Рішення
від 13.11.2023 по справі 160/11475/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 листопада 2023 рокуСправа № 160/11475/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Вайтеск» до Головного управління ДПС у м. Києві, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

І. ПРОЦЕДУРА

1.26.05.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю «Вайтеск» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у м. Києві, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про:

-визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність ТОВ «Вайтеск» критеріям ризиковості платника податку № 64355 від 15.05.2023;

-зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області виключити ТОВ «Вайтеск» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

2.Ухвалою суду від 31.05.2023 прийнято позов до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, встановлено строки для подання заяв по суті спору, витребувано докази.

3.19.06.2023 надано відзив ГУ ДПС у Дніпропетровській області, 05.07.2023 надано відзив ГУ ДПС у м. Києві.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

4.Позивач вважає протиправним рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, оскільки підприємство здійснює реальну господарську діяльність, має офісне приміщення, двох працівників, володіє достатніми матеріальними ресурсами, має банківські рахунки, відноситься до мікропідприємств, звітує за результатами роботи.

5.В оскаржуваному рішенні не вказано, на підставі чого було прийнято рішення, відсутня позначка у відповідних колонках, відповідачем не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, не ідентифіковано конкретну ризикову операцію та / або податкову накладну платника, в яких були зафіксовані такі операції.

6.Рішення комісії не містить жодних мотивів та обґрунтувань віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв.

7.Здійснені господарські операції відповідають діловій меті підприємства, сприяли отриманню прибутку з подальшою сплатою податків.

8.Моніторинг не передбачає здійснення податковим органом оцінки дотримання платником вимог податкового законодавства та аналізу змісту та характеру правовідносин, що стали підставою для формування даних податкового обліку. Висновок щодо правильності задекларованих даних податкового обліку може бути зроблений контролюючим органом лише за результатами перевірки такого платника податків.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧІВ

Головне управління ДПС у м. Києві

9.Відповідач проти позову заперечив повністю, зазначивши, що Порядком № 1165 визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та позивач відповідає пункт 8 таких Критеріїв.

10.Позивачем було направлено копії документів, а саме Повідомлення про надання інформації та копій документів щодо відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.

11.З урахуванням отриманих від позивача інформації та копій документів прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку № 64355 від 15.05.2023. Підставою внесення товариства стало ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

12.Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

13.Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності / невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

14.Отже, Порядок № 1165 передбачає певний алгоритм дій платника податків у разі незгоди з рішення про відповідність критеріям ризиковості, а саме після прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості, у платника податків наявне право подати пояснення та копії документів, що можуть спростувати податкову інформацію, що знаходиться у розпорядженні контролюючого органу.

15.Інформація, що збирається, використовується та формується органами державної податкової служби у зв`язку з обліком платників податків, вноситься до відповідних інформаційних баз даних. Метою розробки автоматизованих інформаційних систем є створення єдиного програмно-технічного комплексу для автоматизації процесу реєстрації, обліку платників податків на всіх рівнях структури органів державної податкової служби, прийому та обробки електронних звітних податкових документів, формування зведеної інформації про надходження податкових платежів, нарахування податкових зобов`язань та їх сплату у розрізі окремих податків і зборів.

16.Автоматизовані інформаційні системи контролюючого органу створюють єдиний програмно-технічний комплекс, що створює умови для автоматизації процесів щодо реєстрації, обліку платників податків на всіх рівнях структури органів державної податкової служби, прийому та обробки електронних звітних податкових документів, формування зведеної інформації про надходження податкових платежів, нарахування податкових зобов`язань та їх сплату у розрізі окремих податків і зборів.

17.Об`єктом автоматизації є процес співставлення даних податкової звітності з податку на додану вартість, розшифровок податкових зобов`язань та податкового кредиту, розрахунків коригування сум податку контрагентів з використанням інформації, викладеної в актах/довідках перевірки платника податку у розрізі контрагентів, донарахованих сум податкового зобов`язання та для відпрацювання отриманих результатів та використання їх для подальшої контрольно-перевірочної роботи.

18.Таким чином, відображена у вказаних системах податкова інформація використовується податковим органом виключно для власних функціональних потреб та має на меті проведення аналізу господарської діяльності платника, правомірності формування ним податкового зобов`язання та податкового кредиту за операціями з іншими суб`єктами господарювання.

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області

19.Рішення щодо включення до переліку ризикових було прийнято з урахуванням наявної податкової інформації, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладних на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризик здійснення господарської операції та свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій.

20.Внесення позивача до переліку ризикових не створює жодних перешкод для діяльності платника, дії контролюючого органу щодо внесення до інтегрованої системи результатів засідання Комісії (за результатами якої не приймалося рішення про відмову у реєстрації податкової накладної) не породжують правових наслідків для платників податків та не порушують їхні права.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

21.Товариство з обмеженою відповідальністю «Вайтеск», код 42174328, зареєстровано 04.06.2018, основним видом діяльності є оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, має двох працівників: директор Хімач. Я.Ю., менеджер зі збуту ОСОБА_1 . Статутний фонд товариства сформований за рахунок майна для здійснення господарської діяльності, офісне приміщення використовується згідно договору оренди нежитлових приміщень від 12.10.2022 № 21/А.

22.Товариство з дати створення перебувало на податкову обліку в ГУ ДПС у м. Києві, з 17.05.2023 товариство зареєстровано за адресою проспект Конституції, буд. 25, м. Кам`янське, Дніпропетровська область, 51900.

23.Платником податків направлено Повідомлення про надання інформації та копій документів щодо відповідності платника податку критеріям ризиковості 05.05.2023 № 5, зареєстроване за № 9102201956.

24.15.05.2023 Комісією Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято оскаржуване рішення про відповідність / невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 64355, яким:

-відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165,

-з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 05.05.2023 № 5,

прийнято рішення про: відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку,

-підстава: пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку,

-код податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

-- 03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;

-- 07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);

-- 11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;

-- 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;

-- 13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;

-інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

-- тип операції придбання / постачання: постачання;

-- період здійснення господарської операції: 01.01.2022 15.05.2023;

-- код згідно з ДКПП операції, визначеної як ризикова: «-»;

-- умовний код товару операції, визначеної як ризикова: «-»;

-- код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова / податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції: 3923 / 22291831, 3924900090 / 22291831, 7323990000 / 22291831, 9603 / 22291831, 2008201900 / 22291831, 3405 / 44145110, 3923 / 44822756, 3923 / 44822756, 4401390000 / 44898144;

-ненадання платником податків копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку: договір з додатками до нього; довіреність, акт керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг; первинні документи щодо зберігання; первинні документи щодо транспортування; первинні документи щодо навантаження продукції; первинні документи щодо розвантаження продукції; складські документи, (інвентаризаційні описи); рахунки-фактури (інвойси); акт приймання-передачі товарів (робіт, послуг); накладна; розрахунковий документ; банківські виписки з особових рахунків; документ щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність; паспорт якості; сертифікат відповідності.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

25.Пунктом 6 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, у редакції на час виникнення спірних правовідносин (далі Порядок № 1165) визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну / розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

26.Питання відповідності / невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

27.У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

28.Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

29.Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

30.У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

31.У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД / ДКПП / умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.

32.У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

33.Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та / або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

34.У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

35.Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

36.Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

-інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

37.Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

38.За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

39.У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

40.У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може / які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

41.Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

42.Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

43.У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

44.У разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключаються з переліку ризикових його контрагенти за умови, що:

-виключною підставою для включення такого контрагента до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатка 1, було здійснення операції з таким платником податку;

-відсутні інші підстави та інформація, за якою встановлено відповідність контрагента критеріям ризиковості платника податку.

45.Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

46.Пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість визначено наступний критерій:

- у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній / розрахунку коригування. Довідник кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

VІ. ОЦІНКА СУДУ

47.Предметом заявленого спору є правомірність рішення про відповідність ТОВ «Вайтеск» критеріям ризиковості платника податку № 64355 від 15.05.2023.

48.Критерії ризиковості платника податку на додану вартість визначені в додатку 1 до Порядку № 1165, відповідно до пункту 8 яких таким критерієм є наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

49.Відповідачем на підтвердження правомірності оскаржуваного рішення не надано податкової інформації, передбаченої пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку, а також не повідомлено в судовому процесі відомостей щодо того, в якому виді така інформація існувала на час прийняття Комісією оскаржуваного рішення.

50.Пунктом 8 додатку № 1 до Порядку № 1165 імперативно визначено, що підставою для його застосування повинна бути певна податкова інформація.

51.Фактично в оскаржуваному рішенні у відповідній частині щодо інформації, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, зазначено: постачання за період з 01.01.2022 по 15.05.2023 із визначенням кодованих операцій з чотирма контрагентами.

52.Контролюючим органом не представлено результатів проведених перевірок поданих платником копій документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації, тобто доказів додержання вимог пункту 44 Порядку № 1165 при прийнятті Комісією рішення № 64355 від 15.05.2023.

53.Рішення № 64355 від 15.05.2023 не містить мотивів та обґрунтувань віднесення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості. Перелік документів, які не надав платник податків (наведений у рішенні) є цитуванням повного переліку документів, які є необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, визначеного пунктом 6 Порядку № 1165.

54.Протокол засіданні Комісії № 199 від 15.05.2023 містить у вигляді таблиці виключно перелік із описом кодів податкової інформації, яка стала підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Однак такий опис є узагальненим, без посилання на певні господарські операції.

55.Позивач пояснив, що в оскаржуваному рішенні зазначені операції поставки товару з контрагентами ТОВ виробничо-комерційна фірма «Апогей», код 22291831, ТОВ «Єйксор Індастрі» код 44145110, ТОВ «Бехест Трейд» код 44822756, ТОВ «Шармтекс» код 44852864, ТОВ «Ольвіон Трейд» код 44898144.

56.Судом встановлено, що операції між :

-ТОВ «Вайтеск» та ТОВ ВКФ «Апогей», код 22291831, здійснені на підставі договору поставки № 2010 від 20.10.2022, за яким поставлені товари (мати зі скловолокна, маяки штукатурні, кутник, накутникі алюмінієві, плити полістирольні, відра віники, тази, лопати, кюветки, фарби ящики та інші товари) згідно видаткових накладних № 36 від 16.11.2022, № 3 від 20.10.2022, № 37 від 28.10.2022, № 23 від 28.10.2022, № 33 від 31.10.2022. Перевезення здійснено автомобільним перевізником - ТОВ «Три-А-Транс» на замовлення покупця згідно товарно-транспортних накладних № Р37 від 28.10.2022, № Р3 від 20.10.2022, № Р36 від 16.11.2022, № Р95 від 16.11.2022, № Р23 від 28.10.2022, № Р33 від 31.10.2022. Оплата повару здійснена платіжними інструкціями № 982 від 02.11.2022, № 980 від 02.11.2022, № 1069 від 06.12.2022, № 981 від 02.11.2022, № 1036 від 29.11.2022, № 979 від 02.11.2022. Реалізований товар позивачем придбано у ТОВ «Торговий дім «Конкурент» за видатковою накладною № 111 від 25.10.2022, у ТОВ «КДМ Дніпро» за видатковою накладною № KD-0015767 від 14.11.2022, у ТОВ «Стройкапітал» за видатковою накладною № 414 від 28.10.2022, № 417 від 26.10.2022, у ТОВ «Виробниче підприємство «Полісан» за видатковою накладною № 2250233 від 01.11.2022, ТТН № 2250233 від 01.11.2022, у ТОВ «Партнер-дистрибуційна компанія» за видатковою накладною № 4304 від 31.10.2022, № ДП-00004152 від 31.10.2022, ТТН № РДП-00004152;

-ТОВ «Вайтеск» та «Єйксор Індастрі», код 44145110, здійснені на підставі договору поставки від 25.10.2022 № 25, за яким поставлені товари (пасти, поліролі, губки) згідно видаткових накладних № Єйк00000846 від 26.10.2022, № Єйк00000802 від 26.10.2022, оплата здійснена платіжними інструкцій № 108 від 08.12.2022, № 123 від 15.12.2022, № 97 від 01.12.2022, № 77 від 22.11.2022, № 90 від 29.11.2022, № 107 від 07.12.2022, № 124 від 15.12.2022;

-ТОВ «Вайтеск» та ТОВ «Ольвіон Трейд», код 44898144, здійснені на підставі договору від 02.02.2023 № ОЛВ02/02/2023-1, за яким придбані товари (камери для мотоциклів), за видатковою накладною № 208 від 24.02.2023, оплата здійснена платіжною інструкцією № 353 від 08.03.2023 на підставі рахунку № 127 від 24.02.2023 року;

-ТОВ «Вайтеск» та ТОВ «Шармтекс», код 44852864, здійснені на підставі договору від 10.01.2023 № ШМ10/01/2023-2, за яким придбані товари (ємності для пакування) за видатковими накладними № 951 від 31.01.2023, № 941 від 31.01.2023, оплата здійснена платіжними інструкціями № 285 від 15.02.2023, № 277 від 14.02.2023, № 275 від 14.02.2023;

-ТОВ «Вайтеск» та ТОВ «Бехест Трейд», код 44822756, здійснені на підставі договору від 21.102.2023 № 1241/10, за яким придбані товари (форми з пластику для пакування, металеві форми) за видатковими накладними № 1243 від 24.10.2022, № 1241 від 21.10.2022, № Р1239 від 20.10.2022, перевезення здійснено згідно ТТН № P1243 від 24.10.2022, № Р1242 від 24.10.2022, № P1241 від 21.10.2022, № P1239 від 20.10.2022, оплата здійснена платіжними інструкціями № 35 від 03.11.2022, № 36 від 03.11.2022, № 34 від 02.11.2022, № 34 від 02.11.2022.

57.Верховний Суд у постанові від 07.04.2023 у справі № 280/3639/20 зазначав, що незважаючи на те, що Порядком № 1165 затверджено форму рішення, яка не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1 - 8 Критеріїв ризиковості платника податку, невиконання відповідачем обов`язку доказування, встановленого частиною другою статті 77 КАС України, а саме недоведеність суду правомірності прийняття рішення (що воно прийняте обґрунтовано, добросовісно, розсудливо, за наявності підстав, визначених Порядком № 1165), є підставою для визнання протиправним та скасування такого рішення.

58.Доводи відповідачів про не порушення оскаржуваним рішенням прав позивача та неможливість оскарження рішення у судовому порядку, суд вважає помилковими, оскільки таке рішення безпосередньо впливає на господарську діяльність та процедуру реєстрації податкових накладних.

59.Право на оскарження в судовому порядку рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника випливає з норм пункту 6 Порядку № 1165, згідно з яким у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Право на звернення до суду також передбачено у затвердженій формі Рішення (додаток 4 до Порядку № 1165), а саме - "Рішення про відповідність / невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку".

60.Отже, Порядок № 1165 прямо передбачає можливість оскарження рішень про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості.

61.Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 16.12.2020 у справі № 340/474/20, від 05.01.2021 у справі № 640/10988/20, від 05.01.2021 у справі № 640/11321/20, від 07.04.2023 у справі № 280/3639/20.

62.Доводи ГУ ДПС у м. Києві, що платник податків має право подати пояснення та копії документів, що можуть спростувати податкову інформацію, що знаходиться у розпорядженні податкового органу, як підстави відмови у задоволенні позову, суд вважає у розглянутому випадку помилковими, оскільки йдеться не про спростування інформації, а про спростування оцінки такої інформації контролюючим органом, що з урахуванням правової позиції відповідачів у цій справі можливо лише у судовому порядку.

63.Суд зазначає, що проведена відповідачем процедура не може по суті та змісту заміняти документальну перевірку платника податків.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

64.З огляду на викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, що є підставою для задоволення позову з присудженням на користь позивача понесених судових витрат на сплату судового збору.

щодо зобов`язання відповідача подати звіт

65.У позовній заяві позивачем заявлено клопотання про зобов`язання відповідача подати звіт про виконання рішення суду.

66.Суд не вбачає підстав для встановлення судового контролю за виконанням рішення, оскільки за правилами статті 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

67.Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом. Відповідач зобов`язаний виконувати рішення суду відповідно до статті 129-1 Конституції України, згідно із якою судове рішення є обов`язковим до виконання, та відповідно до статті 13 Закону України «Про судоустрій та статус суддів», якою встановлено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади та судові рішення не можуть бути переглянуті іншими органами чи особами поза межами судочинства, органи державної влади, їх посадові особи не можуть приймати рішення, які скасовують судові рішення або зупиняють їх виконання.

68.Зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, відповідно до частини першої статті 382 КАС України подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення, є правом, а не обов`язком суду.

69.З заявленого клопотання позивача не вбачається, а судом не встановлено, що загальний порядок виконання судового рішення не дасть очікуваного результату, або що відповідач створюватиме перешкоди для виконання такого рішення.

70.Оскільки позивач не навів обґрунтувань та не надав доказів, що підтверджують необхідність застосування процесуального інституту судового контролю за виконанням судового рішення, суд дійшов висновку про відсутність підстав для встановлення судового контролю за виконанням цього рішення.

71.Керуючись статтями 241-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

72.Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Вайтеск» (код 42174328; проспект Конституції, буд. 25, м. Кам`янське, Дніпропетровська область, 51900) до Головного управління ДПС у м. Києві (код 44116011; вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116), Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код 44118658; вул. Сімферопольська, 17-А, м. Дніпро, 49005) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

73.Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Вайтеск» критеріям ризиковості платника податку № 64355 від 15.05.2023.

74.Зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Вайтеск» (код 42174328) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

75.У задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Вайтеск» про зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області подати звіт про виконання рішення суду відмовити.

76.Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Вайтеск» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві витрати на сплату судового збору у розмірі 2684 грн.

77.Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 КАС України.

Суддя І.О. Верба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2023
Оприлюднено15.11.2023
Номер документу114865066
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/11475/23

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 28.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 23.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні