РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
08 листопада 2023 року м. Рівне№460/18356/23
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді С.М. Дуляницька, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "КМ ЕНЕРДЖІ" доГоловного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинення певних дій, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "КМ Енерджі" (далі - позивач) звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області (далі - відповідач), в якому просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Рівненській області від 04.07.2023 № 104-Р/Л в частині анулювання ТОВ "КМ Енерджі" ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним №17160314202100001 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м.Рівне, вул.Київська, 92-М, АЗС; №17140314202000077 з терміном дії з 30.12.2020 по 30.12.2025, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, Сарненський район, м.Сарни, вул.Белгородська, 40, АЗС; та №17160314202100003 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м.Рівне, вул.Курчатова, 24-Б, АЗС;
2) зобов`язати Головне управління ДПС Рівненській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) щодо анулювання ТОВ "КМ Енерджі" ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним за реєстраційними номерами: №17160314202100001 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м.Рівне, вул.Київська, 92-М, АЗС; №17140314202000077 з терміном дії з 30.12.2020 по 30.12.2025, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, Сарненський район, м.Сарни, вул.Белгородська, 40, АЗС; та №17160314202100003 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м.Рівне, вул.Курчатова, 24-Б, АЗС та поновити відповідну інформацію щодо дії ліцензій.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що дії відповідача щодо анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним є протиправними, адже позивачем для отримання ліцензій подано всі визначені законом документи, у зв`язку з чим ліцензії були законно видана відповідачем. Вказав, що прийняте Головним управлінням ДПС у Рівненській області розпорядження від № 104-Р/Л від 04.07.2023 року (в частині, що стосується позивача) про анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним істотним чином порушує права ТОВ "КМ Енерджі", адже з моменту отримання товариством спірного розпорядження ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним вважаються недійсними, а тому позивач фактично позбавлений можливості здійснювати господарську діяльність.
Відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому зазначає, що листом від 19.06.2023 № 2115/1/3.2-23а Державна служба з питань праці повідомила, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися таким органом. Стосовно ліцензії за реєстраційним номером №17140314202000077 не надано дозволи № 198.20.56, №0208.19.56, №0207.19.56 на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що є підставою для видачі ліцензій на роздрібну торгівлю пальним на адресу Рівненська обл., Сарненський район, м.Сарни, вул. Бєлгородська, 40, АЗС № 6.
На ліцензію за реєстраційним номером 17160314202100001 не надано дозвіл № 198.20.56, №0208.19.56, №0207.19.56 на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що є підставою для видачі ліцензій на роздрібну торгівлю пальним на адресу Рівненська обл., м.Рівне, вул.Київська, 92-М, АЗС № 8.
На ліцензію за реєстраційним номером №17160314202100003 відсутні дозволи на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що є підставою для видачі ліцензій на роздрібну торгівлю пальним.
Просить у задоволенні позовних вимог відмовити.
27.07.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю "КМ Енерджі" до пред`явлення позову звернулося до суду із заявою про забезпечення позову.
Ухвалою суду від 28.07.2023 № ЗД/460/8/23 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "КМ Енерджі" про забезпечення позову задоволено. Зупинено дію розпорядження Головного управління ДПС в Рівненській області № 104-Р/Л від 04.07.2023 в частині анулювання Товариству з обмеженою відповідальністю "КМ Енерджі" ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним № 17160314202100001 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м.Рівне, вул.Київська, 92-М, АЗС; № 17140314202000077 з терміном дії з 30.12.2020 по 30.12.2025, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, Сарненський район, м.Сарни, вул.Белгородська, 40, АЗС; та № 17160314202100003 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м.Рівне, вул.Курчатова, 24-Б, АЗС.
Ухвалою від 18.08.2023 роз`яснено ухвалу Рівненського окружного адміністративного суду від 28.07.2023 № ЗД/460/23.
Ухвалою від 03.08.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "КМ Енерджі" є суб`єктом господарювання, основним видом діяльності якого є роздрібна торгівля пальним (КВЕД 47.30) (а.с.18-19).
В електронний кабінет платника податків товариству з обмеженою відповідальністю "КМ Енерджі" надійшли витяги з розпорядження № 104-Р/Л від 04.07.2023 року, якими позивачу повідомлено, що відповідно до статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального зобов`язано ГУ ДПС у Рівненській області анулювати ліцензії реєстраційні номери №17160314202100001, №17140314202000077 та №17160314202100003 (а.с.20-25).
Підставою анулювання позивачу ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, є отриманням від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами.
Вважаючи оскаржуване розпорядження відповідача в частині анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Контролюючими органами, згідно із пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України, є: податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Відповідно до пп. 19-1.1.14, 19-1.1.16, 19-1.1.17 п. 19-1.1 ст. 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють контроль у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів, контроль за їх цільовим використанням, забезпечують міжгалузеву координацію у цій сфері; здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального; проводять роботу щодо боротьби з незаконним виробництвом, переміщенням, обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального.
Контроль за дотриманням норм Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України (ст. 16 Закону).
Порядок видачі, анулювання ліцензій на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального встановлено Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР (далі - Закон № 481).
Згідно зі статтею 1 Закону № 481 ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта підприємницької діяльності на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
Статтею 15 Закону № 481 (в редакції, яка діяла на дату видачі позивачу ліцензій) було визначено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.
Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в податкових органах.
Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
Після видачі/призупинення/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/призупинення/анулювання відповідної ліцензії.
Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів (щодо пального - не пізніше 20 календарних днів) з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови з посиланням на відповідні норми законодавства.
Наведені положення норм права свідчать про те, що для здійснення господарської діяльності, зокрема, з роздрібної торгівлі пальним, суб`єкт господарювання має отримати ліцензію на здійснення такої діяльності. При чому, у статті 15 Закону № 481 (в редакції на дату звернення з заявами про видачу ліцензій) визначений вичерпний перелік документів, що подається разом із заявою про отримання ліцензії.
Позивач вказує, що до заяви на отримання ліцензії було надано визначений перелік документів:
І. До заяви на видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: України, Рівненська область, Сарненський район, м.Сарни, вул. Белгородська, 40, АЗС позивач надав:
1)Платіжне доручення від 15.12.2020 № 76 на суму 2000 грн.;
2)Копію договору оренди від 01.10.2020 з додатком;
3)Копію договору суборенди нерухомого майна від 01.05.2020 з додатком;
4)Копію договору суборенди частини земельної ділянки від 01.05.2020 з додатком;
5)Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
6)Дозвіл № 198.20.56.
ІІ. До заяви на видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: України, Рівненська область, м.Рівне, вул .
Київська, 92-М, АЗС позивач надав:
1.Платіжне доручення від 30.12.2020 № 92 на суму 2000 грн.;
2.Копію договору оренди земельної ділянки від 01.05.2020;
3.Копію договору оренди нерухомого майна від 01.05.2020 з додатком;
4.Копію свідоцтва про право власності № 34515824 від 04.03.2015;
5.Копію витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 345160002 від 04.03.2015;
6.Копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію № 209293154 від 18.05.2020;
7.Копію договору суборенди частини земельної ділянки від 01.05.2020 з додатком;
8.Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
9.Дозвіл № 198.20.56.
ІІІ. До заяви на видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: України, Рівненська область, м.Рівне, вул.Курчатова 24-Б, АЗС позивач надав:
1)Платіжне доручення від 30.12.2020 № 93 на суму 2000 грн.;
2)Копію договору оренди нерухомого майна від 01.05.2020 з додатком;
3)Копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію № 182704746 від 27.09.2019;
4) Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
5)Дозвіл № 198.20.56.
За результатами розгляду наданих документів Головним управлінням ДПС у Рівненській області видано позивачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №17160314202100001 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м.Рівне, вул.Київська, 92-М, АЗС; №17140314202000077 з терміном дії з 30.12.2020 по 30.12.2025, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, Сарненський район, м.Сарни, вул.Белгородська, 40, АЗС; та №17160314202100003 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м.Рівне, вул.Курчатова, 24-Б, АЗС (а.с.44-98).
При цьому суд зауважує, що відповідно до ст. 15 Закону № 481 (в редакції станом на дату прийняття оскаржуваного розпорядження), ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі:
заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);
рішення про скасування державної реєстрації суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);
несплати чергового платежу за ліцензію;
встановлення факту незаконного використання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) марок акцизного податку (стосовно імпортерів);
встановлення факту торгівлі суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку;
рішення суду про встановлення факту переміщення суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;
порушення вимогстатті 15-3цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях;
отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами;
встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії;
встановлення факту здійснення роздрібної торгівлі через реєстратори розрахункових операцій (книги обліку розрахункових операцій), не зазначені в ліцензії;
встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії;
порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії;
відмови, без законодавчих підстав, від доступу представника контролюючого органу до проведення перевірки відповідно до вимогстатей 80,81Податкового кодексу України, на підставі акта, складеного посадовими (службовими) особами податкового органу, який засвідчує факт відмови.
Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку.
Разом з тим, питання достатності документів для здобуття права на реалізацію пального підлягає дослідженню самим же відповідачем на стадії розгляду заяви особи про надання ліцензії. Натомість, у випадку анулювання ліцензії, відповідач має керуватись положеннями статті 15 Закону № 481/95-ВР, якою передбачено вичерпний перелік підстав для таких дій податкового органу, зокрема, отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою про отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами; встановлення факту подання недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії. Аналіз цієї норми свідчить про те, що вона містить конкретні умови щодо її застосування, зокрема, наявність інформації від уповноважених органів щодо непогодження/не видання документів - копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії. Тобто інформація органу має стосуватись конкретно визначених документів та такі документи мають подаватись особою при отриманні ліцензії. Те саме стосується й підстави для анулювання ліцензії у разі встановлення факту подання недостовірних даних у документах, оскільки такі документи мають бути саме подані особою для отримання ліцензії. Тобто відповідальність суб`єкта у вигляді анулювання ліцензії може мати місце тоді, коли контролюючим органом достовірно встановлено, що конкретний документ, наявний серед інших документів, які подавались разом з заявою для отримання ліцензії, насправді не видавався відповідним органом, отже є підробленим (сфальсифікованим), або містить недостовірну інформацію. Тоді ж, коли суб`єкт взагалі не подавав певний документ, вказані норми, як підстави для анулювання ліцензії, застосовані бути не можуть.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 01.11.2022 у справі № 560/377/20 та постанові Верховного Суду від 04 травня 2023 року по справі № 380/12161/21.
Відповідач у відзиві зазначає, що листом від 19.06.2023 № 2115/1/3.2-23а Державна служба України з питань праці повідомила про відсутність дозволів на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки на адреси АЗС: Рівненська область Сарненський район, м.Сарни, вул.Белгородська, 40 АЗС № 6; м.Рівне, вул.Курчатова, 24Б, АЗС № 9; м.Рівне, вул.Київська, 92М, АЗС № 8.
Водночас суд зазначає, що відповідно до п. 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (в редакції, що діяла на дату звернення з заявами про видачу ліцензій), виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені в додатку 6, експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені вдодатку 7, здійснюються роботодавцем, виробником або постачальником на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Суд зазначає, що позивачем до заяв про отримання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним було додано декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (а.с.45-50, а.с.56-61, а.с.73-78).
Вказаними деклараціями підтверджено відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки по кожному із місць провадження діяльності. При цьому у деклараціях вказано, що обладнання та захисні системи, призначені для експлуатації (застосування) у потенційно вибухонебезпечному середовищі, відповідають п. 6 додатку 7 Порядку, в редакції постанови КМУ від 03.03.2020 № 207.
Водночас відповідач не довів, що позивач на АЗС, які розташовані за адресами: Рівненська область, м.Рівне, вул.Київська, 92-М; Рівненська область, Сарненський район, м.Сарни, вул.Белгородська, 40, та Рівненська область, м.Рівне, вул.Курчатова, 24-Б, експлуатує (застосовує) машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки, відмінне від того, яке зазначено в додатку 7 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
Вказане підтверджує, що позивачем для отриманні ліцензій на роздрібну торгівлю пальним до заяв було подано всі необхідні документи, контролюючий орган перевірив повноту, правильність та достовірність таких документів, що були подані до кожної із заяв про отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним та видано позивачу ліцензії. За такими ліцензіями позивач працював безперервно, здійснював роздрібну торгівлю пальним на місцях, вчасно вносив річну плату за кожну із ліцензій, про що містяться відмітки на таких ліцензіях.
Відповідно до постанови від 01.11.2022 у справі № 560/377/20 Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду вказав: державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються. Відтак, видавши позивачу зазначені вище ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на підставі доданих до заяви ТОВ Прокар документів та визнавши їх достатніми для її отримання, ГУ ДПС у Хмельницькій області у подальшому не вправі посилатися на їх неповноту, як підставу для анулювання раніше виданої ліцензії. При цьому, як було встановлено раніше, фактів отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами, чи фактів подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії, матеріали справи не містять.
Суд зазначає, що у матеріалах справи відсутні належні докази того, що позивачем (заявником) було подано документи, наданих разом із заявою на отримання ліцензії, які не видавалися/не погоджувалися відповідними органами.
У постанові Верховного Суду від 28 лютого 2020 року у справі № П/811/1015/16 наголошено, що принцип належного урядування має надзвичайно важливе значення для забезпечення правовладдя в Україні. Неухильне дотримання основних складових принципу належного урядування забезпечує прийняття суб`єктами владних повноважень легітимних, справедливих та досконалих рішень. Крім того, принцип належного урядування підкреслює те, що між людиною та державою повинні бути вибудовані саме публічно-сервісні відносини, у яких інституції та процеси служать всім членам суспільства.
При вказаних обставинах суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість своїх дій та рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд вважає розпорядження Головного управління Державної податкової служби у Рівненській області № 104-Р/Л від 04.07.2023 року в частині анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, виданих Товариству з обмеженою відповідальністю "КМ Енерджі", є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Зважаючи, що в ході розгляду справи суд дійшов висновку про протиправність розпорядження про анулювання позивачу ліцензій, ефективним способом захисту порушеного права буде зобов`язання відповідача видалити Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання Товариству з обмеженою відповідальністю "КМ Енерджі" ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним.
У відповідності до вимог частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, доходить висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позовну заяву задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Рівненській області від 04.07.2023 № 104-Р/Л в частині анулювання ТОВ "КМ Енерджі" ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним №17160314202100001 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м.Рівне, вул.Київська, 92-М, АЗС; №17140314202000077 з терміном дії з 30.12.2020 по 30.12.2025, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, Сарненський район, м.Сарни, вул.Белгородська, 40, АЗС; та №17160314202100003 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м.Рівне, вул.Курчатова, 24-Б, АЗС.
Зобов`язати Головне управління ДПС Рівненській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) щодо анулювання ТОВ "КМ Енерджі" ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним за реєстраційними номерами: №17160314202100001 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м.Рівне, вул.Київська, 92-М, АЗС; №17140314202000077 з терміном дії з 30.12.2020 по 30.12.2025, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, Сарненський район, м.Сарни, вул.Белгородська, 40, АЗС; та №17160314202100003 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м.Рівне, вул.Курчатова, 24-Б, АЗС та поновити відповідну інформацію щодо дії ліцензій.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КМ Енерджі" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області судові витрати по сплаті судового збору в сумі 5368,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 08 листопада 2023 року
Учасники справи:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "КМ ЕНЕРДЖІ" (вул.Рівненська, буд.107б,м.Костопіль,Рівненська область,35001, ЄДРПОУ/РНОКПП 43252113)
Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,Рівненська обл.,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166)
Суддя С.М. Дуляницька
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2023 |
Оприлюднено | 10.11.2023 |
Номер документу | 114765970 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
С.М. Дуляницька
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні