Рішення
від 30.10.2023 по справі 922/3474/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.10.2023м. ХарківСправа № 922/3474/23

Господарський суд Харківської області у складі

судді Чистякової І.О.

за участю секретаря судового засідання Татаурова В.А.

розглянувши за правилами загального позовного провадження справу

за позовом Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 7, м. Харків, 61003, ідентифікаційний код 04059243) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКСПОБУД 77" (62403, Харківська область, Харківський район, смт. Бабаї, вул. Вторчерметівська, 4, ідентифікаційний код 33068013) про стягнення 634 909,47 грн. за участю представників сторін:

позивача - Бендежука Л.О. (самопредставництво)

відповідача - адвоката Залеської А.С.

ВСТАНОВИВ:

Харківська міська рада (позивач) звернулась до Господарського суду Харківської області із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКСПОБУД 77" (відповідач) про стягнення заборгованості у розмірі 634 909,47 грн зі сплати орендної плати за користування земельною ділянкою по вул. Шевченка, 327 у м. Харкові відповідно до договору оренди землі від 01.06.2006 №340667100124 та додаткових угод до нього від 06.04.2011 №б/н та від 21.04.2015 №б/н за період з 17.03.2019 до 28.02.2022.

Крім того, позивач просить стягнути з відповідача витрати зі сплати судового збору у розмірі 9 523,4 грн.

Позовні вимоги обгрунтовані неналежним виконанням відповідачем своїх зобов`язань за договором оренди землі від 01.06.2006 №340667100124 та додатковими угодами від 06.04.2011 №б/н та від 21.04.2015 №б/н до вказаного договору в частині сплати орендної плати за користування земельною ділянкою по вул. Шевченка, 327 у м. Харкові у період з 17.03.2019 по 28.02.2022.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 07.08.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №922/3474/23. Справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на04 вересня 2023 року о 12:40. Встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву. Встановлено позивачу строк для подання відповіді на відзив - протягом 5 днів з дня отримання відзиву на позов. Встановлено відповідачу строк для подання заперечення - протягом 5 днів з дня отримання відповіді на відзив.

29.08.2023 у строк встановлений судом до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх.№23121), в якому відповідач просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, обгрунтовуючи свої заперечення проти позову зокрема тим, що до вказаного договору оренди землі декілька раз вносились зміни, зокрема, додатковою угодою від 21.04.2015 п. 9 Договору було викладено в новій редакції та визначено, що розмір орендної плати за земельну ділянку на період експлуатації (з 31.12.2016) на рік становить 346 519,29 грн, в місяць - 28 876,61 грн. Згідно з листом ГУ ДПС у Харківській від 28.06.2023 № 1183/5/20-40-04-02-12 відповідачем задекларовано до сплати за земельну ділянку площею 0,3726 га з кадастровим номером 6310136600:04:009:0015 за 2019 рік - 305 286,36 грн, за 11 місяців 2020 року - 281 615,12 грн, за 2021 рік - 307 216,06 грн, за січень-лютий 2022 року - 56 322,94 грн. У відповідача виникла заборгованість з орендної плати через неправильне декларування розміру орендної плати, яке мало місце на думку позивача за період з 17.03.2019 по 28.02.2022 у розмірі 634 909,47 грн. Позовні вимоги фактично грунтуються на тому, що відповідачем нібито було неправильно задекларовано, а відповідно й сплачено орендну плату, однак такі твердження позивача є безпідставними. Так, орендна плата за землю є різновидом плати за землю - складової податку на майно, що витікає із змісту статей 265 та 269 Податкового кодексу України. Відповідно до ст. 271 Податкового кодексу України базовою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого Податковим кодексом України. Згідно зі ст. 20 та ст. 23 Закону України Про оцінку земель дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, який видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру. Відповідно до п. 5 договору оренди землі, укладеного між позивачем та відповідачем, в редакції додаткової угоди від 21.04.2015, при змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки. На виконання вказаного пункту договору оренди землі відповідач щороку отримував витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у Головному управлінні Держгеокадастру у Харківській області, на підставі яких й проводилось декларування орендної плати за землю та проводились відповідні платежі. Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 19.04.2019 №736/0/45-19 нормативна грошова оцінка орендованої земельної ділянки становила 3 759 683 грн, а отже з травня 2019 р. щомісячна орендна плата становила 17 545,19 грн. Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 05.02.2020 № 1024/0/45-20 нормативна грошова оцінка орендованої земельної ділянки становила 5 486 009 грн, а отже річна орендна плата за 11 місяців 2020 року становила 281 615,12 грн, а щомісячна - 25 601,38 грн. Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 15.01.2021 №229 нормативна грошова оцінка орендованої земельної ділянки становила 5 486 001 грн, а отже річна орендна плата у 2021 році становила 307 216,06 грн, а щомісячна-25 601,34 грн. Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 15.01.2022 № 380 нормативна грошова оцінка орендованої земельної ділянки з урахуванням індексації за коефіцієнтом 1,1 становила 6 034 601,10 грн, а щомісячна орендна плата за січень-лютий 2022 року становила 28 161,47 грн. Всі задекларовані відповідачем податкові зобов`язання з орендної плати за землю були сплачені в повному обсязі. Правильність нарахування та сплати орендної плати за землю перевіряється у межах податкового контролю - системи заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України). Відповідно до п. 61.2 ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється органами, зазначеними в ст. 41 цього кодексу, в межах повноважень, встановлених цим кодексом. Відповідно до п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є: податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи); митні органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, його територіальні органи). Таким чином, органи місцевого самоврядування, а саме міські ради, до яких відноситься позивач, не є контролюючим органом в розумінні Податкового кодексу України. А оскільки орендна плата за землю с різновидом плати за землю, а значить є складовою податку на майно, про що йшла мова вище, контроль за правильністю нарахування нього податку покладається на органи Державної податкової служби України. У межах реалізації своїх повноважень із податкового контролю, на підставі направлень від 14.07.2023 № 6120, 6126, 6127, від 17.07.2023 № 6159, наданих Головним управлінням ДПС у Харківській області, представниками Головного управління ДПС у Харківській області на підставі наказу Головного управління ДПС у Харківській області від 12.07.2023 №2957-п, проведена позапланова виїзна документальна перевірка відповідача за період діяльності з 01.01.2017 по 16.07.2023 з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх, передбачених Податковим кодексом України, податків та зборів, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, за період з 01.01.2017 по 16.07.2023 - з питань правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. В результаті проведеної перевірки представниками Головного управління ДПС у Харківській області було складено акт документальної позапланової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи від 28.07.2023 № 22944/20-40-07-04-05/33068013. В розділі 3.1.7. зазначеного акту перевірки контролюючим органом проаналізовано своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати плати за землю. В результаті проведеної перевірки було зроблено висновок, що порушення відсутні. Ураховуючи викладене, на думку відповідача позовна заява є необгрунтованою, оскільки доводи позивача спростовуються висновками перевірки компетентного органу державного влади, який уповноважений здійснювати контроль за правильністю нарахування орендної плати за землю.

07.09.2023 у строк встановлений судом до суду від позивача надійшла відповідь на відзив (вх. №24116), в якій позивачем зазначено зокрема, що предметом позову є стягнення з відповідача заборгованості з плати за користування земельною ділянкою по вул. Шевченка, 327 у м. Харкові відповідно до договору оренди землі від 01.06.2006 за №340667100124 за період з 17.03.2019 до 28.02.2022. Однак відповідачем у відзиві зазначено, що заборгованість з плати за користування вищевказаною земельною ділянкою спростовується висновками перевірки ГУ ДПС у Харківській області. Харківська міська рада не погоджується з даним твердженням відповідача у зв`язку із наступним.

Так, згідно з п. 1.3. постанови Пленуму ВГСУ № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" (далі - постанова Пленуму) визначено, зокрема те, що право на стягнення заборгованості з орендної плати має орендодавець шляхом звернення до відповідного господарського суду в установленому ГПК порядку.

Орендна плата за користування землею комунальної власності за своїм правовим статусом є обов`язковим платежем, який орендар вносить орендодавцю, а також це і загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку. Подвійний статус орендної плати зумовлює ту обставину, що при визначенні розміру, окрім норм цивільного, земельного законодавства та Закону України Про оренду землі необхідно враховувати і вимоги ПК України. За змістом статті 1 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами. 3гідно з підпунктом 14.1.125 статті 14 ПК України нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу XII, глави 1 розділу XIV цього Кодексу - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. За правилами частини п`ятої статті 5 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Відповідно до частини третьої статті 18 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій. Частинами першою, другою статті 20 Закону України Про оцінку земель визначено, що за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація; дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Порядок затвердження технічної документації з оцінки земель визначений статтею 23 Закону України Про оцінку земель. Згідно із частиною першою цієї статті технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою, протягом місяця з дня надходження технічної документації відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації. Відповідно до частини третьої цієї статті витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Частиною четвертою вказаної статті врегульовано, що рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 ПК України. Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 № 1209/13 затверджено Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013. Дана нормативна грошова оцінка застосовувалася з 01.01.2014 по 31.12.2019. Рішенням Харківської міської ради від 27.02.2019 № 1474/19 затверджено Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2018. Вказана нормативна грошова оцінка земель міста Харкова застосовується з 01.01.2020. Плата за землю справляється на підставі положень розділу XII Податкового кодексу України. Відповідно пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Згідно з підпунктом 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 ПК України об`єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні. Пунктом 271.1 статті 271 ПК України визначено, що базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом XII ПК України, а у разі якщо нормативну грошову оцінку не проведено - площа земельних ділянок.

У пункті 288.1 статті 288 ПК України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Пунктом 288.4. ст. 288 ПК України визначено, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 16.02.2021 у справі № 921/530/18 дійшла наступних висновків: "37. Як уже зазначалося, суди попередніх інстанцій дійшли висновку, що визначення позивачем дати внесення змін до договору оренди землі саме 01 січня 2015 року, тобто з моменту введення в дію рішення N 771, не відповідає положенням частини третьої статті 653 ЦК України та частини п`ятої статті 188 ГК України, а також обставинам справи. Суди визначили, що відповідні зобов`язання сторін за договором оренди землі змінюються з моменту набрання судовим рішенням законної сили.

45. Частинами першою - третьою статті 632 ЦК України визначено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом. Зміна ціни в договорі після його виконання не допускається.

47. Згідно з частинами першою, другою статті 651 ЦК України зміна договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

48. Відповідно до частин першої, другої статті 652 ЦК України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах. Якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підстав, встановлених частиною четвертою цієї статті, - змінений за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони.

49. Статтею 30 Закону N 161-XIV передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

50. Згідно з частиною третьою статті 653 ЦК України у разі зміни договору зобов`язання змінюється з моменту досягнення домовленості про зміну договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється у судовому порядку, зобов`язання змінюється з моменту набрання рішенням суду про зміну договору законної сили.

51. Наведені норми права передбачають, що зміна договору оренди землі допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. При цьому якщо договір змінений судом, то зобов`язання змінюється з моменту набрання відповідним рішенням суду законної сили.

52. Велика Палата Верховного Суду відхиляє аргументи скаржника з посиланням на частину п`яту статті 188 ГК України, оскільки спір у цій справі виник між сторонами у земельних відносинах, а згідно з частиною першою статті 4 ГК України не є предметом регулювання цього Кодексу земельні відносини.

54. Ураховуючи викладене, Велика Палата Верховного Суду вважає, що якщо права та обов`язки сторін змінюються внаслідок внесення змін до договору судовим рішенням, то відповідне зобов`язання змінюється з моменту набрання таким рішенням законної сили.

55. З приводу відступу від висновків щодо застосування норм права, викладених у постанові Верховного Суду України від 18 травня 2016 року у справі N 6-325цс16, Велика Палата Верховного Суду зазначає таке.

56. У справі N 6-325цс16 Верховний Суд України дійшов висновку, що внаслідок зміни розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки змінився розмір орендної плати за користування нею, тому договір щодо розміру орендної плати слід вважати зміненим з 01 січня 2014 року.

57. Велика Палата Верховного Суду відступає від цього висновку, оскільки якщо договір змінений судом, то відповідне договірне зобов`язання змінюється з моменту набрання рішенням суду законної сили (частина третя статті 653 ЦК України)".

На підставі викладеного, позивач вважає, що здійснення розрахунку розміру орендної плати за рік у період з 17.03.2019 по 28.02.2022, виходячи з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розрахованою відповідно до наданих відповідачем у відзиві на позовну заяву витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 19.04.2019, від 05.02.2020, від 15.01.2021 та від 11.01.2022 було б можливим лише у разі укладання сторонами до договору оренди землі від 01.06.2006 за №340667100124 відповідних додаткових угод щодо внесення змін до п. 5 договору або визнання такої додаткової угоди укладеною в судовому порядку. Тому розмір орендної плати визначено в п. 9 додаткової угоди від 21.04.2015 № б/н до договору оренди землі від 01.06.2006 за №340667100124, з урахуванням індексації нормативної грошової оцінки земель за відповідний рік. Отже, немає законних підстав розраховувати розмір орендної плати за використання земельної ділянки по вул. Шевченка, 321 у м. Харкові на підставі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 19.04.2019, від 05.02.2020, від 15.01.2021, від 11.01.2022 інакше як то передбачено п. 5 додаткової угоди від 21.04.2015 № б/н до договору оренди землі від 01.06.2006 за № 340667100124, оскільки зміни до договору оренди землі не вносились.

15.09.2023 у строк встановлений судом до суду від відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив (вх.№25085), в яких відповідач просить відмовити в позові та зазначив, що по-перше, позивач, посилаючись на постанову Пленуму ВГСУ № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" щодо підсудності справ у сфері орендних правовідносин, приходить до висновку, що відсутність заборгованості з орендної плати за землю не спростовується висновками перевірки ГУ ДПС у Харківській області. По-друге, позивачем наводяться посилання на загальні положення цивільного законодавства у сфері регулювання договірних відносин, загальні положення земельного законодавства щодо оренди землі, що також, на думку позивача, обґрунтовує його позовні вимоги. По-третє, позивач зауважує, що застосовувати іншу нормативну грошову оцінку землі, ніж та, що визначена в договорі оренди, відповідач мав право лише після внесення відповідних змін до договору. Наведені аргументи позивача є безпідставними, оскільки ним не враховано наявну конкуренцію між загальними та спеціальними нормами правового регулювання відносин оренди землі комунальної власності. Так, між позивачем та відповідачем склалися відносини із оренди землі комунальної форми власності. Правове регулювання цієї групи правовідносин в контексті розрахунків та контролю за їх правильністю здійснюється податковим законодавством, приписи цивільного права застосовуються в тій частині, яка не суперечить податковому законодавству.

У розділі 3.1.7 зазначеного у відзиві на позовну заяву акту перевірки контролюючим органом проаналізовано своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати плати за землю. В результаті проведеної перевірки було зроблено висновок, що порушення відсутні. Таким чином, звертаючись з цією позовною заявою Харківська міська рада дублює функції контролю, які вже були вчинені податковими органами, не маючи на це владних повноважень, чим порушує, зокрема, приписи ч. 2 ст. 19 Конституції України.

Твердження позивача щодо неможливості застосування відповідачем під час розрахунку розміру орендної плати наданих до суду витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, суперечать п. 5 договору оренди землі, укладеного між позивачем та відповідачем, в редакції додаткової угоди від 21.04.2015. Відповідно до наведеного пункту договору при змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки. На виконання саме вказаного пункту Договору оренди землі відповідачем щороку отримувався витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у Головному управління Держгеокадастру у Харківській області, на підставі яких й проводилось декларування орендної плати за землю та проводились відповідні платежі.

Таким чином, позовна заява є необгрунтованою, оскільки доводи позивача спростовуються висновками перевірки компетентного органу державного влади, який уповноважений здійснювати контроль за правильністю нарахування орендної плати за землю.

В судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання від 04.09.2023 про відкладення підготовчого засідання на 18.09.2023 о 12:20.

В судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання від 18.09.2023 про відкладення підготовчого засідання на 02.10.2023 об 15:30.

В судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання від 02.10.2023 про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 09.10.2023 о 16:30.

В судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання від 09.10.2023 про оголошення в судовому засіданні з розгляду справи по суті перерви до 10:30 год 30.10.2023.

Присутній у судовому засіданні представник позивача просить позов задовольнити повністю.

Присутній у судовому засіданні представник відповідача просить в позові відмовити повністю.

Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вислухавши думку представників сторін, суд встановив наступне.

Як убачається з матеріалів справи, рішенням 27 сесії Харківської міської ради 4 скликання від 24.11.2004 № 191/04 "Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва (реконструкції) та подальшої експлуатації об`єктів" Товариству з обмеженою відповідальністю "ЕКСПОБУД 77" надано земельну ділянку по вул. Шевченка, 327 у м. Харкові загальною площею 0,3726 га.

На підставі вказаного рішення, між Харківською міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕКСПОБУД 77" (орендар) було укладено договір оренди землі, який зареєстровано у Харківській регіональній філії Державного підприємства Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах в Державному реєстрі земель від 01.06.2006 за № 340667100124 (далі - договір), відповідно до умов п. 1.1. якого, орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі промисловості, яка знаходиться в м. Харкові, вул. Шевченка, 327.

Актом приймання-передачі земельної ділянки від 01.06.2006 відповідачу було передано в оренду земельну ділянку загальною площею 0,3726 га по вул. Шевченка, 327 у м. Харкові (кадастровий номер 6310136600:04:009:0015) із земель несільськогосподарського призначення - землі промисловості для будівництва автосалону та комплексу по обслуговуванню автомобілів (але не пізніше прийняття об`єкту до експлуатації) та для подальшої експлуатації об`єкту строком: на період будівництва до 31.12.2006 (але не пізніше прийняття об`єкту до експлуатації), на період експлуатації до 31.12.2029.

До договору було укладено додаткові угоди від 06.04.2011 № б/н та від 21.04.2015 № б/н.

Згідно з п. 9 додаткової угоди від 21.04.2015 № б/н до договору орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок Державного казначейства у Харківській області та розмір орендної плати за земельну ділянку на період експлуатації (з 31.12.2016) на рік становить 346 519,29 грн, в місяць - 28 876,61 грн.

У п.11 договору сторони погодили, що орендна плата за земельну ділянку сплачується рівними частками щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Пунктом 10 додаткової угоди від 21.04.2015 № б/н до договору передбачено, що орендар самостійно здійснює обчислення орендної плати за землю з урахуванням індексації нормативної грошової оцінки, визначеної законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами.

Згідно з листом Головного управління Державної податкової служби України у Харківській області від 28.06.2023 № 11183/5/20-40-04-02-12 ТОВ ЕКСПОБУД 77 задекларовано до сплати за земельну ділянку площею 0,3726 з кадастровим номером 6310136600:04:009:0015 га за 2019 рік - 305 286,36 грн, за 11 місяців 2020 року - 281 615,12 грн, за 2021 рік - 307 216,06 грн, за січень-лютий 2022 року - 56 322,94 грн. Задекларовані податкові зобов`язання сплачені в повному обсязі.

Згідно інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті Центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, функції якого на цей час виконує Держгеокадастр, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік - 1,0, 2013 рік 1,0, 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) та 1,2 для сільськогосподарських угідь (рілля, перелоги, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження), 2016 рік - для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) - 1,0, для земель несільськогосподарського призначення - 1,06, 2017 рік - 1,0, 2018 рік - 1,0, 2019 рік - 1,0, 2020 рік - 1,0, 2021 рік - 1,0, 2022 рік - 1,15 (для земель населених пунктів та Інших земель несільськогосподарського призначення).

Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася.

Значення коефіцієнта індексації за певний рік застосовується в наступному році, який йде за роком, за який його встановлено, шляхом помноження розміру орендної плати на його значення.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до п. 5 додаткової угоди від 21.04.2015 № б/н до договору на період продовження строків будівництва становить 990 855 грн, а з урахуванням коефіцієнту індексації за 2014 рік складає 1 237 578 грн.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до п. 5 додаткової угоди від 21.04.2015 № б/н до договору на період експлуатації становить 4 954 239 грн, а з урахуванням коефіцієнту індексації за 2014 рік складає 6187 845 грн.

За твердженням позивача, розмір орендної плати в місяць з урахуванням коефіцієнтів індексації на період експлуатації складає:

- у 2019 році щомісячно по 43 862,99 грн,

- у 2020 році щомісячно по 43 862,99 грн,

- у 2021 році щомісячно по 43 862,99 грн,

- у 2022 році щомісячно по 48 249,29 грн.

За твердженням позивача, розмір заборгованості з орендної плати за користування земельною ділянкою по вул. Шевченка, 327 у м. Харкові відповідно до договору оренди та додаткових угод до нього від 06.04.2011 № б/н, від 21.04.2015 № б/н за період з 17.03.2019 по 28.02.2022 з урахуванням індексації складає 634 909,47 грн (розрахунок арк. 5).

Отже позивач вважає, що оскільки відповідачем в порушення умов договору тривалий час використовується спірна земельна ділянка без належної сплати орендної плати, позивач звернувся до суду з цим позовом про стягнення з відповідача на користь позивача заборгованості зі сплати орендної плати за користування земельною ділянкою по вул. Шевченка, 327 у м. Харкові відповідно до договору оренди землі від 01.06.2006 № 340667100124 та додаткових угод до нього від 06.04.2011 № б/н, від 21.04.2015 № б/н за період з 17.03.2019 по 28.02.2022 у розмірі 634 909,47 грн.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог, суд виходить з наступного.

Предметом позову є стягнення заборгованості у розмірі 634909,47 грн зі сплати орендної плати за користування земельною ділянкою по вул. Шевченка, 327 у м. Харкові відповідно до договору оренди землі від 01.06.2006 №340667100124 та додаткових угод до нього від 06.04.2011 №б/н та від 21.04.2015 №б/н за період з 17.03.2019 до 28.02.2022.

Відповідно до статті 13 Конституції України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 9 ст. 93 Земельного кодексу України відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом.

Згідно зі ст. 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються ЗК України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

У статті 626 ЦК України закріплено поняття договору, яким є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Договір є двостороннім, якщо правами та обов`язками наділені обидві сторони договору (ч. 3 ст. 626 ЦК України). У п. 3 ч. 1 ст. 3 ЦК України закріплено, що загальними засадами цивільного законодавства є, зокрема, свобода договору.

Також, у ст. 627 ЦК України закріплено принцип свободи договору та визначено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Частиною першою статті 628 ЦК України визначено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

У силу ст. 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно зі ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом. Зміна ціни в договорі після його виконання не допускається.

Відповідно до ст. 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Згідно з ст. 648 ЦК України зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов`язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту. Особливості укладення договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування встановлюються актами цивільного законодавства.

Згідно зі ст. 13 Закону України Про оренду землі договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

За змістом ст. 15 Закону України Про оренду землі істотними умовами договору оренди землі є, зокрема, орендна плата із зазначенням й розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Згідно з ст. 21 Закону України Про оренду землі орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України (далі - ПК України).

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Разом з тим, згідно з підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1. ст. 14 ПК України плата за землю це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку й орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Отже, орендна плата за користування землею комунальної власності за своїм правовим статусом є обов`язковим платежем, який орендар вносить орендодавцю, а також це і загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку.

Подвійний статус орендної плати зумовлює ту обставину, що при визначенні розміру, окрім норм цивільного, земельного законодавства та Закону України Про оренду землі необхідно враховувати і вимоги ПК України.

За змістом статті 1 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

3гідно з підпунктом 14.1.125 статті 14 ПК України нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу XII, глави 1 розділу XIV цього Кодексу - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

За правилами частини п`ятої статті 5 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до частини третьої статті 18 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій.

Частинами першою, другою статті 20 Закону України Про оцінку земель визначено, що за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація; дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Порядок затвердження технічної документації з оцінки земель визначений статтею 23 Закону України Про оцінку земель. Згідно із частиною першою цієї статті технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою, протягом місяця з дня надходження технічної документації відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.

Відповідно до частини третьої цієї статті витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Частиною четвертою вказаної статті врегульовано, що рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 ПК України.

Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 № 1209/13 затверджено Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013. Дана нормативна грошова оцінка застосовувалася з 01.01.2014 по 31.12.2019.

Рішенням Харківської міської ради від 27.02.2019 № 1474/19 затверджено Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2018.

Вказана нормативна грошова оцінка земель міста Харкова застосовується з 01.01.2020. Плата за землю справляється на підставі положень розділу XII Податкового кодексу України.

Відповідно пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Згідно з підпунктом 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 ПК України об`єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Пунктом 271.1 статті 271 ПК України визначено, що базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом XII ПК України, а у разі якщо нормативну грошову оцінку не проведено - площа земельних ділянок.

У пункті 288.1 статті 288 ПК України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Пунктом 288.4. ст. 288 ПК України визначено, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно з частинами першою, другою статті 651 ЦК України зміна договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Відповідно до частин першої, другої статті 652 ЦК України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах. Якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підстав, встановлених частиною четвертою цієї статті, - змінений за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони.

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку

Згідно з частиною третьою статті 653 ЦК України у разі зміни договору зобов`язання змінюється з моменту досягнення домовленості про зміну договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється у судовому порядку, зобов`язання змінюється з моменту набрання рішенням суду про зміну договору законної сили.

Згідно зі ст. 654 ЦК України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

Наведені норми права передбачають, що зміна договору оренди землі допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. При цьому якщо договір змінений судом, то зобов`язання змінюється з моменту набрання відповідним рішенням суду законної сили.

Згідно зі статтею 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 ЦК України).

Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Частиною 1 ст. 530 ЦК України встановлено, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до ст. 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Суд зазначає, що здійснення розрахунку розміру орендної плати за рік у період з 17.03.2019 по 28.02.2022 за використання земельної ділянки по вул. Шевченка, 321 у м. Харкові, виходячи з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, відповідно до наданих відповідачем витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 19.04.2019, від 05.02.2020, від 15.01.2021 та від 11.01.2022 було б можливим лише у разі укладання сторонами відповідних додаткових угод до договору щодо внесення змін до п. 5 договору або визнання такої додаткової угоди укладеною в судовому порядку.

Проте зміни до п. 5 договору були внесені востаннє додатковою угодою від 21.04.2015 № б/н до договору, тому позивачем правомірно визначено розмір орендної плати відповідно до умов п. 9 додаткової угоди від 21.04.2015 № б/н до договору з урахуванням індексації нормативної грошової оцінки земель за відповідний рік.

Отож, за період з 17.03.2019 по 28.02.2022 відповідач мав сплатити орендну плату відповідно до умов договору в розмірі 1 521 338,29 грн.

Втім, як вбачається з матеріалів справи, відповідачем сплачено за вказаний вище період орендну плату в розмірі 886 428,82 грн.

Отож, заборгованість зі сплати орендної плати за користування земельною ділянкою по вул. Шевченка, 327 у м. Харкові відповідно до договору оренди землі від 01.06.2006 № 340667100124 та додаткових угод до нього від 06.04.2011 № б/н, від 21.04.2015 № б/н за період з 17.03.2019 по 28.02.2022 з урахуванням індексації складає 634 909,47 грн.

Перевіривши наведений позивачем розрахунок, судом установлено, що його здійснено у відповідності до положень законодавства.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно ч.1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Статтею 86 ГПК України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Принцип рівності сторін у процесі вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представляти справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (п.87 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Салов проти України" від 06.09.2005).

У Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Надточий проти України" від 15.05.2008 зазначено, що принцип рівності сторін передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом.

Змагальність означає таку побудову судового процесу, яка дозволяє всім особам - учасникам певної справи відстоювати свої права та законні інтереси, свою позицію у справі.

Принцип змагальності є процесуальною гарантією всебічного, повного та об`єктивного з`ясування судом обставин справи, ухвалення законного, обґрунтованого і справедливого рішення у справі.

Щодо доводів відповідача про те, що правомірність сплати ним орендної плати, розрахованої відповідно до наданих відповідачем витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 19.04.2019, від 05.02.2020, від 15.01.2021 та від 11.01.2022 підтверджується актом документальної позапланової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи від 28.07.2023 № 22944/20-40-07-04-05/33068013, в розділі 3.1.7. якого контролюючим органом проаналізовано своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати плати за землю та в результаті проведеної перевірки було зроблено висновок, що порушення відсутні, суд зазначає, що в силу ст. 86 ГПК України жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили та обставини, які встановлені в цьому акті не мають преюдиційного значення.

Підсумовуючи викладене та те, що відповідачем у встановленому законом порядку позовні вимоги позивача не спростовано, суд вважає позовні вимоги позивача про стягнення з відповідача на користь позивача 634 909,47 грн заборгованості зі сплати орендної плати за користування земельною ділянкою по вул. Шевченка, 327 у м. Харкові відповідно до договору оренди землі від 01.06.2006 №340667100124 та додаткових угод до нього від 06.04.2011 № б/н, від 21.04.2015 № б/н за період з 17.03.2019 до 28.02.2022 законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Ураховуючи те, що позов задоволено повністю, керуючись статтею 129 ГПК України, судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 9 523,64 грн належить покласти на відповідача у повному обсязі.

На підставі викладеного та керуючись ст. 6, 8,13, 14, 19, 124, 129 Конституції України, ст.2, 4 Земельного кодексу України, ст. 1, 6, 13, 15, 21 Закону України "Про оренду землі", ст. 1, 5, 18, 20 Закону України "Про оцінку земель", ст. 14, 271, 288, 289 Податкового кодексу України та ст.3, 11, 6, 509, 525, 526, 530, 626, 627, 628, 632, 638, 648, 654 Цивільного кодексу України та ст. 4, 20, 73, 74, 77, 129, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКСПОБУД 77" (62403, Харківська область, Харківський район, смт. Бабаї, вул. Вторчерметівська, буд. 4, ідентифікаційний код 33068013) на користь Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 7, м. Харків, 61003, ідентифікаційний код 04059243, платіжні реквізити: отримувач - ГУК Харків обл/МТГ Харків, код отримувача (ЄДРПОУ) - 37874947, рахунок (IBAN) UA508999980334109812000020649, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету - 18010600) 634909,47 (шістсот тридцять чотири тисячі дев`ятсот дев`ять) грн. 47 коп. заборгованості зі сплати орендної плати за користування земельною ділянкою по вул. Шевченка, 327 у м. Харкові відповідно до договору оренди землі від 01.06.2006 №340667100124 та додаткових угод до нього від 06.04.2011 № б/н, від 21.04.2015 № б/н за період з 17.03.2019 до 28.02.2022.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ в установленому порядку.

Судові витрати у справі у вигляді судового збору у розмірі 9 523,64 грн покласти на відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКСПОБУД 77" (62403, Харківська область, Харківський район, смт. Бабаї, вул. Вторчерметівська, буд. 4, ідентифікаційний код 33068013).

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКСПОБУД 77" (62403, Харківська область, Харківський район, смт. Бабаї, вул. Вторчерметівська, буд.4, ідентифікаційний код 33068013) на користь Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 7, м. Харків, 61003, ідентифікаційний код 04059243, платіжні реквізити: р/р UA518201720344240012000032986, Банк: ДКСУ м. Київ, МФО 820172 Отримувач - Харківська міська рада, код отримувача (ЄДРПОУ) - 04059243, рахунок (IBAN) - UA518201720344240012000032986, банк - Державна казначейська служба України м. Київ, МФО - 820172) судовий збір у розмірі 9 523,64 грн.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ в установленому порядку.

Позивач: Харківська міська рада (майдан Конституції, буд. 7, м. Харків, 61003, ідентифікаційний код 04059243).

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКСПОБУД 77" (62403, Харківська область, Харківський район, смт. Бабаї, вул. Вторчерметівська, буд. 4, ідентифікаційний код 33068013).

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене безпосередньо до Східного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складання повного тексту рішення відповідно до ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України та з урахуванням п.п. 17.5 п.17 Перехідних положень Кодексу.

Учасники справи можуть одержати інформацію по справі зі сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою http://court.gov.ua/.

Повне рішення складено "09" листопада 2023 р.

СуддяІ.О. Чистякова

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення30.10.2023
Оприлюднено13.11.2023
Номер документу114793409
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/3474/23

Ухвала від 22.02.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Зуєв В.А.

Постанова від 23.01.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

Ухвала від 14.12.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

Ухвала від 04.12.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

Рішення від 30.10.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Рішення від 30.10.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 07.08.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні