Постанова
від 17.04.2024 по справі 320/3505/23
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/3505/23 Суддя (судді) першої інстанції: Войтович І.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 квітня 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючий суддя Грибан І.О.

судді: Ключкович В.Ю.

Парінов А.Б.

розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у місті Києві на рішення Київського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2023 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства фірма «Юнікс Трейд Ко» до Головного управління ДПС у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

УС Т А Н О В И В:

ППФ «Юнікс Трейд Ко» звернулося з позовом до Головного управління ДПС у місті Києві, у якому просило суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління Державної податкової служби у м. Києві від 28.12.2022 №404680411.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2023 року адміністративний позов задоволено частково:

- визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 28.12.2022 №404680411 у частині нарахування штрафних санкцій у розмірі 571 027,16 грн. (п`ятсот сімдесят одна тисяча двадцять сім гривень 16 копійок);

- в іншій частині позовних вимог відмовлено;

- стягнуто з Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, як відокремлений підрозділ ДПС (04116, м.Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ ВП: 44116011) на користь Приватного підприємства фірма «Юнікс Трейд Ко» (02099, м. Київ, вул. Бориспільська, 7 код ЄДРПОУ 20873670) сплачений судовий збір у розмірі 8564,96 грн.

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС у місті Києві подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалене рішення та ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права.

Апелянт у своїй скарзі зазначає, що перевіркою встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН на загальну суму 572371,34 грн., відповідність платника передбачена 120-1.1 ст. 120-1, визначених пунктом 201.10 статті 201, п.п 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу. За результатами перевірки складено та направлено платнику засобами поштового зв`язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення акт про результати камеральної перевірки №41911/ж5/26-15-04-11-03/20873670 від 23.11.2022, отримано платником - 29.12.2022. Відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 Кодексу ГУ ДПС у м. Києві винесено ППР від 28.12.2022 року №404680411 у розмірі 572371,34 грн., яке було направлено платнику засобами поштового зв`язку листом з повідомленням про вручення, отримано позивачем - 09.01.2023 року. Також, ГУ ДПС у м. Києві, посилаючись на пп. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, п. 20.1.1 ст. 201, п.201.10 ст. 201, п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України зазначає про те, що положенням підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України яким визначено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, поданні звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесенні змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН до 15 липня 2022 року (включно). Відповідно, за порушення строків реєстрації, визначено для платників штраф. Відповідач також посилається на те, що позивачем не доведено в своїй позовній заяві спростування висновку податкового органу про встановлені порушення строків своєчасності реєстрації податкових накладних.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 12 лютого 2024 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у місті Києві на рішення Київського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2023 року та на підставі п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України призначено справу до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження.

20 лютого 2024 року до Шостого апеляційного адміністративного суду надійшли додаткові пояснення відповідача.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін та зазначає про безпідставність доводів, викладених в апеляційній скарзі.

Переглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги на предмет законності та обґрунтованості рішення суду першої інстанції, колегія суддів звертає увагу на наступне.

Судом першої інстанції встановлено, що ППФ «Юнікс Трейд Ко» зареєстровано в якості юридичної особи 27.12.93.

Основними видами діяльності ППФ «Юнікс Трейд Ко» є технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (основний); роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; інша допоміжна діяльність у сфері транспорт.

23.11.2022 згідно Акту № 41911/Ж5/26-15-04-11-03/20873670 Головним управлінням ДПС у м. Києві на підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1. ст. 20, п.75.1 ст.75, підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» та в порядку п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями, надалі ПК України, проведено камеральну перевірку ППФ «Юнікс Трейд Ко» з питань своєчасності реєстрації податкових накладних.

За результатами складеного Акту встановлено порушення строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, визначених п.201.10 ст. 201, п.п. 69.2 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України:

-податкова накладна №1683 від 15.06.2022, дата реєстрації 01.07.2022 8.04, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 223900,75 грн., обсяг постачання без ПДВ - 119503,75 грн.);

-податкова накладна №342 від 06.06.2022, дата реєстрації 01.07.2022 8.03, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 325706,26 грн., обсяг постачання без ПДВ - 1628531,32 грн.);

податкова накладна № 1423 від 13.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.20, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ -290429,45 грн., обсяг постачання без ПДВ - 1452147,25 грн.);

податкова накладна № 3648 від 10.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 4.32, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 12817,29 грн., обсяг постачання без ПДВ - 64086,43 грн.);

податкова накладна № 1784 від 15.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.21, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 304888,27 грн., обсяг постачання без ПДВ - 1524441,33 грн.);

податкова накладна № 523 від 08.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.20, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 299929,33 грн., обсяг постачання без ПДВ - 1499646,68 грн.);

податкова накладна № 1038 від 09.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.20, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 345885,55 грн., обсяг постачання без ПДВ - 1729427,72 грн.);

податкова накладна № 422 від 07.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 8.54, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 319726,06 грн., обсяг постачання без ПДВ - 1598630,3 грн.);

податкова накладна № 1470 від 14.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.20, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 311117,2 грн., обсяг постачання без ПДВ - 15555585,93 грн.);

податкова накладна № 1076 від 10.06.2022, дата реєстрації 06.07.2022 3.21, кількість днів затримки 6, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 290445,01 грн., обсяг постачання без ПДВ - 1452225,02 грн.);

податкова накладна № 5535 від 01.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.17, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -84,84 грн., обсяг постачання без ПДВ - -424,2 грн.);

податкова накладна № 5538 від 04.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.10, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -111,89 грн., обсяг постачання без ПДВ - -559,45 грн.);

податкова накладна № 5537 від 03.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 3.43, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -373,93 грн., обсяг постачання без ПДВ - -1869,65 грн.);

податкова накладна № 5541 від 08.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.16, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -93,99 грн, обсяг постачання без ПДВ - -469,95 грн.);

податкова накладна № 5536 від 02.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.08, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -61,07 грн., обсяг постачання без ПДВ - -305,35 грн.);

податкова накладна № 5540 від 07.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 3.52, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -608,55 грн., обсяг постачання без ПДВ - -3042,75 грн.);

податкова накладна № 2046 від 20.05.2022, дата реєстрації 18.07.2022 8.14, кількість днів затримки 4, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 155512,35 грн., обсяг постачання без ПДВ - 777561,75 грн.);

податкова накладна № 149 від 04.05.2022, дата реєстрації 18.07.2022 8.14, кількість днів затримки 4, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 160138,9 грн., обсяг постачання без ПДВ - 800694,5грн.);

податкова накладна № 1897 від 18.07.2022, дата реєстрації 18.07.2022 8.14, кількість днів затримки 4, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 52216,45 грн., обсяг постачання без ПДВ - 261082,25 грн.);

податкова накладна № 311 від 05.04.2022, дата реєстрації 18.07.2022 8.14, кількість днів затримки 4, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 210716,05 грн., обсяг постачання без ПДВ - 1053580,25 грн.);

податкова накладна № 2054 від 27.04.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.05, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 301,6 грн., обсяг постачання без ПДВ - 1508 грн.);

податкова накладна № 2393 від 29.04.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.16, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 159,11 грн., обсяг постачання без ПДВ - 795,54 грн.);

податкова накладна № 5544 від 19.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.10, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -325,39 грн., обсяг постачання без ПДВ - -1626,95 грн.);

податкова накладна № 5539 від 05.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.16, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -226,36 грн., обсяг постачання без ПДВ - -1131,8грн.);

податкова накладна № 5542 від 09.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.16, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -620,48 грн., обсяг постачання без ПДВ - -3102,4 грн.);

податкова накладна № 5543 від 11.02.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.10, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -254,68 грн., обсяг постачання без ПДВ - -1273,4 грн.);

податкова накладна № 1569 від 16.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.32, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 243736,65 грн., обсяг постачання без ПДВ - 1218683,25 грн.);

податкова накладна № 1378 від 13.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.31, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 195748,98 грн., обсяг постачання без ПДВ - 978744,9 грн.);

податкова накладна № 747 від 09.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.31, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 157797,66 грн., обсяг постачання без ПДВ - 788988,3 грн.);

податкова накладна № 5 від 03.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.30, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 212523,96 грн., обсяг постачання без ПДВ - 1062619,8 грн.);

податкова накладна № 1181 від 11.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.31, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 241109,62 грн., обсяг постачання без ПДВ - 1205548,1 грн.);

податкова накладна № 293 від 05.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.30, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 23118,66 грн., обсяг постачання без ПДВ - 1155593,32 грн.);

податкова накладна № 899 від 10.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 8.31, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 241671,59грн., обсяг постачання без ПДВ - 1208357,95 грн.);

податкова накладна № 1404 від 14.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 10.57, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 123396,77 грн., обсяг постачання без ПДВ - 616983,85 грн.);

податкова накладна № 133 від 04.04.2022, дата реєстрації 18.07.2022 12.38, кількість днів затримки 4, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -21,86 грн., обсяг постачання без ПДВ - -109,3 грн.);

податкова накладна № 2159 від 21.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 2.34, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 175173,56 грн., обсяг постачання без ПДВ - 875867,8 грн.);

податкова накладна № 764 від 09.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 2.35, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 186575,25грн., обсяг постачання без ПДВ - 932876,25грн.);

податкова накладна № 3006 від 28.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 2.34, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 183731,29 грн., обсяг постачання без ПДВ - 918656,45 грн.);

податкова накладна № 75 від 04.04.2022, дата реєстрації 18.07.2022 11.07, кількість днів затримки 4, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -461,8 грн., обсяг постачання без ПДВ - -2309 грн.);

податкова накладна № 134 від 04.04.2022, дата реєстрації 18.07.2022 12.38, кількість днів затримки 4, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -74,81 грн., обсяг постачання без ПДВ - -374,05 грн.);

податкова накладна № 599 від 06.05.2022, дата реєстрації 15.07.2022 08.34, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - 213094,84грн., обсяг постачання без ПДВ - 1065474,22 грн.);

податкова накладна № 3414 від 12.05.2022, дата реєстрації 19.07.2022 11.25, кількість днів затримки 5, розмір штрафу 2% (сума ПДВ - -53732грн., обсяг постачання без ПДВ - -268660 грн.);

податкова накладна № 4508 від 31.08.2022, дата реєстрації 30.09.2022 05.40, кількість днів затримки 15, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -38,68 грн., обсяг постачання без ПДВ - -193,4 грн.);

податкова накладна № 874 від 02.09.2022, дата реєстрації 07.10.2022 8:03, кількість днів затримки 7, розмір штрафу 10% (сума ПДВ - -585,77 грн., обсяг постачання без ПДВ - -2928,85 грн.).

Акт камеральної перевірки № 41911/Ж5/26-15-04-11-03/20873670 отримано платником податку 29.12.2022.

На підставі Акту камеральної перевірки № 41911/Ж5/26-15-04-11-03/20873670 Головним управлінням ДПС у м. Києві винесено податкове повідомлення рішення №404680411 від 28.12.2022 щодо сплати штрафних санкцій у розмірі 572 371,34 грн., яке отримано платником податків 09.01.2023 та згідно платіжного доручення № 7585 від 13.01.2023 сплачене повністю.

Вважаючи, що спірне податкове повідомлення-рішення від 28.12.2022 № 404680411 прийнято з порушенням вимог чинного законодавства позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

В силу вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає - ПК України.

Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.

Згідно з п. 75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до абз. 2 пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПК України предметом камеральної перевірки також може бути, зокрема, своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Пунктом 76.1 статті 76 ПК України встановлено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Згідно з п. 76.2 ст.76 ПК України порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.

Пунктом 86.2 статті 86 ПК України встановлено, що за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

За приписами п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Наразі, згідно з п. 120-1.1 ст. 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Таким чином, із аналізу вказаних правових норм встановлено, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені та для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені.

Недотримання вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність згідно з п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України у вигляді штрафу залежно від терміну такого порушення.

Так, відповідно до положень пунктів 2, 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246, операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Наразі, колегією суддів враховано, що Законом України від 12.05.2022 № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо, зокрема,

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.

Згідно з підпунктом 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Тобто, Законом № 2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022 відновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.

При цьому, підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року та за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.

Крім того, колегія суддів враховує, що Верховний Суд у постанові від 22.11.2021 по справі №160/10558/19 дійшов висновку про те, що при розгляді справ про застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних принциповим є не дата фактичного надходження податкових накладних до Єдиного реєстру податкових накладних, а дата їх відправлення виходячи з технічного способу реєстрації податкових накладних, тому скриншоти з програми M.E.Doc є належним засобом доказування.

Разом із цим, Пунктами 2, 3 Порядку №1246 визначено, що операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Отже, колегія суддів звертає увагу, що ключовою обставиною щодо якої фактично виник спір є своєчасність реєстрації податкових накладних, зведених податкових накладних в межах граничного строку «до 15 липня 2022 року» та до « 20 липня 2022 року», при цьому колегія суддів зауважує, що такий граничний строк застосовується щодо податкових накладних дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року.

Разом із цим, Пунктами 2, 3 Порядку №1246 встановлено, що операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Наразі, з матеріалів справи вбачається, що позивачем було складено та направлено на реєстрацію 15.07.2022 за операційний час з 8:05 год.-8:34 год. наступні податкові накладні, які стосуються періоду з 01.02. по 31.05.2022: №5535 від 01.02.2022; №5538 від 04.02.2022; №5541 від 08.02.2022; №5536 від 02.02.2022; №5540 від 07.02.2022; №2054 від 27.04.2022; №2393 від 29.04.2022; №5544 від 19.02.2022; №5539 від 05.02.2022; №5542 від 09.02.2022; №5543 від 11.02.2022; №1569 від 16.05.2022; № 1378 від 13.05.2022; №747 від 09.05.2022; №5 від 03.05.2022; №1181 від 11.05.2022; №293 від 05.05.2022; № 899 від 10.05.2022; №1404 від 14.05.2022; №599 від 06.05.2022.

Податкові накладні №5537 від 03.02.2022 направлено - 3:43год.; № 2159 від 21.05.2022 - 2:34 год.; №764 від 09.05.2022 - 2:35 год.; № 3006 від 28.05.2022 - 2:34 год.

За твердженням контролюючого органу податкові накладні за період травень 2022 року надіслані на реєстрацію 18.07.2022: № 2046 від 20.05.2022 - 08:14 год; №149 від 04.05.2022 - 8:14 год.; № 1897 від 19.05.2022 - 8:14 год.; №311 від 05.05.2022 - 8:14 год.; за квітень 2022 року - № 75 від 04.04.2022 (зведена) - 11:07 год.; №133 від 04.04.2022 (зведена) - 12:38 год.; №134 від 04.04.2022 (зведена) - 12:38 год.

Наразі, з наданих до матеріалів електронної справи скриншотів встановлено, що накладні - №2046 від 20.05.2022 надіслана 15.07.2022 16:39 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 18.07.2022 08:14); № 149 від 04.05.2022 надіслана 15.07.2022 16:39 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 18.07.2022 08:14); № 1897 від 19.05.2022 надіслана 15.07.2022 16:39 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 18.07.2022 08:14); №311 від 05.05.2022 надіслана 15.07.2022 16:39 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 18.07.2022 08:14).

Податкова накладна за період травень 2022 року надіслана 19.07.2022: № 3414 від 12.05.2022 - 11:25 год (зведена на накладну 2463 від 12.05.2022).

Також, за твердженням контролюючого органу 01.07.2022 та 06.07.2022 включно надіслані спірні податкові накладні за період звітності червень 2022 року: № 1683 від 15.06.2022 - 8:04 год; №342 від 06.06.2022 - 08:03 год; №1423 від 13.06.2022 - 3:20 год.; №3648 від 10.06.2022 - 4:32 год.; №1784 від 15.06.2022 - 3:21 год.; №523 від 08.06.2022 - 3:20 год; №1038 від 09.06.2022 - 3:20 год.; №422 від 07.06.2022 - 8:54; № 1470 від 14.06.2022 - 3:20 год; №1076 від 10.06.2022 - 3:21 год.

При цьому, судом першої інстанції правильно зазначено, що з наданих до справи позивачем скриншотів слідує наступне - накладна № 1683 від 15.06.2022 надіслана 30.06.2022 19:26; №342 від 06.06.2022 надіслана 30.06.2022 19:25; №1423 від 13.06.2022 надіслана 30.06.2022 19:35 (через обставини ліміту, вдруге 06.07.2022 14:30); №1784 від 15.06.2022 надіслана 30.06.2022 19:35 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30); №523 від 08.06.2022 надіслана 30.06.2022 19:35 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30); №1038 від 09.06.2022 надіслано 30.06.2022 19:35 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30); №422 від 07.06.2022 надіслано 30.06.2022 19:35 (через обставини ліміту, не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 08:54); №1076 від 10.06.2022 надіслано 30.06.2022 14:35 (через обставини ліміту не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30); №1470 від 14.06.2022 надіслана 30.06.2022 19:35 (через обставини ліміту не прийнято, подано вдруге 06.07.2022 14:30).

Податкова накладна за серпень 2022 року надіслана 30.09.2022: № 4508 від 31.08.2022 - 05:40 год.

Податкова накладна за вересень 2022 року надіслана 07.10.2022: № 874 від 02.09.2022 (зведена) - 08:30 год.

Таким чином, враховуючи вищезазначене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позивачем не порушено строків подачі накладних на реєстрацію в ЄРПН, строк яких припадає на 15.07.2022 та 20.07.2022, саме щодо накладних: №5535 від 01.02.2022; №5538 від 04.02.2022; №5541 від 08.02.2022; №5536 від 02.02.2022; №5540 від 07.02.2022; №2054 від 27.04.2022; №2393 від 29.04.2022; №5544 від 19.02.2022; №5539 від 05.02.2022; №5542 від 09.02.2022; №5543 від 11.02.2022; №1569 від 16.05.2022; № 1378 від 13.05.2022; №747 від 09.05.2022; №5 від 03.05.2022; №1181 від 11.05.2022; №293 від 05.05.2022; № 899 від 10.05.2022; №1404 від 14.05.2022; №599 від 06.05.2022; №5537 від 03.02.2022; № 2159 від 21.05.2022; №764 від 09.05.2022; № 3006 від 28.05.2022, № 134 від 04.04.2022 (зведена); №133 від 04.04.2022 (зведена); № 311 від 05.05.2022; № 2046 від 20.05.2022; №149 від 04.05.2022; № 1897 від 19.05.2022, № 3414 від 12.05.2022, №75 від 04.04.2022, - враховуючи, що деякі податкові накладні були зведені, позивач звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію перелічених податкових накладних.

Також встановлено, що не стосується періоду виписки з 1 лютого по 31 травня 2022 року, як це передбачено підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України податкові накладні за період діяльності:

- червень 2022 року: № 1683 від 15.06.2022; №342 від 06.06.2022; №1423 від 13.06.2022; №3648 від 10.06.2022; №1784 від 15.06.2022; №523 від 08.06.2022; №1038 від 09.06.2022; №422 від 07.06.2022; № 1470 від 14.06.2022; №1076 від 10.06.2022;

- серпень-вересень 2022 року надіслані накладні 30.09.2022 №4508 від 31.08.2022 та 07.10.2022 № 874 від 02.09.2022, - а тому позивач не звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію вказаних податкових накладних.

Разом з тим, згідно скриншоту податкові накладні надіслані на реєстрацію 30.06.2022 - № 1683 від 15.06.2022; №342 від 06.06.2022; №1423 від 13.06.2022; №1784 від 15.06.2022 (не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30); №523 від 08.06.2022 (не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30); №1038 від 09.06.2022 (не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30); №422 від 07.06.2022 (не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 08:54); №1076 від 10.06.2022 (не прийнято накладну, вдруге 06.07.2022 14:30), №1470 від 14.06.2022 (не прийнято, подано вдруге 06.07.2022 14:30), тобто своєчасно.

Обставини зупинення в реєстрації таких накладних не може свідчити про порушення платником податків строків подання на реєстрацію накладної, інші дії по реєстрації такої накладної є наслідками перевірки дотримання чи порушення платником порядку подачі накладної на реєстрацію.

Колегія суддів враховує, щодо накладної 3648 від 10.06.2023 то матеріали електронної справи належного скриншоту не містять, отже, своєчасність на подання до реєстрації такої в ЄРПН відсутня.

Крім того, інші накладні №4508 від 31.08.2022 та № 874 від 02.09.2022 також не містять доказів дотримання позивачем строків подачі останніх на реєстрацію.

З урахуванням наведеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позивач звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію зазначених вище податкових накладних строк реєстрації яких припадає на 15.07.2022 та 20.07.2022, також щодо реєстрації податкових накладних строк реєстрації яких припадав на 30.06.2022.

Таким чином, податкове повідомлення-рішення від 28.12.2022 №404680411 у межах нарахування штрафу у розмірі 571027,16 грн визнається судом протиправним та таким, що підлягає скасуванню. В іншій частині, зокрема нарахуванні штрафних санкцій за порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних №3648 від 10.06.2022; №4508 від 31.08.2022 та № 874 від 02.09.2022 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, податкове повідомлення рішення від 28.12.2022 №404680411 у розмірі штрафу 1344,18 грн. є правомірним та обґрунтованим.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які ґрунтуються на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції винесене з дотриманням норм процесуального та матеріального права, судом першої інстанції встановлено всі обставини, що мають значення для справи, а доводи апеляційної скарги не спростовують правильність висновків суду першої інстанції, у зв`язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у місті Києві залишити без задоволення.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2023 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328, 329 КАС України.

Головуючий суддя І.О. Грибан

Судді: В.Ю. Ключкович

А.Б. Парінов

(повний текст постанови складено 17.04.2024р.)

Дата ухвалення рішення17.04.2024
Оприлюднено19.04.2024
Номер документу118431505
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/3505/23

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Постанова від 17.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Рішення від 14.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні