Рішення
від 19.10.2023 по справі 910/5172/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

19.10.2023Справа № 910/5172/23

Господарський суд міста Києва у складі судді Удалової О.Г., за участю секретаря судового засідання Бенчук О.О., розглянув матеріали господарської справи

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІТРАН"

до Фізичної особи-підприємця Когана Тимура Олександровича

про стягнення 2 710 167,81 грн

та за зустрічним позовом Фізичної особи-підприємця Когана Тимура Олександровича

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІТРАН"

про стягнення 1 524 812,44 грн

За участі представників учасників справи:

від позивача (за первісним позовом) Карась Б.О.

від відповідача (за первісним позовом) Івасечко В.І.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Дітран" (далі - позивач, заявник) звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до фізичної особи-підприємця Когана Тимура Олександровича (далі - відповідач, ФОП Коган Т.О.) про стягнення 2 710 167,81 грн (2 117 283,41 грн основного боргу, 66 476,90 грн 3% річних та 526 407,50 грн втрат від інфляції).

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем зобов`язань за договором № 1/240621 від 24.06.2021 в частині надання послуг у встановлений договором строк.

Ухвалою суду від 11.04.2023 відкрито провадження за вказаною позовною заявою, постановлено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, призначено проведення підготовчого засідання на 11.05.2023, а також встановлено учасникам справи строки для вчинення процесуальних дій.

19.05.2023 від фізичної особи-підприємця Когана Тимура Олександровича надійшла зустрічна позовна заява до Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІТРАН" про стягнення 1 524 812,44 грн, з яких 39 935,39 доларів США заборгованості за фактично надані послуги, що у гривневому еквіваленті станом на дату розірвання договору становить 1 168 305,84 грн, 41 194,78 грн 3% річних, 315 311,82 грн інфляційних втрат.

В обґрунтування зустрічних позовних вимог фізична особа-підприємець Коган Тимур Олександрович посилається на те, що ним фактично виконано 72,34% послуг, обумовлених договором № 1/240621 від 24.06.2021, у зв`язку з чим ТОВ "ДІТРАН" має перерахувати позивачу 1 524 812,44 грн.

10.05.2023 від ФОП Кагана Т.О. надійшло клопотання про відкладення підготовчого засідання.

Ухвалою суду від 11.05.2023, яка занесена до протоколу судового засідання, підготовче засідання відкладено на 29.05.2023.

Ухвалою суду від 29.05.2023, яка занесена до протоколу судового засідання, оголошено перерву в підготовчому засіданні до 15.06.2023.

Крім того, ухвалою суду від 29.05.2023 зустрічну позовну заяву залишено без руху та встановлено фізичній особі-підприємцю Когану Тимуру Олександровичу строк на усунення недоліків позовної заяви п`ять днів з дня вручення цієї ухвали.

31.05.2023 від ТОВ "ДІТРАН" надійшла відповідь на відзив на зустрічну позовну заяву.

06.06.2023 від позивача за зустрічним позовом надійшло клопотання про приєднання до матеріалів справи доказів направлення заяви про усунення недоліків зустрічної позовної заяви іншим учасникам справи.

08.06.2023 від ФОП Когана Т.О. надійшла заява про усунення недоліків зустрічної позовної заяви (здана до відправлення відділенню зв`язку 05.06.2023).

12.06.2023 від ФОП Когана Т.О. надійшли заперечення.

Ухвалою від 13.06.2023 постановлено здійснювати розгляд справи за первісним та зустрічним позовами в порядку загального позовного провадження, вимоги за зустрічним позовом об`єднано в одне провадження з первісним позовом, призначено проведення підготовчого засідання на 15.06.2023.

Ухвалою суду від 15.06.2023, яка занесена до протоколу судового засідання, оголошено перерву в підготовчому засіданні до 29.06.2023.

20.06.2023 від ТОВ "ДІТРАН" надійшли заперечення.

Ухвалою суду від 29.06.2023, яка занесена до протоколу судового засідання, оголошено перерву в підготовчому засіданні до 13.07.2023.

12.07.2023 від ФОП Когана Т.О. надійшли додаткові пояснення.

Ухвалою суду від 13.07.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 31.07.2023.

19.07.2023 від позивача надійшли додаткові пояснення.

Ухвалою суду від 31.07.2023, яка занесена до протоколу судового засідання, оголошено перерву до 07.09.2023.

Ухвалою суду від 07.09.2023, яка занесена до протоколу судового засідання, оголошено перерву до 25.09.2023.

Ухвалою суду від 25.09.2023, яка занесена до протоколу судового засідання, оголошено перерву до 09.10.2023.

09.10.2023 представником ФОП Когана Т.О. подано клопотання про відкладення судового засідання, додаткові пояснення, а також клопотання про долучення доказів, а саме додатків до відзиву, долучених попередньо в електронному вигляді, які останній просить долучити в роздрукованому вигляді.

Крім того, 09.10.2023 ТОВ "ДІТРАН" подані заперечення на клопотання відповідача про відкладення судового засідання.

Ухвалою суду від 09.10.2023, яка занесена до протоколу судового засідання, відкладено судове засідання на 19.10.2023.

У судовому засідання 19.10.2023 представник ТОВ "ДІТРАН" позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі, проти задоволення зустрічного позову заперечував, представник ФОП Когана Т.О. зустрічні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити, проти задоволення первісних позовних вимог заперечував.

У судовому засіданні 19.10.2023 судом оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Розглянувши надані документи та матеріали, заслухавши пояснення представників учасників справи, з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються первісні та зустрічні позовні вимоги, а також заперечення на такі вимоги, об`єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд встановив:

24.06.2021 між ТОВ "ДІТРАН" (замовник) та ФОП Коганом Т.О. укладено договір № 1/240621 надання професійних послуг, за умовами якого замовник доручає, а виконавець зобов`язується надати замовнику комплексні професійні послуги консультування з питань комерційної діяльності й керування (далі - послуги), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (п. 1.1 договору).

Відповідно до п. 1.2 договору обсяг послуг, строки їх надання, вартість послуг та порядок розрахунків, визначаються у додатку № 1 до цього договору (далі - Додаток № 1), що становить його невід`ємну частину. В складі послуг можуть надаватись консультаційні послуги, послуги управлінської та організаційної підтримки з питань керування, послуги корпоративного, стратегічного й оперативного планування, послуги з визначення напрямків розвитку бізнесу, послуги з управління змінами, послуги з планування зниження собівартості та інших фінансових питань, послуги з розробки маркетингових цілей і політики, послуги кадрової політики, послуги планування виробництва та контролю. Послуги надаються замовнику та можуть за завданням замовника стосуватись афілійованих замовнику осіб.

Згідно з п. 1.3 договору у результаті надання послуг виконавець підготує звіт(-и), надалі - «звіт(-и)» або «Результати надання послуг» або «Результати». Підготовка звіту(-ів) буде проводитись відповідно до стадій та строків, що визначаються у додатку № 1 (надалі - стадії).

Якщо договором не встановлено інше, послуги будуть надаватись на основі пояснень та документів, наданих замовником, публічної інформації, а також даних із спеціальних комерційних джерел (п. 1.4 договору).

Характер додаткових послуг, які не вказані в додатку № 1 до договору, порядок їхнього надання, вартість та порядок оплати встановлюється окремими додатками до цього договору, підписаними обома сторонами. При цьому вартість додаткових послуг розраховується виходячи з таких цін: - додаткові питання по напрямку «Акціонерна політика» - 200,0 доларів США за годину; додаткові питання по напрямку «Стратегічне планування, структура та оцінка бізнесу» - 150,0 доларів США за годину; додаткові питання по напрямку «Звітність, Податки. Юридична структура. Внутрішня політика та процеси» - 125,0 доларів США за годину; додаткові питання по напрямку «Корпоративне управління та внутрішні зміни» - 200,0 доларів США за годину (п. 1.5 договору).

Відповідно до пункту 2.2 договору виконавець зобов`язується: якісно надати послуги відповідно до договору з належним старанням і на високому професійному рівні у відповідності до умов договору та вимог чинного законодавства України; передати замовнику належним чином оформлений у двох екземплярах акт наданих послуг, після закінчення надання послуг за кожною стадією, а також передати звіт(-и) та будь-які інші результати, якщо надання таких звітів передбачено додатком № 1 до договору.

Як погоджено п. 2.2.6 договору, виконавець не має права приступати до надання послуг, надання яких не погоджено сторонами, так само як не має права здійснювати витрати, необхідні для надання послуг, що підлягають відшкодуванню замовником, без письмового погодження таких витрат замовником.

Згідно з п. 3.2 договору загальна вартість послуг виконавця та умови оплати визначаються у додатку № 1.

У разі порушення строків надання послуг виконавцем на строк більше 30 календарних днів, замовник має право в односторонньому порядку розірвати договір, про що повідомляє виконавця за 5 календарних днів до дати розірвання.

Цей договір набуває чинності з дати його підписання сторонами та діє до 30.03.2022, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами зобов`язань за договором (п. 6.1 договору).

Згідно з п. 6.3 договору у разі дострокового розірвання договору за будь-яких причин виконавець передає замовнику будь-які звіти та результати, підготовлені на момент отримання повідомлення про припинення/розірвання договору, і між сторонами поводиться повний взаєморозрахунок.

Залежно від стану взаєморозрахунків, замовник оплачує виконавцю вартість послуг, фактично наданих на дату розірвання договору, або виконавець повертає замовнику суму грошових коштів, сплачених замовником виконавцю за послуги, що не були фактично надані на дату розірвання договору.

Крім того, між сторонами підписано та погоджено додаток № 1 до вказаного договору. Згідно з вказаним додатком сторонами погоджено, що виконавець надасть такі послуги (дата початку надання послуг - 08.07.2021):

Відповідно до п. 2.3.1 додатку № 1 за напрямом «Акціонерна політика» (надалі - «стадія 1»): супровід переговорів та підготовка меморандуму стосовно основних умов договору учасника компанії; розробка проекту стратегічного бачення розвитку компанії; розробка внутрішнього положення про політику власників компанії.

За результатами надання послуг виконавець передає замовнику наступні результати:

- проект меморандуму стосовно основних умов договору учасників у форматі MS Word;

- звіт з описом стратегічного бачення розвитку на 5 років у форматі MS PowerPoint;

- проект положення про політику власників у форматі MS Word.

Послуги за стадією 1 розпочинаються 09.08.2021 та повинні бути надані до 08.11.2021 (п. 2.3.1 додатку № 1).

Згідно з п. 2.3.2 додатку № 1 за напрямком «Стратегічне планування та структура бізнесу» (надалі - «стадія 2») передбачені:

- аналіз інвестиційних трендів та визначення цільового ринкового позиціонування компанії;

- діагностика продуктів компанії (технології та монетизація);

- аналіз ринкових трендів та визначення цільового ринкового позиціонування компанії;

- розробка плану стратегічного розвитку компанії;

- проведення та обговорення експрес-оцінки базового сценарію розвитку компанії (та збір інформації про оцінки);

- розробка стратегічних сценаріїв розвитку компанії;

- оцінка вартості бізнесу компанії та потреби у ресурсах в залежності від сценарію на базі фінансової моделі компанії;

- розробка плану компанії переходу до альтернативного стратегічного сценарію.

За результатами надання послуг виконавець передає замовнику наступні результати:

- звіт з результатами аналізу інвестиційних трендів, інвестиційним та ринковим позиціонуванням у форматі MS PowerPoint;

- звіт з результатами діагностики продуктів (технології та монетизація) у форматі MS PowerPoint;

- план стратегічного розвитку на 5 років у форматі MS PowerPoint;

- фінансова модель з оцінки вартості бізнесу за даними експрес-оцінки базового сценарію у форматі MS Excel;

- звіт з описом стратегічних сценаріїв розвитку та рекомендованого альтернативного стратегічного сценарію, включаючи план переходу до альтернативних сценаріїв у форматі MS PowerPoint;

- фінансова модель з оцінки вартості бізнесу по базовому та альтернативному сценарію у форматі MS Excel.

Послуги за стадією 2 розпочинаються 08.07.2021 та повинні бути надані до 07.02.2022

Відповідно до п. 2.3.3 додатку № 1 за напрямком «Звітність. Податки. Юридична структура. Внутрішня політика та процеси» (далі - стадія 3) передбачені:

- юридична діагностика компанії, збір інформації, виконання діагностичних процедур, підготовка звіту та розробка рекомендацій щодо усунення юридичних ризиків та зміни юридичної структури;

- фінансова та податкова діагностика компанії, збір інформації, виконання діагностичних процедур, підготовка звіту та розробка рекомендацій щодо усунення фінансових і податкових ризиків, а також зміни облікових політик та процесів;

- розробка цільової податково-юридичної структури компанії, оцінки її фінансового та операційного ефекту, розробка плану впровадження;

- розробка верхнього рівня облікової політики та процесів за МСФЗ та трансформаційних таблиць компанії;

- розробка моделі корпоративної управлінської звітності та КПЕ компанії;

- розробка базової моделі бюджетування компанії;

- розробка та погодження моделі фінансового контролінгу та матриці відповідальності верхнього рівня компанії.

За результатами надання послуг виконавець передає замовнику наступні результати:

- звіт з результатами юридичної діагностики, включаючи звіт по ключових юридичних ризиках та рекомендації щодо їх усунення, опис цільової юридичної структури у форматі MS PowerPoint;

- звіт з результатами фінансової та податкової діагностики, включаючи звіт по ключових фінансових і податковим ризикам та рекомендації щодо їх усунення, опис цільової податкової структури у форматі MS PowerPoint;

- аналітичні таблиці з результатами фінансової і податкової діагностики у форматі MS Excel;

- звіт з описом цільової податково-юридичної структури включаючи оцінку з фінансового та операційного ефекту і план її впровадження у форматі MS PowerPoint;

- проект верхнього рівня облікової політики МСФЗ у форматі MS Word;

- проект верхнього рівня трансформаційних таблиць для МСФЗ у форматі MS Excel;

- модель верхнього рівня корпоративної управлінської звітності та КПЕ компанії у форматі MS Excel;

- базова модель бюджетування компанії у форматі MS Excel;

- звіт з описом цільової моделі фінансового контролінгу у форматі MS PowerPoint;

- матриця відповідальності верхнього рівня (центрів фінансової відповідальності №-2) у форматі MS Excel.

Послуги за стадією 3 розпочинаються 08.07.2021 та повинні бути надані до 07.02.2022.

Відповідно до п. 2.3.4 додатку № 1 за напрямком «Внутрішні зміни» (далі - стадія 4) передбачені:

- супровід підбору персоналу внутрішнього відділу корпоративного розвитку.

Послуги за стадією 4 розпочинаються 08.07.2021 та повинні бути надані до 07.09.2021.

Як погоджено сторонами в п.п. 2.4, 2.5 додатку № 1, наведений вище перелік процедур є вичерпним і можливість охопити всі галузі буде залежати від обсягу і якості наданих даних, оперативного сприяння компанії, наявності керівництва для обговорення й наявності достатнього часу.

Сторони можуть змінити дату початку надання послуг за взаємною згодою.

Пунктом 3.1 додатку № 1 сторонами погоджено, що загальна вартість послуг виконавця становить гривневий еквівалент 156 513,16 доларів США. Вартість окремих стадій надання послуг становить: стадія 1 - 12 631,58 доларів США, стадія 2 - 68 552,63 доларів США, стадія 3 - 74 342,11 доларів США, стадія 4 - 986,84 доларів США.

Усі суми сплачуються у гривнях відповідно до офіційного курсу Національного Банку України на день виставлення рахунку (п. 3.2 додатку № 1 до договору).

Відповідно до п. 3.3 додатку № 1 вартість послуг виконавця оплачується замовником наступним чином:

- 50% від вартості послуг за стадією 1, а саме: гривневий еквівалент 6 315,79 доларів США оплачуються не пізніше ніж за 15 днів до дати початку надання послуг за стадією 1. Інші 50% від вартості послуг за стадією 1, а саме: гривневий еквівалент 6 315,79 доларів США оплачується протягом 5 робочих днів з дати підписання сторонами акта наданих послуг за стадією 1 і за умови отримання відповідних рахунку виконавця.

- 50% від вартості послуг за стадією 2, а саме: гривневий еквівалент 34 276,32 доларів США оплачується не пізніше ніж за 15 днів до початку надання послуг за стадією 2. Інші 50% від вартості послуг за стадією 2, а саме: гривневий еквівалент 34 276,32 доларів США оплачується протягом 5 робочих днів з дати підписання сторонами акта наданих послуг за стадією 2 і за умови отримання відповідних рахунку виконавця.

- 50% від вартості послуг за стадією 3, а саме: гривневий еквівалент 37 171,05 доларів США оплачується не пізніше ніж за 15 днів до дати початку надання послуг за стадією 3. Інші 50% від вартості послуг за стадією 3, а саме: гривневий еквівалент 37 171,05 доларів США оплачується протягом 5 робочих днів з дати підписання сторонами акта наданих послуг за стадією 3 і за умови отримання відповідних рахунку виконавця.

- 50% від вартості послуг за стадією 4, а саме: гривневий еквівалент 493,42 доларів США оплачується не пізніше ніж за 15 днів до дати початку надання послуг за стадією 4. Інші 50% від вартості послуг за стадією 4, а саме: гривневий еквівалент 493,42 доларів США оплачується протягом 5 робочих днів з дати підписання сторонами акта наданих послуг за стадією 4 і за умови отримання відповідних рахунку виконавця.

Як встановлено судом під час розгляду справи, ТОВ «ДІТРАН» сплачено ФОП Когану Т.О. грошові кошти в сумі 2 143 916,49 грн, а саме: 25.06.2023 в сумі 1 982 091,51 грн, 28.09.2021 - 181 824,98 грн, що підтверджується платіжними дорученнями № 1752 від 25.06.2023 та № 2850 та 2849 від 28.09.2021.

Крім того, 07.09.2023 між сторонами підписано акт № 10 надання послуг за стадією 4 на суму 26 457,38 грн.

Також ТОВ «ДІТРАН» надіслало через електронну пошту ФОП Когана Т.О. повідомлення-вимогу від 21.02.2022, в якій повідомило про односторонню відмову від договору з 04.03.2022, а також просило протягом 7 днів з дати розірвання договору, тобто з 04.03.2022 повернути кошти в розмірі 2 117 283,41 грн - доларовий еквівалент 77 763,16 доларів США.

Звертаючись до суду з первісним позовом, ТОВ «ДІТРАН» вказало на те, що ФОП Коган Т.О. не надав послуг за стадіями 1-3, погодженими у додатку № 1, що підтверджується відсутністю підписаних між сторонами актів надання послуг за такими стадіями, у зв`язку з чим повинен сплатити 2 117 283,41 грн основного боргу, 66 476,90 грн 3% річних та 526 407,50 грн втрат від інфляції).

У свою чергу, заперечуючи проти вказаних доводів, ФОП Коган Т.О. зазначив, що фактично надав 77,34% послуг, погоджених в додатку № 1.

Враховуючи викладене, за відпрацьовані години ТОВ «ДІТРАН», за твердженнями ФОП Когана Т.О., має сплатити грошові кошти в розмірі 33 935,39 доларів США, що у гривневу еквіваленті становить 1 168 305,84 грн, а також 41 194,78 грн 3% річних та 315 311,82 грн втрат від інфляції.

Обґрунтовуючи твердження про надання послуг обсягом 77,34%, ФОП Коган Т.О. посилається на те, що уставом проекту сторонами погоджено кількість надання послуг тривалістю 2032 людино-години. Натомість, виконавцем відпрацьовано 1470 людино-годин, у зв`язку з чим, за твердженням позивача за зустрічним позовом, ним надано саме 77,34% послуг (2032*100/1470).

При розрахунку суми, заявленої до стягнення, ФОП Коган Т.О. виходив з того, що станом на дату розірвання договору (04.03.2022) ТОВ «ДІТРАН» при перерахунку доларового еквіваленту сплачено виконавцю 73 284,01 доларів США, при тому, що, за твердженням ФОП Когана Т.О., при витраті часу в 1470 людино-годин ТОВ «ДІТРАН» мало б бути сплачено грошові кошти в розмірі 113 219,40 доларів США (з розрахунку 1470 відпрацьованих годин, що помножені на 77,02 доларів за годину). При цьому розрахунок 77,02 доларів за годину взято з розрахунку 2032 годин, погоджених в уставі проекту, поділених та вартість послуг у розмірі 156 513,16 доларів США (156513,16/2032=77,02).

Таким чином, за твердженням ФОП Когана Т.О., відповідач за зустрічним позовом (ТОВ «ДІТРАН») має доплатити різницю в розмірі 39 035,39 доларів США (113219,40-73284,01), що еквівалентно 1 168 305,84 грн.

Також ФОП Коган Т.О. заявив вимогу про стягнення з ТОВ «ДІТРАН» 41 194,78 грн 3% річних та 315 311,82 грн втрат від інфляції.

На підтвердження вимог ФОП Коганом Т.О. долучено до зустрічного позову та заяви про усунення недоліків електронні докази у форматі .eml, які, за його твердженням, підтверджують надання послуг, а також до додаткових пояснень від 09.10.2023 надано роздруковані копії таких доказів.

Розглядаючи даний спір та вирішуючи його по суті, оцінюючи правомірність заявлених вимог та обґрунтованість заперечень на такі вимоги, суд виходив з наступного.

Згідно з ч. 1 ст. 173 Господарського кодексу України господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать (ч. 1 ст. 174 Господарського кодексу України).

Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків (ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ч. 1 ст. 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Частиною 1 ст. 903 Цивільного кодексу України встановлено, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Згідно з ч. 2 вказаної норми, у разі неможливості виконати договір про надання послуг, що виникла не з вини виконавця, замовник зобов`язаний виплатити виконавцеві розумну плату. Якщо неможливість виконати договір виникла з вини замовника, він зобов`язаний виплатити виконавцеві плату в повному обсязі, якщо інше не встановлено договором або законом.

При розгляді даної справи сторонами не заперечується, а матеріалами справи підтверджується надання ФОП Коганом Т.О. послуг ТОВ «ДІТРАН» щодо погодженої в додатку № 1 стадії 4. Зокрема, між сторонами було підписано акт № 10 від 07.09.2023 на суму 26 457,38 грн.

Актів приймання-передачі наданих послуг за стадіями 1-3 матеріали справи не містять та сторонами, за їх твердженнями, такі акти не підписувались.

ФОП Коган Т.О. вказується на те, що ним надавались послуги за стадіями 1-3, при цьому затримка в наданні таких послуг у строки, погоджені в додатку № 1, виникла у зв`язку з несвоєчасним наданням ТОВ «ДІТРАН» документів для надання виконавцем послуг.

Суд не погоджується з твердженнями ФОП Когана Т.О. про надання ним послуг ТОВ «ДІТРАН» за стадіями 1-3, оскільки умовами договору та додатком № 1 сторонами погоджені порядок приймання послуг, а також документи, які підтверджують надання таких послуг.

Зокрема, п. 1.3 сторонами погоджено, що у результаті надання послуг виконавець підготує звіт(-и), надалі - «звіт(-и)» або «Результати надання послуг» або «Результати». Підготовка звіту(-ів) буде проводитись у відповідності до стадії, що визначаються у додатку № 1 (надалі - стадії).

Відповідно до пункту 2.2 договору, виконавець зобов`язується передати замовнику належним чином оформлений у двох екземплярах акт наданих послуг, після закінчення надання послуг за кожною стадією, а також передати звіт(-и) та будь-які інші результати, якщо надання таких звітів передбачено додатком № 1 до договору.

Крім того, згідно з п. 6.3 договору у разі дострокового розірвання договору за будь-яких причин, виконавець передає замовнику будь-які звіти та результати, підготовлені на момент отримання повідомлення про припинення/розірвання договору і між сторонами поводиться повний взаєморозрахунок.

Під час розгляду даної справи актів наданих послуг за стадіями 1-3, звітів та будь-яких інших результатів, підготовлених виконавцем (ФОП Коганом Т.О.) та переданих замовнику (ТОВ «ДІТРАН») за цими стадіями, надано не було.

При цьому суд зазначає, що надані ФОП Коганом Т.О. документи, долучені до додаткових пояснень від 09.10.2023, підтверджують виникнення між сторонами відносин щодо надання послуг, проте не підтверджують передачу виконавцем замовнику готових результатів наданих послуг за актами, звітами, результатами тощо, та, відповідно, не підтверджують прийняття таких результатів замовником (ТОВ «ДІТРАН»), у той час, як умовами договору та додатку № 1 сторонами передбачена необхідність такої передачі результатів наданих послуг.

Крім того, підготовка та передача таких результатів покладена на виконавця, тобто ФОП Когана Т.О.

Також суд не погоджується з твердженнями ФОП Когана Т.О. щодо того, що ним виконано 72,34% послуг, погоджених сторонами в договорі та додатку № 1, з огляду на таке.

Так, вираховуючи процент виконання ним послуг, ФОП Коган Т.О. виходив з того, що уставом проекту передбачено 2032 людино-годин для надання послуг.

Проте, суд зазначає, що п. 12 с. 3.1 уставу проекту погоджено, що в розрахунок робіт по проекту включено 1935,0 людино-годин роботи консультантів, у т.ч. 700,0 людино-годин проведення юридичної, фінансової та податкової діагностики.

Водночас, погодження про 2032 людино-годин устав проекту, наданий сторонами, не містить.

Також суд вказує про те, що витрата виконавцем часу тривалістю 1470, сама по собі не вказує на надання послуг в обсязі 72,34%, оскільки результати надання послуг передаються/підтверджуються за документами (актами, звітами, результатами).

При цьому ні договором, ні додатком № 1 не погоджена оплата послуг в залежності від кількості витраченого часу, а варість послуг погоджено сторонами за стадіями їх виконання.

Крім того, суд зазначає, що наданими на підтвердження зустрічних позовних вимог доказами не підтверджується надання ФОП Коганом Т.О. послуг тривалістю 1470 годин, про що вказано в зустрічному позові.

Також суд зазначає, що сторонами в договорі, додатку № 1 та уставі проекту не погоджувалась оплата послуг в розмірі 77,02 доларів США за одну годину надання послуг, оскільки сторонами в додатку № 1 погоджено конкретну плату за надання кожної з погоджених стадій надання послуг, з огляду на що розрахунок наданих послуг, здійснений ФОП Коганом Т.О. в зустрічному позові виходячи з кількості витраченого часу, помноженої на вартість однієї години надання послуг, є необґрунтованими.

Суд зазначає, що за наданими сторонами під час розгляду даної справи документами неможливо встановити вартість послуг, які надавались ФОП Коганом Т.О. (виконавцем) Товариству з обмеженою відповідальністю «ДІТРАН» (замовнику), оскільки вартість окремих документів, складених для виконання стадії, без завершення такої стадії не погоджувалась сторонами окремо.

Також ФОП Коганом Т.О. не доведено факту передачі ним результатів наданих ним послуг та прийняття останніх замовником ТОВ «ДІТРАН».

За вказаних обставин, враховуючи, що ФОП Коганом Т.О. не надано доказів надання ТОВ «ДІТРАН» послуг за погодженими стадіями 1-3, в т.ч. передачі результатів таких послуг останньому, суд вважає вимогу ТОВ «ДІТРАН» про стягнення з ФОП Когана Т.О. 2 117 283,41 грн суми боргу, яка фактично є передплатою за надання послуг, обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

У свою чергу, суд не погоджується з обґрунтованістю зустрічної позовної вимоги ФОП Когана Т.О. до ТОВ «ДІТРАН» про стягнення 1 524 812,44 грн, з яких 39 935,39 доларів США заборгованості за фактично надані послуги, що в гривнему еквіваленті становить 1 168 305,84 грн, 41 194,78 грн 3% річних та 315 311,82 грн втрат від інфляції, оскільки під час розгляду даної справи не надано доказів надання послуг за окремими стадіями та передання таких результатів замовнику з узгодженням вартості надання таких послуг та їх результатів, у зв`язку з чим суд відмовляє в задоволенні зустрічного позову.

Крім того, ТОВ «ДІТРАН» заявлено вимоги про стягнення з ФОП Когана Т.О. 526 407,50 грн та 66 476,90 грн 3% річних.

Відповідно до ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Перевіривши надані позивачем за первісним позовом ТОВ «ДІТРАН» розрахунки таких вимог, суд зазначає, що останні виконані ТОВ «ДІТРАН» арифметично вірно та відповідно до норм законодавства, а відтак вимоги про стягнення 526 407,50 грн інфляційних та 66 476,90 грн 3% річних є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Крім того, у первісній позовній заяві позивач просить на підставі ч. 10 ст. 238 Господарського процесуального кодексу України України зазначити в рішення суду про нарахування 3% річних на суму боргу в розмірі 2 117 283,41 до моменту виконання рішення суду за правилами визначеними в рішенні суду.

Відповідно до ч. 10 ст. 238 Господарського процесуального кодексу України суд, приймаючи рішення про стягнення боргу, на який нараховуються відсотки або пеня, може зазначити в рішенні про нарахування відповідних відсотків або пені до моменту виконання рішення з урахуванням приписів законодавства України, що регулюють таке нарахування.

Остаточна сума відсотків (пені) у такому випадку розраховується за правилами, визначеними у рішенні суду, органом (особою), що здійснює примусове виконання рішення суду і відповідні дії (рішення) якого можуть бути оскаржені в порядку, передбаченому розділом VI цього Кодексу.

Таким чином, на підставі п. 10 ст. 238 Господарського процесуального кодексу України органу (особі), що здійснюватиме примусове виконання цього рішення, слід нарахувати, починаючи з 31.03.2023 та до моменту виконання цього рішення здійснювати нарахування 3% річних у даній справі за формулою (СОБ*3КДП)/КДР/100)=сума річних, де СОБ - сума основного боргу, 3 - 3% річних, КДП - кількість днів прострочення, КДР - кількість днів у році, і стягнути отриману суму процентів з відповідача за первісним позовом на користь позивача за первісним позовом.

Судові витрати позивача за первісним позовом по сплаті судового збору з урахуванням положень ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, підлягають покладенню на відповідача в розмірі 40 652,52 грн.

Крім того, позивачем в позові вказано, що орієнтований розмір витрат на правничу допомогу становить 30 000,00 грн, докази чого будуть надані в строки, визначені ч. 8 ст. 129 ГПК України.

Проте, станом на момент ухвалення судом рішення у справі, ТОВ «ДІТРАН» не надано суду доказів понесення витрат на правничу, у зв`язку з чим у суду відсутні підстави для розподілення таких витрат між сторонами у справі.

Витрати ФОП Когана Т.О. на оплату позову судовим збором, враховуючи відмову в задоволенні зустрічного позову, покладаються судом на позивача за зустрічним позовом (ФОП Когана Т.О.).

Керуючись ст. ст. 129, 233, 236-237, 240 та 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Первісний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Фізичної особи-підприємця Когана Тимура Олександровича ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІТРАН" (02141, місто Київ, вул. Бориса Гмирі, будинок 1/2, під. 2, офіс 3, код 42324375) суму боргу в розмірі 2 117 283,41 грн (два мільйони сто сімнадцять тисяч двісті вісімдесят три грн 41 коп.), інфляційні втрати в розмірі 526 407,50 грн (п`ятсот двадцять шість тисяч чотириста сім грн 50 коп.), 3% річних в розмірі 66 476,90 грн (шістдесят шість тисяч чотириста сімдесят шість грн 90 коп.), судовий збір в розмірі 40 652,52 грн (сорок тисяч шістсот п`ятдесят дві грн 52 коп.).

3. На підставі п. 10 ст. 238 ГПК України органу (особі), що здійснюватиме примусове виконання даного рішення, починаючи з 31.03.2023 та до моменту виконання цього рішення здійснювати нарахування 3% річних у даній справі за формулою (СОБ*3КДП)/КДР/100)=сума річних, де СОБ - сума основного боргу, 3 - 3% річних, КДП - кількість днів прострочення, КДР - кількість днів у році, і стягнути отриману суму процентів з Фізичної особи-підприємця Когана Тимура Олександровича на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІТРАН".

4. У задоволенні зустрічного позову відмовити повністю.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 16.11.2023.

Суддя О.Г. Удалова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.10.2023
Оприлюднено17.11.2023
Номер документу114953569
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —910/5172/23

Ухвала від 15.05.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Ухвала від 15.05.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Ухвала від 10.04.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Ухвала від 10.04.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Ухвала від 05.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Ухвала від 05.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Ухвала від 09.01.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Ухвала від 09.01.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Ухвала від 18.12.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

Ухвала від 11.12.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Алданова С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні