ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ЗАМІНУ БОРЖНИКА У ВИКОНАВЧОМУ ЛИСТІ
15 листопада 2023 рокуСправа № 280/5656/22 м. Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Максименко Л.Я., розглянувши матеріали заяви Товариства з обмеженою відповідальністю ВОСОР про заміну боржника у виконавчому листі по справі
за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю ВОСОР (вул.Трансформаторників, буд.49, м. Запоріжжя, Запорізька обл., 69065, код ЄДРПОУ 20487748)
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 14 грудня 2022 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ВОСОР (вул. Трансформаторників, буд.49, м. Запоріжжя, Запорізька обл., 69065, код ЄДРПОУ 20487748) до Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393), Головне управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 43142454, поштова адреса: 21028, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, - задоволено повністю.
23 червня 2023 року уповноваженою особою позивача отримано виконавчі листи.
06.10.2023 до суду надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю ВОСОР вх.№ 49161 про заміну боржника у виконавчому листі у даній справі.
Заяву призначено до розгляду у судове засідання на 15.11.2023.
Ухвалою суду від 14.11.2023 клопотання представника Головного управління ДПС у Вінницькій області, - задоволено. Ухвалено забезпечити участь представника Головного управління ДПС у Вінницькій області у судових засіданнях по даній справі в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за допомогою програмного забезпечення "EasyCon".
Представник заявника у судове засідання не прибув.
З технічних причин у суду була відсутня можливість забезпечити участь представника Головного управління ДПС у Вінницькій області у судовому засіданні в режимі відеоконференції.
Враховуючи положення ст. 379 КАС України, суд вирішив розглянути заяву у порядку письмового провадження за наявними матеріалами.
Відповідно до положень ст. 379 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до ч.4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Суд, дослідивши матеріали справи, заяви, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, вважає за необхідне зазначити наступне.
За приписами ст. 1 Закону України Про виконавче провадження № 1404-VIII від 02.06.2016 виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Частиною 5 ст. 15 Закону № 1404-VIII передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Під правонаступництвом у виконавчому провадженні необхідно розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов`язків від право попередника до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні. Правонаступництво можливе на всіх стадіях виконавчого провадження з моменту відкриття виконавчого провадження до його закінчення.
З наведеного вбачається, що замінити сторону у виконавчому провадженні можливо лише у разі вибуття стягувача з одночасною заміною вибувшої сторони на її правонаступника.
Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постанові від 12 червня 2018 року у справі № 2а-23895/09/1270.
У такому разі також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
При цьому можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва:1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.
Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.
Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.
При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.
У разі ж відсутності правонаступників суд повинен залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить ухвалення рішення про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач суд залучає іншого суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.
Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.
Вказана правова позиція висловлена ВС у постанові від 11.10.2019 по справі № 812/1408/16.
Наказом ДПС України від 30.09.2020 за №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворено відокремлені підрозділи, в тому числі і Головне управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 44069150).
Згідно з абзацом 3 частини 1 Положення про Головне управління ДПС у Вінницькій області, затвердженого наказом ДПС від 12.11.2020 №643 Головне управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 44069150) є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 43142454).
Таким чином, Головне управління ДПС у Вінницькій області (відокремлений підрозділ, код ЄДРПОУ 44069150) почало діяльність, як орган виконавчої влади, та є правонаступником Головного управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 43142454).
Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно з частиною четвертою статті 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Враховуючи викладене, суд знаходить підстави для задоволення заяви Товариства з обмеженою відповідальністю ВОСОР шляхом заміни боржника у виконавчому листі, виданому 23.06.2023 Запорізьким окружним адміністративним судом по справі №280/5656/22, а саме: Головного управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 43142454, адреса: вул. Хмельницьке шосе, буд. 7, м. Вінниця, 21036) на правонаступника - Головне управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 44069150, адреса: вул. Хмельницьке шосе, буд. 7, м. Вінниця, 21028).
Враховуючи наведене, керуючись ст. 241, 248, 379 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ВОСОР про заміну боржника у виконавчому листі у справі №280/5656/22, - задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому листі, виданому 23.06.2023 Запорізьким окружним адміністративним судом по справі №280/5656/22, а саме: Головне управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 43142454, адреса: вул. Хмельницьке шосе, буд. 7, м. Вінниця, 21036) на правонаступника - Головне управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 44069150, адреса: вул. Хмельницьке шосе, буд. 7, м. Вінниця, 21028).
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 15-денний строк з дня її постановлення.
Суддя Л.Я. Максименко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2023 |
Оприлюднено | 20.11.2023 |
Номер документу | 114967261 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні