Ухвала
від 07.11.2023 по справі 600/1560/21-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про встановлення нового строку подання звіту

07 листопада 2023 р. м. Чернівці Справа № 600/1560/21-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Боднарюка О.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву про встановлення нового строку подання звіту про виконання судового рішення по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної компанії "ОРБІС" до Чернівецької міської ради, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

12.10.2023 року до суду надійшла заява представника позивача, в якій останній просив встановити новий строк подання звіту про виконання судового рішення у справі №600/1560/21-а.

В обґрунтування заяви зазначається про те, що ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 21.03.2022р. на депутата Чернівецької міської ради накладено штраф, у зв`язку із невиконанням судового рішення від 14.05.2021р. в цій справі та встановлено новий строк подання звіту про виконання судового рішення, у зв`язку із чим зобов`язано Чернівецьку міську раду, в особі Чернівецького міського голови, подати до суду в строк один місяць, після завершення воєнного стану в Україні, звіт про виконання судового рішення.

На думку представника позивача, постановляючи ухвалу 21.03.2022р. судом помилково застосовано приписи пункту 27 Перехідних положень Земельного кодексу України, яким врегульовані особливості земельних відносин під час дії воєнного стану.

При цьому зверталась увага суду на те, що затвердження проекту землеустрою щодо відведення та надання земельної ділянки в оренду для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку не підпадає під дію пункту 27 Перехідних положень Земельного кодексу України, а відтак виконання рішення суду не може обмежуватися часовими рамками воєнного стану.

Ухвалою суду від 17.10.2023 року призначено до розгляду справу № 600/1560/21-а, в частині щодо виконання рішення суду за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної компанії "ОРБІС" до Чернівецької міської ради, про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити дії.

Представник позивача в судовому засідання підтримав подану заяву, та після надання пояснень просив розглянути в порядку письмового провадження.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив щодо задоволення заяви, при цьому зазначив, що наразі відсутні правові підстави для встановлення нового строку для подання звіту. Водночас, звертав увагу суду на те, що на час постановлення попередньої ухвали про судовий контроль не проводились засідання сесії з різних причин, в тому числі і за відсутності необхідної кількості депутатів. Також повідомив, що наступне засідання сесії відбудеться в кінці листопада на початку грудня, на якій буде вирішуватись спірне питання.

При цьому, представником відповідача подано клопотання про розгляд і прийняття рішення в порядку письмового провадження.

Розглянувши заявлене клопотання, з`ясувавши фактичні обставини справи, суд зазначає наступне.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 14.05.2021 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерціїної компанії "ОРБІС" до Чернівецької міської ради, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність Чернівецької міської ради в частині неприйняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та надання товариству з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційній компанії «Орбіс» земельної ділянки за адресою вул. Романа Шухевича, позаду будинку № 11 площею 0,2000га (кадастровий номер 7310136300:18:001:0059) в оренду терміном на 5 років для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03).

Зобов`язано Чернівецьку міську раду затвердити проект землеустрою щодо відведення та надання товариству з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційній компанії «Орбіс» земельної ділянки за адресою вул. Романа Шухевича, позаду будинку №11 площею 0,2000 га (кадастровий номер 7310136300:18:001:0059) в оренду терміном на 5 років для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03).

Зобов`язано Чернівецького міського голову подати Чернівецькому окружному адміністративному суду звіт про виконання рішення суду у цій справі протягом одного місяця з дня набрання рішенням законної сили.

Рішення набрало законної сили 20.09.2021 року, після перегляду Сьомим апеляційним адміністративним судом.

Статтею 382 КАС України передбачено, що суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Суд зазначає, що положення частини 1 статті 382 КАС України кореспондуються з положеннями частити 6 статті 246 КАС України, згідно з якими у резолютивній частині рішення суду зазначається встановлений судом порядок та строк виконання рішення.

Такий контроль здійснюється судом, шляхом зобов`язання надати звіт про виконання судового рішення, розгляду поданого звіту на виконання рішення суду першої, апеляційної чи касаційної інстанцій, а в разі неподання такого звіту - встановленням нового строку для подання звіту із накладенням штрафу.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Європейський Суд з прав людини звертав увагу, що судове та виконавче провадження є першою та другою стадіями у загальному провадженні (рішення у справі Скордіно проти Італії (Scordino v. Italy). Таким чином, виконання рішення не відокремлюється від судового розгляду і провадження повинно розглядатися загалом (рішення у справі Сіка проти Словаччини (Sika v. Slovaki), № 2132/02, пп. 24-27, від 13.06.2006, пп. 18 рішення Ліпісвіцька проти України №11944/05 від 12.05.2011).

Крім того, у рішеннях Європейського Суду з прав людини у справах Бурдов проти Росії від 07.05.2002, Ромашов проти України від 27.07.2004, Шаренок проти України від 22.02.2004 зазначається, що право на судовий захист було б ілюзорним, якби правова система держави дозволяла щоб остаточне зобов`язувальне рішення залишалося бездієвим на шкоду одній із сторін; виконання рішення, винесеного будь-яким судом, має вважатися невід`ємною частиною судового процесу.

Держава несе відповідальність за виконання остаточних рішень, якщо чинники, які затримують чи перешкоджають їх повному й вчасному виконанню, перебувають у межах контролю органів влади (рішення у справі Сокур проти України (Sokur v. Ukraine), №29439/02, від 26.04.2005, та у справі Крищук проти України (Kryshchuk v. Ukraine), №1811/06, від 19.02.2009).

Аналіз зазначених вище рішень Європейського Суду з прав людини свідчить про те, що з метою забезпечення права особи на ефективний судовий захист в адміністративному судочинстві існує інститут судового контролю за виконанням судового рішення. Судовий контроль - це спеціальний вид провадження в адміністративному судочинстві, відмінний від позовного, що має спеціальну мету та полягає не у вирішенні нового публічно-правового спору, а у перевірці всіх обставин, що перешкоджають виконанню такої постанови суду та відновленню порушених прав особи-позивача.

Згідно статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до частини 3 статті 129-1 Конституції України, контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Одним із способів судового контролю за виконанням судового рішення є зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Норми Кодексу адміністративного судочинства України не містять обмеження щодо стадій процесу на яких може бути вирішено питання про застосування заходів судового контролю, передбачених частиною 1 статті 382 КАС України. Тобто, зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення, суд може й після ухвалення такого рішення за наслідком розгляду клопотання позивача.

Вказана позиція узгоджується із правовою позицією Великої Палати Верховного Суду викладеною в ухвалі від 20.06.2018 у справі № 800/592/17, та правовою позицію Верховного Суду, викладеною в постанові від 18.04.2019 у справі № 286/766/17 та в ухвалі від 05.07.2018 у справі № 206/3911/17.

У справі № 800/592/17 Велика Палата Верховного Суду змінила підхід до правил застосування судового контролю, роз`ясненого у Постанові Пленуму Вищого адміністративного суду України № 3 від 13.03.2017 "Про огляд практики застосування адміністративними судами статті 267 Кодексу адміністративного судочинства". Вищий адміністративний суд України вважав, що суд першої чи апеляційної інстанції може застосовувати судовий контроль за виконанням рішення суб`єкта владних повноважень відповідачем у справі під час прийняття рішення у справі. Натомість, Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку, що клопотання про встановлення судового контролю може бути подане й після ухвалення судового рішення у справі.

Крім того, в Рішенні від 30.06.2009 у справі № 16-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абз. 1 пп. 3.2 п. 3, абз. 2 п. 4 мотивувальної частини).

Виконання рішення, винесеного будь - яким судом, має розглядатись як невід`ємна частина "судового процесу" для цілей статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

У рішенні Європейського суду з прав людини від 19.03.1997 у справі "Горнсбі проти Греції" суд підкреслив, що виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватись як невід`ємна частина судового розгляду. Здійснення права на звернення до суду з позовом стосовно його прав та обов`язків цивільного характеру було б ілюзорним, якби внутрішня правова система допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося б на шкоду однієї зі сторін (п.40).

Як зазначалось вище, рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 14.05.2021 року зобов`язано Голову Чернівецької міської ради подати до Чернівецького окружного адміністративного суду в місячний строк після набрання цим рішенням законної сили - звіт про виконання судового рішення.

20.09.2021 року зазначене рішення набрало законної сили, після перегляду Сьомим апеляційним адміністративним судом.

Ухвалами суду неодноразово судом встановлювався строк на подання звіту, про виконання судового рішення в справі №600/1560/21-а, однак рішення не виконано.

Крім того, ухвалою суду від 21.03.2022 року накладено на депутата Чернівецької міської ради штраф, у зв`язку із невиконаннямсудового рішення від 14.05.2021 року в справі №824/1560/21-а, у розмірі двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Встановлено новий строк подання звіту, про виконання судового рішення в справі №600/1560/21-а.

Зобов`язано Чернівецьку міську раду в особі Чернівецького міського голови подати до Чернівецького окружного адміністративного суду в строк 1 (один) місяць, після завершення воєнного стану в Україні звіт про виконання судового рішення від 14.05.2021 року в справі №600/1560/21-а.

При цьому, суд звертає увагу на те, що затвердження проекту землеустрою щодо відведення та надання земельної ділянки в оренду для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку не підпадає під дію пункту 27 Перехідних положень Земельного кодексу України, а відтак виконання рішення суду не може обмежуватися часовими рамками воєнного стану.

Суд звертає увагу також і на те, що постановлюючи попередню ухвалу про судовий контроль, судом було взято до уваги обставини, які стосуються введеного військового стану на території України і невизначеність проведення чергових засідань сесій Чернівецької міської ради з цих причин, що власне і слугувало підставою застосування саме такого способу захисту, як зобовязання вчинити певні дії після завершення військового стану. Разом з тим, в ході судового засідання встановлено, що Чернівецька міська рада в особі депутатів працює в звичному режимі із проведення чергових засідань сесії, що по своїй суті свідчить про відсутність підстав відтерміновувати виконання рішення суду, яке набрало законної сили на невизначений час.

Як зазначалось вище, спір вирішений судом, шляхом зобов`язання Чернівецької міської ради затвердити проект землеустрою щодо відведення та надати товариству з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційній компанії «Орбіс» земельної ділянки за адресою вул. Романа Шухевича, позаду будинку №11 площею 0,2000 га (кадастровий номер 7310136300:18:001:0059) в оренду терміном на 5 років для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03). Отже, суд погоджується з аргументами представника позивача про встановлення нового строку для подання звіту, оскільки зобов`язання поставлені на відповідача можуть і мають виконуватись органом місцевого самоврядування в особі депутатського складу, в т.ч. і під час дії воєнного стану в країні, що не заборонено діючими нормами земельного законодавства.

Підсумовуючи наведене вище в контексті встановлених обставин справи, суд вважає за необхідне встановити новий строк для подання звіту, щодо виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду у справі № 824/1560/21-а від 14.05.2021 року, та зобов`язати Чернівецьку міську раду як колегіальний орган в особі депутатів - подати до суду звіт про виконання рішення суду в строк до 06.12.2023 року.

На підставі викладеного та керуючись статтями 241, 243, 248, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

У Х В А Л И В:

Встановити новий строк подання звіту, про виконання судового рішення в справі №600/1560/21-а.

Зобов`язати Чернівецьку міську раду як колегіальний орган в особі депутатів та Чернівецького міського голову подати до Чернівецького окружного адміністративного суду в строк до 29 грудня 2023 року звіт про виконання судового рішення від 14.05.2021 року в справі №600/1560/21-а.

Згідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України ухвали суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку окремо від рішення суду повністю або частково. Апеляційна скарга на ухвалу подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення (складання).

Суддя О.В. Боднарюк

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2023
Оприлюднено09.11.2023
Номер документу114732408
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —600/1560/21-а

Постанова від 12.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 03.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Постанова від 15.01.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 24.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні