Постанова
від 25.01.2018 по справі 826/17334/16
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/17334/16 Суддя першої інстанції: Вєкуа Н.Г.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 січня 2018 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого-судді: Мельничука В.П.

суддів: Лічевецького І.О., Мацедонської В.Е.,

при секретарі: Волощук Л.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 жовтня 2017 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Прем'єр-Ліга" до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Прем'єр-Ліга" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії. Свої вимоги обгрунтовує тим, що, на його думку, висновки акту перевірки зроблені відповідачем без урахування положень чинного законодавства, є неправомірними та не повинні застосовуватися відносно позивача.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 жовтня 2017 року задоволено адміністративний позов повністю. Визнано протиправними дії Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби щодо неврахування обсягів у загальному обсязі 2430669,67 кг за кодами УТК ЗЕД (2909 19 90 20, 2711 12 97 00, 2710 12 41 92, 2710 12 45 02 та 3811 90 00 00) у формулі, визначеній п. 232.2 ст. 232 Податкового кодексу України, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування у ЄРАН. Зобов'язано Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби відновити у системі електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) залишки пального позивача, зазначені в акті інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01 березня 2016 року, поданому позивачем 20 березня 2016 року, реєстраційний номер 9039136048, та які були враховані у формулі, визначеній п. 232.2 ст. 232 Податкового кодексу України, до проведення спірної перевірки за кодами УТК ЗЕД: 1) метил-тред-бутиловий ефір (МТБЕ) (код УТК ЗЕД 2909 19 90 20) вагою 910814 кг у літрах, приведених до t 15 °С - 1215877,72; 2) газ (код УТК ЗЕД 2711 12 97 00) вагою 528503,24 кг у літрах, приведених до t 15°C - 972999,12; 3) бензин автомобільний "95 UA Стандарт" А-95 Євро 4-Е5 (код УТК ЗЕД 2710 12 45 02) вагою 605991,91 кг у літрах, приведених до t 15 °С - 817764,89; 4) бензин автомобільний "92 стандарт" А-92 Євро 4-Е5 (код УКТ ЗЕД 2710 12 41 92) вагою 384753,6 кг у літрах, приведених до t 15"С - 518543; 5) інші (код УТК ЗЕД 3811 90 00 00) вагою 606,92 кг у літрах, приведених до t 15 °С -760,42. Встановлено Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби двотижневий строк з моменту набрання постановою Окружного адміністративного суду міста Києва законної сили для подання звіту про виконання судового рішення.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби України подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог. Свої вимоги обгрунтовує тим, що, на його думку, судове рішення суду першої інстанції є незаконним і необгрунтованим, таким, що прийняте з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, недоведенністю обставин, які суд визнав встановленими, невідповідністю висновків суду обставинам справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обгрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судом першої інстанції було встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Прем'єр-Ліга" зареєстровано 08.10.2002 року службою Києво-Святошинського управління юстиції Київської області, видом діяльності за КВЕД - 2010: 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами;47.30 Роздрібна торгівля пальним (основний); 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування; 73.11 Рекламні агентства;73.20 Дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки. Відомості надані Святошинською районною в місті Києві державною адміністрацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 31.10.2016 року.

На виконання п.9 Підрозділу 5 розділу ХХ Податкового кодексу України, у відповідності з яким протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 березня 2016 року, платник податку зобов'язаний подати контролюючому органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня 2016 року, 20.03.2016 року позивачем було подано до Міжрегіонального управління Державної фіскальної служби - Центрального офісу зт ОВП, Акт інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня 2016 року.

З 17.08.2016 року по 26.08.2016 року проведена фактична перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю (ідентифікаційний код 32214641), в ході якої перевірено дані акту інвентаризації обсягів залишку пального на 01.03.2016 року, поданого відповідно до абзацу третього п. 9 підрозділу 5 розділу ХХ Податкового кодексу.

За результатами зазначеної перевірки складено Акт перевірки № 0090/28-10-42-05/32214641 від 29.08.2016 року Про результати перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Прем'єр-Ліга" (ідентифікаційний код 32214641) даних акту інвентаризації обсягів залишку пального, поданого відповідно до п.9 підрозділу 5 розділу ХХ Податкового кодексу України щодо відповідності обсягів пального, зазначених в акті інвентаризації, фактичним даним та/або даних бухгалтерського обліку .

Перевіркою встановлені відхилення між обсягами залишку пального станови на 01.03.2016 року зазначеними в акті інвентаризації поданому ТОВ"Прем'єр-Ліга" до Міжрегіонального управління Державної фіскальної служби - центрального офісу з ОВП від 20.03.2016 року реєстраційний №9039136048, та обсягами залишку пального визначеними за результатами перевірки, а саме:

1) завищено обсяги залишків пального на 2 430 669,67 кг. в т. ч:

- метил-тред-бутиловий ефір (МТБЕ) (код УТК ЗЕД 2909 19 90 20) вагою 910814 кг у літрах, приведених до t 15 °С - 1215877,72;

- газ (код УТК ЗЕД 2711 12 97 00) вагою 528503,24 кг у літрах, приведених до t 15°C - 972999,12;

- бензин автомобільний "95 UA Стандарт" А-95 Євро 4-Е5 (код УТК ЗЕД 2710 12 45 02) вагою 605991,91 кг у літрах, приведених до t 15 °С - 817764,89;

- бензин автомобільний "92 стандарт" А-92 Євро 4-Е5 (код УКТ ЗЕД 2710 12 41 92) вагою 384753,6 кг у літрах, приведених до t 15"С - 518543;

2) занижено обсяги залишків пального на 111 996 кг, в т.ч.:

- бензин неетильований АИ-92-К5-Евро, клас Д ( код УКТ ЗЕД 2710124134) на 20 449 кг (27 477,83 л.);

- ДП Євро вид І ( код УКТ ЗЕД 2710194300) на 90 494 кг (109570,16 л);

- газ ( код УКТ ЗЕД 2711 13 97 00) на 1 053 кг (1939,23л).

На підставі п.п.215.3.4 п.215.3 ст.215 Кодексу з 01.01.2016 року податок справляється зокрема з пального з вищевказаними кодами УКТ ЗЕД.

Таким чином перевіркою встановлено порушення Товариства з обмеженою відповідальністю "Прем'єр-Ліга" п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України, завищення в Акті інвентаризації від 14.03.2016 року залишків пального в кількості 2 430 669,67 кг, в т.ч. 910814 кг по коду УКТ ЗЕД 2909 19 90 20, 605991,91 кг по коду УКТ ЗЕД 2710 12 45 02, 528503,24 кг по коду УКТ ЗЕД 2711 12 97 00, 384753,6 кг по коду УКТ ЗЕД 2710 12 41 92, з яких не сплачено акцизний податок та заниження обсягів залишків пального на 111 996 кг, в т.ч.:20 449 кг по коду УКТ ЗЕД 2710194300, 1 053 кг по коду УКТ ЗЕД 2711 13 97 00.

У п. 4 Висновки вказаного Акту зазначено, що перевіркою не підтверджено відображені ТОВ "Прем'єр-Ліга" інвентаризаційні залишки пального станом на 01.03.2016 року залишки пального у Акті інвентаризації підлягають коригуванню на вищезазначені відхилення в системі електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП).

22.09.2016 року відповідачем на підставі висновків вищезазначеного акту відкориговані дані щодо обсягу пального в розрізі УТК ЗЕД в ЄРАН.

Вважаючи такі дії відповідача протиправними, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Задовольняючи даний адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що вимоги позивача є правомірними та обгрунтованими, а тому підлягають задоволенню.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції та вважає його обгрунтованим з огляду на наступне.

Спірні правовідносини регулюються нормами податкового права, зокрема, ПК України, який набрав чинності 01.01.2011 року.

Згідно пункту 75.1. статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Підпункт 75.1.3 зазначеної статті розкриває сутність фактичної перевірки. Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Пунктом 58 розділу І Закону України від 24.12.2015 року № 909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" з 01.03.2016 року передбачено запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) та введення акцизної накладної.

Відповідно до пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 ПК України особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального.

Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального.

Відповідно до п.9 підрозділу 5 Перехідних положень Податкового кодексу України протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 березня 2016 року, платник податку зобов'язаний подати контролюючому органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня 2016 року із зазначенням адрес об'єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків пального, перелік резервуарів, в яких зберігаються обсяги залишку пального, їх технічних параметрів (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючих документів на відповідні об'єкти та документів, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об'єктів. Зазначені у такому акті інвентаризації обсяги залишку пального контролюючий орган враховує у формулі, визначеній пунктом 232.3 статті 232 цього Кодексу, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в системі електронного адміністрування реалізації пального.

При цьому формула наведена у п. 232.3 ст. 232 ПК України включає: еАНакл = еАНаклОтр + еАМитн + еЗаявкиПоповн - еКоригЗаявкиПоповн - еАНаклВид - еВтрат, де: еАНаклОтр - загальний обсяг пального за отриманими платником податку акцизними накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та розрахунками коригування до них таких акцизних накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних; еАМитн - загальний обсяг пального, ввезеного на митну територію України, оформленого належним чином митними деклараціями, з якого сплачено акцизний податок.

Форма акта проведення інвентаризації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Дані акта проведення інвентаризації обсягів залишку пального можуть бути перевірені контролюючим органом у встановленому порядку протягом шести календарних місяців із дня його подання. При встановленні за результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених у акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухгалтерського обліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в Єдиному реєстрі електронних акцизних накладних на підставі даних акта перевірки.

Отже, позивач, як платник акцизного податку, був зобов'язаний подати до Міжрегіонального управління Державної фіскальної служби-Центрального офісу з ОВПН України Акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня 2016 року в термін, з урахуванням положень п. 49.20 ст. 49 ПК України, до 21.03.2016 року включно.

Відповідно до п. 9 підрозділу 5 Перехідних положень Податкового кодексу України форма акта проведення інвентаризації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Наказом Міністерства фінансів України від 25 лютого 2016 року № 219, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.0.2016 року за № 377/28507 "Про затвердження форми Акта інвентаризації обсягів залишку пального та Порядку його заповнення та подання" затверджено форму акта проведення інвентаризації обсягів залишку пального.

Відповідно до п. 2 Порядку заповнення та подання Акта інвентаризації обсягів залишку пального, акт складається особою, що здійснює реалізацію пального та яка згідно з підпунктом 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 розділу VI Кодексу зареєстрована платником акцизного податку (далі - платник податку) щодо обсягів залишку пального отриманого від інших суб'єктів господарювання (складається особою, що здійснює реалізацію пального, в тому числі виробником та імпортером).

Таким чином, приписи п. 2 Порядку щодо заповнення та подання акту інвентаризації кореспондуються з положеннями п. 9 підрозділу 5 Перехідних положень Податкового кодексу України та п. 232.3 ст. 232 ПК України

У підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 ПК України вказано перелік товарів з яких починаючи з 01.01.2016 року сплачується акцизний податок, зокрема пального по коду згідно з УКТ ЗЕД 2909199020, УКТ ЗЕД 2711 12 97 00 , УКТ ЗЕД 2710 12 41 92 , УКТ ЗЕД 2710 12 45 02.

Отже, позивачем до акту інвентаризації обсягів залишку пального були внесені залишки пального, які з 01.01.2016 року відносяться до підакцизних товарів та з яких з 01.01.2016 року справляється акцизний податок.

Відповідно до п. 232.1 ст. 232 ПК України система електронного адміністрування реалізації пального забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД: обсягів пального, що містяться у виданих та отриманих акцизних накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних; обсягів пального, виробленого на митній території України або ввезеного на митну територію України, з яких сплачено акцизний податок; обсягів пального, на які платники податку зареєстрували заявки на поповнення обсягів залишку пального за рахунок сплачених коштів в бюджет в системі електронного адміністрування реалізації пального; сум сплаченого акцизного податку, за рахунок яких платники податку можуть зареєструвати заявки на поповнення обсягів залишку пального; обсягу залишку пального, на який платники податку мають право зареєструвати акцизні накладні та розрахунки коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

З аналізу наведених приписів законодавства слідує, що в системі електронного адміністрування реалізації пального обліковуються обсяги залишку пального, яке було об'єктом оподаткування акцизним податком.

Відповідно до п. 9 підрозділу 5 Перехідних положень Податкового кодексу України при встановленні за результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених у акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухгалтерського обліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в Єдиному реєстрі електронних акцизних накладних на підставі даних акта перевірки.

Таким чином у періоді що перевірявся, позивач був платником в тому числі акцизного податку.

Виходячи з аналізу вказаних приписів законодавства, у акті інвентаризації відображаються обсяги пального за отриманими акцизними накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних та з якого сплачено акцизний податок.

Разом з тим, приписи п. 2 Порядку щодо заповнення та подання акту інвентаризації кореспондуються з положеннями п. 9 підрозділу 5 Перехідних положень Податкового кодексу України та п. 232.3 ст. 232 ПК України.

Отже, позивачем до акту інвентаризації обсягів залишку пального були внесені залишки пального, які з 01.01.2016 року відносяться до підакцизних товарів та з яких з 01.01.2016 року справляється акцизний податок.

Водночас, вказаний Порядок заповнення та подання товариством інвентаризації обсягів залишку пального набрав чинності з дня офіційного опублікування, яке відбулось 05.04.2016 року. В зв'язку з цим станом на 20.03.2016 року дату подання позивачем до Міжрегіонального управління Державної фіскальної служби-Центрального офісу з ОВПН України Акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального, Порядок заповнення та подання Акту інвентаризації обсягів залишку пального, затверджений Наказом Міністерства фінансів України № 219 від 25.02.2016 року не набрав законної сили, а отже не може бути застосований до спірних правовідносин.

Відповідно до п.п.14.1.1411 п. 14.1 ст. 14 ПК України пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 ПК України.

Так , згідно п.п. 215.3.4 п.215.3 ст. 215 Кодексу до пального віднесено зокрема код товару (продукції) згідно УКТ ЗЕД: 2909 1990 20 та 3811 19 00 00, що зокрема свідчить про правомірність включення продукції вказаної позивачем до акта інвентаризації згідно п. 9 підрозділу 5 ХХ ПК України.

Таким чином, колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції про те, що обсяги пального ( метил-тред-бутиловий ефір (код УТК ЗЕД 2909 19 90 20) вагою 910814 кг та код УТК ЗЕД 3811 90 00 00) вагою 606,92 кг. правомірно враховано ТОВ "Прем'єр-Ліга " в акті інвентаризації.

Щодо тверджень зазначених в акті про не підтвердження та реальності надходження на АЗС пального за кодом товарної підкатегорії згідно з УТК ЗЕД 2710124192 обсягом 1316 794, УТК ЗЕД 2710 12 45 02 обсягом 1 131 119 кг, то колегія суддів зазначає наступне.

Судом першої інстанції з пояснень наданих директором ТОВ "Прем'єр -Ліга" листом від 29.08.2016 року № 19-13/2623 Барановим В.С. в січні 2016 року було прийнято рішення про зменшення обсягів продажу на АЗС деяких видів пального, а саме А92-е ( код УТК ЗЕД 3824 90 97 10) та збільшення продажу А-92 ( код УТК ЗЕД 2710 12 41 92). В зазначений період при переміщені товарів з місць зберігання палива відбувся пересорт-змішування А92 з кодів УТК ЗЕД 3824 90 97 10 та 2710 12 41 94 на 2110124192 до реєстрації податкових накладних з кодом УТК ЗЕД 2710124192. Також при переміщенні товарів з місць зберігання газу відбувся пересорт-змішування газу скрапленого з кодів УТК ЗЕД 2711 12 94 00 та УТК ЗЕД 2711 13 97 00 на УТК ЗЕД 2711 12 9700.

Проте, в акті перевірки відповідач зазначив, що ТОВ "Прем'єр -Ліга" документів щодо інформації щодо змішування (отже виробництва) не надавалось.

Колегія суддів погоджується з критичним сприйняттям судом першої інстанції таких тверджень відповідача з огляду на наступне.

Як зазначалось вище, основним видом діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Прем'єр-Ліга" (ідентифікаційний код 32214641) за КВЕД - 2010 є 47.30 Роздрібна торгівля пальни (основний).

Так, відповідно до пп.14.1.281 п. 14.1 ст. 14 ПК України, виробництво підакцизних товарів (продукції) - технологічний процес, в тому числі змішування, здійснення якого внаслідок зміни форми, властивостей або складу сировини, напівфабрикатів або готової продукції призводить до отримання підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), надання таким товарам інших властивостей, що призводить або не призводить до збільшення обсягів таких товарів.

Так, діяльність, пов'язану з роздрібною торгівлею нафтопродуктами, регламентовано наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 року № 281/171/578/155, яким затверджено Інструкцію про порядок приймання, Транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України.

Згідно пп. 11.1 п. 11 Інструкції уразі змішування нафтопродуктів унаслідок перекачування різних марок і видів нафтопродуктів одним нафтопродуктопроводом, приймання різних марок нафтопродуктів по одному трубопроводу, зливання різних марок і видів (дизельне паливо залежно від масової частки сірки) нафтопродуктів до одного резервуара або на залишок іншого нафтопродукту без відповідного зачищення керівник призначає комісію, яка встановлює причини змішування, кількість та якість змішаних нафтопродуктів, а також можливість відновлення їх якості або переведення до іншої марки.

Ця вимога не поширюється на змішування нафтопродуктів передбаченого процесом виробництва на НПЗ.

При виробництві товарних нафтопродуктів методом змішування компонента -автомобільного бензину та компонента дизельного палива з додатками (присадками) відповідно до Закону України від 17 травня 2001 року № 2408-111 Про стандартизацію зі змінами та доповненнями та п.1 наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 05.07.2004 року № 130 Про затвердження національних стандартів України, зміни до національного стандарту, національної зміни до міждержавного стандарту, поновлення чинності міждержавного стандарту та скасування нормативних документів необхідно здійснювати процедуру постановки продукції на виробництво згідно з ДСТУ 4311:2004 Система розроблення та постановки продукції на виробництво. Продукція нафтопереробки та нафтохімії . Після здійснення постановки продукції на виробництво необхідно проводити обов'язкову сертифікацію цих нафтопродуктів у системі УкрСепро.

Не можуть визнаватися як достатня переробка товарів такі технологічні операції:

щодо схоронності товарів під час їх зберігання чи транспортування;

підготовка товарів для продажу і транспортування (подрібнення партії, формування відправлень, сортування та переупакування);

прості складальні операції;

змішування товарів (компонентів) без надання одержаній продукції характеристик, що істотно відрізняють її від вхідних складових.

Таким чином, якщо діяльність з виготовлення нафтопродуктів включає всі стадії технологічного процесу переробки (перегонки) нафти (інших початкових матеріалів), то згідно з переліченими вище вимогами така діяльність вважається виробництвом нафтопродуктів, а підприємство класифікується виробником нафтопродуктів. Виробництво бензинів та інших нафтопродуктів, які є продуктами переробки (перегонки) нафти, можливо лише в умовах нафтопереробних заводів, які, відповідно, є платниками акцизного податку. У разі придбання суб'єктом підприємництва низькооктанових бензинів і додання до них присадки з метою підвищення октанового числа відсутні правові підстави вважати такі операції виробництвом нафтопродуктів.

Водночас судом першої інстанції на підставі наданих товариством доказів було встановлено, що під час перевірки даних акту інвентаризації обсягів залишків пального перевіряючими була допущена арифметична помилка при розрахунках залишку пального по коду УКТ ЗЕД 3811900000, адже з наданих до суду документів вбачається, що кількість залишків пального на 01.03.2016 року становить 1122,237 л, що дорівнює 897,79 кг.

Разом з тим, зі змісту листа Державної фіскальної служби України за результатами аналізу акту інвентаризації позивача від 24.06.2016 року № 13928/6/99-99-12-03-15 вбачається, що зазначені у Акті інвентаризації за реєстраційним № 9039136048 від 20.03.2016 року обсяги залишку пального вже враховуються у формулі, визначеній пунктом 232.2 статті 232 Податкового кодексу України, як обсяг на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування в ЄРАН, що також підтверджується Витягом щодо обсягу пального, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних в ЄРАН №21582761 на запит від 21.09.2016 року.

Таким чином, колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції про те, що залишки пального в загальному обсязі 2 430 669,67 кг за вказаними кодами УТК ЗЕД (2909 19 90 20, 2711 12 97 00, 2710 12 41 92, 2710 12 45 02 та 3811 90 00 00), які станом на 00 годин 01 березня 2016 обліковувались у ТОВ Прем'єр- Ліга правомірно враховано позивачем в Акті інвентаризації від 20.03.2016 року реєстраційний номер № 9039136048 для врахування його у формулі, визначеній пунктом 232.3 статті 232 цього Кодексу, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні в системі електронного адміністрування реалізації пального.

Таким чином, враховуючи вищезазначене, колегія суддів важає правильним висновок суду першої інстанції про задоволення вимог про визнання протиправними дій відповідача щодо неврахування обсягів у загальному обсязі 2430669,67 кг за кодами УТК ЗЕД (2909 19 90 20, 2711 12 97 00, 2710 12 41 92, 2710 12 45 02 та 3811 90 00 00) у формулі, визначеній п. 232.2 ст. 232 Податкового кодексу України, як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування у ЄРАН.

Визнання протиправними дії відповідача тягне за собою задоволення позовних вимог в частині зобов'язання відповідача відновити у системі електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) залишки пального позивача, зазначені в акті інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 01 березня 2016 року, поданому позивачем 20 березня 2016 року, реєстраційний номер 9039136048, та які були враховані у формулі, визначеній п. 232.2 ст. 232 Податкового кодексу України, до проведення спірної перевірки за кодами УТК ЗЕД:

1) метил-тред-бутиловий ефір (МТБЕ) (код УТК ЗЕД 2909 19 90 20) вагою 910814 кг у літрах, приведених до t 15 °С - 1215877,72;

2) газ (код УТК ЗЕД 2711 12 97 00) вагою 528503,24 кг у літрах, приведених до t 15°C - 972999,12;

3) бензин автомобільний "95 UA Стандарт" А-95 Євро 4-Е5 (код УТК ЗЕД 2710 12 45 02) вагою 605991,91 кг у літрах, приведених до t 15 °С - 817764,89;

4) бензин автомобільний "92 стандарт" А-92 Євро 4-Е5 (код УКТ ЗЕД 2710 12 41 92) вагою 384753,6 кг у літрах, приведених до t 15"С - 518543;

5) інші (код УТК ЗЕД 3811 90 00 00) вагою 606,92 кг у літрах, приведених до t 15 °С -760,42.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За викладених обставин, колегія суддів вважає правильним позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.

Відповідно статті 267 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції, що діяла на час вирішення даної справи, судом першої інстанції встановлено контроль за виконанням цього рішення.

Зі змісту ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обгрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно та всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції повно та всебічно з'ясовано обставини в адміністративній справі, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального при дотриманні норм процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Розглянувши доводи відповідача, викладені в апеляційній скарзі, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства України, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення , а на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 жовтня 2017 року - без змін .

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий-суддя: В.П. Мельничук

Судді: І.О. Лічевецький

В.Е. Мацедонська

Повний текст складено 25.01.2018 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2018
Оприлюднено25.01.2018
Номер документу71788450
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/17334/16

Постанова від 31.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 12.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 25.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Постанова від 25.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 25.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 25.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 07.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні