Постанова
від 20.10.2023 по справі 761/18357/23
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/18357/23

Провадження № 3/761/4248/2023

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 жовтня 2023 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Фролова І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Шевченківського районного суду м. Києва, справу про порушення митних правил, яка надійшла від Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; значиться зареєстрованим та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

за порушення митних правил, передбачених ст. 485 Митного Кодексу України,

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до протоколу про порушення митних правил №0025/126000/23 від 13 березня 2023 року вбачається, що 06 серпня 2022 року, на митну територію України з Німеччини через пункт пропуску «Шегині-Медика» митного посту «Мостиська» Львівської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСБКЕ МАЙБУТНЄ» (ЄДРПОУ 44892802, вул. Набережно-Рибальська дорога, будинок 3, прим. 139, м. Київ, 04176) ввезено товари: «електровелосипеди без акумуляторів, в асортименті».

06 серпня 2022 року з метою визнання згаданого вантажу: «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті», у кількості 119 штук, загальною вагою - З 300 кг, гуманітарною допомогою, громадянином України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), митному органу для здійснення митних формальностей і митного контролю подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою відповідно додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», та товаросупровідні документи: міжнародна автомобільна накладна CMR від 04.08.2022 № б/н; договір від 03.06.2022 між «LIMEBIKE GERMANY GmbH» (Німеччина) і БЛАГОДІЙНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (Україна); лист БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» від 03.08.2022 № № 030822/2; довіреність від 03.08.2022 № 030822/1 БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ».

Таким чином, ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), який діяв на підставі довіреності 03.08.2022 № 030822/1, наданої керівником БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (ЄДРПОУ 44892802) Євгеном Богуславським, за відсутності законних підстав для набуття права на пільги із сплати митних платежів під час ввезення на митну територію України товару: «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті» у кількості 119 щтук загальною вагою - З 300 кг, подав 06.03.2022 митному органу декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою (відповідно додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану»), чим вчинив протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів у розмірі 4 840 985,32 грн.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України.

У судовому засіданні, захисник ОСОБА_1 - адвокат Повразюк Р.В. заперечував обставини, викладені у протоколі, заявив клопотання про закриття провадження у справі у зв`язку з відсутністю складу правопорушення.

Заслухавши представника митного органу, представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про закриття провадження в справі, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 458 МУ України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність. Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає у разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність.

Відповідно до ч.1 ст.485 МК України заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Статтею 485 МК України передбачено, що склад вказаного вище правопорушення обумовлює наявність у діях декларанта особливої мети - ухилення від сплати податків та зборів або зменшення їх розміру, та вини у формі прямого умислу. Диспозиція цієї статті передбачає спеціальну протиправну мету дій декларанта щодо заявлення неправдивих відомостей - неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру. Наявність спеціальної протиправної мети однозначно вказує на те, що це правопорушення може бути вчинено тільки з умисною формою вини, оскільки на момент подачі митної декларації декларант повинен усвідомлювати факт заявлення неправдивих відомостей та умисно бажати, щоб заявлені ним неправдиві дані вплинули на розмір митних платежів, які йому доведеться сплатити за митне оформлення задекларованого ним товару.

Згідно ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Ст. 488 МК України встановлено, що провадження у справі про порушення митних правил вважається розпочатим з моменту складення протоколу про порушення митних правил.

Положенням ст.489 МК України передбачено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Судом встановлено, що 06.08.2022, на митну територію України з Німеччини через пункт пропуску «Шегині-Медика» митного посту «Мостиська» Львівської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (ЄДРПОУ 44892802, вул. Набережно-Рибальська дорога, будинок 3, прим. 139, м. Київ, 04176) ввезено товари: «електровелосипеди без акумуляторів, в асортименті».

Відповідно до товаросупровідних документів, які слідували разом з товаром (CMR від 04.08.2022 № б/н, довіреність від 03.08.2022 № 030822/1, лист від 03.08.2022 № 030822/2 тощо), у транспортному засобі переміщувалось 119 одиниць (щтук) «електровелосипедів...» загальною вагою - 3300 кг.

Переміщення вказаного вантажу здійснювалось громадянином України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ; значиться зареєстрованим та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ; паспорт НОМЕР_4 , виданий 11.03.2019 органом 0516) на транспортному засобі комерційного призначення р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 (перевізник - ФОП « ОСОБА_1 », АДРЕСА_1 ).

06.08.2022, з метою визнання згаданого вантажу: «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті», у кількості 119 щтук, загальною вагою - З 300 кг, гуманітарною допомогою, громадянином України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), митному органу для здійснення митних формальностей і митного контролю подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою відповідно додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», та товаросупровідні документи: міжнародна автомобільна накладна CMR від 04.08.2022 № б/н; договір від 03.06.2022 між «LIMEBIKE GERMANY GmbH» (Німеччина) і БЛАГОДІЙНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» (Україна); лист БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ» від 03.08.2022 № № 030822/2; довіреність від 03.08.2022 № 030822/1 БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСЬКЕ МАЙБУТНЄ».

ОСОБА_1 діяв на підставі довіреності від 03.08.2022 № 030822/1, наданої керівником БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСБКЕ МАЙБУТНЄ» (ЄДРПОУ 44892802,) Євгеном Богуславським, згідно якої ОСОБА_1 уповноважено представляти інтереси вищевказаної благодійної організації стосовно оформлення переміщуваного через митний кордон України товару. Для чого йому було надано право:

- подавати митному органу митну декларацію, а також усі необхідні для здійснення митного контролю та оформлення документи;

- бути присутнім під час митного оформлення вищевказаного майна;

- одержувати в митних органах документи, оформленні у зв`язку з цією довіреністю;

- представляти інтереси директора фонду в усіх установах, підприємствах, організаціях, будь-якої організаційно - правової форми та форми власності, перед усіма фізичними і юридичними особами з питань, що виникли стосовно вищевказаного майна.

Відповідно до поданої декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, та міжнародної автомобільної накладної CMR від 04.08.2022 № б/н, відправником товару зазначено організацію «LIMEBIKE GERMANY GMBH» (Німеччина), отримувачем - БЛАГОДІЙНУ ОРГАНІЗАЦІЮ «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ЄВРОПЕЙСБКЕ МАЙБУТНЄ» .

Пропуск вищезгаданих товарів здійснено відповідно до абзацу 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 № 224 «Про затвердження переліку товарів, що визнаються гуманітарною допомогою без здійснення процедури визнання таких товарів гуманітарною допомогою у кожному конкретному випадку, на період воєнного стану та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань гуманітарної допомоги») - за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно абзацу 3 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Згідно із Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД) вантажі «велосипеди з допоміжним електродвигуном...» класифікуються у товарній підпозиції 871160 (товарні підкатегорії 8711601000 та 8711609000 в залежності від номінальної потужності електродвигунів).

Відповідно до підпункту 215.3.7 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України «Підакцизні товари та ставки податку» на товари за кодом згідно із УКТЗЕД 871160 «мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з колясками або без них, з електричним двигуном для пересування» встановлено ставку акцизного податку у розмірі 22 євро за 1 штуку.

Частиною другою статті 6 Закону України від 22.10.1999 № 1192-ХІУ «Про гуманітарну допомогу» визначено, що підакцизні товари не відносяться до гуманітарної допомоги (крім «підакцизних» товарів, вичерпний перелік яких наведений у статті Закону, серед яких товар «велосипеди з допоміжним електродвигуном...» відсутні).

Зазначені ознаки порушень законодавства про гуманітарну допомогу і законодавства з питань митної справи при ввезенні на митну територію України підакцизних товарів під виглядом товарів гуманітарної допомоги виявлено під час проведення перевірки, що здійснювалась на підставі Доповідної записки від 02.11.2022 № 7.9-08/7.9-20/735 у відповідності до Положення про Координаційно - моніторингову митницю (далі - Митниця), затвердженого наказом Державної митної служби України від 29.10.2020 № 489.

Таким чином, на переконання представника митного органу, даний товар повинен декларуватися згідно Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, зареєстрованого в Міністерстві фінансів України 14.08.2012 за № 1372/21684 (із змінами), зі сплатою митних платежів.

Частиною другою статті 6 Закону України від 22.10.1999 № 1192-ХІУ «Про гуманітарну допомогу» («Звільнення від оподаткування товарів (робіт, послуг) визнаних гуманітарною допомогою») визначено, що підакцизні товари не відносяться до гуманітарної допомоги (крім: автомобілів швидкої медичної допомоги, легкових автомобілів спеціального призначення для Міністерства внутрішніх справ України, органів Національної поліції; транспортних засобів, що надходять у період проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях для отримання і використання Збройними Силами України, Національною гвардією України, іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями. Службою безпеки України, Міністерством внутрішніх справ України, Державною прикордонною службою України, Державною службою України з надзвичайних ситуацій. Державною спеціальною службою транспорту. Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України для забезпечення проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях; транспортних засобів, призначених для перевезення більше ніж вісім осіб, та автомобілів.

обладнаних для перевезення осіб з інвалідністю з ураженням опорно-рухового апарату, що передаються для використання установам соціального захисту населення, державним закладам охорони здоров`я і навчальним закладам, громадським організаціям осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці. Товариству Червоного Хреста України та його обласним організаціям, державним закладам системи реабілітації, фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю "Інваспорт"; легкових автомобілів, які на момент ввезення на митну територію України були вперше зареєстровані не пізніше ніж вісім років тому, з об`ємом двигуна не більш як 1800 куб. см, що отримуються органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласною. Київською, Севастопольською міською державною адміністрацією або центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, для подальшої передачі особам з інвалідністю, які перебувають у встановленому порядку на обліку для отримання спеціального автотранспорту, на строк, визначений законодавством; транспортних засобів спеціального та спеціалізованого призначення (крім таксі, автомобілів інкасації) для підприємств, установ та організацій, що утримуються за рахунок бюджетів, уповноважених ними державних установ та органів місцевого самоврядування для забезпечення соціально-економічних потреб територіальних громад.

Відповідно до частини 4 статті 6 Закону України від 22.10.1999 № 1192-ХІУ «Про гуманітарну допомогу» звільнення від оподаткування товарів (робіт, послуг) гуманітарної допомоги здійснюється у порядку, встановленому Податковим кодексом України та Митним кодексом України (далі - МК України).

Вантажі гуманітарної допомоги, відповідно до вимог ч. 1 ст. 287 МК України та пп. 197.1.15 п. 197.1 ст. 197 Податкового кодексу України, при ввезенні на митну територію України звільняються від оподаткування.

Відповідно до п. 9 ч. З ст. 335 МК України у митній декларації декларантом або уповноваженою особою зазначаються відомості про документи, що підтверджують право на пільги із сплати митних платежів, на застосування повного чи часткового звільнення від сплати митних платежів відповідно до обраного режиму.

Таким чином, для набуття права на пільги із сплати митних платежів і набуття можливості ввезти на митну територію України товар «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті» у кількості 119 штук загальною вагою - З 300 кг, громадянином ОСОБА_1 , використано законодавчу норму, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», і митному органу подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою (відповідно додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану»).

Відповідно до ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається скоєним умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Тобто особа, при вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, повинна: усвідомлювати, що вона заявляє в митній декларації відомості, які є неправдивими чи надає неправдиві документи; усвідомлювати, що її дії призведуть до ухилення від сплати митних платежів; усвідомлювати, що таке ухилення від сплати митних платежів буде неправомірним; особа повинна бажати настання наслідків своїх дій, а саме зменшення розміру митних платежів чи ухилення від їх сплати, оскільки це випливає із мети правопорушення.

Усі ці ознаки характерні для умисної форми вини. При цьому правопорушення, передбачене ст. 485 МК України не може бути вчинене з необережності.

Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного суду від 20.03.2018 у справі 640/7258/17, відповідно до якої для притягнення до відповідальності, згідно статті 485 Митного кодексу України необхідно доведення факту заявлення в митній декларації, в даному випадку неправдивих відомостей та/або надання документів, що містять неправдиві відомості та наявність прямого умислу. При цьому, статтею 485 МК України передбачено наявність спеціальної протиправної мети неправомірного звільнення від сплати чи зменшення розміру сплати митних платежів, що свідчить про те, що це правопорушення може бути вчинено тільки з умисною формою вини, оскільки необережно не можливо заявити неправдиві відомості.

У Постанові Верховного Суду від 06.06.2018 у справі №607/2391/17 вказано, що для притягнення до відповідальності позивача за порушення передбаченого ст. 485 Митного кодексу України необхідно встановити наявність умислу позивача на вчинення відповідних дій. При цьому, для встановлення суб`єктивної сторони вказаного виду порушення необхідно правильно та повно встановити фактичні обставини справи задля розуміння наявності чи відсутності умислу в діях особи до заявлення в митній декларації неправдивих відомостей.

Постановою від 06.06.2018 у справі №607/1866/17 Верховний Суд ствердив, що для притягнення до відповідальності згідно ст 485 Митного кодексу України необхідно доведення факту заявлення в митній декларації неправдивих відомостей та/або надання документів, що містять неправдиві відомості та наявність прямого умислу.

Враховуючи вищенаведене, в протоколі про порушення митних правил №0025/126000/23 від 13 березня 2023 року та в судовому засіданні Координаційно-моніторинговою митницею не зазначено про встановлення та не доведено саме недостовірності відомостей, заявлених декларантом у митній декларації, їх невідповідності товаросупровідним документам або приховування важливих для правильної класифікації товарів даних.

Координаційно-моніторинговою митницею не надано суду жодних доказів на підтвердження обставин, викладених у протоколі, та не зазначено про наявність таких доказів. Не надано належні, допустимі, достовірні та достатні докази на підтвердження наявності у діях ОСОБА_1 вини у формі прямого умислу, що утворює суб`єктивну сторону правопорушення, відповідальність за які передбачена ст. 485 МК України,

Також у матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинив саме протиправні дії та має нести відповідальність за них, що утворює об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.

Таким чином, Координаційно-моніторинговою митницею не доведено наявність у діях ОСОБА_1 як об`єктивної, так і суб`єктивної сторони правопорушення, передбаченого статтею 485 МК України, а також події самого правопорушення.

Координаційно-моніторинговою митницею також не надано суду належні, допустимі, достовірні та достатні докази того, що мав місце факт надання неправдивої або недостовірної інформації декларантом у митній декларації, а отже в розумінні диспозиції статті 485 МК України подія такого правопорушення відсутня.

Окремо суд зауважує, що як вбачається з матеріалів справи, Координаційно-моніторинговою митницею було здійснено документальну невиїзну перевірку.

Згідно з ч. 3 ст. 351 МК України, документальна невиїзна перевірка проводиться на підставі наказу митного органу.

Як встановлено положеннями ч.ч. 4,9 ст. 351 МК України, документальна невиїзна перевірка проводиться посадовими особами митного органу в приміщенні цього органу за умови направлення керівнику відповідного підприємства або відповідному громадянину рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особистого вручення зазначеним особам чи уповноваженим ними представникам під розписку письмового повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки. Оформлення результатів невиїзної документальної перевірки здійснюється в порядку, визначеному цим Кодексом.

Матеріали адміністративної справи не містять доказів наявності наказу митного органу про проведення такої перевірки. Також відсутні докази направлення Координаційно-моніторинговою митницею письмового повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки.

За змістом частини першої статті 354 МК України Результати перевірок оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами митного органу та керівником підприємства, що перевірялося, або уповноваженою ним особою, у разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. За результатами зустрічної звірки складається довідка.

Частина друга цієї статті передбачає що Акт (довідка) про результати перевірки складається у двох примірниках, підписується посадовими особами митного органу, які проводили перевірку, та реєструється в митному органі протягом 10 робочих днів з дня, що настає за днем закінчення встановленого для проведення перевірки строку. Такий акт (довідка) після реєстрації в митному органі протягом трьох робочих днів вручається для підписання керівнику підприємства або уповноваженій ним особі чи надсилається підприємству в порядку, встановленому Податковим кодексом України для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень.

Як вбачається з матеріалів справи, акт перевірки не надсилався координаційно-моніторинговою митницею, а ні особі що притягується до адміністративної відповідальності, а ні керівнику благодійного фонду.

На підставі викладеного, суд констатує, що така перевірка була здійснена не у спосіб визначений законом, а відтак подальше складення протоколу на його підставі було здійснено з порушенням митного законодавства.

Відповідно до статті 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до адміністративної відповідальності ґрунтується на конституційних принципах та правових презумціях, які зумовлені визнанням і дією принципу верховенства права в Україні.

Притягнення до адміністративної відповідальності має здійснюватись у певному порядку, на підставі процесуальних норм, що регламентують провадження у справі про порушення норм законодавства.

За змістом ч. 1 ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Стаття 7 КУпАП передбачає, що ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

При цьому провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законів.

В силу принципу презумпції невинуватості, діючого в адміністративному праві, всі сумніви у винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь.

Недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи викладене вище, провадження в справі підлягає закриттю.

Керуючись ст. ст. 1, 7, 8, 245, 247, 251-252, 265, 280 КУпАП, ст. ст. 3, 458, 467, 485, 487-488, 491, 495, 522, 527 МК України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності гр. ОСОБА_1 , за ст. 485 МК України - закрити у зв`язку з відсутністю події і складу правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом 10 днів з дня її винесення шляхом подачі апеляційної скарги.

Суддя

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.10.2023
Оприлюднено20.11.2023
Номер документу114965680
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —761/18357/23

Постанова від 11.01.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Голуб Світлана Анатоліївна

Постанова від 20.10.2023

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Фролова І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні