Справа № 507/1712/23
Провадження № 3/507/1052/2023
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.11.2023 року суддя Любашівського районного суду Одеської області Дармакука Тетяна Петрівна, за участю секретаря судового засідання - Копищик М.С., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , захисника Опалька О.М., прокурора Запорожець Х.Ю., розглянувши матеріали справи, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , перебуваючого в період із 28 лютого 2022 року по 11 серпня 2023 року на посаді офіцера ІНФОРМАЦІЯ_2 , жителя АДРЕСА_1 , -
за ч.1 ст.172-4 КУпАП,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 ,перебуваючи із28лютого 2022року по 11серпня 2023року на посаді офіцера четвертого відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 , маючи військове звання «капітан» та будучи відповідно до підпункту «г» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення встановлених вимог п. 1 ч. 1 ст. 25 ЗУ «Про запобігання корупції» щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, був засновником та кінцевим бенефіціарним власником товариства з обмеженою відповідальністю «Укрбудвест» (ЄДРПОУ 37382058) та отримував дохід від зайняття підприємницької діяльності, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-4 КУпАП.
ОСОБА_1 в судовому засіданні вину не визнав, вказуючи на те, що він був мобілізований, вважає, що він посадовою особою не був, підлеглих осіб він не мав, хоча він і був керівником ТОВ «Укрбудвест», але після мобілізації він фізично не міг звільнити себе із посади чи закрити ТОВ «Укрбудвест».
Захисник ОСОБА_1 адвокат Опалько О.М. в судовому засіданні просив провадження у справі закрити за п.1 ст.247 КУпАп у зв`язку із відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-4 КУпАП, вказуючи на те, що ОСОБА_1 був мобілізований, на посаду офіцера його призначили, підлеглих осіб він не мав, а отже не є суб`єктом відповідальності за вказане правопорушення, крім того, він не міг фізично вчинити дій, щоб подарувати чи закрити ТОВ «Укрбудвест», оскільки не працювали реєстри.
Прокурор Запорожець Х.Ю. в судовому засіданні підтримала обставини, викладені у протоколі та просила визнати ОСОБА_1 винним увчиненні адміністративногоправопорушення,передбаченого ч.1ст.172-4КУпАП.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення ОСОБА_1 , захисника Опалька О.М., позицію прокурора, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 вбачається склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-4 КУпАП виходячи із слідуючого.
Відповідно дост.9КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка
посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно зст. 68 Конституції України, кожен зобов`язаний неухильно додержуватисяКонституції Українита законів України, незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Відповідно до ч. 1ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першійстатті 3 цього Закону , за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Адміністративна відповідальність за ч.1 ст.172-4 КУпАП настає в разі порушення особою встановлених законом обмежень щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.
Підпунктом «г» п. 1 ч. 1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що суб`єктами, на яких поширюється дія Закону є військові посадові особи Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України та інших утворених відповідно до законів військових формувань, крім військовослужбовців строкової військової служби, курсантів вищих військових навчальних закладів, курсантів вищих навчальних закладів, які мають у своєму складі військові інститути, курсантів факультетів, кафедр та відділень військової підготовки.
В судовому засіданні встановлено, що наказом начальника Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки Одеської області №51 від 28.02.2022 року, капітана ОСОБА_1 було призначено на посаду офіцера четвертого відділу Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки Одеської області (а.с.17).
Статтями 2, 3 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» визначено, що кожен громадянин України, вступаючи на військову службу до Збройних Сил України, бере офіційне зобов`язання неухильно додержуватися Конституції України, цього Закону, Законів України «Про Збройні Сили України», «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію», інших законів України, а також прийнятих відповідно до них указів Президента України та інших нормативно - правових актів щодо забезпечення обороноздатності держави, виконання військового обов`язку, проходження військової служби, служби у військовому резерві та статусу військовослужбовців, а також міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України та сумлінно виконувати обов`язки військової служби.
Відповідно до ч. 12 ст. 6 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» військові посадові особи - це військовослужбовці, які обіймають штатні посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків, або які спеціально уповноважені на виконання таких обов`язків згідно із законодавством.
Крім того, згідно п. 32 Закону України «Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України» за своїми військовими званнями начальниками є:
- військовослужбовці молодшого офіцерського складу - для військовослужбовців молодшого сержантського і старшинського складу однієї з ними військової частини та військовослужбовців рядового складу.
Таким чином, офіцер четвертого відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 капітан ОСОБА_1 є відповідно п.п. «г» п.1 ч.1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом на якого поширюється дія цього Закону, в т.ч. вимоги ст. 25 Закону, як на військову посадову особу.
Згідно п.1 ч.1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється: займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осібпідприємців громадських формувань - ОСОБА_1 є засновником та кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «Укрбудвест», що мало на меті отримання прибутку (ЄДРПОУ 37382058).
Згідно фінансової звітності ТОВ «УКРБУДВЕСТ» отримало чистий дохід за 2022 рік в розмірі 36900 грн. та за 2023 рік за 9 місяців - 12200 грн., в загальному розмірі 49100 грн.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-4 КУпАП, повністю доведена та підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами:
- наказом начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 №51 від 28.02.2022 відповідно до якого капітана ОСОБА_1 було призначено на посаду офіцера четвертого відділу Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки Одеської області.
- функціональними обов`язками офіцера ІНФОРМАЦІЯ_2 , згідно яких ОСОБА_1 , офіцер 4-го відділу безпосередньо підпорядковується начальнику четвертого відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 ; визначає можливості використання офіцерів запасу в Збройних силах у воєнний час проведення аналізу якості їх укомплектованості; визначає військово-облікові спеціальності офіцерів запасу відповідно до вимог керівних документів; здійснює підготовку необхідних документів для укомплектування військових частин офіцерами запасу; оформлює документи на призов офіцерів запасу у ЗС України та їх формування; організовує виклик офіцерів запасу з різних питань згідно з розпорядженням та повістками начальника четвертого відділу Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки Одеської області; відповідає з службу РАО відділу;
- інформацією Головного управління Державної податкової служби в Одеській області (вих. №12883/5/15-32-78-05 від 14.08.2023 р.) про те, що за даними інформаційних систем баз даних ДПС України ТОВ «Укрбудвест» (ЄДРПОУ 37382058) перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Одеській області, за результатами ведення господарської діяльності доходи ТОВ «Укрбудвест» склали за 2022 рік - 1809976 грн.; 2023 рік - 691387 грн.;
- відомостями ЄДР відповідно до яких ОСОБА_1 є єдиним засновником та кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «Укрбудвест» (ЄДРПОУ 37382058);
- Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, із якого вбачається, що ТОВ «Укрбудвест» (ЄДРПОУ 37382058) зареєстровано 30.08.2011 року, має юридичну адресу: Одеська обл., Любашівський р-н, смт. Любашівка, вул. Софіївська, 1а корпус 2, має організаційно-правову форму - товариство з обмеженою відповідальністю, та займається такими видами економічної діяльності: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний); 23.63 Виробництво бетонних розчинів, готових для використання; 25.29 Виробництво інших металевих баків, резервуарів і контейнерів; 43.21 Електромонтажні роботи; 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.91 Покрівельні роботи; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним подібними продуктами; 42.11 Будівництво доріг і автострад; 42.21 Будівництво трубопроводів; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій;
-Договорами,укладеними між ТОВ«Укрбудвест» (ЄДРПОУ37382058),в особідиректора ОСОБА_1 та відділомосвіти,молоді таспорту Любашівськоїселищної ради,зокрема: договір підряду № 5 від 12.08.2022 року «Про поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (укриття) Любашівського дошкільного навчального закладу ясла-садка №2 «Казка» Любашівської селищної ради Подільського району» - на суму 338000 грн., відповідно до платіжного доручення № 227 від 13.10.2022 року замовником сплачено грошові кошти за виконані роботи в розмірі визначеному договором; договір підряду № 6 від 12.08.2022 року «Про поточний ремонт захисної споруди цивільного захисту (укриття) Любашівського опорного захисту загальної середньої освіти Любашівської селищної ради Подільського району» - на суму 237460 грн., відповідно до платіжного доручення № 226 від 13.10.2022року замовником сплачено грошові кошти за виконані роботи в розмірі визначеному договором;
- Договорами, укладеними між ТОВ «Укрбудвест» (ЄДРПОУ 37382058), в особі директора ОСОБА_1 та комунальним некомерційним підприємством Любашівська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування» Любашівської селищної ради, зокрема: договір про закупівлю № 14 від 29.12.2022 року «закупівля щебенево- піщаної суміші» - на суму 49600 грн., відповідно до платіжної інструкції № 878 від 29.12.2022 року замовником сплачено грошові кошти за виконані роботи в розмірі визначеному договором; договір про закупівлю № 15 від 29.12.2022 року «закупівля бетону» - на суму 99200 грн., відповідно до платіжної інструкції № 879 від 29.12.2022 року замовником сплачено грошові кошти за виконані роботи в розмірі визначеному договором; договір про закупівлю № 1 від 05.01.2023 року «закупівля бетону» - на суму 99840 грн., відповідно до платіжної інструкції № 896 від 05.01.2023 замовником сплачено грошові кошти за виконані роботи в розмірі визначеному договором;
- Договорами , укладеними між ТОВ «Укрбудвест» (ЄДРПОУ 37382058), в особі директора ОСОБА_1 та Зеленогірською селищною радою Подільського району Одеської області , зокрема : договір про закупівлю № 10-83 від 20.12.2022 року «закупівля піщано- сольова суміш» - на суму 49600 грн., відповідно до платіжного доручення № 166 від 21.12.2022 замовником сплачено грошові кошти за виконані роботи в розмірі визначеному договором; договір № 8 від 23.12.2022 року «про надання послуг з благоустрою населених пунктів Зеленогірської селищної ради, а саме ліквідація аварійно- небезпечних дерев по проспекту Миру в смт. Зеленогірське» - на суму 99022 грн., відповідно до платіжного доручення № 169 від 23.12.2022 року замовником сплачено грошові кошти за виконані роботи в розмірі визначеному договором; договір № 9 від 23.12.2022 року «про надання послуг з
благоустрою населених пунктів Зеленогірської селищної ради, а саме ліквідація аварійно- небезпечних дерев по вул. Заводська в смт. Зеленогірське» - на суму 99302 грн., відповідно до платіжного доручення № 170 від 23.12.2022 року замовником сплачено грошові кошти за виконані роботи в розмірі визначеному договором; договір № 14 від 23.12.2022 року «про надання послуг з встановлення засобів оповіщення та інформування населення в смт. Зеленогірське та с. Ясенове Друге Зеленогірської селищної ради» - на суму 48367 грн. 35 коп., відповідно до платіжного доручення № 171 від 23.12.2022 року замовником сплачено грошові кошти за виконані роботи в розмірі визначеному договором; договір № 15 від 23.12.2022 року «про надання послуг з монтажу, установки та ремонту системи відеоспостереження в смт. Зеленогірське, с. Ясенове Перше та с. Ясенове Друге Зеленогірської селищної ради» - на суму 99736 грн. 40 коп., відповідно до платіжного доручення № 172 від 23.12.2022 року завмовником сплачено грошові кошти за виконані роботи в розмірі визначеному договором; договір № 11 від 07.07.2023 року «виконання робіт з ремонту у сфері дорожнього господарства вулиць і доріг комунальної власності у населених іктах, а саме капітальний ремонт частини вулиці Святкова в с. Гвоздавка Перша Зеленогірської селищної ради» - на суму 989951 грн. 58 коп., відповідно календарного плану фінансування робіт - термін виконання робіт липень- /грудень 2023 року; договір № 12 від 07.07.2023 року «виконання робіт з ремонту у сфері дорожнього господарства вулиць і доріг комунальної власності у населених шктах, а саме капітальний ремонт частини вулиці Сонячна в с. Гвоздавка Перша Зеленогірської селищної ради» - на суму 989470 грн. 21 коп., відповідно з календарного плану фінансування робіт - термін виконання робіт липень- грудень 2023 року; договір № 14 від 28.07.2023 року «виконання робіт з ремонту у сфері дорожнього господарства вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, а саме капітальний ремонт частини вулиці Молодіжна в с. Ясенове Друге Зеленогірської селищної ради» - на суму 241260 грн., відповідно до календарного плану фінансування робіт - термін виконання робіт липень- грудень 2023 року; договір № 15 від 28.07.2023 року «виконання робіт з ремонту у сфері дорожнього господарства вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, а саме капітальний ремонт частини вулиці Набережна в с. Ясенове Друге Зеленогірської селищної ради» - на суму 748488 грн. 87 коп., відповідно до календарного плану фінансування робіт - термін виконання робіт липень- грудень 2023 року.
Пояснення ОСОБА_1 про те, що він не є суб`єктом правопорушення передбаченого ч.1 ст.172-4 КУпАП , оскільки він був мобілізований , суд до уваги не приймає. Із матеріалів справи вбачається, що він починаючи із 28 лютого 2022 року був призначений на посадуофіцера четвертоговідділу ІНФОРМАЦІЯ_2 тазвільнений звійськової службиу запас11серпня 2023року (а.с.17)
Відповідно до роз`яснення Національного агентства з питань запобігання корупції від 05.12.2022 р. №14 Щодо застосування положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно дотримання обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності в умовах воєнного стану, а саме питанням №3 стосовно допустимості суміщення військової служби з іншою оплачуваною діяльністю визначено, що якщо особу призвано на військову службу та призначено на посаду яка відноситься до військових посадових осіб зайняття нею іншою оплачуваною діяльністю у вільний від несення військової служби час (в тому числі виконання умов договорів, укладених з юридичними особами) порушує передбачене п. 1 ч. 1 ст. 25 Закону обмеження щодо заборони зайняття підприємницькою діяльністю.
Таким чином, офіцер четвертого відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 капітан ОСОБА_1 , будучи військовою посадовою особою та відповідно до пп. «г» п.1 ч. 1 ст. 3 Закону є суб`єктом на якого поширюються вимоги Закону.
Твердження захисника ОСОБА_1 адвоката Опалька О.М. про те, що ОСОБА_1 будучи мобілізованим, фізично не міг вчинити дій, щоб припинити діяльність ТОВ «Укрбудвест», суд до уваги не приймає, оскільки із матеріалів справи вбачається і в провину йому ставиться, що будучи військовоюпосадовою особою, ОСОБА_1 порушив встановленізаконом обмеженнящодо зайняттяіншою оплачуваноюдіяльністю,оскільки бувзасновником такінцевим бенефіціарнимвласником ТОВ«Укрбудвест» таотримував дохідвід зайняттяпідприємницької діяльності.Як вбачаєтьсяіз матеріалівсправи, віняк директор уклав ряд договорів підряду, підписував акти приймання виконаних робіт, тощо, тобто у вільний від військової служби час займався підприємницькою діяльністю та отримував дохід.
За таких обставини, дії ОСОБА_1 слід кваліфікувати за ч.1 ст.172-4 КУпАП за ознакою порушення особою встановлених законом обмежень щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.
Згідност. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Відповідно до санкції ч.1 ст.172-4 КУпАП вказане правопорушення тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією отриманого доходу від підприємницької діяльності чи винагороди від роботи за сумісництвом.
Відповідно дост.33КУпАП , вирішуючи питання про накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_1 за вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд враховує умови та характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу правопорушника: вік, соціальне положення, ступінь його вини та ставлення до вчиненного.
Відповідно до ст. 34 КУпАП обставин, що пом`якшують відповідальність за адміністративне правопорушення, судом не встановлено.
Відповідно до ст. 35 КУпАП обставин, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, судом не встановлено.
За таких обставин, суд вважає за необхідне застосувати відносно ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірічотирьохсот неоподатковуваних мінімумівдоходів громадян,що становить6800грн.з конфіскацієюотриманого доходувід підприємницькоїдіяльності врозмірі 49100грн., в період несення ним військової служби, як військовою посадовою особою Збройних Сил України. На думку суду, таке стягнення, буде достатньою мірою відповідальності для виховання особи, що вчинила дане адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також в повній мірі забезпечить запобігання вчинення нових правопорушень як самим порушником, так і іншими особами, та повністю відповідатиме меті його застосування.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, п.5 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір», у зв`язку з ухваленням судом постанови про накладення адміністративного
стягнення,із ОСОБА_1 необхідно стягнутисудовий збірв розмірі0,2розміру прожитковогомінімуму дляпрацездатних осіб,тобто 536 грн. 80 коп. на користь держави.
На підставі викладеного, керуючись статтями 23, 33, ч.1 ст.172-4, 283 КУпАП, суддя,-
П О С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-4 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення, у виді штрафу в розмірі чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 6800 грн. з конфіскацією отриманого доходу від підприємницької діяльності в розмірі 49100 грн.
Стягнути із ОСОБА_1 536 грн. 80 коп. судового збору на користь держави.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником або прокурором протягом десяти днів з дня винесення постанови. Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного суду через Любашівський районний суд Одеської області.
Суддя : Дармакука Т.П.
Суд | Любашівський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2023 |
Оприлюднено | 15.11.2023 |
Номер документу | 114859702 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності |
Адмінправопорушення
Любашівський районний суд Одеської області
Дармакука Т. П.
Адмінправопорушення
Любашівський районний суд Одеської області
Дармакука Т. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні