Рішення
від 02.11.2023 по справі 460/17624/23
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

02 листопада 2023 року м. Рівне№460/17624/23

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді К.М.Недашківської, за участю: секретаря судового засідання І.С. Ляшук; представника позивача А.С.Мурзи; представника відповідача М.В.Палій; розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Кроноспан Рівне» до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків ДПС України про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Кроноспан Рівне» (далі позивач) до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків ДПС України (далі відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 24.04.2023 №296/33-00-07-01 та від 24.04.2023 №297/33-00-07-01.

Заяви по суті справи.

Позовна заява: Товариство передало органу місцевого самоврядування безоплатно у власність Пост автоматичного вимірювання концентрації забруднюючих речовин в атмосферному повітрі згідно акта від 25.11.2022, та сформувало податкову накладну, визначивши у порядку статті 188 Податкового кодексу України базу оподаткування залишкова балансова вартість 2560639,01 грн. Проте податковий орган дійшов висновку про завищення платником податків суми від`ємного значення з ПДВ за листопад 2022 року, вказуючи, що база оподаткування повинна була визначатися від суми балансової вартості, яка зазначена в акті приймання-передачі майна - 2799951,11 грн. Позивач вказує, що такі висновки податкового органу є безпідставними, оскільки балансова вартість переданого майна станом на дату підписання акта приймання-передачі становила саме 2560639,01 грн, що підтверджується бухгалтерськими документами. Тому сформовані податковим органом податкові повідомлення-рішення є протиправними.

Відзив на позовну заяву: за результатами перевірки установлено порушення товариством вимог Податкового кодексу України, що полягало у завищенні суми від`ємного значення з ПДВ за листопад 2022 року. За операцією з безоплатної передачі майна у власність органу місцевого самоврядування товариство мало визначити базу оподаткування у порядку статті 188 Податкового кодексу України, виходячи з вартості майна, яка вказана в акті приймання-передачі 2799951,11 грн. Проте, база оподаткування визначена платником податків у меншому розмірі, що свідчить про заниження податкових зобов`язань з ПДВ за листопад 2022 року, та, як наслідок, завищення суми від`ємного значення з ПДВ за листопад 2022 року. Платник податків також мав обов`язок скласти податкову накладну на належну суму операції та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних, чого не зробив. Тому оскаржувані рішення є правомірними.

Відповідь на відзив: в акті приймання-передачі майна від 25.11.2022 зазначена балансова вартість майна у розмірі 2799951,11 грн, тобто у розмірі станом на дату подання клопотання від 17.01.2022 про намір передати майно. Вартість переданого майна, яка зазначена в акті приймання-передачі майна від 25.11.2022 не може братися до уваги для цілей визначення об`єкта оподаткування, оскільки на момент передачі майна балансова вартість майна становила 2560639,01 грн.

Заперечення: за даними бухгалтерського обліку списання залишкової вартості активів відображено: Дт 943 - 2560639,01 грн, Дт 512127,80 грн; перевіркою встановлено, що відповідно до акта приймання-передачі майна від 25.11.2022 вартість майна становила 2799951,11 грн, тому у зв`язку з відхиленням між залишковою вартістю та вартістю, зазначеною в акті приймання-передачі майна від 25.11.2022, платником податків занижено базу оподаткування ПДВ на 239312,10 грн, що призвело до заниження податкового зобов`язання з ПДВ на суму 47862,42 грн.

Ухвалою суду від 25.07.2023 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження у підготовчому засіданні на 31.08.2023.

Ухвалою суду від 31.08.2023, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, у підготовчому засіданні оголошена перерва до 19.09.2023.

Ухвалою суду від 19.09.2023, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 10.10.2023.

Ухвалою суду від 10.10.2023, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, у судовому засіданні оголошена перерва до 02.11.2023.

У судове засідання 02.11.2023 прибув представник позивача, підтримав заявлені позовні вимоги, та проси суд задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача, який брав участь у судовому засіданні в режимі ВКЗ, заперечив проти позовних вимог, та просив суд відмовити позивачу у задоволенні позову повністю.

На підставі статей 243, 250 КАС України, вступна та резолютивна частини рішення проголошені у судовому засіданні 02.11.2023.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази у їх сукупності та з`ясувавши всі обставини, які мають правове значення для вирішення спору по суті, суд

В С Т А Н О В И В:

На підставі направлень від 15.02.2023 №25/33-00-07-01, від 28.02.2023 №25/33-00-07-01, наказу від 18.01.2023 №16, інспекторами Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків ДПС України проведена перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Кроноспан Рівне», за результатами якої складений Акт «Про результати документальної виїзної перевірки ТОВ «Кроноспан Рівне» код ЄДРПОУ 40144003 щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за листопад 2022 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до бюджетного відшкодування з бюджету» від 16.03.2023 №131/33-00-07-01/40144003 (далі Акт перевірки) (а.с. 26 том 1).

Розділ 4 «Висновок» Акта перевірки:

встановлено порушення пункту 188.1 статті 188, пункту 198.1, пункту 198.2, пункту 198.3, пункту 198.6 статті 198, пункту 200.1, пункту 200.4, пункту 201.10 статті 200 Податкового кодексу України завищено за листопад 2022 року від`ємне значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного періоду, на суму 102660,42 грн;

пункту 20.1., пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України не здійснено реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу за листопад 2022 року на суму ПДВ 47862,42 грн.

Позивач подав до контролюючого органу письмові Заперечення на Акт перевірки від 30.03.2023 (а.с. 101 том 1).

Листом від 10.04.2023 контролюючий орган повідомив платника податків про дату, час і місце розгляду Заперечень на Акт перевірки від 30.03.2023 (а.с. 131 том 1).

Контролюючим органом надана відповідь від 18.04.2023 про те, що надані платником податків документи не спростовують висновків Акта перевірки (а.с. 132 том 1).

Позивач подав до контролюючого органу письмові Заперечення на Акт перевірки від 26.04.2023 (а.с. 134 том 1), за результатами розгляду яких, контролюючий орган повідомив про відсутність підстав для подання та розгляду повторних заперечень (а.с. 145 том 1).

На підставі Акта перевірки контролюючим органом сформовані податкові повідомлення-рішення від 24.04.2023:

№296/33-00-07-01, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість за листопад 2022 року на 47862,42 грн (далі ППР №296/33-00-07-01) (а.с. 148 том 1);

№297/33-00-07-01, яким застосовано штраф у розмірі 50% - 23931,21 грн (далі ППР №297/33-00-07-01) (а.с. 152 том 1).

Рішенням ДПС України від 03.07.2023 скаргу платника податків залишено без задоволення, а ППР №296/33-00-07-01 та №297/33-00-07-01 без змін (а.с. 171 том 1).

Перевіривши правову та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб`єктом владних повноважень в основу оскаржуваний ППР №296/33-00-07-01 та №297/33-00-07-01, на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, яка визначає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку; суд зазначає таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Кроноспан Рівне» звернулося до голови Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області з клопотанням від 17.01.2022 №2501/22, в якому просила прийняти безоплатно у власність Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області Пост автоматичного вимірювання концентрації забруднюючих речовин в атмосферному повітрі: Airpointer виробництва mlu-recordum Environmetal Monitoring Solutions GmbH (Австрія), що розташований за адресою: Рівненська область, Рівненський район, село Городок, вулиця Богдана Хмельницького, координати 50.6875207461195005, 26.183718789718295, балансова вартість об`єкта 2799951,11 грн без ПДВ (а.с. 176 том 1).

Рішенням Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області від 11.07.2022 №1030 надано згоду на безоплатне прийняття з приватної власності Товариства з обмеженою відповідальністю «Кроноспан Рівне» у комунальну власність територіальної громади Городоцької сільської ради рухоме майно, а саме Пост автоматичного вимірювання концентрації забруднюючих речовин в атмосферному повітрі: Airpointer виробництва mlu-recordum Environmetal Monitoring Solutions GmbH (Австрія), що розташований за адресою: Рівненська область, Рівненський район, село Городок, вулиця Богдана Хмельницького, координати 50.6875207461195005, 26.183718789718295, балансовою вартістю 2799951,11 грн без ПДВ (а.с. 177 том 1).

Склад комісії з приймання-передачі рухомого майна визначений згідно з Додатком до Рішення №1030 (а.с. 179 том 1).

Наказом директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Кроноспан Рівне» від 10.08.2022 №88 вирішено передати у власність Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області на безоплатній основі Пост автоматичного вимірювання концентрації забруднюючих речовин в атмосферному повітрі Airpointer виробництва mlu-recordum Environmetal Monitoring Solutions GmbH (Австрія); головному бухгалтеру товариства забезпечити підготовку бухгалтерських документів та проводок щодо передачі майна (а.с. 180 том 1).

25 листопада 2022 року між представниками товариства та органу місцевого самоврядування оформлений та підписаний «Акт приймання-передачі на безоплатній основі», відповідно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Кроноспан Рівне» передає на безоплатній основі, а Городоцька сільська рада приймає Пост автоматичного вимірювання концентрації забруднюючих речовин в атмосферному повітрі Airpointer виробництва mlu-recordum Environmetal Monitoring Solutions GmbH (Австрія), що розташований за адресою: Рівненська область, Рівненський район, село Городок, вулиця Богдана Хмельницького, координати 50.6875207461195005, 26.183718789718295, балансова вартість об`єкта 2799951,11 грн без ПДВ (далі Акт приймання-передачі) (а.с. 181 том 1).

Рішенням Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області від 25.11.2022 №1095 затверджено Акт приймання-передачі у комунальну власність територіальної громади Городоцької сільської ради рухоме майно: Пост автоматичного вимірювання концентрації забруднюючих речовин в атмосферному повітрі: Airpointer виробництва mlu-recordum Environmetal Monitoring Solutions GmbH (Австрія), що розташований за адресою: Рівненська область, Рівненський район, село Городок, вулиця Богдана Хмельницького, координати 50.6875207461195005, 26.183718789718295, балансовою вартістю 2799951,11 грн без ПДВ (а.с. 182 том 1).

Платник податків сформував податкову накладну від 25.11.2022 №120: загальна сума коштів, що підлягає сплаті 3072766,81 грн; сума ПДВ 512127,80 грн, усього обсяги постачання 2560639,01 грн, яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) (а.с. 191 том 1).

Тобто, позивач за операцією безоплатної передачі майна визначив базу оподаткування, виходячи з балансової вартості майна станом на 25.11.2022 (дата передачі майна) 2560639,01 грн.

Контролюючий орган зазначає, що в порушення норм Податкового кодексу України товариством завищено за листопад 2022 року від`ємне значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного періоду; база оподаткування повинна була визначатися, виходячи з балансової вартості майна, яка зазначена в Акті приймання-передачі 2799951,11 грн.

Перевіркою своєчасності, достовірності і повноти визначення суми податкових зобов`язань та врахування при розрахунку показника рядка 19 Декларації (рядок 9 (колонка Б) встановлено заниження податкових зобов`язань з ПДВ за листопад 2022 року на суму 47862,42 грн по операції безоплатної передачі з приватної власності у комунальну власність майна Поста.

Отже, при операції з безоплатної передачі майна позивач визначив базу оподаткування, виходячи з балансової вартості майна станом на 25.11.2022 (дата передачі майна) 2560639,01 грн; податковий орган зменшив від`ємне значення з ПДВ за листопад 2022 року, вказуючи, що база оподаткування мала визначатися з балансової вартості майна, яка зазначена в Акті приймання-передачі 2799951,11 грн:

2799951,11 грн 2560639,01 грн = 239312,10 грн (різниця між балансовими вартостями);

239312,10 грн х 20% (ставка податку) = 47862,42 грн.

Відповідно до пункту 185.1. статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно достатті 186цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;

в) ввезення товарів на митну територію України;

г) вивезення товарів за межі митної території України;

е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначенийМитним кодексом України.

За правилами пункту 187.1. статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно доЗакону України"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Відповідно до пункту 188.1. статті 188 ПК України, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку, який нараховується відповідно допідпунктів 213.1.9і 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 цього Кодексу, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком: товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню; газу, який постачається для потреб населення; електричної енергії, ціна на яку склалася на ринку електричної енергії.

Відповідно до підпункту 14.1.13. пункту 14.1 статті 14 ПК України, безоплатно надані товари, роботи, послуги:

а) товари, що надаються згідно з договорами дарування, іншими договорами, за якими не передбачається грошова або інша компенсація вартості таких товарів чи їх повернення, або без укладення таких договорів;

б) роботи (послуги), що виконуються (надаються) без висування вимоги щодо компенсації їх вартості;

в) товари, передані юридичній чи фізичній особі на відповідальне зберігання і використані нею.

Отже при здійсненні операції з безоплатної передачі майна з приватної у комунальну власність платник податків зобов`язаний визначити базу оподаткування, яка не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, та визначити податкові зобов`язання з ПДВ, що слідує з норми статті 188 ПК України.

За правилами підпункту 14.1.191. пункту 14.1 статті 14 ПК України, постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

Постачанням товарів також вважаються:

а) фактична передача матеріальних активів іншій особі на підставі договору про фінансовий лізинг (повернення матеріальних активів згідно з договором про фінансовий лізинг) чи іншої домовленості, відповідно до якої оплата відстрочена, але право власності на матеріальні активи передається не пізніше дати здійснення останнього платежу;

б) передача права власності на матеріальні активи за рішенням органу державної влади або органу місцевого самоврядування чи відповідно до законодавства;

в) будь-яка із зазначених дій платника податку щодо матеріальних активів, якщо платник податку мав право на віднесення сум податку до податкового кредиту у разі придбання зазначеного майна чи його частини (безоплатна передача майна іншій особі; передача майна у межах балансу платника податку, що використовується у господарській діяльності платника податку для його подальшого використання з метою, не пов`язаною із господарською діяльністю такого платника податку; передача у межах балансу платника податку майна, що планувалося для використання в оподатковуваних операціях, для його використання в операціях, що звільняються від оподаткування або не підлягають оподаткуванню).

Вказане свідчить про те, що операція з безоплатної передачі засобів для платника податку, який здійснює таку передачу, є об`єктом оподаткування ПДВ та оподатковується у загальновстановленому порядку, крім випадків, коли така операція звільнена від оподаткування ПДВ відповідно до норм ПК України.

При цьому, у взаємозв`язку з нормою пункту п.187.1 ст.187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань при безоплатній передачі основних засобів є момент їх «відвантаження», тобто, момент підписання акта приймання передачі об`єкта.

У даному випадку основним документом, з яким пов`язується момент виникнення податкових зобов`язань, є саме Акт приймання-передачі від 25.11.2022, яким установлено балансову вартість Поста 2799951,11 грн.

Вартість Поста у розмірі 2799951,11 грн, як зазначено в Акт приймання-передачі від 25.11.2022, безумовно являлася базою оподаткування у розумінні статті 188 ПК України, а тому платник податків був зобов`язаний визначити податкові зобов`язання з ПДВ, виходячи саме з такої вартості.

Головним бухгалтером товариства сформована Довідка від 19.07.2023 №1/19/07/2023, відповідно до якої на балансі товариства станом на 17.01.2022 знаходиться Пост автоматичного вимірювання концентрації забруднюючих речовин в атмосферному повітрі: Airpointer виробництва mlu-recordum Environmetal Monitoring Solutions GmbH (Австрія), в кількості 1 штука, балансовою вартістю 2799951,11 грн (а.с. 184 том 1).

В цей же день головним бухгалтером товариства сформована Довідка №2/19/07/2023, де зазначено, що станом на 25.11.2022 балансова вартість Поста автоматичного вимірювання концентрації забруднюючих речовин в атмосферному повітрі: Airpointer виробництва mlu-recordum Environmetal Monitoring Solutions GmbH (Австрія), який переданий Городоцькій сільській раді становила 2560639,01 грн (а.с. 185 том 1).

Суд відхиляє такі докази та зазначає, що оформлення таких довідок із зазначенням балансової вартості Поста станом на 17.01.2022 - 2799951,11 грн та станом на 25.11.2022 - 2560639,01 грн, не впливає на базу оподаткування саме на момент підписання Акта приймання-передачі, який є основним документом при здійсненні операцій з безоплатної передачі майна, та в якому фіксується належна (актуальна) вартість об`єкта який передається.

Інша договірна сторона Городоцька сільська рада листом від 15.03.2023 також повідомила податкових орган про те, що згідно Акта приймання-передачі від 25.11.2022 отримала Пост вартістю 2799951,11 грн (а.с. 240 том 1).

Суд також звертає увагу на те, що при оформленні актів приймання-передачі майна за операціями з безоплатної передачі майна з приватної у комунальну власність, в таких актах зазначається вартість, яка є базою оподаткування, та яка визначається сторонами під час передачі майна самостійно.

Норми статті 188 ПК України лише зазначають, що така вартість не може бути нижчою за балансову вартість майна, але вищою може бути безумовно.

За правилами пункту 198.6. статті 198 ПК України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладнихподатковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтвердженімитними деклараціями(тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченимипунктом 201.11статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Пунктом 200.1. статті 200 ПК України визначено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 200.4. статті 200 ПК України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно допункту 200-1.3статті 200-1цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно допункту 200-1.3статті 200-1цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

Не підлягає бюджетному відшкодуванню сума від`ємного значення, до розрахунку якої включено суми податку, сплачені отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам товарів/послуг, які використані або будуть використані в операціях з першого постачання житла (об`єктів житлової нерухомості), неподільного житлового об`єкта незавершеного будівництва/майбутнього об`єкта житлової нерухомості. Суми такого від`ємного значення зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду до її повного погашення податковими зобов`язаннями;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Вищезазначене свідчить про правомірність оскаржуваного ППР №296/33-00-07-01, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість за листопад 2022 року на 47862,42 грн, а тому позовна вимога про визнання його протиправним та скасування не підлягає до задоволення.

Щодо ППР №297/33-00-07-01, яким застосовано штраф у розмірі 50% - 23931,21 грн, суд зазначає таке.

За приписами пункту 201.1. статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.7. статті 201 ПК України, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов`язань.

Відповідно до пункту 120-1.2. статті 120-1 ПК України, відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченогостаттею 201цього Кодексу,податкової накладноїта/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою, податкової накладної, складеної відповідно допункту 198.5статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначенихпідпунктами "а" - "г"пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно достатті 199цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно доабзацу одинадцятогопункту 201.4 статті 201 цього Кодексу), що зазначена в податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної, або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно зпунктом 201.16статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття відповідного рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування.

Враховуючи попередній висновок суду про правомірність ППР №296/33-00-07-01, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість за листопад 2022 року на 47862,42 грн встановлено факт заниження податкових зобов`язань з ПДВ на суму 47862,42 грн; позивач мав обов`язок визначити базу оподаткування, виходячи з вартості Поста 2799951,11 грн, та скласти податкову накладну саме на таку суму, подавши ПН на реєстрацію в ЄРПН.

Накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість є правомірним, тому оскаржуване ППР №297/33-00-07-01 також не підлягає скасуванню.

За приписами статті 19 Конституції України від 28.06.1996 №254к/96-ВР, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідачем доведено правомірність оскаржуваних ППР в порядку статті 77 КАС України, а тому заявлені позовні вимоги не підлягають до задоволення.

Питання щодо розподілу судових витрат у порядку статті 139 КАС України не підлягає вирішенню.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Кроноспан Рівне» (вулиця Барона Штейнгеля, 4а, село Городок, Рівненська область, 35331; код ЄДРПОУ 40144003) до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків ДПС України (вулиця Стрийська, 35, місто Львів, 79026; код ЄДРПОУ ВП 44045187) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень залишити без задоволення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 09 листопада 2023 року

Суддя К.М. Недашківська

Дата ухвалення рішення02.11.2023
Оприлюднено13.11.2023
Номер документу114800962
СудочинствоАдміністративне
Сутьпротиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу. Дослідивши наявні у матеріалах справи докази у їх сукупності та з`ясувавши всі обставини, які мають правове значення для вирішення спору по суті, суд

Судовий реєстр по справі —460/17624/23

Постанова від 10.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 12.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Рішення від 02.11.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Рішення від 02.11.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні