Постанова
від 15.11.2023 по справі 280/6288/22
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

15 листопада 2023 року м. Дніпросправа № 280/6288/22

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),

суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 03 березня 2023 року (суддя Кисіль Р.В.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕККО І КО» до Головного управління ДПС у Вінницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «ГЕККО І КО» звернулось з позовом до Головного управління ДПС у Вінницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 03 березня 2023 року позов задоволено.

Суд вирішив визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №7064092/37272430 від 14.07.2022, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №16 від 16.02.2022, №7064079/37272430 від 14.07.2022, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №17 від 16.02.2022, №7064070/37272430 від 14.07.2022, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №18 від 16.02.2022, №7064097/37272430 від 14.07.2022, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №19 від 16.02.2022, №7064075/37272430 від 14.07.2022, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №20 від 16.02.2022, №7064067/37272430 від 14.07.2022, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №15 від 07.04.2022, №7064066/37272430 від 14.07.2022, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №16 від 07.04.2022, №7064065/37272430 від 14.07.2022, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №17 від 07.04.2022, №7064064/37272430 від 14.07.2022, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №18 від 07.04.2022, №7064069/37272430 від 14.07.2022, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №19 від 07.04.2022, №7064068/37272430 від 14.07.2022, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №20 від 07.04.2022.

Зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкових накладних: №16 від 16.02.2022, №17 від 16.02.2022, №18 від 16.02.2022, №16 від 19.02.2022, №20 від 16.02.2022, №15 від 07.04.2022, №16 від 07.04.2022, №17 від 07.04.2022, №18 від 07.04.2022, №19 від 07.04.2022, №20 від 07.04.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Головним управлінням ДПС у Вінницькій області подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати, у задоволенні позову відмовити.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права, судом не було враховано, що платником не було подано банківських виписок з особових рахунків щодо оплати за виконані монтажні роботи, платіжні доручення видано на часткову оплату, а вимога щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є втручанням в дискреційні повноваження контролюючого органу.

Позивачем направлено заперечення на апеляційну скаргу, просить рішення суду першої інстанції залишити без змін, стягнути з за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області судові витрати на правничу допомогу в сумі 3000грн.

Адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до пункту 3 частини 1 ст.311 КАС України в порядку письмового провадження, на підставі наявних у ній доказів.

Колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Як було встановлено судом першої інстанції, ТОВ «ГЕККО І КО» зареєстровано 06.11.2021, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зроблено відповідний запис. Місцезнаходження юридичної особи: 69014, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул.Карпенка-Карого, буд.23А.

Видами діяльності позивача за кодами КВЕД є:

43.21 Електромонтажні роботи;

43.39 Інші роботи із завершення будівництва;

46.43 Оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення;

82.20 Діяльність телефонних центрів;

82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.;

46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;

49.41 Вантажний автомобільний транспорт;

61.10 Діяльність у сфері проводового електрозв`язку;

63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.;

41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель;

42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій;

33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання;

43.11 Знесення.

Позивач має безстрокову ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів IV і V категорії складності, видану Державною архітектурною-будівельною інспекцією України, запис в реєстрі за №2013032079.

Позивач у лютому та квітні 2022 року мав господарські відносини з Товариством з обмеженою відповідальністю «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» (код ЄДРПОУ 41074388).

Господарські операції позивача з ТОВ «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» здійснювались на підставі Договору №01-06 від 01.06.2020, за яким позивач (Виконавець) зобов`язується від імені та за дорученням ТОВ «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» (Замовник) на свій ризик виконати роботи, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити належним чином виконані роботи, (п.2.1); роботи з ТО МДФЗ або МЛЗ, аварійно-відновлювальні роботи, роботи по підключенню Абонентів проводяться за заявками Замовника (п.2.2); охоронно-роз`яснювальні роботи (п.2.3); роботи з будівництва, роботи на АКЛ, Додаткові роботи проводяться у відповідності та на умовах окремих Додаткових угод до цього договору (п.2.4); інші роботи, виконуються Виконавцем за окремою письмовою або усною заявкою Замовника у разі виникнення такої необхідності (п.2.5).

Відповідно до п.4.1 та 4.2 Договору №01-06 від 01.06.2020 ціна цього договору становить суму вартості всіх робіт, що виконуються за цим договором (п.4.1). Вартість робіт з ТО, аварійно-відновлювальних робіт, робіт по підключенню абонентів встановлюються за домовленістю між сторонами, та відображаються у відповідних актах здачі-приймання виконаних робіт. Вартість додаткової винагороди, згідно п.3.4.6 цього Договору, відображається сумарно в актах здачі-приймання виконаних робіт з технічного обслуговування (п.4.2). Вартість робіт з будівництва та додаткових робіт встановлюється у відповідних Додаткових угодах до цього (п.4.3).

Відповідно до п.5.1 Договору №01-06 від 01.06.2020 оплата виконаних робіт здійснюється шляхом безготівкового перерахування коштів протягом 365 (триста шістдесяти п`яти) календарних днів з дати підписання відповідних актів здачі-приймання виконаних робіт.

Відповідно до п.5.3 Договору №01-06 від 01.06.2020 100% після оплата, належним чином виконаних Виконавцем робіт з будівництва та додаткових робіт, що виконуються за Додатковими угодами до цього Договору здійснюється Замовником, шляхом безготівкового перерахування коштів на рахунок Виконавця, що зазначений у цьому Договорі, протягом 365 (триста шістдесяти п`яти) календарних днів з дати підписання уповноваженими представниками Сторін відповідних актів здачі-приймання виконаних робіт.

Для виконання робіт, за умовами п.3.2.10 Договору №01-06 від 01.06.2020, позивачу від ТОВ «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» були передані необхідні матеріали комплектуючих та обладнання, про що свідчить акт приймання-передачі інвентаря №21 від 01.06.2020.

На дату виникнення податкових зобов`язань за господарськими операціями з ТОВ «НЕТ-СТРОЙ ГРУП», відповідно до приписів п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, позивачем на виконання п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України було складено податкові накладні №16 від 16.02.2022, №17 від 16.02.2022, №18 від 16.02.2022, №19 від 16.02.2022, №20 від 16.02.2022, №15 від 07.04.2022, №16 від 07.04.2022, №17 від 07.04.2022, №18 від 07.04.2022, № 19 від 07.04.2022, №20 від 07.04.2022.

Щодо господарської операції, за результатом якої складено податкову накладну №16 від 16.02.2022, то згідно із Додатковою угодою №9 від 13.01.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 Виконавець зобов`язується виконати роботи: будівництво мережі - м.Краматорськ, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

За умовами п.3 Додаткової угоди №9 від 13.01.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, згідно п.3.2.10 Договору, позивачу від ТОВ «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» були передані необхідні матеріали відповідно до зазначеного в ньому найменування.

У п.5 Додаткової угоди №9 від 13.01.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 встановлено, що оплата виконаних робіт здійснюється за обсяг робіт, вказаному в підписаному Сторонами Акті здачі-прийняття виконаних робіт, відповідно до умов Договору.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 16.02.2022 на загальну суму 44 745,43 грн, в т.ч. ПДВ 7 457,57 грн.

Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №12 від 16.02.2022 на суму 44 745,43 грн, отримана у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №9051 від 22.02.2022.

Щодо господарської операції, за результатом якої складено податкову накладну №17 від 16.02.2022, то згідно із Додатковою угодою №10 від 13.01.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, Виконавець зобов`язується виконати роботи: будівництво мережі - м.Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

За умовами п.3 Додаткової угоди №10 від 13.01.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, згідно п.3.2.10 Договору, позивачу від ТОВ «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» були передані необхідні матеріали відповідно до зазначеного в ньому найменування.

У п.5 Додаткової угоди №10 від 13.01.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 встановлено, що оплата виконаних робіт здійснюється за обсяг робіт, вказаному в підписаному Сторонами Акті здачі-прийняття виконаних робіт, відповідно до умов Договору.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 16.02.2022 на загальну суму 37 641,41 грн, в т.ч. ПДВ 6 273,57 грн.

Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №14 від 16.02.2022 на суму 37 641,41 грн, отримана у повному обсязі, що підтверджується відповідно до платіжного доручення №9051 від 22.02.2022.

Щодо господарської операції, за результатом якої складено податкову накладну №18 від 16.02.2022, то згідно із Додатковою угодою №11 від 13.01.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, Виконавець зобов`язується виконати роботи: будівництво мережі - м.Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

За умовами п.3 Додаткової угоди №11 від 13.01.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, згідно п.3.2.10 Договору, позивачу від ТОВ «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» були передані необхідні матеріали відповідно до зазначеного в ньому найменування.

У п.11.5 Додаткової угоди №11 від 13.01.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 зазначено, що оплата виконаних робіт здійснюється за обсяг робіт, вказаному в підписаному сторонами Акті здачі-прийняття виконаних робіт, відповідно до умов Договору.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 16.02.2022 на загальну суму 33 637,36 грн., в т.ч. ПДВ 5 606,23 грн.

Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №15 від 16.02.2022 на суму 33 637,36 грн, отримана у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №9051 від 22.02.2022 та платіжним дорученням №9069 від 22.02.2022.

Щодо господарської операції, за результатом якої складено податкову накладну №19 від 16.02.2022, то згідно із Додатковою угодою №12 від 17.01.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, Виконавець зобов`язується виконати роботи: ремонт ВОК - м.Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

За умовами п.3 Додаткової угоди №12 від 17.01.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, згідно п.3.2.10 Договору, позивачу від ТОВ «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» були передані необхідні матеріали відповідно до зазначеного в ньому найменування.

У п.11.5 Додаткової угоди №12 від 17.01.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 зазначено, що оплата виконаних робіт здійснюється за обсяг робіт, вказаному в підписаному Сторонами Акті здачі-прийняття виконаних робіт, відповідно до умов Договору.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 16.02.2022 на загальну суму 47 354,10 грн, в т.ч. ПДВ 7 892,35 грн.

Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №16 від 16.02.2022 на суму 47 354,10 грн., отримана у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №9069 від 22.02.2022.

Щодо господарської операції, за результатом якої складено податкову накладну №20 від 16.02.2022, то згідно із Додатковою угодою №13 від 24.01.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 Виконавець зобов`язується виконати роботи: прокладка кабелю з використанням пластикового коробу 60x40 - м.Дніпро. відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

У п.4 Додаткової угоди №13 від 24.01.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 встановлено, що оплата виконаних робіт здійснюється за обсяг робіт, вказаному в підписаному Сторонами Акті здачі-прийняття виконаних робіт, відповідно до умов Договору.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 16.02.2022 на загальну суму 342 297,04 грн., в т.ч. ПДВ 57 049,51 грн.

Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №17 від 16.02.2022 на суму 342 297,04 грн., отримана у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №9069 від 22.02.2022.

Щодо господарської операції, за результатом якої складено податкову накладну №15 від 07.04.2022, зазначаю, що згідно із Додатковою угодою №53 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, Виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД - м.Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

За умовами п.3 Додаткової угоди №53 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, згідно п.3.2.10 Договору, позивачу від ТОВ «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» були передані необхідні матеріали відповідно до зазначеного в ньому найменування.

У п.5 Додаткової угоди №53 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 встановлено, що оплата виконаних робіт здійснюється за обсяг робіт, вказаному в підписаному Сторонами Акті здачі-прийняття виконаних робіт, відповідно до умов Договору.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 07.04.2022 на загальну суму 45 190,33 грн., в т.ч. ПДВ 7 531,72 грн.

Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №66 від 07.04.2022 на суму 45 190,33 грн, отримана в повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №9881 від 03.08.2022.

Щодо господарської операції, за результатом якої складено податкову накладну №16 від 07.04.2022, то згідно із Додатковою угодою №49 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, Виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД - м.Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

За умовами п.3 Додаткової угоди №49 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, згідно п.3.2.10 Договору, позивачу від ТОВ «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» були передані необхідні матеріали відповідно до зазначеного в ньому найменування.

У п.5 Додаткової угоди №49 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 встановлено, що оплата виконаних робіт здійснюється за обсяг робіт, вказаному в підписаному сторонами Акті здачі-прийняття виконаних робіт, відповідно до умов Договору.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 07.04.2022 на загальну суму 89 334,17 грн., в т.ч. ПДВ 14 889,03 грн.

Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №62 від 07.04.2022 на суму 89 334,17 грн., отримана в повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №9881 від 03.08.2022.

Щодо господарської операції, за результатом якої складено податкову накладну №17 від 07.04.2022, то згідно із Додатковою угодою №50 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 Виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД - м.Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

За умовами п.3 Додаткової угоди №50 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, згідно п.3.2.10 Договору, позивачу від ТОВ «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» були передані необхідні матеріали відповідно до зазначеного в ньому найменування.

У п.5 Додаткової угоди №50 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 встановлено, що оплата виконаних робіт здійснюється за обсяг робіт, вказаному в підписаному Сторонами Акті здачі-прийняття виконаних робіт, відповідно до умов Договору.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 07.04.2022 на загальну суму 87 224,38 грн., в т.ч. ПДВ 14 537,40 грн.

Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №63 від 07.04.2022 на суму 87 224,38 грн., отримана в повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №9881 від 03.08.2022.

Щодо господарської операції, за результатом якої складено податкову накладну №18 від 07.04.2022, то згідно із Додатковою угодою №51 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, Виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД - м.Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

За умовами п.3 Додаткової угоди №51 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, згідно п.3.2.10 Договору, позивачу від ТОВ «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» були передані необхідні матеріали відповідно до зазначеного в ньому найменування.

У п.5 Додаткової угоди №51 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 встановлено, що оплата виконаних робіт здійснюється за обсяг робіт, вказаному в підписаному Сторонами Акті здачі-прийняття виконаних робіт, відповідно до умов Договору.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 07.04.2022 на загальну суму 31 521,72 грн., вт.ч. ПДВ 5 253,62 грн.

Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №64 від 07.04.2022 на суму 31 521,72 грн, отримана в повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №9881 від 03.08.2022.

Щодо господарської операції, за результатом якої складено податкову накладну №19 від 07.04.2022, то згідно із Додатковою угодою №52 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, Виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД - м.Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

За умовами п.3 Додаткової угоди №52 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, згідно п.3.2.10 Договору, позивачу від ТОВ «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» були передані необхідні матеріали відповідно до зазначеного в ньому найменування.

У п.5 Додаткової угоди №52 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 зазначено, що оплата виконаних робіт здійснюється за обсяг робіт, вказаному в підписаному Сторонами Акті здачі-прийняття виконаних робіт, відповідно до умов Договору.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 07.04.2022 на загальну суму 140 808,96 грн., в т.ч. ПДВ 23 468,16 грн.

Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №65 від 07.04.2022 на суму 140 808,96 грн, отримана в повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №9881 від 03.08.2022.

Щодо господарської операції, за результатом якої складено податкову накладну №20 від 07.04.2022, то згідно із Додатковою угодою №54 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, Виконавець зобов`язується виконати роботи: розширення портів на ЛКД - м.Дніпро, відповідно до найменування робіт визначених у п.2 цієї Додаткової угоди.

За умовами п.3 Додаткової угоди №54 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020, згідно п.3.2.10 Договору, позивачу від ТОВ «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» були передані необхідні матеріали відповідно до зазначеного в ньому найменування.

У п.5 Додаткової угоди №54 від 22.03.2022 до Договору №01-06 від 01.06.2020 встановлено, що оплата виконаних робіт здійснюється за обсяг робіт, вказаному в підписаному Сторонами Акті здачі-прийняття виконаних робіт, відповідно до умов Договору.

Виконання робіт підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт від 07.04.2022 на загальну суму 78 005,33 грн., в т.ч. ПДВ 13 000,89 грн.

Оплата за виконані роботи, на підставі рахунку на оплату №67 від 07.04.2022 на суму 78 005,33 грн, отримана в повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №9881 від 03.08.2022.

Господарські операції позивача з ТОВ «НЕТ-СТРОЙ ГРУП» відображено у його бухгалтерському обліку, про що свідчить картка рахунку 361 за 2022 рік.

Позивачем роботи по Договору №01-06 від 01.06.2020 виконувались власними силами без залучення сторонніх організацій.

Достатність трудових ресурсів у позивача у 2022 році підтверджується наданим до контролюючого органу Податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, за І квартал 2022 року згідно квитанції №2 від 11.05.2022, відповідно до якого чисельність працівників складає - 25 осіб. На підприємстві наявні працівники за наступними професіями: директор, головний інженер, бруківник, електрик, електрогазозварник, електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж, інженер з проектно-кошторисної роботи, каменяр, монтажники, монтажник будівельний, монтажник інженерних систем будівель, монтажники систем утеплення будівель, монтажники-висотники, покрівельник будівельний, стропальник, покрівельник рулонних покрівель та покрівель із штучних матеріалів, тесляр, відповідно до штатного розкладу, затвердженого наказом №1ш від 31.12.2021 «Про затвердження штатного розкладу».

Згідно отриманих квитанцій №9106183490, №9106182438, №9106185322, №9106180778, №9106172914, №9106171821, №9106183043, №9106176598. №9106186689, №9106184136, №9106184869 від 01.07.2022, податкові накладні прийнято, але їх реєстрація зупинена. Підставою зупинення реєстрації зазначено: платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Крім того, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач подав копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних №16 від 16.02.2022, №17 від 16.02.2022, №18 від 16.02.2022, №19 від 16.02.2022, №20 від 16.02.2022, №15 від 07.04.2022, №16 від 07.04.2022, №17 від 07.04.2022, №18 від 07.04.2022, №19 від 07.04.2022, №20 від 07.04.2022, що оформлено Повідомленням від 07.07.2022 №2, про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено до ГУ ДПС у Запорізькій області, Олександрівська державна податкова інспекція (Шевченківський район м.Запоріжжя). Зазначені повідомлення прийняті до розгляду відповідно до квитанції №2.

Рішеннями комісії ГУ ДПС у Вінницькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №7064092/37272430, №7064079/37272430, №7064070/37272430, №7064097/37272430, №7064075/37272430, №7064067/37272430, №7064066/37272430, №7064065/37272430, №7064064/37272430, №7064069/37272430, №7064068/37272430 від 14.07.2022, було відмовлено у реєстрації податкових накладних з підстав: ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків; із зазначенням додаткової інформації «платником не надано банківських виписок з особових рахунків щодо оплати за виконані монтажні роботи, платіжні доручення надані на часткову оплату».

Позивач звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції зазначив, що відповідачами не було доведено правомірність оскаржених рішень.

Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.

У відповідності до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

За приписами пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі Порядок №1165).

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно пункту 7 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Як було встановлено судом першої інстанції, в квитанціях контролюючий орган вказав на те, що реєстрація податкових накладних була зупинена в зв`язку з тим, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, відповідно до пункту 8, у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Суд першої інстанції вірно врахував відсутність інформації, які документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних. Також в Квитанціях відсутнє будь-яке посилання на те, з яких підстав позивач відповідає п.8 Критерії ризиковості платника податку на додану вартість.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії Державної податкової служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Судом першої інстанції також було встановлено, що оскаржуваними спірними рішеннями комісії ГУ ДПС у Вінницькій області відмовлено у реєстрації податкових накладних, а підставою вказаного рішення зазначено неподання платником податку копій документів, при цьому рішення не містять підкреслень тих документів, які позивачем не надано.

Також було встановлено, що позивач надавав пояснення щодо реєстрації спірних податкових накладних, а також надав до пояснень документи на підтвердження викладених обставин.

Суд першої інстанції вірно зазначив, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкових накладних з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

В той же час, відповідачами ґрунтовних недоліків щодо поданих позивачем документів не встановлено та не виказано у відповідному рішенні (рішеннях).

З наданих до матеріалів справи документів та документів, які надавались контролюючому органу, було можливо встановити підстави для складання та направлення на реєстрацію спірних накладних.

Колегія суддів також погоджується з судом першої інстанції, що у зв`язку з протиправністю рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, у ДПС України є тільки один варіант рішення реєстрація спірних податкових накладних, що не передбачає іншого варіанту дій (рішення), а отже не є дискреційними повноваженнями податкового органу.

Доводи апеляційної скарги зазначеного не спростовують.

Підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні.

Щодо витрат на професійну правничу допомогу в суді апеляційної інстанції.

Позивачем було надано копію ордера адвоката, копію акту приймання-передачі послуг від 30 жовтня 2023 року про надання послуг з виготовлення тексту у відзиву на апеляційну скаргу, копію рахунку №34/10 від 30.10.2023 на суму 3000грн. та копія квитанції №1173 від 30.10.2023 на суму 3000грн.

Акт приймання-передачі послуг 30 жовтня 2023 року містить опис послуг, наданих адвокатом та суму 3000грн.

Враховуючи вимоги статей 134, 139 КАС України, колегія суддів вважає, що витрати на професійну правничу допомогу в суді апеляційної інстанції в сумі 3000грн. підлягають стягненню на користь позивача а рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області.

Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 03 березня 2023 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕККО І КО» до Головного управління ДПС у Вінницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії залишити без змін.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕККО І КО» судові витрати з надання професійної правничої (правової) допомоги у розмірі 3000 (три тисячі) гривен 00 копійок.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Постанова у повному обсязі складена 15 листопада 2023 року.

Головуючий - суддяА.А. Щербак

суддяН.П. Баранник

суддяН.І. Малиш

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2023
Оприлюднено17.11.2023
Номер документу114938001
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/6288/22

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

Ухвала від 06.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 15.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 21.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні