Рішення
від 08.11.2023 по справі 560/9991/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/9991/23

РІШЕННЯ

іменем України

08 листопада 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Божук Д.А. розглянувши адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Дока-Транс" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовною заявою, в якій просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Хмельницькій області форми Н від 22.02.2023 №0019640404.

Позовні вимоги мотивовані тим, що контролюючим органом не досліджено та не враховано, що 31 податкова накладна (на суму ПДВ 1 047 915,21 грн.), по яких контролюючим органом було застосовано штраф за несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН в розмірі 147 685,20 грн., ПП «ДОКА-ТРАНС» були складені помилково, оскільки складені на вартість отриманих послуг від нерезидента VITANA Sp. z o.o (Республіка Польща) по перевезенню вантажів в міжнародному сполученні.

В податкових накладних, за несвоєчасну реєстрацію яких контролюючим органом було застосовано штраф за наслідками камеральної перевірки, в графі 2 «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця», чітко ідентифіковано послуги, що отримувались від нерезидента VITANA Sp. z o.o (Польща) як «транспортні послуги з перевезення вантажів». Проте такі послуги, відповідно до п.186.4 ст.186 Податкового кодексу України, не оподатковуються податком на додану вартість.

Оскільки такі податкові накладні було зайво зареєстровані, ПП «Дока-Транс» у подальшому було зареєстровано в ЄРПН розрахунки-коригування кількісних і вартісних показників.

Зважаючи, що за 31 податковими накладними, складеними ПП «Дока-транс» на вартість отриманих послуг по транспортних перевезеннях вантажу від нерезидента відсутній обов`язок скласти та реєструвати податкові накладені, помилкове виписування таких не тягне за собою жодних наслідків, які передбачені п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України.

Така позиція підтверджується практикою Верховного Суду України, викладеною, до прикладу, у постановах від 10 грудня 2020 року у справі 520/10744/19, від 14 травня 2020 року у справі № 804/3513/17, від 28 березня 2019 року у справі № 809/1420/17.

Крім цього, контролюючим органом всупереч п. 11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, приймаючи спірне податкове повідомлення рішення, застосовано штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних 21 податкової накладної, складених на операції із придбання послуг по перевезеннях від нерезидента, на суму ПДВ 618 975,46 грн. і 1 податкової накладної на постачання послуг на території України на суму ПДВ 1666,67 грн. застосовано штраф в розмірі 10%, та по 10 податкових накладних, складених на операції із придбання послуг по перевезеннях від нерезидента, на суму ПДВ 428 939,75 грн. в розмірі 20%, проте такий розмір мав скласти 2% та 5% відповідно.

Законом України від 12 січня 2023 року №2876-ІХ "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування", який набув чинності 08.02.2023, підрозд. 2 розд. XX ПКУ доповнено п. 90, яким передбачено зменшення розміру штрафу, що застосовується до платника податку у разі не дотримання граничного терміну реєстрації податкових накладних.

Таким чином, навіть якщо припустити, що контролюючим органом правомірно не враховано обставини, що засвідчують про відсутність вини в діях ПП «ДОКА-ТРАНС», то розмір застосованого штрафу всупереч п. 11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України завищено контролюючим органом на 113 992,33 грн. (147852,17 грн. - 33859,84 грн.).

Ухвалою суду від 12 червня 2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідач подав відзив на позов, згідно якого просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Вказує, що спірне податкове повідомлення-рішення було прийняте за результатами камеральної перевірки позивача, проведеної на підставі п.200.10 ст.200 ПК України у зв`язку із декларуванням суми бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку за листопад 2022 року.

Камеральною перевіркою відповідно до п.п.75.1.1 п.75.1ст.75 ПК України вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних.

Враховуючи викладене, первинні документи, які містять відомості про господарські операції, а також правомірність віднесення господарських операцій до об`єкта оподаткування податком на додану вартість не є предметом дослідження камеральної перевірки.

Розрахунки-коригування до податкових накладних (складених в листопаді), і уточнюючий розрахунок до податкової декларації з податку на додану вартість за листопад 2022 року, були складені та подані позивачем після проведення камеральної перевірки та прийняття спірного податкового повідомлення-рішення.

Щодо посилання позивачем на висновки Верховного Суду в ряді постанов, то всі вони зроблені за інших фактичних обставин: коли розрахунки-коригування до податкових накладних були складені до проведення камеральних перевірок та прийняття оспорюваних платниками податків податкових повідомлень-рішень.

Окрім того, варто врахувати, що реєстрація податкової накладної (у спірному випадку 32 податкових накладних) в Єдиному реєстрі податкових накладних не здійснюється в автоматичному режимі, а лише при свідомому власноручному заповненні платником податку електронної форми, що, в свою чергу, виключає можливість помилковості реєстрації податкової накладної без вини платника податків.

Штрафи у розмірах, встановлених п.90 підрозд.2 розд.ХХ ПК України, застосовуються за порушення строків, передбачених саме п.89 цього підрозділу, тобто строків, встановлених для податкових накладних з датою складання, починаючи з 16.01.2023.

Водночас, порушення платником податку граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Закону України від 12.01.2023 №2876-ІХ, тобто з датою складання до 15.01.2023 включно, тягне за собою нарахування штрафних санкцій у розмірах, встановлених п.120-1.1 ст.120-1 ПК України.

Позивач подав відповідь на відзив, в якій вказав, що контролюючий орган, отримавши заперечення до акту камеральної перевірки, володіючи інформацією, що податкові накладні, складені по транспортних послугах з перевезення вантажів, отриманих від VITANA Sp. z o.o., взагалі не мали складатись в силу вимог 186.4 ПКУ, не призначив документальну перевірку згідно п.78.1.5 ст.78 Податкового кодексу України, а застосував штраф по зайво складених ПН.

За наслідками проведеної повторної документальної позапланової перевірки, результати якої було оформлено актом від 08.03.2023 №2291/22/07-07-03/35435322, ГУ ДПС у Хмельницькій області було встановлено, що відповідно до вимог п.186.4 ст.186 Податкового кодексу України, ПП «Дока-транс» помилково реєстрував податкові накладні на вартість транспортних послуг з перевезення вантажів отриманих від VITANA Sp. z o.o. (стор.24 акта позапланової перевірки) та відповідно такі операції не підлягають відображенню в податковій звітності з податку на додану вартість в рядках 6 «Послуги, отримані від нерезидента, місце постачання яких визначено на митній території України» та рядку 13 «Послуги, отримані від нерезидента, місце постачання яких знаходиться на митній території України» декларації з податку на додану вартість.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини.

Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області проведена камеральна перевірка ПП «Дока-Транс» з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за листопад 2022 року, за результатами якої складено акт від 18.01.2023 №724/22-01-04-04/35435322.

В результаті перевірки встановлено, зокрема, таке порушення: в листопаді 2022 року зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні на суму ПДВ 1 049 581,88 грн. з порушенням граничних строків.

Не погоджуючись із актом перевірки, ПП «ДОКА-ТРАНС» було подано до ГУ ДПС у Хмельницькій області заперечення №7/2/1 від 07.02.2023.

У запереченнях позивач зазначив, зокрема, що в податковій декларації з ПДВ платником податку зазначаються дані, вказані в складеній на підставі первинних документів податковій накладній. Отже, податкова накладна складається на підставі належним чином складених первинних документів, та повинна відповідати змісту таких первинних документів. ПП "Дока-Транс" по факту отримання оригіналів первинних документів, які є підставою для складання податкових накладних, було складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН вищевказані податкові накладні. Факт отримання оригіналів документів у вказані строки не залежали від волі ПП "Дока-Транс".

За результатами розгляду заперечення ПП «ДОКА-ТРАНС» було отримано відповідь ГУ ДПС у Хмельницькій області від 20.02.2023, відповідно до якої висновки акту залишено без змін. Вказано, зокрема, що платником при реєстрації податкових накладних не враховано вимоги ПК України щодо граничних строків їх реєстрації.

На підставі акту перевірки ГУ ДПС у Хмельницькій області було прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 22.02.2023 № 0019640404, згідно якого за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, та згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України застосовано штрафні санкції в розмірі сто сорок сім тисяч вісімсот п`ятдесят дві гривні 17 копійок.

Також судом встановлено, що у подальшому ГУ ДПС у Хмельницькій області було проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за жовтень 2022 року від`ємного значення з ПДВ, у т.ч. заявленого до відшкодування з бюджету.

За наслідками проведеної документальної позапланової перевірки складено акт від 08.03.2023 №2291/22/07-07-03/35435322.

У цьому акті вказано, зокрема, що в порушення вимог п.44.1 ст.44, п.185.1 ст.185., п. 186.3, п. 186.4 ст.186, п.187.8 ст. 187, пп. 195.1.3 п. 195.1 ст. 195 п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України завищено податковий кредит на загальну суму 3 617 272 грн. (за січень 2021 - жовтень 2022 року), в результаті віднесення до його складу сум ПДВ по операціях з постачання послуг з перевезення вантажів отриманих від нерезидента Vitana Sp. z. о.о., які відповідно п. 186.4 ст.186 та пп.195.1.3 п.195.1 ст.195 оподатковуються за нульовою ставкою.

Враховуючи вищенаведене, ПП «Дока-Транс» придбано послуги з міжнародних перевезень від нерезидента та відповідно вимог п. 186.4 ст.186 та пп. 195.1.3 п. 195.1 ст.195 ПКУ дані послуги оподатковуються за нульовою ставкою.

Перевіркою встановлено помилкову реєстрацію ПП «Дока-Транс» податкових накладних на операції з постачання транспортно-експедиційних послуг нерезидентом на митній території України, відтак - платник не має право на податковий кредит по даних операціях (с.23-24 акту перевірки).

У подальшому (09.03.2023) ПП «Дока-Транс» було зареєстровано в ЄРПН розрахунки-коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних, зареєстрований у листопаді 2022 року (за несвоєчасну реєстрацію яких застосовані штрафні санкції) - "відмінусовано" обсяги постачання без урахування ПДВ по транспортних послугах, а також суми податкового кредиту за такими.

Також ПП «ДОКА-ТРАНС» 20.03.2023 було подано уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за листопад 2022, реєстраційний номер документа 9054883881.

Надаючи оцінку правомірності оскаржуваному рішенню, суд виходить із такого.

Відповідно до пункту201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Згідно з пунктом120-1.1 статті 120-1 ПК Українипорушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченогостаттею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей192та201цьогоКодексупокладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів.

За правилами пункту192.1 статті 192 ПК Україниякщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Таким чином, у випадку помилкового складання податкової накладної, помилки при складанні податкової накладної, платник податку з метою виправлення допущеної помилки має право згідно з пунктом192.1 статті 192 ПК Українискласти розрахунок коригування до помилкової податкової накладної. Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку на додану вартість, на адресу якого виписано помилкову податкову накладну.

В свою чергу, дотримання встановлених строків реєстрації податкової накладної є безумовним та визначальним відповідно до приписів пункту201.10 статті 201 ПК Україниобов`язком платника податку на додану вартість. При цьому можливість в подальшому виправляти допущені ним помилки шляхом складення відповідного розрахунку коригування не може нівелювати цей обов`язок.

Невиконання вказаного обов`язку утворює склад податкового правопорушення із формальним складом, відповідальність за яке передбачена пунктом120-1.1 статті 120-1 ПК України, і це правопорушення вважається закінченим з моменту спливу встановленого законом граничного строку реєстрації. З цього ж моменту виникають підстави для настання відповідальності.

Складення та реєстрація в подальшому розрахунку коригування, яким «анулюється» несвоєчасно зареєстрована податкова накладна, не звільняє платника податку на додану вартість від відповідальності за вчинене правопорушення.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постановах від 26 червня 2018 року у справі № 816/1990/17, від 23 липня 2019 року у справі № 816/955/18, від 01 липня 2022 року у справі № 804/3526/18 та від 29 червня 2023 року у справі №640/10288/19.

Слід зазначити, що обов`язок платника своєчасно зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних не поставлений у залежність від обставин, які можуть виникнути в майбутньому, зокрема встановлення відсутності необхідності реєстрації такої накладної (така правова позиція викладена Верховним Судом у постановаі від 29 червня 2023 року у справі №640/10288/19)

Тому посилання позивача на те, що контролюючий орган застосував штраф, а не призначив документальну перевірку згідно ст.78 ПК України, є безпідставними.

Крім того, приписиПК Українине містять норм щодо звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної в ЄРПН у разі подання розрахунку коригування до податкової накладної після закінчення граничного строку для реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Суд також зазначає про помилковість посилання позивача на окремі судові рішення Верховного Суду, оскільки висновки таких не відповідають спірним правовідносинам.

Так, у постанові від 28.03.2019 по справі №809/1420/17Верховним Судом зазначено, що оскільки податкова накладна була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних помилково, а відповідні суми податку не включені до податкової декларації з ПДВ, суд вважає правильними висновки щодо безпідставності застосування штрафу за порушення строку реєстрації зазначеної накладної. Реєстрації в ЄРПН податкової накладної підтверджується квитанцією від 22.11.2016, а розрахунок коригування до податкової накладної зареєстровано 23.11.2016. При цьому дана податкова накладна була виписана та зареєстрована помилково, оскільки господарська операція з контрагентом не була відображена в податковій звітності. Акт камеральної перевірки складено 22.06.2017.

В інших зазначених рішеннях розрахунки-коригування до податкових накладних були складені:

- на наступний день (29 вересня 2016 року) після реєстрації податкової накладної від 07 вересня 2016 року; акт камеральної перевірки складено 29 листопада 2016 року (постанова від 14 травня 2020 року у справі №804/3513/17).

- 03 січня 2019 року щодо податкової накладної від 19 грудня 2018 року; акт камеральної перевірки складено 16.04.2019 (постанова від 10 грудня 2020 року у справі № 520/10744/19).

Таким чином, розрахунки коригування у цих справах були складені до проведення перевірок та прийняття податкових повідомлень-рішень. Крім того, суми ПДВ згідно таких накладних не включені до податкової декларації з ПДВ. Тому суди обирали цей шлях (скасування штрафу за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної) у разі вжиття платником податків негайних заходів для виправлення допущених та самостійно виявлених помилок.

Отже, судова практика має прецеденти, коли суди виходять за межі зазначених законодавчих положень, звільняючи від відповідальності платника податків за порушення термінів реєстрацій податкових накладних, якщо таке порушення сталося за умови самостійного виправлення допущених помилок до проведення контролюючим органом перевірки.

Таким чином, обставини розгляду вищевказаних справ відрізняються від предмету розгляду даної справи.

Алгоритму виправлення допущених помилок у зареєстрованих податкових накладних, з дотриманням якого зазначена позивачем судова практика пов`язує звільнення платників податків від відповідальності за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, позивачем не було дотримано.

Тому суд приходить до висновку про відсутність підстав для відступлення від законодавчих положень, що регулюють спірні правовідносини, тазастосування судової практики, на яку посилається позивач.

З огляду на норми ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду від 26 червня 2018 року у справі № 816/1990/17, від 23 липня 2019 року у справі № 816/955/18, від 01 липня 2022 року у справі № 804/3526/18 та від 29 червня 2023 року у справі №640/10288/19.

При цьому суд враховує, що позивач у межах даного позову не оскаржує обставин стосовно календарних дат виписування спірних податкових накладних та обставин тривалості часу затримки.

З приводу застосування норм, які визначають розміри штрафних санкцій, суд зазначає таке.

Пунктом 89 підрозділу 2 Розділу ХХПК Україниу редакціїЗакону №2876-ІХпередбачено, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеногоУказом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Отже, вказаними змінами на період дії воєнного стану в Україні та протягом шести місяців після його припинення або скасування установлено відмінні від пункту201.10 статті 201 ПК Україниграничні строки реєстрації податкової накладної (та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної) в ЄРПН (збільшені у порівнянні із загальними строками, визначеними пунктом201.10.статті 201 ПК України).

Згідно з пунктом 90 підрозділу 2 Розділу ХХПК Україниу редакціїЗакону №2876-ІХтимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеногоУказом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» 24.02.2022 №2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Таким чином, вказаними змінами також зменшено розміри штрафів, що можуть накладатися на платників ПДВ за порушення ними відповідних граничних строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

При цьому законодавцем не указано окремо конкретної календарної дати, з якої пункти 89, 90 підрозділу 2 Розділу ХХПК Україниу редакціїЗакону №2876-ІХпідлягають застосуванню та вказаний Закон не містить прямої вказівки про надання зворотної дії в часі.

Відтак, за загальним правилом положення пункту 89, 90 підрозділу 2 Розділу ХХПК Україниу редакціїЗакону №2876-ІХпідлягають застосуванню до тих правовідносин, котрі виникнуть у часі після набрання законної сили нормамиЗакону №2876-ІХ(тобто після 08.02.2023).

Таким чином, до 08.02.2023 граничні строки реєстрації податкової накладної (та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної) в ЄРПН визначались пунктом201.10 статті 201 ПК України, а з 08.02.2023 граничні строки реєстрації податкової накладної (та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної) в ЄРПН визначаються пунктом 89 підрозділу 2 Розділу ХХПК Україниу редакціїЗакону №2876-ІХ.

Згідно з пунктом 11 підрозділу 10розділу XX «Перехідні положення» ПК Україништрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Отже, за порушення визначених пунктом201.10 статті 201 ПК Україниграничних строків реєстрації податкової накладної (та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної) в ЄРПН підлягає застосуванню штраф у порядку пункту120-1.1 статті 120-1 ПК України, а за порушення визначених пунктом 89 підрозділу 2 Розділу ХХПК Україниу редакціїЗакону №2876-ІХграничних строків реєстрації податкової накладної (та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної) в ЄРПН підлягає застосуванню штраф у порядку пункту 90 підрозділу 2 Розділу ХХПК Україниу редакціїЗакону №2876-ІХ.

Зазначене свідчить про правомірність накладання на платника податку штрафу у розмірах, встановлених пунктом120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Таким чином, підстави для скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення відсутні.

Тому позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Оскільки позовні вимоги не підлягають задоволенню, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні позову приватного підприємства "Дока-Транс" відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 08 листопада 2023 року

Позивач:Приватне підприємство "Дока-Транс" (проспект Миру, 94А, кв. 36,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 35435322) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - 44070171)

Головуючий суддя Д.А. Божук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2023
Оприлюднено10.11.2023
Номер документу114766587
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —560/9991/23

Постанова від 07.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 25.01.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 12.12.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Рішення від 08.11.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 30.06.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні