Рішення
від 08.11.2023 по справі 280/8226/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

08 листопада 2023 року о/об 09 год. 35 хв.Справа № 280/8226/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шевченко С.О., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 )

до Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району (бульвар Вінтера, буд.14, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69096; код ЄДРПОУ 37573796)

про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (надалі позивач, ОСОБА_1 ) до Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району (надалі відповідач, УСЗН ЗМР по Дніпровському району), в якій позивач просить суд: 1) визнати протиправним рішення Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району від 31.05.2023 про відмову у призначенні ОСОБА_1 компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі ОСОБА_2 ; 2) зобов`язати Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району призначити ОСОБА_1 компенсацію як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі ОСОБА_2 .

У позовній заяві зазначено наступне: «… І.Викладення фактичних обставин справи: Позивач ОСОБА_1 здійснює догляд та надає соціальні послуги на непрофесійній основі своїй матері ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка проживає з ним за адресою АДРЕСА_2 та відповідно до висновку МСЕК від 16.02.2023 р. є інвалідом першої групи по зору та потребує постійної сторонньої допомоги. Позивач звернулася до Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району (надалі - УСЗН) з заявою та документами для призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка проживає за адресою: АДРЕСА_3 . 02.05.2023 співробітниками УСЗН складено Акт обстеження сім`ї №б/н, в якому зроблено висновок-рекомендацію про призначення (не призначення) компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, відповідно до якого ОСОБА_2 не потребує постійного стороннього догляду. Даний акт було складено на підставі висновку про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, в якому було зазначено, що сума балів індивідуальних потреб складає 84 бали, тому ОСОБА_2 не потребу постійного стороннього догляду, відповідно позивач не має права на державну соціальну допомогу. ОСОБА_1 не погодився із даним актом та за його заявою від 22.05.2023р. співробітниками УСЗН повторно 29.05.2023 р. було складено Акт обстеження сім`ї №357, в якому зроблено висновок-рекомендацію про призначення (не призначення) компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, відповідно до якого ОСОБА_2 не потребує постійного стороннього догляду. Даний акт було складено на підставі висновку про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, в якому вже було зазначено, що сума балів індивідуальних потреб складає 93,5 бали, тому ОСОБА_2 не потребу постійного стороннього догляду, відповідно позивач не має права на державну соціальну допомогу. 31.05.2023 відповідачем було прийнято рішення відповідно до якого відмолено у призначенні компенсації, оскільки сума балів індивідуальних потреб становить більше ніж 54 бали. Вважаємо дане рішення відповідача про відмову позивачу у призначенні компенсації як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, протиправним та таким, що підлягає скасуванню. ІІ.Нормативне обґрунтування позовних вимог: … Підставою для відмови позивачу у призначенні компенсації слугувало те, що за результатами обстеження житлово-побутових умов встановлено, що ОСОБА_2 не потребує надання соціальних послуг. Проте, згідно із довідкою до акта МСЕК від 16.02.2023р. Серія 12 ААГ №157337 ОСОБА_2 , є інвалідом першої групи по зору безстроково та потребує постійної сторонньої допомоги. Відповідно до індивідуальної програми реабілітації інваліда №396 від 16.02.2023 ОСОБА_2 має 2-й ступінь обмеження до обслуговування, тобто здатність до самообслуговування з використанням допоміжних засобів та за допомогою інших осіб, а також 3-й ступінь обмеження орієнтації, тобто нездатність до орієнтації (дезорієнтація). Отже, ОСОБА_2 потребує постійного стороннього догляду та допомоги. Відповідно до акту встановлення факту здійснення догляду за особою №360 від 25.07.2023р., виданого Департаментом соціального захисту населення Запорізької міської ради, позивач ОСОБА_1 здійснює постійну сторонню допомогу ОСОБА_2 . Як слідує із приписів п.14 Порядку №859 для підтвердження факту спільного проживання з особою, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, та догляду за нею складається акт про проведення обстеження сім`ї фахівцями уповноваженого органу. Форма акта про проведення обстеження сім`ї затверджується Мінсоцполітики. Якщо фізична особа надає соціальні послуги за місцем проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, але має інше зареєстроване місце проживання, обстеження сім`ї для встановлення факту догляду є обов`язковим. Наказом Міністерства соціальної політики України №37 від 29.01.2021 «Про затвердження форм документів, необхідних для призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі» затверджено форму акта про проведення обстеження сім`ї. При цьому основними положеннями такого акту є відомості про те, що особа, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі: проживає/не проживає разом із фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі; періодичні надання соціальних послуг та висновок-рекомендація про призначення (не призначення) компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. Таким чином, питання наявності порушень функцій організму, через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися, і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі, не можуть вирішуватися під час складання акта про проведення обстеження сім`ї. За таких умов висновок відповідача про те, що ОСОБА_2 є здатною до самообслуговування та може задовольняти потреби без допомоги сторонніх осіб є помилковим, сформований всупереч Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, а також із порушенням наказу Міністерства соціальної політики України №37 від 29.01.2021 «Про затвердження форм документів, необхідних для призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі». Водночас, саме наявність виданої довідки до акта МСЕК від 16.02.2023р. Серія 12 ААГ №157337 засвідчує, що ОСОБА_2 , є інвалідом першої групи по зору безстроково та потребує постійної сторонньої допомоги, а індивідуальна програми реабілітації інваліда №396 від 16.02.2023, в якій зазначено, що ОСОБА_2 має 2-й ступінь обмеження до обслуговування, тобто здатність до самообслуговування з використанням допоміжних засобів та за допомогою інших осіб, а також 3-й ступінь обмеження орієнтації, тобто нездатність до орієнтації (дезорієнтація), засвідчує неможливість ОСОБА_2 самообслуговуватися, а також її потребу в соціальній послузі. Отже, що відмова УСЗН не ґрунтується на вимогах закону. …».

Позивач підтримав позовну заяву.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено наступне: «… Ознайомившись з позовними вимогами, Управління повідомляє, що не визнає адміністративний позов повністю, вважає його безпідставним і необґрунтованим і надає наступні пояснення, які обґрунтовують відзив на адміністративний позов у даній справі. По-перше, рішенням Запорізької міської ради від 07.12.2022 №71 «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради» управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району припиняється шляхом ліквідації. Правонаступником є Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради. Таким чином, всі повноваження та особові справи щодо призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі передані до Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради. На сьогоднішній день в Управлінні працює лише ліквідаційна комісія, склад якої затверджено рішенням Запорізької міської ради від 07.12.2022 №71. … По-друге, ретельно вивчивши копії документів, які надав до суду Позивач, необхідно зазначити, що деякі документи не відповідають вимогам до їх заповнення. Відповідно до пункту 7 «Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації №157-1/о «Виписка з акта огляду медико-соціальною експертною комісією», затвердженої наказом Міністерства охорони здоров`я України 30.07.2012р. №577, кожна частина форми №157-1/о підписується головою МСЕК (підпис розшифровується) і засвідчується печаткою МСЕК. Довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією серія 12 ААГ №157337, копія якої надана Позивачем, не засвідчена печаткою, що є грубим порушенням вимог до заповнення бланків суворого обліку. Абзацем 14 пункту 2.7.9 Порядку складання форм індивідуальної програми реабілітації інваліда, дитини-інваліда, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 08.10.2007 №623 індивідуальну програму реабілітації підписує голова МСЕК (ЛКК), реабілітолог та інші члени МСЕК (ЛКК), проставляється печатка та дата заповнення ІПР. Індивідуальна програма реабілітації інваліда №396 від 16.02.2023р., як вбачається з її копії, знову ж таки не засвідчена печаткою, як того вимагає законодавство України. Таким чином, документи, на які посилається Позивач у своєму позові, як на доказову базу питання необхідності здійснення стороннього догляду за гр. ОСОБА_2 , є нікчемними. По-третє, постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року №859 затверджено «Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі» (далі - Порядок). … Гр. ОСОБА_1 звернувся до Управління із заявою та документами для призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. На виконання вимог Порядку спеціалістами Управління спільно із сімейним лікарем було проведено комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг та складено Висновок про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, згідно якого гр. ОСОБА_2 не потребує надання соціальних послуг з догляду, набрала 84 бали відповідно до Показників, за якими здійснюється комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг. На підставі цих документів спеціалістом Управління було складено Акт проведення обстеження сім`ї від 02.05.2023р., в якому було повторно зазначено, що згідно висновку про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, гр. ОСОБА_2 не потребує надання соціальних послуг з догляду. Позивач, не погодившись із вищезазначеними документами, які були складені спеціалістами відповідно до вимог Порядку, подав заяву про проведення повторного обстеження. На виконання вимог Порядку спеціалістами Управління спільно із сімейним лікарем було проведено повторне комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг та складено Висновок про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, згідно якого гр. ОСОБА_2 не потребує надання соціальних послуг з догляду, набрала 93,5 бали відповідно до Показників, за якими здійснюється комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг. На підставі цих документів спеціалістом Управління було складено Акт проведення обстеження сім`ї від 29.05.2023р., в якому було повторно зазначено, що згідно висновку про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, гр. ОСОБА_2 не потребує надання соціальних послуг з догляду. Рішенням про призначення/перерахунок компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі від 31.05.2023 року гр. ОСОБА_1 було відмовлено у призначенні компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. Таким чином, спеціалістами Управління разом із сімейними лікарем складено документи, на підставі яких, відповідно до вимог Порядку, Позивачеві відмовлено у призначенні компенсації. До того ж, у своєму позові Позивач посилається на Інструкцію щодо заповнення форми первинної облікової документації №080-2/о «Висновок про наявність когнітивних порушень у громадян похилого віку, унаслідок яких вони потребують надання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі», але до позову такий висновок не прикладає, якщо він у нього є. Стосовно Акту встановлення факту здійснення догляду за особою №360 від 25.07.2023 цей Акт, відповідно до вимог Правил перетинання державного кордону України, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995р. №57, складається у довільній формі (в даному випадку форма Акту затверджена наказом Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради від 19.06.2023р. №01-25/50р) і використовується виключно в цілях перетину державного кордону України у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану. Тобто, цей Акт ніяким чином не впливає на призначення/не призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. Таким чином, гр. ОСОБА_1 було цілком правильно, правомірно та законно відмовлено у призначенні компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. Підстави для скасування рішення Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району від 31.05.2023р. про відмову у призначенні ОСОБА_1 компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі ОСОБА_2 відсутні. …».

Відповідач проти позовної заяви заперечував.

Позивачем подано до суду відповідь на відзив на позовну заяву, в якій зазначено: «… Щодо довідки до акта МСЕК та індивідуальної програми реабілітації інваліда: Згідно із довідкою до акта МСЕК від 16.02.2023р. Серія 12 ААГ №157337 ОСОБА_2 , є інвалідом першої групи по зору безстроково та потребує постійної сторонньої допомоги. Відповідно до індивідуальної програми реабілітації інваліда №396 від 16.02.2023 ОСОБА_2 має 2-й ступінь обмеження до обслуговування, тобто здатність до самообслуговування з використанням допоміжних засобів та за допомогою інших осіб, а також 3-й ступінь обмеження орієнтації, тобто нездатність до орієнтації (дезорієнтація). Довідка до акта МСЕК від 16.02.2023р. Серія 12 ААГ №157337 та індивідуальна програма реабілітації інваліда №396 від 16.02.2023, містять всі необхідні реквізити, в тому числі печатки, але на копія цих документів, які надавалися до суду разом із позовною заявою, у зв`язку із слабким відтиском печатки, майже не видно, тому на підтвердження наявності печаток на вказаних документах, позивач надає фотокопії цих документів, кращої якості. Щодо висновків про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг. 02.05.2023 співробітниками УСЗН складено Акт обстеження сім`ї №б/н, в якому зроблено висновок-рекомендацію про призначення (не призначення) компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, відповідно до якого ОСОБА_2 не потребує постійного стороннього догляду. Даний акт було складено на підставі висновку про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, в якому було зазначено, що сума балів індивідуальних потреб складає 84 бали, тому ОСОБА_2 не потребу постійного стороннього догляду, відповідно позивач не має права на державну соціальну допомогу. ОСОБА_1 не погодився із даним актом та за його заявою від 22.05.2023р. співробітниками УСЗН повторно 29.05.2023 р. було складено Акт обстеження сім`ї №357, в якому зроблено висновок-рекомендацію про призначення (не призначення) компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, відповідно до якого ОСОБА_2 не потребує постійного стороннього догляду. Даний акт було складено на підставі висновку про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, в якому вже було зазначено, що сума балів індивідуальних потреб складає 93,5 бали, тому ОСОБА_2 не потребу постійного стороннього догляду, відповідно позивач не має права на державну соціальну допомогу. Тобто, судячи з даних висновків про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, ОСОБА_2 яка інвалідом І групи по зору безстроково, відповідно до індивідуальної програми реабілітації інваліда №396 від 16.02.2023 має 2-й ступінь обмеження до обслуговування, тобто здатність до самообслуговування з використанням допоміжних засобів та за допомогою інших осіб, а також 3-й ступінь обмеження орієнтації, тобто нездатність до орієнтації (дезорієнтація), та потребує постійної сторонньої допомоги, протягом 27 днів одужала, оскільки 02.05.2023 сума балів індивідуальних потреб ОСОБА_2 складала 84 бали, а 29.05.2023 - вже 93,5 бали. Дані висновки не можуть прийматися до уваги, оскільки вони суперечать не тільки один одному, а й таким основним документам інваліда як, довідці до акта МСЕК від 16.02.2023р. Серія 12 ААГ №157337 та індивідуальна програма реабілітації інваліда №396 від 16.02.2023, в яких чітко зазначено, що ОСОБА_2 яка інвалідом І групи по зору безстроково, відповідно до індивідуальної програми реабілітації інваліда №396 від 16.02.2023 має 2-й ступінь обмеження до обслуговування, тобто здатність до самообслуговування з використанням допоміжних засобів та за допомогою інших осіб, а також 3-й ступінь обмеження орієнтації, тобто нездатність до орієнтації (дезорієнтація), та потребує постійної сторонньої допомоги. Отже, ОСОБА_2 потребує постійного стороннього догляду та допомоги, тому відмова УСЗН є протиправною. Таким чином, позовна заява ОСОБА_1 є обґрунтованою та підлягає задоволенню. …».

Відповідачем подано до суду заперечення (на відповідь на відзив), в якому зазначено наступне: «… Відповідно до Постанови КМУ від 23.09.2020 №859 «Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі», якою затверджений Порядок подання та оформлення документів, призначення виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (далі Порядок №859), ступінь залежності особи, яка потребує надання соціальних послуг, від сторонньої допомоги визначається оптимальним для конкретної ситуації методом: опитування особи, яка потребує надання соціальних послуг, членів її сім`ї, законних представників; здійснення фахівцями уповноваженого органу безпосереднього спостереження за особою, яка потребує надання соціальних послуг. Особа, яка подала заяву на отримання догляду відповідає на поставлені запитання, а лікар фіксує показники за якими здійснюється комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг в анкеті. Отже вивчення питання щодо можливості виконання особою, яка потребує надання соціальних послуг, різних видів життєдіяльності здійснюється за допомогою анкетування, яке проводиться з використанням шкали оцінки можливості виконання елементарних дій та шкали оцінки можливості виконання складних дій з метою визначення: залежності від будь-якої сторонньої допомоги (фізичної, психологічної, нагляду); можливості самостійно задовольняти свої основні життєві потреби; ступеня залежності та передбачуваної тривалості індивідуальної потреби у сторонній допомозі, причин, що її викликають. Тобто в обраних позиціях відображені реальні дії особи, яка потребує надання соціальних послуг. За шкалою оцінки можливості виконання елементарних дій оцінюється повсякденна діяльність особи, яка потребує надання соціальних послуг, за допомогою 10 критеріїв, що стосуються сфери самообслуговування та можливості пересуватися. Оцінка рівня виконання елементарних дій проводиться за сумою балів, визначених для кожної особи, яка потребує надання соціальних послуг, за кожним із розділів цієї шкали. Гр. ОСОБА_1 звернувся до Управління із заявою та документами для призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. На виконання вимог Порядку спеціалістами Управління спільно із сімейним лікарем було проведено комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг та складено Висновок про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, згідно якого гр. ОСОБА_2 не потребує надання соціальних послуг з догляду, набрала 84 бали відповідно до Показників, за якими здійснюється комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг. На підставі цих документів спеціалістом Управління було складено Акт проведення обстеження сім`ї від 02.05.2023р., в якому було повторно зазначено, що згідно висновку про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, гр. ОСОБА_2 не потребує надання соціальних послуг з догляду. Позивач, не погодившись із вищезазначеними документами, які були складені спеціалістами відповідно до вимог Порядку, подав заяву про проведення повторного обстеження. На виконання вимог Порядку спеціалістами Управління спільно із сімейним лікарем було проведено повторне комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг та складено Висновок про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, згідно якого гр. ОСОБА_2 не потребує надання соціальних послуг з догляду, набрала 93,5 бали відповідно до Показників, за якими здійснюється комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг. На підставі цих документів спеціалістом Управління було складено Акт проведення обстеження сім`ї від 29.05.2023р., в якому було повторно зазначено, що згідно висновку про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, гр. ОСОБА_2 не потребує надання соціальних послуг з догляду. Рішенням про призначення/перерахунок компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі від 31.05.2023 року гр. ОСОБА_1 було відмовлено у призначенні компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. Таким чином, спеціалістами Управління разом із сімейними лікарем складено документи, на підставі яких, відповідно до вимог Порядку, Позивачеві відмовлено у призначенні компенсації. Таким чином, гр. ОСОБА_1 було цілком правильно, правомірно та законно відмовлено у призначенні компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. Підстави для скасування рішення Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району від 31.05.2023р. про відмову у призначенні ОСОБА_1 компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі ОСОБА_2 відсутні. …».

Ухвалою судді від 09.10.2023 в адміністративній справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

Відповідно до Паспорту громадянина України НОМЕР_2 місце проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстровано за адресою: АДРЕСА_2 .

Згідно з Паспортом громадянина України НОМЕР_3 місце проживання ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстровано за адресою: АДРЕСА_2 .

За Свідоцтвом про народження НОМЕР_4 ОСОБА_2 є мати ОСОБА_1 .

У Довідці до акта огляду медико-соціальною експертною комісією серії 12 ААГ за №157337 зазначено: «… 1.Запоріжжя; 2.Нейроофтальмалогічна МСЕК; … 4. ОСОБА_2 ; 5.Дата народження ІНФОРМАЦІЯ_2 ; 6.Дата огляду 16.02.2023; 7.Огляд інваліда первинний; 8.Група інвалідності перша «Б» по зору; 9.Причина інвалідності загальне захворювання; 10.Інвалідність встановлена на строк до безстроково; 11.Дата чергового переогляду не підлягає; 12.Висновок про умови та характер праці потребує постійної сторонньої допомоги; 13.Рекомендаційні заходи щодо відновлення працездатності спост. у окуліста, сім. лікаря; 14.Підстава: акт огляду МСЕК №227; 15.Дата16.02.2023. …».

В Акті встановлення факту здійснення догляду за особою від 25.07.2023 за №360, який містить відтиск печатки Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради, зазначено, зокрема: «… VІ.Висновок робочої групи: Під час складання акту встановлено: ОСОБА_1 здійснює постійну сторонню допомогу ОСОБА_2 …».

У Рішенні про призначення/перерахунок компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі від 31.05.2023, прийнятому УСЗН ЗМР по Дніпровському району (надалі рішення Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району від 31.05.2023 про відмову у призначенні ОСОБА_1 компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі ОСОБА_2 ), зазначено: «… ЗАЯВНИК: ОСОБА_3 . Дата звернення: 22.05.2023. … Список пов`язаних осіб: 1. ОСОБА_4 05.12.1948. Немає права на компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. По рішенню акту обстеження матеріально-побутових умов сім`ї. …».

У листі УСЗН ЗМР по Дніпровському району від 22.06.2023 за №05-07/2444 на адресу ОСОБА_1 зазначено: «… Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району щодо Вашого звернення від 21.06.2023 повідомляє наступне. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 №859 «Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі» (зі змінами), комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, здійснюється спеціалістом управління разом із представником закладу охорони здоров`я. Якщо за результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб сума балів становить більше ніж 54 бали, особа не потребує надання соціальних послуг з догляду. 29.05.2023 під час проведення обстеження за адресою: АДРЕСА_2 , складено висновок про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг. Сума балів становить 93,5 балів. Спеціалісти управління діяли у межах своїх повноважень і у спосіб, встановлений чинним законодавством України, при цьому діяли неупереджено та добросовісно. У разі незгоди з відповіддю або наданими роз`ясненнями Ви маєте право на оскарження згідно чинного законодавства. …».

Судом досліджено: Висновки про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг; Акт проведення обстеження сім`ї від 29.05.2023 за №357; Акт проведення обстеження сім`ї від 02.05.2023 за №б/н; Пенсійне посвідчення № НОМЕР_5 ; Індивідуальну програму реабілітації інваліда №396 від 16.02.2023; інші документи наявні у матеріалах даної адміністративної справи.

При вирішенні спору по суті суд виходить з зазначеного вище та викладеного нижче.

Згідно з п.17 ч.1 ст.1 Закону України «Про соціальні послуги» соціальні послуги це дії, спрямовані на профілактику складних життєвих обставин, подолання таких обставин або мінімізацію їх негативних наслідків для осіб/сімей, які в них перебувають. Особі/сім`ї можуть надаватися одна або одночасно декілька соціальних послуг.Порядокорганізації надання соціальних послуг затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.6 ст.13 Закону України «Про соціальні послуги» фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, можуть надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачам соціальних послуг з числа членів своєї сім`ї, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права і обов`язки та є: 1) особами з інвалідністю I групи; 2) дітьми з інвалідністю; 3) громадянами похилого віку з когнітивними порушеннями; 4) невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися; 5) дітьми, яким не встановлено інвалідність, але які є хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежні), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги. Перелік зазначених тяжких захворювань, розладів, травм, станів дітей, яким не встановлено інвалідність, затверджує Кабінет Міністрів України.

За ч.7 ст.13 Закону України «Про соціальні послуги» фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, виплачується компенсація за догляд. Розмір компенсації за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності на непрофесійній основі, незалежно від кількості осіб, за якими здійснюється догляд, розраховується як різниця між прожитковим мінімумом на одну особу в розрахунку на місяць, встановленим законом на 1 січня календарного року, в якому надаються соціальні послуги, та середньомісячним сукупним доходом фізичної особи - надавача соціальної послуги за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення із заявою про згоду надавати соціальні послуги. Середньомісячний сукупний дохід фізичної особи - надавача соціальної послуги визначається шляхом автоматизованого обміну наявними даними між інформаційно-телекомунікаційними системами органів влади, підприємств, установ, організацій та обчислюється шляхом ділення середньомісячного сукупного доходу її сім`ї на кількість членів сім`ї, які включаються до її складу.Методика обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`їзатверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення. Розмір компенсації за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі, визначається з розрахунку 70 відсотків мінімальної заробітної плати у погодинному розмірі за одну годину догляду за однією особою, але не більше 360 годин на місяць. Компенсація за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі, виплачується фізичним особам - надавачам соціальних послуг, які не перебувають у трудових відносинах, не є фізичними особами - підприємцями, не провадять незалежної професійної діяльності (наукової, літературної, артистичної, художньої, освітньої або викладацької, а також медичної, юридичної практики, у тому числі адвокатської, нотаріальної діяльності тощо), не перебувають на обліку як безробітні. Компенсація за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі, виплачується відповідно до тристороннього договору про надання соціальних послуг з догляду, що укладається у письмовій формі між фізичною особою - надавачем соціальних послуг з догляду, отримувачем соціальних послуг з догляду або його законним представником та структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчих органів міської ради міст обласного значення, рад об`єднаних територіальних громад. Однією з істотних умов такого договору є кількість годин надання соціальних послуг з догляду на місяць. У разі введення надзвичайного або воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях компенсація за догляд, передбачена цією частиною, особам із числа внутрішньо переміщених осіб за новим місцем їх проживання/перебування разом із особами, за якими вони здійснюють догляд, призначається і виплачується в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації за доглядзатверджує Кабінет Міністрів України.

Як зазначено у ч.1 ст.11 Закону України «Про соціальні послуги», до уповноважених органів системи надання соціальних послуг належать: 1) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення; 2) Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації; 3) виконавчі органи міських рад міст обласного значення, рад об`єднаних територіальних громад.

Згідно з ч.1 ст.21 Закону України «Про соціальні послуги» рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів приймає структурний підрозділ з питань соціального захисту населення уповноважених органів системи надання соціальних послуг, передбаченихпунктами 2і3частини першої статті 11 цього Закону. Рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг надавачами соціальних послуг недержавного сектору приймає відповідний надавач. (…).

Відповідно до ч.2 ст.21 Закону України «Про соціальні послуги» рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг приймається протягом 10 робочих днів з дня одержання заяви, звернення, повідомлення про надання соціальних послуг за результатами оцінювання потреб особи/сім`ї у соціальних послугах. (…).

За п.2 «Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі», затвердженого 23.09.2020 постановою Кабінету Міністрів України №859 (надалі «Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі»), компенсація не призначається: 1) фізичним особам, які надають соціальні послуги особам, зазначеним упункті 1цього Порядку, якщо такі особи отримують: соціальні послуги з догляду вдома, паліативного, стаціонарного догляду; виплати на догляд відповідно до Законів УкраїниПро загальнообов`язкове державне соціальне страхування,Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю,Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб,Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю(крім осіб з інвалідністю з дитинства I групи); 2) фізичним особам, які надають соціальні послуги та отримують допомогу на догляд відповідно доЗакону УкраїниПро психіатричну допомогу; 3) фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на професійній основі.

Як зазначено у п.6 «Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі», для отримання компенсації фізичною особою, яка надає соціальні послуги, подаються до уповноваженого органу заява про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та документи/відомості у паперовій або електронній формі, зазначені впункті 7цього Порядку. (…).

Згідно з п.7 «Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі» призначення і виплата компенсації здійснюються уповноваженим органом з місяця подання фізичною особою, яка надає соціальні послуги, таких документів: 1) у паперовій формі: заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі; заяви про згоду отримувати соціальні послуги; копії свідоцтва про народження дитини (у разі надання дитині соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі); декларації про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім`ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики. У декларації також зазначається інформація про склад сім`ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги; копії довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (для осіб з інвалідністю); висновку лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді громадян похилого віку внаслідок когнітивних порушень за формою, затвердженою МОЗ; висновку лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді невиліковно хворих осіб, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися, за формою, затвердженою МОЗ; копіїмедичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 роківза формою, затвердженою МОЗ; довідки про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу в порядку та за формою, встановленими МОЗ; копії рішення суду про обмеження цивільної дієздатності або визнання недієздатною особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена); копії рішення суду або органу опіки та піклування про призначення опікуна або піклувальника особі, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (для опікунів або піклувальників). Копії поданих документів засвідчуються посадовими особами уповноваженого органу або центру надання адміністративних послуг, який прийняв заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги; 2) в електронній формі: заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі; заяви про згоду отримувати соціальні послуги; декларації про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім`ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики. У декларації також зазначається інформація про склад сім`ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги, та відомості про членів її сім`ї (прізвище, власне ім`я та по батькові (за наявності), сімейний стан, число, місяць і рік народження, серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України чи документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства), документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, внесені до паспорта громадянина України; відомостей про свідоцтво про народження дитини (серія, номер, дата видачі, прізвище, власне ім`я та по батькові (за наявності) дитини, прізвище, власне ім`я та по батькові (за наявності) батьків); сканованих копій документів, зазначених вабзацах шостому - дванадцятомупідпункту 1 цього пункту, з урахуванням категорії особи, яка потребує надання соціальних послуг. Якщо в державних електронних інформаційних ресурсах наявні необхідні відомості, відповідні документи/копії не подаються. Зазначені відомості, необхідні для призначення компенсації, отримуються органом, що приймає рішення про призначення компенсації: через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів; через інформаційні системи або бази даних; шляхом надіслання запитів до власників (розпорядників) зазначених відомостей. На заяви та відомості, що подаються в електронній формі, накладаються електронні підписи, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів фізичної особи, яка надає соціальні послуги, та особи/законного представника особи, яка потребує надання соціальних послуг. Уповноважений орган перевіряє подані/надіслані фізичною особою, яка надає соціальні послуги, документи/відомості, зазначає кількість прийнятих документів, порядковий номер заяви, дату її реєстрації, кількість неподаних документів, які необхідно подати, і дату, до якої такі документи повинно бути подано. Повідомлення про прийняття заяви з пакетом документів видається особисто фізичній особі, яка надає соціальні послуги, під час їх подання або надсилається протягом одного робочого дня з дати подання заяви на поштову адресу або адресу електронної пошти такої особи. Якщо заява з пакетом документів надсилається поштою, днем подання заяви вважається дата відправлення, зазначена на календарному штемпелі. Якщо до заяви не додано всіх необхідних документів, уповноважений орган протягом трьох робочих днів із дати отримання заяви надсилає на поштову адресу або адресу електронної пошти фізичної особи, яка надає соціальні послуги, повідомлення про те, що документи потрібно подати. Якщо документи подано не пізніше ніж через один місяць з дня отримання повідомлення, днем подання заяви вважається день її прийняття уповноваженим органом або відправлення поштою. Уповноважений орган протягом двох робочих днів після отримання заяв про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги здійснює комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, за показниками згідно здодатком. Комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, здійснюється фахівцями уповноваженого органу разом із представниками закладу охорони здоров`я, надавачів соціальних послуг із залученням особи, яка потребує надання соціальних послуг, та/або її законного представника. За результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, уповноваженим органом готується висновок за формою згідно здодатком. Особа потребує надання соціальних послуг, якщо за результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, їй установлено IV чи V групу рухової активності.

У п.10 «Положення про медико-соціальну експертизу», затвердженого 03.12.2009 постановою Кабінету Міністрів України №1317, зазначено: «10.Залежно від ступеня, виду захворювання та групи інвалідності утворюються такі комісії: 1) загального профілю; 2) спеціалізованого профілю. Комісія складається з представників МОЗ, Мінсоцполітики, Міноборони, закладів охорони здоров`я МВС, Пенсійного фонду України, а також військово-медичної служби СБУ та військово-медичного підрозділу Служби зовнішньої розвідки у разі розгляду медичних справ стосовно потерпілих на виробництві чи пенсіонерів з числа військовослужбовців СБУ або Служби зовнішньої розвідки. У проведенні медико-соціальної експертизи беруть участь також представники органів державної служби зайнятості та у разі потреби - працівники науково-педагогічної та соціальної сфери. До складу комісії входить не менше трьох лікарів за спеціальностями, перелік яких затверджується МОЗ з урахуванням профілю комісії, а також спеціаліст з реабілітації, лікар-психолог або психолог. Порядок участі представників органів державної служби зайнятості та інших працівників соціальної сфери затверджується МОЗ за погодженням з Мінсоцполітики».

Відповідно до ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом вивчено: «Показники, за якими здійснюється комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг», які є Додатком до «Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі»; «Державний стандарт догляду вдома», затверджений 13.11.2013 наказом Міністерства соціальної політики України №760, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.11.2013 за №1990/24522, та інші норми права, які стосуються даного публічно-правового спору.

Як свідчать матеріали справи, ОСОБА_2 відповідно до Довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією серії 12 ААГ за №157337, Індивідуальної програми реабілітації інваліда №396 від 16.02.2023 потребує постійної сторонньої допомоги.

Водночас, за результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, їй не установлено IV чи V групу рухової активності, а отже не потребує надання соціальних послуг.

Відповідачем не надано до суду доказів протиправності Довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією серії 12 ААГ за №157337, Індивідуальної програми реабілітації інваліда №396 від 16.02.2023.

Суд приймає до уваги зазначене у Довідці до акта огляду медико-соціальною експертною комісією серії 12 ААГ за №157337, Індивідуальній програмі реабілітації інваліда №396 від 16.02.2023, оскільки вважає більш компетентною медико-соціальну експертну комісію у питанні визначення стану здоров`я ОСОБА_2 та особливих потреб особи з інвалідністю.

З огляду на приписи ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що рішення Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району від 31.05.2023 про відмову у призначенні ОСОБА_1 компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі ОСОБА_2 , прийнято не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є не правомірним і підлягає скасуванню.

Суд вважає за можливе зобов`язати Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району призначити ОСОБА_1 компенсацію як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі ОСОБА_2 .

Уст.19 Конституції Українизазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1ст.9 КАС України).

Відповідно дост.77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене вище, позовна заява позивача є обґрунтованою і підлягає задоволенню. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Оскільки відповідачем у справі було УСЗН ЗМР по Дніпровському району, то за рахунок його бюджетних асигнувань мають бути стягнуті на користь позивача понесені ним судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у сумі 858 грн. 88 коп. (позовну заяву подано до суду в електронній формі).

При цьому, надмірно сплачений позивачем судовий збір у сумі 214 грн. 72 коп. має бути йому повернутий з Державного бюджету України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) до Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району (бульвар Вінтера, буд.14, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69096; код ЄДРПОУ 37573796) про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним рішення Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району від 31.05.2023 про відмову у призначенні ОСОБА_1 компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі ОСОБА_2 .

Зобов`язати Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району призначити ОСОБА_1 компенсацію як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі ОСОБА_2 .

Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району (бульвар Вінтера, буд.14, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69096; код ЄДРПОУ 37573796) судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у сумі 858 грн. 88 коп.

Повернути ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) з Державного бюджету України сплачений 02.10.2023 платіжним документом №1217182053 судовий збір у частині у сумі 214 грн. 72 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення складено 08.11.2023.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2023
Оприлюднено10.11.2023
Номер документу114763088
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —280/8226/23

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Постанова від 19.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 25.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 25.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Рішення від 08.11.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні