Справа № 420/4384/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 листопада 2023 року м. Одеса
У залі судових засідань № 18
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
при секретарі судового засідання - Товтин В.Р.
за участю сторін:
представника позивача - Головко І.В.
представника відповідачів- Іванова М.О.
розглянувши в порядку загального позовного провадження справу за позовною заявою Селянського (фермерського) господарства «Андрєєв І.І.» до Головного управління ДПС в Одеській області, ДПС України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Селянське (фермерське) господарство «Андрєєв І.І.» з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області, ДПС України про визнання протиправними та скасування рішень комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН про відмову в такій реєстрації від 28.10.2022 року №57546/22452872/2, від 29.12.2022 року №80879/22452872/2 та №80904/22452872/2, від 05.01.2023 року №1462/22452872/2 та №1453/22452872/2, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні №3 від 12.09.2022 року, №6 від 10.09.2022 року, №7 від 16.09.2022 року, №8 від 17.09.2022 року, №9 від 19.09.2022 року Селянського (фермерського) господарства «Андрєєв І.І.».
За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачам строк для подання до суду відзиву на цю заяву, а позивачу відповіді на відзиви.
Ухвалою від 05.09.2023 року судом поновлено Селянському (фермерському) господарству «Андрєєв І.І.» строк звернення до суду та прийнято до розгляду заяву про зміну предмету позову, в якій позивач просить визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.10.2022 року №7427112/22452872, від 04.10.2022 року №7427111/22452872, від 18.10.2022 року №7478083/22452872, від 18.10.2022 року №7478082/22452872, від 18.10.2022 року №7478084/22452872 та зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєструвати податкові накладні №3 від 12.09.2022 року, №6 від 10.09.2022 року, №7 від 16.09.2022 року, №8 від 17.09.2022 року, №9 від 19.09.2022 року, подані Селянським (фермерським) господарством «Андрєєв І.І.» днем надіслання до реєстру.
Позов, відповідь на відзив обґрунтовані позивачем тим, що в оскаржуваних рішеннях відповідачем не наведено обґрунтування причин відмови у реєстрації податкових накладних, складених позивачем. Враховуючи те, що ані квитанція, якою позивача проінформовано про зупинення реєстрації податкових накладних та яка покликана допомогти платнику податків визначитися з переліком документів, необхідних для підтвердження достовірності відомостей у податковій накладній та реального характеру господарських операцій, ані оскаржувані рішення відповідача, які не містять переліку первинних документів, що позивач не надав з метою реєстрації податкової накладної, не є такими, що прийнято обґрунтовано, добросовісно, з наведенням юридичних та фактичних обставин. В оскаржуваних рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних взагалі не міститься посилань на дослідження обставин справи та доказів, зібраних саме ДПС, крім того, рішення містять тільки загальний висновок щодо фактичного невиконання позивачем свого обов`язку по доведенню своєї позиції. При цьому, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
З відзиву на позовну заяву Головного управління ДПС в Одеській області, ДПС України вбачається, що відповідачі позов не визнають, зазначають що у квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган вказує на наявну податкову інформацію щодо позивача та надає право на спростування вказаної інформації. Вказане право відображається у формі пояснення платника податків та копіях документів, які підтверджують відомості, зазначені у поясненні. Таким чином, обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Вказані первинні документи мають відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність». За отриманою квитанцією з єдиного вікна приймання звітності ДПС України позивачу повідомлено, що реєстрація податкової накладної №3 від 12.09.2022 року, №6 від 10 09.2022 року, №7 від 16.09.2022 року, №8 від 17.09.2022 року, №9 від 19.09.2022 року зупинена, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1003 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості операцій». На момент складання податкових накладних та направлення їх на реєстрацію у Селянського (фермерського) господарства «Андрєєв І.І.» відсутні таблиці даних платника податку з зазначеними кодами як такими, що на постійній основі постачається (виготовляється). Також, Селянському (фермерському) господарству «Андрєєв І.І.» було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення щодо реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної. На виконання п. 11 Порядку №1165 позивачем були подані до контролюючого органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено №11 від 28.09.2022 року з додатками у кількості 10 шт. (щодо ПН від 10.09.2022 року №6 та від 12.09.2022 року №3), №132 від 14.10.2022 року з додатками у кількості 10 шт. (щодо ПН від 16.09.2022 року №7 та від 17.09.2022 року №8), №13 від 14.10.2022 року з додатками у кількості 8 шт. (щодо ПН від 19.09.2022 року №13). В той же час, позивачем на розгляд Комісії регіонального рівня надавались пояснення якими було зазначено про власні засоби, однак не надавалося повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма № 20-ОПП), зокрема про основні засоби, якими користався позивач за для здійснення своєї діяльності. На розгляд комісії регіонального рівня позивачем в своїх поясненнях наводилась інформація про людські ресурси позивача, однак не надано й штатного розпису та наказу про прийняття на роботу або іншу цивільно-правову угоду, що підтверджували б виникнення трудових відносин між позивачем та особами, що також ставить під сумнів реальність здійснення господарської операції, оскільки немає підтвердження наявності необхідних людських ресурсів для здійснення господарської діяльності. Також на розгляд Комісії регіонального рівня разом із повідомленням не надавалися господарські звіти що подаються до органів статистики, що свідчили б про здійснення діяльності при вирощувані зернових культур. Враховуючи вищевикладене, контролюючий орган зазначає про те, що господарська операція не була доведена позивачем в повній мірі. З огляду на ненадання Селянським (фермерським) господарством «Андрєєв І.І.» разом із повідомленням всіх необхідних документів, Комісією яка приймає рішення щодо реєстрації або відмову в такій реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування були винесені оскаржувані рішення про відмову в реєстрації вищезазначених податкових накладних.
Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги позивача, заперечення відповідачів, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
05 липня 2022 року між Селянським (фермерським) господарством «Андрєєв І.І.» (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Торгівельна компанія «Восток» (покупець) укладений договір поставки сільськогосподарських культур №05/07/22-5, за умовами якого постачальник зобов`язується в певний термін поставити покупцеві сільськогосподарську продукцію, а покупець прийняти та оплатити товар на умовах, зазначених у цьому договорі та в додатку до цього договору. Ціна товару за метричну тонну визначається в гривні окремо для кожного розрахунку: авансового платежу та/або на момент поставки партії товару, виходячи із ціни на складі покупця, як фінальної. На кожну партію товару, за домовленістю сторін, ціна визначається окремо та зазначається в додатках до договору (Том І, аркуші справи 6-8).
За результатами здійснення господарських операцій за договором поставки сільськогосподарських культур №05/07/22-5 від 05 липня 2022 року позивачем виписані та направлені на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №3 від 12.09.2022 року, №6 від 10.09.2022 року, №7 від 16.09.2022 року, №8 від 17.09.2022 року, №9 від 19.09.2022 року (Том І, аркуші справи 22, 24, 26, 28, 30), проте, позивачем отримані квитанції про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням: «відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКЗТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1003 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник «D»=7.3826%, P=0, «D»=7.7295%, P=0 (Том І, аркуші справи 22, 24, 26, 28, 30 оборотні сторони).
На виконання вимог п. п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем направлено до Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Проте, рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області №7478083/22452872 від 18.10.2022 року, №7427111/22452872 від 04.10.2022 року, №7427112/22452872 від 04.10.2022 року, №7478084/22452872 від 18.10.2022 року, №7478082/22452872 від 18.10.2022 року відмовлено в реєстрації податкових накладних №7 від 16.09.2022 року, №6 від 10.09.2022 року, №3 від 12.09.2022 року, №9 від 19.09.2022 року, №8 від 17.09.2022 року, оскільки платником податку не надані копії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Позивач не погодився із зазначеними рішеннями та звернувся ДПС України зі скаргами про їх скасування, проте рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.10.2022 року №57546/22452872/2, від 29.12.2022 року №80879/22452872/2 та №80904/22452872/2, від 05.01.2023 року №1426/22452872/2 та №1453/22452872/2 скарги залишені без задоволення, а рішення без змін (Том І, аркуші справи 21, 23, 25, 27, 29) у зв`язку із чим позивач звернувся до суду з цим позовом.
Відповідно до п. п. 12, 13 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року, після надходження податкової накладної до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та перевірка, за результатами якої формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної.
Відповідно до п. 3 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку; 4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
Згідно із п. 5, 6 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до п. 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 «Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних вбачається, що контролюючий орган сформував висновок про відповідність податкових накладних п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, що є достатнім для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Додатком 3 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій зазначено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Суд не приймає до уваги посилання відповідача у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних на відсутність кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1003 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсяги його постачання, оскільки у вказаних квитанціях не визначено, коли позивачем були подані відповідні таблиці даних платника податку на додану вартість, коли вони були враховані або невраховані податковим органом та взагалі не вказано щодо яких таблиць даних податковим органом здійснювалось співставлення даних з даними поданих на реєстрацію податкових накладних.
Відповідач зазначає, що первинні документи на підтвердження реальності господарської операції мають відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», при цьому позивачем разом із повідомленнями не надавалися господарські звіти що подаються до органів статистики, що свідчили б про здійснення діяльності при вирощувані зернових культур, однак вказані документи не відносяться до первинних документів.
Також, згідно висновків Верховного Суду від 07 грудня 2022 року у справі №500/2237/20, які враховуються судом, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Крім того, згідно висновків Верховного Суду у постанові від 10 квітня 2020 року у справі №819/330/18, які враховуються судом, відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, для кожного критерію передбачений самостійний список документів, за умови подання якого, приймається рішення про реєстрацію податкової накладної. При цьому загальне посилання на Вичерпний перелік документів контролюючим органом не є достатнім, а перелік документів, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення контролюючим органом, повинен бути конкретизований та чіткий. Дотримання вимоги чіткості і недвозначності щодо інформації, яка зазначена в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, є особливо важливим з огляду на специфіку податкового законодавства та наслідки недотримання платником податків вимог щодо подання неповного переліку документів.
Недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого у відповідача виникла можливість прояву нічим необмеженої дискреції. Вказане, на думку суду, призвело до прояву суб`єктом владних повноважень негативного розсуду, внаслідок чого платник податків не зміг належним чином виконати свої обов`язки, мета яких - реєстрація податкової накладної.
Крім того, в оскаржуваних рішеннях не зазначено конкретних причин відмови в реєстрації податкових накладних №3 від 12.09.2022 року, №6 від 10.09.2022 року, №7 від 16.09.2022 року, №8 від 17.09.2022 року, №9 від 19.09.2022 року, оскільки не зазначено чіткого переліку документів, яких не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних (в рішенні зазначено про необхідність підкреслення тих документів, яких не вистачає).
Також, згідно повідомлень, наявних в справі, до податкового органу надавалися первинні документи, щодо яких відповідачі не зазначають будь-яких невідповідностей та не можливість встановити зміст і обсяг господарських операцій за цими документами, їх дефектність, тощо.
Таким чином, оскаржувані рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області від 04.10.2022 року №7427112/22452872, від 04.10.2022 року №7427111/22452872, від 18.10.2022 року №7478083/22452872, від 18.10.2022 року №7478082/22452872, від 18.10.2022 року №7478084/22452872 є необґрунтованим та протиправними, а тому підлягають скасуванню судом.
Враховуючи протиправність оскаржуваних рішень відповідач має бути зобов`язаний судом здійснити реєстрацію податкових накладних №3 від 12.09.2022 року, №6 від 10.09.2022 року, №7 від 16.09.2022 року, №8 від 17.09.2022 року, №9 від 19.09.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх направлення до податкового органу.
Відповідно до п. 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану позивачем податкову накладну є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, у зв`язку із чим, враховуючи протиправність оскаржуваного рішення відповідач має бути зобов`язаний судом здійснити реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення до податкового органу.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Селянського (фермерського) господарства «Андрєєв І.І.» обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.
Враховуючи те, що позовні вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні є похідними вимогами від визнання протиправними та скасування рішень Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних, сплачена позивачем сума судового збору в розмірі 13420 грн. у відповідності до ст. 139 КАС України має бути стягнута з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Селянського (фермерського) господарства «Андрєєв І.І.».
Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Селянського (фермерського) господарства «Андрєєв І.І.» (вул. Шкільна, буд. 93, с. Кирнички, Ізмаїльський район, Одеська область, 68650, код ЄДРПОУ 22452872) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 6504, код ЄДРПОУ ВП 44069166), ДПС України (вул. Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.10.2022 року №7427112/22452872, від 04.10.2022 року №7427111/22452872, від 18.10.2022 року №7478083/22452872, від 18.10.2022 року №7478082/22452872, від 18.10.2022 року №7478084/22452872, зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєструвати податкові накладні №3 від 12.09.2022 року, №6 від 10.09.2022 року, №7 від 16.09.2022 року, №8 від 17.09.2022 року, №9 від 19.09.2022 року, подані Селянським (фермерським) господарством «Андрєєв І.І.» днем надіслання до реєстру - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.10.2022 року №7427112/22452872.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.10.2022 року №7427111/22452872.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.10.2022 року №7478083/22452872.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.10.2022 року №7478082/22452872.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.10.2022 року №7478084/22452872.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №3 від 12.09.2022 року, №6 від 10.09.2022 року, №7 від 16.09.2022 року, №8 від 17.09.2022 року, №9 від 19.09.2022 року днем їх фактичного подання Селянським (фермерським) господарством «Андрєєв І.І.» на реєстрацію.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 6504, код ЄДРПОУ ВП 44069166) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Селянського (фермерського) господарства «Андрєєв І.І.» (вул. Шкільна, буд. 93, с. Кирнички, Ізмаїльський район, Одеська область, 68650, код ЄДРПОУ 22452872) сплачений судовий збір у розмірі 13420 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 13.11.2023 року.
СуддяЛеонід СВИДА
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2023 |
Оприлюднено | 16.11.2023 |
Номер документу | 114901328 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні