Постанова
від 23.10.2023 по справі 443/1566/22
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 443/1566/22 Головуючий у 1 інстанції: Сливка С.І.

Провадження № 22-ц/811/1623/23 Доповідач в 2-й інстанції: Ванівський О. М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2023 року Львівський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

головуючого - судді: Ванівського О.М.

суддів: Цяцяка Р.П., Шеремети Н.О.,

секретаря: Цьони С.Ю.,

з участю: представника апелянта адвоката Пилипів О.В., представника Ходорівської міської ради Стадника І.Й.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові цивільну справу за апеляційноюскаргою представника ОСОБА_1 адвоката ПилипівО.В.на рішенняЖидачівського районногосуду Львівськоїобласті від08травня 2023року у справі за позовом ОСОБА_1 до Комунального підприємства «Ходорівське управління комунального господарства», Ходорівської міської ради про зобов`язання здійснити перерахунок розміру плати за житлово-комунальні послуги, -

ВСТАНОВИВ:

В грудні 2022 року адвокат Пилипів Ольга Василівна в інтересах ОСОБА_1 звернулася до Жидачівського районного суду Львівської області із позовом до Комунального підприємства «Ходорівське управління комунального господарства», Ходорівської міської ради, у якому просила зобов`язати КП «Ходорівське управління комунального господарства» здійснити перерахунок ОСОБА_1 , співвласнику квартири АДРЕСА_1 розміру плати за послуги з управління багатоквартирним будинком АДРЕСА_2 , у зв`язку із неналежним її наданням за період з 01.12.2019 по 01.12.2022 рік.

Позовні вимоги мотивувала тим, що ОСОБА_1 являється співвласником квартири АДРЕСА_3 . Послуги по обслуговуванню та утриманню будинку та прибудинкової території здійснювались КП «Ходорівське управління комунального господарства», що підтверджується рахунками-квитанціями та договором про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій від 06.07.2021 року. Згідно п.3 даного договору послуги по утриманню будинку та прибудинкової території серед іншого передбачають обслуговування димо-вентиляційних каналів, поточний ремонт покрівлі. Протягом останніх років співвласники будинку неодноразово зверталися до директора КП «Ходорівське УКГ» стосовно неналежного надання послуги по утриманню будинку та прибудинкової території, зокрема: димо-вентиляційні канали не прочищаються, ринви та водостічні труби не ремонтуються та не чистяться, а також складали Акти-претензії щодо неналежного надання послуги. КП «Ходорівське УКГ» надало відповідь, що всі роботи проводяться, але надати для ознайомлення акти виконаних робіт відмовились. За зверненням співвласників начальником Стрийського відділення АТ «Львівгаз» було надано роз`яснення, що відповідно до п.3.3 розділу ІІІ Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 року №285, власник (балансоутримувач) відповідає за технічний стан і безпечне користування газопроводами, газовими приладами, димовими та вентиляційними каналами. З відповіді Стрийського відділення АТ «Львівгаз» вбачається, що за період з 2019 по 2021 роки акти обстеження димових та вентиляційних каналів за адресою АДРЕСА_2 в Стрийське відділення АТ «Львівгаз» відповідачем не передавались. В 2022 році співвласниками будинку АДРЕСА_2 , в тому числі і позивачем було складено акт-претензію від 11.07.2022 року про надання послуг з управління багатоквартирним будинком не в повному обсязі та подано директору КП «Ходорівське УКГ» як управителю. Однак, у задоволенні даної претензії перерахунку розміру плати за період ненадання послуг позивачу було відмовлено. Крім того зазначає, що відповідач жодного разу не з`являвся за викликом співвласників для перевірки відповідності якості надання комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором. Не надавав для ознайомлення акти виконаних робіт, зокрема щодо дератизації, дезінсекції, обслуговування димових та вентиляційних каналів, поточного ремонту покрівлі (ринви) та інших виконаних ним робіт, передбачених договором. Акти-претензії співвласників будинку залишаються без задоволення, а розмір оплати за надання послуг відповідачем нараховуються в повному обсязі.

Рішенням Жидачівськогорайонного судуЛьвівської областівід 08травня 2023року позов залишено без задоволення.

Рішення суду оскаржила представник ОСОБА_1 адвокат Пилипів О.В., подавши апеляційну скаргу.

Вважає рішення суду незаконним, оскільки висновки суду не відповідають обставинам справи, та судом неправильно застосовано норми матеріального права та порушено норми процесуального права.

Вказує, що протягом останніх років співвласники будинку неодноразово звертались із заявами та скаргами до директора КП «Ходорівське УКГ» та в Ходорівську міську раду стосовно неналежного надання послуги по утриманню будинку та прибудинкової території. Жодних актів виконаних робіт та обстеження вентиляційних і димохідних каналів ні позивачу, ні іншим споживачам не було надано.

Зазначає, що всі докази надані позивачем вказують, що КП «Ходорівське УКГ» не виконує свої обов`язки згідно договору.

Просить скасувати рішення суду та постановити нове судове рішення, яким позов задоволити.

Заслухавши суддю - доповідача, пояснення представника апелянта адвоката Пилипів О.В., представника Ходорівської міської ради Стадника І.Й., дослідивши матеріали справи, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з огляду на наступне.

Згідно ст.263 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції відповідає зазначеним вимогам.

Відповідно до ст. 264 ЦПК України під час ухвалення рішення суд вирішує такі питання: 1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються; 2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження; 3) які правовідносини сторін випливають із встановлених обставин; 4) яка правова норма підлягає застосуванню до цих правовідносин.

Відмовляючи в задоволенні позову суд першої інстанції прийшов до висновку, що позивачем не доведено належними, допустимими та достатніми доказами невиконання відповідачем договірних зобов`язань щодо належного надання послуг з управління будинком, а відтак вважав, що відсутні правові підстави для зобов`язання відповідача здійснити перерахунок вартості послуг наданих позивачу за договором.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду зважаючи на наступне.

Встановлено, що ОСОБА_1 на праві спільної часткової власності (1/2 частини) належить квартира АДРЕСА_3 , що підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру відчуження об`єктів нерухомого майна шодо об`єкта нерухомого майна №259952627 від 04.06.2021 року (а.с.8 на звороті - 9).

06 липня 2021 року між КП «Ходорівське УКГ» в особі директора Кравчук Ганни Олексіївни (виконавець) та ОСОБА_1 (споживач) укладено договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (надалі - договір) предметом якого є забезпечення виконавцем надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (далі -послуги) у житловому будинку АДРЕСА_4 , а споживачем забезпечення своєчасної оплати таких послуг за встановленим тарифом у строк та на умовах, що передбачені цим договором (а.с.9 на звороті - 10).

Згідно з умовами п.3 договору, розмір щомісячної плати за надані послуги на дату укладення цього договору становить 2,388 грн. за 1 кв.м. з нарахуваннями, тобто в місяць 106,27 грн.:

-вивезення побутових відходів 0,59 грн. за 1 кв.м. заг. площі;

-освітлення місць загального користування 0,33 грн. за 1 кв.м. заг. площі;

-обслуговування димо-вентиляційних каналів 0,092 грн. за 1 кв.м. заг. площі;

-поточний ремонт конструктивних елементів внутрішньобудинкових систем холодного водовідведення і водопостачання:

водопроводу і водовідведення 0,51 грн. за 1 кв.м. заг. площі;

покрівлі 0,41 грн. за 1 кв.м. заг. площі.

-рентабельність 3% - 0,058 грн..

-ПДВ 20% - 0,398 грн.

Споживач має право, зокрема на своєчасне отримання послуг належної якості згідно із законодавством (пп.1 п.10 договору), та зобов`язаний оплачувати послуги в установлений цим договором строк (пп.1 п.11 договору).

01 вересня 2021 року між КП «Ходорівське УКГ» в особі директора Кравчук Ганни Олексіївни (управитель) та співвласниками багатоквартирного будинку за адресою АДРЕСА_2 (співвласник) в особі уповноваженого рішенням виконавчого комітету Ходорівської міської ради Львівської області від 31.08.2021 року «Про призначення управителя багатоквартирного будинку на території міста Ходорова» заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Батирняк Анастасії Петрівни, що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Положення про виконавчий комітет Ходорівської міської ради (сторони) укладено договір №16 про надання послуги з управління багатоквартирним будинком (надалі - договір) (а.с.12-14, 78-80).

Відповідно умов п.1 договору, управитель зобов`язується надавати співвласникам послугу з управління багатоквартирним будинком, що розташований за адресою АДРЕСА_2 , а співвласники зобов`язуються оплачувати управителю послугу з управління згідно з вимогами законодавства та умовами цього договору

Послуга з управління полягає у забезпеченні управителем належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна будинку та його прибудинкової території.

Послуга з управління включає:

-утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем). тощо;

-купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку;

-поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку.

Послуга з управління надається відповідно до вимог до якості згідно з додатком 4 до цього договору, що є його невід`ємною частиною (п.3 договору).

Договір набирає чинності з 01.10.2021 року та укладається строком на один рік (п.30 договору).

Якщо за один місяць до закінчення строку дії цього договору жодна із сторін не повідомить письмово іншій стороні про відмову від цього договору, він вважається продовженим на один рік (п.31 договору).

Відповідно до додатку 4 до договору (а.с.14 на звороті, 81) визначено Вимоги до якості та періодичність виконання послуги з управління будинком АДРЕСА_2 , а саме:

1.1.Технічне обслуговування внутрішньо будинкових систем водопостачання та водовідведення у міру необхідності, але не рідше 1 разу на квартал;

1.2.Обслуговування димових та вентиляційних каналів 2 рази на рік;

1.3.Прибирання прибудинкової території (підмітання тротуарів та дворових територій, тощо) щоденно крім вихідних та святкових днів;

1.4.Прибирання і вивезення снігу, посипання частини прибудинкових територій призначеної для проходу та проїзду протиожеледними сумішами - у зимовий період при снігопадах і наявності ожеледиці у міру необхідності

1.5.Дератизація - у міру необхідності, але не рідше 2-ох разів на рік;

1.6.Дезінсекція - у міру необхідності, але не рідше 2-ох разів на рік;

1.7.Придбання електричної енергії для освітлення місць загального користування та забезпечення функціонування іншого спільного майна багатоквартирного будинку - у міру необхідності за договором з енергопостачальною компанією.

2. Поточний ремонт конструктивних елементів, технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій у встановленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків) та іншого спільного майна багатоквартирного будинку.

ОСОБА_1 та інші мешканці будинку АДРЕСА_2 неодноразово звертались із заявами та скаргами до директора КП «Ходорівське УКГ» та голови Ходорівської ОТГ.

Згідно відповіді Ходорівської міської ради Львівської області №1532 від 26.07.2021 року, яка адресована жителям будинку АДРЕСА_2 , останніх повідомлено, що директора КП «Ходорівське УКГ» попереджено і зобов`язано в тижневий термін провести ремонт водостічної труби та димовентиляційних каналів (а.с.30 на звороті).

Згідно листа-відповіді КП «Ходорівське УКГ» №306 від 14.09.2021 року, яке адресовано голові Ходорівської ОТГ п. ОСОБА_2 , а також ОСОБА_1 та ОСОБА_3 , то останніх повідомлено, що на їх звернення від 31.08.2021 року КП «Ходорівським УКГ» відремонтовано комини над квартирами АДРЕСА_5 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 у вересні 2021 року.

Акти обстеження димових і вентиляційних каналів до початку опалювального сезону передаються у Жидачівське УГГ для дозволу подачі газ у квартири (а.с.29 на звороті, 84)

Відповідно до відповіді КП «Ходорівське УКГ» №362 від 20.10.2021 року, яке адресовано голові Ходорівської ОТГ п. ОСОБА_2 , а також ОСОБА_1 та ОСОБА_3 , на їхню заяву від 18.10.2021 року, останніх повідомлено, що впродовж 2015-2021 року у їхньому будинку обстеження димових та вентиляційних каналів проводило ПП «Руна». Акти обстеження димових і вентиляційних каналів, які видає ПП «Руна» до початку опалювального сезону передаються у Жидачівське УГГ для дозволу подачі газу у будинки на опалювальний сезон. У вересні цього року у будинку АДРЕСА_2 прочищено димові і вентиляційні канали та відремонтовано комини.

Інформація про договірну роботу підприємства є інформацією з обмеженим доступом (ст.21 Закону України «Про інформацію»), тому надати її не можуть (а.с.29).

18 жовтня 2021 року мешканці вказаного будинку звертатись до Філії управління експлуатації газового господарства ВАТ «Львівгаз» із заявою, в якій просили надати інформацію про те, чи направляло КП «Ходорівське УКГ» на адресу АТ «Львівга» акти обстеження димових і вентиляційних каналів до початку опалювального сезону для подачі газу у квартири по АДРЕСА_2 протягом 2015 -2021 роки (а.с.27, 28).

Як видно із відповіді Стрийського відділення АТ «Львівгаз», яка адресована мешканцям будинку АДРЕСА_2 , то останніх повідомлено, що за період 2019-2021 роки акти обстеження димових та вентиляційних каналів за адресою АДРЕСА_2 у Стрийському відділенні АТ «Львігаз» відсутні (а.с.27 на звороті).

08 листопада 2021 року мешканці будинку АДРЕСА_2 звертатись до керівника ПП «РУНА», в якій просило надати інформацію про те, чи укладався ними договір з КП «Ходорівське УКГ» та які роботи проводилося підприємством стосовно їхнього будинку по АДРЕСА_2 протягом 2015-2021 роки. У випадку виконання робіт просило вказати такі роботи, та чи проводилося ними обстеження димо-вентиляційні канали до опалювального сезону протягом вказаних років. Копії виконаних робіт та акти обстеження димових і вентиляційних каналів просили надати на їхню адресу (а.с.24).

19 листопада 2021 року мешканці будинку АДРЕСА_2 звертатись до директора КП «Ходорівське УКГ», у якій просили провести капітальний ремонт їх будинку, а саме: фасад будинку; протікає дах (в деяких місцях тріснутий шифер та відсутній); поміняти ринви (старі протікають, латка на латці); при випаданні дощу стічні води з труб затоплюють підвальне приміщення (відвід труб); не усі комина відремонтовані (осипається цегла з коминів, відремонтовані працівниками КП «Ходорівське УКГ» у 2021 році тільки 2 (два) комина) (а.с.17).

Згідно відповіді Комунального підприємства «Ходорівське управління комунального господарства» №511 від 07.12.2021 року на звернення від 19.11.2021 року, яка адресована мешканцям будинку АДРЕСА_2 , останніх повідомлено, що послуги з управління надається відповідно до вимог щодо якості згідно з додатком до договору №4.

Для проведення капітального ремонту вищевказаного будинку коштів з бюджету на 2021 рік не виділено.

Всі ремонтні роботи, з приводу яких мешканці вищевказаного будинку зверталися були виконані про що було мешканців повідомлено (а.с.31).

11 серпня 2022 року ОСОБА_1 на адресу КП «Ходорівське УКГ» направлено заяву про виклик працівника КП «Ходорівське УКГ» для підписання акту-претензії. Просить направити працівника наступного дня (а.с.19 на звороті).

18 серпня 2022 року мешканцями будинку АДРЕСА_2 підписано акт-претензію, з якої видно, що у відповідності до договору №16 про надання послуги з управління багатоквартирним будинком м.Ходорів від 01.09.2021 року та договору від 06.07.2021 року споживач ОСОБА_1 висловлює претензії до КП «Ходорівське УКГ» щодо несвоєчасного отримання послуг належної якості або не отримання послуг згідно із законодавством (Додаток 4 до договору Вимоги до якості з управління будинком АДРЕСА_2 ) у період роботи з 11.07.2018 по 18.08.2022 року , а саме:

п.1.1.Технічне обслуговування внутрішньо будинкових систем водопостачання та водовідведення у міру необхідності, але не рідше 1 разу на квартал;

п.1.2.Обслуговування димових та вентиляційних каналів 2 рази на рік;

п.1.3.Прибирання прибудинкової території (підмітання тротуарів та дворових територій, тощо) щоденно крім вихідних та святкових днів;

п.1.4.Прибирання і вивезення снігу, посипання частини прибудинкових територій призначеної для проходу та проїзду протиожеледними сумішами - у зимовий період при снігопадах і наявності ожеледиці у міру необхідності

п.1.5.Дератизація - у міру необхідності, але не рідше 2-ох разів на рік;

п.1.6.Дезінсекція - у міру необхідності, але не рідше 2-ох разів на рік;

2. Поточний ремонт конструктивних елементів, технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій у встановленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків) та іншого спільного майна багатоквартирного будинку.

За результатами перевірки встановлено, що згідно Додатку 4 до договору вимоги до якості з управління будинком АДРЕСА_2 (п.1.1, п.1.2, п.1.3, п.1.4, п.1.5, п.1.6, п.2) не виконюються або не надаються в повному обсязі.

Акт-претензію підписали споживачі: ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 (а.с.20).

З листа-відповіді Комунального підприємства «Ходорівське управління комунального господарства» «Про відмову у задоволенні претензії» №222 від 25.08.2022 року, яка адресована ОСОБА_6 , вбачається, що останнього повідомлено, що КП «Ходорівське УКГ» (надалі - Управитель) розглянуло отриманий акт-претензію від 18.08.2022 року щодо якості та кількості послуг, наданих за Договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком від 01.09.2021 № 16.

Претензії, заявлені у згаданому акті, не підлягають задоволенню через їх безпідставність. Обґрунтування відмови у задоволенні претензії полягають у наступному.

По-перше, в акті заявлено претензію щодо якості та обсягу послуг за період з 11.07.2018 по 18.08.2022. Утім Договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком від 01.09.2021 № 16 набрав чинності з 01 жовтня 2021 року (пункт. 30 Договору). Отже, претензії щодо послуг, наданих до цієї дати включено до Акту-претензії від 18.08.2022 безпідставно, оскільки Договір від 01.09.2021 № 16 не встановлює права та обов`язки сторін на період до набрання ним чинності.

По-друге, надання послуг прибирання прибудинкової території, прибирання і вивезення снігу, дератизації та дезінсекції Договором від 01.09.2021 № 16 не передбачено. У складі ціни за послугузуправління багатоквартирним будинком вартість перелічених послуг відсутня. Тому вимога щодо проведення перерахунку розміру плати за ці послуги єбезпредметною.

По-третє, претензії щодо не надання передбачених Договором від 01.09.2021 № 16 послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання та водовідведення. з обслуговування димових та вентиляційних каналів, а також з поточного ремонту спільного майна не знайшли свого підтвердження. Управителем здійснюється:

- періодичне обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання та водовідведення проводиться шляхом здійснення поточних ремонтів згідно отриманих заяв від співвласників будинку;

- періодичне обслуговування димових та вентиляційних каналів (укладено договір з Підрядником, останні роботи проведено 22.08.2022р.;

- поточний ремонт спільного майна здійснюється згідно отриманих заяв від співвласників будинку (проведено часткову заміну водостічного жолоба 14 п.м.).

Пунктом 1 ч.1 ст.7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено право споживача одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів.

Відповідно до ст..1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг;

Відповідно до ст.. 5 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги»,до житлово-комунальнихпослугналежать: житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком.

Послуга зуправліннябагатоквартирнимбудинком включає: утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо;

купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку;

поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку;

Відповідно до ст.. 16 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» наданнякомунальних послугта наданняпослуги зуправління багатоквартирнимбудинком здійснюютьсябезперервно,крім часуперерв на: 1)проведення ремонтнихі профілактичнихробіт згідноз будівельниминормами іправилами,правилами технічноїексплуатації ікористування,положеннями пропроведення поточногоі капітальногоремонтів таіншими нормативно-правовимиактами; 2)міжопалювальний періоддля системопалення виходячиз кліматичнихумов згідноз нормативно-правовимиактами; 3) ліквідацію наслідків аварії.

У разі застосування планової перерви в наданні комунальних послуг виконавець зобов`язаний повідомити споживача через засоби масової інформації або в інший спосіб, що гарантує доведення такої інформації до кожного споживача, про таку планову перерву не пізніш як за 10 робочих днів (крім перерви на ліквідацію наслідків аварії). У повідомленні необхідно зазначити причину та строк перерви в наданні відповідних послуг.

У разі застосування перерви в наданні комунальних послуг на ліквідацію наслідків аварії виконавець зобов`язаний повідомити споживача через засоби масової інформації або в інший спосіб, що гарантує доведення такої інформації до споживача, про таку перерву не пізніш як через три години з початку такої перерви. У повідомленні зазначаються причини та строк перерви в наданні відповідних комунальних послуг.

Якість комунальноїпослуги повиннавідповідати вимогам,встановленим цимЗаконом,іншими актамизаконодавства тадоговором.Обов`язок забезпеченнявідповідності якостікомунальної послугивстановленим вимогампокладається навиконавця такоїпослуги. Обов`язок забезпечення відповідності якості послуги з управління встановленим вимогам та договору покладається на управителя багатоквартирного будинку.

Захист прав споживачів житлово-комунальних послуг здійснюється уповноваженим центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів.

Обов`язок щодо забезпечення готовності до надання комунальних послуг внутрішньобудинкових систем, що знаходяться в житловому будинку (у тому числі багатоквартирному) і призначені для надання комунальних послуг, покладається на власника такого будинку (співвласників багатоквартирного будинку), якщо цей обов`язок не покладено ним (ними) на управителя чи іншу особу відповідно до закону або договору.

У разі настання перерв, визначених цією статтею, плата за відповідні житлово-комунальні послуги за час таких перерв не нараховується.

Згідно зст..7«Про житлово-комунальніпослуги» споживачмаєправо одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів;

Відповідно до ч. 2 ст. 8 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» виконавець комунальної послуги зобов`язаний:

1) забезпечувати своєчасність надання, безперервність і відповідну якість комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договорів про їх надання, у тому числі шляхом створення системи управління якістю відповідно до національних або міжнародних стандартів;

2) готувати та укладати із споживачем договори про надання комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов їх виконання згідно з типовим договором;

3) без додаткової оплати надавати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про ціни/тарифи, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання та порядок надання відповідної послуги, а також про її споживчі властивості та іншу інформацію, передбачену законодавством;

4) своєчасно проводити підготовку об`єктів житлово-комунального господарства до експлуатації в осінньо-зимовий період;

5) розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживачів і проводити відповідні перерахунки розміру плати за комунальні послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості, а також в інших випадках, визначених договором про надання комунальних послуг;

Відповідно до ст.. 27 ЗУ «Про житлово - комунальні послуги» у разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати виконавця комунальних послуг (його представника) для перевірки кількості та/або якості наданих послуг.

У разі ненадання, надання неналежної якості послуги з управління багатоквартирним будинком споживач має право викликати управителя для перевірки якості наданих послуг.

Порядок перевірки якості надання комунальних послуг та якості послуги з управління багатоквартирним будинком встановлюється Кабінетом Міністрів України, якщо інше не передбачено законом.

За результатами перевірки якості надання комунальних послуг або якості послуг з управління багатоквартирним будинком складається акт-претензія, який підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком).

Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) зобов`язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.

Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) та споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.

У разі проведення перевірки якості наданих послуг з централізованого водопостачання, централізованого постачання гарячої води або постачання природного газу споживач має право здійснити забір проб. Інформація про забір проб включається до акта-претензії.

Порядок здійснення забору проб та проведення їх дослідження щодо послуг з централізованого водопостачання, централізованого постачання гарячої води та послуг з постачання природного газу затверджується Кабінетом Міністрів України.

У разі встановлення за результатами дослідження відібраних проб факту постачання послуг неналежної якості витрати споживача на оплату проведених досліджень проб підлягають компенсації за рахунок виконавця відповідної послуги.

У разі неприбуття виконавця комунальної послуги або управителя (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях (у приміщеннях - якщо послуга надається у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) рекомендованим листом.

Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) протягом п`яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем (управителем) відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем (управителем).

Відповідно до п.1 порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2010 р. N 151 цей Порядок визначає механізм проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - послуги) в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості. Дія цього Порядку поширюється на суб`єктів господарювання всіх форм власності, предметом діяльності яких є надання послуг (далі - виконавці) і фізичних та юридичних осіб (далі - споживачі), яким надаються послуги.

Відповідно до п.2 вказаного порядку у разі ненадання послуг або надання їх не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних і якісних показників від нормативних, виконавець проводить перерахунок розміру плати за фактично надані послуги шляхом зменшення розміру плати за надання послуг з урахуванням вимог, наведених у додатку.

Колегія суддів вважає, що акти-претензії на які посилається в апеляційній скарзі представник ОСОБА_1 адвокат Пилипів О.В. є такими, що не відповідають вищенаведим вимогам, а тому суд першої інстанції прийшов до вірного висновку, що вимога про зобов`язання провести перерахунок задоволенню не підлягає.

Як вбачається із листів-відповідей КП «Ходорівське УКГ», мешканців будинку АДРЕСА_2 повідомляли про надані послуги, зокрема про періодичне обслуговування димових та вентиляційних каналів та проведення заміни водостічного жолоба, тобто відповідач реагував на письмові звернення мешканців.

При цьому матеріали справи не місять доказів повторного складення актів-претензій за заявленими позивачем фактами не надання та/або неналежного надання послуг з утримання будинку, тобто не спростовано повідомлені відповідачем обставини щодо надання послуг, передбачених договором, та усунення виявлених недоліків.

Колегія суддів вважає, що оскаржуване судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому його відповідно до ст.. 375 ЦПК України необхідно залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення, оскільки доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують.

Суд враховує положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.

Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у апеляційному провадженні), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).

Згідно ст.129Конституції Україниосновними засадами судочинства є рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а відповідно дост.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободтаке конституційне право повинно бути забезпечене судовими процедурами, які повинні бути справедливими.

Відповідно до ч. 1. ст. 375 ЦПК України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 367, 368, 374, 375, 381, 382, 383, 384 ЦПК України, Львівський апеляційний суд,-

ПОСТАНОВИВ:

апеляційну представника ОСОБА_1 адвоката Пилипів О.В. залишити без задоволення.

Рішення Жидачівського районного суду Львівської області від 08 травня 2023 року - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дня її прийняття, але може бути оскарженою у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повної постанови.

Повний текст постанови складено 01 листопада 2023 року.

Головуючий: Ванівський О.М.

Судді Цяцяк Р.П.

Шеремета Н.О.

СудЛьвівський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2023
Оприлюднено06.11.2023
Номер документу114617932
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг

Судовий реєстр по справі —443/1566/22

Ухвала від 13.12.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Тітов Максим Юрійович

Постанова від 23.10.2023

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Ванівський О. М.

Постанова від 23.10.2023

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Ванівський О. М.

Ухвала від 26.06.2023

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Ванівський О. М.

Ухвала від 13.06.2023

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Ванівський О. М.

Рішення від 08.05.2023

Цивільне

Жидачівський районний суд Львівської області

СЛИВКА С. І.

Рішення від 08.05.2023

Цивільне

Жидачівський районний суд Львівської області

СЛИВКА С. І.

Ухвала від 27.12.2022

Цивільне

Жидачівський районний суд Львівської області

СЛИВКА С. І.

Ухвала від 21.12.2022

Цивільне

Жидачівський районний суд Львівської області

СЛИВКА С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні