КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про закриття провадження у справі
17 листопада 2023 року м.Київ320/26061/23
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Головенко О.Д., розглянувши в порядку письмового провадження в підготовчому засіданні за правилами загального позовного провадження питання про закриття провадження у справі за позовом Громадської організації "НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР АГРОЛІСОСАДІВНИЦТВА: ДОСЯГНЕННЯ ЕКОЛОГІЧНИХ, ЕКОНОМІЧНИХ ТА СОЦІАЛЬНИХ ПЕРЕВАГ" до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Громадська організація "Право на безпечне майбутнє", ТОВ "Сінергія - Е" та ТОВ "Павловнія енерджі Україна" про визнання протиправним та нечинним нормативно - правового акту,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась Громадська організація "НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР АГРОЛІСОСАДІВНИЦТВА: ДОСЯГНЕННЯ ЕКОЛОГІЧНИХ, ЕКОНОМІЧНИХ ТА СОЦІАЛЬНИХ ПЕРЕВАГ" з позовом до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Громадська організація "Право на безпечне майбутнє", ТОВ "Сінергія - Е" та ТОВ "Павловнія енерджі Україна" про визнання протиправним та нечинним наказу від 03.04.2023 № 184 "Про затвердження переліку інвазійних видів дерев із значною здатністю до неконтрольованого поширення, заборонених до використання у процесі відтворення лісів" з моменту його прийняття.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.08.2023 провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження.
Від МБО "Екологія - Право - Людина" та ГО "Українська Природоохоронна Група" надійшли клопотання про вступ у справу в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет позову на стороні позивача та відповідача.
Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Частинами 4, 5 ст. 49 КАС України визначено, що у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі. Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Отже, можливість залучення до справи третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, обумовлена рішенням суду, яке може вплинути на її права, свободи, інтереси та обов`язки. Таким чином, залучення третіх осіб сприяє підвищенню результативності процедури доказування та забезпечує всебічний розгляд адміністративної справи.
Відтак, обов`язковою умовою залучення особи до участі у справі в якості третьої особи є доведення можливості впливу рішення у справі на права, свободи, інтереси та обов`язки такої особи.
Дослідивши докази, що стосуються клопотань, суд вважає, що заявниками не обґрунтовано яким чином судове рішення може вплинути на їх права та обов`язки.
У підготовче засідання, що призначено на 17.11.2023 учасники справи не з"яивлись, однак про час, місце та дату розгляду справи повідомленні належним чином.
07.09.2023, 13.09.2023 позивачем та третіми особами було заявлено клопотання про розгляд справи у їх відсутності.
Частиною 9 ст. 205 КАС України визначено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
17.11.2023 від представника відповідача надійшо клопотання про залучення до матеріалів справи додаткових доккументів, а саме копію наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 02.10.2023 № 671 "Про визначення таким, що встратив чинність, накзу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 03.04.2023 № 184", а також витяги з Єдиного державного реєстру нормативно - правових актів щодо наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 02.10.2023 № 671 та від 03.04.2023 № 184.
З зазначених документів вбачається, що спірний нормативно - правовий акт, а саме наказ від 03.04.2023 № 184 "Про затвердження переліку інвазійних видів дерев із значною здатністю до неконтрольованого поширення, заборонених до використання у процесі відтворення лісів" втратив чинність.
Так, п. 8 ч. 1 ст. 238 КАС України визначено, що суд закриває провадження у справі щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.
Враховуючи, що Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України своїм наказом від 02.10.2023 за № 671, визнало таким, що встратив силу наказ від 03.04.2023 № 184 "Про затвердження переліку інвазійних видів дерев із значною здатністю до неконтрольованого поширення, заборонених до використання у процесі відтворення лісів", суд вважає за можливе закрити провадження у справі.
Також від ІН ВІТРО С.П. надійшло клопотання та позовна заява про вступ у справі в якості третьої особи з самостійними вимогами, однак суд вважає за можливе відмовити у задоволенні даного клопотання, оскільки нормативно - правовий акт, який міг вплинути на права та обов"язки ІН ВІТРО С.П. втратив чинність 02.10.2023.
Щодо клопотання представника позивача про розгляд справи колегіально, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 32 КАС України усі адміністративні справи в суді першої інстанції, крім випадків, встановлених цим Кодексом, розглядаються і вирішуються суддею одноособово. Випадки розгляду і вирішення справи колегією суддів встановлені ст. 33 КАС України.
Положеннями ст. 33 КАС України адміністративні справи, предметом оскарження в яких є рішення, дії чи бездіяльність Кабінету Міністрів України, крім випадку, встановленого ч. 4 ст. 22 цього Кодексу, Національного банку України, окружної виборчої комісії (окружної комісії з референдуму), розглядаються і вирішуються в адміністративному суді першої інстанції колегією у складі трьох суддів.
Будь-яку справу, що відноситься до юрисдикції суду першої інстанції, залежно від категорії і складності справи, може бути розглянуто колегіально у складі трьох суддів, крім справ, які розглядаються в порядку спрощеного позовного провадження. Питання
про призначення колегіального розгляду вирішується до закінчення підготовчого засідання у справі (до початку розгляду справи, якщо підготовче засідання не проводиться) суддею, який розглядає справу, за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, про що постановляється відповідна ухвала.
Отже, ч. 2 ст. 33 КАС України встановлене право, а не обов`язок суду призначити колегіальний розгляд справи, і його застосування належить до розсуду суду.
Із зазначених приписів вбачається, що склад суду визначається в залежності від категорії і складності справи.
Суд зауважує, що вказана справа не належить до справ, предметом оскарження якої є рішення, дії чи бездіяльність Кабінету Міністрів України, Національного банку України, окружної виборчої комісії (окружної комісії з референдуму) та судом не встановлено достатніх підстав для призначення колегіального розгляду справи.
Також слід зазначити, що складність справи є оціночним поняттям, і саме суд, з урахуванням конкретних обставин справи, має визначити, чи наявні підстави для застосування ч. 2 ст. 33 КАС України.
В даному випадку, враховуючи предмет спору, категорію справи, обсяг та характер доказів у справі, суд не вбачає підстав для колегіального розгляду справи.
Керуючись ст. 49, 205, 238, 241, 248 КАС України, суд
у х в а л и в:
1.Провадження в адміністративній справі за позовом Громадської організації "НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР АГРОЛІСОСАДІВНИЦТВА: ДОСЯГНЕННЯ ЕКОЛОГІЧНИХ, ЕКОНОМІЧНИХ ТА СОЦІАЛЬНИХ ПЕРЕВАГ" до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Громадська організація "Право на безпечне майбутнє", ТОВ "Сінергія - Е" та ТОВ "Павловнія енерджі Україна" про визнання протиправним та нечинним нормативно - правового акту закрити.
2. Копію ухвали видати (надіслати) особам, які беруть участь у справі.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженнні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного ухвали.
Суддя Головенко О.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2023 |
Оприлюднено | 20.11.2023 |
Номер документу | 114996663 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Головенко О.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні