Ухвала
від 08.11.2023 по справі 420/16026/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/16026/23

У Х В А Л А

08 листопада 2023 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді, Бжассо Н.В., розглянув у порядку письмового провадження заявупредставника відповідача про зупинення провадження у справі

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Військової частини НОМЕР_1 , Військової частини НОМЕР_2 , Державної установи «Територіальне медичне об`єднання міністерства внутрішніх справа по м. Києву Військову частину НОМЕР_2 , за участю третьої особи Малиновський РТЦК та СП про визнання протиправними та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвалою суду від 07.08.2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

На адресу суду від представника відповідача Військової частини НОМЕР_1 надійшла заява про зупинення провадження у справі до завершення воєнного стану в Україні аргументоване тим, що Військова частина НОМЕР_1 є структурним елементом та перебуває в складі військового формування Збройних Сил України. Військова частина НОМЕР_1 залучена до виконання завдань щодо оборони країни та не має можливості належним чином користуватись своїми правами, а також виконувати процесуальні обов`язки під час воєнного стану, у зв`язку з чим наявні підстави для зупинення провадження у справі до завершення воєнного стану.

Розглянувши заяву Військової частини НОМЕР_1 суд зазначає наступне.

Так, 24.02.2022 року розпочата військова агресія російської федерації проти України.

Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 (затверджено Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ) в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який продовжено подальшими Указами Президента України та який діє по теперішній час.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Підстави зупинення провадження у справі встановлені нормами ст.236 КАС України.

Частиною 1 ст.236 КАС України встановлено, що суд зупиняє провадження у справі в разі, зокрема; 5) перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції, - до припинення перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції.

Крім цього, визначені альтернативно можливі на розсуд суду підстави зупинення провадження у справі, перелік яких наведений у ч.2 ст.236 КАС України.

Зупинення провадження у справі це врегульована законом і оформлена ухвалою суду тимчасова перерва в провадженні у справі, викликана наявністю однієї з передбачених в законі обставин, які заважають здійснювати її розгляд. Для вирішення питання про зупинення провадження у справі суд у кожному випадку повинен з`ясувати, чим обумовлюється неможливість розгляду справи.

Визначаючи наявність підстав, за яких провадження у справі підлягає обов`язковому зупиненню, суд повинен, зокрема, враховувати, що така підстава для зупинення провадження у справі стосуються обставин, від яких залежить можливість її розгляду, і які передбачені ст.236 КАС України.

Суд зазначає, що заявником Військовою частиною НОМЕР_1 , у заяву про зупинення розгляду справи, зазначено про неможливість Військової частини НОМЕР_1 належним чином користуватись своїми правами, а також виконувати процесуальні обов`язки під час воєнного стану, у зв`язку з чим наявні підстави для зупинення провадження у справі до завершення воєнного стану.

При цьому, Військовою частиною НОМЕР_1 надано до суду відзив на позовну заяву та додаткові докази.

Суд зазначає, що передбачена п. 5 ч. 1 ст. 236 КАС України підстава для зупинення провадження у справі стосується лише фізичної особи, яка перебуває у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції.

Водночас, на юридичних осіб положення згаданої норми процесуального закону не поширюються.

Відповідачем у дані справі є юридична особа військова частина НОМЕР_1 . Командир має повноваження призначити осіб представляти інтереси військової частини в суді.

У клопотанні про зупинення провадження у справі не наведено жодних переконливих та вагомих обставин, які б зумовлювали неможливість розгляду цієї справи через введення воєнного стану. Отже, в даному випадку зупинення провадження у справі лише слугуватиме затягуванню процесу та розумності строку розгляду справи, визначеного КАС України.

Підставою для зупинення провадження у справі за п.5 ч.1 ст.236 КАС України є не сам факт оголошення воєнного стану, а факт перебування сторони по справі (фізичної особи) у складі ЗСУ, що переведені на воєнний стан. При цьому, вказана вище норма має тимчасовий характер, тобто обмежується строком перебування сторони (фізичної особи) у складі ЗСУ. При цьому, підстава для зупинення провадження у справі вичерпується саме коли участь сторони у складі ЗСУ припиняється. Учасник справи може бути виключений зі складу ЗСУ ще до припинення воєнного стану, якщо така можливість передбачена законодавством. Між тим, з огляду на приписи ст.3 Закону України «Про Збройні Сили України», за змістом якої військові частини та органи військового управління (якими в даному випадку є відповідачі) є складовими елементами Збройних Сил України, такі суб`єкти перебувають у складі ЗСУ на постійній основі, їх участь у складі ЗСУ не обумовлена часовими межами, або певними подіями, як наприклад завершення воєнного стану.

Враховуючи викладене вище, відсутні підстави для зупинення провадження у справі та задоволення заяви представника відповідача.

Керуючись п.5 ч.1 ст.236, 321, 325, 328, 329 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні заяви представника відповідача про зупинення провадження у справі.

Ухвала окремо від рішення суду до оскарження не належить.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя Н.В. Бжассо

Дата ухвалення рішення08.11.2023
Оприлюднено13.11.2023
Номер документу114800237
СудочинствоАдміністративне
Сутьзупинення провадження у справі

Судовий реєстр по справі —420/16026/23

Рішення від 23.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 08.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 15.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 10.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні