Ухвала
від 07.11.2023 по справі 380/25172/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 380/25172/23

У Х В А Л А

про забезпечення позову

07 листопада 2023 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі

головуючої судді О.Желік,

за участю секретаря судового засідання Н. Клочко,

представника заявника А.Бобер,

представника третьої особи Ю.Гелемей,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» про забезпечення позову в справі за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» до Львівської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Львівське комунальне підприємство «Спортресурс» про визнання протиправною і скасування ухвали, -

в с т а н о в и в:

на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» до Львівської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Львівське комунальне підприємство «Спортресурс» із вимогою визнати протиправною і скасувати Ухвалу від 23.08.2023 №3823 Львівської міської ради «Про надання управлінню земельних ресурсів департаменту містобудування дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на вул. Ковельській, 63».

Разом із поданою позовною заявою Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» подало до суду також і заяву про забезпечення позову у справі шляхом:

1) зупинення дії ухвали від 23.08.2023 №3823 Львівської міської ради «Про надання управлінню земельних ресурсів департаменту містобудування дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на вул. Ковельській, 63»;

2) заборони Управлінню земельних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської ради та будь-яким іншим структурним підрозділам Львівської міської ради вчиняти будь-які дії щодо поділу земельної ділянки загальною площею 0,2108 га (кадастровий номер 4610137200:08:009:0203) на вул. Ковельській, 63; та щодо розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки загальною площею 0,2108 га (кадастровий номер 4610137200:08:009:0203) на вул. Ковельській, 63 на земельні ділянки: площею 0,1854 га та площею 0,0254 га;

3) заборони Львівському комунальному підприємству «Спортресурс» вчиняти будь-які дії щодо державної реєстрації земельних ділянок: площею 0,1854 га та площею 0,0254 га, які зазначені у підпунктах 1.2.1, 1.2.2 Ухвали від 23.08.2023 №3823 Львівської міської ради у Державному земельному кадастрі, та подавати Львівській міській раді на затвердження технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки.

Подана заява обґрунтована тим, що постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.04.2022 у справі №380/3340/21, зокрема, визнано протиправною та скасовано ухвалу Львівської міської ради від 07.09.2020 № 6737 «Про відмову ОСББ «На Ковельській, 63» у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та наданні земельної ділянки на вул.Ковельській, 63»; зобов`язано Львівську міську раду затвердити Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській,63» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на вул. Ковельській, 63 у місті Львові, площею 0,2108 га у користування для Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській,63» та надати вказану земельну ділянку (кадастровий номер 4610137200:08: 009:0203) у постійне користування.

Заявник зазначає, що вищезазначена постанова суду апеляційної інстанції станом на момент звернення до суду з даним адміністративним позовом не виконана.

Натомість 23.08.2023 Львівською міською радою прийнято ухвалу №3823 «Про надання управлінню земельних ресурсів департаменту містобудування дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на вул. Ковельській, 63».

Вказаною ухвалою Львівська міська рада надала управлінню земельних ресурсів департаменту містобудування дозвіл на: поділ земельної ділянки загальною площею 0,2108 га (кадастровий номер 4610137200:08:009: 0203) на вул. Ковельській, 63; розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки загальною площею 0,2108 га (кадастровий номер 4610137200:08:009:0203) на вул. Ковельській, 63 на земельні ділянки площею 0,1854 га та площею 0,0254 га.

Таким чином, як зазначає заявник, ухвала Львівської міської ради від 23.08.2023 року №3823 є очевидно протиправною та порушує права, свободи, інтереси позивача, зокрема право на володіння та користування земельною ділянкою, передбачене ст. 42 Земельного кодексу України, адже у випадку її реалізації буде скасовано державну реєстрацію та кадастровий номер земельної ділянки (4610137200:08:009:0203), яка є сформованою, має чітко встановлені та узгоджені межі, площу, конфігурацію, цільове призначення, категорію, вид використання, тобто, по суті буде ліквідовано земельну ділянку, яку Львівська міська рада зобов`язана передати в користування саме позивачу, і саме у вже сформованому вигляді, згідно кадастрового плану.

Частиною 1 статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) визначено, що заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Частинами 2 та 3 статті 154 КАС України встановлено, що суд, розглядаючи заяву про забезпечення позову, може викликати особу, яка подала заяву про забезпечення позову, для надання пояснень або додаткових доказів, що підтверджують необхідність забезпечення позову.

У виняткових випадках, коли наданих заявником пояснень та доказів недостатньо для розгляду заяви про забезпечення позову, суд може призначити її розгляд у судовому засіданні з повідомленням заінтересованих сторін у встановлений судом строк.

Ухвалою суду від 30.10.2023 заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» про забезпечення позову в справі за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» до Львівської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Львівське комунальне підприємство «Спортресурс» про визнання протиправною і скасування ухвали призначено до розгляду в судовому засіданні.

У судовому засіданні, що відбулось 07.11.2023, заявник подану заяву підтримав та просив таку задовольнити. Представник Львівського комунального підприємства «Спортресурс» щодо задоволення позову заперечила.

Вирішуючи питання про наявність підстав для вжиття заходів забезпечення позову, суд виходить з наступного.

Відповідно до положень частин 1, 2 статті 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Положенням пункту 1 частини 1 статті 151 КАС України передбачено, що позов може бути забезпечено шляхом зупинення дії індивідуального акта або нормативно-правового акта.

Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що інститут забезпечення адміністративного позову є однією з гарантій захисту прав, свобод та законних інтересів юридичних та фізичних осіб позивачів в адміністративному процесі, механізмом, який покликаний забезпечити реальне та неухильне виконання судового рішення прийнятого в адміністративній справі.

Рекомендацією № R (89) 8 про тимчасовий судовий захист в адміністративних справах, прийнятою Комітетом Ради Європи 13.09.1989, рішення про вжиття заходів тимчасового захисту може, зокрема, прийматися у разі, якщо виконання адміністративного акта може спричинити значну шкоду, відшкодування якої неминуче пов`язано з труднощами, і якщо на перший погляд наявні достатньо вагомі підстави для сумнівів у правомірності такого акта. Суд, який постановляє вжити такий захід, не зобов`язаний одночасно висловлювати думку щодо законності чи правомірності відповідного адміністративного акта; його рішення стосовно вжиття таких заходів жодним чином не повинно мати визначального впливу на рішення, яке згодом має бути ухвалено у зв`язку з оскарженням адміністративного акта.

Тобто, інститут забезпечення адміністративного позову є однією з гарантій захисту прав, свобод та законних інтересів юридичних та фізичних осіб - позивачів в адміністративному процесі, механізмом, який покликаний забезпечити реальне та неухильне виконання судового рішення, прийнятого в адміністративній справі.

При цьому, заходи забезпечення мають бути вжиті лише в межах позовних вимог та бути адекватними та співмірними з позовними вимогами.

Співмірність передбачає співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.

Адекватність заходу до забезпечення позову, що застосовується судом, визначається його відповідністю вимогам, на забезпечення яких він вживається. Оцінка такої відповідності здійснюється судом, зокрема, з урахуванням співвідношення права (інтересу), про захист яких просить заявник, з майновими наслідками заборони відповідачеві вчиняти певні дії.

Отже, при вирішенні питання про забезпечення позову суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням такого: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.

Аналогічна правова позиція міститься у постановах Верховного Суду від 25.04.2019 у справі № 826/10936/18, від 30.09.2019 у справі № 826/10936/18, від 22.11.2019 у справі № 640/18007/18.

Дослідивши подану заяву про забезпечення позову судом встановлено, що ухвалою від 23.08.2023 №3823 Львівської міської ради «Про надання управлінню земельних ресурсів департаменту містобудування дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на вул. Ковельській, 63» міська рада:

1. Надати управлінню земельних ресурсів департаменту містобудування дозвіл на:

1.1. Поділ земельної ділянки загальною площею 0,2108 га (кадастровий номер 4610137200:08:009: 0203) на вул. Ковельській, 63.

1.2. Розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки загальною площею 0,2108 га (кадастровий номер 4610137200:08:009:0203) на АДРЕСА_1 на земельні ділянки:

1.2.1. Площею 0,1854 га.

1.2.2. Площею 0,0254 га.

2. Визначити Львівське комунальне підприємство «Спортресурс» замовником технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки.

3. Львівському комунальному підприємству «Спортресурс»:

3.1. Забезпечити державну реєстрацію земельних ділянок, які зазначені у підпунктах 1.2.1, 1.2.2 цієї ухвали, у Державному земельному кадастрі.

3.2. Подати у встановленому порядку міській раді на затвердження технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки.

4. Контроль за виконанням ухвали покласти на постійну комісію землекористування та агломерації.

У той же час судом встановлено, що постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.04.2022 у справі №380/3340/21, зокрема, визнано протиправною та скасовано ухвалу Львівської міської ради від 07.09.2020 № 6737 «Про відмову ОСББ «На Ковельській, 63» у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та наданні земельної ділянки на вул.Ковельській, 63»; зобов`язано Львівську міську раду затвердити Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській,63» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на вул. Ковельській, 63 у місті Львові, площею 0,2108 га у користування для Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській,63» та надати вказану земельну ділянку (кадастровий номер 4610137200:08: 009:0203) у постійне користування.

Постановою від 22.07.2022р. головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) відкрито виконавче провадження № 69463948 про примусове виконання постанови від 21 квітня 2022 року Восьмого апеляційного адміністративного суду у адміністративній справі № 380/3340/21.

Постановою від 12.09.2022р. головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжре гіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) в межах виконавчого провадження № 69463948 накладено на Львівську міську раду штраф в сумі 5100,00 грн. за невиконання без поважних причин судового рішення.

Постановою від 16.01.2023р. головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжре гіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) у виконавчому провадженні № 69463948 за невиконання без поважних причин рішення, що зобов`язує боржника виконати певні дії, на Львівську міську раду накладено штраф у розмірі 10200,00 грн.

За фактом невиконання Львівською міською радою постанови від 21 квітня 2022р. Восьмого апе ляційного адміністративного суду у адміністративній справі № 380/3340/21 Львівським районним управлінням поліції №1 ГУ НП у Львівській області зареєстровано кримінальне провадження № 12022141360001483 від 21 вересня 2022 року та розпочато досудове розслідування за ч.1 ст.382 КК України, що підтверджено витягом з реєстру досудових розслідувань від 19.12.2022.

Таким чином суд висновує, що подальший поділ земельної ділянки загальною площею 0,2108 га (кадастровий номер 4610137200:08:009: 0203) на вул. Ковельській, 63 на окремі земельні ділянки площею 0,1854 га. та площею 0,0254 га. може значно ускладнити виконання рішення суду у даній судовій справі (у випадку задоволення позову). Навіть можливе задоволення позову у цій справі шляхом скасування оскаржуваної ухвали відповідача не забезпечить ефективного захисту та поновлення порушених прав і інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, адже за час судового розгляду вже може бути скасовано державну реєстрацію та кадастровий номер земельної ділянки (4610137200:08:009:0203).

Зважаючи на викладене, суд вважає, що невжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії ухвали від 23.08.2023 №3823 Львівської міської ради «Про надання управлінню земельних ресурсів департаменту містобудування дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на АДРЕСА_1 »; заборони Управлінню земельних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської ради та будь-яким іншим структурним підрозділам Львівської міської ради вчиняти будь-які дії щодо поділу земельної ділянки загальною площею 0,2108 га (кадастровий номер 4610137200:08:009:0203) на АДРЕСА_1 ; та щодо розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки загальною площею 0,2108 га (кадастровий номер 4610137200:08:009:0203) на АДРЕСА_1 на земельні ділянки: площею 0,1854 га та площею 0,0254 га; заборони Львівському комунальному підприємству «Спортресурс» вчиняти будь-які дії щодо державної реєстрації земельних ділянок: площею 0,1854 га та площею 0,0254 га, які зазначені у підпунктах 1.2.1, 1.2.2 Ухвали від 23.08.2023 №3823 Львівської міської ради у Державному земельному кадастрі, та подавати Львівській міській раді на затвердження технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки може істотно ускладнити поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він має намір звернутися до суду. Обираючи захід забезпечення позову суд керується критерієм співмірності щодо співвідношення негативних наслідків від вжиття такого заходу з тими негативними наслідками, які можуть настати в результати невжиття цих заходів.

Суд зазначає, що вжиття таких заходів забезпечення позову не зумовлює фактичного вирішення спору по суті, а спрямовані лише на збереження існуючого становища суб`єкта господарювання до винесення остаточного рішення у справі.

Таким чином, суд дійшов висновку, що заявником в обґрунтування заяви про забезпечення позову наведено достатні аргументи, які підтверджують, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів ОСББ «На Ковельській, 63», за захистом яких воно має намір звернутися, обраний спосіб забезпечення позову є співмірним, відповідає критеріям розумності, обґрунтованості і адекватності, забезпечення збалансованості інтересів учасників спірних правовідносин, запобігання порушенню у зв`язку з вжиттям таких заходів прав та охоронюваних інтересів учасників процесу та відповідає інституту забезпечення позову в адміністративному судочинстві.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що заява ОСББ «На Ковельській, 63» про забезпечення позову підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 150, 153, 154, 243, 248, 256, 293-295 КАС України, суд,

п о с т а н о в и в:

заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» про забезпечення позову в справі за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «На Ковельській, 63» до Львівської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Львівське комунальне підприємство «Спортресурс» про визнання протиправною і скасування ухвали задовольнити.

Зупинити дію ухвали від 23.08.2023 №3823 Львівської міської ради «Про надання управлінню земельних ресурсів департаменту містобудування дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки на вул. Ковельській, 63».

Заборонити Управлінню земельних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської ради та будь-яким іншим структурним підрозділам Львівської міської ради вчиняти будь-які дії щодо поділу земельної ділянки загальною площею 0,2108 га (кадастровий номер 4610137200:08:009:0203) на вул. Ковельській, 63; та щодо розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки загальною площею 0,2108 га (кадастровий номер 4610137200:08:009:0203) на вул. Ковельській, 63 на земельні ділянки: площею 0,1854 га та площею 0,0254 га.

Заборонити Львівському комунальному підприємству «Спортресурс» вчиняти будь-які дії щодо державної реєстрації земельних ділянок: площею 0,1854 га та площею 0,0254 га, які зазначені у підпунктах 1.2.1, 1.2.2 Ухвали від 23.08.2023 №3823 Львівської міської ради у Державному земельному кадастрі, та подавати Львівській міській раді на затвердження технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки.

Примірник ухвали про забезпечення позову відповідно до ч. 2 ст. 156 КАС України негайно надіслати заявнику, всім особам, яких стосуються заходи забезпечення позову і яких суд може ідентифікувати, а також, залежно від виду вжитих заходів, направити для негайного виконання державним та іншим органам для вжиття відповідних заходів.

Відповідно до ч. 8 ст. 154 КАС України ухвалу про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Згідно з ч. 1 ст. 156 КАС України ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.

Суд відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 149 КАС України може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від одного до десяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадку невиконання ухвали про забезпечення позову.

Повний текст ухвали складено та підписано 07.11.2023.

СуддяЖелік О.М.

Дата ухвалення рішення07.11.2023
Оприлюднено13.11.2023
Номер документу114799811
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною і скасування ухвали

Судовий реєстр по справі —380/25172/23

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Рішення від 05.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Желік Олександра Мирославівна

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Желік Олександра Мирославівна

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Желік Олександра Мирославівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні