Єдиний унікальний номер 725/7795/23
Номер провадження 3/725/3596/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08.11.2023 року м.Чернівці
Суддя Першотравневого районного суду м. Чернівці Нестеренко Є.В., розглянувши адміністративну справу, яка надійшла від Чернівецької митниці Держмитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , паспорт НОМЕР_1 , керівника ТОВ"РІЧРЕЙНД"(кодЄДРПОУ 45136861),01013,м.Київ,вул.Промислова,б.4/7,оф.7),код ДРФО2698015952, за ст. 472 Митного Кодексу України,-
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до протоколу про порушення митних правил №0732/408000/23 від 16.08.2023 року, 26.07.2023 року на адресу Чернівецької митниці з територіального управління Бюро економічної безпеки в Чернівецькій області листом від 26.07.2023 №21/3/1318-23 надійшло Доручення на проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного провадження від 26.07.2023 року №21/3/1318-23/1 стосовно проведення «часткового+ повного+ огляду+ переогляду товарів», що перемішуються до ТОВ «РІЧРЕЙНД» (код ЄДРПОУ 45136861) транспортним засобом KE702MH/KE286YP від відправника AGROSTOP Sp.z.o.o на підставі митної декларації 23UA408000917235U1.
Згідно відомостей АСМО «Інспектор», митна декларація 23UA408000917235U1 є документам контролю за доставкою товарів (попередня митна декларація) та закрита митною декларацією типу ІМ 40 ДЕ № 23UA4080200045730U8 - тобто митним органом товари випущені у вільний оббіг.
Товари оформлені за ЕМД №UA408020/2023/045730 (MRN 23UA4080200045730U8) від 26.07.2023 переміщуються у транспортному засобі KE702MH/KE286YP.
Так, 10.05.2023 року Товариством з обмеженою відповідальністю «РІЧРЕЙНД» (код ЄДРПОУ 45136861), в особі директора (керівника) ОСОБА_1 , було укладено контракт №TS10/05/23-l з фірмою TRANS-SEED INC. (Add. 360 Bloomfield Ave Windsor CT 06095-2700, USA) на поставку товарів, у відповідності до інвойсів, які являються невід`ємною частиною контракту.
На підставі вищезазначеного контракту 26.07.2023 року ТОВ «РІЧРЕЙНД» (код ЄДРПОУ 45136861), керівником ОСОБА_1 у Чернівецьку митницю було подано до митного оформлення електронну митну декларацію (далі ЕМД) типу ІМ40ДЕ №UA408020/2023/045730 (MRN 23UA4080200045730U8) та документи, а саме: інвойс №2023.06.12-2/2 від 16.06.2023; packing list №2023.06.12-2/2 від 13.06.2023; CMR №XAGU6014265 від 21.07.2023 - у відповідності до яких від відправника AGROSTOP Sp.z.o.o (Республіка Польща) на адресу ТОВ «РІЧРЕЙНД» (код ЄДРПОУ 45136861) на умовах поставки «СРТ місто Київ» надійшов товар: «товари народного вжитку - батники, блок живлення, брюки, бюстгальтери, дублянки, жилети, кардигани, кепки, куртки, лосини, налокітники й наколінники, черевики, кросівки, сандалі, туфлі, пальта, панами, рукавиці, сукні, рамки протикрадіжні, пояси, рюкзаки, світильники, светри, стійки для перил, сумки, шарфи, шуби» загальною кількістю 297 місць (коробок, мішків) вагою брутто 13855,4 кг, вартістю 67 926,42 USD. Продавець товарів - фірма TRANS-SEED LNC. (Add. 360 Bloomfield Ave Windsor CT 06095-2700, USA). На підставі відомостей, зазначених у ЕМД та документах, суб`єктом ЗЕД (ТОВ «РІЧРЕЙНД» сплачено 901 144,25 гривень необхідних податків/платежів (мито - 301 973,24 грн., ПДВ - 599 171,01 грн.).
Згідно статті 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.
Електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, засвідченої електронним цифровим підписом, та інших електронних документів або їх реквізитів у встановлених законом випадках. Митна декларація та інші документи, подання яких митним органам передбачено Митним кодексом України, оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу.
27.07.2023 року при прибутті до митного посту «Чернівці» Чернівецької митниці встановлено, що даний транспортний засіб знаходиться в зоні митного контролю митного поста «Чернівці» Чернівецької митниці (СТЗ ТОВ БАТ-Центр, м. Чернівці, вул. Південно-Кільцева, 51а) перед воротами на виїзд з ЗМК.
В подальшому при пред`явленні та повідомленні водія транспортного засобу р/н НОМЕР_2 /KE286YP фірми перевізника FUSION TRANS S.R.0 (Словаччина) - громадянина України ОСОБА_2 (паспорт № НОМЕР_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_4 ) про проведення переогляду товарів/транспортних засобів відповідно до Доручення територіального управління БЕБ у Чернівецькій області на проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 26.07.2023 №21/3/1318-23/1 транспортного засобу комерційного призначення, та надано вказівку про необхідність переміщення транспортного засобу комерційного призначення р/н НОМЕР_5 до оглядового майданчика для можливості проведення огляду. На дану вказівку громадянин ОСОБА_2 в категоричній формі відмовився перемістити транспортний засіб р/н НОМЕР_5 посилаючись на вказівку посадових осіб (представників) підприємства-одержувача товарів.
У відношенні водія запроваджено справу про ПМП №0631/40800/23 за ознаками ч.1 ст.474 МК України.
28.07.2023 року, в зв`язку із не пред`явленням перевізником/отримувачам товарів, які знаходяться в транспортному засобі комерційного призначення р/н НОМЕР_5 , у присутності 2-х понятих розпочато переогляд товарів, оформлених Чернівецькою митницею за ЕМД №UA408020/2023/045730 (MRN 23UA4080200045730U8) від 26.07.2023 року.
За результатами проведеного в період з 28.07.2023 року по 16.08.2023 року переогляду товарів, які знаходяться в транспортному р/н НОМЕР_5 та випущені у вільний обіг за ЕМД №UA408020/2023/045730 встановлено, що фактично по ЕМД №UA408020/2023/045730 товари за номерами митної декларації №5 (бюстгальтери з синтетики) вагою 109,8 кг, №7 (дублянки) вагою 103 кг, №27 (постільна білизна) вагою 1675 кг, №30 (рюкзаки) вагою 1495 кг, №35 (сумки з натуральної шкіри) вагою 924 кг, 37 (сумки з текстильних матеріалів) вагою 725 кг - відсутні; товарів №6 (бюстгальтери силіконові) на 54,1 кг, №10 (кепки) на 159,9 кг, №25 (рукавиці) на 151,7 кг, №29 (пояси) на 103,6 кг, №31 (світильники) на 31 кг, №34 (стійки для перил) на 76,10 кг, №36 (сумки з шкір замінника) на 1445,4 кг менше ніж задекларовано, інші товари №2 (батники чоловічі), №3 (блок живлення), №4 (брюки), №8 (жилети), №12 (куртки з шкірзамінника), №14 (лосини), №15 (налокітники й наколінники), №16 (черевики дитячі), №18 (кросівки з гуми), №19 кросівки дитячі, №20 (сандалі), №21 (туфлі дитячі), №22 (туфлі жіночі), №23 (пальта), №24 (панами), №26 (сукні), №28 (пристрої для захисту від крадіжки), №32 (светри), №33 (спортивні костюми) відповідають відомостям МД, а товарів №9 (кардигани) на 866,4 кг - 705 шт., №11 (куртки для жінок) на 2516 кг - 2067 шт., №13 (куртки для чоловіків) на 781,8 кг - 505 шт., №17 (черевики жіночі) на 284,3 кг - 184 пари, №38 (шарфи) на 182,8 кг - 780 шт., №39 (шуби) на 35,6 кг - 17 шт. більше та не задекларовано. Встановлено, що по МД №408020/2023/45730 від 26.07.2023 року всього на 82 вантажних місця та 2387,8 кг менше товару ніж задекларовано.
Таким чином встановлено, що фактично по ЕМД №UA408020/2023/045730 товарів «кардигани (светри) жіночі на 866,4 кг - 705 шт., «куртки для жінок» на 2516 кг - 2067 шт., «куртки для чоловіків та хлопців» на 781,8 кг - 505 шт., «черевики жіночі» на 284,3 кг - 184 пари, «шарфи трикотажні» на 182,8 кг - 780 шт., «шуби жіночі на 35,6 кг - 17 шт. більше та не задекларовано.
Таким чином, на думку митного органу декларантом в особі керівник ТОВ "РІЧРЕЙНД" ОСОБА_1 , під час здійснення декларування товарів за ЕМД №UA408020/2023/045730, не заявлено за встановленою формою точні та достовірні відомості про товар «кардигани (светри) жіночі на 866,4 кг - 705 шт., «куртки для жінок» на 2516 кг - 2067 шт., «куртки для чоловіків та хлопців» на 781,8 кг - 505 шт., «черевики жіночі» на 284,3 кг - 184 пари, «шарфи трикотажні» на 182,8 кг - 780 шт., «шуби жіночі» на 35,6 кг - 17 шт., а саме стосовно ваги та кількості.
Митним органомскладений протокол,відносно громадянинаУкраїни ОСОБА_1 за ст. 472 МК України, як недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про кількість та вагу товару.
В судове засідання громадянин України ОСОБА_1 не з`явився, не зважаючи на те, що належним чином повідомлявся про час та місце розгляду справи.
Згідно ч. 4 ст. 526 МК України, справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.
Так, будучи повідомленим про час та місце розгляду справи громадянин України ОСОБА_1 не звертався до суду з відповідним клопотанням про перенесення розгляду справи, у зв`язку з чим, можливо розглянути справу за відсутності особи щодо якої вирішується питання про притягнення до адміністративної відповідальності.
До початку розгляду справи від представника ОСОБА_1 ЄремейчукаМ.Г.надійшло запереченняна протоколу якомупредставник проситьпро закриттяпровадження усправі завідсутністю удіях ОСОБА_1 складу адміністративногоправопорушення передбаченогост.472МК України. В обґрунтуванні якого зазначив, що із вказаним протоколом він не погоджується з наступних підстав. Вказав,що 26.07.2023 року ОСОБА_1 дійсно булаподана умитну декларацію№UA408020/2023/045730від 26.07.2023якою булизадекларовані товарикардигани (светри)жіночі»,«куртки дляжінок»,«куртки длячоловіків тахлопців»,«черевики жіночі»,«шарфи трикотажні»,«шуби жіночі», аледані прокількість вантажнихмісць тавагу зазначенихтоварівне відповідалифактичним.Вважає,що посадоваособа митногооргану підчас складанняпротоколу проПМП недотрималась вимогст.489МК України,а самене з`ясувавусіх обставинсправи,що маютьважливе значеннядля правильноговирішення справи,внаслідок чогоне довіввину йогопідзахисного увчиненні вказаногоправопорушення.Зі змістузакону обов`язковоюознакою порушеннямитних правилє умиснаформа вини(обов`язковоюознакою суб`єктивноїсторони складуправопорушення євини.Однак митнийорган,під часздійснення провадженняу справіпро порушеннямитних правилкерівником ТО«вЧРЕЙНД» ОСОБА_1 ,не довів,що останнійволодів достовірноюінформацією профактичну кількістьвантажних місцьта вагу,наступних товарів:«кардигани (светри)жіночі»,«куртки дляжінок»,«куртки длячоловіків тахлопців»,«черевики жіночі»,«шарфи трикотажні»,«шуби жіночі»,але навмисноне вказав,ці достовірнівідомості уЕМД №UA408020/2023/045730від 26.07.2023року.У справіпро порушеннямитних правилвідсутні будь-якідокази того,що ОСОБА_1 діяв зумислом,спрямованим напорушення митнихправил,тобто навмисноне вказаву ЕМД№UA408020/2023/045730від 26.07.2023фактичну кількістьвантажних місцьта вагутоварів:«кардигани (светри)жіночі»,«куртки дляжінок»,«куртки длячоловіків тахлопців»,«черевики жіночі»,«шарфи трикотажні»,«шуби жіночі».Зазначив,що ОСОБА_1 відомості доподаної ЕМДвносив напідставі товаросупровіднихдокументів тайому немогло бутивідомо пронедостовірність такихвідомостей підчас переміщеннятовару черезмитний кордонУкраїни.Товаросупровідні документиінвойс №2023.06.12-2/2від 16.06.2023,pacinglist№2023.06.12-2/2від 13.06.2023,CMR№XAGU6014265від 21.07.2023при заповненнімитної декларації№UA408020/2023/045730,булидля декларантаТОВ «РІЧРЕЙНД» ОСОБА_1 основним джереломінформації провагу товару,кількість йоговантажних місць,тощо. Такимчином вважає,що ОСОБА_1 задекларував товар,тобто заявиввідомості умитній декларації№UA408020/2023/045730у спосібвстановлений Порядкомзаповнення митнихдекларацій набланку єдиногоадміністративного документа,а отже,здійснив декларуванняу відповідностідо вимогчинного митногозаконодавства України,враховуючи відомостіпро товар,які зазначенів товаросупровіднихдокументах провагу товарута вантажнімісця. Вказує,що митнезаконодавство Українине зобов`язуєдекларанта передбачитиможливість того,що складенніта наданнійому іноземнимипартнерами товаросупровіднідокументи,містять помилкипро кількістьтовару,тому митнийорган маввстановити,чи брав ОСОБА_1 участь воформленні товаросупровіднихдокументів,які складенійого партнерами«TRANS-SEEDINC.USA»тавідправником товаруфірмою AGROSTOPSp.z.o.о. Дані обставиниможна буловстановити,шляхом відібранняу ОСОБА_1 пояснення прообставини вчиненняправопорушення. Однак, всупереч вимогам ч.ч. 7, 9 ст. 494 МК України протокол про порушення митних правил № 0732/40800/23 від 16.08.2023 не був вручений під розписку ОСОБА_1 , як особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, ОСОБА_1 не роз`яснено його право дати пояснення та висловити зауваження щодо змісту протоколу, протокол про порушення митних правил № 0732/40800/23 складений 16.08.2023 року, однак митний орган по сьогодні, не вжив жодних заходів спрямованих на відібрання пояснення у ОСОБА_1 . Крім цього вказує, що згідно митної декларації ЕМД №UA408020/2023/045730 від 26.07.2023 декларантом ТОВ «РІЧРЕЙНД» було нараховано та сплачено обов`язкових митних платежів в сумі 901144,25 грн., за зазначений у цій декларації товар в кількості 13855,40 кг., а відповідно доакту пропроведення огляду(переогляду)товарів,транспортних засобів,ручної поклажіта багажувід 16.08.2023встановлено,що фактичнотовару булона 82вантажних місця,тобто2387,8кг меншеніж зазначеноу митноїдекларації ЕМД№UA408020/2023/045730від 26.07.2023,внаслідок цього,декларантом додержавного бюджетусплачено більшемитних платежівза зайві2387,8кг товару. CMR№XAGU6014265від 21.07.2023року немістить жоднихзаписів зробленихперевізником проте,що нимне вжитозаходів щодоперевірки точністьвідомостей щодокількості вантажнихмісць,або проведеннятаких заходівє неможливим. Всі вищеперераховані обставиниу своїйсукупності надумку представникапідтверджують відсутність вдіях ОСОБА_1 ознак інкримінованогойому адміністративногоправопорушення. Будь-яких даних про зворотне, із матеріалів справи про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 не вбачається. Крім цього, вважає, що переогляд товару, який знаходився у транспортному засобі КЕ702МН/КЕ286YР проведений з грубим порушенням вимог Митного Кодексу України. Наведені доводи, на думку представника повністю виключають в діях керівника ТОВ «РІЧРЕЙНД» (код ЄДРПОУ 45136861) ОСОБА_1 подію та склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.
Відповідно до положень ст. 2 КУпАП,законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України.
Згідно ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил, як це передбачено ст. 486 МК України, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Відповідно до вимог ст. ст. 278, 280 КУпАП, ст. 489 МК України суд першої інстанції при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, чи є необхідність у витребуванні додаткових матеріалів, а при розгляді справи зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з ч. 1 ст. 494 МК України про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа органу доходів і зборів. яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол. Протокол про порушення митних правил є основним джерелом доказів. Проте це може бути лише за умов, коли 1) протокол складений уповноваженою на те посадовою особою митних органів; 2) складений не пізніше термінів, передбачених для накладення адміністративного стягнення; 3) зміст протоколу відповідає вимогам, передбаченим ст. 494 МК України.
Відповідно до п. 5 ст. 489 МК України у разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз`яснюються її права, передбаченістаттею 498цього Кодексу, та повідомляється про можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, про що до протоколу вноситься відмітка, яка підписується цією особою.
Зокрема ст. 489 МК України передбачає право особи, яка притягується до адміністративної відповідальності користуватися юридичною допомогою захисника.
Суд звертає увагу, що протокол про порушення митних правил №0732/40800/23від 16.08.2023року складений за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, у протоколі та доданих до нього матеріалів відсутні відомості про роз`яснення ОСОБА_1 його прав передбачених ст. 498 МК України.
Порушення фундаментального права на захист безумовно призводить до визнання зібраних у цій справі доказів недопустимими.
Як убачаєтьсязрішенняЄСПЛ усправі«Гелетейпроти України» (Заява № 23040/07) від 24 квітня 2018 року, Суд дійшов висновку про порушення §1 та пп.«с» §3 ст.6 Конвенції виходячи з такого.
Стаття 6 Конвенції стосується виключно процедурних гарантій та гарантує право кожному на справедливий судовий розгляд. У світлі обставин кримінального провадження ст.6 Конвенції, особливо її п.3, може застосовуватися ще до того, як справу передано до суду, якщо справедливість суду може бути підірвана початковим недотриманням її положень. У свою чергу, гарантії пп.«с» п.3 ст.6 конвенції (забезпечення права особи на захист) є конкретними аспектами права на справедливий судовий розгляд, закріпленого у п.1 цієї статті, які повинні враховуватися у будь-якій оцінці справедливості кримінального провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачена адміністративна відповідальність.
Статтею 257 МК України, визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до матеріалів адміністративної справи, за твердженням митного органу, дії особи полягали в порушенні процедури декларування за встановленою формою, передбаченоюст. 257 МК України, точних відомостей про кількість та вагу товару.
Так,підставою дляскладення протоколупро порушеннямитних правилстала митнадекларація поданаОСОБА_1 та факт виявлення не задекларованого товару.
Згідност. 266 Митного кодексу України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу органу доходів і зборів пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених цим Кодексом таПодатковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно дорозділу X цього Кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на органи доходів і зборів.
Згідност. 458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
У відповідності до вимогст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків, поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта, іншими документами.
Статтею 472 Митного кодексу України, передбачена відповідальність за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, що тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів, транспортних засобів з конфіскацією зазначених товарів, транспортних засобів.
Основним безпосереднім об`єктом правопорушення за даною нормою закону є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України, а об`єктивною стороною є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, активна поведінка (вчинок) особи.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність умислу чи необережності, тобто винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює, чи може та повинен передбачати обставини і характер незаконного недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення, тобто сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Судом встановлено,щоміж Товариством з обмеженою відповідальністю «РІЧРЕЙНД» (код ЄДРПОУ 45136861), в особі директора (керівника) ОСОБА_1 , було укладено контракт №TS10/05/23-l з фірмою TRANS-SEED INC. (Add. 360 Bloomfield Ave Windsor CT 06095-2700, USA) від 10.05.2023 року на поставку товарів, у відповідності до інвойсів, які являються невід`ємною частиною контракту.
У відповідності до умов вказаного контракту 26.07.2023 року ТОВ «РІЧРЕЙНД» (код ЄДРПОУ 45136861), в особі керівника ОСОБА_1 до митного органу для митного оформлення товару було подано електронну митну декларацію (далі ЕМД) типу ІМ40ДЕ №UA408020/2023/045730 (MRN 23UA4080200045730U8) та документи, а саме: інвойс №2023.06.12-2/2 від 16.06.2023; packing list №2023.06.12-2/2 від 13.06.2023; CMR №XAGU6014265 від 21.07.2023 - у відповідності до яких від відправника AGROSTOP Sp.z.o.o (Республіка Польща) на адресу ТОВ «РІЧРЕЙНД» (код ЄДРПОУ 45136861) на умовах поставки «СРТ місто Київ» надійшов товар: «товари народного вжитку - батники, блок живлення, брюки, бюстгальтери, дублянки, жилети, кардигани, кепки, куртки, лосини, налокітники й наколінники, черевики, кросівки, сандалі, туфлі, пальта, панами, рукавиці, сукні, рамки протикрадіжні, пояси, рюкзаки, світильники, светри, стійки для перил, сумки, шарфи, шуби» загальною кількістю 297 місць (коробок, мішків) вагою брутто 13855,4 кг, вартістю 67 926,42 USD. Продавець товарів - фірма TRANS-SEED LNC. (Add. 360 Bloomfield Ave Windsor CT 06095-2700, USA). На підставі відомостей, зазначених у ЕМД та документах, суб`єктом ЗЕД (ТОВ «РІЧРЕЙНД» сплачено 901 144,25 гривень необхідних податків/платежів (мито - 301 973,24 грн., ПДВ - 599 171,01 грн.).
Чернівецькою митницею Держмитслужби в ході митного оформлення після сплати митних платежів товар випущено у вільний обіг.
Згідно протоколу про порушення митних правил №0732/40800/23 від 16.08.2023 р., під час проведення переогляду товарів, що заявлені за ЕМД №UA408020/2023/045730 митним органом встановлено, що товари, які знаходяться в транспортному р/н НОМЕР_5 та випущені у вільний обіг за ЕМД №UA408020/2023/045730 фактично по ЕМД №UA408020/2023/045730 товари за номерами митної декларації №5 (бюстгальтери з синтетики) вагою 109,8 кг, №7 (дублянки) вагою 103 кг, №27 (постільна білизна) вагою 1675 кг, №30 (рюкзаки) вагою 1495 кг, №35 (сумки з натуральної шкіри) вагою 924 кг, 37 (сумки з текстильних матеріалів) вагою 725 кг - відсутні; товарів №6 (бюстгальтери силіконові) на 54,1 кг, №10 (кепки) на 159,9 кг, №25 (рукавиці) на 151,7 кг, №29 (пояси) на 103,6 кг, №31 (світильники) на 31 кг, №34 (стійки для перил) на 76,10 кг, №36 (сумки з шкір замінника) на 1445,4 кг менше ніж задекларовано, інші товари №2 (батники чоловічі), №3 (блок живлення), №4 (брюки), №8 (жилети), №12 (куртки з шкірзамінника), №14 (лосини), №15 (налокітники й наколінники), №16 (черевики дитячі), №18 (кросівки з гуми), №19 кросівки дитячі, №20 (сандалі), №21 (туфлі дитячі), №22 (туфлі жіночі), №23 (пальта), №24 (панами), №26 (сукні), №28 (пристрої для захисту від крадіжки), №32 (светри), №33 (спортивні костюми) відповідають відомостям МД, а товарів №9 (кардигани) на 866,4 кг - 705 шт., №11 (куртки для жінок) на 2516 кг - 2067 шт., №13 (куртки для чоловіків) на 781,8 кг - 505 шт., №17 (черевики жіночі) на 284,3 кг - 184 пари, №38 (шарфи) на 182,8 кг - 780 шт., №39 (шуби) на 35,6 кг - 17 шт. більше та не задекларовано. Встановлено, що по МД №408020/2023/45730 від 26.07.2023 року всього на 82 вантажних місця та 2387,8 кг менше товару ніж задекларовано.
Згідно письмових пояснень ОСОБА_1 останній пояснив, що у липні 2023 року на виконання контракту «TRANS-SEED INC. USA» поставило ТОВ «РІЧРЕЙНД» товар, зокрема одяг, відправником товару була фірма «AGROSTOP Sp.z.o.o». З метою здійснити митне оформлення, поставленого товару, була складена та подана до Чернівецької митниці, митна декларація ЕМД №UA408020/2023/045730 від 26.07.2023 року, яка була підписана ним як керівником товариства. Відомості про товар до ЕМД №UA408020/2023/045730 були внесені із відомостей про товар, які зазначені постачальником товару фірмою «TRANS-SEED INC. USA» у товарно-супровідних документах, зокрема : інвойс №2023.06.12-2/2 від 16.06.2023; packing list №2023.06.12-2/2 від 13.06.2023; CMR №XAGU6014265 від 21.07.2023. Згідно ЕМД №UA408020/2023/045730 ТОВ «РІЧРЕЙНД» мало сплатити митних платежів в сумі 901144,25 грн. З метою сплати митних платежів, за ввезення на митну територію України отриманого від «TRANS-SEED INC. USA» товару, 24.07.2023 ТОВ «РІЧРЕЙНД» внесла на розрахунковий рахунок Державної митної служби України гроші в сумі 4150000 грн., підтверджується платіжною інструкцією в національній валюті №1 від 24.07.2023 року. Як в подальшому, йому стало відомо, з листа AGROSTOP Sp.z.o.o, від 22.08.2023, що 21 липня 2023 року під час перевезення трьох контейнерів з товаром, який слідував від «TRANS-SEED INC. USA» на вашу адресу відбулась дорожньо-транспортна пригода. Під час якої постраждав один контейнер. У зв`язку з цим AGROSTOP Sp.z.o.o перевантажило товар у два транспортні засоби KE702MH/KE286YP та НОМЕР_6 / НОМЕР_7 , але при цьому товарно-супровідні документи CMR, INVOCE які були виписані продавцем товару «TRANS-SEED INC. USA» змінені не були, що призвело до пересортиці товару. Тобто частина товару, який зазначений у CMR, INVOCE для KE702MH/KE286YP міг бути у НОМЕР_6 / НОМЕР_7 та навпаки. Про даний випадок AGROSTOP Sp.z.o.o вчасно ТОВ «РІЧРЕИНД», що призвело до труднощів у митних органах. Про те, що в зазначених товарно-супровідних документах «TRANS-SEED INC. USA» найменування та кількості щодо частини товару, він не знав, про неточності щодо товару дізнався виключно після проведеного митним органам огляду товару. При оформлені «TRANS-SEED INC. USA» товарно-супровідних документів та відвантаженні товару, присутній не був. Також, додав, що ТОВ «РІЧРЕЙНД» не мало наметі вчиняти будь-яке порушення митних правил, під час ввезення товару згідно №UA408020/2023/045730, підтвердженням цього є те, що товариство перерахувало на розрахунковий рахунок митниці 4150000 грн. як передплату за митні платежі, і ця сума є значно більшою ніж необхідні митні платежі. Даний випадок є виключно помилкою.
Згідно листа ТОВ «РІЧРЕЙНД» підприємство повідомило, що 21 липня 2023 року під час перевезення трьох контейнерів з товаром, який слідував від «TRANS-SEED INC. USA» на адресу ОСОБА_1 відбулась дорожньо-транспортна пригода. Під час якої постраждав один контейнер. У зв`язку з цим AGROSTOP Sp.z.o.o перевантажило товар у два транспортні засоби KE702MH/KE286YP та НОМЕР_6 / НОМЕР_7 , але при цьому товарно-супровідні документи CMR, INVOCE змінені не були, що призвело до пересортиці товару. Тобто частина товару, який зазначений у CMR, INVOCE для KE702MH/KE286YP міг бути у НОМЕР_6 / НОМЕР_7 та навпаки. Про даний випадок AGROSTOP Sp.z.o.o вчасно ОСОБА_1 не повідомило, що призвело до труднощів у митних органах. Підприємство шкодує за спричинені незручності.
Таким чином з огляду на викладене для декларанта ОСОБА_1 джерелом інформації щодо найменування товару, його торгівельну марку, виробника, кількість, розмір, коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості були дані зазначені у товаросупровідних документах.
Отже декларант ОСОБА_1 вказав уелектронній митнійдекларації №UA408020/2023/045730вірні відомостіщодо найменуваннятовару,виробника,кількість,розміру,коду УКТЗЕДтовару. CMR №XAGU6014265 від 21.07.2023 не містить жодних записів зроблених перевізником про те, що ним не вжитозаходів щодоперевірки точністьвідомостей щодокількості вантажнихмісць, або проведеннятаких заходівє неможливим. Таким чином, причиною помилкового зазначення ОСОБА_1 у митній декларації №UA408020/2023/045730 інформацію про кількості вантажних місць та вагу товару: «кардигани (светри)жіночі»,«куртки дляжінок»,«куртки длячоловіків тахлопців»,«черевики жіночі»,«шарфи трикотажні»,«шуби жіночі», стали не точні відомості, які були зазначені у товаросупровідних документах про цей товар, про що останній на знав та не міг знати.
Згідно з п. 8 ч. 1ст. 4 МК України, декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.
Відповідно до ч.1ст.265 МК Українидекларантами мають право виступати: 1) при переміщенні товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України або при зміні митного режиму щодо товарів на підставі зовнішньоекономічного договору, укладеного резидентом, - резидент, яким або від імені якого укладено цей договір; 2) в інших випадках - особа, яка відповідно до законодавства України має право вчиняти щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення юридично значущі дії від свого імені.
Частиною 6ст. 265 МК Українивстановлено, що декларування товарів, що належать громадянам, може здійснюватися цими громадянами або іншими громадянами, уповноваженими на це власниками зазначених товарів нотаріально посвідченими дорученнями.
Як вбачається з матеріалів справи ОСОБА_1 в особі керівника ТО«вЧРЕЙНД» подавшиелектронну митнудекларацію повідомив,що перевозитьтовар тане приховувалайого,ЕМД заповнивна підставітоваросупровідних документів і зазначенням інформації про кількість, вартість, обсяг та найменування товару, код УКТЗЕД, сплати визначені митним органом митні платежі.
Обов`язковою ознакою наявності складу даного адміністративного правопорушення є умисел на його вчинення.
Відповідно дост.10 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається скоєним умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності заст. 472 МК Україниє наявність в діях правопорушника вини.
З наведеного випливає, що у ОСОБА_1 припереміщення черезмитний кордонтовару буввідсутній намір уникнути декларування товару, що перевозиться.
Наведене свідчить про відсутність у ОСОБА_1 умислу на вчинення вказаного правопорушення.
Таким чином, суд вважає, що у діях ОСОБА_1 відсутня суб`єктивна сторона, як обов`язковий елемент складу вищевказаного адміністративного правопорушення.
Отже, матеріали справи не містять належних, допустимих та достатніх доказів про наявність в діях ОСОБА_1 умисних протиправних, винних дій, оскільки даних про те, що він в порушення вимог чинного законодавства умисно не зазначив у митній декларації точні відомості про переміщуваний товар в ході розгляду справи не здобуто. Відтак, відсутні докази того, що він намагалася навмисно перемістити товари через митний кордон України з порушенням положень чинного законодавства.
Відповідно дост.252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
У розумінніКонвенції про захист прав людини і основоположних свобод1950 року, притягнення особи до адміністративної відповідальності розцінюється як «кримінальне обвинувачення», оскільки адміністративні правопорушення мають ознаки, притаманні «кримінальному обвинуваченню» у значенні ст. 6 Конвенції. Таку позицію висловив Європейський суд з прав людини в рішенні по справі «Надточій проти України» від 15 травня 2008 року.
Таким чином, відсутні підстави для притягнення громадянина України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, зважаючи на те, що належних, допустимих та достатніх доказів вчинення ним адміністративного правопорушення, визначеногост. 472 МК Українипід час розгляду адміністративних матеріалів в суді, не здобуто, а ті які надані в якості підтвердження вчинення правопорушення не доводять вини ОСОБА_1 .
У рішенні в справі «Карелін проти Росії» («Karelin v. Russia», заява № 926/08, рішення від 20.09.2016 р.) ЄСПЛ розглянув ситуацію, коли національний суд при розгляді справи про адміністративне правопорушення без участі сторони обвинувачення, ініціював дослідження доказів обвинувачення та за результатами дослідження доказів притягнув особу до відповідальності, уточнивши в судовому рішенні фабулу правопорушення, усунувши певні розбіжності та неточності, які мали місце в протоколі про адміністративне правопорушення. При цьому, за логікою ЄСПЛ, за умови відсутності сторони обвинувачення та при наявності певної неповноти чи суперечностей, суду не залишилося нічого іншого, як взяти на себе функції сторони обвинувачення, самостійно відшукуючи докази винуватості особи, що становить порушення ч.1 ст.6 Конвенції в частині дотримання принципу рівності сторін і вимог змагального процесу (за цих умов особа позбавлена можливості захищатися від висунутого проти нього обвинувачення перед незалежним судом, а навпаки вона має захищатися від обвинувачення, яке, по суті, судом підтримується).
На підставі викладеного, прихожу до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу і події адміністративного правопорушення передбаченого ст. 472 МК України.
Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
За таких обставин, вилучений товар підлягає поверненню його власнику або уповноваженій ним особі.
На пiдставi ст. 221, 257, 335, 458, 472, 486, 493, 494, 522, 526, 527, 528, 529 МК України, ст. ст. 9, 247, 289, 294 КУпАП, -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно громадянина України ОСОБА_1 - закрити за відсутністю в його діях події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.
Вилучений згідно протоколупро ПМП№0732/408000/23від 16.08.2023року товар,який зберігаєтьсяна складіЧернівецької митниціДержмитслужби (с.Тереблече,Глибоцького району,Чернівецької області)- повернути власнику ТОВ "РІЧРЕЙНД" або уповноваженій ним особі.
Постанова може бути оскаржена до Чернівецького Апеляційного суду через Першотравневий районний суд м. Чернівці протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Першотравневого
районного суду м.Чернівці Є. В. Нестеренко
Суд | Першотравневий районний суд м.Чернівців |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2023 |
Оприлюднено | 10.11.2023 |
Номер документу | 114782379 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення |
Адмінправопорушення
Першотравневий районний суд м.Чернівців
Нестеренко Є. В.
Адмінправопорушення
Першотравневий районний суд м.Чернівців
Вольська-Тонієвич О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні