитн - загальний обсяг пального, ввезеного на митну територію України, оформленого належним чином митними деклараціями, з якого сплачено акцизний податок.
Виходячи з аналізу вказаних приписів у акті інвентаризації відображаються обсяги пального за отриманими акцизними накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних та з якого сплачено акцизний податок.
Відповідно до пункту 9 підрозділу 5 Перехідних положень ПК України форма акта проведення інвентаризації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 №219 затверджено форму акта інвентаризації обсягів залишку пального і Порядок його заповнення та подання (далі - Порядок №219).
Згідно з пунктом 2 Порядку №219 акт складається особою, що здійснює реалізацію пального та яка згідно з підпунктом 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 розділу VI Кодексу зареєстрована платником акцизного податку (далі - платник податку) щодо обсягів залишку пального отриманого від інших суб`єктів господарювання (складається особою, що здійснює реалізацію пального, в тому числі виробником та імпортером).
Приписи пункту 2 Порядку №219 кореспондуються з положеннями пункту 9 підрозділу 5 Перехідних положень ПК України та пункту 232.3 статті 232 ПК України.
Підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 ПК України визначено перелік товарів, з яких починаючи з 01.01.2016 сплачується акцизний податок, зокрема пального по коду згідно з УКТ ЗЕД 2909199020, УКТ ЗЕД 2711 12 97 00 , УКТ ЗЕД 2710 12 41 92 , УКТ ЗЕД 2710 12 45 02.
Як установлено судами попередніх інстанцій, позивач був платником акцизного податку, позивачем до акту інвентаризації обсягів залишку пального були внесені залишки пального, які з 01.01.2016 відносяться до підакцизних товарів та з яких з 01.01.2016 справляється акцизний податок.
Відповідно до пункту 232.1 статті 232 ПК України система електронного адміністрування реалізації пального забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД: обсягів пального, що містяться у виданих та отриманих акцизних накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних; обсягів пального, виробленого на митній території України або ввезеного на митну територію України, з яких сплачено акцизний податок; обсягів пального, на які платники податку зареєстрували заявки на поповнення обсягів залишку пального за рахунок сплачених коштів в бюджет в системі електронного адміністрування реалізації пального; сум сплаченого акцизного податку, за рахунок яких платники податку можуть зареєструвати заявки на поповнення обсягів залишку пального; обсягу залишку пального, на який платники податку мають право зареєструвати акцизні накладні та розрахунки коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Наведене свідчить, що в системі електронного адміністрування реалізації пального обліковуються обсяги залишку пального, яке було об`єктом оподаткування акцизним податком.
За правилами пункту 9 підрозділу 5 Перехідних положень ПК України при встановленні за результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених у акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухгалтерського обліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в Єдиному реєстрі електронних акцизних накладних на підставі даних акта перевірки.
Наведене свідчить, що у акті інвентаризації відображаються обсяги пального за отриманими акцизними накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних та з якого сплачено акцизний податок.
Водночас, вказаний Порядок №219 набрав чинності з дня офіційного опублікування, яке відбулось 05.04.2016, в зв`язку з чим станом на дату подання позивачем до контролюючого органу акту проведення інвентаризації обсягів залишку пального (20.03.2016), зазначений Порядок №219 не набрав законної сили, і відповідно, не може бути застосований до спірних правовідносин.
Підпунктом 14.1.141-1 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 ПК України.
Так , згідно з підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 ПК України до пального віднесено, зокрема, код товару (продукції) згідно УКТ ЗЕД: 2909 1990 20 та 3811 19 00 00.
Ураховуючи зазначене, суди дійшли правильного висновку, що платником правомірно включено продукцію, зазначену позивачем до акту інвентаризації відповідно до вимогу пункту 9 підрозділу 5 ХХ ПК України, а відтак платником правомірно враховано в акті інвентаризації обсяги пального ( метил-тред-бутиловий ефір (код УТК ЗЕД 2909 19 90 20) вагою 910814 кг та код УТК ЗЕД 3811 90 00 00) вагою 606,92 кг.
Стосовно доводів скаржника про непідтвердження реальності надходження на АЗС пального за кодом товарної підкатегорії згідно з УТК ЗЕД 2710124192 обсягом 1316 794, УТК ЗЕД 2710 12 45 02 обсягом 1 131 119 кг, колегія суддів зазначає наступне.
Як установлено судами попередніх інстанцій, директором Товариства листом від 29.08.2016 №19-13/2623 в січні 2016 року було прийнято рішення про зменшення обсягів продажу на АЗС деяких видів пального, а саме А92-е ( код УТК ЗЕД 3824 90 97 10) та збільшення продажу А-92 ( код УТК ЗЕД 2710 12 41 92). В зазначений період при переміщені товарів з місць зберігання палива відбувся пересорт-змішування А92 з кодів УТК ЗЕД 3824 90 97 10 та 2710 12 41 94 на 2110124192 до реєстрації податкових накладних з кодом УТК ЗЕД 2710124192. При переміщенні товарів з місць зберігання газу відбувся пересорт-змішування газу скрапленого з кодів УТК ЗЕД 2711 12 94 00 та УТК ЗЕД 2711 13 97 00 на УТК ЗЕД 2711 12 9700.
Як зазначалось вище, основним видом діяльності Товариства є роздрібна торгівля пальним.
Так, відповідно до підпункту 14.1.281 пункту 14.1 статті 14 ПК України виробництво підакцизних товарів (продукції) - технологічний процес, в тому числі змішування, здійснення якого внаслідок зміни форми, властивостей або складу сировини, напівфабрикатів або готової продукції призводить до отримання підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), надання таким товарам інших властивостей, що призводить або не призводить до збільшення обсягів таких товарів.
Діяльність, пов`язану з роздрібною торгівлею нафтопродуктами, регламентовано наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв`язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 №281/171/578/155, яким затверджено Інструкцію про порядок приймання, Транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (далі - Інструкція).
Згідно з підпунктом 11.1 пункту 11 Інструкції у разі змішування нафтопродуктів унаслідок перекачування різних марок і видів нафтопродуктів одним нафтопродуктопроводом, приймання різних марок нафтопродуктів по одному трубопроводу, зливання різних марок і видів (дизельне паливо залежно від масової частки сірки) нафтопродуктів до одного резервуара або на залишок іншого нафтопродукту без відповідного зачищення керівник призначає комісію, яка встановлює причини змішування, кількість та якість змішаних нафтопродуктів, а також можливість відновлення їх якості або переведення до іншої марки.
Ця вимога не поширюється на змішування нафтопродуктів передбаченого процесом виробництва на НПЗ.
При виробництві товарних нафтопродуктів методом змішування компонента - автомобільного бензину та компонента дизельного палива з додатками (присадками) відповідно до Закону України «Про стандартизацію» від 17.05.2001 №2408-111 (зі змінами та доповненнями), пункту 1 наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 05.07.2004 №130 «Про затвердження національних стандартів України, зміни до національного стандарту, національної зміни до міждержавного стандарту, поновлення чинності міждержавного стандарту та скасування нормативних документів» необхідно здійснювати процедуру постановки продукції на виробництво згідно з ДСТУ 4311:2004 «Система розроблення та постановки продукції на виробництво. Продукція нафтопереробки та нафтохімії». Після здійснення постановки продукції на виробництво необхідно проводити обов`язкову сертифікацію цих нафтопродуктів у системі УкрСепро.
Не можуть визнаватися як достатня переробка товарів такі технологічні операції: щодо схоронності товарів під час їх зберігання чи транспортування; підготовка товарів для продажу і транспортування (подрібнення партії, формування відправлень, сортування та переупакування); прості складальні операції; змішування товарів (компонентів) без надання одержаній продукції характеристик, що істотно відрізняють її від вхідних складових.
Таким чином, якщо діяльність з виготовлення нафтопродуктів включає всі стадії технологічного процесу переробки (перегонки) нафти (інших початкових матеріалів), то згідно з переліченими вище вимогами така діяльність вважається виробництвом нафтопродуктів, а підприємство класифікується виробником нафтопродуктів. Виробництво бензинів та інших нафтопродуктів, які є продуктами переробки (перегонки) нафти, можливо лише в умовах нафтопереробних заводів, які, відповідно, є платниками акцизного податку. У разі придбання суб`єктом підприємництва низькооктанових бензинів і додання до них присадки з метою підвищення октанового числа відсутні правові підстави вважати такі операції виробництвом нафтопродуктів.
Водночас, як встановлено судами, під час перевірки даних акту інвентаризації обсягів залишків пального перевіряючими була допущена арифметична помилка при розрахунках залишку пального по коду УКТ ЗЕД 3811900000, адже з наданих до суду документів вбачається, що кількість залишків пального на 01.03.2016 становить 1122,237 л, що дорівнює 897,79 кг.
Разом з тим, зі змісту листа Державної фіскальної служби України за результатами аналізу акту інвентаризації позивача від 24.06.2016 №13928/6/99-99-12-03-15 вбачається, що зазначені у акті інвентаризації за реєстраційним від 20.03.2016 №9039136048 обсяги залишку пального вже враховуються у формулі, визначеній пунктом 232.2 статті 232 ПК України, як обсяг на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в ЄРАН, що також підтверджується Витягом щодо обсягу пального, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних в ЄРАН №21582761 на запит від 21.09.2016.
Підсумовуючи зазначене, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що залишки пального в загальному обсязі 2430669,67 кг за вказаними кодами УТК ЗЕД (2909 19 90 20, 2711 12 97 00, 2710 12 41 92, 2710 12 45 02 та 3811 90 00 00), які станом на 00 годин 01.03.2016 обліковувались у платника правомірно враховано позивачем в акті інвентаризації від 20.03.2016 реєстраційний номер №9039136048 для врахування його у формулі, визначеній пунктом 232.3 статті 232 ПК України, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні в системі електронного адміністрування реалізації пального.
Відповідач доводами касаційної скарги не спростовує висновків суду апеляційної інстанції. Відповідач касаційною скаргою не обґрунтував і не зазначив, у чому полягає неправильне застосування судами норм матеріального права.
Відповідач у касаційній скарзі фактично просить про переоцінку, додаткову оцінку доказів, що знаходиться поза межами касаційного перегляду встановленими частиною другою статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якою передбачено, що суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.
Згідно з частиною першою статті 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо рішення, переглянуте в передбачених статтею 341 цього Кодексу межах, ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Підсумовуючи викладене, Верховний Суд дійшов висновку, що судами попередніх інстанцій виконано всі вимоги процесуального законодавства, всебічно перевірено обставини справи, вирішено справу у відповідності до норм матеріального права, постановлено обґрунтоване рішення, в якому повно відображені обставини, що мають значення для справи. Порушень норм матеріального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішень суду не встановлено.
Керуючись статтями 341, 349, 350, 355, 356, 359 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Офісу великих платників податків ДФС України залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.10.2017 та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 25.01.2018 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
СуддіЛ.І. Бившева В.В. Хохуляк Р.Ф. Ханова
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2023 |
Оприлюднено | 03.11.2023 |
Номер документу | 114599737 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення коду товару за УКТЗЕД |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Бившева Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні