Рішення
від 24.10.2023 по справі 380/20166/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 жовтня 2023 рокусправа № 380/20166/23

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крутько О.В.,

за участю секретаря судового засідання Сов`як Д.О.,

представника позивача Зелінки В.В..

представника відповідача Чабана О.С.,

розглянув у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу

за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_1

до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області

до Державної податкової служби України

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України, у якому заявлено позовні вимоги: визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2759 від 06 квітня 2023 року про відповідність фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) критеріям ризиковості платника на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку; визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 4955 від 06 липня 2023 року про відповідність фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) критеріям ризиковості платника на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку; зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області виключити Фізичну особу - підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що оскаржувані рішення не містить належної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків, відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податків, немає доказів наявності податкової інформації, яка б свідчила про наявність ознак здійснення ризикових операцій позивачем з посиланням на відповідні документи. Звертає увагу, що позивачем було надано контролюючому органу інформацію та копії документів, які були достатніми для винесення рішення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку. Вважає оскаржувані рішення незаконними та просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Відповідач 1 заперечив проти задоволення позовних вимог, подав відзив на позовну заяву, у якому зазначає, що оскаржувані рішення прийняті правомірно, враховано зокрема інформацію управління оподаткування фізичних осіб (лист №193/13-01-24-03-09 від 04.04.2023) про те, що згідно з базами даних ДПСУ, ЄРПН в діяльності ФОП ОСОБА_1 вбачаються ймовірні ризики: постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (Енакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку, а саме придбання автозапчастин до легкових автомобілів та послуги СТО у ТзОВ «НІКО ЗАХІД ПРЕМІУМ» (ЄДРПОУ 37041524) згідно зареєстрованих податкових накладних у ЄРПН №141 від 10.02.2022 на загальну суму 11 329,9 грн. в т.ч. ПДВ 1 888,3 грн. ((Олива Castrol 5W-30 ДИЗЕЛЬ (208л) Edge Profesional у кількості 4,7 л, Панорамний люк очистити та змастити, фільтр салону. Фільтр повітряний, інші автозапчастини та послуги СТО) та №159 від 17.02.2023 на загальну суму 11 927,52 грн. в т.ч. ПДВ 1 987,92 грн. (Олива моторна SAE 0W30 LongLife (VW504 00/507 00) у кількості 4,7 л, фільтр салону, фільтр повітряний, інші автозапчастини та послуги СТО). Відповідно до витягу з протоколу від 06.07.2023 №227 комісією ГУ ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами проведеного моніторингу даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних, у зв`язку з отриманням інформації у процесі поточної діяльності встановлено здійснення ризикових фінансово-господарських операцій по ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), що відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку згідно кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, а саме: код 14 постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою від 29.08.2023 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі, призначено підготовче засідання на 28.09.2023.

28.09.2023 протокольною ухвалою закрито підготовче провадження, призначено справу до судового розгляду на 24.10.2023.

03.10.2023 прийнято ухвалу з питань проведення судового засідання в режимі відеоконференції.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві, представник відповідача проти позову заперечив з мотивів, зазначених у відзиві на позовну заяву.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які мають значення для справи, заслухавши представника позивача та представника відповідача, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

ОСОБА_1 зареєстрований як фізична особа - підприємець в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 12.04.2007, номер запису: 2 400 000 0000 001123.

Основним видом господарської діяльності позивача є (код КВЕД 77.12) Надання в оренду вантажних автомобілів. Серед інших видів діяльності: 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 01.19 Вирощування інших однорічних і дворічних культур; 45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами. 45.19 Торгівля іншими автотранспортними засобами; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування; 81.29 Інші види діяльності із прибирання; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Позивачу на праві власності належить транспортний засіб - легковий автомобіль SKODA OCTAVIA TOUR, державний номерний знак НОМЕР_2 , 24.01.2013 р.в, що підтверджується копією свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (а.с. 56-57).

ФОП ОСОБА_2 зареєстрував повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність Форми № 20-ОПП від 26.06.2023, у якому вказав об`єкт оподаткування легковий автомобіль SKODA OCTAVIA TOUR, державний номерний знак НОМЕР_2 .

Також у позивача наявні інші транспортні засоби - 13 транспортних засобів (4 сідлові тягачі, 1 вантажний автомобіль та 6 напівпричепів та 2 причепи), які передані в оренду згідно укладених договорів оренди транспортних засобів.

ФОП ОСОБА_1 (далі замовник) та Товариство з обмеженою відповідальністю «НІКО ЗАХІД ПРЕМ1УМ» (далі виконавець) уклали договір № 484\22.С.А від 04 січня 2022 року на технічне обслуговування та ремонт транспортних засобів. Згідно пункту 1 договору Замовник доручає, а Виконавець бере на себе на себе зобов`язання виконати роботи по технічному обслуговуванню, ремонту, миттю та/чи шиномонтажу легкових автомобілів, що належать Замовнику та чи перебувають в користуванні/володінні останнього на передбачених законодавством підставах (надалі «Автомобілі»), а Замовник зобов`язується в строк та на умовах даного Договору оплачувати належним чином виконанні роботи та послуги.

На виконання договору 484\22.С.А від 04 січня 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю «НІКО ЗАХІД ПРЕМ1УМ» виконано роботи пов`язані з технічним обслуговування належних позивачу транспортних засобів, зокрема проведено заміну оливи Castrol 5W-30 Дизель (208л) Edge Profesional.

10.02.2022 ТзОВ «НІКО ЗАХІД ПРЕМІУМ» складено податкову накладну № 141 на товар згідно наведеного переліку, зокрема п.7 олива Castrol 5W-30 Дизель (208л) Edge Profesional 4,7 л. на суму 1233,75 грн, у т.ч. ПДВ 246,75 грн.

Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 06.04.2023 №2759 про відповідність ФОП ОСОБА_1 критеріям ризиковості платника податків на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платників податків.

Підставою прийняття рішення вказано: «У зв`язку з виявленням обставин/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності; у розділі «Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості» зазначено операцію щодо придбання, період здійснення операції - 01.02.2022-11.02.2022, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 2710198100, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції - 37041524».

27 червня 2023 року позивач подав комісії Головного управління ДПС у Львівській області пояснення №2706/01 щодо виключення фізичної особи - підприємця з переліку ризикових та копії документів, зокрема: договір №484\22-С-А на технічне обслуговування та ремонт транспортних засобів від 04.01.2022р.; наряд-замовлення №НП048953 від 10.02.2022 р.; платіжна інструкція №327 від 23.02.2022р.; виписка з ЄДП по ФОП ОСОБА_1 ; договір оренди між ФОП ОСОБА_1 та ТзОВ «ТРАНСТРЕЙДВУД» з актами приймання передачі транспортних засобів в оренду; договір оренди між ФОП ОСОБА_1 та ТзОВ «ГАЛИЦЬКА ГУРТІВНЯ» з актами приймання передачі транспортних засобів в оренду; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу; повідомлення форми 20-ОПП від 14.11.2022 року з квитанцією; повідомлення форми 20-ОПП від 26.06.2023 року з квитанцією.

06.07.2023 року комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №4955 від 06.07.2023 року про відповідність платника податку - ФОП ОСОБА_1 критеріям ризиковості платника податку. Згідно цього рішення комісією опрацьовано отримані від платника податку інформацію та копій відповідних документів від 27.06.2023 № 2706/01 та встановлено не подання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг.

Не погодившись з рішеннями комісії відповідача 1 позивач звернувся до суду.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165 у редакції на дату прийняття оскаржуваних рішень), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Згідно п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключаються з переліку ризикових його контрагенти за умови, що:

виключною підставою для включення такого контрагента до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатка 1, було здійснення операції з таким платником податку;

відсутні інші підстави та інформація, за якою встановлено відповідність контрагента критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Критерії ризиковості платника податку на додану вартість визначені у Додатку №1 до Порядку №1165. Згідно критерію визначеного у п. 8: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Додатком 4 до Порядку № 1165 затверджено форму рішення про відповідність/ невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Згідно додатку 4 Порядку № 1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація та заповнюється додатково графа податкова інформація (у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку).

Згідно правових висновків Верховного Суду наведених у постанові від 05.01.2021, справа № 640/11321/20 у подібних правовідносинах: «при вирішенні спорів такої категорії суди попередніх інстанцій з огляду на правове регулювання характер цих відносин мають досліджувати і надавати оцінку змісту оскаржуваного Рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваженням комісії контролюючого органу. Так, у затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме: - у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності, або - з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від ..р. № -. У формі рішення вказано про необхідність зазначення пункту критерію ризиковості платника податку, а у разі відповідності суб`єкта пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку необхідно також зазначити, яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку».

Суд встановив, що відповідно до рішень від 06.04.2023 № 2759 та від 06.07.2023 № 4955 встановлено відповідність ФОП ОСОБА_1 п.8 Критеріїв ризиковості платника податку у зв`язку з виявленням ризикової фінансово-господарської операції з контрагентом 37041524 ТзОВ «НІКО ЗАХІД ПРЕМІУМ». Проте, жодних мотивів у зв`язку з чим комісія дійшла до такого висновку ні оскаржувані рішення, ні протоколи засідань (витяги з протоколів № 133 від 06.04.2023, № 227 від 06.07.2023) не містять, а також не зазначено суть та зміст господарської операції, яку віднесено до ризикової.

У Витягу з протоколу № 133 від 06.04.2023 є покликання на службову записку Управління оподаткування фізичних осіб № 193/13-01-24-03-09 від 04.04.2023. У цій службовій записці, копію якої долучено до матеріалів справи, зазначено загальні відомості щодо господарської діяльності ФОП ОСОБА_1 (види діяльності, об`єкти оподаткування, подані декларації, основні покупці, відомості про сплату податків) та зазначено про ймовірні ризики щодо постачання товарів/послуг за рахунок сформовано реєстраційного ліміту (Енакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку, а саме придбання автозапчастин до легкових автомобілів та послуги СТО у ТзОВ «НІКО ЗАХІД ПРЕМІУМ» (ЄДРПОУ 37041524) згідно зареєстрованих податкових накладних у ЄРПН №141 від 10.02.2022 на загальну суму 11 329,9 грн. в т.ч. ПДВ 1 888,3 грн. ((Олива Castrol 5W-30 ДИЗЕЛЬ (208л) Edge Profesional у кількості 4,7 л, Панорамний люк очистити та змастити, фільтр салону. Фільтр повітряний, інші автозапчастини та послуги СТО) та №159 від 17.02.2023 на загальну суму 11 927,52 грн. в т.ч. ПДВ 1 987,92 грн. (Олива моторна SAE 0W30 LongLife (VW504 00/507 00) у кількості 4,7 л, фільтр салону, фільтр повітряний, інші автозапчастини та послуги СТО).

Зазначений службовий документ не містить доводів про віднесення цієї операції до ризикової, не визначено які саме ризики мали на увазі службові особи відповідача 1 та в чому вони полягають.

27 червня 2023 року позивач подав комісії Головного управління ДПС у Львівській області пояснення №2706/01 для виключення його з переліку ризикових платників податків та копії документів, зокрема: договір №484\22-С-А на технічне обслуговування та ремонт транспортних засобів від 04.01.2022р.; наряд-замовлення №НП048953 від 10.02.2022 р.; платіжна інструкція №327 від 23.02.2022р.; виписка з ЄДП по ФОП ОСОБА_1 ; договір оренди між ФОП ОСОБА_1 та ТзОВ «ТРАНСТРЕЙДВУД» з актами приймання передачі транспортних засобів в оренду; договір оренди між ФОП ОСОБА_1 та ТзОВ «ГАЛИЦЬКА ГУРТІВНЯ» з актами приймання передачі транспортних засобів в оренду; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу; повідомлення форми 20-ОПП від 14.11.2022 року з квитанцією; повідомлення форми 20-ОПП від 26.06.2023 року з квитанцією.

Згідно поданих документів та пояснень позивач підтвердив реальність здійснення господарської операції та пов`язаність її з своєю господарською діяльністю. Документи позивача відповідають вимогам встановленим ч.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» та пунктам 2.3 і 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88.

Натомість, відповідач не проаналізував документів підприємця щодо вищезазначеної господарської операції та чітко не вказав які саме копії документів необхідно надати додатково для виключення Фізичної особи підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості. Мотиви неврахування поданих позивачем документів не зазначені.

Суд вважає, що подані позивачем документи були достатніми для прийняття рішення про невідповідність ФОП ОСОБА_1 критеріям ризиковості платника податку.

Отже, оскаржувані рішення є немотивованими та неправомірними, всупереч вимогам Порядку № 1165 у них не наведено детальну інформацію за якою встановлено відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку, не конкретизовано документи, які були не подані платником та можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Враховуючи вищевказане, суд дійшов висновку, що відповідачем 1 не доведено правомірності рішень про відповідність позивача критеріям ризиковості платника на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, а тому рішення від 06.04.2023 № 2759 та від 06.07.2023 № 4955 слід визнати протиправними та скасувати.

Щодо вимоги позивача зобов`язати відповідача виключити фізичну особу підприємця ОСОБА_1 з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості, суд зазначає наступне.

Згідно додатку 4 Порядку № 1165 рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку містить формулювання «рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку».

Згідно п. 6 Порядку № 1165 у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Отже, рішення комісії регіонального рівня про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника може бути оскаржено до суду та після надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Зважаючи, що спірні рішення прийняті неправомірно, суд констатує наявність підстав для зобов`язання відповідача виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Всупереч наведеним вимогам відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не спростовано позовні вимоги та аргументи позивача.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до вимог ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Судові витрати позивача зі сплати судового збору слід стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 14, 77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2759 від 06 квітня 2023 року про відповідність Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) критеріям ризиковості платника на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 4955 від 06 липня 2023 року про відповідність Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) критеріям ризиковості платника на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області виключити Фізичну особу - підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Львівській області (адреса: вул. Стрийська, 35, Львів, 79003, код ЄДРПОУ: 43968090) на користь Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) 5368,00 грн. судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом 30 днів з дня його проголошення до Восьмого апеляційного адміністративного суду. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Повний текст рішення складено 02.11.2023.

Суддя Крутько О.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2023
Оприлюднено06.11.2023
Номер документу114626315
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/20166/23

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 29.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні