Рішення
від 30.10.2023 по справі 620/9925/23
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 жовтня 2023 року Чернігів Справа № 620/9925/23

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

судді Баргаміної Н.М.,

при секретарі Кондратенко О.В.,

за участю представника позивача Зубенка В.М., представника відповідача Удод І.О., розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом Приватного акціонерного товариства «Ніжинський жиркомбінат» до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

Приватне акціонерне товариство «Ніжинський жиркомбінат» звернулось до суду з позовом до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування в повному обсязі податкового повідомлення-рішення Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків форми ПС від 14.03.2023 № 517/ж10/31-00-07-05-01-24 щодо сплати суми штрафних (фінансових санкцій) у сумі 1000000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що він не є розпорядником акцизного складу та не мав і не використовував акцизний склад, тобто у нього був відсутній обов`язок з реєстрації акцизного складу.

Відповідач подав відзив на позов, в якому просить відмовити позивачу у задоволенні позову та зазначив, що перевіркою встановлено, шо ПрАТ «Ніжинський жиркомбінат». будучи платником акцизного податку з 23.08.2022 по 01.02.2023, не був зареєстрований розпорядником жодного акцизного складу, чим порушено вимоги підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України.

Позивачем було подано відповідь на відзив, в якій вказав, що ліцензія ПрАТ «Ніжинський жиркомбінат» на право зберігання пального № 25240414201900147 від 27.12.2019 надає право зберігання паливо-мастильних матеріалів у ємностях для навантаження-розвантаження та зберігання пального, яка не перевищує 200 кубічних метрів, що відповідає та не перевищує об`єми за двома резервуарами, які знаходяться на території підприємства. Вказує, що діяльність з купівлі та продажу пального ПрАТ «Ніжинський жиркомбінат» здійснювалась безпосередньо з акцизного складу пересувного, розпорядником якого був ліцензіат (оптова торгівля без місця), або на акцизному складі пересувному - при зміні власника пального на такому акцизному складі пересувному.

Відповідачем було подано заперечення на відповідь на відзив, в яких вказав, що позивачем не здійснено реєстрацію акцизних складів, чим порушено вимоги підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України.

Процесуальні дії у справі: ухвалою суду від 13.09.2023 ухвалено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження.

Вислухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Приватне акціонерне товариство «Ніжинський жиркомбінат» зареєстроване в якості юридичної особи 28.03.1995, що підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 58-69).

Позивач має ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі та ліцензію на право зберігання пального (а.с. 52, 53).

Головним управлінням ДПС у Чернігівській області було проведено фактичну перевірку господарської одиниці, що розташована за адресою: Чернігівська область, м. Ніжин, вул. Прилуцька, 2, суб`єкта господарської діяльності Приватне акціонерне товариство «Ніжинський жиркомбінат», за результатами якої складено акт від 10.02.2023 № 1310/25-01-09-01-02 (а.с.14-18).

Так, в ході проведення перевірки встановлено, що підприємство має діючі ліцензії на право зберігання пального та на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі. Згідно Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового ПАТ «Ніжинський жиркомбінат» зареєстровано платником акцизного податку з 23.08.2022 року, номер запису в реєстрі - 6494. (Заява про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів від 23.08.2022 року №25586041). Реєстрація акцизних складів, згідно даної заяви, підприємством не здійснювалось.

При перевірці встановлено, ПАТ «Ніжинський жиркомбінат» здійснював діяльність з реалізації пального. а саме 07.09.2022, згідно з умовами договору поставки нафтопродуктів №070922/2 від 07.09.2022 (а.с. 154-157), укладеного з ТОВ «Онікс Агро-Трейд» (код ЄДРПОУ 41956255) було здійснено відвантаження дизельного пального (код УКТЗЕД 271019430) в кількості 8000л. Переміщення пального здійснювалось з використанням акцизного складу пересувного (Автомобіль MAN 18.44 державний номер НОМЕР_1 ).

В ході проведення фактичної перевірки ПАТ «Ніжинський жиркомбінат», 01.02.2023 року вручено письмовий запит контролюючого органу, з метою отримання інформації та її документального підтвердження щодо фактів отримання, зберігання та реалізації пального в період з 01.01.2022 по 01.01.2023.

Згідно наданої відповіді повідомлено наступне:

«Приватне акціонерне товариство «Ніжинський жиркомбінат» у господарській діяльності підприємства використовується наступне пальне: розчинник гексановий (використовуються у виробничому процесі); дизельне пальне (використовуються для заправки автотранспортних засобів та обладнання); бензин А92/А95 (використовуються для заправки автотранспортних засобів та обладнання); газ скраплений (використовуються для заправки автотранспортних засобів та обладнання).

Розчинник гексиновий: місце зберігання - резервуар 63 кубічних метрів, інв. номер 1592; резервуар 63, інв номер 1593.

Дизельне паливо: місце зберігання - емність алюм. б/у 45 кубічних метрів, інв. номер 1879.

Бензин, газ скраплений: заправка відбувається безпосередньо в машину по лімітно-забірних картках/звітах/відомостях АЗС та чеків.

При потребі палива для обслуговування обладнання, доставка на підприємство здійснюється в каністрах, що зазначається в лімітно-забірних картках/звітах/відомостях АЗС та чеках.

Таким чином, перевіркою встановлений факт зберігання пального в стаціонарних ємностях, за адресою м. Ніжин, вул. Прилуцька, буд. 2.

Перевіркою встановлено, що ПАТ «Ніжинський жиркомбінат», перебуваючи платником акцизного податку з 23.08.2022, з дати реєстрації по 01.02.2023 року, не був зареєстрований розпорядником жодного акцизного складу, чим порушено вимоги підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України, а саме: платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати усі акцизні склади в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Позивачем подано заперечення на акт перевірки, за результатами розгляду яких позивачу листом від 08.03.2023 № 1991/6/25-01-09-01-08 було повідомлено про прийняття рішення про залишення без змін порушення, зафіксованого в акті фактичної перевірки від 10.02.2023 №1310/25-01-09-02-02 (а.с. 19-27).

14.03.2023 Центральним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків Державної податкової служби України відносно позивача винесено податкове повідомлення-рішення № 517/ж10/31-00-07-05-01-24, яким застосовано до позивача штрафні (фінансові) санкції відповідно до підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України в сумі 1000000,00 грн. (а.с. 28-29).

Державною податковою службою України за результатами розгляду скарги позивача було прийнято рішення від 15.06.2023 № 15356/6/99-00-06-03-01-06, яким податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скарга без задоволення (а.с. 31-42).

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Відповідно до підпункту 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України акцизний склад - це:

а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;

б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом:

а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;

б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб`єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;

в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі абообладнанні чи пристрої;

ґ) приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару;

В свою чергу підпункт 14.1.6-1 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлює, що акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.

Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:

а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначенимпідпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України);

б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;

в) ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначенихстаттею 229 цього Кодексу.

Транспортний засіб, в якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий, право власності на які належить декільком розпорядникам акцизного складу пересувного, є декількома акцизними складами пересувними, кількість яких дорівнює кількості власників пального або спирту етилового, що переміщується та/або зберігається в такому транспортному засобі.

Транспортний засіб, в якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий, право власності на які переходить від одного суб`єкта господарювання до іншого, вважається іншим акцизним складом пересувним.

Не є акцизним складом пересувним:

транспортний засіб, що використовується суб`єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу та платником акцизного податку, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки;

паливний бак транспортного засобу.

Підпунктом 14.1.224 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що розпорядник акцизного складу - суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Згідно підпункту 14.1.224-1 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України розпорядник акцизного складу пересувного - суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб:

реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий;

ввозить пальне на митну територію Україні, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначенихстаттею 229 цього Кодексу.

При переході від одного суб`єкта господарювання до іншого права власності на пальне або спирт етиловий, що переміщується та/або зберігається у транспортному засобі, відбувається зміна розпорядника акцизного складу пересувного.

Не є розпорядником акцизного складу пересувного суб`єкт господарювання (перевізник, експедитор), який здійснює транспортування пального або спирту етилового.

Мета утворення, умови реєстрації, утримання та використання акцизних складів викладені устатті 230 Податкового кодексу України.

Так, у пункті230.1 статті 230 Податкового кодексу України зазначено, що акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.

Відповідно підпункту230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах витратоміри-лічильники спирту етилового у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;

б) усі акцизні склади - у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Таким чином, з аналізу вищенаведених норм податкового законодавства вбачається відсутністьобов`язку суб`єкта господарювання реєструвати акцизний склад у таких випадках:

- у приміщенні чи території розташовані ємності для навантаження-розвантаження та зберігання пального, загальна ємність яких не перевищує 200 кубічних метрів;

- суб`єкт господарювання - власник або користувач такого приміщення чи території, протягом календарного року отримує пальне у розмірах, що не перевищує 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливо роздавальні колонки у місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії);

- суб`єкт господарювання використовує пальне виключно для власних потреб або промислової переробки та не здійснює операції по реалізації та зберіганню пального іншим особам.

Так, статтею 128-1 Податкового кодексу України встановлена відповідальність за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах.

Зокрема, відповідно до пункту 128-1.2 статті 128 Податкового кодексу України відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000000 грн. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2000000 грн.

Як було встановлено судом, контролюючий орган за результатами проведеної перевірки встановив факт зберігання пального в стаціонарних ємностях за адресою за адресою м. Ніжин, вул. Прилуцька, буд. 2 та дійшов висновку, що позивач перебуваючи платником акцизного податку з 23.08.2022 по 01.02.2023 не був зареєстрований розпорядником жодного акцизного складу, чим порушено вимоги підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України.

При цьому під час перевірки встановлено та не оспорюється сторонами зберігання позивачем пального в стаціонарних ємностях 63 та 45 кубічних метрів.

Разом з тим, під час перевірки не було встановлено, що Приватне акціонерне товариство «Ніжинський жиркомбінат» протягом календарного року отримало пальне у розмірах, що перевищує 1000 кубічних метрів, та використовувало його не для власних потреб або промислової переробки або здійснювало операції по реалізації та зберіганню пального іншим особам.

Таким чином, враховуючи викладене, відповідачем не доведено, що Приватне акціонерне товариство «Ніжинський жиркомбінат» має передбачений Податковим кодексом України обов`язок реєстрації вказаного паливного складу (на якому зберігається паливо виключно для власного використання) як «акцизного».

Щодо встановленого під час перевірки факту реалізації пального в кількості 8000л. згідно з умовами договору поставки нафтопродуктів №070922/2 від 07.09.2022, укладеного з ТОВ «Онікс Агро-Трейд», то, як було відображено в самому акті перевірки, переміщення пального здійснювалось з використанням акцизного складу пересувного (Автомобіль MAN 18.44 державний номер НОМЕР_1 ), проте перевіркою зафіксовано, що позивач не був зареєстрований розпорядником саме акцизного складу, а не розпорядником акцизного складу пересувного, що свідчить про невизначеність податковим органом конкретного правопорушення в акті, за яке позивача притягнуто до відповідальності у вигляді накладення штрафної санкції.

Стосовно інших посилань відповідача, то суд критично оцінює такі з огляду на їх необґрунтованість, та зазначає, що згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

За таких обставин, суд, оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення від 14.03.2023 № 517/ж10/31-00-07-05-01-24 є протиправним та підлягає скасуванню.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що позов Приватного акціонерного товариства «Ніжинський жиркомбінат» необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Тому, за рахунок бюджетних асигнувань Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Державної податкової служби України на користь Приватного акціонерного товариства «Ніжинський жиркомбінат» підлягає стягненню сплачений ним при поданні позовної заяви судовий збір в розмірі 15000,00 грн.

Керуючись статтями 72-74, 77, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Приватного акціонерного товариства «Ніжинський жиркомбінат» (вул. Прилуцька, 2, м. Ніжин, Чернігівська область, 16600, код ЄДРПОУ 00373942) до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Державної податкової служби України (вул. Дегтярівська, 11Г, м. Київ, 04119, код ЄДРПОУ 44082145) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Державної податкової служби України від 14.03.2023 № 517/ж10/31-00-07-05-01-24.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Державної податкової служби України на користь Приватного акціонерного товариства «Ніжинський жиркомбінат» судовий збір в розмірі 15000,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 02.11.2023.

Суддя Наталія БАРГАМІНА

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2023
Оприлюднено06.11.2023
Номер документу114628023
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —620/9925/23

Ухвала від 07.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 04.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 21.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Постанова від 21.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Рішення від 30.10.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Наталія БАРГАМІНА

Рішення від 30.10.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Наталія БАРГАМІНА

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Наталія БАРГАМІНА

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні