Постанова
від 09.11.2023 по справі 938/888/23
ВЕРХОВИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №938/888/23

Провадження № 3/938/480/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 листопада 2023 року селище Верховина

Суддя Верховинського районного суду Івано-Франківської області Чекан Н.М., розглянувши матеріали, які надійшли від Коломийського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС в Івано-Франківській області про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), місце проживання: АДРЕСА_1 , керівника РО «Івано- Франківське обласне об`єднання української церкви християн віри» за ч.1 ст. 163-1 Кодексу Українипро адміністративніправопорушення (далі КупАП),-

В С Т АН О В И В:

На розгляд Верховинського районного суду Івано-Франківської області надійшли матеріали про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 163-1 КУпАП.

Дослідивши матеріали справи, суддя прийшов до висновку про необхідність повернення адміністративного матеріалу для дооформлення органу, який його склав, з таких підстав.

За змістом закону підставою для розгляду справи про адміністративне правопорушення та вирішення питання про притягнення особи до адміністративної відповідальності є протокол про адміністративне правопорушення.

Ст.256КУпАП встановлені вимоги щодо змісту протоколу про адміністративне правопорушення. Зокрема, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Відповідно до ст.251КУпАП протокол про адміністративне правопорушення є джерелом доказів у справі.

У протоколі про адміністративне правопорушення №3022 від 31.11.2023 року (а.с.1) вказано, що ОСОБА_1 - керівник РО «Івано Франківське обласне об`єднання української церкви християн віри» не подав податкову звітність по платі за землю (орендна плата) за 2022 2023 роки; граничний термін подання податкової декларації по платі за землю (орендна плата) на 2022 рік - 21.02.2022 року; граничний термін подання податкової декларації по платі за землю (орендна плата) на 2023 рік - 20.02.2023 року, порушено вимоги п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755VI (зі змінами і доповненнями), за що передбачена адміністративна відповідальність згідно ч.1 ст. 163-1 КУпАП.

Однак, протокол №3022 про адміністративне правопорушення від 31.11.2023 року у справі відносно ОСОБА_1 , за ч.1 ст. 163-1 КУпАП оформлений з порушення вимог ст. 256 КУпАП, зокрема у ньому зазначена дата складання протоколу - 31.11.2023 року, також не вказано анкетні дані, особи, яка притягається до адміністративної відповідальності (його дата народження). Крім того, до цього протоколу не долучено будь - які підтвердження того, що саме особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, є уповноваженою на подання відповідної податкової звітності.

Також у протоколі про адміністративне правопорушення №3022 від 31.11.2023 року не зазначено, якої саме саме земельної ділянки (її кадастровий номер, місце знаходження) стосується неподана податкова звітність, що має значення для визначення підсудності розгляду справи.

Відповідно до ч.1 ст. 221 КУпАП судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені зокрема, ст. 163-1 КУпАП.

За загальним правилом справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення ( ч. 1 ст. 276 КУпАП), за винятком тих справ, щодо яких встановлена альтернативна підсудність. Відносно справи про адміністративне правопорушення, передбачене ст.163-1 КУпАП, положення закону щодо альтернативної підсудності не розповсюджуються, а тому можливості її розгляду за місцем проживання порушника законом не передбачено.

Також, згідно з ч.2 ст.254 КУпАП протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається у двох екземплярах, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Вручення копії протоколу про адміністративне правопорушення є важливою гарантією того, що особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, ознайомлена зі змістом обвинувачення у вчиненні адміністративного правопорушення та має можливість організувати ефективний захист своїх інтересів.

Зокрема, зі змісту рішення Європейського суду по справі «Ґалстян проти Вірменії» вбачається, що протокол про адміністративне правопорушення, який містить обвинувачення та є головним доказом по справі, повинен мати відомості про точний час, коли цей документ був пред`явлений особі, яка притягається до адміністративної відповідальності та чи мала вона достатній час на ознайомлення з ним.

Діючим КУпАП, який було введено в дію Постановою Верховної Ради Української РСР №8074-10 від 07.12.1984 року, не визначено порядок вручення протоколу про адміністративне правопорушення.

Разом з тим, виходячи з загальних принципів здійснення судочинства, з метою забезпечення справедливої процедури і юридичної визначеності, суд вважає, що при виконанні вимог щодо обов`язку вручити копію протоколу про адміністративне правопорушення необхідно забезпечити особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, реальну можливість ознайомитися зі змістом висунутого обвинувачення у вчиненні адміністративного правопорушення з метою організації ефективного захисту своїх інтересів.

Факт відмови правопорушника від отримання протоколу про адміністративне правопорушення повинен бути доведений посадовою особою, на яку покладено обов`язок вручити копію протоколу про адміністративне правопорушення.

Крім того, у разі неможливості вручення копії протоколу про адміністративне правопорушення безпосередньо особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, відповідна посадова особа або компетентний орган повинен рекомендованим поштовим відправленням із повідомленням про вручення та з описом вкладення направляти особі, щодо якої складено протокол про адміністративне правопорушення за фактичним місцем її проживання.

Однак, протокол №3022 від 31.11.2023 року про адміністративне правопорушення в справі відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст. 163-1 КУпАП не направлено вказаній особі за місцем його проживання, а саме за адресою, зазначеної в цьому протоколі: АДРЕСА_1 .

З урахуванням вищенаведеного, суддя позбавлений можливості прийняти законне та обґрунтоване рішення по даній адміністративній справі, що обумовлює повернення даного адміністративного матеріалу на доопрацювання.

Невідповідність протоколу про адміністративне правопорушення вимогам закону унеможливлює прийняття у справі законного й обґрунтованого судового рішення. Тому без усунення зазначених вище недоліків протоколу про адміністративне правопорушення розгляд справи є неможливим.

Враховуючи викладене, адміністративну справу відносно ОСОБА_1 необхідно повернути до Коломийського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС в Івано-Франківській області для доопрацювання.

Верховним Судом України визнано правильною практику тих суддів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративні правопорушення, складені не уповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимог ст. 256 КУпАП, відповідному правоохоронному органу для належного оформлення (п.24 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 23.12.2005 року №14).

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.256, 278 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Матеріали адміністративноїсправипро притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч.1 ст. 163-1 КУпАП повернути до Коломийського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС в Івано-Франківській області для належного оформлення.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя Наталія ЧЕКАН

СудВерховинський районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення09.11.2023
Оприлюднено13.11.2023
Номер документу114818132
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —938/888/23

Постанова від 09.01.2024

Адмінправопорушення

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Джус Р. В.

Постанова від 09.11.2023

Адмінправопорушення

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Чекан Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні