Рішення
від 06.11.2023 по справі 400/12284/21
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 листопада 2023 р. № 400/12284/21 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Біоносенко В. В. за участю секретаря судового засідання Дидіної А.О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомДочірнього підприємства "Корунд-Х", вул. Біла, 2,Миколаїв,54038, до Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради, вул. Адмірала Макарова, 7,Миколаїв,54030, Конкурсної комісія з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів на території міста Миколаєва №3, вул. Адмірала Макарова, 7,Миколаїв,54030, третя особаКомунальне підприємство "ОБРІЙ-ДКП", вул. Ватутіна, 92,Миколаїв,54050, вул. Вітрильна, 6,Миколаїв,54050 Комунальне підприємство "Миколаївкомунтранс", вул. Кузнецька, 199,Миколаїв,54034, вул. Скороходова, 199,Миколаїв,54020 провизнання незаконним та скасування наказу від 15.06.2021 року № 171,

ВСТАНОВИВ:

Дочірнє підприємство «Корунд-Х» звернулось до адміністративного суду з позовом до Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради з вимогами визнати незаконним та скасувати наказ відповідача по призначенню конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території міста Миколаєва.

14.02.2022 ухвалою суду залучено в якості другого відповідача Конкурсну комісію з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів на території міста Миколаєва №3, а також у 3-х осіб, що не заявляють самостійні вимоги на стороні відповідача КП «Обрій-ДКП» та КП «Миколаївкомунтранс».

Свої позовні вимоги ДП «Корунд-Х» обґрунтувало тим, що Департамент ЖКГ не наділений повноваженнями приймати акти нормативного характеру, а отже рішення про проведення конкурсу є незаконним. Рішення не відповідає Конституції України та Закону України «Про місцеве самоврядування», а також постанові Кабінету Міністрів України №1173 від 16.11.2011. Відповідно до постанови КМУ, для проведення конкурсу організатор конкурсу готує конкурсну документацію, яка повинна містити інформацію: 1) найменування, місцезнаходження організатора конкурсу; 2) підстава для проведення конкурсу (дата та номер рішення органу місцевого самоврядування чи розпорядження місцевої державної адміністрації); 3) місце і час проведення конкурсу, прізвище та посада, номер телефону особи, в якої можна ознайомитися з умовами надання послуг з вивезення побутових відходів. Як свідчить текст оголошення відповідач посилається на Рішення міської ради №2/27 від 24.12.2020, проте зазначене рішення має наступну назву: «Про внесення змін до рішення міської ради від 23.02.2017 №16/32 «Про затвердження Положень про виконавчі органи Миколаївської міської ради». Тобто відсутнє рішення про призначення конкурсу, а отже документація не відповідає вимогам постанови КМУ №1173 від 16.11.2011. На думку позивача, рішення про призначення конкурсу є регуляторним актом, а відповідно до ст.12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» встановлено, що регуляторні акти місцевої ради мають офіційно оприлюднюватися не пізніше як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання в друкованих ЗМІ ради, а у разі їх відсутності у інших визначених радою місцевих друкованих ЗМІ. В діях відповідача щодо визначення виконавців вбачається заангажована складова, оскільки обидва переможці є комунальними підприємствами. Незрозуміло за якими критеріями визначалися переможці адже конкурсна документація була однакова на всі райони. Як вбачається з оголошення про проведення конкурсу, конкурс мав проводитися на місто Миколаїв в цілому. В подальшому конкурсна комісія самовільно змінила умови конкурсу та провела конкурс у чотирьох районах. Отже, оголошені умови конкурсу не відповідали фактичному перебігу конкурсу. Зміна прив`язки до територій є істотною зміною умов конкурсу, а отже повинно було бути прийнято рішення про проведення нового конкурсу. Крім того, конкурсною комісією було самовільно змінено дату проведення конкурсу, про що не було повідомлено у встановленому законом порядку. ДП «Корунд-Х» надає послуги з вивезення твердих побутових відходів. Маючи намір прийняти участь у конкурсі підприємство подало всі необхідні документи, проте після самовільно внесених змін в умови проведення конкурсу не бажаючи приймати участь у незаконних діях по проведенню конкурсу ДП «Корунд-Х» подало заяву про відмову від участі у конкурсі.

Департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради позов не визнав, просив в його задоволенні відмовити. Свій відзив обґрунтував тим, що рішення про визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів не наділений ознаками, які притаманні актам органів місцевого самоврядування нормативного характеру, адже наказ про результати конкурсу не змінює, не встановлює і не припиняє норми права, він не є загальнообов`язковим, він не розрахований на широко коло суб`єктів, а також він не передбачає неодноразового застосування. Його суть полягає у фіксації певного юридичного факту визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів. Повноваження відповідача на проведення такого конкурсу передбачені постановою Кабінету Міністрів України №1173 від 16.11.2011 та Положенням про департамент ЖКГ, яке затверджено рішенням ММР від 24.12.2020 №2/27. Спірний наказ не є регуляторним актом, а тому на нього не застосовуються положення Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Порядок проведення конкурсу на момент його проведення було врегульоване постановою Кабінету Міністрів України №1173 від 16.11.2011 «Питання надання послуг з вивезення побутових відходів». Конкурс було оголошено 20.04.2021 наказом №108, цим же наказом затверджено конкурсну документацію. Конкурсна документація не оскаржувалась в установленому законом порядку ані позивачем, ані іншими суб`єктами. Зміни до конкурсної документації були внесені відповідно до вимог постанови КМУ №1173, не пізніше ніж за сім календарних днів до закінчення строку подання конкурсних пропозицій. Взагалі, Постанова №1173 не визначає обмежень щодо питань, які можуть бути змінені у конкурсної документації, а відтак твердження позивача про незаконність дій департаменту ЖКГ ММР є помилковими. 03.06.2021 позивачем подано до департаменту лист, яким він повідомив, що відкликає свою заявку на участь у конкурсі. Як наслідок, конкурсних пропозицій з боку позивача до департаменту не надходило. За таких обставин, оскаржуваний наказ не впливає на права та законній інтереси позивача, адже він не був учасником конкурсу.

Відповідач Конкурсна комісія з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів на території міста Миколаєва №3 письмові пояснення не надало, але в судових засіданнях представник Комісії проти позову заперечив, та підтримав позицію відповідача Департаменту ЖКГ ММР.

Третя особа КП «Миколаївкомунтранс» надала пояснення, в якій просила в задоволенні позову відмовити. Свою позицію аргументувала тим, що спірний наказ не є нормативним актом та не є регуляторним актом, тому порушення вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» відсутні у цьому випадку. КП «Миколаївкомунтранс» працює на ринку послуг зі збирання безпечних відходів (вивезення побутових відходів) починаючи з квітня 2003 року. Було б дивним, якщо КП «Миколаївкомунтранс» не прийняло б участі у такому конкурсі. Дійсно КП «Миколаївкомунтранс» створено Миколаївської міської радою, але поряд з підприємствами приватної власності, комунальне підприємство має право приймати участь в межах діючого законодавства у конкурсах організатором яких є орган місцевого самоврядування.

КП «Обрій-ДКП» пояснень по справі не надав.

Судом призначались судове засідання 14.02.2022, 16.10.2023 та 06.11.2023. Представник позивача на жодне судове засідання не з`явився.

Суд розглянув справу у відкритому судовому засіданні 06.11.2023 за участю представників відповідача та третьої особи. В судовому засіданні представники відповідачів та третьої особи, підтримали власні позиції викладену у процесуальних заявах по суті справи, просили в задоволенні позову відмовити.

В судовому засіданні 06.11.2023 проголошено вступну та резолютивну частини судового рішення, повний текст судового рішення підписано 09.11.2023.

Дослідив матеріали справи, вислухав представників відповідачів та третьої особи, суд встановив наступне.

20.04.2021 Департаментом житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради видано наказ №108 «Про оголошення конкурсу», яким вирішено оголосити конкурс з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території м. Миколаєва.

Цим же наказом затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів, затверджено склад конкурсної комісії для проведення конкурсу.

23.04.2021 заявки на участь у конкурсі та прохання надати конкурсну документацію подали ТОВ «Нік-спецсервіс», ТОВ «Валан», КП «Обрій ДКП».

26.04.2021 заявку на участь у конкурсі та прохання надати конкурсну документацію подав КП «Миколаївкомунтранс».

07.05.2021 заявки на участь у конкурсі та прохання надати конкурсну документацію подали ТОВ «Евако», ДП «Корунд-Х», ФОП ОСОБА_1 .

Протягом 13-17.05.2023 від трьох учасників конкурсу ДП «Корунд-Х», ТОВ «Нік-спецсервіс» та КП «Миколаївкомунтранс» надійшли клопотання про роз`яснення умов конкурсу.

18.05.2021 Департаментом ЖКГ ММР повідомлено всіх учасників конкурсу про заплановане проведення зборів з роз`ясненням вимог конкурсної документації.

21.05.2021 конкурсною комісією проведено збори з учасниками конкурсу.

26.05.2021 Департаментом ЖКГ ММР повідомлено всіх учасників конкурсу про внесення змін до конкурсної документації для проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території міста Миколаєва.

03.06.2021 ДП «Корунд-Х» надіслав до Конкурсної комісії листа в якому повідомив про відкликання своєї заявки на участі у конкурсі.

03.06.2021 конкурсні пропозиції на участь у конкурсі надали: ТОВ «Валан» на участь по Центральному району м. Миколаєва, КП «Обрій-ДКП» на участь по Корабельному та Інгульському районах м. Миколаєва, КП «Миколаївкомунтранс» на участь по Корабельному, Інгульському, Центральному та Заводському районах м. Миколаєва.

04.06.2021-11.06.2021 Конкурсною комісією визначено переможців конкурсу: КП «Обрій-ДКП» на території Корабельного району м. Миколаєва, КП «Миколаївкомунтранс» на території Інгульського, Центрального та Заводського районів м. Миколаєва.

15.06.2021 наказом Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради №171 «Про визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів на території м. Миколаєва» визначено виконавцями послуг з вивезення побутових відходів на території міста Миколаєва: КП «Обрій-ДКП» на території Корабельного району м. Миколаєва, КП «Миколаївкомунтранс» на території Інгульського, Центрального та Заводського районів м. Миколаєва.

Відповідно до ст.21 Закону України «Про відходи» органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують: виконання вимог законодавства про відходи;

організацію збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів.

Відповідно до ст.35-1 Закону, орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території населеного пункту.

Відповідно до п.4 Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, який затверджений постановою Кабінету Міністрів №1173 від 16.11.2011, підготовка та проведення конкурсу забезпечується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради або місцевою держадміністрацією у разі делегування їй повноважень відповідними радами у порядку, встановленому законом, виконавчим органом місцевого самоврядування.

Відповідно до п.5-11 Порядку, організатор конкурсу утворює комісію, до складу якої входять на паритетних засадах представники організатора конкурсу, територіального органу Держпродспоживслужби, підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги, а також (за їх згодою) органів місцевого самоврядування, органів виконавчої влади, власників (їх об`єднань) або наймачів, користувачів, у тому числі орендарів розміщених у межах певної території житлових приміщень, земельних ділянок, які не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання конкурсних пропозицій дали свою згоду бути членами конкурсної комісії.

Передбачені конкурсною документацією умови проведення конкурсу є обов`язковими для конкурсної комісії та його учасників.

Організатор конкурсу публікує в офіційних друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про проведення конкурсу, яке повинне містити інформацію, передбачену підпунктами 1-4, 7-9, 13

пункту 5 цього Порядку, а також про способи і місце отримання

конкурсної документації.

Кінцевий строк подання конкурсних пропозицій не може бути менший ніж 30 календарних днів з дати опублікування оголошення про проведення конкурсу.

Організатор конкурсу протягом трьох робочих днів після надходження від учасника заявки про участь у конкурсі надає йому конкурсну документацію особисто або надсилає поштою.

Учасник конкурсу має право не пізніше ніж за сім календарних днів до закінчення строку подання конкурсних пропозицій письмово звернутися за роз`ясненням щодо змісту конкурсної документації до організатора конкурсу.

Організатор конкурсу протягом трьох робочих днів з моменту отримання звернення про роз`яснення до закінчення строку подання конкурсних пропозицій надає письмове роз`яснення.

Відповідно до п.13 Порядку, організатор конкурсу має право не пізніше ніж за сім календарних днів до закінчення строку подання конкурсних пропозицій внести зміни до конкурсної документації, про що протягом трьох робочих днів у письмовому вигляді повідомляє усіх учасників конкурсу, яким надіслано конкурсну документацію.

Таким чином законодавство передбачає повноваження відповідачів на призначення, проведення конкурсу, а також передбачає права на внесення змін до конкурсної документації. Будь-яких аргументів щодо протиправності проведення конкурсу та визначення його переможців, у позовної заяві не викладено.

Також, суд враховує, що питання про повноваження Департаменту ЖКГ ММР на призначення конкурсу, вже було предметом розгляду в адміністративній справі №400/3127/21 за позовом ДП «Корунд-Х». Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 16.11.2021, яке було залишено в силі постановою ПААС від 14.06.2022, в задоволенні позов про визнання протиправними дій щодо призначення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів в місті Миколаєва відмовлено.

Щодо аргументів про порушення відповідачем вимог Законів України «Про порядок висвітленні діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» та «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», необхідно зауважити, що рішення відповідача про призначення конкурсу, про внесення змін до конкурсної документації, а також про визначення переможців конкурсу та виконавців робіт, не є нормативно-правовими актами, та не є відповідно регуляторними актами. Зазначені рішення є актами індивідуальної дії, які вичерпується після їх виконання. Тому, вказані позивачем аргументи про порушення вимог про підготовку прийняття та оприлюднення нормативно-правових та регуляторних актів, є недоречні.

Враховуючи викладене, суд не знаходить підстав для задоволення позову та визнання протиправним та скасування наказу №171 від 15.06.2021 про визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів.

В задоволенні позову відмовити повністю.

Судові витрати покласти на позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позову Дочірнього підприємства "Корунд-Х" (вул. Біла, 2,Миколаїв,54038 23620998) до Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради (вул. Адмірала Макарова, 7,Миколаїв,54030 03366707) Конкурсної комісії з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів на території міста Миколаєва №3 (вул. Адмірала Макарова, 7,Миколаїв,54030 03366707) відмовити повністю.

2. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту рішення.

Суддя В. В. Біоносенко

Рішення складено в повному обсязі 09.11.2023

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2023
Оприлюднено13.11.2023
Номер документу114800123
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання

Судовий реєстр по справі —400/12284/21

Рішення від 06.11.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Рішення від 06.11.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 16.10.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 01.09.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 18.01.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 10.12.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні