Ухвала
від 15.11.2023 по справі 990/303/23
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ф

УХВАЛА

(про залишення позовної заяви без руху)

15 листопада 2023 року

м. Київ

справа №990/303/23

адміністративне провадження №П/990/303/23

Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Васильєвої І.А., перевіривши позовну заяву Apollo Goessnitz GmbH (Аполло Гьосніц ГмбХ) до Президента України Зеленського Володимира Олександровича про визнання протиправним та нечинним Указу від 12.05.2023 року № 279/2023 (в частині), -

УСТАНОВИВ:

10 листопада 2023 року до Верховного Суду, як суду першої інстанції надійшла позовна заява Apollo Goessnitz GmbH (Аполло Гьосніц ГмбХ), подана адвокатом Шкаровським Денисом Олеговичем, до Президента України Зеленського Володимира Олександровича про визнання протиправним та нечинним Указ Президента України від 12 травня 2023 року № 279/2023 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 12 травня 2023 року "Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" в частині введення в дію персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) щодо Apollo Goessnitz GmbH (Аполло Гьосніц ГмбХ) - позиція 7 у Додатку 2 до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 12 травня 2023 року.

Відповідно до частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Частиною 2 статті 171 КАС України визначено, що суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

Перевіривши позовну заяву вважаю, що її слід залишити без руху з огляду на те, що вона не відповідає процесуальним вимогам, встановленим статтями 160, 161 КАС України з огляду на наступне.

Так, відповідно до пункту 2 частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.

Якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості, визначені у пункті 2 частини п`ятої цієї статті стосовно представника (частина 6 статті 160 КАС України).

В порушення пункту 2 частини 5 статті 160 КАС України на виконання вимог частини 6 статті 160 КАС України в позовній заяві не зазначені відомості про наявність або відсутність електронного кабінету у представника позивача, адвоката Шкаровського Дениса Олеговича, тоді, як в силу вимог частини 6 статті 18 КАС України адвокати в обов`язковому порядку реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами.

До того ж, у відповідності до пунктів 4, 5, 9, 10 частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача; відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб`єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт.

В позовній заяві представник позивача визначив спосіб захисту порушеного права, шляхом визнання протиправним та нечинним оскаржуваного указу Президента України (в частині).

Разом з тим, відповідно до пункту 1 частини першої статті 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування. Індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк (пункти 18, 19 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Особливості провадження у справах щодо оскарження актів, зокрема Президента України, встановлені статтею 266 Кодексу адміністративного судочинства України, правила якої у відповідності до п. 1 ч. 1 цієї статті поширюються на розгляд адміністративних справ щодо законності указів і розпоряджень Президента України.

У відповідності до частини 4 статті 266 КАС України, Верховний Суд за наслідками розгляду адміністративних справ, визначених частиною другою цієї статті, може:

1) визнати акт Верховної Ради України, Президента України, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України протиправним та нечинним повністю або в окремій його частині;

2) визнати дії чи бездіяльність Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України протиправними, зобов`язати Верховну Раду України, Президента України, Кабінет Міністрів України, Вищу раду правосуддя, Вищу кваліфікаційну комісію суддів України вчинити певні дії;

3) застосувати інші наслідки протиправності таких рішень, дій чи бездіяльності, визначені статтею 245 цього Кодексу.

Частиною другою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі задоволення позову, суд може прийняти рішення про визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень (п.1), а також про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень (п. 2), тощо.

Встановлені статтями 5, 245, 266 Кодексу адміністративного судочинства України способи захисту порушеного права не є вичерпними. Разом з тим, деякі із встановлених способів захисту порушеного права носять обмежений характер і не можуть бути застосовані при виникненні будь-якого спору у сфері публічних правовідносин. Цим способам повинні відповідати і позовні вимоги особи, яка звертається до адміністративного суду.

Позовні вимоги мають бути сформульовані відповідно до встановлених законом способів захисту порушених прав (свобод, законного інтересу), в межах яких, як це встановлено частиною другою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд і розглядає позовну заяву. Отже, позовні вимоги в позовній заяві повинні відповідати критерію чіткості, відображати конкретну позицію позивача в адміністративному спорі, в тому числі і в частині обраного ним способу захисту порушеного права, що не дотримано представником позивача в позовній заяві.

Окрім того, у відповідності до частини 3 статті 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Представником позивача до позовної заяви на виконання вимог частини 3 статті 161 КАС України додана квитанція від 08.11.2023 року № 0269-А056-С93Н-05А6 про сплату судового збору (одержувач: до ГУК у м. Києві/Печерс.р-н/22030102) в розмірі 2 685 грн, призначення платежу: Судовий збір за позовом Аполло Гьосніц ГмбХ до Президента України, Верховний Суд (Кас.адмін.суд); платником судового збору зазначено відправника: ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ).

Перевіряючи на виконання вимог частини 2 статті 9 Закону України «Про судовий збір» зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України, звертаю увагу на відсутність відомостей в реєстрі підтверджень оплат із Казначейства (ДСС Верховного Суду) про зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України за доданою представником позивача квитанцією від 08.11.2023 року № 0269-А056-С93Н-05А6. Тоді, як визначальною умовою, з якою вимоги частини 3 статті 161 КАС України в розрізі із вимогами частини 2 статті 9 Закону України «Про судовий збір» кореспондують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, є факт надходження належної до сплати суми судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.

Частиною першою статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Оскільки позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України, позовну заяву слід залишити без руху та надати позивачеві десятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення зазначених судом недоліків, шляхом: 1) надання уточненої позовної заяви, зміст якої має усувати недоліки, викладені в цій ухвалі (в частині обраного способу судового захисту); 2) зазначити в позовній заяві відомості про наявність або відсутність електронного кабінету у представника позивача, адвоката Шкаровського Дениса Олеговича; 3) надати документ про сплату судового збору у встановленому Законом України «Про судовий збір» порядку і на виконання пп. 1 п. 3 ч. 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» в розмірі 2 684 грн, або документально підтвердити зарахування коштів до спеціального фонду Державного бюджету України, сплачених у відповідності до квитанції від 08.11.2023 року № 0269-А056-С93Н-05А6 до ГУК у м. Києві/Печерс.р-н/22030102 в розмірі 2 685 грн за позовом Аполло Гьосніц ГмбХ до Президента України, платником якого є ОСОБА_1

На підставі викладеного, керуючись статтями 160, 161, 169, 171 КАС України, суд , -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Apollo Goessnitz GmbH (Аполло Гьосніц ГмбХ) до Президента України Зеленського Володимира Олександровича про визнання протиправним та нечинним Указу від 12.05.2023 року № 279/2023 (в частині), залишити без руху.

Встановити десятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали, для усунення недоліків, встановлених в мотивувальній частині даної ухвали суду.

Ухвала оскарженню не підлягає.

...........................

І.А. Васильєва

Суддя Верховного Суду

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення15.11.2023
Оприлюднено16.11.2023
Номер документу114940468
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо оскарження актів, дій чи бездіяльності Верховної Ради України, Президента України, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України,органів,які обирають(призначають),звільняють,оцінюють членів Вищої ради правосуддя оскарження актів, дій чи бездіяльності Президента України, з них:

Судовий реєстр по справі —990/303/23

Ухвала від 18.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 18.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні