Постанова
від 07.11.2023 по справі 380/4355/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2023 рокуЛьвівСправа № 380/4355/23 пров. № А/857/15144/23Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОнишкевича Т.В.,

суддівСеника Р.П., Судової-Хомюк Н.М.,

з участю секретаря судових засідань Доморадової Р.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 травня 2023 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Західавтогаз» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

суддя у І інстанціїМричко Н.І.,

час ухвалення судового рішення 10 год 10 хв,

місце ухвалення судового рішенням. Львів,

дата складення повного тексту рішення 02 червня 2023 року,

ВСТАНОВИВ:

У березні 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Західавтогаз» (далі ТОВ «Західавтогаз») звернулося до суду із адміністративним позовом, у якому просило:

визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області (далі ГУ ДПС) № 140-РЛ від 16 лютого 2023 року про анулювання ТОВ «Західавтогаз» ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №13030314201900332 терміном дії з 15 липня 2019 року до 15 липня 2024 року (далі Ліцензія);

зобов`язати ГУ ДПС видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі Реєстр) інформацію (відомості) про анулювання Ліцензії та поновити інформацію (внести відомості) до Реєстру про Ліцензію, яка видана ТОВ «Західавтогаз».

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 29 травня 2023 року у справі № 380/4355/23 позов було задоволено.

При цьому суд першої інстанції виходив із того, що жоден із поданих ТОВ «Західавтогаз» разом із заявою щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним документів не видавався/не погоджувався Державною інспекцією архітектури та містобудування України. Відтак надходження інформації від Державної інспекції архітектури та містобудування України не може бути підставою для анулювання Ліцензії згідно з абзацом 9 частини 52 статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі Закон №481/95-ВР).

З метою повного відновлення прав позивача слід зобов`язати ГУ ДПС виключити з Реєстру інформацію (відомості) про анулювання Ліцензії та поновити інформацію (внести відомості) до Реєстру про Ліцензію, яка видана ТОВ «Західавтогаз».

У поданій апеляційній скарзі ГУ ДПС просило скасувати рішення суду першої інстанції та відмовити у задоволенні позову ТОВ «Західавтогаз» у повному обсязі.

Свої апеляційні вимоги обґрунтовує тим, що ГУ ДПС у зв`язку із надходженням листів Управління стратегічних розслідувань у Львівській області ДРС Національної поліції України щодо анулювання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним суб`єктам господарювання, з метою посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом пального на території України, встановлення фактів подання заявниками недостовірних відомостей та прийняття об`єктивних рішень з питань ліцензування роздрібної торгівлі/зберігання пального, скеровано лист від 30 січня 2023 року №1204/5/13- 01-09-04-13 в Державну інспекцію архітектури та містобудування України та лист від 30 січня 2023 року №1204/5/13-01-09-04-1 в управління Державної інспекції архітектури та містобудування у Львівській області про надання інформації щодо видачі/реєстрації актів вводу в експлуатацію об`єктів, або актів готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікатів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, необхідних для роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, що розташовані за адресою Львівська область, м. Львів, вул. Сяйво, 12.

Державною інспекцією архітектури та містобудування України листом від 13 лютого 2023 року №9037/6 повідомлено про відсутність запитуваних документів.

Тому Ліцензія була анульована шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами.

Звертає увагу апеляційного суду на те, що у додатку до оспорюваного розпорядження вказана причина анулювання ліцензій у зв`язку з отриманням від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами. При цьому незазначення фактичних обставин прийняття такого розпорядження не свідчить про його необґрунтованість, оскільки відповідно до частини 52 статті 15 Закону №481/95-ВР достатньо зазначити підставу для анулювання ліцензії.

У відзиві на апеляційну скаргу відповідача ТОВ «Західавтогаз» підтримало доводи, викладені у оскаржуваному судовому рішенні, заперечило обґрунтованість апеляційних вимог та просило залишити рішення суду першої інстанції без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Представник ГУ ДПС у судовому засіданні апеляційного суду підтримала подану апеляційні скарги доводами, аналогічними до тих, що зазначені у їх тексті. Просила скасувати рішення суду першої інстанції та у задоволенні позову ТОВ «Західавтогаз» відмовити.

Представник ТОВ «Західавтогаз» заперечив обґрунтованість вимог апелянта доводами, викладеними у відзиві на апеляційну скаргу. Просив залишити рішення суду першої інстанції без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Переглянувши судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального та процесуального права, апеляційний суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення вимог скаржників, виходячи із такого.

Як безспірно встановлено судом першої інстанції, згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом економічної діяльності ТОВ «Західавтогаз» є 47.30 Роздрібна торгівля пальним. Другорядними видами економічної діяльності ТОВ «Західавтогаз» є, зокрема: 46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.

Задля провадження господарської діяльності за основним видом діяльності ТОВ «Західавтогаз» отримало від ГУ ДПС Ліцензію за адресою місця торгівлі м. Львів, вул. Сяйво, 12.

Розпорядженням ГУ ДПС від 16 лютого 2023 року № 140-РЛ було анульовано Ліцензію у зв`язку із отриманням від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами.

ТОВ «Західавтогаз» не погодилося із таким рішенням ГУ ДПС та за захистом своїх прав звернулося до адміністративного суду з позовом, що розглядається.

При наданні правової оцінки правильності вирішення судом першої інстанції цього публічно-правового спору оскаржуваним рішенням та доводам апелянтів, що викладені у апеляційних скаргах, суд апеляційної інстанції виходить із такого.

Відповідно до частини 1 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, зазначаються в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.

Частиною 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Згідно з приписами частини 3 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Відповідно до приписів частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України регламентовано приписами Закону № 481/95-ВР.

З метою ведення своєї господарської діяльності ТОВ «Західавтогаз» отримало від ГУ ДПС Ліцензію за адресою місця торгівлі: м. Львів, вул. Сяйво, 12.

При зверненні до ГУ ДПС із заявою про отримання Ліцензії ТОВ «Західавтогаз» долучило копії таких документів:

1) дозволу Територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області від 01 жовтня 2015 року №0511.15.46;

2) дозволу Територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області від 01 жовтня 2015 року №0264.15.46;

3) концепції (пропозиції) щодо розміщення газового автомобільного заправного пункту модульного типу на майданчику за адресою: м. Львів, вул. Сяйво, 12 з урахуванням діючих державних будівельних і санітарних норм та вимог безпеки;

4) договору оренди від 18 квітня 2015 року № 18/04-2015;

5) відповіді відділу у м. Львові ГУ Держгеокадастру у Львівській області від 30 травня 2019 року № 28-13-0.37-487/109-19.

Відповідно до абзацу дев`ятого частини 52 статті 15 Закону №481/95-ВР ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами.

Як свідчать матеріали справи, вказана норма зазначена у оспорюваному розпорядженні ГУ ДПС № 140-РЛ від 16 лютого 2023 року, як підстава ухвалення такого рішення.

На переконання апеляційного суду, слід погодитися із судом першої інстанції у тому, що із оспорюваного розпорядження відповідача, яке є індивідуальним правовим актом, неможливо встановити фактичну підставу його прийняття, оскільки у ньому не зазначено ні уповноваженого органу, який надав певну інформацію, ні щодо якого документу, копію якого позивачем було подано разом із заявою на отримання ліцензії, така інформація стосується, ні сам характер отриманої інформації, що свідчить про необґрунтованість такого рішення суб`єкта владних повноважень.

Водночас апеляційний суд вважає вірним висновок суду першої інстанції про те, що виходячи із приписів абзацу дев`ятого частини 52 статті 15 Закону №481/95-ВР анулювання ліцензії з посиланням на цю правову норму можливе у разі надходження від уповноваженого органу інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися цим же органом, однак жоден із поданих ТОВ «Західавтогаз» разом із заявою про надання Ліцензії документів не видавався/не погоджувався Державною інспекцією архітектури та містобудування України, як і будь-який документ щодо видачі/реєстрації актів вводу в експлуатацію об`єктів, або актів готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікатів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, необхідних для роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, що розташовані за адресою Львівська область, м. Львів, вул. Сяйво, 12.

Відтак надходження інформації від Державної інспекції архітектури та містобудування України не може бути підставою для анулювання ліцензії позивача згідно з абзацом дев`ятого частини 52 статті 15 Закону №481/95-ВР, що підтверджує доводи позивача про необґрунтованість посилання сторони відповідача на повідомлення Державної інспекції архітектури та містобудування України.

З урахуванням наведеного твердження суду першої інстанції про неправомірність оспорюваного розпорядження ГУ ДПС № 140-РЛ від 16 лютого 2023 року, на думку апеляційного суду, відповідає встановленим фактичним обставинам та приписам чинного законодавства.

Оцінюючи вирішення судом першої інстанції позовних вимог ТОВ «Західавтогаз» про зобов`язання ГУ ДПС видалити з Реєстру інформацію (відомості) про анулювання Ліцензії та поновити інформацію (внести відомості) до Реєстру про Ліцензію, апеляційний суд зазначає таке.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року №545 (далі Порядок №545).

У пункті 3 Порядку №545 зазначено, що до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться відомості, зокрема, щодо дати видачі/зупинення/анулювання та строк дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.

За приписами пунктів 4-7 Порядку №545 підставою для включення суб`єкта господарювання до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення ДФС та її територіальних органів про видачу ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Зміни до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для внесення змін до відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії.

Підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».

Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.

З урахуванням наведених приписів Порядку №545 та висновків суду щодо оспорюваного розпорядження ГУ ДПС № 140-РЛ від 16 лютого 2023 року суд апеляційної інстанції погоджується із судом першої інстанції у тому, що з метою належного захисту та повного відновлення прав ТОВ «Західавтогаз» слід зобов`язати ГУ ДПС виключити з Реєстру інформацію (відомості) про анулювання Ліцензії та поновити (внести відомості) до Реєстру інформацію про Ліцензію, що була видана позивачу.

Підсумовуючи наведене, на переконання апеляційного суду, доводи апеляційної скарги, наведені на спростування висновків суду першої інстанції, не містять належного обґрунтування чи фактичних обставин, які б були безпідставно залишені без розгляду судом першої інстанції.

Порушень норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильного застосування норм матеріального права поза межами вимог апелянта та доводів, викладених у апеляційній скарзі, у ході апеляційного розгляду справи встановлено не було.

З огляду на викладене суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що суд першої інстанції, вирішуючи цей публічно-правовий спір, правильно встановив фактичні обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а відтак апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.

Підстав для зміни розподілу судових витрат за наслідками апеляційного перегляду справи у відповідності до вимог частини 6 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України немає.

Керуючись статтями 241, 243, 308, 310, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,

ПОСТАНОВИВ :

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 травня 2023 року у справі № 380/4355/23 без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя Т. В. Онишкевич судді Р. П. Сеник Н. М. Судова-Хомюк Постанова у повному обсязі складена 10 листопада 2023 року.

Дата ухвалення рішення07.11.2023
Оприлюднено13.11.2023
Номер документу114833442
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/4355/23

Ухвала від 18.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 22.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 15.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 07.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 13.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 22.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Постанова від 08.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні