cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 лютого 2013 року Справа № 9104/4654/12
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді Шавеля Р.М.,
суддів Савицької Н.В. та Запотічного І.І.,
при секретарі судового засідання - Васильків А.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської обл. на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 28.11.2011р. в адміністративній справі за позовом Приватного підприємства «Леамм» до Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської обл. про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій за несвоєчасну подачу звітності з єдиного податку юридичних осіб, -
В С Т А Н О В И Л А:
09.09.2011р. позивач Приватне підприємство /ПП/ «Леамм» звернувся до суду із адміністративним позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції /ДПІ/ у Буському районі Львівської обл. № 0000141531 від 27.04.2011р.; судові витрати покласти на відповідача (а.с.3-5).
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 28.11.2011р. заявлений позов задоволено; визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у Буському районі Львівської обл. № 0000141531 від 27.04.2011р.; стягнуто з державного бюджету на користь позивача судові витрати у розмірі 03 грн. 40 коп. (а.с.41-42).
Не погодившись із винесеним судовим рішенням, його оскаржила відповідач ДПІ у Буському районі Львівської обл., яка покликаючись на порушення судом норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення спору, просить постанову суду скасувати (а.с.46-48).
В обґрунтування своїх апеляційних вимог покликається на те, що при винесенні рішення судом не враховані вимоги п.4 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва», відповідно до якого розрахунки про сплату єдиного податку за результатами господарської діяльності за звітний (податковий) період (квартал) суб'єкти малого підприємництва - юридичні особи подають до 20 числа місяця, що наступає за звітним (податковим) періодом. При цьому суд помилково покликався на вимоги Податкового кодексу /ПК/ України, оскільки згаданий Указ є спеціальним актом по відношенню до цього Кодексу. Також до розглядуваних правовідносин не можуть застосовуватися приписи Цивільного кодексу /ЦК/ України, оскільки цивільне законодавство до податкових правовідносин не застосовується.
Оскільки позивач подав до податкового органу розрахунок сплати єдиного податку за VІ квартал 2010 року лише 20.01.2011р., відповідачем правомірно на підставі складеного акта перевірки було винесено спірне податкове повідомлення-рішення.
Заслухавши суддю-доповідача по справі, заперечення представника позивача, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає до часткового задоволення, з наступних підстав.
Як слідує з матеріалів справи, 12.04.2011р. ревізором ДПІ у Буському районі Львівської обл. складено Акт № 87 про порушення податкового законодавства, яким зафіксовано порушення ПП «Леамм» строків подачі податкової звітності, передбачених п.4 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва», а саме: розрахунок сплати єдиного податку суб'єктами малого підприємництва подано до податкового органу 20.01.2011р., при цьому граничний термін подачі такого закінчився 19.01.2011р. (а.с.7 і на звороті).
На підставі наведеного Акта перевірки податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення № 0000141531 від 27.04.2011р., яким позивачу донараховані податкові зобов'язання з єдиного податку на суму 170 грн. у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (а.с.6).
Задовольняючи заявлений позов, суд першої інстанції виходив з того, що у податкового органу були відсутні підстави для застосування штрафних санкцій згідно винесеного податкового повідомлення-рішення, оскільки позивачем подано розрахунок з дотриманням строків, передбачених пп.49.18.2 п.49.18 ст.49 ПК України.
Також ПК України є спеціальним законом, який регулює відносини, що виникають у сфері оподаткування , а тому з набранням чинності таким фактично уніфіковані порядок та строки подання податкових декларацій (розрахунків), а також сплати податкових зобов'язань.
Такі висновки суду першої інстанції, на думку колегії суддів, не відповідають нормам матеріального права, з наступних причин.
Спрощена система оподаткування, обліку та звітності запроваджена Указом Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» та передбачає особливий порядок оподаткування суб'єктів малого підприємництва шляхом сплати єдиного податку.
Відповідно до п.4 Указу Президента України № 727/98 від 03.07.1998р. «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) за результатами господарської діяльності за звітний (податковий) період (квартал) суб'єкти малого підприємництва - юридичні особи подають до органу державної податкової служби до 20 числа місяця, що наступає за звітним (податковим) періодом, розрахунки про сплату єдиного податку, акцизного збору і, в разі обрання ними єдиного податку за ставкою 6 відсотків, розрахунок про сплату податку на додану вартість, а також платіжні доручення на сплату єдиного податку за звітний період з позначкою банку про зарахування коштів.
Починаючи з 01.01.2011р. набрав чинності ПК України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), відповідно до ст.49 якого податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Відповідно до п.49.20 ст.49 цього Кодексу якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Граничні строки подання податкової декларації можуть бути збільшені за правилами та на підставах, які передбачені цим Кодексом.
У відповідності до п.3 ч.1 підрозділу 8 «Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку» розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України з 1 січня 2011 року до внесення змін до розділу XIV Податкового кодексу України в частині оподаткування суб'єктів малого підприємництва Указ Президента України від 3 липня 1998 року № 727 «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» (з наступними змінами) та абзаци шостий - двадцять восьмий пункту 1 статті 14 розділу IV Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року № 13-92 «Про прибутковий податок з громадян» застосовуються з урахуванням особливостей. Зокрема, нарахування, обчислення та сплата єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування здійснюються суб'єктами малого підприємництва, які сплачують єдиний податок відповідно до Указу Президента України від 3 липня 1998 року № 727 «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» (з наступними змінами) або фіксований податок відповідно до абзаців шостого - двадцять восьмого пункту 1 статті 14 розділу IV Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року № 13-92 «Про прибутковий податок з громадян», у порядку, визначеному Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Таким чином, строки подання звітності суб'єктів малого підприємництва встановлено положеннями Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» з урахуванням норм ПК України.
Таким чином, на час існування спірних правовідносин терміни подачі розрахунку про сплату єдиного податку суб'єктом малого підприємництва - юридичною особою та сплати єдиного податку, встановлені Указом Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва», не змінюються у зв'язку із набранням законної сили ПК України.
Аналогічні строки подачі розрахунку про сплату єдиного податку суб'єктом малого підприємництва - юридичною особою передбачені Порядком складання Розрахунку сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва - юридичною особою, затв. наказом ДПА України № 98 від 28.02.2003р., та в листі ДПА України № 6153/7/15-1317 від 15.05.2001р. «Про застосування Методичних рекомендацій по адмініструванню єдиного податку» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), що підтверджує вищевикладений висновок.
Поряд з цим, п.5 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» попереджає про відповідальність за несвоєчасність подання розрахунків, яка застосовується згідно із законодавством України.
Відповідно до п.120.1 ст.120 ПК України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Аналогічні санкції були передбачені приписами пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», згідно яких платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Також норми ЦК України не підлягають застосуванню в розглядуваному випадку, оскільки згідно ч.2 ст.1 цього Кодексу до податкових правовідносин цивільне законодавство не застосовується, якщо інше не встановлено законом. При цьому, приписи ПК України не передбачають аналогії.
Окрім цього, податковим органом під час накладення штрафних (фінансових) санкцій були дотримані вимоги п.7 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, оскільки порушення податкового законодавства торкаються IV кварталу 2010 року. Натомість, вказані санкції застосовуються за порушення податкового законодавства виключно при обчисленні податкових зобов'язань за період з 01.01.2011р. по 30.06.2011р.
Таким чином, враховуючи підтвердження в судовому засіданні обставин, якими контролюючий орган обґрунтував свої твердження про порушення позивачем строків подачі розрахунку про сплату єдиного податку суб'єктом малого підприємництва - юридичною особою, передбачених п.4 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва», а відтак й покладених в основу прийнятого оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, заявлений позивачем позов про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення є безпідставним, через що задоволенню не підлягає.
З огляду на вищевикладене, доводи апеляційної скарги є суттєвими і складають підстави для висновку про порушення судом норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, через що постанова суду підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову у задоволенні заявленого позову з вищевикладених мотивів.
Керуючись ст.94, ч.3 ст.160, ст.ст.195, 196, п.3 ч.1 ст.198, п.4 ч.1 ст.202, ч.2 ст.205, ст.ст.207, 254 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської обл. задоволити частково.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 28.11.2011р. скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову Приватного підприємства «Леамм» до Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської обл. про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій за несвоєчасну подачу звітності з єдиного податку юридичних осіб, - відмовити.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання постановою законної сили, а у разі складення постанови в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - з дня складення постанови в повному обсязі.
Головуючий суддя: Р.М.Шавель
Судді: Н.В.Савицька
І.І.Запотічний
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2013 |
Оприлюднено | 12.02.2013 |
Номер документу | 29212930 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шавель Р.М.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні