Справа № 420/24086/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 жовтня 2023 рокум. Одеса
У залі судових засідань №18
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді- Свиди Л.І.
при секретарі судового засідання- Товтин В.Р.
за участю сторін:
представника позивача- Чукітової В.В.
представника відповідача- Аветюка С.В.
розглянувши в порядку загального позовного провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 19.06.2023 року №14223/15-32-07-07-23.
За цією позовною заявою відкрито загальне позовне провадження у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, позивачу - відповіді на відзив.
Представник позивача в судове засідання з`явився, позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Позов, відповідь на відзив обґрунтовані позивачем тим, що контролюючий орган порушив порядок проведення податкової перевірки, що є самостійною підставою визнання незаконною такої перевірки та її наслідків. На думку позивача, відповідач без урахування всіх наданих документів безпідставно нарахував пеню за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД (невиконання зобов`язань та ШМ за порушення валютного законодавства) у розмірі 31125211,80 грн., оскільки позивач вжив усіх можливих дій для усунення обставин та все ж таки отримання оплати за ЗЕД та виконати обов`язки покладені на нього податковим законодавством. Позивач вказує, що аналіз норм чинного законодавства та позиції податкових органів викладених в численних листах дають підстави дійти до висновку, що обставини які склались у взаємовідносинах між позивачем та його контрагентом підпадають під визначення форс-мажорних, а покладання відповідальності у вигляді пені на позивача є безпідставним з огляду на те, що наявність форс-мажорних обставин звільняє платника податку від фінансової відповідальності, в тому числі за порушення строків заведення валюти за ЗЕД.
Представник відповідача в судове засідання з`явився, просив відмовити в задоволенні позову. Відзив, заперечення на відповідь на відзив обґрунтовані відповідачем тим, що перевіркою встановлено порушення ч. 1, 2 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» з урахуванням п. 21 Розділу ІІ «Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті», затвердженого Постановою Правління НБУ від 02.01.2019 року №5, по експортним договорах, укладених позивачем з STARTNAFTA OU, Естонія, а саме прострочена дебіторська заборгованість (на яку поширюються граничні строки розрахунків) по договорах від 03.02.2021 року №ST0302/21 - 164424,56 дол. США (6012775,96 грн.), від 09.03.2021 року №ST0903/21 - 219261,05 дол. США (8018069,64 грн.), від 28.05.2021 року №ST2805/21 - 206605,24 дол. США (7555264,38 грн.), від 07.06.2021 року №ST0706/21 - 398318,78 дол. США (14565960,12 грн.), від 22.07.2021 року №ST2207/21 - 28996,00 дол. США (1060343,12 грн.). Відповідач також вказує, що перевіркою встановлено порушення ч. 1, 2 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» з урахуванням п. 14 прим. 2 Постанови Правління НБУ від 24.02.2022 року №18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану», в частині дотримання законодавчо встановленого строку розрахунків по експортним контрактам, укладених позивачем з SEA TRADE GROUP LTD, від 11.04.2022 року №1104/01, а саме ненадходження валютної виручки на поточний рахунок на 559872,90 дол. США, від 13.05.2022 року №1305/01, а саме ненадходження валютної виручки на поточний рахунок на 555422,40 дол. США, від 07.07.2022 року №0707/01, а саме ненадходження валютної виручки на поточний рахунок на 516490,20 дол. США, від 08.07.2022 року №0807/01, а саме ненадходження валютної виручки на поточний рахунок в сумі 644980,65 дол. США. Відповідач зазначає, що позивачем до перевірки не надані документи, що підтверджують наявність підстав для призупинення нарахування (не нарахування) пені за порушення ч. 1, 2 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» по вказаним контрактам. На думку відповідача, надані копії сертифікатів Естонської торгово-промислової палати не перекладені на державну мову та не легалізовані в установлений законом спосіб, тому вони не можуть підтверджувати наявність форс-мажорних обставин щодо виконання умов зазначених контрактів.
Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги позивача та заперечення відповідача, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС в Одеській області.
Головним управлінням ДПС в Одеській області в період з 08.05.2023 року по 12.05.2023 року проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» з питань дотримання вимог валютного законодавства при здійсненні операцій за зовнішньоекономічними контрактами за період діяльності з 02.09.2021 року по дату закінчення перевірки, за результатами якої складений акт від 19.05.2023 року №13616/15-32-07-07-18.
Позивач не погодився з висновками акту перевірки від 19.05.2023 року №13616/15-32-07-07-18 та подав на них заперечення, однак такі заперечення Головним управлінням ДПС в Одеській області залишені без задоволення та за результатами перевірки позивачу направлено податкове повідомлення-рішення від 19.06.2023 року №14223/15-32-07-07-23, яким до позивача за порушення вимог ч. 1, 2 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» з урахуванням п. 21 Розділу ІІ «Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті», затвердженого Постановою Правління НБУ від 02.01.2019 року №5, п. 14 прим. 2 Постанови Правління НБУ від 24.02.2022 року №18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану» застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені у розмірі 31125211,80 грн. за платежем: пеня за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД, невиконання зобов`язань та ШС за порушення вимог валютного законодавства.
Такі висновки відповідача обґрунтовані тим, що позивачем допущено порушення вимог валютного законодавства по експортним договорам/контрактам, укладеними з нерезидентами STARTNAFTA OU (Естонія), SEA TRADE GROUP LTD (Велика Британія), в т.ч. несвоєчасне отримання валютної виручки на поточний рахунок ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» в загальній сумі 758741,99 дол. США по договорам, укладеним з STARTNAFTA OU (Естонія), та не надходження валютної виручки на поточний рахунок ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» в загальній сумі 3784091,09 дол. США по договорам/контрактам, укладеним з STARTNAFTA OU (Естонія) та SEA TRADE GROUP LTD (Велика Британія).
Позивач не погодився з правомірністю зазначеного податкового повідомлення-рішення, а тому звернувся до Державної податкової служби України зі скаргою, однак скарга залишена без задоволення, а податкове повідомлення-рішення без змін, в зв`язку із чим він звернувся до суду з цим позовом.
Відповідно до ч. 1, 2, 3, 5 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» Національний банк України має право встановлювати граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів.
Національний банк України має право встановлювати винятки та (або) особливості запровадження цього заходу захисту для окремих товарів та (або) галузей економіки за поданням Кабінету Міністрів України.
Граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів не застосовуються щодо розрахунків, пов`язаних з договорами про участь у розподілі пропускної спроможності, а також щодо грошового забезпечення (кредитних лімітів) з метою участі в аукціонах з розподілу пропускної спроможності міждержавних перетинів.
Національний банк України має право встановлювати мінімальні граничні суми операцій з експорту та імпорту товарів, на які поширюються встановлені відповідно до цього Закону граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів.
У разі встановлення Національним банком України граничного строку розрахунків за операціями резидентів з експорту товарів грошові кошти підлягають зарахуванню на рахунки резидентів у банках України у строки, зазначені в договорах, але не пізніше строку та в обсязі, встановлених Національним банком України. Строк виплати заборгованості обчислюється з дня митного оформлення продукції, що експортується, а в разі експорту робіт, послуг, прав інтелектуальної власності та (або) інших немайнових прав - з дня оформлення у письмовій формі (у паперовому або електронному вигляді) акта, рахунка (інвойсу) або іншого документа, що засвідчує їх надання.
У разі встановлення Національним банком України граничного строку розрахунків за операціями резидентів з імпорту товарів їх поставка має здійснюватися у строки, зазначені в договорах, але не пізніше встановленого Національним банком України граничного строку розрахунків з дня здійснення авансового платежу (попередньої оплати).
Порушення резидентами строку розрахунків, встановленого згідно із цією статтею, тягне за собою нарахування пені за кожний день прострочення в розмірі 0,3 відсотка суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару) у національній валюті (у разі здійснення розрахунків за зовнішньоекономічним договором (контрактом) у національній валюті) або в іноземній валюті, перерахованій у національну валюту за курсом Національного банку України, встановленим на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару).
Згідно з п. 21, 22, 23 Розділу ІІ «Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті», затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 02.01.2019 року №5, граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів становлять 365 календарних днів.
Граничні строки розрахунків, зазначені в пункті 21 розділу II цього Положення:
1) не поширюються на операцію з експорту, імпорту товарів (уключаючи незавершені розрахунки за операцією), сума якої (в еквіваленті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком на дату здійснення операції) є меншою, ніж розмір, передбачений статтею 20 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі - незначна сума), крім дроблення операцій з експорту товарів або дроблення валютних операцій;
2) застосовуються з урахуванням установлених Національним банком за поданням Кабінету Міністрів України, відповідно до абзацу другого частини першої статті 13 Закону України «Про валюту і валютні операції», винятків та (або) особливостей для окремих товарів, та (або) галузей економіки.
Розрахунки за операціями резидентів з експорту та імпорту товарів здійснюються не пізніше строку, визначеного пунктом 21 розділу II цього Положення, з урахуванням вимог пункту 22 розділу II цього Положення, у повному обсязі, з урахуванням вимог пункту 22 розділу II цього Положення стосовно операцій з експорту, імпорту товарів у незначній сумі (уключаючи незавершені розрахунки за операцією). Грошові кошти від нерезидента за операціями резидента з експорту товарів підлягають зарахуванню на рахунок резидента в Україні в банку.
Відповідно до п. 14-2, 14-3, 14-4 Постанови Правління Національного банку України від 24.02.2022 року №18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану» граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів становлять 180 календарних днів та застосовуються до операцій, здійснених з 05 квітня 2022 року.
Граничні строки розрахунків, зазначені в пункті 14-2 цієї постанови:
1) не поширюються на операцію з експорту, імпорту товарів (уключаючи незавершені розрахунки за операцією), сума якої (в еквіваленті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком України на дату здійснення операції) є меншою, ніж розмір, передбачений статтею 20 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі - незначна сума), крім дроблення операцій з експорту товарів або дроблення валютних операцій;
2) застосовуються з урахуванням установлених Національним банком України за поданням Кабінету Міністрів України відповідно до абзацу другого частини першої статті 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» винятків та (або) особливостей для окремих товарів та (або) галузей економіки.
Розрахунки за операціями резидентів з експорту та імпорту товарів здійснюються не пізніше строку, визначеного в пункті 14-2 цієї постанови, з урахуванням вимог пункту 14-3 цієї постанови в повному обсязі, з урахуванням вимог пункту 14-3 цієї постанови стосовно операцій з експорту, імпорту товарів у незначній сумі (уключаючи незавершені розрахунки за операцією). Грошові кошти від нерезидента за операціями резидента з експорту товарів підлягають зарахуванню на рахунок резидента в банку в Україні.
З матеріалів справи вбачається, що протягом 2021-2022 років між STARTNAFTA OU, Естонія, (покупець) та ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» (продавець) укладено ряд контрактів купівлі-продажу, предметом яких є обов`язок продавця доставити товар зазначений в контракті покупцеві і передати товар у розпорядження покупця в строки та на умовах, зазначених в договорі, і обов`язок покупця прийняти доставлений товар від продавця і сплатити обумовлену продажну ціну за такий товар, зокрема: №ST0302/21 від 03.02.2021 року, №ST0903/21 від 09.03.32021 року, №ST2805/21 від 28.05.2021 року, №ST0706/21 від 07.06.2021 року, №ST2207/21 від 22.07.2021 року, №ST0209/21 від 02.09.2021 року, №ST2309/21 від 23.09.2021 року, №ST2206/22 від 22.06.2022 року, №ST0601/22 від 06.01.2022 року, №ST1401/22 від 14.01.2022 року, №ST0402/22 від 04.02.2022 року.
Згідно цих договорів поставка товару здійснювалася на умовах Інкотермс - FCA, перевезення оплачено до місця призначення, зазначеного в додатку до договору, згідно Інкотермс 2010 та положень цього договору, якщо інші умови не узгоджені сторонами в додатку на відповідну партію. Оплата: валюта договору - дол. США. Оплата повинна бути проведена протягом 30 робочих днів від дати виставлення рахунку Продавцем та при наявності у покупця таких документів: рахунок фактура Продавця на 100% вартості товарів та всіх інших документів для митного оформлення. Передплата та часткова оплата дозволяється. Сплата банківської комісії Банку Платника та його кореспондентів - за рахунок Платника, комісій банку Отримувача та його Кореспондентів - за рахунок Отримувача. Арбітраж: Будь-який спір, що виникає з або за цим договором, вирішується шляхом арбітражу МКАС при ТЩІ України в м. Київ, Україна, згідно з чинним законодавством України.
Перевіркою встановлено несвоєчасне отримання валютної виручки на поточний рахунок ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» в загальній сумі 758741,99 дол. США по договорам, укладеним з STARTNAFTA OU (Естонія), та не надходження валютної виручки на поточний рахунок ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» по договорам, укладеним з STARTNAFTA OU (Естонія): від 09.03.2021 року №ST0903/21 - 362232,52 дол. США; від 07.06.2021 року №ST0706/21 - 558520,94 дол. США; від 22.06.2022 року №ST2206/22 - 38722,19 дол. США; від 04.02.2022 року №ST0402/22 - 54788,58 дол. США; від 02.09.2021 року №ST0209/21 - 346181,20 дол. США; від 23.09.2021 року №ST2309/21 - 146879,51 дол. США.
Також, протягом 2021-2022 років між SEA TRADE GROUP LTD, Велика Британія, (покупець) та ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» (продавець) укладено ряд контрактів купівлі-продажу, зокрема: №1104/01, №1305/01, №0707/01, №0807/01, предметом яких є продаж Товару - олія соняшникова рафінована, дезодорована, виморожена марки «П» / марки «П» ТМ «Olenka», походження Україна, оплата: покупець (або інша особа по його дорученню) здійснює прямий платіж частинами (траншами) на користь продавця в розмірі контрактної вартості товару, визначеною згідно з п. 6 цього Договору; платіж повинен бути проведений в грн. або дол. США; оплата проводиться на підставі інвойсу. Можлива попередня оплата. При оплаті в дол. США встановлюється курс перерахунку, що дорівнює курсу НБУ на день зарахування грошових коштів на розподільчий рахунок продавця. Арбітраж: всі питання, що виникають із або у зв`язку з даним Контрактом сторони повинні вирішувати шляхом переговорів. Якщо Сторони не прийдуть до взаємного рішення, то всі спори вирішуються в арбітражному суді м. Лондон згідно з правилами ГАФТА 125.
Перевіркою встановлено не надходження валютної виручки на поточний рахунок ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» по контрактам, укладеним з SEA TRADE GROUP LTD (Велика Британія): від 11.04.2022 року №1104/01 - 559872,90 дол. США; від 13.05.2022 року №1305/01 - 555422,40 дол. США; від 07.07.2022 року №0707/01 - 516490,20 дол. США; від 08.07.2022 року №0807/01 - 644980,65 дол. США.
Згідно з п. 15, 15-1 Постанови Правління Національного банку України від 24.02.2022 року №18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану» зупинено здійснення обслуговуючими банками видаткових операцій за рахунками резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь, за рахунками юридичних осіб (крім банків), кінцевими бенефіціарними власниками яких є резиденти Російської Федерації/Республіки Білорусь.
Заборонено: 1) зарахування коштів на рахунки клієнтів фізичних осіб за переказами, ініційованими з використанням електронних платіжних засобів, емітованих учасниками (учасниками, що здійснюють свою діяльність на території Російської Федерації та Республіки Білорусь) міжнародних карткових платіжних систем (платіжних систем, які зареєстровані Національним банком України та відомості щодо яких унесені до Реєстру платіжних систем, систем розрахунків, учасників цих систем та операторів послуг платіжної інфраструктури); 2) приймати в Україні електронні платіжні засоби (уключаючи перекази, здійснення розрахунків та видачу готівки), емітовані учасниками (учасниками, що здійснюють свою діяльність на території Російської Федерації та Республіки Білорусь) міжнародних карткових платіжних систем (платіжних систем, які зареєстровані Національним банком України та відомості щодо яких унесені до Реєстру платіжних систем, систем розрахунків, учасників цих систем та операторів послуг платіжної інфраструктури).
Відповідно до пп. 5 п. 3 Розділу І «Інструкції про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів», затвердженою Постановою Правління Національного банку України від 02.01.2019 року №7, дроблення операції з експорту товару - штучне ділення поставки товару за операцією з експорту товару, що передбачає одночасну наявність таких ознак: операції з експорту товару здійснюються одним резидентом; операції, пов`язані між собою одним контрагентом-нерезидентом та договором (контрактом, угодою, іншим документом, що застосовується в міжнародній практиці та може вважатися договором); сума коленої операції з експорту товару є меншою, ніж розмір, передбачений статтею 20 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі - незначна сума); сума операцій з експорту товару за календарний місяць перевищує десятикратний розмір операції на незначну суму.
Згідно з пп. 1 п. 7 Розділу ІІ «Інструкції про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів» банк розпочинає відлік установлених НБУ граничних строків розрахунків з дати оформлення митної декларації типу ЕК-10 «Експорт», ЕК-11 «Реекспорт» на продукцію, що експортується (якщо продукція згідно із законодавством України підлягає митному оформленню), або підписання акта або іншого документа, що засвідчує поставку нерезиденту товару відповідно до умов експортного договору (якщо товар згідно із законодавством України не підлягає митному оформленню), - за операціями з експорту товарів.
Відповідно до п. 9 Розділу II «Інструкції про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів» банк завершує здійснення валютного нагляду за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків: якщо сума незавершених розрахунків за операцією з експорту, імпорту товарів не перевищує незначної суми, У разі здійснення розрахунків за експорт, імпорт товарів в іноземній валюті сума незавершених розрахунків за операцією з експорту, імпорту товарів визначається за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком на дату останньої події за відповідною операцією (остання дата платежу /надходження грошових коштів, дата поставки товару, дата зарахування зустрічних однорідних вимог); у разі експорту товару - після зарахування на поточний рахунок резидента в банку грошових коштів, що надійшли від нерезидента за товар (уключаючи кошти, переказані резидентом із власного рахунку, відкритого за кордоном, якщо розрахунки за експорт товару здійснювалися через рахунок резидента, відкритий за кордоном, та резидентом подано документи іноземного банку, які підтверджують зарахування коштів від нерезидента за товар), або від банку (резидента або нерезидента) за документарним акредитивом, відкритим на користь резидента за операцією з експорту товару, або в порядку, визначеному пунктом 16/2 розділу IV Інструкції.
Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 року у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указами Президента України №133/2022 від 14.03.2022 року, №259/2022 від 18.04.2022 року, №341/2022 від 17.05.2022 року, №573/2022 від 12.08.2022 року, №757/2022 від 07.11.2022 року, №58/2023 від 06.02.2023 року, №254/2023 від 01.05.2023 року, №451/2023 від 26.07.2023 року строк дії воєнного часу продовжувався.
Постановою Кабінету Міністрів України №187 від 03.03.2022 року «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації» для забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави України у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації установлено до прийняття та набрання чинності Законом України щодо врегулювання відносин за участю осіб, пов`язаних з державою-агресором, мораторій (заборону) на: 1) виконання, у тому числі в примусовому порядку, грошових та інших зобов`язань, кредиторами (стягувачами) за якими є Російська Федерація або такі особи (далі - особи, пов`язані з державою-агресором): громадяни Російської Федерації, крім тих, що проживають на території України на законних підставах; юридичні особи, створені та зареєстровані відповідно до законодавства Російської Федерації; юридичні особи, створені та зареєстровані відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація, громадянин Російської Федерації, крім того, що проживає на території України на законних підставах, або юридична особа, створена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації; 2) відчуження, передачу в заставу, будь-які інші дії, які мають чи можуть мати наслідком відчуження нерухомого майна, цінних паперів, корпоративних прав, транспортних засобів, повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання Російською Федерацією або особами, пов`язаними з державою-агресором, крім безоплатного відчуження на користь держави Україна; 3) відчуження, передачу в заставу, будь-які інші дії, які мають чи можуть мати наслідком відчуження нерухомого майна, цінних паперів, корпоративних прав, транспортних засобів, повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання на користь осіб, пов`язаних з державою-агресором, або на користь Російської Федерації.
Суд встановив, що для розрахунків з контрагентами STARTNAFTA OU відкрито рахунки у банку ВАТ БелВЕБ, який зареєстрований у місті Мінську та кінцевими бенефіціарними власниками якого є резиденти Російської Федерації/Республіки Білорусь.
Так, банк ВЕБ.РФ, який знаходиться у РФ, є материнським банком ВАТ БелВЕБ, отже на нього поширюються санкції, що були накладені на материнський банк. Тобто, банк ВАТ БелВЕБ знаходиться під санкціями США, що підтверджується санкційним списком офісу контролю іноземних активів, а дія даних постанов стосується лише українських банків.
Оскільки банк кореспондент АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ», у якому відкритий рахунок ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА», є американським банком, який знаходиться у місті Нью-Йорк, то через цей факт проведення будь-яких операцій є неможливим, так як санкції США забороняють американським компаніям співпрацювати з будь-якими підсанкційними установами без дозволу OFAC, а усі активи, які перебувають під юрисдикцією США, були негайно заморожені. Також, даний банк знаходиться під санкціями України, що забороняє будь-якому українському банку проводити будь-які операції з такими банками.
Крім того, для розрахунків з контрагентами STARTNAFTA OU відкрито розрахунковий рахунок у банку ПуАТ «КБ «АкордБанк», який зареєстрований в Україні, однак з 24.02.2022 року банк не має можливості здійснювати будь-які фінансові операції за рахунками відкритими за межами України у зв`язку з тим, що кореспондуючі рахунки банку ПАТ «КБ «АкордБанк» для таких операцій були відкриті в TRANSKAPITALBANK (ПАТ «ТРАНСКАПІТАЛБАНК»), зареєстрований у місті Москва, Росія.
У зв`язку з тим, що STARTNAFTA OU здійснює свою діяльність за межами території України, кошти надходять на рахунок до ПуАТ «КБ «АкордБанк» з розрахункових рахунків відкритих у банківських установах інших країн, тому з цієї причини надходження коштів на розрахунковий рахунок STARTNATTA OU до ПуАТ «КБ «АкордБанк» неможливе.
Вказані обставини також підтверджуються наданим листом ПуАТ «КБ «АкордБанк» від 29.05.2023 року.
Таким чином, з огляду на запроваджені санкції діяльність вказаних банків на території України заблоковано та перерахунок коштів не здійснюється, тобто STARTNAFTA OU не має можливості здійснити оплату за поставлений ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» товар в рамках дії вказаних договорів.
Згідно з ч. 1, 4 ст. 79 Конвенція Організації Об`єднаних Націй про договори міжнародної купівлі-продажу товарів від 11 квітня 1980 року сторона не несе відповідальності за невиконання будь-якого із своїх зобов`язань, якщо доведе, що воно було викликане перешкодою поза її контролем і що від неї нерозумно було очікувати прийняття до уваги цієї перешкоди під час укладення договору або уникнення чи подолання цієї перешкоди чи її наслідків.
Сторона, яка не виконує свого зобов`язання, повинна повідомити іншу сторону про перешкоду і про її вплив на її здатність здійснити виконання. Якщо це повідомлення не отримане іншою стороною протягом розумного строку після того, як про цю перешкоду стало чи повинно було стати відомо не виконуючій свого зобов`язання стороні, ця остання сторона несе відповідальність за збитки, які є результатом того, що таке повідомлення не було отримане.
STARTNAFTA OU звернулося до Естонської торгово-промислової палати з проханням видати Сертифікати про настання обставин непереборної сили, на що Естонською торгово-промисловою палатою було видано ці Сертифікати від 17.07.2023 року.
Позивач вказує, що на момент відправлення доповнень до скарги на оскаржуване ППР до ДПС України не було переведено Сертифікати з російської мови на українську, однак копії Сертифікатів переведені з російської мови на українську, що засвідчено нотаріально, долучені у якості додатків до позовної заяви.
Отже, ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» отримало від STARTNAFTA OU сертифікати, видані Естонською торгово-промисловою палатою, що засвідчують/підтверджують про обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини) щодо неможливості виконання договірних зобов`язань зі сплати грошових коштів за отриманий товар згідно договорів/контрактів за період 2021-2022 роки, які в свою чергу надавались до податкового органу, однак безпідставно не були взяті до уваги.
Відповідно до ст. 1 Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів ця Конвенція поширюється на офіційні документи, які були складені на території однієї з Договірних держав і мають бути представлені на території іншої Договірної держави.
Для цілей цієї Конвенції офіційними документами вважаються: a) документи, які виходять від органу або посадової особи, що діють у сфері судової юрисдикції держави, включаючи документи, які виходять від органів прокуратури, секретаря суду або судового виконавця; b) адміністративні документи; c) нотаріальні акти; d) офіційні свідоцтва, виконані на документах, підписаних особами у їх приватній якості, такі як офіційні свідоцтва про реєстрацію документа або факту, який існував на певну дату, та офіційні і нотаріальні засвідчення підписів.
Однак ця Конвенція не поширюється: a) на документи, складені дипломатичними або консульськими агентами; b) на адміністративні документи, що мають пряме відношення до комерційних або митних операцій.
Згідно ст. 2 Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів кожна з Договірних держав звільняє від легалізації документи, на які поширюється ця Конвенція і які мають бути представлені на її території. Для цілей цієї Конвенції під легалізацією розуміється тільки формальна процедура, що застосовується дипломатичними або консульськими агентами країни, на території якої документ має бути представлений, для посвідчення автентичності підпису, якості, в якій виступала особа, що підписала документ, та, у відповідному випадку, автентичності відбитку печатки або штампу, якими скріплено документ.
Відповідно до ст. 3 Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів єдиною формальною процедурою, яка може вимагатися для посвідчення автентичності підпису, якості, в якій виступала особа, що підписала документ, та, у відповідному випадку, автентичності відбитку печатки або штампу, якими скріплений документ, є проставлення передбаченого статтею 4 апостилю компетентним органом держави, в якій документ був складений.
Однак дотримання згаданої в попередній частині формальної процедури не може вимагатися, якщо закони, правила або практика, що діють в державі, в якій документ представлений, або угода між двома чи декількома договірними державами відміняють чи спрощують дану формальну процедуру або звільняють сам документ від легалізації.
Згідно ст. 13 Договору між Україною та Естонською Республікою про правову допомогу та правові відносини у цивільних та кримінальних справах документи, що були складені або засвідчені відповідною установою однієї з Договірних Сторін, скріплені печаткою та засвідчені підписом компетентної особи, мають силу документа на території другої Договірної Сторони без будь-якого іншого засвідчення. Це стосується також копій та перекладів, що засвідчені відповідним органом.
Документи, що на території однієї з Договірних Сторін визнаються офіційними, вважаються такими ж й на території другої Договірної Сторони.
З урахуванням зазначеного, в даному випадку надані до податкового органу та до суду сертифікати Естонської Торгово-промислової палати, скріплені печаткою та засвідчені підписом компетентної особи, щодо обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) для визнання їх офіційними в Україні не потребують перекладу та/або засвідчення.
Також, ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» зверталося до господарського суду Одеської області з позовами до компанії STARTNAFTA OU про стягнення заборгованості (справи №916/2648/22, №916/2652/22, №916/418/23).
Рішенням господарського суду Одеської області від 28.03.2023 року у справі №916/2648/22 стягнуто з STARTNAFTA OU (СТАРТНАФТА) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» 416458,52 доларів США заборгованості за договором/контрактом купівлі-продажу №ST0903/21 від 09.03.2021 року, 530311,16 доларів США заборгованості за договором/контрактом купівлі-продажу №ST2903/21 від 29.03.2021 року, 213853,25 доларів США заборгованості за договором/контрактом купівлі-продажу №ST2207/21 від 22.07.2021 року, 675561,04 доларів США заборгованості за договором/контрактом купівлі-продажу №ST0209/21 від 02.09.2021 року.
Рішенням господарського суду Одеської області від 20.03.2023 року у справі №916/2652/22 стягнуто STARTNAFTA OU на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» заборгованість у сумі 23136 дол. США 84 цента, у сумі 558520 дол. США 94 цента, у сумі 270845 дол. США 60 центів, у сумі 10385 дол. США 40 центів, у сумі 249862 дол. США 76 центів.
Рішенням господарського суду Одеської області від 04.04.2023 року у справі №916/418/23 стягнуто з STARTNAFTA OU на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» заборгованість за договором №ST0601/22 від 06.01.2022 року, договором №ST1401/22 від 14.01.2022 року, договором №ST0402/22 від 04.02.2022 року, договором №ST2206/22 від 22.06.2022 року в загальному розмірі 387118,32 доларів США 32 цента.
З матеріалів справи вбачається, що розрахунки по контрактам, укладеним між позивачем та SEA TRADE GROUP LTD (Велика Британія) від 11.04.2022 року №1104/01, від 13.05.2022 року №1305/01, від 07.07.2022 року №0707/01, від 08.07.2022 року №0807/01, повинні бути здійснені компанією GlobalMarineTrade OU відповідно до договору комісії від 02.09.2021 року №0209/21, укладеного між GlobalMarineTrade OU та SEA TRADE GROUP LTD.
Для розрахунків з контрагентами у GlobalMarineTrade OU відкрито розрахунковий рахунок у банку ЗAT «МТБанк», зареєстрований в місті Мінськ, Республіка Білорусь, однак враховуючи введення санкцій діяльність зазначеного банку на території України заблокована та перерахунок коштів не здійснюється.
В зв`язку з цим, SEA TRADE GROUP LTD звернулося до Естонської торгово-промислової палати з проханням видати підтвердження про настання обставин непереборної сили, на що Естонською торгово-промисловою палатою було видано лист-підтвердження від 08.09.2023 року.
Тобто, наданий лист Естонської торгово-промислової палати від 08.09.2023 року засвідчує/підтверджує про обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини) щодо неможливості здійснення платежів компанією GlobalMarineTrade OU за отриманий товар у зв`язку з Російським вторгненням 24.02.2022 року на територію України.
Крім того, ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» звернулося до господарського суду Одеської області з позовом до компанії SEA TRADE GROUP LTD про стягнення заборгованості у розмірі 3823755,00 доларів США за договорами №Sea2608/22 від 26.08.2022 року, №Sea1810/22 від 18.10.2022 року, №Sea0512/22 від 05.12.2022 року, №Sea0612/22 від 06.12.2022 року, №1104/01 від 11.04.2022 року, №1305/01 від 13.05.2022 року, №0707/01 від 07.07.2022 року, №0807/01 від 08.07.2022 року (справа №916/2662/23).
Станом на час розгляду справи №420/24086/23 рішення у справі №916/2662/23 не прийняте.
З урахуванням зазначеного, суд погоджується з позивачем, що вказані обставини свідчать про вжиття ним усіх можливих дій та заходів для усунення обставин та отримання оплати у сфері ЗЕД з метою виконання обов`язків покладених на нього податковим законодавством.
Згідно з ч. 6, 7 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» у разі якщо виконання договору, передбаченого частинами другою або третьою цієї статті, зупиняється у зв`язку з виникненням форс-мажорних обставин, перебіг строку розрахунків, установленого згідно з частиною першою цієї статті, та нарахування пені відповідно до частини п`ятої цієї статті зупиняється на весь період дії форс-мажорних обставин та поновлюється з дня, наступного за днем закінчення дії таких обставин.
Підтвердженням виникнення та закінчення дії форс-мажорних обставин є відповідна довідка уповноваженої організації (органу) країни розташування сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або третьої країни відповідно до умов цього договору (контракту).
У разі прийняття до розгляду судом, міжнародним комерційним арбітражем позовної заяви резидента про стягнення з нерезидента заборгованості, що виникла внаслідок недотримання нерезидентом строку, передбаченого зовнішньоекономічним договором (контрактом), або прийняття до провадження уповноваженим органом відповідної країни документа про стягнення такої заборгованості з боржника-нерезидента на користь резидента в позасудовому (досудовому) примусовому порядку строк, встановлений відповідно до цієї статті, зупиняється з дня прийняття до розгляду такої заяви (прийняття до провадження відповідного документа) і пеня за порушення строку в цей період не нараховується.
У разі ухвалення судом, міжнародним комерційним арбітражем рішення про відмову в позові повністю чи частково в частині майнових вимог або про відмову у відкритті провадження у справі чи про залишення позову без розгляду, а також у разі визнання документа про стягнення заборгованості з боржника-нерезидента таким, що не підлягає виконанню, недійсним, незаконним тощо та (або) закриття (припинення) провадження без зарахування грошових коштів на рахунки резидентів у банках України за таким документом строк, встановлений відповідно до цієї статті, поновлюється і пеня за його порушення нараховується за кожний день прострочення, включаючи період, на який цей строк було зупинено.
У разі ухвалення судом, міжнародним комерційним арбітражем рішення про задоволення позову сплаті підлягає лише пеня, нарахована до дня прийняття позовної заяви до розгляду судом, міжнародним комерційним арбітражем.
Додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України та Національного банку України «Про типові платіжні умови зовнішньоекономічних договорів (контрактів) та типові форми захисних застережень до зовнішньоекономічних договорів (контрактів), що передбачають розрахунки в іноземній валюті» від 21.06.1995 року №444 визначає типові форми захисних застережень до зовнішньоекономічних договорів (контрактів), які передбачають розрахунки в іноземній валюті, в тому числі форс-мажорні застереження: сторони погодилися, що в разі виникнення форс-мажорних обставин (дії нездоланної сили, яка не залежить від волі Сторін), а саме: війни, воєнних дій, блокади, ембарго, інших міжнародних санкцій, валютних обмежень, інших дій держав, які унеможливлюють виконання Сторонами своїх зобов`язань, пожеж, повеней, іншого стихійного лиха чи сезонних природних явищ, зокрема таких як замерзання моря, проток, портів тощо, закриття шляхів, проток, каналів, перевалів, Сторони звільняються від виконання своїх зобов`язань на час дії зазначених обставин. Виникнення зазначених обставин не є підставою для відмови Покупця від плати за товари (роботи, послуги), поставлені до їх виникнення.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб`єктів малого підприємництва видається безкоштовно.
Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.
Згідно з п. 6.1, 6.2 «Регламенту засвідчення Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили)», затвердженого рішенням Президії Торгово-промислової палати України від 18.12.2014 №44(3), підставою для засвідчення форс-мажорних обставин є наявність однієї або більше форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), перелічених у ст. 3.1 регламенту, визначених як непереборний вплив на виконання відповідного зобов`язання таким чином, що унеможливлює його виконання у термін, що настав (наявність причинно-наслідкового зв`язку між обставиною та неможливістю виконання зобов`язання в термін, передбачений відповідно законодавством, відомчими нормативними актами, договором, контрактом, угодою, типовим договором тощо).
Форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) засвідчуються за заявою зацікавленої особи по кожному окремому договору, контракту, угоді тощо, а також по податкових та інших зобов`язаннях/обов`язках, виконання яких настало згідно з законодавчим чи іншим нормативним актом або може настати найближчим часом і виконання яких стало неможливим через наявність зазначених обставин.
Разом з цим, з початком військової агресії Російської Федерації проти України Торгово-промислова палата України спростила порядок засвідчення форс-мажорних обставин, опублікувавши на своєму офіційному веб-сайті 28.02.2022 року загальний офіційний лист, яким засвідчено форс-мажорні обставини - військову агресію Російської Федерації проти України.
Це означає, що введення воєнного стану на території України є форс-мажором та є підставою для звільнення від відповідальності за порушення договору, але тільки в тому випадку, якщо саме ця обставина стала підставою для невиконання договірних зобов`язань. Тобто, необхідно довести зв`язок між невиконанням зобов`язань та воєнними діями в Україні.
Офіційні документи, які свідчать про настання форс-мажорних обставин, можуть надаватися різними уповноваженими органами країн відповідно до їх національного законодавства, і статус таких органів також буде визначатися національним законодавством цих країн.
Таким чином, оскільки через військову агресію Російської Федерації проти України запроваджені санкції щодо банків, які обслуговують контрагентів позивача, в зв`язку з чим вони не можуть здійснити оплату за поставлений товар, тому це є форс-мажорною обставою, за яку позивач не повинен нести відповідальність.
Відповідно до положень п. 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки (крім документальної позапланової перевірки, проведеної у порядку, встановленому підпунктом 78.1.5 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу), вони мають право подати свої заперечення та додаткові документи і пояснення, зокрема, але не виключно, документи, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки).
У разі отримання від платника податків у визначеному цим пунктом порядку заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів і пояснень, контролюючий орган зобов`язаний повідомити платника податків про місце і час проведення розгляду матеріалів перевірки. Таке повідомлення надсилається платнику податків протягом двох робочих днів з дня отримання від нього заперечень та/або додаткових документів і пояснень, але не пізніше ніж за чотири робочі дні до дня їх розгляду (пп. 86.7.2).
З матеріалів справи вбачається, що 22.06.2023 року ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» отримало від Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення №7952/КПР/15-32-07-07-06 від 09.06.2023 року про розгляд заперечень до акту перевірки, призначених на 15.06.2023 року о 10:00 год., однак це повідомлення було направлено податковим органом поштою лише 14.06.2023 року, тобто за один день до їх розгляду, що є порушенням пп. 86.7.2 п. 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України.
Отже, Головним управлінням ДПС в Одеській області було порушено порядок проведення перевірки ТОВ «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА».
Згідно з положеннями п. 109.1 ст. 109, ст. 112 Податкового кодексу України Податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.
Діяння вважаються вчиненими умисно, якщо існують доведені контролюючим органом обставини, які свідчать, що платник податків удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Особа може бути притягнута до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення за умови наявності в її діянні (дії або бездіяльності) вини, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
У разі якщо контролюючий орган не доведе, що платник податків мав можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжив достатніх заходів щодо їх дотримання, платник податків не може бути притягнутий до відповідальності за таке порушення. Положення цього пункту застосовуються виключно в разі, якщо умовою притягнення до фінансової відповідальності за податкове правопорушення є наявність вини платника податків.
Порядок доведення обставин, за яких особа може бути притягнута до фінансової відповідальності за вчинене податкове правопорушення, в межах судового провадження визначається процесуальним законодавством.
Усі сумніви щодо наявності обставин, за яких особа може бути притягнута до відповідальності за порушення податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючий орган, трактуються на користь такої особи.
Обставинами, що звільняють від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, є, крім інших: вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору) (пп. 112.8.9).
Таким чином, в межах спірних правовідносин неналежне виконання вимог податкового законодавства відбулося не з вини позивача, а ним вживались відповідні заходи щодо отримання оплати у сфері ЗЕД, що виключає протиправність діянь платника податку, та як наслідок, притягнення його до відповідальності.
Відсутність вини платника податків, як необхідної складової податкового правопорушення, обумовила протиправність застосування пені спірним податковим повідомленням-рішенням.
Отже, наявність встановлених форс-мажорних обставин звільняє позивача від відповідальності за порушення вимог ч. 1, 2 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» з урахуванням п. 21 Розділу ІІ «Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті», затвердженого Постановою Правління НБУ від 02.01.2019 року №5, п. 14 прим. 2 Постанови Правління НБУ від 24.02.2022 року №18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану».
Враховуючи викладені обставини, податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 19.06.2023 року №14223/15-32-07-07-23 є протиправним та підлягає скасуванню судом.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.
Щодо судових витрат, зокрема, сплаченого судового збору, він підлягає стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань у відповідності до приписів ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» (вул. Отрадна, буд. 15, прим. 10, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 42824531) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №14223/15-32-07-07-23 від 19.06.2023 року - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області №14223/15-32-07-07-23 від 19.06.2023 року.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІНКОР ТРЕЙД УКРАЇНА» (вул. Отрадна, буд. 15, прим. 10, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 42824531) сплачений судовий збір у розмірі 26840 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 02.11.2023 року.
СуддяЛеонід СВИДА
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2023 |
Оприлюднено | 06.11.2023 |
Номер документу | 114657673 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні