Ухвала
від 14.11.2023 по справі 560/19804/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/19804/23

УХВАЛА

14 листопада 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.

розглянувши заяву про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

14 листопада 2023 року ОСОБА_1 звернувся в Хмельницький окружний адміністративний суд із заявою про забезпечення позову, в якій просить: забезпечити позовні вимоги шляхом винесення ухвали про заборону Хмельницькій міській раді, її структурним підрозділам та управлінням, а також юридичним особам, що перебувають у підпорядкуванні Хмельницької міської ради, вчиняти дії по знесенню, перенесенню або відключенню від систем тепло-, водо- і електрозабезпечення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності - павільйону площею 30.0 м.кв., розташованого за адресою АДРЕСА_1 (транспортна зупинка «вул. Бандери» , напрямок руху транспорту - з міста).

В обґрунтування заяви зазначає, що на даний момент строк дії паспорта прив`язки тимчасової споруди не продовжено, тому існує реальна можливість вчинення зі сторони Хмельницької міської ради, її структурних підрозділів та юридичних осіб, що підпорядковуються Хмельницькій міській раді дій, направлених на знесення належної ОСОБА_1 тимчасової споруди або її перенесення в інше місце із втратою виробничих можливостей.

Вирішуючи заяву про забезпечення позову, суд виходить з наступного.

Заява про забезпечення позову розглядається судом в порядку ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Згідно з ч. 1 ст. 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Інститут забезпечення позову є однією з гарантій захисту прав, свобод та законних інтересів позивача в адміністративному процесі, механізмом, який покликаний забезпечити реальне та неухильне виконання судового рішення, прийнятого в адміністративній справі.

Відповідно до ч.ч. 1 та 2 ст. 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Відповідно до п. 17 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України №2 від 06.03.2008 "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень КАС України під час розгляду адміністративних справ" в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов до висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення по адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також вказати ознаки, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень.

Таким чином, забезпечення позову - це сукупність процесуальних дій, які гарантують виконання рішення суду в разі задоволення позовних вимог, яке допускається, якщо не вжиття цих заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся.

Доводи позивача щодо необхідності вжиття відповідних заходів забезпечення позову суд оцінює з урахуванням розумності, обґрунтованості і адекватності вимог; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших осіб, які беруть участь у справі; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовних вимог, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду у випадку невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку з вжиттям таким заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового розгляду.

Твердження позивача щодо очевидної протиправної бездіяльності відповідача суд оцінює критично, оскільки оцінку протиправності діям, рішенням чи бездіяльності відповідача у цій справі буде надано за наслідками розгляду справи по суті заявлених позовних вимог, а не на стадії розгляду заяви про забезпечення позову.

Крім того, доказів того, що невжиття заходів забезпечення цього позову може істотно ускладнити виконання судового рішення через нанесення значних матеріальних збитків шляхом знищення чи пошкодження майна, позивач суду не надав.

З огляду на викладене, суд вважає заяву про забезпечення позову необґрунтованою та такою, що не підтверджується належними доказами, тому не вбачає підстав для її задоволення.

Керуючись статтями 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову в адміністративній справі №560/19804/23за позовом ОСОБА_1 до Управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Головуючий суддя В.К. Блонський

Дата ухвалення рішення14.11.2023
Оприлюднено16.11.2023
Номер документу114908322
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —560/19804/23

Рішення від 19.02.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 27.11.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні