Рішення
від 03.11.2023 по справі 214/1920/21
САКСАГАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

Справа № 214/1920/21

2-а/214/85/23

Р І Ш Е Н Н Я

Іменем України

03 листопада 2023 року Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області, у складі:

головуючого судді Попова В.В.,

при секретарі Петренко К.І.,

за участю:

представника позивача Чернусь П.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду, у м. Кривому Розі, адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель, головного спеціаліста відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Бак Ростислава Ростиславовича про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, третя особа - Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із зазначеним позовом, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення №1130-ДК/0008По/08/01-21 від 01.02.2021 року, винесену державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель головним спеціалістом відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Бак Р.Р. та закрити провадження у справі відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП.

Позовні вимоги мотивовано тим, що оскаржуваною постановою від 01.02.2021 року позивача було визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченогост. 53-3 КУпАПта накладеностягнення увиді штрафурозміром 340грн.00коп.Із даноюпостановою позивачне згоден,вважає їїнеобґрунтованою танезаконною знаступних підстав. Так,у постановізазначено,що позивачпорушив вимогист.168Земельного кодексуУкраїни таст.1Закону України«Про державнийконтроль завикористанням таохороною земель»,а самевстановлено,що 02.12.2020року начастині земельноїділянки зкадастровим номером3521982500:02:000:8003на площі7,6755га (згіднообмірів),знято грунтовийпокрив (родючийшар грунту).Зняття проводилосьТОВ «Спецпромремонт»в особікерівника РешоткиВ.С.,спеціальний дозвілна зняттята перенесеннягрунтового покриву(родючогошару грунту)земельних ділянок,який видаєтьсяна підставізатвердженого вустановленому порядкупроекту землеустроюі даєправо власникуземельної ділянкичи землекористувачуна зняттята перенесеннягрунтового покриву(родючогошару грунту)земельної ділянки відсутній.У позовнійзаяві позивачстверджує,що уТОВ «Спецпромремонт», директором якого він є, наявний діючий Спеціальний дозвіл на користування надрами реєстраційний №5025, виданий 22.10.2009 року, строк дії якого становить двадцять років, мета користування надрами видобування граніту в якості сировини для виробництва будівельного щебеню та каменю бутового. Згідно «Переліку корисних копалин загальнодержавного значення», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №827 від 12.12.1994 року, граніт відноситься до корисних копалин загальнодержавного значення, тому ТОВ «Спецпромремонт» не потрібно мати спеціальний дозвіл на зняття та перенесення грунтового покриву земельних ділянок, а достатньо мати в наявності робочий проект землеустрою. У ТОВ «Спецпромремонт» наявний робочий проект землеустрою щодо зняття, перенесення та збереження родючого шару грунту з ділянки розробки родовищ гранітів ТОВ «Спецпромремонт» на території Гурівської сільської ради Долинського району Кіровоградської області, розроблений Державним підприємством «Кіровоградський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», який містить висновок Головного управління Держкомзему у Кіровоградській області, відповідно до якого ТОВ «Спецпромремонт» погоджено виконання робіт по зняттю, перенесенню та збереженню робочого шару грунту. Так, позивач зазначає, що він не був належним чином повідомлений про проведення планової перевірки, яка була проведена за його відсутності. Також, позивач вважає, що було допущено порушення порядку складання протоколу, оскільки перевірку було здійснено 02.12.2020 року, проте протокол складено 28.01.2021 року, тобто через 2 місяці після виявлення особи, яка вчинила правопорушення. Позивач також вказує, що відповідач, всупереч приписів ст. 268 КУпАП не переконався, що його було своєчасно сповіщено про місце і час розгляду справи, що призвело до розгляду справи про адміністративне правопорушення за відсутності позивача, як особи, яка притягується до адміністративної відповідальності. Вищевикладені обставини, на думку позивача, є підставою для звернення до суду за захистом порушеного права.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити.

Відповідач до суду не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся, заяв не надав.

Представник Головногоуправління Держгеокадаструу Кіровоградськійобласті надавдо судувідзив напозовну заяву,в якомувказав пронезгоду ізпозовними вимогами,зазначивши наступне. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 року №482 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, Положення про Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», забезпечення та реалізація держаного контролю за дотриманням земельного законодавства, зокрема шляхом проведення перевірок, є прямим обов`язком Держгеокадастру, який визначений законодавством. На підставі Наказу Головного управління від 19.11.2020 року №1130-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності» було проведено перевірку земельної ділянки площею 20,2200 га з кадастровим номером 3521982500:02:000:8003, яка розташована за межами населеного пункту с. Гурівка на території Гурівської сільської ради Долинського району Кіровоградської області. Наказ про призначення перевірки прийнято на підставі листа Управління Служби безпеки України в Кіровоградській області від 09.11.2020 року №61/КЗЕ/822/нт, про виявлення порушень чинного законодавства. Проведення перевірки доручено здійснити старшому державному інспектору у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель начальнику відділу здійснення контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Ю. Коробову та державному інспектору у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель головному спеціалісту відділу здійснення контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Р. Баку. Обстеження вказаної земельної ділянки відбувалось 02.12.2020 року за участю спеціаліста-геодезіста Кропивницької філії ДП «Черкаський інститут землеустрою» у присутності працівника Управління Служби безпеки України. Державними інспекторами проведено обстеження та здійснено обміри по периметру земельної ділянки на який знято грунтовий покрив (родючий шар грунту). На земельну ділянку інспекторів було допущено працівником ТОВ «Спецпромремонт», який знаходився на даній земельній ділянці, надав номер керівника ТОВ «Спецпромремонт» та записав усіх посадових осіб, що проводили обстеження до відповідного журналу, у якому вони розписались. За наданим телефоном, старшим державним інспектором Ю. Коробовим було повідомлено керівника ТОВ «Спецпромремонт», що проводиться перевірка земельної ділянки з кадастровим номером 3521982500:02:000:8003 та було запропоновано йому приїхати для участі у перевірці, однак керівник відмовився.

Проведеною перевіркою було встановлено, що земельна ділянка загальною площею 20,2200 га з кадастровим номером 3521982500:02:000:8003, віднесена до земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, цільове призначення для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами для видобування корисних копали, форма власності державна, перебуває у оренді ТОВ «Спецпромремонт» відповідно до договору оренди від 05.09.2018 року. На частині земельної ділянки кадастровий номер 3521982500:02:000:8003 на площі 7,6755 га (згідно обмірів) знято грунтовий покрив (родючий шар грунту). Зняття проводилось ТОВ «Спецпромремонт» в особі керівника Решотки В.С., спеціальний дозвіл на зняття та перенесення грунтового покриву (родючого шару грунту) земельних ділянок чи визначені законодавством документи виготовлені з дотриманням вимог чинного законодавства, що дають право на використання земельної ділянки без спеціального дозволу у ТОВ «Спецпромремонт» відстуні. Таким чином, ТОВ «Спецпромремонт» порушено вимоги ст. 168 Земельного кодексу України. ст. 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель». Відповідальність за вчинені правопорушення передбачена п. «и» ч. 1 ст. 211 Земельного кодексу України, ст. 53-3 КУпАП. Керівнику ТОВ «Спецпромремонт» листом від 09.12.2020 року було надіслано повідомлення про виклик для надання пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства, повідомлення повторно надсилались листами від 17.12.2020 року та від 28.01.2021 року.

Позивач на виклики не з`являвся, пояснень від нього не надходило. За результатами розгляду адміністративної справи, постановою від 01.02.2021 року його було визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 53-3 КУпАП та накладено стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340 грн. 00 коп. Копію постанови №1130-ДК/0008По/08/01/21 позивачу надіслано поштою 01.02.2021 року.

Представник Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області у відзиві також не погоджується із твердження позивача, викладеним у позові з приводу того, що він має право використовувати земельну ділянку та здійснювати зняття та перенесення грунтового покриву без спеціального дозволу, за робочим проектом та зауважує, що робочий проект виготовлений з дотриманням вимог ст. 54 Закону України «Про землеустрій» у ТОВ «Спецпромремонт» відсутній. Наявний у ТОВ «Спецпромремонт» робочий проект не містить рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування або рішення замовника, якому надано спеціальний дозвіл на дослідно-промислову розробку родовищ корисних копалин загальнодержавного значення та інших визначених ст. 54 Закону України «Про землеустрій» документів. Крім того, відсутні матеріали погодження робочого проекту землеустрою, встановлені ст. 186 Земельного кодексу України, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №580 від 31.08.2016 року «Деякі питання реалізації пілотного проекту із запровадження принципу екстериторіальності погодження документації із землеустрою територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру» здійснюється територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру за принципом екстериторіальності.

Таким чином, на думку представника Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, робочий проект землеустрою щодо зняття, перенесення та збереження родючого шару грунту з ділянки розробки родовища гранітів ТОВ «Спецпромремонт», наданий позивачем, не є належним документом, що надає право ТОВ «Спецпромремонт» використовувати земельну ділянку без спеціального дозволу на зняття та перенесення грунтового покриву земельної ділянки.

Представником позивача було подано до суду відповідь на відзив, в якій останній зазначив про безпідставність та необґрунтованість доводів, які викладені у відзиві на позовну заяву. В даній відповіді представник позивача акцентує увагу на тому, що у позивача відсутній обов`язок щодо необхідності отримання спеціального дозволу на зняття та перенесення грунтового покриву, а доводи, викладені у відзиві не спростовують того, що оскаржуваний припис є протиправним та підлягає скасуванню.

У відзиві на позов представник Головного управлінняДержгеокадастру уКіровоградській області вказує, що додана до позову копія робочого проекту землеустрою щодо зняття, перенесення та збереження родючого шару грунту з ділянки розробки родовища гранітів ТОВ «Спецпромремонт» не відповідає положенням ст. 54 Закону України «Про землеустрій» (в редакції із змінами від 19.12.2019 року, що були внесені Законом України № 402- IX та набули чинності 29.12.2019 року), а саме не містить рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування або рішення замовника, якому надано спеціальний дозвіл на дослідно-промислову розробку родовищ корисних копалин загальнодержавного значення та інших визначених ст. 54 Закону України «Про землеустрій» документів.

Представник позивачавказує,що Робочийпроект землеустроющодо зняття,перенесення тазбереження родючогошару ґрунтуз ділянкирозробки родовищгранітів ТОВ«Спецпромремонт» натериторії Гурівськоїсільської радиДолинського районуКіровоградської області,розроблений ДП«Кіровоградський науково-досліднийта проектнийінститут землеустрою»у 2012році здотриманням всіхприписів встановленихст.54Законом України«Про землеустрій»(вредакції,що діялиу вказанийперіод).Так,відповідно довимог встановленихприписами ст.54Закону України«Про землеустрій»(вредакції станомна 23.03.2012року),робочі проектиземлеустрою складаютьсяз метоюреалізації заходів,передбачених схемамивикористання таохорони земель,схемами іпроектами землеустроюна основівишукувань спеціальногопризначення. Робочі проекти землеустрою складаються на виконання заходів, передбачених схемами використання та охорони земель, що потребують капітальних вкладень. Склад і зміст робочих проектів землеустрою встановлюються залежно від конкретних природно-економічних умов, передбачених заходів відповідно до нормативно-правових актів. Зазначений проект містить Висновок Головного управління Держкомзему у Кіровоградській області (правопопередник Держгєокадастру), відповідно до якого відділ Держкомзему у Долинському районі погоджує ТОВ «Спецпромремонт» виконання робіт по зняттю, перенесенню та збереженню робочого шару ґрунту (41 аркуш Проекту). Висновок дійсний на протязі дії проектної документації (строк дії проектної документації 2012-2029 рр.). Оригінал зазначеного Робочого проекту знаходиться у відділі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області у Долинському районі. При цьому, Закон України «Про землеустрій» в редакції, що наведена у відзиві не містить застережень щодо діючих робочих проектів землеустрою стосовно внесення змін або припинення їх дії у зв`язку із внесенням змін до ст. 54 вказаного закону. Відтак, твердження представника третьої особи щодо невідповідності робочого проекту положенням ст. 54 Закону України «Про землеустрій» в редакції зі змінами, що було внесено Законом України №402-ІХ від 19.12.2019 року не відповідають дійсним обставинам справи.

Представник Головного управлінняДержгеокадастру уКіровоградській області посиланнями на приписи Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», ст. 188 Земельного кодексу України, зазначає, що наказ головного управління від 19.11.2020 року №1130-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності», прийнято на підставі листа Управління служби безпеки України в Кіровоградській області від 09.11.2020 року №61/КЗК/822/нт. До відзиву надано вищевказаний лист згідно якого, Управління Служби безпеки України в Кіровоградській області просить здійснити перевірку проведення директором ТОВ «Спецпромремонт» Решоткою В.С. правил використання надр ТОВ «Спецпромремонт». Тобто, підставою для проведення перевірки був лист Управління СБУ в Кіровоградській області, за яким вимагалось проведення директором ТОВ «Спецпромремонт» ОСОБА_1 правил використання надр ТОВ «Спецпромремонт». Проте, представник третьої особи вказує, що перевірку було проведено земельної ділянки загальною площею 20,2200 га з кадастровим номером 3521982500:02:000:8003, яка розташована за межами населеного пункту с. Гурівка на території Гурівської сільської ради Долинського району Кіровоградської області. Представник позивача вважає, що така правова позиція прямо суперечить завданням та основним засадам адміністративного судочинства, закріпленим у ст. 2 КАС України та в свою чергу невиконання вимог закону щодо наявності підстави для призначення та проведення документальної перевірки, призводить до визнання дій протиправними.

У відзиві зазначено, що перевірку було доручено здійснити інспекторам Ю. Коробову та Р. Баку за участю працівника Управління СБУ Шевченка О.В. та спеціаліста-геодезиста Кропивницької філії ДП «Черкаський інститут землеустрою» без зазначення прізвища. В той же час, ні наказ на проведення перевірки ні направлення, ні акт обстеження земельної ділянки, ні акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки, не містять відомостей щодо підстав та повноважень проведення перевірки за участю представника УСБУ в Кіровоградській області, що також прямо суперечить положенням ст. 19 Конституції України, за якими, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Що стосується посилання представника третьої особи на присутність інженера-геодезиста Кропивницької філії ДП «Черкаський інститут землеустрою», який нібито здійснював обміри, то як було вказано вище акти не містять ні його прізвища, ім`я, по батькові, ні навіть підпису, інші документи, долучені до відзиву на позов також не надають змогу ідентифікувати таку особу. При цьому, відповідач в акті обстеження земельної ділянки та акті перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки вказує, що обміри земельних ділянок проводились Кропивницькою філією ДП «Черкаський інститут землеустрою» у відповідності до п. 7 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.07.1998 року №1075 «Про Порядок використання апаратури супутникових радіонавігаційних систем під час проведення топографо-геодезичних, картографічних, аерофотознімальних, проектних, дослідницьких робіт і вишукувань та кадастрових зйомок», який втратив чинність на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 року №1141 «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України». Фото, на які посилається відповідач не надають змогу ідентифікувати місце, час та відповідність об`єкту перевірки. Отже, акт обстеження земельної ділянки та акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки не містять дійсних відомостей щодо предмета перевірки, відтак є неналежними доказами в розумінні КАС України.

Крім того, у відзиві зазначено, що для обстеження земельної ділянки державних інспекторів Ю. Коробова та Р. Бака було допущено працівником ТОВ «Спецпромремонт» (без зазначення посади, П.І.Б), який нібито записав усіх посадових осіб, що проводили обстеження до відповідного журналу, у якому вони розписалися. Наведене не відповідає дійсності та спростовується даними журналу реєстрації перевірок ТОВ «Спецпромремонт». Таким чином, протиправність дій не було спростовано, висновки щодо порушень гуртуються виключно на припущеннях відповідача та відсутності будь-яких об`єктивних доказів.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

Так, 12.08.2020 року директор ТОВ «Спецпромремонт» ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Держпродспоживслужби у Кіровоградській області із заявою щодо видачі дозволу на зняття та перенесення грунтового покриву (родючого шару грунту) земельної ділянки (кадастровий номер: 3521982500:02:000:8003), у зв`язку з проведенням розробки родовища гранітів. В заяві також зазначив, що земельна ділянка площею 20,22 га, яка знаходиться в оренді ТОВ «Спецпромремонт» (строком до 22.10.2029 року) для розробки родовища гранітів, розташована на території Гурівської сільської ради Долинського району Кіровоградської області. Земельна ділянка використовується на підставі договору оренди землі №154/04-17/2018 від 05.09.2018 року (дата державної реєстрації речового права 07.09.2018 року), та спеціального дозволу на користування надрами №5025 від 22.10.2009 року, виданого Міністерством охорони навколишнього природного середовища України. У якості додатку до заяви було долучено робочий проект землеустрою (а.с.126).

Листом №32-11-0.41-96/60-20 від 02.09.2020 року Головне управління Держпродспоживслужби у Кіровоградській області (на заяву позивача від 12.08.2020 року про надання дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту), відмовило у наданні дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту), оскільки позивачем не подано робочого проекту землеустрою, розробленого у відповідності до статті 54 Закону України «Про землеустрій» та затвердженого в установленому законодавством порядку (а.с.128).

Управління Служби безпеки України в Кіровоградській області листом №61/КЗЕ/8225/нт від 09.11.2020 року повідомило Головному управлінню Держгеокадастру у Кіровоградській області про те, що в ході пошукових заходів, Управління отримано дані щодо порушення встановлених правил використання надр ТОВ «Спецпромремонт» (код ЄДРПОУ 30735166, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Нікопольське шосе, 3, директор Решотка Валерій Сергійович). Так, на підставі договору оренди від 07.09.2018 року №278932284 ТОВ «Спецпромремонт» використовує земельну ділянку (категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, цільове призначення для видобування корисних копалин) загальною площею 20,22 га з кадастровим номером 3521982500:02:000:8003 для видобування граніту. В той же час, в порушення вимог ст. 168 Земельного кодексу України директор ТОВ «Спецпромремонт» ОСОБА_1 , в межах орендованої ділянки зняв та переніс родючий шар ґрунту на площі близько 3 га без спеціального дозволу. Отже, слід здійснити перевірку законності проведення директором директор ТОВ «Спецпромремонт» Решоткою В.С. означених заходів та отримані матеріали направити на адресу Управління (а.с.125).

19.11.2020 року начальником Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, у зв`язку із надходженням листа Управління Служби безпеки України в Кіровоградській області №61/КЗЕ/8225/нт від 09.11.2020 року було видано наказ №1130-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності» (а.с. 123-124).

Вказаним наказом зобов`язано старшому державному інспектору у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, начальнику відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Ю. Коробову, державному інспектору у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, головному спеціалісту відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Р. Баку, старшому державному інспектору у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, начальнику відділу контролю за використанням та охороною земель у Петрівському, Долинському, Новгородківському районах В. Іщенку, у термін з 23.11.2020 року по 04.12.2020 року здійснити державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки стосовно земельної ділянки площею 20,2200 га(кадастровийномер 3521982500:02:000:8003), розташованої на території Гурівської сільської ради Долинського району Кіровоградської області.

Згідно Актуобстеження земельноїділянки №1130-ДК/920/АО/10/01/-20,02.12.2020року старшимдержавним інспекторому сферідержавного контролюза використаннямта охороноюземель ідотриманням вимогзаконодавства Українипро охоронуземель,заступником начальникауправління -начальником відділуздійснення державногоконтролю задодержанням земельногозаконодавства таоперативного реагуванняКоробовим Ю.С.та державнимінспектором усфері державногоконтролю завикористанням таохороною земельі дотриманнямвимог законодавстваУкраїни проохорону земель,головним спеціалістомвідділу здійсненнядержавного контролюза додержаннямземельного законодавствата оперативногореагування БакомР.Р.,за участюКропивнииької філіїДП «Черкаськийінститут землеустрою»,старшого оперуповноваженогона ОВО2сектору ВКЗЕУСБУ вКіровоградській областіШевченка О.В.проведено обстеженняземельної ділянки,яка знаходитьсяза межаминаселеного пунктус.Гурівка натериторії Гурівськоїсільської радиДолинського районуКіровоградської області.Обстеження земельноїділянки проведеноу зв`язкуз необхідністювиконання наказувід 19.11.2020року №1130-ДКГоловного управлінняДероісгеокадастру уКіровоградській областіта узв`язку ізнадходженням листаУправління Службибезпеки Українив Кіровоградськійобласті від09.11.2020року №61/КЗЕ/822/нт.Загальна площаземельної ділянки20,2200га.Площа земельноїділянки наякій вчиненопорушення 7,8403га.Форма власностідержавна.Категорія земель-землі промисловості,транспорту,зв`язку,енергетики,оборони таіншого призначення.Цільове призначенняземель -для розміщеннята експлуатаціїосновних,підсобних ідопоміжних будівельта спорудпідприємствами,що пов`язаніз користуваннямнадрами длявидобування кориснихкопалин.Наявність документів,що підтверджуютьдержавну реєстраціюправа власностічи правапостійного користуванняабо праваоренди земельноїділянки наземельну ділянкуплощею 20,2200га (кадастровийномер 3521982500:02:000:8003)наявний договіроренди землі,серія таномер:154/04-17/2018,виданий 05.09.2018року.Дата тачас державноїреєстрації 07.09.2018року.Номер записупро іншеречове право:27893284.Строк дії:до 22.10.2029року.Орендар:ТОВ «Спецпромремонт».Орендодавець:держава вособі Кіровоградськоїобласної державноїадміністрації. На земельнуділянку площею0,1648га (згіднообмірів)правовстановлюючі документивідсутні.Результати обстеженняземельної ділянки:встановлено,що наземельній ділянціплощею 20,2200га (кадастровийномер 3521982500:02:000:8003),яка розташованаза межаминаселеного пунктус.Гурівка,Долинського районуКіровоградської областіпроводиться видобутокграніту.На частиніземельної ділянкиз кадастровимномером 3521982500:02:000:8003на площі7,6755га (згіднообмірів)знято ґрунтовийпокрив (родючийшар ґрунту).Зняття проводитьсяТОВ «Спецпромремонт»в особікерівника ОСОБА_1 .Також,встановлено,що земельнаділянка площею0,1648га (згіднообмірів)самовільно зайнятата використовуєтьсябез правовстановлюючихдокументів ТОВ«Спецпромремонт» вособі керівника ОСОБА_1 .Категорія земель-землі сільськогосподарськогопризначення.Цільове призначення-не визначено.Форма власності-комунальна.Обміри земельнихділянок проводилисьКропивницькою філієюДП «Черкаськийінститут землеустрою»у відповідностідо пункту7Постанови КабінетуМіністрів Українивід 13.07.1998року №1075«Про Порядоквикористання апаратурисупутникових радіонавігаційнихсистем підчас проведеннятопографо-геодезичних,картографічних,аерофотознімальних,проектних,дослідницьких робіті вишукуваньта кадастровихзйомок».Проведено фотофіксацію(а.с.129-143).

За наслідками обстеження земельної ділянки, відповідач дійшов до висновку, що ТОВ «Спецпромремонт» порушено вимоги ст. 168 Земельного кодексу України, ст. 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель». Відповідальність за вчинені правопорушення передбачена п. «и» ч. 1 ст. 211 Земельного кодексу України, ст. 53-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Також, відповідачем 02.12.2020 року складено Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту-земельної ділянки №1130-ДК/909/АП/09/01/-20 (а.с.144-146).

Керівнику ТОВ «Спецпромремонт» ОСОБА_1 листом від 09.12.2020 року №130-ДК/0129/04/01/-20 надіслано повідомлення про виклик для надання пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства та повторно листом від 17.12.2020 року №1130-ДК/0131/04/01/-20, та листом від 28.01.2021 року №32-11-0.41-695/2-21 (а.с.158-167).

На виклики керівник ТОВ «Спецпромремонт» ОСОБА_1 не з`явився, письмових пояснень не надав.

28.01.2021 року відповідачем складено протокол про адміністративне правопорушення №1130-ДК/0008П/07/01/-21. У проколі відповідач зазначив, що 02.12.2020 року на частині земельної ділянки з кадастровим номером 3521982500:02:000:8003 на площі 7,6755 га (згідно обмірів) знято ґрунтовий покрив (родючий шар ґрунту). Зняття проводиться ТОВ «Спецпромремонт» в особі керівника Решотки В.С., спеціальний дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок, який видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою і дає право власнику земельної ділянки чи землекористувачу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки-відсутній. Категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Цільове призначення земель - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами для видобування корисних копалин. Форма власності - державна. Керівнику ТОВ «Спецпромремонт» Решотці В.С. надіслано повідомлення про виклик для надання пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства від 09.12.2020 року №1130-ДК/0129/04/01/-20, яке отримано 17.12.2020 року та від 17.12.2020 року №1130-ДК/0131/04/01/-20, яке отримано 18.12.2020 року, на дані повідомлення керівник ТОВ «Спецпромремонт» ОСОБА_1 не з`явився, письмових пояснень від керівника ТОВ «Спецпромремонт» Решотки В.С. не надходило. Крім того, 06.01.2021 року Головним управлінням Держгеокадастру направлено лист від 06.01.2021 року №10-11-0.41-102/2-21 про примусовий привід керівника ТОВ «Спецпромремонт» ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції у Кіровоградській область. Отже, наведенне свідчить про порушення ст. 168 Земельного кодексу України та cт. 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель». Правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду (збитки), що підтверджується актом обстеженняземельної ділянки від 02.12.2020 року №1130-ДК/920/АО/10/01/-20 та розрахунком розміру шкоди, заподіяної внаслідок зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу за адресою: с. Гурівка, Долинський район, Кіровоградська область (а.с.168-169).

28.01.2021 року відповідачем складено Повідомлення про сплату шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покрову (родючого шару ґрунту)

без спеціального дозволу №1130-ДК/0008ШК/11/01/-21 у сумі 401267 грн. 46 коп. та розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок зняття ґрунтового покрову (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, які направлені засобами поштового зв`язку директору ТОВ «Спецпромремонт» ОСОБА_1 (а.с.170-171,172-173).

Також, Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області 28.01.2021 року року винесено припис №1130-ДК/0013Пр/03/01/-21, яким керуючись ст. 144 Земельного кодексу України, ст.ст. 5, 6 і 10 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», ст.с. 18-1 та 19 Закону України «Про охорону земель», п. 25-1 п. 4, п.п 5-1 та 7 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 14.01.2015 року №15, приписано в 30-ти денний термін усунути порушення земельного законодавства, шляхом отримання спеціального дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок, який видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою і дає право власнику земельної ділянки чи землекористувачу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару грунту) земельної ділянки (а.с.174-175,176-180).

Даний припис Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області направлено засобами поштового зв`язку 28.01.2021 року на адресу керівника ТОВ «Спецпромремонт» ОСОБА_1 .

За результатами розгляду адміністративної справи 01.02.2021 року відповідачем було винесено постанову №1130-ДК/0008По/08/01-21, за якою керівника ТОВ «Спецпромремонт» ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні правопорушенні передбаченого ст. 53-3 КУпАП та притягнуто до адміністративної відповідальності з накладенням стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340 грн. 00 коп. Копію даної постанови позивачу було надіслано поштою 01.02.2021 року та отримано ним 04.03.2021 року (а.с.181-188).

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України в справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Статтею 14 Конституції України встановлено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Статтею 2 Земельного кодексу України визначено, що земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади. Об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

Відповідно до ст.ст. 187, 188 Земельного кодексу України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України. Державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.

Відповідно до пункту 1, підпункту 25-1 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 року №15 (тут і далі Положення №15, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів. Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використання та охороною земель усіх категорій і форм власності.

Відповідно до п.п. 1 п. 3 Положення №15 одним із основних завдань Держгеокадастру є реалізація державної політики у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Статтею 4 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» (тут і далі - в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.

Також, ст. 5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» встановлено, що державний контроль за дотриманням вимог законодавства України про охорону земель здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі належать, зокрема, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України, встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням; розміщення, проектування, будівництва та введення в дію об`єктів, що негативно впливають або можуть вплинути на стан земель; виконання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов`язаних з порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених робочим проектом землеустрою.

Статтями 9, 10 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» передбачено, що державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом здійснюються шляхом, зокрема, проведення перевірок. Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, зокрема, безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.

Об`єктом перевірки відповідача відносно позивача була земельна ділянка, а не господарська діяльність позивача.

Беручи до уваги вищезазначене, Держгеокадастр та його територіальні органи не відносяться до зазначених у ч. 2 ст. 2 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» органів.

Враховуючи те, що норми Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» стосуються безпосередньо сфери господарської діяльності суб`єктів господарювання та жодним чином не стосуються перевірок земельних ділянок, тому суд погоджується із твердженням, що на спірні правовідносини поширюють дію норми Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», а тому вважає посилання позивача на Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» безпідставними.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 13.03.2019 року у справі №826/11708/17, від 15.07.2019 року у справі №140/2320/18, від 09.07.2020 року у справі №824/561/18-а, від 22.10.2020 року у справах №826/14317/18 та №826/16214/17, від 11.11.2020 року у справі №160/27/19, від 31.03.2021 року у справі №810/4361/18.

Зважаючи на наведене, суд вважає помилковими доводи позивача, що відповідач здійснив перевірку із порушенням процедури, встановленої законами України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», оскільки під час перевірки Головне управління не керувалося вищезазначеними нормативно-правовими актами, а керувалося положеннями Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель».

Разом з тим, судом під час розгляду справи було встановлено, що з метою виконання наказу начальника Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області №1130-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності» від 09.11.2020 року, 02.12.2020 року було проведено обстеження земельної ділянки загальною площею 20,2200 га з кадастровим номером 3521982500:02:000:8003, яка перебуває у оренді ТОВ «Спецпромремонт» відповідно до договору оренди від 05.09.2018 року. Проведеною перевіркою встановлено, що на земельній ділянці площею 20,2200 га (кадастровий номер 3521982500:02:000:8003), яка розташована за межами населеного пункту с. Гурівка, Долинського району Кіровоградської області проводиться видобуток граніту. На частині земельної ділянки з кадастровим номером 3521982500:02:000:8003 на площі 7,6755 га (згідно обмірів) знято ґрунтовий покрив (родючий шар ґрунту). Зняття проводиться ТОВ «Спецпромремонт» в особі керівника Решотки В.С., спеціальний дозвіл на зняття та перенесення грунтового покриву (родючого шару грунту) земельних ділянок, який видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою і дає право власнику земельної ділянки чи землекористувачу на зняття та перенесення грунтового покриву (родючого шару грунту) земельної ділянки відсутній, чим порушено ст. 168 Земельного кодексу України, ст. 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель. Відповідальність за вчинені правопорушення передбачена п. «и» ч. 1 ст. 211 Земельного кодексу України, ст. 53-3 КУпАП. Також, встановлено, що земельна ділянка площею 0,1648 га (згідно обмірів) самовільно зайнята та використовується без правовстановлюючих документів ТОВ «Спецпромремонт» в особі керівника Решотки В.С.

Відповідно до п. «и» ч. 1 ст. 211 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за такі порушення, зокрема, за невиконання умов знімання, збереження і нанесення родючого шару ґрунту.

Статтею 53-3 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок з порушенням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту, визначених у документації із землеустрою, або за відсутності такої документації (крім випадків, якщо відповідно до закону розроблення документації із землеустрою не вимагається), що тягне за собою накладення штрафу на громадян від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двадцяти до п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ч.ч. 1, 2ст. 168 Земельного кодексу України, ґрунти земельних ділянок є об`єктом особливої охорони; власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Отримання спеціальних дозволів регулюється Порядком видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок, затвердженого Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах №1 від 04.12.2005 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.01.2005 року за №70/10350 (далі - Порядок).

Пунктом 2 Порядку визначено, що спеціальний дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок - це офіційний документ, який видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою і дає право власнику земельної ділянки чи землекористувачу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки.

Відповідно до п. 3.3 вказаного Порядку, дозвіл видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою, у якому повинні бути визначені умови зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту та порядок проведення рекультивації порушених земель. Якщо в проекті ці умови не визначені чи визначені в неповному обсязі, відповідний орган спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів Держкомзему України відмовляє у видачі дозволу.

Як встановлено судом під час розгляду справи, під час перевірки відповідачем було здійснено саме державний контроль за використанням та охороною земель.

Земельне законодавство надає землевласникам та землекористувачам широкі права щодо самостійного господарювання на землі, однак така діяльність не повинна завдавати шкоди правам та інтересам громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію і природні якості землі.

Наявними у матеріалах справи письмовими доказами доведено та позивачем по суті не спростовується факт зняття грунтового покриву (родячого шару грунту) та відсутності у нього спеціального дозволу на зняття та перенесення грунтового покриву (родючого шару грунту) земельних ділянок.

Крім того, з Листа №32-11-0.41-96/60-20 від 02.09.2020 року Головного управління Держпродспоживслужби у Кіровоградській області, наявного в матеріалах справи встановлено, що за заявою позивача від 12.08.2020 року про надання дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту), управління відмовило у наданні такого дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту), оскільки позивачем не подано робочого проекту землеустрою, розробленого у відповідності до статті 54 Закону України «Про землеустрій» та затвердженого в установленому законодавством порядку.

Таким чином, суд вважає доведеним факт вчинення позивачем адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-3 КУпАП за якою його було притягнуто до відповідальності.

Доводи позивача про наявність з боку відповідача під час проведення перевірки порушень процедурного характеру є необґрунтованими, оскільки ці обставини не впливають на виявлені порушення земельного законодавства.

Суд зауважує, що будь-які процедурні порушення, пов`язані із самим процесом оформлення результатів діяльності суб`єктів владних повноважень по фіксації недотримання суб`єктом приватного права вимог законодавства оцінюється судом з урахуванням всіх обставин справи та необхідністю досягненням балансу між інтересами особи правопорушника та публічними інтересами. Зазначене особливо стосується фіксації порушень з боку суб`єктів приватного права у публічній сфері, зокрема, питань охорони земель, безпеки довкілля, благоустрою населених пунктів, розпорядження комунальною та державною власністю, запобігання виникненню техногенних катастроф тощо. Такі формальні неточності не можуть бути, за загальним правилом, самостійною підставою для скасування по суті правомірних рішень суб`єктів владних повноважень, спрямованих на забезпечення законності та захист публічних інтересів.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 13.03.2019 року у справі №826/11708/17 та у постанові від 31.05.2021 року у справі №240/5325/18.

Відтак, оцінюючи в силу положень ст.ст. 72,73,90 КАС України представлені сторонами докази, їх достатність і взаємний зв`язок у їх сукупності, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Враховуючи відмову у задоволені позовних вимог, судові витрати суд залишає за позивачем.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 247, 251, 280, 283, 288 КУпАП, Земельним кодексом, ст.ст. 2, 6, 8, 9, 72-77, 90, 241-242, 244-246, 250-251, 255, 286, 295 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорони земель, головного спеціаліста відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Бак Ростислава Ростиславовича про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, третя особа - Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду протягом 10-ти днів з дня його складення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження.

Суддя В.В. Попов

Повне рішення складено 08 листопада 2023 року.

Дата ухвалення рішення03.11.2023
Оприлюднено09.11.2023
Номер документу114745258
СудочинствоАдміністративне
Сутьнакладення адміністративного стягнення,

Судовий реєстр по справі —214/1920/21

Постанова від 06.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 06.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 23.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Рішення від 03.11.2023

Адміністративне

Саксаганський районний суд м.Кривого Рогу

Попов В. В.

Рішення від 03.11.2023

Адміністративне

Саксаганський районний суд м.Кривого Рогу

Попов В. В.

Постанова від 16.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 19.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 19.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 28.06.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні