КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 листопада 2023 року м.Київ№ 320/7287/22
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Головенко О.Д., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами загальними позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бісквітний Комплекс "Рошен" до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Бісквітний Комплекс "Рошен" з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 26.01.2022 № 0026060705.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22.08.2022 провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 07.09.2022.
В обґрунтування своїх позовних вимог вказує, що відповідачем було проведено документальну позапланову виїзну перевірку за результатами якої встановлено порушення вимог податкового законодавства, однак позивач вважає, що при проведенні перевірки податковий орган дійшов помилкового висновку щодо порушення вимог податкового законодавства при декларуванні за вересень 2021 року суми від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.
Зауважив, що позивачем було укладено ряд договорів поставки сільськогосподарської продукції, які є реальними операціями, що підтверджується первино бухгалтерською документацією, яка складена на виконання вимог чинного законодавства. Вважає, що надані документи підтверджують виконання умов укладених договорів.
Від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого проти позову заперечує та просить суд відмовити у задоволенні даного адміністративного позову, оскільки реальність вчинення господарських операцій між ФГ «Слобожанські угіддя», ТОВ «САМПЛ АГРО», ТОВ «ЕВЕНС ТРЕЙД», ФГ «ЗЕРНО-ТАШЛИК» та позивачем відсутня, а наслідком для податкового обліку є лише фактичний рух активів, задекларований на папері, отже, надані ТОВ «БК «Рошен» податкові накладні не можуть бути підставою для отримання позивачем податкового кредиту по взаємовідносинах із вказаними контрагентами за період виникнення від`ємного значення за серпень та вересень 2021 року по податковій декларації з податку на додану вартість за вересень 2021 року у розмірі суми податку на додану вартість 1 274 420, 00 грн.
Крім того, Головне управління ДПС у Київській області вважає, що ФГ «Слобожанські угіддя», ТОВ «САМПЛ АГРО», ТОВ «ЕВЕНС ТРЕЙД», ФГ «ЗЕРНО-ТАШЛИК» не мали необхідної кількості товару, трудових та інших ресурсів, транспортних засобів, адміністративно - господарських можливостей, що об`єктивно необхідні для виконання взятих на себе господарських зобов`язань.
Ухвалою суду від 18.01.2023 підготовче провадження було закрито та за клопотанням сторін продовжено розгляд справи по суті в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, оглянувши письмові докази, які були надані сторонами, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «БК «Рошен» (код ЄДРПОУ 36445855) зареєстровано 28.11.2006 № 10711020000022086 Бориспільською районною державною адміністрацією Київської області, має статус юридичної особи та являється платником податку на додану вартість з 22.12.2006.
До основних видів діяльності позивача входить: основний (код КВЕД 10.72) виробництво сухарів і сухого печива; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок тривалого зберігання; (код КВЕД 01.11) вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; (код КВЕД 10.61) виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості; (код КВЕД 10.62) виробництво крохмалі і крохмальних продуктів; (код КВЕД 10.71) виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання; (код КВЕД 10.82) виробництво какао, шоколаду та цукрових кондитерських виробів; (код КВЕД 20.14) виробництво інших основних органічних хімічних речовин; (код КВЕД 46.19) діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; (код КВЕД 46.21) оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; (код КВЕД 46.36) оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами; (код КВЕД 46.37) оптова торгівля кавою, чаєм, какао та прянощами; (код КВЕД 46.90) Неспеціалізована оптова торгівля; (код КВЕД 52.10) складське господарство; (код КВЕД 68.10) купівля та продаж власного нерухомого майна; (код КВЕД 68.20) надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; (код КВЕД 71.20) технічні випробування та дослідження; (код КВЕД 38.21) оброблення та видалення безпечних відходів; (код КВЕД 36.00) забір, очищення та постачання води; (код КВЕД 11.01) дистиляція, ректифікація та змішування спиртних напоїв.
На підставі направлень від 29.11.2021 № 8541/10-36-07-05, № 8542/10-36-07-05 та наказу ГУ ДПС у Київській області від 15.11.2021 № 2694-п виданих Головним управлінням ДПС у Київській області на підставі п.п. 19-1. 1.6 п. 19-1.1 ст. 19-1 , п.п. 20.1.4. п. 20.1. ст. 20, п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України (далі - ПК України) проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «БК «Рошен» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за вересень 2021 року податкової декларації з податку на додану вартість від 20.10.2021 реєстраційний номер 9311079960 від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.
За результатами проведеної перевірки податковим органом складено акт від 10.12.2021 № 21774/10-36-07-05/24717491 про результати документальної позапланової виїзної перевірки.
Як вбачається з даного акту перевірки, Головним управління ДПС у Київській області встановлено порушення п. 198.1, п. 198. 2, п. 198.3 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 ПК України, в результаті чого завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду по декларації з податку на додану вартість за вересень 2021 року у розмірі 1 274 420,00 грн, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.
На підставі акту перевірки податковим органом прийнято спірне податкове повідомлення рішення від 26.01.2022 № 0026060705 в частині встановлення завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 1 274 420,00 грн.
Не погоджуючись за вказаним податковим повідомленням рішенням та вимогою позивач звернувся з вказаним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між учасниками справи, суд виходив з такого.
ПК України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Податок на додану вартість належить до загальнодержавних податків (п.п. 9.1.3 п. 9.1 ст. 9 ПК України).
Відповідно до п.п. 14.1.8 п. 14.1 ст. 14 ПК України бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника.
Під витратами відповідно до п.п. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14 ПК України розуміється сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов`язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).
Підпунктом 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що господарська діяльність - це діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк); п. п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V ПК України (п.п. 14.1.178 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V ПК України (п.п. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Відповідно до п. 75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Підпунктом 75.1.2. п. 75. 1 ст. 75 ПК Украйни визначено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Відповідно до п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав, у тому числі якщо платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
Згідно з п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:
постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу; ввезення товарів на митну територію України; вивезення товарів за межі митної території України; постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
Пунктом 187.1 ст. 187 ПК України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:
придбання або виготовлення товарів та послуг;
придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;
ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Також п. 198.2 ст. 198 ПК України визначено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
дата отримання платником податку товарів/послуг.
Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з п. 187.8 ст. 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Датою збільшення податкового кредиту орендаря (лізингоотримувача) для операцій фінансової оренди (лізингу) є дата фактичного отримання об`єкта фінансового лізингу таким орендарем.
Датою віднесення сум до податкового кредиту замовника з договорів (контрактів), визначених довгостроковими відповідно до п. 187.9 ст. 187 цього Кодексу, є дата фактичного отримання замовником результатів робіт (оформлених актами виконаних робіт) за такими договорами (контрактами).
Для товарів/послуг, постачання (придбання) яких контролюється приладами обліку, факт постачання (придбання) таких товарів/послуг засвідчується даними обліку.
Згідно п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ст. 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:
придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);
ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 цього Кодексу (п. 198.6 ст. 198 ПК України).
У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.
Суми податку, сплачені (нараховані) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, у тому числі для платників податку, які застосовують касовий метод.
Пунктом 198.5 ст. 198 ПК України визначено, що платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:
в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до ст. 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених п.п. 196.1.7 п. 196.1 ст. 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;
в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до ст. 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених п.п. 197.1.28 п. 197.1 ст. 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 ст. 197 цього Кодексу);
в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;
в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених п. 189.9 ст. 189 цього Кодексу).
У разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи в подальшому починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів, платник податку може зменшити суму податкових зобов`язань, що були нараховані відповідно до цього пункту, на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зазначеної в абзаці першому цього пункту, зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З метою застосування цього пункту податкові зобов`язання визначаються по товарах/послугах, необоротних активах:
придбаних для використання в неоподатковуваних операціях - на дату їх придбання;
придбаних для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, - на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні.
У разі якщо на момент перевірки платника податку контролюючим органом в акті вибіркової (часткової) інвентаризації, проведеної платником податку на вимогу такого органу, виявлено нестачу придбаних таким платником товарів (крім випадку, якщо така нестача обумовлена знищенням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідно до законодавства), для цілей розділу V цього Кодексу такі товари вважаються використаними платником податку в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
Згідно п. 201.1 ст. 200 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:
порядковий номер податкової накладної; дата складання податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду; індивідуальний податковий номер.
Також п. 201.4 ст. 200 ПК України визначено, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг протягом періоду, за який складається така податкова накладна, постачання яких має безперервний або ритмічний характер:
покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця;
покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.
У разі якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.
Для цілей цього пункту ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.
Податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:
здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);
виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв`язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;
надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).
Платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, база оподаткування яких, визначена відповідно до ст. 188 і 189 цього Кодексу, перевищує фактичну ціну постачання таких товарів/послуг, можуть скласти не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням сум податку, розрахованих виходячи з перевищення бази оподаткування над фактичною ціною, визначених окремо по кожній операції з постачання товарів/послуг.
Відповідно до п 200.4 ст. 200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 цієї статті, така сума:
враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200-1.3 ст. 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -
або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно п. 200-1.3 ст. 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Як вбачається з матеріалів справи, що між ТОВ «БК «Рошен» та ФГ «Слобожанські угіддя» укладено договір поставки № Р21.09.076 від 30.08.2021, предметом якого є поставка сільськогосподарської продукції.
Кількість, асортимент, ціна та загальна вартість партії товару, строки, умови і місце поставки (місце призначення або пункт розвантаження), дата (день) поставки товару визначаються сторонами в додатках (Специфікаціях), додаткових угодах до цього договору.
Додатки (Специфікації) оформляються на кожну замовлену партію товару та після підписання уповноваженими представниками сторін є невід`ємною частиною цього договору.
Також визначені умови та строки поставки, а саме постачальник зобов`язується передати (поставити) товар покупцю на умовах DAP в місці призначення, в подальшому - «Базис поставки», що вказується у додатках, додаткових угодах до даного договору.
При поставці товару постачальник повинен надати покупцю належним чином оформлені товаро транспортні накладні на кожну одиницю автотранспорту. Бланки товарно-транспортних накладних повинні бути оформлені у 4-х примірниках, в обов`язковому порядку у графі «пункт завантаження» повинно бути зазначене місце завантаження товару.
За умовами договору, з моменту здійснення покупцем відмітки про приймання товару на товарно - транспортних накладних постачальника в місці призначення товар вважається власністю покупця.
Ціна включає в себе вартість товару, навантаження та доставки. Загальна вартість кожної окремої партії товару визначається у відповідному додатку (Специфікації), додаткових угодах.
Якість поставленого постачальником товару, визначається акредитованою виробничо-технічною лабораторією покупця на дату поставки в місце призначення та підтверджується відмітко покупця на товарно-транспортних накладних.
За умовами договору постачальник підтверджує, що потужності, які використовуються ним на будь-якій стадії виробництва та/або обігу товару як харчового продукту, пройшли державну реєстрацію відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97-BP від 23.12.1997.
Згідно додаткової угоди № 1 від 01.09.2021 до договору поставки № Р21.09.076 від 30.08.2021 постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцю, а покупець зобов`язуються здійснити приймання та оплату товару в асортименті, за ціною, якістю, кількістю, визначеними в цьому пункті та п.п. 2,6 даної додаткової угоди. Кількість товару (+/-10% за вибором постачальника) - 120 т. (пшениця 2-го класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; базис поставки на умовах DAP м. Бориспіль, вул. Привокзальна 8; період поставки товару з 01.09.2021 по 03.09.2021).
Згідно додаткової угоди № 2 від 08.09.2021 до договору поставки № Р21.09.076 від 30.08.2021 постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцю, а покупець зобов`язуються здійснити приймання та оплату товару в асортименті, за ціною, якістю, кількістю, визначеними в цьому пункті та п.п. 2,6 даної додаткової угоди. Кількість товару (+/-10% за вибором Постачальника) - 180 т. (пшениця 3-го класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; базис поставки на умовах DAP м. Бориспіль, вул. Привокзальна 82; період поставки товару: з 08.09.2021 2021 по 10.09.2021).
Згідно додаткової угоди № 3 від 05.10.2021 до договору поставки № Р21.09.076 від 30.08.2021 постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцю, а покупець зобов`язуються здійснити приймання та оплату товару в асортименті, за ціною, якістю, кількістю, визначеними в цьому пункті та п.п. 2,6 даної додаткової угоди. Кількість товару (+/-10% за вибором Постачальника) - 100 т. 2 (пшениця 4-го класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; базис поставки на умовах DAР м. Бориспіль, вул. Привокзальна 82; період поставки товару з 05.10.2021 по 06.10.2021).
Реальність здійснення операції між позивачем та ФГ «Слобожанські угіддя» підтверджується: договором поставки № Р21.09.076 від 30.08.2021; додатковою угодою № 1 від 01.09.2021 до договору поставки № Р21.09.076 від 30.08.2021; додатковою угодою № 2 від 08.09.2021 до договору поставки № P21.09.076 від 30.08.2021; додатковою угодою № 3 від 05.10.2021 до договору поставки № P21.09.076 від 30.08.2021; рахунком на оплату № 0109-1 від 01.09.2021; видатковою накладною № 0109-1 від 01.09.2021; товарно-транспортною накладною № 300201 від 01.09.2021; лабораторним аналізом пшениці від 01.09.2021 (зразок № 23); товарно-транспортною накладною № 300202 від 01.09.2021; лабораторним аналізом пшениці від 01.09.2021 (зразок № 24); платіжним дорученням № 5380 від 02.09.2021; платіжним дорученням № 5450 від 06.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 02.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 06.09.2021; рахунком на оплату № 0309-1 від 03.09.2021; видатковою накладною № 0309-1 від 03.09.2021; товарно-транспортною накладною № 300209 від 02.09.2021; лабораторним аналізом пшениці від 01.09.2021 (зразок № 24); платіжним дорученням № 5430 від 06.09.2021; платіжним дорученням № 5459 від 07.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 06.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 07.09.2021; рахунком на оплату № 1009-1 від 10.09.2021; видатковою накладною № 1009-1 від 10.09.2021; товарно-транспортною накладною № 300222 від 10.09.2021; товарно-транспортною накладною № 300225 від 10.09.2021; товарно-транспортною накладною № 300224 від 09.09.2021; товарно-транспортною накладною № 300223 від 09.09.2021; платіжним дорученням № 5550 від 13.09.2021; платіжним дорученням № 5607 від 14.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 13.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 14.09.2021.
Також між позивачем та ФГ «Зерно Ташлик» укладено договір поставки від 06.09.2021 № Р2109.282, предметом договору є поставка сільськогосподарської продукції.
Кількість, асортимент, ціна та загальна вартість партії товару, строки, умови і місце поставки (місце призначення або пункт розвантаження), дата (день) поставки товару визначаються сторонами в додатках (Специфікаціях), додаткових угодах до цього договору.
Додатки (Специфікації) оформляються на кожну замовлену партію товару та після підписання уповноваженими представниками сторін є невід`ємною частиною цього договору.
При поставці постачальник зобов`язується передати (поставити) товар покупцю на умовах DAP в місці призначення, в подальшому - «Базис поставки», що вказується у додатках, додаткових угодах до даного договору.
За умовами договору, з моменту здійснення покупцем відмітки про приймання товару на товарно - транспортних накладних постачальника в місці призначення товар вважається власністю покупця.
Ціна включає в себе вартість товару, навантаження та доставки. Загальна вартість кожної окремої партії товару визначається у відповідному додатку (Специфікації), додаткових угодах.
Згідно додаткової угоди № 1 від 07.09.2021 до договору поставки № Р21.09.282 від 06.09.2021 постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцю, а покупець зобов`язуються здійснити приймання та оплату товару в асортименті, за ціною, якістю, кількістю, визначеними в цьому пункті та п.п.2.6 даної додаткової угоди (пшениця 2-20 класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; кількість товару, (+/-10% за вибором постачальника) - 300 т.; пшениця 3-го класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; кількість товару (+/-10% за вибором постачальника) - 200 м.; базис поставки на умовах DAP м. Бориспіль, вул. Привокзальна 82; період поставки товару з 07.09.2021 по 15.09.2021).
Згідно додаткової угоди № 2 від 29.09.2021 до договору поставки № Р21.09.282 від 06.09.2021 постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцю, а покупець зобов`язуються здійснити приймання та оплату товару в асортименті, за ціною, якістю, кількістю, визначеними в цьому пункті та п.п. 2,6 даної додаткової угоди (пшениця 2-20 класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; кількість товару, (+/-10% за вибором постачальника) - 500 т; базис поставки на умовах DAP м. Бориспіль, вул. Привокзальна 82; період поставки товару з 30.09.2021 по 12.10.2021).
Згідно додаткової угоди № 3 від 29.09.2021 до договору поставки № P21.09.282 від 06.09.2021 постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцю, а покупець зобов`язуються здійснити приймання та оплату товару в асортименті, за ціною, якістю, кількістю, визначеними в цьому пункті та п.п.2.6 даної додаткової угоди (пшениця 3-го класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; кількість товару (+/-10% за вибором постачальника) - 50 т.; базис поставки на умовах DAP м. Бориспіль, вул. Привокзальна 82; період поставки товару з 30.09.2021 по 12.10.2021.
Реальність здійснення операції між позивачем та ФГ «Зерно Ташлик» підтверджується: договором поставки № Р21.09.282 від 06.09.2021; додатковою угодою № 1 від 07.09.2021 до договору поставки № Р21.09.282 від 06.09.2021; додатковою угодою № 2 від 29.09.2021 до договору поставки № Р21.09.282 від 06.09.2021; додатковою угодою № 3 від 29.09.2021 до договору поставки № Р21.09.282; рахунком на оплату № 21 від 08.09.2021; видатковою накладною № 26 від 08.09.2021; товарно-транспортною накладною № 4 від 08.09.2021; видатковою накладною № 27 від 08.09.2021; товарно-транспортною накладною № 05 від 08.09.2021; платіжним дорученням № 107 від 09.09.2021; платіжним дорученням № 5657 від 16.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 09.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 16.09.2021; рахунком на оплату № 22 від 14.09.2021; видатковою накладною № 28 від 13.09.2021; товарно-транспортною накладною № 11 від 13.09.2021; платіжним дорученням № 5614 від 14.09.2021; платіжним дорученням № 5701 від 20 .09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 14.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 20.09.2021; рахунком на оплату № 24 від 17.09.2021; видатковою накладною № 29 від 17.09.2021; товарно-транспортною накладною № 157 від 16.09.2021; видатковою накладною № 30 від 17.09.2021; товарно-транспортною накладною № 156 від 16.09.2021; видатковою накладною № 31 від 17.09.2021; товарно-транспортною накладною № 01627 від 16.09.2021; платіжним дорученням № 5697 від 20.09.2021; платіжним дорученням № 5752 від 22.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 22.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 20.09.2021; рахунком на оплату № 31 від 22.09.2021; видатковою накладною № 38 від 22.09.2021; товарно-транспортною накладною № 3046; платіжним дорученням № 5766 від 23.09.2021; платіжним дорученням № 6276 від 22.10.2021;випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 23.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 22.10.2021; рахунком на оплату № 32 від 22.09.2021; видатковою накладною № 39 від 22.09.2021;товарно-транспортною накладною № 3045; платіжним дорученням № 5768 від 23.09.2021; платіжним дорученням № 6277 від 22.10.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 23.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 22.10.2021.
Також між позивачем та ТОВ «Сампл Агро» укладено договір поставки № Р21.08.333 від 03.08.2021, предметом договору є поставка сільськогосподарської продукції.
Кількість, асортимент, ціна та загальна вартість партії товару, строки, умови і місце поставки( місце призначення або пункт розвантаження), дата (день) поставки товару визначаються сторонами в додатках (специфікаціях), додаткових угодах до цього договору.
Додатки (Специфікації) оформляються на кожну замовлену партію товару та після підписання уповноваженими представниками сторін є невід ємною частиною цього договору. умови та строки поставки постачальник зобов`язується передати ( поставити ) товар покупцю на умовах DAP в місці призначення, в подальшому - «Базис поставки», що вказується у додатках, додаткових угодах до даного договору.
3 моменту здійснення покупцем відмітки про приймання товару на товарно - транспортних накладних постачальника в місці призначення товар вважається власністю покупця.
Ціна включає в себе вартість товару, навантаження та доставки. Загальна вартість кожної окремої партії товару визначається у відповідному додатку (Специфікації), додаткових угодах. 03.08.2021.
Згідно додаткової угоди № 1 від 03.08.2021 до договору поставки № Р21.08.333 від 03.08.2021 постачальник зобов`язуються поставити і передати у власність покупцю, а покупець зобов`язується здійснити приймання та оплату товару в асортименті, за ціною, якістю, кількістю, визначеними в цьому пункті та п.п. 2.6 даної додаткової угоди (кількість товару (+/-10% за (вибором постачальника) 40 т., пшениця 2-го класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; базис поставки на умовах ДАР м. Бориспіль, вул. Привокзальна 82; період поставки товару з 03.09.2021 по 06.09.2021.
Згідно додаткової угоди № 2 від 06.09.2021 до договору поставки № Р21.08.333 від 03.08.2021 від 06.09.2021 постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцю а покупець зобов`язуються здійснити приймання та оплату товару в асортименті, за ціно, якістю, кількістю. визначеними в цьому пункті та п.п. 2,6 даної додаткової угоди (кількість товару (+/-10% за (вибором постачальника) пшениця 2-го класу - 100 т. та пшениця 3-го класу - 200 т.; базис поставки на умовах DAP м. Бориспіль, вул. Привокзальна 82; період поставки товару з 06.09.2021 по 10.09.2021.
Згідно додаткової угоди № 3 від 21.09.2021 до договору поставки № Р21.08.333 від 03.08.2021 постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцю, а покупець зобов`язуються здійснити приймання та оплату товару в асортименті, за ціною, якістю, кількістю, визначеними в цьому пункті та п.п.2.6 даної додаткової угоди (кількість товару (+/-10% за вибором постачальника) пшениця 2-го класу - 30 т.; пшениця 3-го класу - 30 т.; пшениця 2-го класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; пшениця 3-го класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; базис поставки на умовах DAP м. Бориспіль, вул. Привокзальна 82; період поставки товару з 21.09.2021 по 24.09.2021.
Згідно додаткової угоди № 4 від 30.09.2021 до договору поставки № Р21.08.333 від 03.08.2021 постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцю, а покупець зобов`язуються здійснити приймання та оплату товару в асортименті, за ціною, якістю, кількістю, визначеними в цьому пункті та п.п.2,6 даної додаткової угоди (кількість товару (+/-10% за вибором постачальника) пшениця 2-го класу - 30 м.; пшениця 3-го класу - 30 т. 2. пшениця 2-го класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; пшениця 3-го класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; базис поставки на умовах DAP м. Бориспіль, вул. Привокзальна 82; період поставки товару з 30.09. 2021 по 04.10.2021.
Реальність операцій позивача з ТОВ «Сампл Агро» підтверджується: договором поставки № P21.08.333 від 03.08.2021; додатковою угодою № 1 від 03.08.2021 до договору поставки № Р21.08.333 від 03.08.2021; додатковою угодою № 2 від 06.09.2021 до договору поставки № Р21.08.333 від 03.08.2021; - додатковою угодою № 3 віл 21.09.2021 до договору поставки № Р21.08.333 від 03.08.2021; додатковою угодою № 4 від 30.09.2021 до договору поставки № Р21.08.333 від 03.08.2021; рахунком на оплату № 206 від 03.09.2021; видатковою накладною № 258 від 03.09.2021; товарно-транспортною накладною № 18 від 03.09.2021; лабораторним аналізом пшениці від 03.09.2021 (зразок № 18); платіжним дорученням № 5442 від 06.09.2021; платіжним дорученням № 5482 від 08.089.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 06.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 08.00 2021; рахунком на оплату №215 від 06.09.2021; видатковою накладною № 269 від 06.09.2021; товарно-транспортною накладною № 39 від 06.09.2021; товарно-транспортною накладною № 40 від 06.09.2021; лабораторним аналізом пшениці від 06.09.2021 (зразок № 8); лабораторним аналізом пшениці (зразок № 18); платіжним дорученням № 5641 від 16.09.2021; платіжним дорученням № 5483 від 08.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 16.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 08.09.2021: рахунком на оплату № 219 від 07.09.2021; видатковою накладною № 271 від 07.09.2021; товарно-транспортною накладною № 45 від 06.09.2021; товарно-транспортною накладною № 41 від 07.09.2021; лабораторним аналізом пшениці (зразок № 12); лабораторним аналізом пшениці від 06.09.2021; платіжним дорученням № 5642 від 16.09.2021; платіжним дорученням № 5484 від 08.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 16.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 08.09.2021; рахунком на оплату № 227 від 09.09.2021; видатковою накладною № 275 від 09.09.2021; товарно-транспортною накладною № 10 від 08.09.2021; товарно-транспортною накладною № 27 від 08.09.2021; товарно-транспортною накладною № 21 від 09.09.2021; платіжним дорученням № 5640 від 16.09.2021; платіжним дорученням № 5497 від 10.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 16.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 10.09.2021; рахунком на оплату № 230 від 10.09.2021; видатковою накладною № 279 від 10.09.2021; товарно-транспортною накладною № 67 від 09.09.2021; платіжним дорученням № 5643 від 16.09.2021; платіжним дорученням № 5623 від 15.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 16.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 15.09.2021; рахунком на оплату № 292 від 21.09.2021; видатковою накладною № 352 від 21.09.2021; товарно-транспортною накладною № 41 від 21.09.2021; платіжним дорученням № 5767 від 23.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 23.09.2021.
Крім того матеріали справи свідчать, що між ТОВ «БК «Рошен» та ТОВ «Евенс трейд» укладено договір поставки товару № Р21.09.11 від 19.05.2021.
Відповідно до предмету договору, постачальний зобов`язується поставити i передати у власність покупцю сільськогосподарську продукцію, а покупець зобов`язуються здійснити приймання та оплату товару.
Дата поставки товару визначається сторонами в додатках, додаткових угодах до цього договору. Додатки оформлюються на кожну замовлену партію товару та після підписання уповноваженими представниками сторін є невід`ємною частиною цього договору.
За умовами договори поставки, постачальник зобов`язується передати товар покупцю на умовах DAP в місці призначення, в подальшому - «Базис поставки», що вказується у додатках, додаткових угодах до даного договору. Умови поставки (Базис поставки) визначаються й розуміються відповідно правил Incoterms2020. При поставці товару постачальник повинен надати покупцю належним чином оформлені товарно-транспортні накладні на кожну одиницю автотранспорту. Бланки товарно транспортних накладних повинні бути оформлені у 4-х примірниках, в обов`язковому порядку у графі «пункт завантаження» повинно бути зазначене місце завантаження товару (область, район, село), кожна товарно-транспортна накладна повинна бут скріплена оригінальною печаткою постачальника.
Також ціна включає в себе вартість товару, навантаження та доставки. Загальна вартість кожної окремої партії товару визначається у відповідному додатку (Специфікації, додаткових угодах.
При поставці товару постачальник забезпечує надання покупцю: оригінал видаткової накладної (виписується дато поставки), належним чином оформленої товарно-транспортної накладної, оригіналу посвідчення про якість на кожний автомобіль.
Згідно умов додаткової угоди № 1 від 20.08.2021 до договору поставки № Р21.09.171 від 19.08.2021 зазначено, що сторони уклали цю додаткову угору № 1 про наступне, постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцю, а покупець зобов`язується здійснити приймання та оплату товару в асортименті, за ціною, якістю, кількістю, визначеними в цьому пункті та п.п. 2 даної додаткової угоди (кількість товару (+/-10% за вибором постачальника) - 100 т. - пшениця 2-20 класу та 200 т. - пшениця 3-го класу; пшениця 2-20 класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; пшениця 3-го класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; базис поставки на умовах DAP м. Бориспіль, вул. Привокзальна, 82; період поставки товару з 20.08.2021 по 03.09.2021.
Згідно умов додаткової угоди № 2 від 06.09.2021 до договору поставки № Р21.09.171 зазначено, що постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцю, а покупець зобов`язуються здійснити прийом та оплату товару в асортименті, за ціною, якістю, кількістю, визначеними в цьому пункті та п.п. 2 даної додаткової угоди (кількість товару (+/-10% за вибором постачальника) - 25 т.; пшениці 2 го класу та 25 т. - пшениці 3-20 класу; пшениця 2-го класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; пшениця 3-го класу 2021 року урожаю повинна відповідати вимогам ДСТУ 3768:2019; базис поставки на умовах DAP. Бориспіль, вул. Привокзальна, 82, період поставки товару з 06.09.2021 по 10.09.2021.
Реальність операцій позивача з ТОВ «ЕВЕНС ТРЕЙД» підтверджується: договором поставки № P21.09.171 від 19.08.2021; додатковою угодою № 1 від 20.08.2021 до договору поставки № Р21.09.171 від 19.08.2021; додатковою угодою № 2 від 06.09.2021 до договору поставки № P21.09.171 від 19.08.2021; рахунком на оплату № 50 від 28.08.2021; видатковою накладною № 53 від 28.08.2021; товарно-транспортною накладною № 490392 від 27.08.2021; товарно-транспортною накладною № 490376 від 27.08.2021; лабораторним аналізом пшениці від 03.09.2021 (зразок № 17(4); платіжним дорученням № 5343 від 30.08.2021; платіжним дорученням № 5448 від 06.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 06.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 30.08.2021; рахунком на оплату № 51 від 28.08.2021; видатковою накладною № 54 від 28.08.2021; товарно-транспортною накладною № 490394 від 27.08.2021; товарно-транспортною накладною № 490393 від 27.08.2021; лабораторним аналізом пшениці від 03.09.2021 (зразок № 5); платіжним дорученням № 5639 від 16.09.2021; платіжним дорученням № 5342 від 30.08.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 16.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 30.08.2021; рахунком на оплату № 53 від 01.09.2021; видатковою накладною № 56 від 01.09.2021; товарно-транспортною накладною № 490397 від 31.08.2021; платіжним дорученням № 5539 від 13.09.2021; платіжним дорученням № 5370 від 02.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 02.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 13.09.2021; рахунком на оплату № 54 від 03.09.2021; видатковою накладною № 57 від 03.09.2021; товарно-транспортною накладною № 490386 від 02.09.2021; товарно-транспортною накладною № 490400 від 02.09.2021; платіжним дорученням № 5901 від 28.09.2021; платіжним дорученням № 5468 від 07.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 07.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 28.09.2021; рахунком на оплату № 55 від 03.09.2021; видатковою накладною № 58 від 03.09.2021; товарно-транспортною накладною № 490388 від 02.09.2021; лабораторним аналізом пшениці від 03.09.2021 (зразок № 2); платіжним дорученням № 5467 від 07.09.2021; платіжним дорученням № 5915 від 28.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 07.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 28.09.2021; рахунком на оплату № 56 від 07.09.2021; видатковою накладною № 59 від 07.09.2021; товарно-транспортною накладною № 896620 від 06.09.2021; платіжним дорученням № 5899 від 28.09.2021; платіжним дорученням № 5488 від 08.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БЁНК» за 08.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 28.09.2021; рахунком на оплату № 57 від 07.09.2021; видатковою накладною № 60 від 07.09.2021; товарно-транспортною накладною № 896618 від 06.09.2021; лабораторним аналізом пшениці від 07.09.2021 (зразок № 3); платіжним дорученням № 5489 від 08.09.2021; платіжним дорученням № 5916 від 28.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 08.09.2021; випискою з банка АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» за 28.09.2021.
Зокрема відповідно до ст. 2 Закону України від 16.07.1999 № 996-ХІУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні первинний документ - документ, який містить відомості господарську операцію та підтверджує її здійснення, господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.
Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.
Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення (ч. 1 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні).
Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов`язкові реквізити: назва документа; дату і місце складання; назва підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що мають можливість ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Підпунктом 2.15 п. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за № 168/704, визначено, що первинні документи підлягають обов`язковій перевірці працівниками, які ведуть бухгалтерський облік, за формою і змістом, тобто перевіряється наявність у документі обов`язкових реквізитів та відповідність господарської операції діючому законодавству, логічна ув`язка окремих показників.
На думку суду договори поставки № Р21.09.076 від 30.08.2021, № Р21.08.333 від 03.08.2021, № P21.09.171 від 19.08.2021, № Р21.09.282 від 06.09.2021 підтверджують виникнення у вищевказаних контрагентів зобов`язання щодо поставки пшениці позивачу, а у позивача обов`язку оплатити поставлену пшеницю.
Рахунки, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, складені сторонами на виконання договорів поставки та надані позивачем при перевірці відповідачу і долучені до цієї позовної заяви є первинними документами, які складені для бухгалтерського обліку господарських операцій.
Також реальність оплати за поставку пшениці підтверджується платіжними дорученнями тa виписками з банку, які надані позивачем.
У тому числі, реальність поставки пшениці підтверджується лабораторні аналізи пшениці, які були проведені позивачем по факту отримання пшениці від контрагентів.
Крім того, наявність пшениці у ТОВ «БК «Рошен» контролючий орган мав можливість перевірити при проведенні перевірки.
Крім того, слід звернути увагу, що відповідно до п. 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.02.1998 за № 128/2568, товарно-транспортна накладна - це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу.
У постанові від 12.06.2018 № 826/11879/13-а суд дійшов висновку, що наявність транспортних документів на перевезення товарно - матеріальних цінностей за наслідками формування бази оподаткування податком на прибуток та на додану вартість не є визначальними при оподаткуванні операцій за договором поставки, вони є обов`язковими при оподаткуванні операцій за договорами саме перевезення. Крім того, товарно-транспортні накладні є доказом факту перевезення (переміщення) товару, натомість факт передання товару та, відповідно, набуття права власності на нього має підтверджуватись видатковою накладною.
Слід звернути увагу, що податковий орган не заперечує правильністі та повноту оформлення наданих позивачем первинних документів, які складалися ТОВ «БК «Рошен» та ТОВ «Сампл Агро», ФГ «Слобожанські угіддя», ТОВ «Еенс Трейд», ФГ «Зерно-Ташлик», а в ході перевірки Головним управлінням ДПС у Київській області не встановлено та не виявлено достовірних доказів, які би свідчили про намір ТОВ «БК «Рошен» отримати за вказаними договорами поставки іншого результату, ніж отримання товару та подальшого його використання для отримання прибутку.
Відповідачем також не було наведено доказів того, що на момент проведення господарських операцій контрагенти ТОВ «БК «Рошен» були фіктивними підприємствами; вчиняли порушення в сфері оподаткування, документували безтоварні операції з метою формування фіктивного податкового кредиту для інших суб?єктів господарювання, та укладали нікчемні правочини, які завідомо порушують публічний порядок та суперечать інтересам держави і суспільства.
Також матеріали перевірки не мають підтвердження наявності суттевих порушень форми чи змісту первинних документів наданих ТОВ «БК «Рошен». Зазначене дає підстави для висновку про реальність господарських операцій між ТОВ «БК «Рошен» та ТОВ «Сампл Агро», ФГ «Слобожанські угіддя», ТОВ «Еенс Трейд», ФГ «Зерно-Ташлик».
Водночас у податковому обліку понесені витрати на придбання товарів/послуг та доходи від реалізації товарів/послуг мають бути підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, які містять відомості про господарську операцію, підтверджують її фактичне здійснення. До первинних документів бухгалтерського обліку, що підтверджують показники, відображені платником податків у податковій звітності, належать усі документи в їх сукупності, складені щодо господарської операції, які за змістом відповідають вимогам закону та які відображають реальні господарські операції.
Аналогічна правова позиція міститься у постанові Верховного Суду від 04.11.2020 справа № 910/9739/19 від 28.08.2020 у справі № 922/2081/19, від 20.07.2020 y справі № 916/922/19.
Нведене свідчить про те, що господарські операції для визначення витрат та податкового кредиту мають бути фактично здійсненими та підтвердженими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податку.
У той же час, сама собою наявність або відсутність окремих документів, а також недоліки в їх оформленні не можуть бути підставою для висновку про відсутність господарських операцій та відмови у формуванні витрат чи податкового кредиту, якщо з інших даних вбачаються зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі платника у зв`язку з його господарською діяльністю.
Аналогічна правова позиція знайшла своє відображення у постанові Верховного Суду від 07.04.2021 y справі № 808/3782/14.
Крім того, податківцями не спростовано факти постачання вказаними контрагентами пшениці, не надало доказів про недостовірність або суперечливість первинних документів за відповідними поставками, не довело недобросовісність ТОВ «БК «Рошен» як платника податку, що має право на податковий кредит, не довело відсутність у контрагентів ресурсів та майна, необхідних для поставки пшениці.
В обґрунтування нереальності здійсненні господарських операцій між позивачем та його контрагентами, податковий орган посилається на відсутність інформації щодо наявності у них основних фондів для виконання визначених договорами обов`язків та зазначає про відсутність у контрагентів трудових ресурсів, виробничого обладнання, складських приміщень та інше. Також в акті перевірки податковий орган посилається на невідповідність придбаного контрагентами товариства товару з реалізованим Товариству товару, з чого робить висновок про те, що по операціям з постачання товарів лише оформлялись окремі первинні документи з метою створення зовнішніх ознак фактичного здійснення операцій та правомірності формування сум податкового кредиту, наслідком чого є отримання по ланцюгу постачання необґрунтованої податкової вигоди у вигляді сум податкового кредиту з податку на додану вартість.
На думку суду, такі твердження відповідача ґрунтуються на припущеннях та недоведених, з огляду на наступне.
Так, порушення позивачем норм податкового законодавства базується на інформації лише одержаних з власних інформаційних систем податкового органу, що не оформлена рішенням суб`єкта владних повноважень і не є юридичним фактом, утворює лише привід і підстави для перевірки такої інформації, може породжувати певні сумніви щодо законності господарських операцій платника податків, однак не є беззаперечним доказом того факту, що в дійсності фінансово-господарські операції не відбулись.
Крім того, відсутність у контрагентів товариства трудових ресурсів та виробничих потужностей для самостійного виконання договірних зобов`язань, не свідчить про неможливість виконати відповідну поставку та не є підставою для виключення з податкового обліку, саме з цих мотивів, витрат на оплату цих товарів (робіт, послуг), у тому числі по податку на додану вартість, адже податковий контроль не призначений перевіряти економічну доцільність рішень, що приймаються суб`єктами господарювання, які у сфері господарської діяльності наділені самостійністю при виборі контрагентів, вирішенні питання щодо необхідності залучення третіх осіб до виконання своїх господарських зобов`язань тощо.
Водночас, чинне податкове законодавство не ставить у залежність позивача на формування податкового кредиту з податку на додану вартість від податкового обліку (стану) інших осіб і фактичної сплати контрагентами податку до бюджету, та наявність у штаті підприємства працюючих осіб. Контрагенти мають право залучати на надання послуг/виконання робіт інших осіб не лише шляхом укладання трудових договорів. Питання податкового кредиту поширюється тільки на окремо взятого платника податків і не ставить цей факт у залежність від діяльності контрагентів, розрахунку з бюджетом третіх осіб та наявність залучених за трудовим договором працівників контрагентів.
Разом з цим, суд враховує, що відповідачем жодних належних та допустимих доказів щодо відсутності підстав для включення сум з придбання наведених товарів до податкового кредиту та завищення суми від`ємного значення до суду надано не було.
Також судом враховано і правосуб`єктність сторін на час укладення спірних правочинів, зокрема, контрагенти позивача на момент укладення договору та оформлення первинних документів, як і позивач, були належними учасниками цивільних та господарських правовідносин та були платниками податку на додану вартість.
Аналогічна позиція містить в рішеннях Верховного Суду від 27.02.2018 у справі № К/9901/1391/17 та від 07.02.2018 у справі № К/9901/3360/17.
Дослідивши первинні документи, якими позивач та його контрагенти супроводжували виконання договорів на надання вказаних послуг документально, господарські операції є економічно виправданими та відповідають основним видам господарської діяльності позивача.
У справі Стіл та інші проти Сполученого Королівства поняття «закон» та «законність» розглядаються в контексті не тільки ст. 10, а й ст. 5 «Право на свободу та особисту недоторканність» Конвенції. ЄСПЛ вказує, що вимога пункту 2 ст. 10 Конвенції про те, що обмеження здійснення свободи вираження поглядів, яке має бути встановлене законом, є рівнозначною вимозі, передбаченій у п. 1 ст. 5 Конвенції про те, що будь-яке позбавлення свободи має бути законним. ЄСПЛ наголошує: Конвенція вимагає, щоб усе право, чи то писане, чи неписане, було достатньо чітким, щоб дозволити громадянинові, якщо виникне потреба - з належною порадою, передбачати певною мірою за певних обставин наслідки, які може спричинити певна дія. Вислови «законний» та «згідно з процедурою, встановленою законом», у п. 1 ст. 5 зумовлюють не лише повне дотримання основних процесуальних норм внутрішньодержавного права, а й те, що будь-яке позбавлення свободи відповідає меті ст. 5 і не є свавільним.
На думку суду, відповідність господарської операції діловій меті, про що може свідчити і економічна обґрунтованість витрат на її здійснення, є необхідною умовою для реалізації платником податків права на отримання податкових преференцій, оскільки їх встановлення законодавцем має на меті стимулювання ділової активності учасників торгівельного обороту, що, у свою чергу, передбачає здійснення господарських операцій, що є об`єктом оподаткування, з метою досягнення економічного ефекту (ділової мети), а не тільки з метою отримання податкової вигоди. Відсутність економічної доцільності господарських операцій, окрім як здійснення їх з метою отримання податкової вигоди у вигляді витрат та/або податкового кредиту, є підставою для зменшення в податковому обліку платника податків сум витрат та/або податкового кредиту.
Завідома для платника податків відсутність розумної економічної причини щодо певних витрат при здійсненні господарської операції, як правило, виключає підстави для збільшення у податковому обліку витрат та/або податкового кредиту, оскільки таке у більшості своїй свідчить про відсутність ділової мети у такої господарської операції як притаманної риси господарської діяльності.
Таким чином, право на формування податкових вигод виникає у платника податків за наявності сукупності обставин та підстав, однією із яких є ділова мета.
Аналогічна правова позиція міститься в постанові Верховного Суду від 02.10.2018 у справі № 822/844/16.
Водночас, ч. 1 ст. 5 КАС України встановлено, що адміністративне судочинство здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу та міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Так, згідно з ст. 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Законом України № 475/97-ВР від 17.07.1997 (далі - Конвенція) кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права. Проте попередні положення жодним чином не обмежують право держави вводити в дію такі закони, які вона вважає за необхідне, щоб здійснювати контроль за користуванням майном відповідно до загальних інтересів або для забезпечення сплати податків чи інших зборів або штрафів.
Дану справу суд вирішує, як справу майнового характеру, на підставі рішення Європейського суду з прав людини від 14.10.2010 у справі «Щокін проти України» зі змісту якого вбачається, що збільшення податковим органом зобов`язань особи з податку є втручанням до його майнових прав.
Отже, за практикою Європейського суду з прав людини вимога про визнання протиправним рішення суб`єкта владних повноважень, яке впливає на склад майна позивача, у тому числі шляхом безпідставного стягнення податків, зборів, штрафних санкцій тощо, є майновою.
У зв`язку з викладеним, протиправне винесення податковим органом спірного податкового повідомлення - рішення становить втручання у мирне володіння майном суб`єкта господарювання, що порушує ст. 1 Першого протоколу до Конвенції.
Розглядаючи справу «Інтерспав» проти України про порушення ст. 1 Першого протоколу до Конвенції, Європейський суд з прав людини висловив свою думку, яка полягає в наступному: «коли державні органи володіють будь-якою інформацією про зловживання у системі відшкодування податку на додану вартість, що здійснюються конкретною кампанією, вони можуть вжити відповідних заходів з метою запобігання або усунення таких зловживань. Суд, однак, не може прийняти зауваження Уряду щодо загальної практики з відшкодування податку на додану вартість за відсутності будь-яких ознак, які б вказували на те, що заявник був безпосередньо залучений до таких зловживань».
У рішенні від 22.01.2009 у справі «Булвес» АД проти Болгарії» Європейський суд з прав людини, зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов`язань зі сплати податку і в результаті сплачувати податок на додану вартість другий раз, а також сплачувати пеню. На думку суду, такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту права власності.
За таких обставин, покупець, в даному вигляді позивач не може нести відповідальність за можливе порушення податкового законодавства ТОВ «Сампл Агро», ФГ «Слобожанські угіддя», ТОВ «Еенс Трейд», ФГ «Зерно-Ташлик», за умови необізнаності першим щодо таких порушень.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
У відповідності до ч. 2 ст. 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Суд вважає, що відповідач як суб`єкти владних повноважень не довів суду правомірність прийнятого податкового повідомлення рішення від 26.01.2022 № 0026060705.
Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи, що позивачем при подані даного адміністративного позову було сплачено судовий збір у розмірі 19 116,30 грн (платіжне доручення від 16.08.2022 № 2), суд вважає за необхідне стягнути та повернути позивачу.
Керуючись ст.ст. 9, 14, 73 - 78, 90, 139, 143, 242- 246, 250, 255 КАС України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління Державної податкової служби у Київській області від 26.01.2022 № 0026060705.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Бісквітний Комплекс «Рошен» (код ЄДРПОУ 34717491) судові витрати у сумі 19116 (дев`ятнадцять тисяч сто шістнадцять) грн 30 коп за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління Державної податкової служби у Київській області (код ЄДРПОУ 44096797).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Головенко О.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2023 |
Оприлюднено | 20.11.2023 |
Номер документу | 114996668 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Головенко О.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні