Рішення
від 14.11.2023 по справі 320/3505/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 листопада 2023 року Справа №320/3505/23

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Войтович І.І., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємство фірма «Юнікс Трейд Ко» до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Приватне підприємство фірма «Юнікс Трейд Ко» (далі - позивач, ППФ "Юнікс Трейд Ко", підприємство) із позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (далі - відповідач, ГУ ДПС у м. Києві), у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління Державної податкової служби у м. Києві від 28.12.2022 №404680411.

Обґрунтовуючи свою правову позицію, позивач зазначає, що відповідачем порушено строки проведення камеральної перевірки, а також що строки передбачені законодавством щодо реєстрації податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 р. включно, чітко встановлені. Відтак вважає, що оскаржуване рішення, яким застосовано до позивача штрафну санкцію в розмірі 572371,34 грн, є протиправним та підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 20 лютого 2023 року справу відкрито провадження у справі та ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідач у відзиві (від 01.05.2023) зазначив, що перевіркою встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН на загальну суму 572371,34 грн., відповідність платника передбачена 120-1.1 ст. 120-1, визначених пунктом 201.10 статті 201, п.п 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу. За результатами перевірки складено та направлено платнику засобами поштового зв`язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення акт про результати камеральної перевірки №41911/ж5/26-15-04-11-03/20873670 від 23.11.2022, отримано платником - 29.12.2022. Відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 Кодексу ГУ ДПС у м. Києві винесено ППР від 28.12.2022 року №404680411 у розмірі 572371,34 грн., яке було направлено платнику засобами поштового зв`язку листом з повідомленням про вручення, отримано позивачем - 09.01.2023 року.

ГУ ДПС у м. Києві, посилаючись на пп. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, п. 20.1.1 ст. 201, п.201.10 ст. 201, п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України зазначає про те, що положенням підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України яким визначено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, поданні звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесенні змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН до 15 липня 2022 року (включно). Відповідно, за порушення строків реєстрації, визначено для платників штраф. Відповідач також посилається на те, що позивачем не доведено в своїй позовній заяві спростування висновку податкового органу про встановлені порушення строків своєчасності реєстрації податкових накладних.

Представником позивача в спростування заперечень відповідача, висловлених у відзиві на позовну заяву, подано до суду 13.06.2023 заперечення на відповідь на відзив. Позивач вказуючи на роз`яснення у листі Міністерство фінансів України від 10.06.2022, в якому Міністерство підтвердило, що до 15 липня 2022 р. слід зареєструвати податкові накладні, складені за операціями, що здійсненні протягом лютого-травня 2022 р., Міністерства юстиції України в листі 26245/14036?33?20/8.1.2 від 15.06.2020, щодо вживання прислівника "включно" поряд з останньою датою закінчення будь-якого строку є недоречне. Прийменники «до» і «по» визначають кінцеву календарну дату чинності чи виконання чого-небудь. Згідно Закону України від 13.12.2022 №2836-ХІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» 03.01.2023, але зміни застосовуються починаючи з 27.05.2022 р. З січня 2023 р. набули чинності зміни до пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, які чітко встановили строки: Відповідно до чинної редакції платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 р, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 р. Позивач вважає та наполягає, що законодавець чітко вказав, що: 1.останнім днем реєстрації податкових накладних є саме 15 липня; 2.спеціальній строк стосується усіх податкових накладних виписаних з 1 лютого по 31 травня 2022 р. та на позицію позивача, законодавець визначив, що податкові повідомлення-рішення про нарахування штрафних санкцій за нібито порушення строків реєстрації податкових накладних за лютий-травень 2022 р. вважаються скасованими (відкликаними).

В додаткових поясненнях, надісланих до суду через систему "Електронний суд" (зареєстровані 14.11.2023) позивач зазначив про те, що податкові накладні №1683 від 15.06.2022 дата реєстрації 01.07.2022 8.04, №342 від 06.06.2022 дата реєстрації 01.07.2022 8.03, № 1423 від 13.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.20, № 3648 від 10.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 4.32, № 1784 від 15.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.21, № 523 від 08.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.20, № 1038 від 09.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.20, № 422 від 07.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 8.54, № 1076 від 10.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.21, згідно скрінів електронного кабінету платника податків №№1683,342,1423,3648,1784,523,1038,422,1076, вказані податкові накладні подано до реєстрації податкового органу в строки 30.06.2022.

Податкові накладні зі строком реєстрації до 15.07.22: № 2046 від 20.05.2022, дата реєстрації 18.07.2022 8.14, № 149 від 04.05.2022, дата реєстрації 18.07.2022 8.14, № 1897 від 18.07.2022, дата реєстрації 18.07.2022 8.14, № 311 від 05.04.2022, дата реєстрації 18.07.2022 8.14 згідно скрінів електронного кабінету платника податків №№2046,149,1897,311, вказані податкові накладні подано до реєстрації податкового органу в строки 15.07.2022.

Податкова накладна № 3414 від 12.05.22 виписана на відміну податкової накладної №2463 від 12.05.2022 на отримання податкового кредиту по поставці від ДІОНА -ЛТД ТОВ (радіостанція портативна) переданих на благодійність Збройних Сил України та за ст. 195 ПК України, операції по поставці на потреби ЗСУ не підлягають оподаткуванню.

Позивач додав, що вищевказані податкові накладні були відхилені податковим органом за причиною від`ємного реєстраційного ліміту товариства, перебої в системі, та вказуючи на положення Закону № 2876-IX від 12.01.2023, яким доповнено підрозділ 2 розділу XX ПК України пунктом 89, збільшено граничні строки реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема й через проблеми функціонування ЄРПН та пунктом 90, яким зменшено розмір застосовних штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних. Відповідно, здійснити реєстрацію податкових накладних за липень 2022 р., яка мала відбуватись в звичному режимі за рахунок стандартного (позитивного) ліміту, сформованого за рахунок накладних постачальників товарів, у підприємства не було можливо, обставини, спричинені зупиненням ЄРПН, що є основною причиною несвоєчасної реєстрації податкових накладних, застосовування штрафних (фінансових) санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за червень, липень 2022 року це неправомірне перенесення відповідальності на платників податків. Підприємство не мало об`єктивної можливості здійснити переказ необхідної суми коштів у грошовій формі зі свого поточного рахунку на рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість з метою збільшення реєстраційної суми через непомірний для підприємства розмір необхідної суми та відсутність такої фінансової можливості у підприємства.

Щодо решти накладних позивач заперечень не виклав.

До пояснень позивачем додано додаткові докази.

Розглянувши позовну заяву, відзив на позов, заперечення на відповідь на відзив, дослідивши докази та оцінивши їх у сукупності, судом встановлено наступне.

Приватне підприємство фірма "Юнікс Трейд Ко" зареєстровано в якості юридичної особи 27.12.93.

Основними видами діяльності ППФ "Юнікс Трейд Ко" є технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (основний); роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; інша допоміжна діяльність у сфері транспорт.

23.11.2022 згідно Акту № 41911/Ж5/26-15-04-11-03/20873670 Головним управлінням ДПС у м. Києві на підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1. ст. 20, п.75.1 ст.75, підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» та в порядку п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями, надалі ПК України, проведено камеральну перевірку приватного підприємства фірма «Юнікс Трейд Ко» з питань своєчасності реєстрації податкових накладних.

За результатами складеного Акту встановлено порушення строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, визначених п.201.10 ст. 201, п.п. 69.2 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України:

податкова накладна №1683 від 15.06.2022, дата реєстрації 01.07.2022 8.04, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 223900,75 грн, обсяг постачання без ПДВ - 119503,75 грн.);

податкова накладна №342 від 06.06.2022, дата реєстрації 01.07.2022 8.03, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 325706,26 грн, обсяг постачання без ПДВ - 1628531,32 грн.);

податкова накладна № 1423 від 13.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.20, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ -290429,45 грн, обсяг постачання без ПДВ - 1452147,25 грн.);

податкова накладна № 3648 від 10.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 4.32, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 12817,29 грн, обсяг постачання без ПДВ - 64086,43 грн.);

податкова накладна № 1784 від 15.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.21, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 304888,27 грн, обсяг постачання без ПДВ - 1524441,33 грн.);

податкова накладна № 523 від 08.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.20, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 299929,33 грн, обсяг постачання без ПДВ - 1499646,68 грн.);

податкова накладна № 1038 від 09.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.20, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 345885,55 грн, обсяг постачання без ПДВ - 1729427,72 грн.);

податкова накладна № 422 від 07.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 8.54, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 319726,06 грн, обсяг постачання без ПДВ - 1598630,3 грн.);

податкова накладна № 1470 від 14.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.20, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 311117,2 грн, обсяг постачання без ПДВ - 15555585,93 грн.);

податкова накладна № 1076 від 10.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.21, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 290445,01 грн, обсяг постачання без ПДВ - 1452225,02 грн.);

податкова накладна № 5535 від 01.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.17, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -84,84 грн, обсяг постачання без ПДВ - -424,2 грн.);

податкова накладна № 5538 від 04.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.10, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -111,89 грн, обсяг постачання без ПДВ - -559,45 грн.);

податкова накладна № 5537 від 03.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 3.43, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -373,93 грн, обсяг постачання без ПДВ - -1869,65 грн.);

податкова накладна № 5541 від 08.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.16, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -93,99 грн, обсяг постачання без ПДВ - -469,95 грн.);

податкова накладна № 5536 від 02.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.08, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -61,07 грн, обсяг постачання без ПДВ - -305,35 грн.);

податкова накладна № 5540 від 07.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 3.52, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -608,55 грн, обсяг постачання без ПДВ - -3042,75 грн.);

податкова накладна № 2046 від 20.05.2022, дата реєстрації 18.07.2022 8.14, кількість днів затримки 4, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 155512,35 грн, обсяг постачання без ПДВ - 777561,75 грн.);

податкова накладна № 149 від 04.05.2022, дата реєстрації 18.07.2022 8.14, кількість днів затримки 4, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 160138,9 грн, обсяг постачання без ПДВ - 800694,5грн.);

податкова накладна № 1897 від 18.07.2022, дата реєстрації 18.07.2022 8.14, кількість днів затримки 4, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 52216,45 грн, обсяг постачання без ПДВ - 261082,25 грн.);

податкова накладна № 311 від 05.04.2022, дата реєстрації 18.07.2022 8.14, кількість днів затримки 4, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 210716,05 грн, обсяг постачання без ПДВ - 1053580,25 грн.);

податкова накладна № 2054 від 27.04.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.05, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 301,6 грн, обсяг постачання без ПДВ - 1508 грн.);

податкова накладна № 2393 від 29.04.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.16, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 159,11 грн, обсяг постачання без ПДВ - 795,54 грн.);

податкова накладна № 5544 від 19.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.10, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -325,39 грн, обсяг постачання без ПДВ - -1626,95 грн.);

податкова накладна № 5539 від 05.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.16, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -226,36 грн, обсяг постачання без ПДВ - -1131,8грн.);

податкова накладна № 5542 від 09.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.16, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -620,48 грн, обсяг постачання без ПДВ - -3102,4 грн.);

податкова накладна № 5543 від 11.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.10, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -254,68 грн, обсяг постачання без ПДВ - -1273,4 грн.);

податкова накладна № 1569 від 16.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.32, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 243736,65 грн, обсяг постачання без ПДВ - 1218683,25 грн.);

податкова накладна № 1378 від 13.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.31, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 195748,98 грн, обсяг постачання без ПДВ - 978744,9 грн.);

податкова накладна № 747 від 09.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.31, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 157797,66 грн, обсяг постачання без ПДВ - 788988,3 грн.);

податкова накладна № 5 від 03.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.30, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 212523,96 грн, обсяг постачання без ПДВ - 1062619,8 грн.);

податкова накладна № 1181 від 11.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.31, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 241109,62 грн, обсяг постачання без ПДВ - 1205548,1 грн.);

податкова накладна № 293 від 05.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.30, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 23118,66 грн, обсяг постачання без ПДВ - 1155593,32 грн.);

податкова накладна № 899 від 10.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.31, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 241671,59грн, обсяг постачання без ПДВ - 1208357,95 грн.);

податкова накладна № 1404 від 14.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 10.57, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 123396,77 грн, обсяг постачання без ПДВ - 616983,85 грн.);

податкова накладна № 133 від 04.04.2022, дата реєстрації 18.07.2022 12.38, кількість днів затримки 4, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -21,86 грн, обсяг постачання без ПДВ - -109,3 грн.);

податкова накладна № 2159 від 21.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 2.34, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 175173,56 грн, обсяг постачання без ПДВ - 875867,8 грн.);

податкова накладна № 764 від 09.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 2.35, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 186575,25грн, обсяг постачання без ПДВ - 932876,25грн.);

податкова накладна № 3006 від 28.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 2.34, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 183731,29 грн, обсяг постачання без ПДВ - 918656,45 грн.);

податкова накладна № 75 від 04.04.2022, дата реєстрації 18.07.2022 11.07, кількість днів затримки 4, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -461,8 грн, обсяг постачання без ПДВ - -2309 грн.);

податкова накладна № 134 від 04.04.2022, дата реєстрації 18.07.2022 12.38, кількість днів затримки 4, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -74,81 грн, обсяг постачання без ПДВ - -374,05 грн.);

податкова накладна № 599 від 06.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 08.34, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 213094,84грн, обсяг постачання без ПДВ - 1065474,22 грн.);

податкова накладна № 3414 від 12.05.2022, дата реєстрації 19.07.2022 11.25, кількість днів затримки 5, розмір штрафу 2% (сума ПДВ - -53732грн, обсяг постачання без ПДВ - -268660 грн.);

податкова накладна № 4508 від 31.08.2022, дата реєстрації 30.09.2022 05.40, кількість днів затримки 15, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -38,68 грн, обсяг постачання без ПДВ - -193,4 грн.);

податкова накладна № 874 від 02.09.2022, дата реєстрації 07.10.2022 8:03, кількість днів затримки 7, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -585,77 грн, обсяг постачання без ПДВ - -2928,85 грн.).

Акт камеральної перевірки № 41911/Ж5/26-15-04-11-03/20873670 отримано платником податку 29.12.2022.

На підставі Акту камеральної перевірки № 41911/Ж5/26-15-04-11-03/20873670 Головним управлінням ДПС у м. Києві винесено податкове повідомлення рішення №404680411 від 28.12.2022 щодо сплати штрафних санкцій у розмірі 572 371,34 (п`ятсот сімдесят дві тисячі триста сімдесят одна гривня тридцять чотири копійки), яке отримано платником податків 09.01.2023 та згідно платіжного доручення № 7585 від 13.01.2023 сплачене повністю.

Вважаючи, що спірне податкове повідомлення-рішення від 28.12.2022 № 404680411 прийнято з порушенням вимог чинного законодавства позивач звернувся з даним позовом до суду.

Пунктом 56.18 статті 56 ПК України визначено, що з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.

Вирішуючи даний спір, суд застосовує такі норми права та виходить з таких мотивів.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає - ПК України.

Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.

Згідно з п. 75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до абз. 2 пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПК України предметом камеральної перевірки також може бути, зокрема, своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Пунктом 76.1 статті 76 ПК України встановлено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Згідно з п. 76.2 ст.76 ПК України порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.

Пунктом 86.2 статті 86 ПК України встановлено, що за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

За приписами п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Так, згідно з п. 120-1.1 ст. 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Із аналізу вказаних правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені та для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені.

Недотримання вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність згідно з п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України у вигляді штрафу залежно від терміну такого порушення.

Відповідно до положень пунктів 2, 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246, операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

На переконання позивача, однією з ознак протиправності оскаржуваного рішення є те, що останнє прийнято без врахування періоду дії воєнного, надзвичайного стану, а кількість днів прострочення, визначена контролюючим органом не відповідає дійсності.

Суд зазначає, що Законом України від 12.05.2022 № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Так, відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо, зокрема,

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.

Згідно з підпунктом 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Тобто, Законом № 2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022 відновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.

При цьому, підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-15).

Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року та за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.

Суд зазначає, що Верховний Суд у постанові від 22.11.2021 по справі №160/10558/19 дійшов висновку про те, що при розгляді справ про застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних принциповим є не дата фактичного надходження податкових накладних до Єдиного реєстру податкових накладних, а дата їх відправлення виходячи з технічного способу реєстрації податкових накладних, тому скріншоти з програми M.E.Doc є належним засобом доказування.

Разом із цим, Пунктами 2, 3 Порядку №1246 встановлено, що операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Суд зазначає, що ключовою обставиною щодо якої фактично виник спір є своєчасність реєстрації податкових накладних, зведених податкових накладних в межах граничного строку "до 15 липня 2022 року" та до "20 липня 2022 року", але суд зауважує, що такий граничний строк застосовується щодо податкових накладних дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року.

Разом із цим, Пунктами 2, 3 Порядку №1246 встановлено, що операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Як убачається з матеріалів справи, позивачем було складено та направлено на реєстрацію 15.07.2022 за операційний час з 8:05 год.-8:34 год. наступні податкові накладні, які стосуються періоду з 01.02. по 31.05.2022: №5535 від 01.02.2022; №5538 від 04.02.2022; №5541 від 08.02.2022; №5536 від 02.02.2022; №5540 від 07.02.2022; №2054 від 27.04.2022; №2393 від 29.04.2022; №5544 від 19.02.2022; №5539 від 05.02.2022; №5542 від 09.02.2022; №5543 від 11.02.2022; №1569 від 16.05.2022; № 1378 від 13.05.2022; №747 від 09.05.2022; №5 від 03.05.2022; №1181 від 11.05.2022; №293 від 05.05.2022; № 899 від 10.05.2022; №1404 від 14.05.2022; №599 від 06.05.2022.

Податкові накладні №5537 від 03.02.2022 направлено - 3:43год.; № 2159 від 21.05.2022 - 2:34 год.; №764 від 09.05.2022 - 2:35 год.; № 3006 від 28.05.2022 - 2:34 год.

Податкові накладні за період травень 2022 року з позиції контролюючого органу надіслані на реєстрацію 18.07.2022: № 2046 від 20.05.2022 - 08:14 год; №149 від 04.05.2022 - 8:14 год.; № 1897 від 19.05.2022 - 8:14 год.; №311 від 05.05.2022 - 8:14 год.; за квітень 2022 року - № 75 від 04.04.2022 (зведена) - 11:07 год.; №133 від 04.04.2022 (зведена) - 12:38 год.; № 134 від 04.04.2022 (зведена) - 12:38 год.

З наданих до справи скрінів слідує, що накладні - № 2046 від 20.05.2022 надіслана 15.07.2022 16:39 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 18.07.2022 08:14); № 149 від 04.05.2022 надіслана 15.07.2022 16:39 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 18.07.2022 08:14); № 1897 від 19.05.2022 надіслана 15.07.2022 16:39 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 18.07.2022 08:14); №311 від 05.05.2022 надіслана 15.07.2022 16:39 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 18.07.2022 08:14).

Податкова накладна за період травень 2022 року надіслана 19.07.2022: № 3414 від 12.05.2022 - 11:25 год (зведена на накладну 2463 від 12.05.2022).

Спірні податкові накладні за період звітності червень 2022 року надіслані з позиції контролюючого органу 01.07.2022 та 06.07.2022 включно: № 1683 від 15.06.2022 - 8:04 год; №342 від 06.06.2022 - 08:03 год; №1423 від 13.06.2022 - 3:20 год.; №3648 від 10.06.2022 - 4:32 год.; №1784 від 15.06.2022 - 3:21 год.; №523 від 08.06.2022 - 3:20 год; №1038 від 09.06.2022 - 3:20 год.; №422 від 07.06.2022 - 8:54; № 1470 від 14.06.2022 - 3:20 год; №1076 від 10.06.2022 - 3:21 год.

Та, суд зазначає, що з наданих до справи позивачем скрінів слідує наступне - накладна № 1683 від 15.06.2022 надіслана 30.06.2022 19:26; №342 від 06.06.2022 надіслана 30.06.2022 19:25; №1423 від 13.06.2022 надіслана 30.06.2022 19:35 (через обставини ліміту, вдруге 06.07.2022 14:30); №1784 від 15.06.2022 надіслана 30.06.2022 19:35 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30); №523 від 08.06.2022 надіслана 30.06.2022 19:35 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30); №1038 від 09.06.2022 надіслано 30.06.2022 19:35 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30); №422 від 07.06.2022 надіслано 30.06.2022 19:35 (через обставини ліміту, не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 08:54); №1076 від 10.06.2022 надіслано 30.06.2022 14:35 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30); №1470 від 14.06.2022 надіслана 30.06.2022 19:35 (через обставини ліміту не прийнято, подано вдруге 06.07.2022 14:30).

Податкова накладна за серпень 2022 року надіслана 30.09.2022: № 4508 від 31.08.2022 - 05:40 год.

Податкова накладна за вересень 2022 року надіслана 07.10.2022: № 874 від 02.09.2022 (зведена) - 08:30 год.

Позивач щодо перелічених в акті податкових накладних з урахуванням номерів, дат та часу їх реєстрації зауважень не виклав, наполягає на тому, що позивачем не пропущено строки подання на реєстрацію загального переліку податкових накладних.

Суд зазначає щодо пояснень позивача з приводу обставин надіслання податкової накладної № 3414 від 12.05.2022 виписана на відміну податкової накладної № 2463 від 12.05.2022 на отримання податкового кредиту по поставці від ТОВ "ДІОНА-ЛТД", від`ємний реєстраційний ліміт чи збої в роботі програми, не нівелює від обов`язку щодо своєчасності реєстрації такої накладної в ЄРПН, за виключенням доведення факту та обставин які не залежали від дій та намірів платника податків. Таких доказів позивачем суду не надано.

Таким чином, враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що позивачем не порушено строків подачі накладних на реєстрацію в ЄРПН, строк яких припадає на 15.07.2022 та 20.07.2022, саме щодо накладних: №5535 від 01.02.2022; №5538 від 04.02.2022; №5541 від 08.02.2022; №5536 від 02.02.2022; №5540 від 07.02.2022; №2054 від 27.04.2022; №2393 від 29.04.2022; №5544 від 19.02.2022; №5539 від 05.02.2022; №5542 від 09.02.2022; №5543 від 11.02.2022; №1569 від 16.05.2022; № 1378 від 13.05.2022; №747 від 09.05.2022; №5 від 03.05.2022; №1181 від 11.05.2022; №293 від 05.05.2022; № 899 від 10.05.2022; №1404 від 14.05.2022; №599 від 06.05.2022; №5537 від 03.02.2022; № 2159 від 21.05.2022; №764 від 09.05.2022; № 3006 від 28.05.2022, № 134 від 04.04.2022 (зведена); №133 від 04.04.2022 (зведена); № 311 від 05.05.2022; № 2046 від 20.05.2022; №149 від 04.05.2022; № 1897 від 19.05.2022, № 3414 від 12.05.2022, №75 від 04.04.2022, враховуючи, що деякі податкові накладні були зведені, у зв`язку з чим суд вважає, що позивач звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію перелічених податкових накладних.

Судом також встановлено, що одні із спірних податкових накладних за період діяльності червень 2022 року: № 1683 від 15.06.2022; №342 від 06.06.2022; №1423 від 13.06.2022; №3648 від 10.06.2022; №1784 від 15.06.2022; №523 від 08.06.2022; №1038 від 09.06.2022; №422 від 07.06.2022; № 1470 від 14.06.2022; №1076 від 10.06.2022, за період діяльності серпень, вересень 2022 року надіслані накладні 30.09.2022 №4508 від 31.08.2022 та 07.10.2022 № 874 від 02.09.2022 не стосується періоду виписки з 1 лютого по 31 травня 2022 року, як це передбачено підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а тому позивач не звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію вказаних податкових накладних.

Та, суд враховує, що податкові накладні згідно скірнів надіслані на реєстрацію 30.06.2022 - № 1683 від 15.06.2022; №342 від 06.06.2022; №1423 від 13.06.2022; №1784 від 15.06.2022 (не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30); №523 від 08.06.2022 (не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30); №1038 від 09.06.2022 (не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30); №422 від 07.06.2022 (не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 08:54); №1076 від 10.06.2022 (не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30), №1470 від 14.06.2022 (не прийнято, подано вдруге 06.07.2022 14:30), тобто своєчасно. Обставини зупинення в реєстрації таких накладних не може свідчити про порушення платником податків строків подання на реєстрацію накладної, інші дії по реєстрації такої накладної є наслідками перевірки дотримання чи порушення платником порядку подачі накладної на реєстрацію.

Щодо накладної 3648 від 10.06.2023 позивач належного скріна не надав, своєчасність на подання до реєстрації такої в ЄРПН відсутня. Інші накладні №4508 від 31.08.2022 та № 874 від 02.09.2022 також не містять доказів дотримання позивачем строків подачі останніх на реєстрацію.

Тому в описаній вище частині суд формує висновок, з урахуванням наявного у справі розрахунку штрафної санкції, що позивач звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію зазначених вище податкових накладних строк реєстрації яких припадає на 15.07.2022 та 20.07.2022, також щодо реєстрації податкових накладних строк реєстрації яких припадав на 30.06.2022.

Відтак, податкове повідомлення-рішення від 28.12.2022 №404680411 у межах нарахування штрафу у розмірі 571027,16 грн визнається судом протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

В іншій частині, зокрема нарахуванні штрафних санкцій за порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних №3648 від 10.06.2022; №4508 від 31.08.2022 та № 874 від 02.09.2022 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, податкове повідомлення рішення від 28.12.2022 №404680411 у розмірі штрафу 1344,18 грн. є правомірним та обґрунтованим.

У Податковому кодексі України відсутні норми, які б містили граничні строки проведення камеральних перевірок, крім камеральних перевірок даних заявлених у податковій декларації або уточнюючому розрахунку (п.76.3 ст.76, п.200.10 ст.200 Податкового кодексу України). Разом з тим, граничні строки проведення камеральних перевірок з інших питань випливає з положень ст. 102 Податкового кодексу України зі строком у 1095 днів.

Отже, суд відхиляє доводи позивача про порушення строків проведення перевірки на підставі Закону, який передбачав особливості порядку проведення податкових перевірок, а також реєстрації податкових накладних під час воєнного стану на території України визначено Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12.05.2022, який набрав чинності 27.05.2022, оскільки такий стосувався податкових декларації, а не накладних (абзаци 5-7 підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України).

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частина 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Зокрема, в силу ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Позивачем частково надано суду належні та допустимі докази на підтвердження обґрунтованості позовних вимог та відповідач як суб`єкт владних повноважень належних і достатніх доказів, які б спростували доводи позивача в повному обсязі, не надав.

Ураховуючи викладене, суд визнає, що прийняте відповідачем ГУ ДПС у м. Києві спірне рішення від 28.12.2022 №404680411 підлягає скасуванню частково.

Статтею 242 КАС України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно з п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Решта доводів не впливають на висновки суду.

Суд приходить до висновку, що позовні вимоги є підлягають задоволенню частково.

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч. 1 ст. 143 КАС України).

Позивач просить суд стягнути судовий збір за подання позовної заяви до суду в сумі 8585,57 грн.

З урахуванням положень ч. 3 ст. 139 КАС України на користь позивача підлягає стягненню сплачений судовий зір за подання позову до суду в сумі 8564,96 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Інших витрат по справі не заявлено.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов Приватного підприємства фірма «Юнікс Трейд Ко» задовольнити частково.

2.Визнати протиправнимта скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 28.12.2022 №404680411 у частині нарахування штрафних санкцій у розмірі 539 915,44 грн. (двісті дев`яносто сім тисяч вісімсот п`ятдесят дев`ять гривень 79 копійок).

3. В решті вимог відмовити.

4.СтягнутизГоловного управління Державної податкової служби у місті Києві, як відокремлений підрозділ ДПС (04116, м.Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ ВП: 44116011) на користьПриватного підприємства фірма «Юнікс Трейд Ко» (02099, м. Київ, вул. Бориспільська, 7 код ЄДРПОУ 20873670) сплачений судовий збір у розмірі 8097,90 (вісім тисяч вісімсот дев`яносто сім гривень дев`яносто копійок) грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Войтович І.І.

Дата ухвалення рішення14.11.2023
Оприлюднено17.11.2023
Номер документу114934358
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —320/3505/23

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Постанова від 17.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Рішення від 14.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні