Рішення
від 31.10.2023 по справі 452/2569/21
САМБІРСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 452/2569/21

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"31" жовтня 2023 р. м. Самбір

Самбірський міськрайонний суд Львівської області

у складі: головуючого - судді Галина В.П.,

секретар судового засідання Задорожна В.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка», Комісії з припинення (ліквідації) юридичної особи КНП Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» про стягнення заборгованості по заробітній платі,-

за участю позивача ОСОБА_1 ,

представника позивача ОСОБА_2 ,

представників відповідачів ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ,

Брунарської М.С.,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом, в якому просить стягнути із Комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» на його користь невиплачену заробітну плату в сумі 39 517,37 грн. за період з липня 2020 року по червень 2021 року, а також 2 516,25 грн. компенсації втрати частини заробітної плати у зв`язку із порушенням строків її виплати. В обґрунтування позову посилається на те, що рішенням Самбірської міської ради №15 від 15 жовтня 2019 р. було створено Комунальне некомерційне підприємство Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» (далі - підприємство). Вказане підприємство засноване на власності територіальної громади м. Самбора і є комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає кваліфіковану спеціалізовану стоматологічну медичну допомогу та здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів у сфері охорони здоров`я, без мети одержання прибутку, а також приймає участь у виконанні державних та місцевих програм у сфері охорони здоров`я в установленому порядку, про що зазначено у п. 1.1 Статуту підприємства. У п. 7 Статуту також зазначено, що підприємство здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних результатів та інших результатів без мети отримання прибутку.

Наказом відповідача № 8 від 31.01.2020 р. позивач був зарахований по переводу на 0,5 ставки лікаря-стоматолога терапевта та 0,5 ставки лікаря-стоматолога терапевта фонду КНП СМР «Стоматологічна поліклініка» що зокрема вбачається з копії трудової книжки.

Із 31.01.2020 р. і на момент подачі позову позивач перебуває з відповідачем у трудових відносинах, займаючи на день звернення до суду посаду лікаря-стоматолога терапевта. Відповідач свого обов`язку по виплаті позивачу заробітної плати не виконує, оскільки така востаннє йому виплачувалась ще в червні 2020 р., хоча свої посадові обов`язки він виконує в повному обсязі, і на дату подання позову заборгованість по заробітній платі складає 12 місяців, що грубо порушує його право на працю, передбачене ст. 43 Конституції України.

Згідно довідки про доходи №150, виданої позивачу відповідачем у квітні 2021р. вбачається, що з липня 2020р. по березень 2021р. сума нарахованої ОСОБА_1 заробітної плати складає 39 570,37грн.

Із приводу заборгованості по заробітній платі за період з квітня 2021р. по червень 2021р. включно, станом на дату звернення до суду в позивача відсутня інформація про нараховану йому заробітну плату, оскільки відповідач не надав йому відповіді на подану ним заяву.

Також позивач вважає, що відповідач також повинен виплатити йому компенсацію втрати частини доходу у зв`язку з порушенням строків їх виплати в сумі 2 516,25 грн.

У подальшому позивачем ОСОБА_1 подано до суду заяву про збільшення позовних вимог. Зокрема він зазначив, що із 31.01.2020 р. і по 25.08.2021р. - день звільнення, перебував з відповідачем у трудових відносинах.

У кінці липня 2021 р. представнику позивача відповідачем серед інших запитуваних документів були надані копії штатних розписів та тарифікаційний список поліклініки, ознайомившись з якими позивач довідалась про дійсний розмір своєї заробітної плати.

Так, в січні 2020 р. Самбірським міським головою ОСОБА_5 було затверджено штатний розпис КНП СМР «Стоматологічна поліклініка» на 2020 р. в кількості 18,5 штатних одиниць з місячним фондом заробітної плати за посадовими окладами 75968,5 грн. Згідно даного штатного розпису, ставка лікара-стоматолога-терапевта становила -4772,00 грн. Окрім того, відповідно до «Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення» затверджених спільним Наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я України 05.10.2005 р. № 308/519, позивачу також належить обов`язкова надбавка за тривалість безперервної роботи (понад 5-ть років) в розмірі 30 % посадового окладу в сумі 1431,6 грн., що разом з посадовим окладом складає 6203,6 грн. на місяць.

Із 01.09.2020 р. в поліклініці почав діяти новий штатний розпис в кількості 29,75 штатних одиниць з місячним фондом заробітної плати за посадовими окладами 131813,75 грн., що також був затверджений міським головою Самбора п. ОСОБА_5 , яким встановлювалися нові підвищені розміри посадових окладів працівників поліклініки.

Відтак, з 01.09.2020р. по 31.12.2020р. розмір посадового окладу позивача складав 5051,00 грн. а надбавки за тривалість безперервної роботи - 1515,3 грн. що в сумі становить 6566,3 грн. на місяць.

Із січня 2021р. в поліклініці почав діяти новий штатний розпис на 29,75 штатних одиниць з місячним фондом заробітної плати 159311,75грн. який як і попередні, був затверджений міським головою Самбора п. ОСОБА_5 і згідно якого, розмір посадового окладу позивача у 2021р. зріс до 6061,00 грн. у зв`язку з чим збільшився і розмір належної йому надбавки за тривалість безперервної роботи до 1818,3 грн., що в сумі становить 7879,3 грн. на місяць.

Оскільки інших штатних розписів поліклініки на 2021р. відповідачем надано не було, розмір місячної заробітної плати позивача до самого звільнення не змінювався і протягом січня - серпня 2021р. незмінно становив - 7879,3 грн.

Таким чином, враховуючи дані штатних розписів поліклініки, кожен з яких затверджувався особисто міським головою Самбора п. ОСОБА_5 , розмір заробітної плати позивача за час роботи у відповідача повинен був становити:

-із липня по серпень 2020р. - 6203,6 грн.

-із вересня по грудень 2020р. - 6566,3 грн.

-із січня по серпень 2021р. - 7879,3 грн.

Натомість відповідачем, на порушення умов укладеного між сторонами трудового договору з липня 2020р. по квітень 2021р. включно, не проведено жодної виплати заробітної плати позивачу, а з травня по серпень 2021р. така оплата була здійснена лише частково.

Так, із довідки про доходи від 04.10.2021р. №375 виданої позивачу відповідачем, загальна сума його доходу за період з травня по серпень 2021р. склала 23832 грн., з яких в травні 2021р. йому нарахували 6000 грн. заробітної плати, в червні 6000 грн., в липні 2890,32 грн., і в серпні 2813,41грн заробітної плати відповідно, а також 6128,89 грн. вихідної допомоги у зв`язку із звільненням, розмір якої згідно ст. 44 КЗпП України має становити середньомісячний заробіток працівника.

На думку позивача, оскільки, як зазначено вище, розмір заробітної плати позивача у травні - серпні 2021р., а відтак і розмір вихідної допомоги при звільненні повинні становити - 7879,3 грн., сукупний дохід за травень - серпень 2021р. повинен становити 39396,5 грн.(= 7879,3 х 5 (4-ри місячних зарплати + вихідна допомога)), а не 23832,62 грн. як це вказано в довідці про доходи від 04.10.2021 р. № 375 що і доводить факт заборгованості відповідача перед позивачем в травні - серпні 2021р. в сумі 15563,88 грн. (= 39396,5грн. - 23832,62 грн.)

Позивач зазначає, що оскільки змінився розмір невиплаченої заробітної плати, перерахунку також підлягає і компенсація втрати частини заробітної плати у зв`язку із порушенням строків її виплати та наводить її розрахунок.

Враховуючи викладене, просить стягнути з Комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради стоматологічна поліклініка» на його користь невиплачену заробітну плату в сумі 85 753,48 грн. за період з липня 2020 року по серпень 2021 року, а також 5 346,73 грн. компенсації втрати частини заробітної плати у зв`язку із порушенням строків її виплати.

Головою комісії з припинення (ліквідації) юридичної особи Комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» подано до суду відзив на позовну заяву, в якій подано заперечення щодо наведених позивачем обставин, підстав позову та позовних вимог.

У Комунальному некомерційному підприємстві Самбірської міської ради "Стоматологічна поліклініка" (далі - КНП СМР "Стоматологічна поліклініка") відсутні первинні документи з інформацією по нарахуванні заробітної плати працівникам КНП СМР "Стоматологічна поліклініка", зокрема і ОСОБА_1 та відсутні документи фінансової звітності з інформацією про нарахування заробітної плати працівникам КНП СМР "Стоматологічна поліклініка", зокрема і по ОСОБА_1 . Фінансова звітність по КНП Самбірської міської ради "Стоматологічна поліклініка" - даним підприємством до органу ДПС не подавалась.

Головою комісії з припинення (ліквідації) юридичної особи - Комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради "Стоматологічна поліклініка" Брунарською М.С. скеровано запити до: ГУ ПФУ у Львівській області від 02.07.2021 року за № 237 і від 08.07.2021 за №263; ГУ ДПС у Львівській області від 02.07.2021 р. за №236 і від 08.07.2021 р. за № 262 щодо отримання інформації про нараховану заробітну плату (доходи) працівників Комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради "Стоматологічна поліклініка", зокрема позивача та нараховані суми ЄСВ за період роботи в Комунальному некомерційному підприємстві Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка».

Головне управління ДПС у Львівській області в межах компетенції своїм листом від 22.07.2021 року № 21029/6/13-01-24-11-06 повідомляє, що за результатами розгляду листа від 08.07.2021р. № 274, інформація щодо нарахованої заробітної плати працівників та нарахованих сум єдиного соціального внеску по КНП Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка», зокрема щодо позивача за період з 01.07.2021 року по КНП Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» відсутня, оскільки звітність «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного соціального внеску», КНП Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» до органу ДПС те подана.

Окрім того, відповідно до отриманої відповіді Головного управління пенсійного гонду України у Львівській області від 27.07.2021 року та додатку до цієї відповіді: Звіту про суми заробітної плати працівників КНП Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка», в реєстрі застрахованих осіб інформація на ОСОБА_1 по Комунальному некомерційному підприємстві Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» за період з 01.07.2020 р. відсутня.

Також представником зазначено, що керівником КНП Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» т.в.о. ОСОБА_6 , не забезпечено організацію передачі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової та статистичної звітності за період діяльності КНП «Стоматологічна поліклініка» у зв`язку із звільненням головного бухгалтера ОСОБА_7 від займаної посади за згодою сторін відповідно до п.1 ст.36 КЗпП (п. 3 наказу № 24 від 30.04.2021 р.; заява ОСОБА_7 від 30.04.2021 р.).

Окрім того, на час виходу комісії з припинення в КНП СМР «Стоматологічна поліклініка» (12.05.2021 р.) ОСОБА_6 повідомив, що ключі від приміщення бухгалтерії знаходяться у колишнього головного бухгалтера, яка на той час уже була звільнена, повідомив, що акт-передачі вони не складали.

Організація обліку нарахування та виплати заробітної плати відображається в документах бухгалтерського обліку та податкової звітності.

Так, обов`язок платників податків вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів встановлено пп. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій відповідно до ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Крім того, підприємства зобов`язані складати фінансову звітність на підставі даних бухгалтерського обліку. Виходячи зі змісту ч. 1 ст. 11 вказаного Закону документи фінансової звітності підписують керівник і бухгалтер підприємства.

Згідно з ч. 3 ст. 8 зазначеного Закону відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.

Разом з тим, відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи відповідно до ч. 8 ст. 9 цього Закону.

Тобто бухгалтер відповідає за ведення обліку згідно з вимогами, встановленими законодавством, а директор як уповноважена особа власника - за організацію обліку.

Згідно п. 168.1.1 розділу IV Податкового кодексу України податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 ПКУ.

При цьому якщо оподаткований дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені Податковим кодексом для місячного податкового періоду (пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 Кодексу).

Крім цього, податковий агент згідно до пп. «б» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу зобов`язаний подавати у строки, встановлені для податкового кварталу, податковий розрахунок (форма № 1 ДФ) до контролюючого органу.

Відповідно до п. 2.2 Порядку №4 визначено, що податковий розрахунок (форма №1ДФ) подається незалежно від того, виплачує чи не виплачує доходи (заробітна плата) платникам податку податковий агент протягом звітного періоду.

У разі, якщо сума заробітної плати не була отримана працівником з каси підприємства в установлений строк, вона підлягає депонуванню.

Йдеться про те, що при нарахуванні заробітної плати (брутто) працівнику з неї автоматично сплачуються податки і збори. Тільки після сплати останніх, заробітна плата (нетто) виплачується працівнику.

Тобто, якщо заробітна плата нарахована, але не виплачена, з неї все одно сплачуються податки та збори, про що залишаються відповідні письмові докази у формі податкової звітності.

Якщо заробітна плата після сплати податків не виплачена, то вона у податковій звітності фіксується як заборгованість по заробітній платі і подається до Державної фіскальної служби.

Із вказаного слідує, що стягненню підлягає тільки нарахована на підставі первинних документів, але невиплачена заробітна плата.

В Комунальному некомерційному підприємстві Самбірської міської ради Стоматологічна поліклініка" (далі-КНП СМР "Стоматологічна поліклініка") відсутні первинні документи з інформацією по нарахуванні заробітної плати працівникам КНП СМР "Стоматологічна поліклініка", зокрема і ОСОБА_1 та відсутні документи фінансової звітності з інформацією про нарахування заробітної плати працівникам КНП СМР "Стоматологічна поліклініка".

Фінансова звітність по КНП Самбірської міської ради "Стоматологічна поліклініка" - даним підприємством до органу ДПС не подавалась.

Таким чином, заборгованість по заробітній платі в КНП СМР "Стоматологічна поліклініка" перед ОСОБА_1 за період: з 01.07.2020 року до 01.05.2021 року- відсутня.

Враховуючи викладене представник вважає, що похідна вимога про стягнення компенсації втрати частини доходу у зв`язку з порушенням строків їх виплати за час затримки з виплати заробітної плати є безпідставною та задоволенню не підлягає.

Зважаючи на відсутність у КНП Самбірської міської ради «Стоматологічна оліклініка» інформації по нарахуванні позивачу заробітної плати за період 1.01.2020року по 31.12.2020року та з 01.01.2021 р. по 30.04.2021 р., неможливо надати довідку за вищевказаний період по заробітній платі.

Обставини, викладені позивачем у позовній заяві в підтвердження заявлених позовних вимог не обґрунтовані належними, достовірними та достатніми доказами.

Відповідно до наказу № 6 від 24.01.2020 р. «Про зарахування працівників КНП «Стоматологічна поліклініка», позивача ОСОБА_1 було зараховано шляхом переводу на 1,0 ставки лікаря-стоматолога терапевта в Комунальне некомерційне підприємство Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» (далі - підприємство), що підтверджується Наказом від 24.01.2020 р. № 6 - зарахування ОСОБА_1 по переводу.

Підприємство здійснювало свою діяльність на основі Статуту підприємства, який затверджено згідно рішення Самбірської міської ради Львівської області від 15 жовтня 2019 року № 15 «Про створення Комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» та Господарського кодексу України.

Уклавши трудову угоду з Комунальним некомерційним підприємством Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» позивач своїм підписом в журналі наказів по поліклініці ознайомився з основною діяльністю підприємства на яке він працевлаштований, а саме Статутом підприємства, який є публічно доступним (міститься на офіційному веб-сайті Самбірської міської ради Львівської області та знаходиться в Комунальному некомерційному підприємстві Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка»).

Відповідно до п. 4.3 Статуту підприємства: «Підприємство здійснює некомерційну господарську діяльність, самостійно організовує виробництво продукції (робіт, послуг) і реалізовує її за цінами (тарифами), що визначаються у порядку, встановленому законодавством України».

Рішенням виконавчого комітету Самбірської міської ради Львівської області від 24 січня 2020 року № 4, затверджено прейскурант цін на платні послуги, що надаються КНП СМР «Стоматологічна поліклініка».

Також, рішенням виконавчого комітету Самбірської міської ради Львівської області від 24 червня 2020 року № 155, затверджено тарифи на платні послуги, які надаються КНП СМР «Стоматологічна поліклініка».

Тарифи на платні послуги, які надаються Комунальним некомерційним підприємством Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка», затверджені на підставі рішення виконавчого комітету Самбірської міської ради Львівської області від 24 червня 2020 року № 155 продубльовано наказом від 25.06.2020 року № 14.

Для визначення умов і розмірів оплати праці працівників мають ураховуватися фінансові можливості підприємства.

Іншим джерелом фінансування є за програмою медичних гарантій безпосередньо - Національна служба здоров`я України, з якою комунальне некомерційне підприємство може укласти договір.

Комунальне некомерційне підприємство Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» здійснює свою діяльність відповідно до ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики, отриманою відповідно до наказу Міністерства охорони здоров`я від 28.02.2020 р. № 593.

Із листа (інформації) Фінансового управління Самбірської міської ради від 03.02.21 № ЗВ(копія листа - додається) вбачається, що Рішенням Самбірської міської ради від 15 жовтня 2019 року № 15 проведено реорганізацію структурного підрозділу комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради та Самбірської районної ради «Самбірська центральна районна лікарня» - Самбірська стоматологічна поліклініка, шляхом виділення його в окрему юридичну особу - комунальне некомерційне підприємство Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка», а це означає, що втрачається статус бюджетної установи та відповідно розпорядника бюджетних коштів. Підприємство набуває нового статусу - одержувач бюджетних коштів.

Представник зазначає, що Комунальне некомерційне підприємство Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» не є бюджетною установою, яка фінансується з бюджету Самбірської територіальної громади в особі Самбірської міської ради.

Відповідно до пункту 9.10. розділу 9. (Повноваження трудового колективу) Статуту підприємства: «Джерелом коштів на оплату праці працівників Підприємства є кошти, отримані у результаті його господарської некомерційної діяльності, а також з інших джерел, не заборонених законодавством України».

Із 01 квітня 2020 року медичні заклади комунальної власності перейшли на фінансування через програму медичних гарантій 2021, яку реалізовує Національна служба здоров`я України.

Відповідно до отриманої інформації фінансового управління Самбірської міської ради, КНП СМР «Стоматологічне поліклініка» не має статусу бюджетної установи та відповідно розпорядника бюджетних коштів. Підприємство набрало нового статусу - одержувач бюджетних коштів. (Лист (інформація) Фінансового управління Самбірської міської ради від 03.02.21 р. № 38).

Представник зазначає, що свої зобов`язання відповідно до вимог ст. 89 Бюджетного кодексу України (оплата комунальних послуг та енергоносіїв) з міського бюджету міською радою виконано в повному обсязі.

Згідно листа (інформації) Національної служби здоров`я України зід 29.03.2021 №6014/5-16-21 (далі - лист НЦЗУ від 29.03.2021 року) вбачається, що відсутні пропозиції від Комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» про укладення договорів у 2020 році.

Станом на 06 травня 2021 року, дату прийняття Самбірською міською радою Львівської області рішення № 7 від 06 травня 2021 року «Про припинення юридичної особи - Комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» угода (договір) комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» з Національною службою здоров`я України на медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій не укладена, що призвело до невиконання статутної діяльності Підприємства, що передбачено підпунктом 5.3.5. пункту 5.3. розділу 5.(Статутний капітал. Майно та фінансування) Статуту підприємства: «Джерелами формування майна та коштів Підприємства є кошти, отримані за договорами з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення», внаслідок чого призвело до втрати доходів Підприємства.

Проте, нажаль, отримавши від засновника всі засоби, а саме комп`ютерну техніку та програмне забезпечення, працівники КНП СМР «Стоматологічна поліклініки» не скористалися можливістю укладання такого договору та втратили додаткові надходження за фактично надані платні стоматологічні послуги з метою забезпечення підприємства фондом оплати праці.

Форми і умови оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок (в тому числі надбавки за тривалість безперервної роботи (понад 5-ть років) в розмірі 30% посадового окладу, затвердженого спільним Наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров`я України від 35.10.2005 р. № 308/519), доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством (Відповідно до пункту 9.11. розділу 9. (Повноваження трудового колективу) Статуту підприємства).

Проте, відповідно до отриманої інформації виконавчого комітету Самбірської міської ради від 03.09.2021 року за вих. № 2/32-11/621 -851 ІЗ-28, колективний договір по Комунальному некомерційному підприємству Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» упродовж 2020-2021 років не затверджувався.

Внаслідок не укладення та не затвердження Колективного договору по Комунальному некомерційному підприємству Самбірської міської ради Стоматологічна поліклініка» упродовж 2020-2021 років - не передбачено форми і умови оплати праці працівникам підприємства.

Отже, у зв`язку із відсутністю на підприємстві колективного договору, надбавка в розмірі 30% посадового окладу за тривалість безперервної роботи (понад 5-ть років) затверджена спільним Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 05.10.2005 р. № 308/519 працівникам КНП СМР «Стоматологічна поліклініка» не належить.

Щодо нарахованої та виплаченої заробітної плати позивачу за період травень - серпень 2021 року, представник зазначає, що за період роботи комісії з припинення (ліквідації) юридичної особи Комунального некомерційного підприємства «Стоматологічна поліклініка» на підприємстві відсутні кошти від здійснення діяльності підприємства, працівники відмовлялися звітувати за виконану роботу, не здавали на рахунок підприємства кошти за надані стоматологічні послуги, які наявно надавали в приміщенні КНП СМР «Стоматологічна поліклініка», в тому числі і позивач. У зв`язку із вище наведеним та відсутності ресурсів комісія прийняла рішення відновити страховий стаж та нарахувати мінімальні соціальні гарантії з дотриманням ст. 2 КЗпП України.

Таким чином, обставини, викладені позивачем у заяві про збільшення розміру позовних вимог, на думку представника, не обґрунтовані належними, достовірними та достатніми доказами. Враховуючи викладене, представник просить відмовити позивачу ОСОБА_1 в повному обсязі у задоволенні позовних вимог.

Під час розгляду справи по суті позивач ОСОБА_1 у судовому засіданні підтримав поданий ним позов у повному обсязі, в обґрунтування якого посилався на викладені у позові обставини. Позов просив задовольнити в повному обсязі.

Представник позивача адвокат Шаровський Р.М. підтримав позов з викладених у ньому підстав та просив задовольнити даний позов.

Представники відповідачів Комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка», Комісії з припинення (ліквідації) юридичної особи КНП Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» Добрянський І.І., ОСОБА_4 , Брунарська М.С. заперечили поданий позов, з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Додатково зазначили, що ліквідація підприємства не завершена, ліквідаційний та проміжний ліквідаційний баланс не складався, відповідач фактично майна не має (наявне майно малої вартості). Немає підтверджуючих документів про нарахування заробітної плати. Також вказали, що як на підставу у відмові в задоволенні позову, на ту обставину, що позивач звернувся до суду не у спосіб, визначений ст.112 ЦК України. Просили повністю відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення учасників справи, з`ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову, виходячи із такого.

Відповідно до ч. 1 ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Враховуючи вимоги статті 76 ЦПК України, доказами єбудь-якідані,на підставіяких судвстановлює наявністьабо відсутністьобставин (фактів),що обґрунтовуютьвимоги ізаперечення учасниківсправи,та іншихобставин,які маютьзначення длявирішення справи. Цідані встановлюютьсятакими засобами: 1)письмовими,речовими іелектронними доказами; 2) висновками експертів;3) показаннями свідків.

У відповідності до вимог ст. 79 ЦПК України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Згідно ст. 77 ЦПК України, належними єдокази,які містятьінформацію щодопредмета доказування. Предметомдоказування єобставини,що підтверджуютьзаявлені вимогичи запереченняабо маютьінше значеннядля розглядусправи іпідлягають встановленнюпри ухваленнісудового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Статтею 78 ЦПК України визначено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Із копії рішення Самбірської міської ради Львівської області №15 від 15 жовтня 2019 року, відомо про створення комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка». Проведено реорганізацію структурного підрозділу комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради та Самбірської районної ради «Самбірська центральна районна лікарня» - Самбірська стоматологічна поліклініка, шляхом виділення його в окрему юридичну особу - комунальне некомерційне підприємство Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» (а.с. 79-80).

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 , згідно наказу №8 від 31.01.2020 р. був зарахований по переводу з 01.02.2020 року на 0,5 ставки лікаря-стоматолога-терапевта та 0,5 ставки лікаря-стоматолога-терапевта фонду у КНП СМР «Стоматологічна поліклініка», а згідно наказу №15 від 30.07.2020 р. на 1,0 ставку лікаря-стоматолога терапевта у КНП СМР «Стоматологічна поліклініка». Вказане підтверджується копіями трудової книжки та журналу наказів по поліклініці Кмунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» (а.с. 5-6, 102-106).

Із копії наказу № 38 від 25.08.2021 року, відомо що позивач був звільнений із займаної посади лікаря-стоматолога-терапевта КНП СМР «Стоматологічна поліклініка» у зв`язку з ліквідацією підприємства відповідно до пункту 1 ст. 40 КЗпП України.

Згідно довідки про доходи від 23.04.2021 за № 150, виданої керівником КНП СМР «Стоматологічна поліклініка» ОСОБА_6 та підписаної головним бухгалтером цього підприємства ОСОБА_7 , за період липень 2020 р. березень 2021 р. ОСОБА_1 нараховано 36991,87 грн заробітної плати (а.с.4).

Із довідок про доходи, виданих головою комісії з припинення (ліквідації) юридичної особи КНП СМР «Стоматологічна поліклініка» Брунарською М.С., відомо, що позивачу за період лютий 2020 р. грудень 2020 р. нараховано 18605,43 грн, а за період січень 2021 р. серпень 2021 р. 17703, 73 грн.

Враховуючи дані докази, пояснення учасників справи, суд доходить висновку, що при звільненні позивача з роботи між позивачем та роботодавцем виник спір щодо невиплаченої заробітної плати та її розміру.

За трудовим договором працівнику гарантується право на отримання заробітної плати (оплати праці) за виконану трудову функцію та інші трудові обов`язки (ст. 21 КЗпП України).

Статтею 116 КЗпП Українипередбачено, що при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред`явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок.

Конституційний Суд України в Рішенні від 22 лютого 2012 року № 4- рп/2012 щодо офіційного тлумачення положеньстатті 233 КЗпПувзаємозв`язку з положеннями статей117,237цьогоКодексуроз`яснив, що застаттею 47 КЗпПроботодавець зобов`язаний виплатити працівникові при звільненні всі суми, що належать йому від підприємства, установи, організації, у строки, зазначені встатті 116 КЗпП, а саме в день звільнення або не пізніше наступного дня після пред`явлення звільненим працівником вимоги про проведення розрахунку. Непроведення з вини власника або уповноваженого ним органу розрахунку з працівником у зазначені строки є підставою для відповідальності, передбаченої статтею 117 Кодексу, тобто виплати працівникові його середнього заробітку за весь час затримки по день фактичного розрахунку.

Гарантованим способом захистити своє право на отримання заробітної плати є звернення до суду. Звернутися до суду можна у порядку наказного провадження, якщо працівник вимагає стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати, або позовного провадження, якщо наявний спір щодо розміру заборгованості з виплати зарплати та/або права на її отримання.

Відповідно до ч. 1ст. 4 ЦПК Україникожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Частиною 1 ст. 5 ЦПК України визначено, що здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законамиабо договором.

У відповідності до вимог ст. 15 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Звертаючись до суду із вказаним позовом,позивач посилався на порушене його право відповідачем щодо виплати йому невиплаченої заробітної плати. У підтвердження своїх позовних вимог подає розрахований розмір заборгованості (невиплаченої) по заробітній платі, який заперечується відповідачем.

Позовна вимогащодо компенсації втрати частини доходу у зв`язку із порушенням строків виплати заробітної плати є похідною від основної вимоги про стягнення невиплаченої заробітної плати, яка теж заперечується відповідачем.

Способи захисту цивільного права та інтересів зазначені вст. 16 ЦК України. У зазначеній нормі визначено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов`язку в натурі; 6) зміна правовідношення; 7) припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; 9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди; 10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Відповідно до ч. 2ст. 16 ЦК України, суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Законодавчі обмеження матеріально-правових способів захисту цивільного права чи інтересу підлягають застосуванню з дотриманням положень ст. ст.55,124 Конституції Українитаст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод(далі - Конвенція), відповідно до яких кожна особа має право на ефективний засіб правового захисту, не заборонений законом.

Оскільки положенняКонституції Українита Конвенції мають вищу юридичну силу (ст.ст.8,9 Конституції України), а обмеження матеріального права суперечать цим положенням, порушення цивільного права чи цивільного інтересу підлягають судовому захисту і у спосіб, не передбачений законом, зокремаст. 16 ЦК України, але який є ефективним засобом захисту, тобто таким, що відповідає змісту порушеного права, характеру його порушення та наслідкам, спричиненим цим порушенням.

Як вбачається з матеріалів справи, 06.05.2021 року Самбірською міською радою Львівської області було прийнято рішення №7 «Про припинення юридичної особи КНП СМР «Стоматологічна поліклініка», яким вирішено припинити юридичну особу - КНП СМР «Стоматологічна поліклініка» шляхом його ліквідації; встановлено строк для заявлення кредиторами вимог до підприємства, що припиняється 2 місяці з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення закладу; утворено комісію з припинення (ліквідації) юридичної особи - КНП СМР «Стоматологічна поліклініка» з покладенням визначених цим рішенням обов`язків (додаток) (а.с. 94-96, 97-98).

У відповідності із п.1 Статуту КНП СМР «Стоматологічна поліклініка» (далі - Статут) - підприємство засноване на власності територіальної громади м.Самбора і є комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає кваліфіковану спеціалізовану стоматологічну медичну допомогу та здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів у сфері охорони здоров`я, без мети одержання прибутку, а також приймає участь у виконанні державних та місцевих програм у сфері охорони здоров`я в установленому порядку (п.п.1.1); підприємство створене відповідно до рішення Самбірської міської ради від 15 жовтня 2019 року №15 відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»(п.п.1.2); підприємство є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Засновнику (п.п.1.6)(а.с. 84-93).

П.11 Статуту передбачено, що припинення діяльності підприємства здійснюється шляхом ліквідації або його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) за рішенням засновника, а у випадках передбачених законодавством України, за рішенням суду (п.п.11.1); ліквідація здійснюється ліквідаційною комісією, яка створюється засновником або за рішенням суду (п.п.11.3) (а.с.73).

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №141600241981 від 13.08.2021 наявний запис 1004161100007002419 від 11.05.2021 про внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи (КНП СМР «Стоматологічна поліклініка») в результаті її ліквідації; перебування в стані припинення та відомості про комісію з припинення ( ОСОБА_8 - ліквідатор) (а.с. 99-101).

Відповідно до положень ч. 3ст. 105 ЦК України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цьогоКодексупризначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється (в даному випадку це строк з 11.05.2021 по 12.07.2021 - відомості ЄДРПОУ).

Згідно ч. 6.ст.105 ЦК України, кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.

Проаналізувавши представлені позивачемдокази,суд дійшоввисновку,що ОСОБА_1 не наданоналежні тадопустимі доказизвернення йогояк кредиторадо комісіїз припинення(ліквідації)юридичної особи КНПСМР «Стоматологічнаполіклініка» іззаявою провключення йогогрошових вимогдо реєструвимог кредиторівз дотриманнямстроків,встановлених чиннимцивільним законодавством,оскільки заявапозивача від14.06.2021р.стосується лишепитання щодонадання довідкипро заробітнуплату заперіод роботипозивача в КНП СМР «Стоматологічна поліклініка» з 1.02.2020 по 31.12.2020 та з 1.01.2021 по момент звернення, а також питання надання копій документів (а.с.9).

Також позивачем не надано суду належних та допустимих доказів відмови комісії з припинення (ліквідації) юридичної особи КНП СМР «Стоматологічна поліклініка» у задоволенні його вимог як кредитора або ухилення від їх розгляду.

Листи комісії з припинення (ліквідації) юридичної особи КНП СМР «Стоматологічна поліклініка» від 13.07.2021 за №268 та від 20.08.2021 за №348, які за своїм змістом є відповіддю на вище проаналізоване звернення позивача від 14.06.2021 р., даних висновків суду не спростовують.

Положеннями п.1 ч.1 ст.110ЦК України встановлено, що юридична особа ліквідується, окремо, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв`язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Згідно ч.8ст.111 ЦК України,ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред`явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Так,статтею 112 ЦК Українивстановлено, що у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у такій черговості:

1) у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом;

2) у другу чергу задовольняються вимоги працівників, пов`язані з трудовими відносинами, вимоги автора про плату за використання результату його інтелектуальної, творчої діяльності;

3) у третю чергу задовольняються вимоги щодо податків, зборів (обов`язкових платежів);

4) у четверту чергу задовольняються всі інші вимоги.

Вимоги однієї черги задовольняються пропорційно сумі вимог, що належать кожному кредитору цієї черги.

У разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право протягом місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії. За рішенням суду вимоги кредитора можуть бути задоволені за рахунок майна, що залишилося після ліквідації юридичної особи.

Вимоги кредитора, заявлені після спливу строку, встановленого ліквідаційною комісією для їх пред`явлення, задовольняються з майна юридичної особи, яку ліквідовують, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, заявлених своєчасно.

Вимоги кредиторів, які не визнані ліквідаційною комісією, якщо кредитор у місячний строк після одержання повідомлення про повну або часткову відмову у визнанні його вимог не звертався до суду з позовом, вимоги, у задоволенні яких за рішенням суду кредиторові відмовлено, а також вимоги, які не задоволені через відсутність майна юридичної особи, що ліквідується, вважаються погашеними.

Отже, з часу початку процедури ліквідації юридичної особи порядок задоволення кредиторами своїх вимог (погашення заборгованості) має певні особливості, встановлені вищенаведеними нормами законодавства, які є спеціальними для регулювання цих правовідносин.

Враховуючи, що відповідач з 11.05.2021 року перебуває у процедурі припинення, кредиторські вимоги позивачем мали заявлятися до ліквідаційної комісії для включення їх до проміжного ліквідаційного балансу, у разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор мав право протягом місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову, звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії (юридичної особи в особі ліквідаційної комісії), як зазначено у частині третійст. 112 ЦК України, про включення кредиторських вимог до проміжного ліквідаційного балансу.

Відповідно до довідки №1 від 17.01.2023 року, виданої головою комісії з припинення (ліквідації) юридичної особи КНП СМР «Стоматологічна поліклініка» Брунарською М.С., проміжний та ліквідаційний баланс КНП СМР «Стоматологічна поліклініка» не затверджено; підприємство знаходиться в стані припинення, шляхом ліквідації; процедура ліквідації триває.

У випадку коли вимоги кредитора, будуть заявлені після спливу строку, встановленого ліквідаційною комісією для їх пред`явлення, вони мають задовольнятися з майна юридичної особи, яку ліквідовують, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, заявлених своєчасно.

Примусове стягнення спірної заборгованості з відповідача призведе до порушення порядку черговості задоволення вимог кредиторів, встановленоїст. 112 ЦК України, та порушення законодавчо встановленої процедури заявлення та задоволення таких кредиторських вимог у процедурі ліквідації.

Враховуючи характер спірних правовідносин, позивач звернувся до суду за захистом порушеного права, обравши неналежний спосіб захисту.

Обраний в даному випадку позивачем спосіб захисту прав та законних інтересів призведе до порушення, встановленої ст.112ЦК України процедури заявлення та задоволення кредиторських вимог у процедурі ліквідації.

Невірно обраний позивачем спосіб захисту є підставою для відмови у позові.

Дана правовапозиція узгоджуєтьсяіз висновками,викладенимив постановіВеликоїПалати ВерховногоСуду 03.10.2018у справі№ 487/3335/13-цта постановахВерховного Суду:від 2.09.2019у справі№ 922/416/19;від 11.04.2019 №761/39536/16-ц; від 03.05.2018 у справі №924/478/16 та від 26.07.2018 у справі №910/18289/16.

Відповідно до частини четвертої статті 263 ЦПК України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

У зв`язку з вищевикладеним, суд вважає, що у задоволенні позову в цілому (основної та похідної вимог) слід відмовити за безпідставністю.

При цьому суд не приймає до уваги покликання позивача та заперечення відповідача, їхні докази щодо підстав нарахування, розміру заборгованості невиплаченої заробітної плати та розміру компенсації втрати частини доходу у зв`язку із порушенням строків виплати заробітної плати позивача, оскільки вони не впливають на висновки суду щодо вирішення спору в цілому (по основній та похідній вимогах).

Згідно ізст.141 ЦПК України,судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог, а в разі відмови в позові покладається на позивача.

За таких обставин, судовий збір за подання позову в сумі 908,00 грн покладається на позивача, оскільки судом в позові відмовлено повністю.

Керуючись ст. ст. 258, 259, 263-265, 268 ЦПК України, суд

у х в а л и в:

Відмовити в позові ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка», Комісії з припинення (ліквідації) юридичної особи КНП Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка» про стягнення заборгованості по заробітній платі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не буде подано, і може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Відповідач: Комунальне некомерційне підприємство Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка», адреса для листування м. Самбір, вул. Чайковського, 10, Львівська область, поштовий індекс 81400, ЄДРПОУ 43297699.

Відповідач: Комісія з припинення (ліквідації) юридичної особи КНП Самбірської міської ради «Стоматологічна поліклініка», адреса для листування м. Самбір, пл. Ринок, 1, Львівська область, поштовий індекс 81400.

Повне судове рішення буде складено 10.11.2023 року.

Суддя

СудСамбірський міськрайонний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення31.10.2023
Оприлюднено20.11.2023
Номер документу114989720
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про виплату заробітної плати

Судовий реєстр по справі —452/2569/21

Ухвала від 24.04.2024

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Краснощоков Євгеній Віталійович

Постанова від 05.03.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Ніткевич А. В.

Ухвала від 05.02.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Ніткевич А. В.

Ухвала від 20.12.2023

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Ніткевич А. В.

Ухвала від 13.12.2023

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Ніткевич А. В.

Рішення від 31.10.2023

Цивільне

Самбірський міськрайонний суд Львівської області

Галин В. П.

Рішення від 31.10.2023

Цивільне

Самбірський міськрайонний суд Львівської області

Галин В. П.

Ухвала від 12.09.2023

Цивільне

Самбірський міськрайонний суд Львівської області

Галин В. П.

Ухвала від 12.07.2023

Цивільне

Самбірський міськрайонний суд Львівської області

Галин В. П.

Ухвала від 07.12.2021

Цивільне

Самбірський міськрайонний суд Львівської області

Карнасевич Г. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні