Постанова
від 09.01.2024 по справі 938/888/23
ВЕРХОВИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа№938/888/23

Провадження № 3/938/49/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 січня 2024 року селище Верховина

Суддя Верховинського районного суду Івано-Франківської області Джус Р.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла із Головного управління ДПС у Івано-Франківській області,

про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), громадянина України, керівника РО "Івано-Франківське обласне об`єднання Української церкви християн віри" (код ЄДРПОУ 26162705), проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

в с т а н о в и в:

на розгляд Верховинського районного суду Івано-Франківської області 13.12.2023, після дооформлення, надійшла справа про адміністративне правопорушення щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1ст.163-1 КУпАП, яка згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 13.12.2023 передана для розгляду судді Джусу Р.В.

Як вбачаєтьсяз протоколупро адміністративнеправопорушення №3022від 31.11.2023,складеного старшимдержавним інспекторомКоломийського відділуподатків ізборів зюридичних осібуправління оподаткуванняюридичних осіб ГУДПС вІвано-Франківськійобласті ГлібчукГ.В., ОСОБА_1 ,будучи керівникомРО "Івано-Франківськеобласне об`єднанняУкраїнської церквихристиян віри",порушив встановленийзаконом порядокведення податковогообліку,а самене подавподаткову звітністьпо платіза землюза 2022-2023роки ( граничні терміни подання податкової декларації по платі за землю (орендна плата) за 2022рік-21.02.2022, за 2023 рік - 20.02.2023), що було виявлено під час перевірки 25.09.2023, чим порушив п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями), за що передбачена адміністративна відповідальність згідно ч.1 ст.163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Згідно ч.1 ст.268 КУпАП законодавцем закріплено, що справа про адміністративне правопорушення розглядається у присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Відповідно до системного аналізу положень ст.277 КУпАП, справа про адміністративне правопорушення передбачене ст.163-1 КУпАП, розглядається у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання органом (посадовою особою) правомочним розглядати справу, протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.

З метою належного повідомлення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності про дату, час та місце розгляду справи, забезпечення можливості реалізації нею свого права на захист, розгляд справи було призначено на 21.12.2023

В судове засідання 21.12.2023 особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся у встановленому законом порядку, шляхом направлення судової повістки на адресу його місця проживання. У зв`язку із відсутністю в суду доказів отримання особою, яка притягається до адміністративної відповідальності судової повістки про виклик, та з метою недопущення порушення права особи на захист, розгляд справи було відкладено на 09.01.2024.

В судове засідання 09.01.2024 особа, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 , не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся у встановленому законом порядку. Причини неявки суду не повідомив. Разом з тим, відомості про отримання ОСОБА_2 судової повістки про виклик до суду на 09.01.2024 на адресу суду, не повернулися.

З метою перевірки інформації щодо отримання ОСОБА_1 судової повістки про виклик в судове засідання призначене на 09.01.2024, відповідне поштове відправлення було відстежено та згідно списку поштових відправлень Верховинського районного суду Івано-Франківської області вбачається, що поштове відправлення із судовою повісткою на 09.01.2024 знаходиться у поштовому відділенні.

Зважаючи на те, що суддею вжито усіх необхідних заходів для повного та всебічного з`ясування обставин справи, підстав для скерування справи для додаткового оформлення суддя не вбачає, враховуючи вимогист.6 Європейської конвенції з прав людинита основоположних свобод, згідно якої кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього обвинувачення, а також враховуючи закінчення строків притягнення особи до відповідальності, вважаю, що слід вирішити справу у відсутності ОСОБА_1 та в межах тих доказів, які містяться у матеріалах справи та долучені до протоколу про адміністративне правопорушення.

Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, приходжу до наступного висновку.

Відповідно до ч.1ст. 7 КУпАП України,ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Відповідно до положень ч.2ст.38КУпАП законодавцем визначено, що якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цьогоКодексучи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у ч.3-5ст.38 КУпАП.

Визначення на законодавчому рівні устатті 38 КУпАП тривалостістроків накладення адміністративного стягнення безпосередньо пов`язано з можливістю реального впливу адміністративної відповідальності на суспільні відносини, поведінку суб`єктів, їхню правосвідомість тощо, тобто, з можливістю реалізації функцій адміністративної відповідальності, яка втрачається з плином часу.

Відповідно дост.247 КУпАПпровадження у справі не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю в разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбаченихст. 38 КУпАП, а саме в разі закінчення трьохмісячного строку з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - трьохмісячного строку з дня його виявлення.

При вирішенні питання щодо закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення у зв`язку із закінченням на момент розгляду такої справи строків накладення адміністративного стягнення, визначенихстаттею 38 КУпАП, необхідно враховувати положеннястатті 6 Конституції України, згідно з якою органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановленихКонституцієюмежах і відповідно до законів України.

Згідност.19 Конституції Українисуди при здійсненні правосуддя повинні діяти у встановленихКонституцією Українимежах і відповідно до законів України.

Пункт 7 частини 1статті 247 КУпАПне містить положень про наявність у суду повноважень щодо встановлення обставин вчинення адміністративного правопорушення, наявності вини особи у його вчиненні у разі закриття провадження про адміністративні правопорушення.

Зі змісту абзацу 1статті 247 КУпАПслідує, що встановлення зазначених у цій статті юридичних фактів є єдиною необхідною підставою для припинення будь-яких дій щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності незалежно від встановлених будь-яких інших обставин, що підлягають з`ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення, відповідно достатті 280 КУпАП, у тому числі й вини особи у його вчиненні.

Таким чином, поєднання закриття справи з одночасним визнанням вини особи або визнання відсутності в діях особи складу та події адміністративного правопорушення є взаємовиключними рішеннями, і можливість прийняття таких взаємовиключних рішень в одній постанові про закриття справи свідчить про порушення права людини на справедливий суд, передбаченогостаттею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. За правиламистатті 284 КУпАПрішенням, що доводить вину особи, є постанова про накладення адміністративного стягнення або застосування заходів впливу, умовою якої є визначення вини та призначення адміністративного стягнення.

Отже, наявність або відсутність вини встановлюється саме під час здійснення провадження у справі про адміністративне правопорушення, у визначеніст.38 КУпАПстроки.

Таким чином, вина особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, не встановлюється у справах, провадження у яких закривається.

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 ставиться в вину вчинення триваючого адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП, яке було виявлено контролюючим органом 25.09.2023 в ході перевірки оформленої актом перевірки №10521/09-19-04-07-16/26162705 від 25.09.2023.

Дана справа, після дооформлення, надійшла до Верховинського районного суду Івано-Франківської області 13.12.2023, тобто через два місяці шістнадцять днів з моменту виявлення правопорушення та за тринадцять днів до закінчення визначеного законодавцем строку протягом якого ОСОБА_1 міг бути притягнутий до адміністративної відповідальності за відповідне правопорушення.

Враховуючи обов`язок суду повідомити особу, яка притягається до адміністративної відповідальності про дату, час та місце розгляду справи, положення ст.277-2 КУпАП, щодо необхідності вручення повістки не пізніш як за три доби до дня розгляду справи в суді, розгляд справи було призначено на 21.12.2023, в межах 15 денного строку визначеного ст.277 КУпАП та в межах строків визначених ст. 38 КУпАП.

Однак розгляд справи було відкладено на 09.01.2024 з поважних причин, а саме у зв`язку із неявкою особи, яка притягається до адміністративної відповідальності в судове засідання та відсутністю у суду даних про належне сповіщення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, про місце і час розгляду справи, у зв`язку з чим, на момент розгляду справи у суді закінчився строк притягнення до адміністративної відповідальності, що виключає провадження в справі про адміністративне правопорушення, тому слід, провадження в справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.163-1 КУпАП закрити.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір стягненню не підлягає.

Керуючись статями 9, 38, 163-1, 247, 283, 284 КпАП України, суддя,

ПОСТАНОВИВ:

провадження в справі за ч.1 ст.163-1 КпАП України відносно ОСОБА_1 - закрити, у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 КпАП України.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Івано-Франківського апеляційного суду шляхом подачі апеляції через Верховинський районний суд Івано-Франківської області.

Суддя Роман ДЖУС

СудВерховинський районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення09.01.2024
Оприлюднено10.01.2024
Номер документу116168269
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —938/888/23

Постанова від 09.01.2024

Адмінправопорушення

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Джус Р. В.

Постанова від 09.11.2023

Адмінправопорушення

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Чекан Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні