Постанова
від 29.03.2024 по справі 460/18356/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 березня 2024 рокуЛьвівСправа № 460/18356/23 пров. № А/857/24815/23

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Коваля Р. Й.,

суддів Гуляка В. В.,

Ільчишин Н. В.,

розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Рівненській області на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 08 листопада 2023 року (прийняте у порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні у м. Рівне суддею Дульницькою С. М.)в справі № 460/18356/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КМ Енерджі» до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинення певних дій,

В С Т А Н О В И В :

У липні 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «КМ Енерджі» (далі - ТОВ «КМ Енерджі», позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області (далі - ГУ ДПС у Рівненській області, відповідач), в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати розпорядження ГУ ДПС у Рівненській області від 04.07.2023 № 104-Р/Л в частині анулювання ТОВ «КМ Енерджі» ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним:

№ 17160314202100001 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м. Рівне, вул. Київська, 92-М, АЗС;

№ 17140314202000077 з терміном дії з 30.12.2020 по 30.12.2025, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, Сарненський район, м. Сарни, вул. Белгородська, 40, АЗС;

№ 17160314202100003 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м. Рівне, вул. Курчатова, 24-Б, АЗС;

- зобов`язати ГУ ДПС у Рівненській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) щодо анулювання ТОВ "КМ Енерджі" ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним:

№ 17160314202100001 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м. Рівне, вул. Київська, 92-М, АЗС;

№ 17140314202000077 з терміном дії з 30.12.2020 по 30.12.2025, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, Сарненський район, м. Сарни, вул. Белгородська, 40, АЗС;

№ 17160314202100003 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м. Рівне, вул. Курчатова, 24-Б, АЗС та поновити відповідну інформацію щодо дії ліцензій.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що дії відповідача щодо анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним є протиправними, адже позивач для отримання ліцензій подав всі визначені законом документи, у зв`язку з чим ліцензії були законно видані відповідачем. Прийняте ГУ ДПС у Рівненській області розпорядження від № 104-Р/Л від 04.07.2023 (в частині, що стосується позивача) про анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним істотним чином порушує права ТОВ «КМ Енерджі», адже з моменту отримання товариством спірного розпорядження ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним вважаються недійсними, а тому позивач фактично позбавлений можливості здійснювати господарську діяльність.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 08 листопада 2023 року позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано розпорядження ГУ ДПС у Рівненській області від 04.07.2023 № 104-Р/Л в частині анулювання ТОВ «КМ Енерджі» ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним:

№ 17160314202100001 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м. Рівне, вул. Київська, 92-М, АЗС;

№ 17140314202000077 з терміном дії з 30.12.2020 по 30.12.2025, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, Сарненський район, м. Сарни, вул. Белгородська, 40, АЗС;

№ 17160314202100003 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м. Рівне, вул. Курчатова, 24-Б, АЗС.

Зобов`язано ГУ ДПС Рівненській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) щодо анулювання ТОВ «КМ Енерджі» ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним за реєстраційними номерами:

№ 17160314202100001 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м. Рівне, вул. Київська, 92-М, АЗС;

№ 17140314202000077 з терміном дії з 30.12.2020 по 30.12.2025, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, Сарненський район, м. Сарни, вул. Белгородська, 40, АЗС;

№ 17160314202100003 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м. Рівне, вул. Курчатова, 24-Б, АЗС та поновити відповідну інформацію щодо дії ліцензій.

Не погодившись із цим рішенням, його оскаржив відповідач який вважає, що оскаржуване рішення прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому просить скасувати рішення суду та прийняти нове про відмову у задоволенні позову.

У доводах апеляційної скарги зазначає, що судом не враховано, що від Державної служби України з питань праці надійшла інформація (лист від 19.06.2023 року № 2115/1/3.2-23а), що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами.

Так стосовно ліцензій: за реєстраційним номером 17140314202000077 - не надано дозвіл № 198.20.56, № 0208.19.56, № 0207.19.56 на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що є підставою для видачі ліцензій на роздрібну торгівлю пальним (дата видачі дозволу, номер дозволу, найменування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, на експлуатацію яких видано дозвіл) на адресу Рівненська обл., Сарненський р-н, м. Сарни, вул. Бєлгородська, 40, АЗС № 6; за реєстраційним номером 17160314202100001 - не надано дозвіл № 198.20.56, № 0208.19.56, № 0207.19.56 на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що є підставою для видачі ліцензій на роздрібну торгівлю пальним (дата видачі дозволу, номер дозволу, найменування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, на експлуатацію яких видано дозвіл) на адресу: Рівненська обл. м. Рівне, вул. Київська,92-М АЗС № 8; за реєстраційним номером 17160314202100003 - дозволи відсутні на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що є підставою для видачі ліцензій на роздрібну торгівлю пальним (дата видачі дозволу, номер дозволу, найменування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, на експлуатацію яких видано дозвіл).

Подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії, стверджується листом ДПС України № 16062/7/99-00-0-01-02-07 від 27.06.2023.

Та долучено лист Державної служби України з питань праці від 19.06.2023 № 2115/1/3.3-23а, якому судом не надано належної оцінки.

Частиною 49 ст. 15 Закону № 481/95-ВР передбачено, що ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами; встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому апеляційну скаргу просить залишити без задоволення, а рішення суду - без змін. Поряд з цим зазначає, що доводи апеляційної скарги є необґрунтованими, а судом першої інстанції повно та об`єктивно з`ясовано всі обставини справи.

Справа розглянута судом першої інстанції в порядку спрощеного позовного провадження.

Враховуючи, що рішення суду першої інстанції ухвалено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження), суд апеляційної інстанції в порядку п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України розглядає справу без виклику учасників справи (у порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, оскільки справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла переконання, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено, що ТОВ «КМ Енерджі» є суб`єктом господарювання, основним видом діяльності якого є роздрібна торгівля пальним (КВЕД 47.30) (а. с. 18 - 19).

В електронний кабінет платника податків ТОВ «КМ Енерджі» надійшли витяги з розпорядження № 104-Р/Л від 04.07.2023, якими позивачу повідомлено, що відповідно до статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального» зобов`язано ГУ ДПС у Рівненській області анулювати ліцензії реєстраційні номери 17160314202100001, 17140314202000077 та 17160314202100003 (а. с. 20 - 25).

Підставою анулювання позивачу ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним є отриманням від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами та встановлено факт подання заявником недостовірних даних у документах поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Вважаючи оскаржуване розпорядження відповідача в частині анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Задовольняючи позов суд першої інстанції дійшов висновку, що у матеріалах справи відсутні належні докази того, що позивачем (заявником) було подано документи, надані разом із заявою на отримання ліцензії, які не видавалися/не погоджувалися відповідними органами.

Надаючи правову оцінку правильності вирішення судом першої інстанції спору, суд апеляційної інстанції виходить із такого.

Відповідно до приписів частини другоїстатті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України регламентовано приписамиЗакону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального від 19.12.1995 № 481/95-ВР (далі Закон № 481/95-ВР).

Згідно зі статтею 1 Закону № 481/95-ВР ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта підприємницької діяльності на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Статтею 15 Закону № 481/95-ВР (в редакції, яка діяла на дату видачі позивачу ліцензій) буловизначено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

З метою ведення своєї господарської діяльності ТОВ «КМ Енерджі» до заяви на отримання ліцензії було надано визначений перелік документів:

І. До заяви на видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: України, Рівненська область, Сарненський район, м. Сарни, вул. Белгородська, 40, АЗС:

1.Платіжне доручення від 15.12.2020 № 76 на суму 2000 грн;

2.Копію договору оренди від 01.10.2020 з додатком;

3.Копію договору суборенди нерухомого майна від 01.05.2020 з додатком;

4.Копію договору суборенди частини земельної ділянки від 01.05.2020 з додатком;

5.Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;

6.Дозвіл № 198.20.56.

ІІ. До заяви на видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: України, Рівненська область, м. Рівне, вул. Київська, 92-М, АЗС:

1.Платіжне доручення від 30.12.2020 № 92 на суму 2000 грн;

2.Копію договору оренди земельної ділянки від 01.05.2020;

3.Копію договору оренди нерухомого майна від 01.05.2020 з додатком;

4.Копію свідоцтва про право власності № 34515824 від 04.03.2015;

5. Копію витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 345160002 від 04.03.2015;

6.Копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію № 209293154 від 18.05.2020;

7.Копію договору суборенди частини земельної ділянки від 01.05.2020 з додатком;

8.Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;

9.Дозвіл № 198.20.56.

ІІІ. До заяви на видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: України, Рівненська область, м. Рівне, вул. Курчатова 24-Б, АЗС:

1. Платіжне доручення від 30.12.2020 № 93 на суму 2000 грн;

2. Копію договору оренди нерухомого майна від 01.05.2020 з додатком;

3.Копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію № 182704746 від 27.09.2019;

4. Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;

5. Дозвіл № 198.20.56.

На підставі поданих ТОВ «КМ Енерджі» документів ГУ ДПС у Рівненській області було видано ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним: № 17160314202100001 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м. Рівне, вул. Київська, 92-М, АЗС; № 17140314202000077 з терміном дії з 30.12.2020 по 30.12.2025, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, Сарненський район, м. Сарни, вул. Белгородська, 40, АЗС; та № 17160314202100003 з терміном дії з 18.01.2021 по 18.01.2026, адреса місця торгівлі: Україна, Рівненська область, м. Рівне, вул. Курчатова, 24-Б, АЗС (а. с. 44 - 98).

Відповідно до частини 49статті 15 Закону № 481/95-ВР ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі: отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами; встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Як видно з матеріалів справи, ця норма стала підставою для винесення оспорюваного розпорядження ГУ ДПС у Рівненській області від 04.07.2023 № 104-Р/Л в частині анулювання ТОВ "КМ Енерджі".

Колегія суддів вважає, що в силу приписів частини п`ятоїстатті 242 Кодексу адміністративного судочинства Українита частини 6статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»необхідно врахувати висновки, викладені у постанові Верховного Суду від 01 листопада 2022 року у справі № 560/377/20, відповідно до яких відповідальність суб`єкта у вигляді анулювання ліцензії може мати місце тоді, коли контролюючим органом достовірно встановлено, що конкретний документ, наявний серед інших документів, які подавалися разом із заявою для отримання ліцензії, насправді не видавався відповідним органом, відтак є підробленим (сфальшованим), або містить недостовірну інформацію. Тоді ж, коли суб`єкт взагалі не подавав певний документ, вказані норми, як підстави для анулювання ліцензії, застосовані бути не можуть.

Відтак, видавши ТОВ «КМ Енерджі» Ліцензію на підставі доданих до заяви документів та визнавши їх достатніми для її отримання, відповідач надалі не вправі посилатися на їх неповноту та недостовірність, як підставу для анулювання раніше виданої ліцензії.

У листі від 19.06.2023 № 2115/1/3.2-23а, на який покликається відповідач, Державна служба України з питань праці повідомила про відсутність дозволів на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки на адреси АЗС: Рівненська область, Сарненський район, м. Сарни, вул. Белгородська, 40 АЗС № 6; м. Рівне, вул. Курчатова, 24Б, АЗС № 9; м. Рівне, вул. Київська, 92М, АЗС № 8.

Відповідно до п. 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (у редакції, що діяла на дату звернення з заявами про видачу ліцензій), виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені в додатку 6, експлуатація (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені вдодатку 7, здійснюються роботодавцем, виробником або постачальником на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.

Судом встановлено, що позивачем до заяв про отримання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним було додано декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (а. с. 45 - 50, а. с. 56 - 61, а. с. 73 - 78).

Вказаними деклараціями підтверджено відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки по кожному із місць провадження діяльності. При цьому у деклараціях вказано, що обладнання та захисні системи, призначені для експлуатації (застосування) у потенційно вибухонебезпечному середовищі, відповідають п. 6 додатку 7 Порядку, в редакції постанови КМУ від 03.03.2020 № 207.

Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що відповідач, як суду першої, так і апеляційної інстанції не довів, що позивач на АЗС, які розташовані за адресами: Рівненська область, м. Рівне, вул. Київська, 92-М; Рівненська область, Сарненський район, м. Сарни, вул. Белгородська, 40, та Рівненська область, м. Рівне, вул. Курчатова, 24-Б, експлуатує (застосовує) машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки, відмінне від того, яке зазначено в додатку 7 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Разом із тим, виходячи із встановлених фактичних обставин справи колегія суддів звертає увагу на те, що видавши позивачу спірні Ліцензії на підставі доданих до заяви документів та визнавши їх достатніми для її отримання, ГУ ДПС у Рівненській області надалі не вправі посилатися на їх неповноту як підставу для анулювання раніше виданої ліцензії.

При цьому фактів отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами, чи фактів подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії, матеріали справи не містять.

Отже, твердження суду першої інстанції про неправомірність оспорюваного розпорядження ГУ ДПС у Рівненській області від 04.07.2023 № 104-Р/Л в частині анулювання ТОВ «КМ Енерджі», на думку колегії суддів, відповідає встановленим фактичним обставинам та приписам чинного законодавства.

Щодо позовних вимог ТОВ «КМ Енерджі» прозобов`язання ГУ ДПС видалити з Реєстру інформацію (відомості) про анулювання Ліцензії та поновити інформацію (внести відомості) до Реєстру про Ліцензію, колегія суддів зазначає таке.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальнимзатвердженопостановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 545(далі- Порядок № 545).

У пункті 3 Порядку № 545 зазначено, що до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться відомості, зокрема, щодо дати видачі/зупинення/анулювання та строк дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.

За приписами пунктів 4-7 Порядку № 545 підставою для включення суб`єкта господарювання до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення ДФС та її територіальних органів про видачу ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Зміни до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для внесення змін до відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії.

Підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального». Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі / зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.

З урахуванням наведених приписів Порядку № 545 та висновків суду щодо розпорядження ГУ ДПС у Рівненській області від 04.07.2023 № 104-Р/Л в частині анулювання ТОВ «КМ Енерджі», колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції у тому, що з метою належного захисту та повного відновлення прав ТОВ «КМ Енерджі» необхідно зобов`язати ГУ ДПС у Рівненській області виключити з Реєстру інформацію (відомості) про анулювання Ліцензії та поновити (внести відомості) до Реєстру інформацію про Ліцензію, що була видана позивачу.

Враховуючи наведене вище, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що розпорядження ГУ ДПС у Рівненській області № 104-Р/Л від 04.07.2023 в частині анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, виданих Товариству з обмеженою відповідальністю «КМ Енерджі», є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи.

Крім того, колегія суддів зазначає, що інші зазначені відповідачем в апеляційній скарзі обставини, крім вищеописаних обставин, ґрунтуються на довільному трактуванні фактичних обставин справи і норм матеріального права, а тому такі не вимагають детальної відповіді або спростування.

Колегія суддів також враховує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів апелянта), сформовану у справі «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torijav. Spain) № 303-A, пункт 29).

Також згідно з п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Наведене дає підстави для висновку, що доводи скаржника у кожній справі мають оцінюватися судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості в межах відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду.

З урахуванням наведеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про підставність позовних вимог, правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому відповідно до статті 316 КАС України апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Рівненській області залишити без задоволення, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 08 листопада 2023 року в адміністративній справі № 460/18356/23 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку лише у випадках, передбачених статтею 328 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя Р. Й. Коваль судді В. В. Гуляк Н. В. Ільчишин

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2024
Оприлюднено04.04.2024
Номер документу118083079
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —460/18356/23

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 29.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Рішення від 08.11.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.М. Дуляницька

Ухвала від 03.08.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.М. Дуляницька

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні