Постанова
від 28.11.2011 по справі 2а-9965/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 листопада 2011 р. № 2а-9965/11/1370

о 10 год., 24 хв. м. ЛьвівЛьвівський окружний адміністративний суд, суддя Гавдик З.В., секретар судового засідання Голуб О.Є., розглянувши в судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним

позовом Приватного підприємства «Леамм», представник Марусяк В.Я. (довіреність № 02/11 від29.06.2011 року) до Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області, представник Ткачук Т.А. про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення № 0000141531 від 27.04.2011 року

Позивач Приватне підприємство «Леамм`звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення № 0000141531 від 27.04.2011 року.

Позивач позовні вимоги обґрунтовує тим, що податкове повідомлення рішення № 0011681531/0 від 10.01.2011 року є протиправним і підлягає скасуванню, оскільки розрахунок сплати єдиного податку суб`єктами малого підприємництва за четвертий квартал 2010 року поданий у встановлений законодавством строк, а тому відсутнє порушення п. 4 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб`єктів малого підприємництва».

На думку позивача, відсутні будь-які правові підстави застосування до нього штрафних санкцій за порушення термінів подання податкової звітності.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав додаткові пояснення, просив позов задоволити у повністю.

Позиція відповідача викладена в заперечені проти позову, у якому відповідач просить суд в задоволені позовних вимог відмовити повністю з підстав, що відповідно до п. 4 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб`єктів малого підприємництва», в результаті господарської діяльності за звітний (податковий) період (квартал) суб`єкти малого підприємництва - юридичні особи подають до органу державної податкової служби до 20 числа місяця, що наступає за звітним (податковим) періодом, розрахунки про сплату єдиного податку, акцизного збору і, в разі обрання ними єдиного податку за ставкою 6 відсотків, розрахунок про сплату податку на додану вартість, а також платіжні доручення на сплату єдиного податку за звітний період з позначкою банку про зарахування коштів.

Якщо строк встановлено для вчинення дії, вона може бути вчинена до закінчення останнього дня строку. Уразі, якщо ця дія має бути вчинена в установі, то строк спливає тоді, коли у цій установі за встановленими правилами припиняються відповідні операції.

Таким чином, спірне податкове повідомлення рішення прийнято відповідно до вимог податкового законодавства.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечення на позов підтримав, просив суд в задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, безпосередньо, всебічно, повно та об`єктивно дослідивши наявні у справі докази, давши їм оцінку, суд встановив:

20.01.2011 року за вхідним № 18764 позивач подав до ДПІ у Буському районі Львівської області розрахунок сплати єдиного податку суб`єктом малого підприємництва юридичною особою за четвертий квартал 2010 року.

12.04.2011 року ДПІ у Буському районі Львівської області складено акт № 87 «Про порушення податкового законодавства», в якому зазначено, що ПП «Леамм`порушено термін подання податкової звітності розрахунку сплати єдиного податку суб`єкта малого підприємництва, а саме термін подання, встановлений законодавством 19.01.2011 року, фактична дата подання 20.01.2011 року.

27.04.2011 року ДПІ у Буському районі Львівської області прийнято податкове повідомлення рішення № 0000141531, яким згідно п. 120.1. ст. 120 Податкового кодексу України, на підставі акта перевірки № 00087/1531/20787344 від 12.04.2011 року, встановлено порушення п. 4 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб`єктів малого підприємництва`у зв`язку з чим збільшено суму грошового зобов`язання за платежем єдиний податок, усього 170,00 грн., в тому числі за основним платежем 0,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 170,00 грн.

Позивач з прийнятим податковим повідомленням рішенням не погодився, оскаржив вказане рішення в порядку передбаченому ст. 56 Податкового кодексу України до ДПА у Львівській області. За наслідками адміністративного оскарження вказаного податкового повідомлення рішення таке залишено без змін.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Указом Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб`єктів малого підприємництва»№ 727/98 від 03.07.1998 року із змінами і доповненнями (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), ПК України, КАС України.

Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, добросовісно.

Згідно п. 3 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб`єктів малого підприємництва», суб`єкти підприємницької діяльності - юридичні особи сплачують єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України.

Згідно п. 4 цього ж Указу, за результатами господарської діяльності за звітний (податковий) період (квартал) суб`єкти малого підприємництва - юридичні особи подають до органу державної податкової служби до 20 числа місяця, що наступає за звітним (податковим) періодом, розрахунки про сплату єдиного податку, акцизного збору і, в разі обрання ними єдиного податку за ставкою 6 відсотків, розрахунок про сплату податку на додану вартість, а також платіжні доручення на сплату єдиного податку за звітний період з позначкою банку про зарахування коштів.

Згідно п. 1.1. ст. 1 Податкового кодексу України, Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно п. 5.2. ст. 5 цього ж Кодексу, у разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням цього Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення цього ж Кодексу.

Згідно п. 49.1. ст. 49 цього ж Кодексу, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим же Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.

Згідно п.п. 49.18.2. п. 49.18. ст. 49 цього ж Кодексу, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Згідно п. 57.1. ст. 57 цього ж Кодексу, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим же Кодексом для подання податкової декларації.

Згідно п. 120.1. ст. 120 цього ж Кодексу, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Стаття 70 КАС України встановлює правила належності доказів, які визначають об`єктивну можливість доказу підтверджувати обставину, що має значення для вирішення справи, а також правила допустимості доказів, що визначають легітимну можливість конкретного доказу підтверджувати певну обставину у справі. Предметом доказування, згідно з ч. 1 ст. 138 КАС України, є обставини (факти), якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

Судом не враховуються заперечення відповідача та його представника щодо правомірності спірного рішення, оскільки Податковий кодекс України є спеціальним законом, що регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, а тому з набранням ним чинності уніфіковано, зокрема порядок та строки подання податкових декларацій (розрахунків), а також подання та строки сплати сум податкових зобов`язань.

Відтак, з урахуванням вимог п.п. 49.18.2. п. 49.18. ст. 49 ПК України, податкові декларації, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Належних та допустимих доказів в обґрунтування правомірності прийняття спірного податкового повідомлення рішення відповідач, представник відповідача суду не надав.

Вказана позиція по суті узгоджується з позицією Вищого адміністративного суду України викладеною в ухвалі від 07.06.2011 року у справі № К-11416/07.

Згідно ст. 49, 70 КАС України, сторони зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, а відтак зобов`язані обґрунтовувати належність та допустимість доказів для підтвердження своїх вимог або заперечень.

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, з врахуванням ст. 162 КАС України, податкове повідомлення рішення ДПІ у Буському районі Львівської області № 0000141531 від 27.04.2011 року є протиправним і підлягає скасуванню, оскільки судом встановлено відсутність підстав застосування до позивача відповідальності встановленої п. 120.1. ст. 120 Податкового кодексу України в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Суд присуджує з Державного бюджету України, у відповідності до вимог ч. 1 ст. 94 КАС України, всі здійснені стороною, яка не є суб`єктом владних повноважень, та документально підтверджені судові витрати, на користь якої ухвалене судове рішення.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 159-163, 167 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задоволити повністю.

2. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення рішення Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області № 0000141531 від 27.04.2011 року.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Леамм»(ЄДРПОУ 33667107, вул. Миру, 1, с. Новий Милятин, Буський район, Львівська область) 3,40 грн. судового збору.

Постанова суду першої інстанції може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Згідно ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього ж Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб`єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п`ятиденного строку з моменту отримання суб`єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду першої інстанції, набирає законної у порядку та строки згідно ст. 254 КАС України.

Постанова складена в повному обсязі 05.12.2011 року.

Суддя Гавдик З.В.

З оригіналом згідно

Суддя Гавдик З.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2011
Оприлюднено16.11.2023
Номер документу114900586
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9965/11/1370

Постанова від 28.11.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Постанова від 06.02.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Р.М.

Ухвала від 12.09.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 12.09.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні