Постанова
від 15.09.2010 по справі 2а-5933/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 вересня 2010 р. № 2а-5933/10/1370

10 год. 10 хв.

Львівський окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого - судді Коморного О.І.,

суддів Качур Р.П

Кравчука В.М.

секретар - Янчак П.О,

з участю

представників позивача Бобров В.Р., Грищук Т.Р.

представник відповідача Гапеєв С.О.

розглянув у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за позовом

Всеукраїнська громадськ а організація "Руський Рух Ук раїни"

до Міністерство юстиції Укр аїни

про про скасування наказу ,

в с т а н о в и в:

Позивач, Всеукраїнська громадська організація «Рус ький рух України»звернулась з позовом до суду про скасува ння наказу №1302 від 15.06.2010 року Мін істерства юстиції України «П ро відмову у взятті до відома інформації про зміни у склад і керівних органів Всеукраїн ської громадської організац ії «Руський рух України»та з обов' язання Міністерства ю стиції України взяти до відо ма інформацію, яка міститься в рішеннях, прийнятих на засі данні Координаційної ра ди Всеукраїнської громадськ ої організації «Руський рух України», яке відбулося 10.03.2010 ро ку та VІІ з' їзду Всеукраїнсь кої громадської організації «Руський рух України», який в ідбувся 25.03.2010 року.

Позовні вимоги обґрунтова ні перевищенням відповідаче м своїх повноважень і втруча нням у внутрішню діяльність громадської організації, що суперечить нормам Конституц ії України та чинного законо давства.

У судовому засіданні предс тавники позивача позовні вим оги підтримали з підстав вик ладених у позовній заяві, под али уточнення до позовних ви мог, відповідно до яких прося ть суд зобов' язати Міністер ство юстиції України взяти д о відома інформацію, яка міст иться в рішеннях, прийнятих н а засіданні VІІ з' їзду Всеук раїнської громадської орган ізації «Руський рух України» , що відбувся 25.03.2010 року.

Представник відповідача п одав заперечення на позов та пояснив, що підставою виданн я оскаржуваного наказу є пра вовий висновок, у якому запро поновано відмовити у взятті до відома інформації про змі ни у складі керівних органів Всеукраїнської громадської організації «Руський рух Ук раїни», що були внесені VII З'їзд ом Руху 25.03.2010 року у зв' язку із виявленими порушеннями стат утних положень позивача під час його скликання.

Суд заслухав пояснення пре дставників сторін, повно, все бічно та об' єктивно оцінив подані докази у їх сукупност і та встановив наступне.

Всеукраїнська громадськ а організація «Руський рух У країни»зареєстрована Мініс терством юстиції України 07.09.199 9 р., свідоцтво № 1221.

Наказом Міністерства юс тиції України №1302 від 15.06.2010 року позивачу відмовлено у взятті до відома інформації про змі ни у складі керівних органів Всеукраїнської громадської організації «Руський рух Ук раїни», внесені Координаці йною радою Руху 10.03.2010 року та V ІІ З' їздом Руху 25.03.2010 року.

Підставою видання вищезаз наченого Наказу слугував пра вовий висновок Міністерства Юстиції України.

Як вбачається із вказаного правового висновку, правово ю експертизою встановлено, щ о відповідно до Статуту, З'їзд Руху є його вищим керівним ор ганом. З'їзд скликається Голо вою Руху не рідше одного разу на чотири календарні роки (пу нкт 7.1.). Делегати З'їзду обирают ься на конференціях (зборах) в ідділень відповідно до квот, встановлених Координацій ною радою за поданням Голов и Руху (пункт 7.2.). У період між З'ї здами діяльністю Руху керує Координаційна рада. До її складу входять: Голова Руху, г олови обласних, Автономної Р еспубліки Крим, міст Київ та С евастополь відділень, керівн ик Організаційного відділу ( пункт 8.1.). Засідання Координ аційної ради скликаються Г оловою Руху не рідше одного р азу на рік і є правомочними, як що на них присутні більше пол овини членів Координаційн ої ради (пункт 8.2.).

Відповідно до поданих док ументів, в роботі Координац ійної ради Руху 10.03.2010 брали уч асть Голова Руху, голови 18 обл асних організацій Руху та ке рівник Організаційного відд ілу, який водночас є головою о днієї з представлених обласн их організацій Руху.

Згідно з інформацією, що міс титься в Єдиному реєстрі гро мадських формувань, Рух має л егалізовані в 24 областях, Авто номній Республіці Крим, міст ах Києві та Севастополі орга нізації.

Виходячи з викладеного, для дотримання вимог пункту 8.2. ст атуту щодо правомочності зас ідання Координаційної р ади 10.03.2010, необхідна наявність н а такому засіданні не менш як 15 осіб, передбачених пунктом 8.1. статуту.

Інформація про вісьмох го лів обласних організацій Рух у, відповідно до списку прису тніх на засіданні Координа ційної ради 10.03.2010 (лист Руху ві д 10.03.2010 № і7/2), є відмінною від дани х Єдиного реєстру громадськи х формувань про голів обласн их організацій Руху.

При цьому у висновку зазна чено, що Координаційна ра да Руху не обирається З'їздом , а до її складу входять: Голов а Руху, голови обласних, Автон омної Республіки Крим, міст К иєва та Севастополя відділен ь, керівник Організаційного відділу (пункт 8.1. статуту).

Крім того, в порушення вимог пункту 7.1. статуту, VII З'їзд Руху 25.03.2010 скликаний Координаційн ою радою Руху 10.03.2010 року.

З урахуванням викладеного , у правовому висновку запроп оновано відмовити позивачу у взятті до відома інформації про зміни у складі керівних о рганів Всеукраїнської грома дської організації «Руський рух України», що були внесені VII З'їздом Руху 25.03.2010.

Згідно п.1 ч.1 ст.17 КАС України компетенція адміністративн их судів поширюється на спор и фізичних чи юридичних осіб із суб' єктом владних повно важень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів інди відуальної дії), дій чи бездія льності.

Міністерство юстиції Укра їни є суб' єктом владних пов новажень і його повноваження визначені Положенням про Мі ністерство юстиції України, затвердженим постановою Каб інету Міністрів України від 14.11.2006р. №1577. Згідно п.п.21 п.4 цього По ложення відповідач здійснює відповідно до законодавства легалізацію всеукраїнських об'єднань громадян, проводит ь реєстрацію міжнародних гро мадських організацій, відділ ень, філій, представництв та і нших структурних осередків г ромадських (неурядових) орга нізацій іноземних держав в У країні, всеукраїнських і між народних благодійних органі зацій, контролює додержання об'єднаннями громадян положе нь їх статутів; проводить реє страцію політичних партій та їх символіки, контролює доде ржання політичними партіями вимог Конституції та законі в України, їх статутів, а також проводить реєстрацію всеукр аїнських творчих спілок, Тор гово-промислової палати, пос тійно діючих третейських суд ів, всеукраїнських професійн их спілок, їх об'єднань та симв оліки відповідних об'єднань громадян і благодійних орган ізацій, статуту Фонду соціал ьного страхування від нещасн их випадків на виробництві т а професійних захворювань, с татутів інших фондів загальн ообов'язкового державного со ціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена за конами. Відповідно до п.8 вказа ного Положення Міністерство юстиції України у межах свої х повноважень на основі та на виконання актів законодавст ва видає накази, організовує і контролює їх виконання.

Відповідно до Положення пр о Міністерство юстиції Украї ни наказом Міністерства юсти ції України від 07.12.2006р. №92/5, з мето ю унормування прийняття ріше нь з питань легалізації об' єднань громадян та інших гро мадських формувань, затвердж ено Порядок підготовки та оф ормлення рішень щодо легаліз ації об' єднань громадян та інших громадських формувань (далі - Порядок).

Пунктом 5 вказаного Порядку передбачено, що реєстрація (п огодження або взяття до відо ма) змін до статутних докумен тів полягає у проведенні пра вової експертизи цих змін, пе ревірці відповідності зміст у внесених змін на їх відпові дність Конституції та іншим актам законодавства, а також відповідності процедури при йняття (ухвалення) змін до ста тутних документів об' єднан ня громадян.

Згідно п.7 даного Порядку Мі н' юст та його територіальні органи (далі - легалізуючий орган) зобов' язані у строк, в изначений законами України, прийняти одне з таких рішень :

- про легалізацію об' єдн ання громадян та видати відп овідне свідоцтво, реєстрацію змін (погодження або взяття д о відома) до статутних докуме нтів із видачею (у разі потреб и) нового свідоцтва про держа вну реєстрацію;

- про легалізацію профспіл ки на відповідність заявлено му статусу;

- про відмову в легалізації об' єднання громадян, реєстр ації (погодженні або взятті д о відома) змін до статутних до кументів;

- про скасування запису про реєстрацію (легалізацію) об' єднання громадян;

- про взяття до відома інфор мації про зміну керівних орг анів об' єднання громадян.

Пунктом 8 вказаного Порядк у передбачено, що рішення, заз начені у п.7, приймаються залеж но від результатів правової експертизи в межах установле ного строку виключно на підс тавах, встановлених законами , а також прийнятими на їх вико нання актами Кабінету Мініст рів України та наказами Мін' юсту, а в разі реєстрації (пого дження або взяття до відома) з мін до установчих документів також на підставі статуту ві дповідної організації. Такі рішення оформляються наказа ми, до яких додається висново к про легалізацію або виснов ок про відмову у легалізації (додаток 1), висновок про реєст рацію змін (погодження або вз яття до відома) до статутних д окументів або про відмову в р еєстрації (погодженні або вз ятті до відома) змін до статут них документів (додаток 2), вис новок про скасування запису про реєстрацію (легалізацію) об' єднання громадян (додат ок 3), висновок щодо взяття до в ідома інформації про зміну к ерівних органів об' єднання громадян (додаток 4). Висновок є невід' ємною частиною нак азу.

Відповідно до п.9 зазначеног о Порядку висновок у Мін' юс ті підписується виконавцем, начальником відділу, погоджу ється директором Департамен ту і затверджується заступни ком Міністра.

Згідно п.20 даного Порядку у р азі, якщо є установлені Конст итуцією України та законами підстави для відмови в реєст рації (легалізації шляхом по відомлення), готується право вий висновок про відмову в ре єстрації (легалізації шляхом повідомлення) об' єднання г ромадян з викладенням підста в відмови - конкретних поло жень законодавства України, яким суперечать (з якими не уз годжуються) статутні докумен ти та проект наказу. У преамбу лі наказу вказуються норми а ктів законодавства, які стал и підставою для відмови у реє страції (легалізації), в пункт ах наказу викладається рішен ня легалізуючого органу та р оз' яснюється порядок оскар ження рішення до суду.

Як встановлено судом на під ставі «повного витягу є Єдин ого державного реєстру грома дських формувань на запит ор ганів державної влади», інфо рмація про голів обласних ор ганізацій Руху, у співставле нні із списком присутніх на з асіданні Координаційної ради 10.03.2010 року (лист Руху від 10.03 .2010 року № 17/2), є відмінною від дан их Єдиного реєстру громадськ их формувань про голів облас них організацій Руху.

Вказані фактичні обставин и справи визнаються сторонам и, відтак відповідно до ч.3 ст.72 Кодексу адміністративного с удочинства України не потреб ують доказування перед судом .

Разом з тим, відповідно до п . 7.1 Статуту Всеукраїнської гр омадської організації «Русь кий рух України», вищим керів ним органом позивача є З' їз д Руху, який скликається Голо вою Руху не рідше одного разу на чотири календарні роки. Пр и цьому сам порядок скликанн я Головою Руху З' їзду Руху д етальне не регламентовано.

Відповідно до п.1.1 протоколу №1 засідання Координаційно ї Ради ВГО «Руський рух Укр аїни», скликати 25.03.2010р в м. Києві VІІ з' їзд Всеукраїнської гр омадської організації «Русь кий рух України», згідно з п.7.1, 7.2 п.8.4 Статуту, запропоновано с аме Головою Руху Свістунов им О.Г, як це і передбачено Ст атутом, а Координаційною радою така ініціатива підтр имана. При цьому, відповідно д о Статуту позивача, схваленн я рішення Голови Руху про про ведення З' їзду Руху не пере дбачено, а відтак рішення К оординаційної Ради оформл ене протоколом №1 від 10 березн я 2010р. про проведення З' їзду Р уху не має правового значенн я під час оцінки правомірнос ті скликання VІІ з' їзду ВГО « Руський рух України».

Згідно з п.7.4 Статуту позивач а, саме З' їзд Руху визначає о сновні напрямки роботи Руху, приймає Статут Руху, вносить до нього зміни та доповнення , за винятком тих, які можуть б ути внесені Координаційно ю радою для приведення стат уту у відповідність до чинно го законодавства.

Як вбачається з протоколу з асідання VІІ з' їзду Всеукра їнської громадської організ ації «Руський рух України», Г олова Руху, склад Координац ійної ради, та заступники Г олови ВГО «Руський Рух Украї ни»обранні саме на засіданні VІІ з' їзду Всеукраїнської г ромадської організації «Рус ький рух України», до правомо чності якого, як вбачається з правового висновку, зауваже нь відповідач не має. При цьом у суд констатує, що саме засід ання Координаційної рад и, яке проведене без належног о кворуму, не має самостійног о правового значення, оскіль ки на засіданні були лише зап ропоновані кандидатури відп овідних осіб на заняття кері вних посад, які в подальшому з атверджені З' їздом Руху.

Крім того, представник відп овідача пояснив, що у випадку подання позивачем лише прот околу засідання VІІ з' їзду В сеукраїнської громадської о рганізації «Руський рух Укра їни»без протоколу засідання Координаційної Ради ВГО «Руський рух України»були б відсутні правові підстави д ля прийняття оскаржуваного Н аказу.

Щодо посилання представни ка відповідача на невідповід ність затвердженого з' їздо м складу Координаційної Ра ди вимогам п.8.1 Статуту, суд в ідзначає, що така підстава дл я відмови не досліджувалася відповідачем, крім того, внес ти зміни до статуту може лише З' їзд Руху у відповідності до п. 7.4 Статуту, і лише після пр ийнятого з' їздом рішення по зивач зможе внести відповідн і зміни до статуту.

Завданням адміністративно го судочинства, відповідно д о ст..2 КАС України, є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их осіб, прав та інтересів юри дичних осіб у сфері публічно -правових відносин від поруш ень з боку органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень шляхом справ едливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.

Відповідно до ч.4 ст.105 Кодексу адміністративного с удочинства України, адмініст ративний позов може містити вимоги про:

1) скасування або визнання н ечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважен ь повністю чи окремих його по ложень;

2) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважен ь прийняти рішення або вчини ти певні дії;

3) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважен ь утриматися від вчинення пе вних дій;

4) стягнення з відповідача - с уб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкод и, завданої його незаконним р ішенням, дією або бездіяльні стю;

5) виконання зупиненої чи не вчиненої дії;

6) встановлення наявності чи відсутності компетенції (по вноважень) суб'єкта владних п овноважень;

7) примусове відчуження земе льної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній ро зміщені, з мотивів суспільно ї необхідності.

При вирішенні справи по су ті суд, відповідно до ч.1 ст.162 КА С України, може задовольнити адміністративний позов повн істю або частково чи відмови ти в його

задоволенні пов ністю або частково.

У разі задоволення а дміністративного позову суд , згідно з ч.2 цієї ж статті, може прийняти постанову про:

1) визнання протиправними рі шення суб'єкта владних повно важень чи окремих його полож ень, дій чи бездіяльності і пр о скасування або визнання не чинним рішення чи окремих йо го положень, про поворот вико нання цього рішення чи окрем их його положень із зазначен ням способу його здійснення;

2) зобов'язання відповідача вчинити певні дії;

3) зобов'язання відповідача утриматися від вчинення певн их дій;

4) стягнення з відповідача к оштів;

5) тимчасову заборону (зупин ення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання грома дян;

6) примусовий розпуск (лікві дацію) об'єднання громадян;

7) примусове видворення іноз емця чи особи без громадянст ва за межі України;

8) визнання наявності чи від сутності компетенції (повнов ажень) суб'єкта владних повно важень.

Суд може прийняти іншу пос танову, яка б гарантувала дот римання і захист прав, свобод , інтересів людини і громадян ина, інших суб'єктів у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів вла дних повноважень.

Відповідно до положень, зак ріплених статтею 11 КАС Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюються на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості.

Доказами в адміністративн ому судочинстві є будь-які фа ктичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність аб о відсутність обставин, що об ґрунтовують вимоги і запереч ення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильно го вирішення справи. Ці дані в становлюються судом на підст аві пояснень сторін, третіх о сіб та їхніх представників, п оказань свідків, письмових і речових доказів, висновків е кспертів (ст. 69 КАС України).

За правилами, встановленим и ст. 71 КАС України, кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни, в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб'є кта владних повноважень обов 'язок щодо доказування право мірності свого рішення, дії ч и бездіяльності покладаєтьс я на відповідача, якщо він зап еречує проти адміністративн ого позову.

При цьому, у відповідності д о ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій ч и бездіяльності суб' єктів в ладних повноважень адмініст ративні суди перевіряють не лише чи прийняті (вчинені) вон и на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України, а й обґрунтовано, доб росовісно, розсудливо та без сторонньо. Матеріали справи свідчать, що відповідні поло ження відповідачем дотриман і не були.

Таким чином, сукупність вищ енаведених встановлених обс тавин підтверджено документ ально, що дає суду підстави ви знати позовні вимоги обґрунт ованими, доведеними матеріал ами справи, і такими, що підляг ають задоволенню у повному о бсязі.

Судові витрати у вигляді су дового збору (3,40 грн.), відповід но до ч. 1 ст. 94 КАС України, слід с тягнути з Державного бюджету України.

Керуючись ст. ст. 7-14, 50, 71, 86, 143, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

п о с т а н о в и в :

1. Позов задовольнити пов ністю.

2. Скасувати наказ Міністерс тва юстиції України №1302 від 15.06.2 010 року «Про відмову у взятті д о відома інформації про змін и у складі керівних органів В сеукраїнської громадської о рганізації «Руський рух Укра їни»;

3. Зобов' язати Міністерств о юстиції України взяти до ві дома інформацію, яка містить ся в рішеннях, прийнятих на за сіданні VІІ з' їзду Всеукраї нської громадської організа ції «Руський рух України», як ий відбувся 25.03.2010 року.

4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Всеу країнської громадської орга нізації «Руський рух України »(м. Львів вул.. Новаківського 8/4 код 21671856) 3 грн. 40 коп. судового зб ору.

Постанова набирає законн ої сили в строк та в порядку, п ередбаченому ст.254 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена в строк та в порядку, визна ченому ст.186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

У судовому засіданн і оголошено вступну та резол ютивну частини постанови.

Повний текст постанови ск ладено та підписано 20.09.2010р. о 17:00 г од.

Головуючий суддя Комо рний О.І.

суддя Качур Р.П.

суддя Кравчук В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2010
Оприлюднено05.10.2010
Номер документу11480798
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5933/10/1370

Ухвала від 07.06.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький В.З.

Постанова від 15.09.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 23.07.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 06.07.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні