Рішення
від 16.11.2023 по справі 340/4861/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 листопада 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/4861/23

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (далі- позивач) до Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради (також- відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Свято-Єлисаветинський чоловічий монастир Кіровоградської єпархії Української православної церкви, про визнання протиправним і скасування наказу,

В С Т А Н О В И В:

Позивач (через свого представника - адвоката Іванова С.І.) звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, в якому, з урахуванням уточнення позовних вимог, просить визнати протиправним та скасувати п. 10 Наказу №147 від 01.06.2023 стосовно демонтажу тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності у вигляді двох зблокованих павільйонів "Рибна лавка" по АДРЕСА_1 .

В обґрунтування позовних вимог вказано, що вказаний об`єкт (враховуючи його загальну площу) не є тимчасовою спорудою в розумінні Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Правил благоустрою міста Кропивницького, а отже у позивача відсутній обов`язок в отриманні паспорта прив`язки вказаного об`єкта.

Представник відповідача подав відзив на позовну заяву, в якому просив суд в задоволенні позовних вимог відмовити, оскільки два зблоковані павільйони "Рибна лавка" по АДРЕСА_1 відносяться до тимчасової спору у відповідності з ч. 2 ст. 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", встановлені самовільно, паспорт прив`язки не видавався (а.с.31-39).

Представник третьої особи пояснення (заперечення) до суду не подавав.

Дослідивши наявні в справі документи та матеріали, судом встановлено таке.

Позивач 18.01.2023 зареєстрований як фізична особа-підприємець, основним видом діяльності якої є роздрібна торгівля рибою, ракоподібними та молюсками в спеціалізованих магазинах (а.с.12).

Відповідно до держаного акту серії ЯЯ №160029 Релігійній громаді Української православної церкви (Свято-Єлисаветська) у постійне користування передано земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 ), площею 0,5428 га, для розміщення будівлі храму (а.с.11).

01.05.2023 між Свято-Єлисаветинським чоловічим монастирем Кіровоградської єпархії Української православної церкви (позичкодавець) та позивачем (користувач) було укладено договір позички майна №1, згідно предмету якого Позичкодавець передає, а Користувач приймає в строкове безоплатне користування нежитлове приміщення розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , (зблокований павільйон "Рибна Лавка"), площею 42 м2.

Пунктом 1.2 договору визначено, що зазначене майно передається Користувачу для здійснення його господарської діяльності (а.с.9-10).

Згідно акту огляду території від 23.05.2023, складеного головними спеціалістами відділу планування управління містобудування та архітектури Тараненко Г.Г. та Царенком І.А., оглядом території по вул. Дніпровській (біля будинку №62) у м. Кропивницькому встановлено, що на території по вул. Дніпровській (біля будинку № 62) у м. Кропивницькому розміщена споруда у вигляді двох заблокованих павільйонів "Рибна лавка" (розм. 3.0 х 7.05) м. (2 шт.). Одноповерхова споруда у вигляді павільйону, виготовлена з полегшених металевих конструкцій. Металевий кіоск стоїть на дорожньому покритті (без занурення). Фасад - профнастил, металопластикові вікна та двері; приміщення оздоблено ДВП; підлоги ламінат по дерев`яним лагам. Несуча конструкція металевий каркас з утепленням мінеральна вата. Споруда (розм. 3.0 х 7.05) м. (2 шт.). Візуальним оглядом встановлено, що споруда тимчасова без ознак капітальності (а.с.41-43).

Враховуючи рекомендації комісії з демонтажу тимчасових споруд та малих архітектурних форм, викладених у протоколів від 25.05.2023 № 1 (а.с.55-58), відповідачем 01.06.2023 прийняло наказ № 147 "Про демонтаж тимчасових споруд", пп.10 п.1 якого було наказано демонтувати самовільно встановлені два зблоковані павільйони "Рибна лавка" по вул. Дніпровській (біля буд. №62).

Пунктом 3 наказу № 147 від 01.06.2023 було запропоновано власникам (користувачам) добровільно демонтувати тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності у вигляді павільйонів (кіосків) та привести земельні ділянки у належний стан відновленням благоустрою 14 календарних днів з моменту розміщення повідомлення в мережі Інтернет та на самих тимчасових спорудах.

Згідно пункту 4 наказу № 147 від 01.06.2023 в разі невиконання пункту 3 Наказу, тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності демонтувати примусово (а.с.50-51).

Листом Управління від 01.06.2023 № 23-984 власникам (користувачам) торгівельних павільйонів та кіосків повідомлено, що на виконання наказу № 147 від 01.06.2023 примусовий демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд буде проведено до 30.06.2023 (а.с.52).

01.06.2023 працівниками виконавчих органів Кропивницької міської ради проведено повідомлення про демонтаж тимчасової споруди у вигляді двох заблокованих павільйонів "Рибна лавка" (розм. 3.0х7.05) м. (2 шт.) по вул. Дніпровська (біля будинку № 62) у м. Кропивницький. Оскільки працівник павільйону відмовився отримати повідомлення, останнє було розміщено на самій споруді з проведенням фотофіксації, про що складено відповідний акт (а.с.44-49).

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини регулюються, зокрема Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 №3038-VI (надалі по тексту - Закон №3038-VІ, в редакції на час виникнення спірних правовідносин), Законом України "Про благоустрій населених пунктів" від 06.09.2005 №2807-IV (також - Закон №2807-IV, в редакції на час виникнення спірних правовідносин), Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР (також - Закон №280/97-ВР, в редакції на час виникнення спірних правовідносин), Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244 (також - Порядок №244), Правилами благоустрою території м. Кропивницького, затвердженими рішенням Міської ради м. Кропивницького від 18.12.2019 №3054 (також - Правила №3054).

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону № 2807-IV благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Статтею 5 Закону № 2807-IV передбачено, що управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 10 Закону №2807-IV до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо; інформування населення про здійснення заходів з благоустрою населених пунктів.

За унормуванням статті 13 Закону №2807-IV до об`єктів благоустрою населених пунктів належать:

1) території загального користування: а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам`ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; б) пам`ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти; г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; ґ) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування;

2) прибудинкові території;

3) території будівель та споруд інженерного захисту територій;

4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.

До об`єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту.

За приписом п. 5 ч. 1 ст. 16 Закону №2807-IV на об`єктах благоустрою забороняється: самовільно встановлювати об`єкти зовнішньої реклами, торговельні лотки, павільйони, кіоски тощо.

Відповідно до частини 1 та 2 ст. 34 Закону № 2807-IV правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила включають: порядок здійснення благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою; вимоги до впорядкування територій підприємств, установ, організацій; вимоги до утримання зелених насаджень на об`єктах благоустрою - територіях загального користування; вимоги до утримання будівель і споруд інженерного захисту території; вимоги до санітарного очищення території; розміри меж прилеглої до підприємств, установ та організацій території у числовому значенні; порядок розміщення малих архітектурних форм; порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів; інші вимоги, передбачені цим та іншими законами.

Підпунктом 7 пункту "а" частини першої статті 30 Закону № 280/97-ВР передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Згідно зі статтею 25 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до частин 1 та 5 статті 59 Закону № 280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Частинами 6 та 7 статті 59 цього закону визначено, що виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради. У разі незгоди сільського, селищного, міського голови (голови районної у місті ради) з рішенням виконавчого комітету ради він може зупинити дію цього рішення своїм розпорядженням та внести це питання на розгляд відповідної ради.

Згідно із ч. 10 ст. 59 Закону № 280/97-ВР акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Частиною 3 статті 28 Закону № 3038-VI передбачено, що розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів".

Відповідно до частини першої статті 38 Закону № 3038-VI у разі виявлення факту самочинного будівництва об`єкта, перебудова якого з метою усунення істотного відхилення від проекту або усунення порушень законних прав та інтересів інших осіб, істотного порушення будівельних норм є неможливою, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю видає особі, яка здійснила (здійснює) таке будівництво, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил з визначенням строку для добровільного виконання припису.

У разі якщо особа в установлений строк добровільно не виконала вимоги, встановлені у приписі, орган державного архітектурно-будівельного контролю подає позов до суду про знесення самочинно збудованого об`єкта та компенсацію витрат, пов`язаних з таким знесенням.

На підставі аналізу наведених вище положень законодавства вбачається, що порядок та реалізація повноважень суб`єктом владних повноважень щодо демонтажу тимчасової споруди залежить від виду об`єкта, що підлягає демонтажу. Орган місцевого самоврядування має повноваження приймати рішення про демонтаж об`єктів, якщо такі належать саме до тимчасових споруд у розумінні Правил благоустрою. Якщо ж об`єкт не є тимчасовою спорудою, його може бути примусово знесено в порядку, встановленому Законом №3038-VI, а саме за судовим рішенням, ухваленим за позовом органу державного архітектурно-будівельного контролю.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що зблокований павільйон "Рибна лавка" має площу 42 кв.м, а тому не є тимчасовою спорудою в розумінні Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Правил благоустрою території м. Кропивницького, отже, у позивача відсутній обов`язок в отриманні паспорта прив`язки вказаного об`єкта. Крім того, відповідач перед прийняттям рішення про демонтаж ТС позивача відповідно до затвердженої процедури повинен був встановити - чи є спірний об`єкт виготовленим з полегшених збірних конструкцій, чи є встановленим без улаштування заглибленого фундаменту, чи є у ньому закриті приміщення для тимчасового перебування людей, якщо так, то яка їх площа по зовнішньому контуру, можливість переміщення без знецінення та зміни призначення, тощо.

Частиною другою статті 28 Закону №3038-VІ передбачено, що тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.

Згідно до частини 4 статті 28 Закону №3038-VІ розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

На виконання вимог статті 28 Закону № 3038-VІ, наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, який визначає механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.

Пунктами 1.3, 1.4 Порядку №244 передбачено, що:

тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту;

паспорт прив`язки ТС - комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС та благоустрій прилеглої території на топографо-геодезичній основі М 1 : 500, інженерне забезпечення, зовнішній архітектурний вигляд ТС та напрям підприємницької діяльності;

схема розміщення ТС - графічні матеріали, виконані на топографо-геодезичній основі М 1 : 500 суб`єктом господарювання, який має у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат, або архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, які відображають розміщення ТС із прив`язкою до місцевості (будівлі, споруди, інженерні мережі тощо), планувальними обмеженнями та зазначенням заходів щодо благоустрою та озеленення прилеглої території (розташування квітників, під`їздів, урн, влаштування дорожнього покриття або мощення фігурними елементами тощо);

стаціонарна ТС - споруда, яка має закрите приміщення для тимчасового перебування людей і по зовнішньому контуру площу до 30 кв. м..

Згідно з п. 2.1, 2.2 Порядку №244, підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС (додаток 1). Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.

Пунктами 2.10, 2.11, 2.20, 2.21, 2.29 та 2.30 Порядку №244 передбачено, що паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку.

Паспорт прив`язки ТС включає:

титульний аркуш із зазначенням реквізитів замовника (найменування/прізвище, ім`я та по батькові (за наявності)/місцезнаходження ТС/контактна інформація) та напряму підприємницької діяльності;

схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі 1 : 500;

ескізи фасадів ТС у кольорі М 1 : 50 (для стаціонарних ТС);

технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС, отримані замовником у балансоутримувача відповідних мереж.

Цей перелік документів є вичерпним.

Встановлення ТС здійснюється відповідно до паспорта прив`язки ТС.

Відхилення від паспорта прив`язки ТС не допускається.

У разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив`язки ТС, самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу.

Розміщення ТС самовільно забороняється.

Рішенням Міської ради м. Кропивницького від 18.12.2019 № 3054 було затверджено Правилами благоустрою території м. Кропивницького, пунктом 5 розділу VІІІ "Порядок розміщення та демонтажу малих архітектурних форм та тимчасових споруд" також визначено, що розміщення тимчасових споруд (далі - ТС) торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності здійснюється відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 №244, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22 листопада 2011 року за № 1330/20068, та Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/2669.

Відповідно до п. 10 розділу VІІІ Правил №3054, незаконно розмішена ТС підлягає демонтажу, а відповідне місце розташування ТС приведенню в належний стан з відновленням об`єкту благоустрою у наступних випадках:

- припинення дії строку паспорта прив`язки ТС;

- анулювання паспорта прив`язки ТС;

- відсутності паспорта прив`язки ТС;

- в разі самовільного розміщення ТС;

- розміщення ТС з відхиленням від паспорта прив`язки ТС;

- самовільної зміни власником (користувачем) ТС її призначення;

- закінчення терміну дії документації для встановлення ТС, яка видавалася до набрання чинності Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року № 244;

- в інших випадках, передбачених законодавством.

Пунктами 11-15 розділу VІІІ Правил №3054 передбачено, що виявлення незаконно розміщених ТС та МАФ здійснюється шляхом проведення оглядів територій та опрацювання заяв (повідомлень) органів самоорганізації населення, громадян, підприємств, установ, організацій щодо фактів можливого незаконного розміщення ТС та МАФ.

Уповноваженим виконавчим органом за підготовку відповідних матеріалів та організацію заходів по демонтажу незаконно розміщених ТС або МАФ є управління містобудування та архітектури Міської ради міста Кропивницького.

Попередній розгляд відповідних матеріалів щодо демонтажу незаконно розміщених ТС та МАФ здійснюється комісією з демонтажу ТС та МАФ, склад та положення якої затверджується рішенням Виконавчого комітету Міської ради міста Кропивницького.

До складу комісії з демонтажу ТС та МАФ, зокрема, входять депутати Міської ради міста Кропивницького, представники управління містобудування та архітектури, управління земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, департаменту з питань економічного розвитку, торгівлі та інвестицій, Головного управління житлово-комунального господарства, спеціалізованої інспекції, юридичного управління.

За рішенням комісії з демонтажу ТС та МАФ до її роботи можуть залучатися представники інших виконавчих органів Міської ради міста Кропивницького.

Також, на засідання комісії з демонтажу ТС та МАФ можуть запрошуватися органи самоорганізації населення, депутат Міської ради міста Кропивницького по виборчому округу, в якому розміщені ТС та МАФ, представники державних органів, комунальних підприємств, міських служб та організацій.

За результатами опрацювання і розгляду питань щодо демонтажу ТС та МАФ комісія з демонтажу ТС та МАФ приймає протокольне рішення, в якому надає свої висновки. Висновки комісії з питань демонтажу ТС та МАФ містять рекомендаційний характер.

Демонтаж незаконно розміщених ТС та МАФ здійснюється на підставі наказу управління містобудування та архітектури, як уповноваженого відповідно до п. 12 Розділу VІІІ цих Правил виконавчого органу Міської ради міста Кропивницького за організацію заходів по демонтажу незаконно розміщених ТС та МАФ, в якому повинно бути зазначено:

- місце розташування незаконно розміщеного ТС/МАФ або їх перелік;

-відомості про власників користувачів ТС/МАФ (якщо власник (користувач) відомі),

- строку добровільного демонтажу за рахунок коштів особи, яка здійснила їх розміщення, який не може бути меншим 14 календарних днів, та вимога про приведення місця розташування ТС/МАФ в належний стан з відновленням об`єкту благоустрою у встановлений строк;

- наслідки невиконання вказаних вимог (інформація про заходи примусового демонтажу).

Управління містобудування та архітектури повідомляє власників (користувачів) незаконно розміщених ТС/МАФ (якщо власник (користувач) відомий), про наказ про демонтаж незаконно розміщених ТС та МАФ.

Способи такого повідомлення визначає управління містобудування та архітектури, якими, зокрема є: направлення листів засобами поштового зв`язку, повідомлення телефонним зв`язком або через мережу Інтернет тощо.

Повідомлення про демонтаж також розміщується на самій ТС/МАФ (з проведенням фотофіксації).

Отже, розміщення ТС для здійснення підприємницької діяльності можливе тільки після отримання паспорту прив`язки. Чинним законодавством України забороняється самовільне встановлення ТС, тобто встановлення ТС без наявності паспорта прив`язки, у зв`язку з чим така ТС підлягає демонтажу.

При цьому, виходячи із системного аналізу норм Закону № 3038-VI, тимчасова споруда на відміну від об`єкта капітального будівництва не є об`єктом нерухомості, є полегшеною наземною конструкцією по планованій поверхні ґрунту та не має підземної частини, не має такого конструктивного елементу як "фундамент". Відповідно п.3.25 ДБН В.2.1.-10.2018 "Основи і фундаменти будівель та споруд", фундамент - підземна частина споруди, яка сприймає навантаження від несучих конструкцій і передає їх на основу, складену природними ґрунтами (природну) чи штучними ґрунтами (штучну).

Так, Верховний Суд у постанові від 28.09.2020 у справі №283/240/18, в контексті розмежування між капітальною спорудою і тимчасовою спорудою, вказав, що на відміну від нерухомого майна, переміщення якого не можливе без їх знецінення та зміни призначення, тимчасові споруди мають відмінності, зокрема, виготовляються з полегшених збірних конструкцій та встановлюються без улаштування заглибленого фундаменту.

В свою чергу, за правовими висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 17.10.2018 у справі № 806/22/18, капітальна будівля завжди тісно пов`язана із земельною ділянкою, на якій вона розташована, оскільки має фундаментну основу. Це означає, що капітальну будівлю не може бути без негативних наслідків для конструкції розібрано і переміщено, адже в даному випадку всій споруді буде завдано непоправної шкоди.

Натомість, як вбачається з акту огляду території від 23.05.2023, складеного головними спеціалістами відділу планування управління містобудування та архітектури ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , на території по АДРЕСА_1 розміщена споруда у вигляді двох заблокованих павільйонів "Рибна лавка" (розміром 3,0 х 7,05) м. (2 шт.). Одноповерхова споруда у вигляді павільйону, виготовлена з полегшених металевих конструкцій. Металевий кіоск стоїть на дорожньому покритті (без занурення). Фасад - профнастил, металопластикові вікна та двері; приміщення оздоблено ДВП; підлоги ламінат по дерев`яним лагам. Несуча конструкція металевий каркас з утепленням мінеральна вата. Споруда (розм. 3,0 х 7,05) м. (2 шт.). Візуальним оглядом встановлено, що споруда тимчасова без ознак капітальності (а.с.41-43).

Допитані у судовому засіданні як свідки ОСОБА_2 та ОСОБА_3 підтвердили вищевказане та пояснили, що об`єкт є тимчасовою спорудою, не має фундаменту, складений з сучасних легко монтованих будівельних матеріалів. Споруда має дві торгівельні зали, кожна з яких має окремим вихід на вулицю.

Тобто, за вищевказаною адресою розташовано два заблокованих павільйони кожен з яких має розмір 3,0 х 7,05 м. (21,15 кв. м.), які шляхом з`єднання облаштовано у приміщення магазину "Рибна лавка". Будь-яких правовстановлюючих документів на даний об`єкт не надано, а тому суд дійшов висновку, що останній має всі ознаки тимчасової споруди, встановленої позивачем самовільно без отримання паспорту прив`язки.

Відтак, спірний наказ від 25.05.2023 № 1 стосовно демонтажу тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності у вигляді двох зблокованих павільйонів "Рибна лавка" по АДРЕСА_1 прийнято відповідачем на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України та законами України, тому є правомірним та не підлягає скасуванню.

Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Частиною першою статті 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст.139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.255 КАС України та може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295-297 КАС України.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Л.І. ХИЛЬКО

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2023
Оприлюднено20.11.2023
Номер документу114967849
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —340/4861/23

Ухвала від 11.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Рішення від 16.11.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. ХИЛЬКО

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. ХИЛЬКО

Ухвала від 18.07.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. ХИЛЬКО

Ухвала від 14.07.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. ХИЛЬКО

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. ХИЛЬКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні