П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/5098/23
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Крапівницька Н. Л.
Суддя-доповідач - Капустинський М.М.
07 листопада 2023 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Капустинського М.М.
суддів: Сапальової Т.В. Ватаманюка Р.В. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіакомпанія "V-АВІА" на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 19 червня 2023 року у справі за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Вінницькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіакомпанія "V-АВІА" про стягнення податкового боргу,
В С Т А Н О В И В :
у квітні 2023 року Головне управління ДПС у Вінницькій області завернулося до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до ТОВ «Авіакомпанія «V-Авіа» про стягненнязаборгованості перед бюджетом на суму 500000 грн.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що за відповідачем рахується заборгованість щодо адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів в сумі 500 000 грн., яка виникла у зв`язку з невиконанням суб`єктом господарювання рішень контролюючого органу про застосування штрафних санкцій № 11685/02-32-09-01/31189756 від 02.01.2023.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 19 червня 2023 року адміністративний позов задоволено.
Стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю «Авіакомпанія «V-Авіа» (код ЄДРПОУ 31189756) в дохід бюджету заборгованість з фінансових санкцій в розмірі 500 000 грн..
Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вищевказане рішення та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору. Зазначає, що 02 січня 2023 року, Головним управління ДПС у Вінницькій області винесене Рішення про застосування фінансових санкцій № 11685/02-32-09-01/31189756 на підставі акта перевірки, яким на ТОВ «АВІАКОМПАНІЯ «V-АВІА» накладено фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 500 000 гривень, за здійснення господарської діяльності із зберігання пального без ліцензії.
Вказує, що 27.01.2023 року Вінницький міський суд Вінницької розглянув матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , директора ТОВ «АВІАКОМПАНІЯ «V-АВІА», за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП, та виніс постанову, якою постановив: провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, передбаченої ч. 1 ст. 164 КУпАП, - закрити на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю в його діях складу даного адміністративного правопорушення.
Також вказав, що 06.04.2023 року, ГУ ДПС у Вінницькій області було винесено податкову вимогу № 0002026-1302-0232, якою повідомляється ТОВ «АВІАКОМПАНІЯ «V-АВІА» про наявність податкового боргу в розмірі 500 000,00 гривень, яка була отримана ТОВ «АВІАКОМПАНІЯ «V-АВІА» 13.04.2023р.
Вважає, що діяльність ТОВ «АВІАКОМПАНІЯ «V-ABIA» відповідає визначенню поняття «зберігання пального», яка підпадає під вимоги ліцензування в розумінні Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». Відповідно, на думку відповідача, ТОВ «АВІАКОМПАНІЯ «V-АВІА» не мало обов`язку отримувати ліцензію для здійснення такої діяльності. Вважає, що складання Головним Управлінням ДПС у Вінницькій області податкової вимоги № 0002026-1302-0232, від 06.04.2023р. є протиправним та порушує норми законодавства а саме, ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального» щодо визначення поняття «зберігання пального», та п. 14.1.6. ст. 14 ПК України, щодо визначення понять «акцизний скла» та «акцизний склад пересувний». Відповідно, вважає, що протиправним є і застосування штрафних санкцій у розмірі 500 000 гривень, передбачених ч.2 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального», де передбачена відповідальність за оптову торгівлю пальним або зберігання пального без наявності ліцензії, адже при здійсненні господарської діяльності ТОВ «АВІАКОМПАНІЯ «V-АВІА» не має обов`язку отримувати ліцензію на право зберігання пального.
29 вересня 2023 року на адресу Сьомого апеляційного адміністративного суду надійшов відзив від представника Головного управління ДПС у Вінницькій області у якому представник зазначає, що дії позивача є правомірними та здійснені відповідно до вимог чинного законодавства, просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Заслухавши доповідь судді, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що ТОВ «Авіакомпанія «V-Авіа» перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Вінницькій
Згідно із довідкою ГУ ДПС у Вінницькій області про суму заборгованості платника податків станом на 20.04.2023, за відповідачем рахується заборгованість до бюджету в сумі 500 000 грн. (штрафні санкції), що складається з адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Дата виникнення боргу 15.02.2023.
Як свідчать матеріали справи, посадовими особами ГУ ДПС у Вінницькій області було проведено фактичну перевірку з питань дотримання відповідачем вимог Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі - Закон № 481/95-ВР).
За результатами вказаної перевірки контролюючим органом складено акт фактичної перевірки №10873/02-32-09-01/31189756 від 05.12.2022, за висновками яких встановлено, що відповідачем порушено вимоги ст. 15 Закону 481/95-ВР (зберігання пального з 01.04.2020 без наявності ліцензії на право зберігання пального), за що передбачена відповідальність згідно статті 17 вказаного Закону.
Так, ГУ ДПС у Вінницькій області на підставі зазначених висновків фактичних перевірок прийняло рішення № 11685/02-32-09-01/31189756 від 02.01.2023 про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в сумі 500 000 грн.
Дане рішення контролюючого органу були отримано відповідачем, однак не було оскаржене ні в адміністративному ні в судовому порядку. Доказів про зворотне матеріали справи не містять.
Визначаючись щодо наявності підстав для стягнення відповідних сум заборгованості, суд виходить із такого.
Приймаючи рішення суд першої інстанції дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність правових підстав для їх задоволення.
Переглядаючи оскаржуване судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіряючи дотримання судом першої інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ним норм матеріального права, колегія суддів виходить із наступного.
У статті 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до положень підпункту 19-1.1.16 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України визначено, що контролюючі органи здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
Положеннями приписів пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Згідно з пп. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України визначає Закон України від 19.12.1995 за №481/95-ВР.
Відповідно до ч.1 ст. 17 Закону № 481/95-ВР за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Відповідно до частини 2 статті 17 вищевказаного Закону України №481/95-BP до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у разі: оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії - 500000 гривень;;
Згідно із частиною 4 статті 17 цього ж Закону рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються податковими органами та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та пальним, зберігання пального, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України.
Положеннями частини 5 статті 17 Закону України №481/95-BP визначено, що у разі невиконання суб`єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.
Відповідно до пунктів 5, 6 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону №481/95-BP, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 №790 (з наступними змінами та доповненнями), однією з підстав для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є акт перевірки додержання суб`єктом господарювання встановлених законодавством вимог, обов`язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі пальним, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства. Рішення про застосування фінансових санкцій, передбачених пунктом 2 цього Порядку, приймаються керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (ДФС та її територіальні органи, Мінекономрозвитку), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, Держстату, Держспоживінспекції відповідно до їх компетенції, визначеної законодавством.
Згідно з пунктами 10, 11 цього ж Порядку передбачено, що у разі невиконання суб`єктом господарювання рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду. Суми фінансових санкцій, стягнені відповідно до цього Порядку, зараховуються до бюджету згідно із законодавством.
Так, з матеріалів справи встановлено, що рішення ГУ ДПС у Вінницькій області № 11685/02-32-09-01/31189756 від 02.01.2023 про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в сумі 500000 грн. направлялось контролюючим органом на податкову адресу ТОВ «Авіакомпанія «V-Авіа», яке отримано останнім 04.01.2023, а тому згідно ст. 42 ПК України вважається врученим. Проте, не виконані відповідачем в 30-ти денний строк.
Станом на день розгляду справи суду не надано доказів погашення відповідачем в добровільному порядку існуючої заборгованості на суму 500 000грн.
Крім того, колегія суддів звертає увагу, що рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 04 липня 2023 року, яке набрало законної сили, відмовлено у задоволені позову Товариства з обмеженою відповідальністю "V-ABIA" про скасування податкової вимоги №0002026-1302-0232 від 06.04.2023 на суму стягнень в розмірі 500 000 грн.
Так, згідно з п. 87.11 ст. 87 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.
Отже, враховуючи, що рішення № 11685/02-32-09-01/31189756 від 02.01.2023 про застосування фінансових санкцій у встановленому порядку не скасоване, а відповідач у добровільно штраф в загальному розмірі 500 000 грн. не сплатив (доказів на підтвердження цього суду не надано), колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Інші доводи апеляційної скарги встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіакомпанія "V-АВІА" залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 19 червня 2023 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Головуючий Капустинський М.М. Судді Сапальова Т.В. Ватаманюк Р.В.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2023 |
Оприлюднено | 09.11.2023 |
Номер документу | 114734412 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні