Рішення
від 02.11.2023 по справі 440/10108/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 листопада 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/10108/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бойка С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання Лазебної А.В.,

представника позивача Сватенко В.Б.,

представника відповідача Паламарчука Д.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАРТНЕР ТЕКС" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

18 липня 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАРТНЕР ТЕКС" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС в Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення від 28.06.2023 №5802/0406.

Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на безпідставність застосування до платника податку на додану вартість штрафних (фінансових) санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначає, що згідно з пунктом 11 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України штрафні (фінансові санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій ( з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу). Вказує, що контролюючим органом в акті перевірки зазначено сума штрафу за порушення граничного строку для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно положень пункту 120-1.1 статті 120 ПК України, разом з тим, виходячи з приписів п.11 підрозділу 10 ХІХ «Перехідні положення» ПК України, відповідач при визначені розміру штрафу повинен був керуватися саме нормами Закону №2876-ІХ.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 24 липня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання на 23 серпня 2023 року.

22 серпня 2023 року відповідач надав до суду відзив на позовну заяву, в якому висловив свої заперечення проти задоволення позову, зазначивши, що в ході проведення камеральної перевірки з питання своєчасності реєстрації податкових накладних за грудень 2021 року, січень, квітень, червень, липень, вересень, жовтень 2022 року, січень, березень 2023 року встановлено порушення платником граничного терміну реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Звертає увагу суду, що нові строки реєстрації в ЄРПН застосовуються до податкових накладних/розрахунків коригування, граничний термін реєстраціїв ЄРПН, який припадає на період з дати набрання чинності Закону України від 12.01.2023 №2876-ІХ «Про внесення змін до розділу ХХ «Прикінцеві положення» ПК України (тобто з датою складання починаючи з 16.01.2023), та діють тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано.

23 серпня 2023 року протокольною ухвалою задоволено клопотання представника позивача та відкладено підготовче судове засідання на 14 вересня 2023 року а.с.51/.

14 вересня 2023 року протокольною ухвалою закрито підготовче засідання та призначено справу до розгляду на 02 листопада 2023 року / а.с. 54 -55/.

25 вересня 2023 року від представника відповідача надійшли додаткові пояснення, в яких вона зазначає, що висновки акту перевірки від 28.04.2023 про результати камеральної перевірки ТОВ «ПАРТНЕР ТЕКС» відповідать вимогам чинного законодавства України, податкове повідомлення від 28.06.2023 №5802/0406 є правомірним / а.с. 59 63/.

02 листопада 2023 року від представника позивача надійшли додаткові пояснення, в яких вона наполягала на задоволенні позовних вимог / а.с. 64 69/.

У судовому засіданні 02 листопада 2023 року представник позивача просила задовольнити позовні вимоги, представник відповідача заперечувала проти задоволення позовних вимог.

Суд, заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши письмові докази, встановив наступні обставини та спірні правовідносини, дійшов наступного висновку.

Головним управлінням ДПС у Полтавській області проведено камеральну перевірку щодо податку на додану вартість ТОВ «ПАРТНЕР ТЕКС» за грудень 2021 року, січень, квітень, червень, липень, вересень, жовтень 2022 року, січень, березень 2023 року.

За результатами перевірки складено Акт про результати перевірки даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість ТОВ «ПАРТНЕР ТЕКС» (код ЄДРПОУ 41959167) за грудень 2021 року, січень квітень, червень, липень, вересень, жовтень 2022 року, січень, березень 2023 року від 28.04 2023 р №4634/16-31-04-06-03/41959167.

Камеральною перевіркою встановлено, що ТОВ «ПАРТНЕР ТЕКС» подав на реєстрацію до ЄРПН податкові накладні складені у грудені 2021 року, січень квітень, червень, липень, вересень, жовтень 2022 року, січень, березень 2023 року з кількістю днів затримки: ПН № 67 від 17.12.2021 - 41 дні, ПН № 63 від 10.12.2021 - 41 дні. ПН № 63 від 28.12.2021 - 41 дні, ПН № 64 від 28.12.2021 - 41 дні, ПН № 62 від 20.12.2021 - 41 дні, ПН № 65 від 16.12.2021 - 41 дні, ПН № 9 від 04.01.2022 - 31 дні, ПН №11 від 11.01.2022 - 31 дні, ПН № 26 від 20.01.2022 - 31 дні, ПН № 12 від 12.01.2022 - 31 дні, ПН № 10 від 04.01.2022 - 31 дні, ПН № 13 від 11.01.2022 - 31 дні, ПН № 28 від 31.01.2022 - 39 дні, ПН №30 від 20.01.2022 - 42 дні, ПН № 31 від 28.01.2022 - 42 дні, ПН №33 від 18.01.2022 - 49 дні, ПН № 1 від 05.04.2022 - 20 дні, ПН № 27 від 30.09.2022 - 16 дні, ПН № 6 від 04.01.2022 - 28 дні, ПН № 21 від 07.06.2022 - 11 дні, ПН № 22 від 09.06.2022 - 11 дні, ПН № 5 від 06.06.2022 - 11 днів, ПН № 20 від 02.06.2022 - 11 днів, ПН № 12 від 10.06.2022 - 15 днів, ПН № 24 від 30.06.2022 - 4 дні, ПН № 9 від 08.07.2022 - 11 днів, ПН № 13 від 13.07.2022 - 11 днів, ПН № 4 від 04.07.2022 - 11 днів, ПН № 1 від 04.07.2022 - 11 днів, ПЕІ № 6 від 05.07.2022 - 11 днів, ПН № 2 від 01.07.2022 - 11 днів, ПН № 11 від 12.07.2022 - 11 днів, ПН №3 від 04.07.2022 - 11 днів, ПН № 5 від 04.07.2022 - 11 днів, ПН № 14 від 14.07.2022 - 11 днів, ПН № 8 від 05.07.2022 - 11 днів, ПН № 7 від 06.07.2022- 11 днів, ПН № 18 від 15.07.2022 - 11 днів, ПН № 15 від 15.07.2022 - 11 днів, ПН № 30 від 14.10.2022 - 14 днів, ПН № 19 від 16.01.2023 - 2 дні, ПН № 28 від 01.03.2023 - 9 днів.

Позивач подав заперечення на Акт камеральної перевірки, які залишено без задоволення, а висновки Акту камеральної перевірки без змін (відповідь ГУ ДПС у Полтавській області області від 22.06.2023 № 22690/6/16-31-04-02-03.

На підставі висновку Акту камеральної перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 28.06.2023 №5802/0406, яким згідно згідно статті 120-1 Податкового кодексу за затримку реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у сумі 112796,77 грн.

Не погоджуючись з правомірністю зазначеного податкового повідомлення-рішення, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам по суті, суд виходить з того, що згідно із ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає ПК України.

Згідно з п.14.1.60 ст.14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

За приписами п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до абз.1 п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абз.5 п.201.10 ст.201 ПК України).

Відповідно до абз.9 п.201.10 ст.201 ПК України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

У силу абз.14 п.201.10 ст.201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно з п.120-1.1 ст.120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Таким чином, на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН у строк, встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Не дотримання вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення.

Судом встановлено, що за наслідками проведеної камеральної перевірки контролюючим органом встановлено порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних, складених за період за грудень 2021 року, січень, квітень, червень, липень, вересень, жовтень 2022 року, січень, березень 2023 року .

Наявність порушення позивачем не заперечується, водночас він вважає, що в порушення пункту 11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України контролюючим органом не застосовано розмір штрафної санкції, визначений податковим законодавством на день прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, а саме: п.90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України.

З матеріалів справи судом встановлено, що відповідно до розрахунку штрафної санкції до спірного податкового повідомлення - рішення, контролюючим органом застосовано до позивача штрафні санкції в розмірі щодо податкових накладних за грудень 2021 року, січень, квітень, червень, липень, вересень, жовтень 2022 року, січень, березень 2023 року встановленому пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Слід зазначити, що Законом 2876-ІХ, який набрав чинності 08.02.2023, крім іншого, підрозділ 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України доповнено пунктами 89 та 90 такого змісту:

"89. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

90. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:

2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів";

Тобто, Законом України від 12.01.2023 № 2876-ІХ, який набрав чинності 08.02.2023, тимчасово, на період протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено тривалість граничного строку реєстрації податкової накладної, залежно від дня її складення, та зменшено відсоткові розміри ставок штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН.

Отже, на момент винесення спірного податкового повідомлення-рішення вже набули чинності зміни, внесені Законом № 2876-ІХ до ПК України в частині доповнення підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення ПК України пунктами 89 та 90, які, зокрема, пом`якшили відповідальність платника на період протягом дії воєнного стану та шести місяців після його завершення за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.

Водночас Законом №2876-IX не визначено особливостей застосування тих чи інших його положень та дати, з якої відповідні положення мають застосовуватись, при цьому застосовано словосполучення «..протягом дії воєнного стану в Україні..», який розпочався 24.02.2022.

Наведене свідчить про те, що вказана норма припускає неоднозначне (множинне) трактування періоду, протягом якого така норма підлягає застосуванню: з дня набрання чинності відповідними змінами, чи з дня запровадження в Україні воєнного стану, що зумовлює необхідність трактування такої норми на користь платника податків в силу вимог підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ПК України.

Слід також зазначити, що відповідно до пункту 11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Зазначене дає підстави для висновку, що на день прийняття спірного податкового повідомлення-рішення, з урахуванням триваючого воєнного стану на території України, підлягали застосуванню штрафні санкції у розмірах, визначених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а не пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Разом з цим, суд звертає увагу щодо розрахунку штрафу за податковими накладними граничні терміни реєстрації яких настали після 08.02.2023 також були розраховані відповідно до положень пункту 120-1.1 статті 120 ПК України, а в розмірі встановленому пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Враховуючи наведене, контролюючим органом здійснено безпідставний розрахунок суми штрафу в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні, що в свою чергу свідчить про його невідповідність критеріям, визначеним частиною 2 статті 2 КАС України та вказує про його протиправність.

При цьому, суд не може перебирати на себе функцію контролюючого органу та здійснювати належний розрахунок штрафної санкції, оскільки адміністративний суд не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесенні до компетенції цього органу, адже завдання правосуддя полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше порушується принцип розподілу влади.

За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав для скасування оспорюваного податкового повідомлення-рішення не через відсутність у позивача податкового обов`язку зі сплати штрафних санкцій за порушення термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування, а через неправильний розрахунок контролюючим органом суми штрафних санкцій, оскільки в протилежному випадку буде мати місце порушення конституційної вимоги про сплату кожним податків і зборів в порядку і розмірах, встановлених Законом (стаття 67 Конституції України).

Така позиція відповідає висновкам Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду, викладеним у постанові від 05 лютого 2021 року у справ № 826/16051/16 та у постанові від 06 лютого 2018 року у справі № 826/15139/16, від 28 лютого 2023 року у справі №160/16529/21.

Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

За наведеного вище суд вважає, що спірне податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, з урахуванням положень статті 139 КАС України, понесені позивачем судові витрати на оплату судового збору в розмірі 2684,00 грн підлягаю стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 143, 243-246, 255, 295 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАРТНЕР ТЕКС" (вул. Будівельників, буд.62, м. Горішні Плавні, Полтавська область, 39803; код ЄДРПОУ 41959167) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36000; код ЄДРПОУ ВП 44057192) про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення - рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області від 28.06.2023 №5802/0406.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАРТНЕР ТЕКС" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2684,00 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 13 листопада 2023 року.

Суддя С.С. Бойко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.11.2023
Оприлюднено16.11.2023
Номер документу114887024
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —440/10108/23

Ухвала від 06.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 22.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Рішення від 02.11.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Рішення від 02.11.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні