Постанова
від 15.09.2023 по справі 761/17566/23
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 вересня 2023 року місто Київ

справа № 761/17566/23

апеляційне провадження № 33/824/4260/2023

Київський апеляційний суд у складі судді судової палати з розгляду цивільних справ Головачова Я.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Координаційно-моніторингової митниці на постанову Шевченківського районного суду міста Києва у складі судді Аббасової Н.В. від 7 липня 2023 року, відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , за частиною 1 статті 483 МК України,

в с т а н о в и в :

Постановою Шевченківського районного суду міста Києва від 7 липня 2023 року провадження у справі відносно ОСОБА_1 закрито у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України.

Не погоджуючись з постановою судді районного суду Координаційно-моніторингова митниця 14 липня 2023 року звернулася з апеляційною скаргою, у якій просила постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 7 липня 2023 року скасувати та прийняти нову постанову, якою ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України, накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 100% вартості товарів - безпосередніх предметів правопорушення, що становить 10 313 390 грн. 11 коп. з конфіскацією товарів.

Скаржник зазначає, що 24 липня 2022 року на митну територію України з території Республіки Польща через митний пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення р/н НОМЕР_1 / НОМЕР_2 на адресу Громадської організації Благодійний фонд «Віра в Надію» в якості гуманітарної допомоги ввезено товари загальною вагою 10 500 кг. Відправником товарів у CMR від 22 липня 2022 року № б/н зазначено YIWU HENGDA IMPORTEXPORT TRADING Co. LTD. Під час перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «продукти, памперси, одяг та взуття» загальною вагою 10 500 кг., заявлених як гуманітарна допомога, Координаційно-моніторинговою митницею виявлено невідповідності, які можуть свідчити про порушення декларантом законодавства про гуманітарну допомогу та законодавства з питань митної справи. Зокрема, БГ «Віра в Надію» не внесено до Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги; товари мають комерційне призначення.

Вказані дії водія ФОП ОСОБА_2 (на звернення директора БГ «Віра в Надію» здійснювала перевезення товарів) - ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 10 313 390 грн. 11 коп. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та отримувача товарів, що утворює склад правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України.

У судовому засіданні представник Координаційно-моніторингової митниці - Борматова О.М. підтримала апеляційну скаргу з наведених у ній підстав.

ОСОБА_1 та його захисник- адвокат Мохнюк М.В. в судовому засіданні просили залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 7 липня 2023 року без змін.

Вивчивши матеріали провадження у справі про порушення митних правил та доводи апеляційної скарги, вислухавши пояснення осіб, які з`явились у судове засідання, апеляційний суд дійшов таких висновків.

Як убачається зі змісту протоколу про порушення митних правил № 0024/126000/23 від 13 березня 2023 року, складеного головним державним інспектором оперативного відділу № 1 Управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Координаційно-моніторингової митниці Єрмоленком С.М. убачається, що 24 липня 2022 року, на митну територію України з території Республіки Польща через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення р/н НОМЕР_1 / НОМЕР_2 на адресу ГО Благодійний фонд «Віра в надію» (ЄДРПОУ 41907150) в якості гуманітарної допомоги ввезено товари загальною вагою 10 500 кг. Відправником товарів у CMR від 22 липня 2022 року № б/н зазначено YIWU HENGDA IMPORTEXPORT TRADING Co. LTD (ROOM 806 GUO MAO BUILDING N0.115. FUTIAN RD., YIWU ZHEJIANG CN).

Пропуск вантажу гуманітарна допомога на митну територію України здійснено у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 року № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (далі - Постанова) шляхом надання до митного оформлення водієм транспортного засобу р.н. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 гр. України ОСОБА_1 . Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови. Також до митного оформлення подано CMR від 22 липня 2022 року № б/н та лист отримувача гуманітарної допомоги ГО Благодійний фонд «Віра в надію» (ЄДРПОУ 41907150) від 20 червня 2022 року № 14.

Під час перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «продукти, памперси, одяг та взуття» загальною вагою 10 500 кг., заявлених як гуманітарна допомога, Координаційно-моніторинговою митницею (далі - митниця) виявлено невідповідності, які можуть свідчити про порушення декларантом законодавства про гуманітарну допомогу та законодавства з питань митної справи.

З відкритих джерел інформації митницею встановлено, що ГО Благодійний фонд «Віра в надію» (ЄДРПОУ 41907150) зареєстровано 1 лютого 2018 року за юридичною адресою: Житомирська обл., м. Новгород-Волинський, вул. Соборності, буд.14; директором юридичної особи є ОСОБА_3 .

Під час перевірки даних Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги встановлено, що ГО Благодійний фонд «Віра в надію» (ЄДРПОУ 41907150) не внесено до даного реєстру.

22 серпня 2022 року за юридичною адресою ГО Благодійний фонд «Віра в надію» (ЄДРПОУ 41907150) митницею направлено рекомендований лист № 7.9-1/20-1/14/1106 з питаннями щодо гуманітарної допомоги, яка направлялась на адресу ГО Благодійний фонд «Віра в надію» (ЄДРПОУ 41907150).

Рекомендований лист повернувся на митницю з позначкою співробітника Укрпошти щодо відсутності такої організації за вказаною адресою.

Також 22 серпня 2022 року митницею направлено лист № 7.9-1/20-1/7/1108 до Житомирської митниці з метою отримання пояснень від керівника ГО Благодійний фонд «Віра в надію» (ЄДРПОУ 41907150) ОСОБА_3 щодо вантажу гуманітарна допомога, донором якої виступало YIWU HENGDA IMPORTEXPORT TRADING Co. LTD (ROOM 806 GUO MAO BUILDING N0.115. FUTIAN RD., YIWU ZHEJIANG CN), а одержувачем ГО Благодійний фонд «Віра в надію» (ЄДРПОУ 41907150).

Листами від 25 серпня 2022 року № 7.19-3/20/7.9/4799 та від 9 вересня 2022 року № 7.19-3/20/7/9/5114 Житомирська митниця повідомила, що ГО Благодійний фонд «Віра в надію» (ЄДРПОУ 41907150) юридично зареєстрована за адресою вул. Соборності, буд.14, м. Новоград-Волинський, однак з 22 серпня 2022 року по 9 вересня 2022 року вказане приміщення було зачинене. Не встановлений мобільний телефон керівника ГО Благодійний фонд «Віра в надію» (ЄДРПОУ 41907150) ОСОБА_3 ніхто не відповідав. Також Житомирською митницею ОСОБА_3 направлено виклик, який нею проігноровано.

Під час перевірки адреси ГО Благодійний фонд «Віра в надію» (ЄДРПОУ 41907150) зазначеної CMR від 22 липня 2022 року № б/н, листі отримувача гуманітарної допомоги встановлено, що за адресою: АДРЕСА_2 знаходиться приватний житловий будинок.

З метою встановлення статусу приналежності громадянина ОСОБА_1 до ФОП ОСОБА_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та його ролі в переміщенні на митну територію України товарів «продукти, памперси, одяг, взуття» загальною вагою 10 500 кг., 14 вересня 2022 року митницею направлено лист до ФОП ОСОБА_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ).

ФОП ОСОБА_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) повідомило митницю (вхідний митниця від 3 жовтня 2022 року № 2230/14-18), що ОСОБА_1 є водієм ФОП ОСОБА_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) і ним на підставі звернення директора ГО Благодійний фонд «Віра в надію» (ЄДРПОУ 41907150) на безоплатній основі здійснено ввезення зазначених товарів з подання митним органам, як підстави для ввезення товару, особисто заповненою Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, за формою згідно з додатком 1 Постанови. Після ввезення товар передано до ГО Благодійний фонд «Віра в надію» (ЄДРПОУ 41907150) за адресою: АДРЕСА_2. Факт передачі товару засвідчено актом прийому-передачі від 25 липня 2022 року № б/н.

З метою перевірки законності ввезення товарів на митну територію України 29 листопада 2022 року Державною митною службою України направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 26/26-04/11/1917).

16 січня 2023 року до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Польської Республіки (лист Департаменту міжнародної взаємодії від 13 січня 2023 року № 26/26-04/7.9/107) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України гуманітарної допомоги на адресу ГО Благодійний фонд «Віра в надію» (ЄДРПОУ 41907150).

До відповіді митними органами Польської Республіки додано копії документів, відповідно до яких товари переміщувались на адреси українських отримувачів.

Так, відповідно до MRN 22PL301010NS582M31 з території Польської Республіки від відправника «LLT SP.Z.O.O.» (RAMPA BRZESKA 39 А, СНELМ) на територію України на адресу одержувача BOHUSH BOGDAN (ZHOVTNEVA 3, LUBOML) на транспортному засобі р/н НОМЕР_1 / НОМЕР_2 переміщувались товари «взуття чоловіче» вагою 5 760,60 кг. До митного оформлення на території Польської Республіки подавався інвойс № DK0123.

У MRN 22PL301010NS582M31 зазначене посилання на транзитний документ MRN 22PL301020NS57WV97, відповідно до якого дані товари ввезено на територію Республіки Польща з КНР від відправника YIWU HENGDA IMPORTEXPORT TRADING Co. LTD (ROOM 806 GUO MAO BUILDING N0.115. FUTIAN RD., YIWU ZHEJIANG CN) на одержувача VEGA Sp.z.o.o. (Lukasiewicza 8A, 35-604 Rzeszow PL).

Також відповіддю надана копія експортної декларації 22PL301010E0913228. Вказаний документ містить відомості щодо відправника товарів (гр. 2) - UAB «IRPETA» (VASKIU G. 50, MICKU К., PRIEKULES S KLAIPEDOS), отримувача (гр. 8) - ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 ), країни відправлення (гр. 15) - PL, країни призначення (гр. 17) - UA. Також у ньому зазначений реєстраційний номер транспортного засобу (гр. 18) - НОМЕР_1 / НОМЕР_4 , яким переміщувались товари «стоковий одяг» за межі території Євросоюзу, вага брутто (гр. 35) - 4 807 кг. та умови поставки (гр. 20) - EXW CHELM.

Виходячи з зазначеного, товари надійшли на територію Республіки Польща і в подальшому переміщувались на територію України маючи статус товарів комерційного призначення і відношення до вантажу гуманітарна допомога не мають.

Також відомості щодо відправників, отримувачів та статусу товарів у документах, отриманих від митних органів Республіки Польща, не відповідають даним, вказаним гр. України ОСОБА_1 у Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови при переміщені через митний кордон України та їх митному оформленні.

Згідно з частиною 3 пункту 1 Постанови товари, пропуск яких здійснюється відповідно до абзацу першого цього пункту, визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Відповідно до частини 8 пункту 1 Постанови кінцевий користувач товарів гуманітарної допомоги забезпечує контроль фактичного отримання товарів, веде їх облік та контролює дотримання наданих ним гарантійних зобов`язань. Організація заходів контролю та обліку стосовно отриманих товарів покладається на посадову особу кінцевого користувача товарів гуманітарної допомоги відповідно до розподілу функціональних обов`язків. Кінцевий користувач не пізніше трьох днів з дня отримання товарів інформує Державну службу експортного контролю про їх отримання (із зазначенням найменування та кількості фактично отриманих товарів) з надісланням засвідченої копії раніше оформленого гарантійного листа.

Таке інформування може здійснюватися у формі електронного документа, засвідченого кваліфікованим електронним підписом керівника кінцевого користувача товарів гуманітарної допомоги або визначеної ним відповідальної посадової особи.

2 лютого 2023 року з метою перевірки факту інформування кінцевим користувачем товарів Державної служби експортного контролю щодо отримання товарів Координаційно-моніторинговою митницею направлено лист № 7.9-2/20-5/13/255 до Державної служби експортного контролю.

3 лютого 2023 року листом № 645/22-23 Державна служба експортного контролю повідомила про відсутність в неї інформації щодо отримання у 2022 році вантажів гуманітарної допомоги ГО Благодійний фонд «Віра в надію».

У разі переміщення через митний кордон України товарів комерційного призначення відповідно до пункту 1 частини 4 статті 335 МК України митному органу надають такі документи та/або відомості, у тому числі засобами інформаційних технологій:

а) заява встановленої форми про намір здійснити ввезення товарів на митну територію України (попереднє повідомлення або попередня митна декларація);

б) відомості про найменування, обсяг (кількість) та вартість товарів, які планується ввезти на митну територію України.

Згідно з частиною 1 статті 257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до статті 257 МК України, декларант зобов`язаний вносити до митної декларації відомості про товари, його найменування, кількість (вага брутто та вага нетто), фактурна вартість товарів, митна вартість товарів та метод її визначення тощо.

Згідно з частиною 1 статті 266 Митного кодексу Українидекларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.

Відповідно до частини 4 статті 264 МК України у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення, митних правил у повному обсязі несе декларант.

З метою встановлення вартості ввезеного на митну територію України гр. України ОСОБА_1 товарів «стоковий одяг та взуття чоловіче» загальною вагою 10 567,6 кг. 9 лютого 2023 року митницею направлено запит до Волинської митниці № 7.9-2/7.9-205/7/313.

27 лютого 2023 року Волинська митниця листом № 7.3-20/2210 надіслала розрахунки вартості товарів з врахуванням цінової інформації ЄАІС Держмитслужби, відповідно до яких вартість товарів загальною вагою 10 567,6 кг. складає 10 313 390,11 грн.

Відповідно до частини 2 статті 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно з пунктом 43 частини 1 статті 4 МК України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Таким чином, дії водія ФОП ОСОБА_2 - ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 10 313 390,11 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та отримувача товарів.

ОСОБА_1 в суді першої інстанції пояснив, що у липні 2022 року отримав завдання від ФОП ОСОБА_2 перевезти гуманітарний вантаж для ГО Благодійний фонд «Віра в Надію» з м. Хелм Республіка Польща до місця знаходження фонду в м. Новоград-Волинський. До митного контролю подавав CMR від 22 липня 2022 року та лист ГО БФ «Віра в Надію», що підтверджує факт належності вантажу до гуманітарної допомоги. Зазначав, що в м. Хелм Республіки Польща, представник ГО БФ «Віра в Надію» самостійно керував завантаженням гуманітарної допомоги та оформленням всіх необхідних документів. Крім того, представник фонду відповідав за документальне оформлення вантажу на польській стороні Після вказаного оформлення, він передав документи на вантаж - гуманітарну допомогу, а саме CMR від 22 липня 2022 року. Також звертав увагу, що подав до митного контролю заповнену декларацію, в якій вказав весь переміщуваний вантаж гуманітарної допомоги, яку й було доставлено за адресою місця знаходження благодійного фонду у м. Новоград-Волинський. Після передачі вантажу між ним та керівником благодійного фонду був укладений акт прийому - передачі гуманітарної допомоги від 25 липня 2022 року. При цьому, ОСОБА_1 зазначав, що належним чином задекларував свій вантаж, всю гуманітарну допомогу, що підтверджується Декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою згідно постанови КМУ № 174 від 1 березня 2022року. Крім того, під час проведення митного контролю та оформленням вантажу, не було виявлено будь - яких інших товарів, окрім заявлених у декларації.

Ухвалюючи постанову про закриття провадження в справі стосовно ОСОБА_1 з підстав передбачених пунктом 1 частини 1 статті 247 КУпАП, суд першої інстанції виходив із того, що формулювання обвинувачення щодо ОСОБА_1 відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0024/126000/23 від 13 березня 2023 року не містить належним чином сформульованого обвинувачення із указівкою про те, які саме документи, що містять неправдиві відомості щодо відправника та отримувача товарів, безпосередньо подано ОСОБА_1 . З матеріалів справи про адміністративне правопорушення вбачається, що перевізником товарів є ФОП ОСОБА_2 , в якого ОСОБА_1 працює водієм, що на переконання суду, з огляду на положення частини 2 статті 460 МК України, свідчить про те, що ОСОБА_1 не є суб`єктом порушення митних правил, передбаченого частино 1 статті 483 МК України за вказаним протоколом про порушення митних правил від 13 березня 2023 року.

Такий висновок суду є правильний.

Завданнями провадження у справах про порушення митних правил, як це передбачено статтею 486 МК України, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону. Згідно з положеннями статті 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до вимог частини 1 статті 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України. Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені статтею 335 МК України.

Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Відповідно до диспозиції статті 483 МК України відповідальність за цією статтею настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД, та його митної вартості.

З аналізу правових норм статей 458 та 487 МК України, а також статей 2, 9, 11 КУпАП підставою для визнання особи винною в порушенні митних правил, як різновиду адміністративного правопорушення, є встановлення у вчиненому нею діянні всіх ознак складу такого правопорушення, в тому числі ознак суб`єктивної та об`єктивної сторони складу правопорушення.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю може здійснюватися, в тому числі, шляхом подання до митного органу України, як підстави для їх переміщення, документів, що містять неправдиві дані.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи

одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Судом установлено, що 24 липня 2022 року, на митну територію України з території Республіки Польща через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення р/н НОМЕР_1 / НОМЕР_2 на адресу ГО Благодійний фонд «Віра в надію» в якості гуманітарної допомоги ввезено товари загальною вагою 10 500 кг. Відправником товарів у CMR від 22 липня 2022 року № б/н зазначено YIWU HENGDA IMPORTEXPORT TRADING Co. LTD.

Відповідно до листа голови ГО Благодійний фонд «Віра в Надію» ОСОБА_3 від 20 червня 2022 року № 14, який адресований начальнику Волинської митниці, в якому зазначено, що ГО Благодійний фонд «Віра в Надію» отримує гуманітарну допомогу вагою 10 500 кг., а саме: взуття, одяг, продукти харчування та засоби гігієни для родин, які виховують дітей інвалідів та дітей з особливими освітніми потребами, родин ВПО, які опинились в складних життєвих обставинах, що будуть перевозитись на автомобілі з д.н.з. НОМЕР_1 , причеп НОМЕР_2 , водій ОСОБА_5 . Просить провести митне оформлення даного вантажу як гуманітарна допомога, для ввезення на територію України. На підставі вказаного листа, ОСОБА_1 до митного контролю було подано CMR від 22 липня 2022 року.

Згідно з актом прийому-передачі від 25 липня 2022 року, ГО Благодійний фонд «Віра в Надію» прийняв від водія ФОП ОСОБА_2 - ОСОБА_1 гуманітарну допомогу, а саме: 10 500 кг. «продукти, памперси, одяг, взуття».

Посилання у апеляційній скарзі на порушення митних правил, що всі вищезазначені товари були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів ґрунтуються лише на припущеннях та не підтверджені належними доказами, а тому відхиляються судом апеляційної інстанції.

У статті 257 МК України визначено поняття «декларування», яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень статті 265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Таким чином, власник товару підлягає притягненню до ввідповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.

Перелік документів і відомостей, необхідних для митного оформлення, наведений у статті 335 МК України, зокрема разом з митною декларацією митному органу подаються рахунок або інший документ, який визначає вартість товару, та, у випадках, встановлених цим Кодексом, декларація митної вартості.

Будь-яких доказів на підтвердження вказаних обставин апеляційному суду, як і суду першої інстанції, не надано та не зазначено про наявність таких доказів. Не надано і належних доказів на підтвердження того, що ОСОБА_1 могло бути відомо про відмінність відправника, отримувача товарів та наявність у нього прямого умислу на вчинення дій, відповідальність за які, передбачена статтею 483 МК України.

Інші доводи апеляційної скарги у своїй сукупності є тотожними даним вказаним у протоколі про порушення митних правил та фактично зводяться до переоцінки доказів, яким суд першої інстанції надав повну та об`єктивну оцінку, вона є достатньо аргументованою, а тому апеляційний суд доходить висновку про відсутність підстав повторно відповідати на ті самі аргументи.

З огляду на викладене, апеляційний суд доходить висновку, що суддя суду першої інстанції обґрунтовано закрив провадження у справі в зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу інкримінованого йому адміністративного правопорушення.

Таким чином, апеляційна скарга Координаційно-моніторингової митниці підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись статтею 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу Координаційно-моніторингової митниці залишити без задоволення, а постанову судді Шевченківського районного суду міста Києва від 7 липня 2023 року - без змін.

Постанова апеляційного суду є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя Я.В. Головачов

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2023
Оприлюднено06.11.2023
Номер документу114629781
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —761/17566/23

Постанова від 15.09.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Головачов Ярослав Вячеславович

Постанова від 07.07.2023

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Аббасова Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні