Справа № 175/8032/23
Провадження № 1-кс/175/1961/23
УХВАЛА
іменем України
"15" листопада 2023 р. смт. Слобожанське
Слідчий суддя Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , в рамках кримінального провадження №62022050010001452 від 09.05.2023 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5ст.426-1,ч.3ст.201-2КК України,розглянувши увідкритому судовомузасіданні клопотанняслідчого Третьогослідчого відділу(здислокацією ум.Маріуполі)Територіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого умісті Краматорську ОСОБА_3 , погоджене прокурором Донецької спеціалізованої прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів, -
В С Т А Н О В И В:
Слідчий ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до документів, що стали підставою для реєстрації наступних транспортних засобів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Клопотання обґрунтовується тим, що До ТУ ДБР, розташованого умісті Краматорську надійшла заява ОСОБА_5 щодо притягнення до кримінальної відповідальності військових службових осіб військової частини, яка дислокується на території Донецької області, які вчиняють дії, що явно виходять за межі наданих цим особам прав чи повноважень, а саме здійснюють реалізацію майна, яке ввезене на митну територію України як гуманітарна допомога для потреб ІНФОРМАЦІЯ_2 .
У ходідосудового розслідуваннявстановлено,що службовіособи батальйонуохорони 1322-їартилерійської базивійськової частини НОМЕР_1 командира роти ОСОБА_6 , солдат ОСОБА_7 , які за попередньою змовою з невстановленими службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 , з невстановленими розпорядниками Благодійних організації « ІНФОРМАЦІЯ_4 », « ІНФОРМАЦІЯ_5 », БФ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (далі-Фонди) їх представниками ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , з співучасником-перевізником автомобілів ОСОБА_10 розробили та впровадили в дію злочинну схему, щодо ввезення з-за кордону та реалізацію на території України, автомобілів задекларованих як гуманітарна допомога, з метою отримання прибутку.
Своїми діями порушують Закон України «Про гуманітарну допомогу», Постанову КМУ від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», Постанову КМУ від 30.09.2009 №1032 «Про затвердження Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку транспортних засобів Збройних Сил України».
Так, військовослужбовець ОСОБА_7 разом з вищезазначеними особами, в період з 08.02.2023 по даний час використовуючи інтернет-ресурси «ОЛХ», «АвтоРІА», «РСТ» реалізували біля 30 автомобілів, які ввезені на територію України за листами Фондів, як гуманітарну допомогу.
Отже, військовослужбовець ОСОБА_7 , під прикриттям командира роти ОСОБА_11 , в зговорі з представниками ОСОБА_12 ОСОБА_9 , перевізником- ОСОБА_10 з метою отримання прибутку від реалізації гуманітарних автомобілів, здійснюють пошук покупців автомобілів шляхом надання оголошень на інтернет-ресурси «ОЛХ», «АвтоРІА», «РСТ», щодо реалізації автомобілів в «Зоні ООС ввезених під «волонтерку» з розміщенням фотографій автомобілів та ціни яка сягає від 5000 до 7000 доларів США за автомобіль. При знаходженні покупця ОСОБА_7 отримує від нього копію військового квитка, паспорта та ідентифікаційного номеру, для подальшого оформлення довіреності від імені одного із Фондів на право керування автомобілем.
Для купівлі автомобілів ОСОБА_7 залучає співучасника-перевізника ОСОБА_10 який здійснює підбір автомобілів за кордоном, їх купівлю та перевезення на двомісному тралі на територію України.
У свою чергу ОСОБА_7 з метою забезпечення ввезення ОСОБА_10 автомобілів, через митний пункт пропуску під «нульове» розмитнення, як гуманітарну допомогу звертається до ОСОБА_8 з метою виготовлення від імені Фондів супровідних документів на автомобіль (листа від імені Фонду з проханням щодо пропуску через митний контроль автомобілів, декларації про визнання автомобілів гуманітарним товаром).
Далі ОСОБА_8 звертається з даним проханням до співучасника злочинної схеми, реального розпорядника документами Фондів ОСОБА_9 який здійснює свою діяльність в м. Києві. При цьому передає дані перевізника- ОСОБА_13 , для подальшого оформлення на його ім`я листа від імені Фонду з проханням щодо пропуску через митний контроль автомобілів та подальшої постановки їх на тимчасовий облік в ІНФОРМАЦІЯ_7 .
Крім того, невстановлені особи виготовляють листи від імені Фондів, та розпорядник - ОСОБА_9 надсилає їх з Києва « ІНФОРМАЦІЯ_8 » виконавцю ОСОБА_8 в м. Малин, Житомирської області. Уподальшому ОСОБА_8 отримує на «Новій пошті» дані листи від Фонду та передає перевізнику- ОСОБА_10 який при перевезенні автомобілів через митний пункт пропуску на підставі листів Фонду складає «Декларації про визнання автомобілів гуманітарною допомогою», яку надає митнику в пункті митного пропуску та без розмитнення ввозе автомобілі, як гуманітарну допомогу на територію України. Після перетину пункту пропуску ОСОБА_10 передає ОСОБА_8 «Декларації про визнання автомобілів гуманітарною допомогою» з відтиском печатки митника у свою чергу ОСОБА_8 передає зазначені Декларації розпоряднику ІНФОРМАЦІЯ_9 - ОСОБА_9 в м. Київ, для реєстрації автомобілів в ТСЦ.
Розпорядник Фонду- ОСОБА_9 перебуваючи в ІНФОРМАЦІЯ_10 , на підставі отриманої від ОСОБА_8 «Декларації про визнання автомобілів гуманітарною допомогою», листа Фонду, реєструє автомобілі на тимчасовий облік, кінцевим бенефіціарнимвласником якого визначено Фонд. В подальшому ОСОБА_9 отримавши з ТСЦ тимчасові талони, номерні знаки з українською реєстрацією на автомобілі, виготовляє пакет документів на покупця: (довіреність від імені Фонду на право користування, тимчасовий талон (далі- пакет документів) та надсилає їх « ІНФОРМАЦІЯ_8 » ОСОБА_8 , або ОСОБА_7 .
В подальшому ОСОБА_8 передає пакет документів та державні номерні знаки на автомобілі ОСОБА_7 , який продає автомобілі через інтернет-ресурс «ОЛХ» покупцям-військовослужбовцям та передає їм номерні знаки з пакетом документів від Фонду, при цьому вводить останніх в оману, повідомляючи, що відповідно до Закону, після закінчення військового стану автомобіль можна буде переоформити у свою власність, що не відповідає дійсності.
Станом на20.09.2023року наплатформі онлайн-оголошень «ОЛХ»за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_11 розташовано сторінку з інтернет оголошеннями на які ОСОБА_7 здійснює реалізацію двох транспортних засобів, а саме: «Hyundai Santa Fe» JТН641 вартістю 6500 дол. США та «Nissan XTrail» днз. НОМЕР_2 вартістю 5100 дол. США та бере завдаток за виготовлення документів від імені фонду в сумі 8000 грн. (4000 за один автомобіль).
Проте в розмові з заявником повідомляє останньому, що здійснює продаж «волонтерки»- автомобілів «Hyundai Santa Fe» НОМЕР_3 вартістю 7000 дол. США та «Nissan XTrail» днз. НОМЕР_2 вартістю 4800 дол. США. Загальною вартістю 11800 доларів США. Дані автомобілі ввезені на територію України за листами БО « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ).
Так, відповідно до Указу Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України в Україні з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року введено воєнний стан, який неодноразово продовжувався та діє по теперішній час.
Відповідно до вимог п. 2 ст. 12 Закону України «Про гуманітарну допомогу» передбачена відповідальність за порушення законодавства про гуманітарну допомогу, а саме: використання гуманітарної допомоги з метою отримання прибутку тягне за собою кримінальну або адміністративну відповідальність та п. 5 ст. 8 цього Закону товари (предмети), що ввозяться як гуманітарна допомога, підлягають безкоштовному декларуванню митними органами, з обов`язковим проставленням у вантажних митних деклараціях клейма «Гуманітарна допомога. Продаж заборонено», завіреного печаткою митника.
Також відповідно до п.п.6 п.1 Постанови КМУ від 01.03.2022 № 174, зазначені товари підлягають взяттю в установленому порядку на облік в Збройних Силах, правоохоронних органах, інших військових формуваннях…).
У періоддії воєнногостану усолдата ОСОБА_7 , який за попередньою змовою з ОСОБА_8 , виник злочинний умисел, спрямований на отримання прибутку, шляхом продажу ввезених на територію України як гуманітарної допомоги автомобілів, тобто діючи умисно з корисливих мотивів, з метою особистого незаконного збагачення, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, в порушення вимог ст.ст. 3, 12 Закону України «Про гуманітарну допомогу» та Постанови КМУ № 174 від 01.03.2022 здійснили реалізацію що найменш 30 транспортних засобів.
Слідчий надав до суду заяву про слухання клопотання без його участі у якій просив задовольнити клопотання.
Згідно ст. 163 ч. 2 КПК клопотання розглядається слідчим суддею без виклику особи у володінні якої знаходяться речі чи документи.
Відповідно до ч.1 ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч.5, 6 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбаченихчастиною п`ятоюцієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Доступ особи до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, здійснюється в порядку, визначеному законом.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя прийшов до висновку про те, що орган досудового розслідування довів наявність достатніх підстав вважати, що надання тимчасового доступу до копії документів завірених належним чином з можливістю вилучити їх, а саме: документи, що стали підставою для реєстрації наступних транспортних засобів VIN коди: 1) НОМЕР_5 ; 2) НОМЕР_6 ; 3) НОМЕР_5 ; 4) НОМЕР_6 ; 5) НОМЕР_5 ; 6) НОМЕР_6 ; 7) НОМЕР_5 ; 8) НОМЕР_6 ; 9) НОМЕР_5 ; 10) НОМЕР_6 ; 11) НОМЕР_7 ; 12) НОМЕР_8 ; 13) НОМЕР_5 ; 14) НОМЕР_6 ; 15) НОМЕР_9 ; 16) НОМЕР_10 ; 17) НОМЕР_7 ; 18) НОМЕР_8 ; 19) НОМЕР_11 ;20) НОМЕР_12 ;21) НОМЕР_11 ; 22) НОМЕР_12 ; 23) НОМЕР_8 ; 24) НОМЕР_13 ; 25) НОМЕР_7 ; 26) НОМЕР_8 ; 27) НОМЕР_7 ; 28) НОМЕР_8 у тому числі: Листи Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ), Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ); Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою щодо вищевказаних транспортних засобів; квитанції про сплату послуг, накази про призначення відповідальних осіб/довіренності відповідальних особ на отримання відповідної послуги; Іноземне свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу/документ, що підтверджує правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення транспортного засобу; квитанції про сплату збору на обов`язкове державне пенсійне страхування (у разі реєстрації нового легкового автомобіля), документ, що посвідчує відповідальну особу (паспорт); документи, що підтверджує відповідність конструкції і технічного стану даної марки (моделі) транспортного засобу, обов`язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України (сертифікат відповідності або свідоцтво про визнання іноземного сертифіката); висновки/відомості про експертне дослідження транспортних засобів, що вносяться до електронного реєстру працівниками експертної служби МВС (не є обов`язковим, крім випадків першої реєстрації вживаного ввезеного з-за кордону транспортного засобу), перелік державних номерних знаків які видані на зазначені транспортні засоби, які зберігаються та перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_15 ) розташованого за адресою: АДРЕСА_1 .
На підставі викладеного, клопотання є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 131, 132, 159-166, 309 КПК України, суд, -
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчогоТретього слідчоговідділу (здислокацією ум.Маріуполі)Територіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого умісті Краматорську ОСОБА_3 , погоджене прокурором Донецької спеціалізованої прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.
Надати слідчому Третьогослідчого відділу(здислокацією ум.Маріуполі)Територіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого умісті Краматорську ОСОБА_3 у, слідчим слідчої групи у кримінальному провадженні № 62022050010001452 від 09.05.2023 слідчимТретього слідчоговідділу (здислокацією ум.Маріуполі)Територіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого умісті Краматорську ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 дозвіл на тимчасовий доступ до документів, що стали підставою для реєстрації наступних транспортних засобів VIN коди: 1) НОМЕР_5 ; 2) НОМЕР_6 ; 3) НОМЕР_5 ; 4) НОМЕР_6 ; 5) НОМЕР_5 ; 6) НОМЕР_6 ; 7) НОМЕР_5 ; 8) НОМЕР_6 ; 9) НОМЕР_5 ; 10) НОМЕР_6 ; 11) НОМЕР_7 ; 12) НОМЕР_8 ; 13) НОМЕР_5 ; 14) НОМЕР_6 ; 15) НОМЕР_9 ;16) НОМЕР_10 ;17) НОМЕР_7 ; 18) НОМЕР_8 ;19) НОМЕР_11 ;20) НОМЕР_12 ;21) НОМЕР_11 ; 22) НОМЕР_12 ; 23) НОМЕР_8 ; 24) НОМЕР_13 ; 25) НОМЕР_7 ; 26) НОМЕР_8 ; 27) НОМЕР_7 ; 28) НОМЕР_8 у тому числі: Листи Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ), Благодійного фонду « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ); Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою щодо вищевказаних транспортних засобів; квитанції про сплату послуг, накази про призначення відповідальних осіб/довіренності відповідальних особ на отримання відповідної послуги; Іноземне свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу/документ, що підтверджує правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення транспортного засобу; квитанції про сплату збору на обов`язкове державне пенсійне страхування (у разі реєстрації нового легкового автомобіля), документ, що посвідчує відповідальну особу (паспорт); документи, що підтверджує відповідність конструкції і технічного стану даної марки (моделі) транспортного засобу, обов`язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України (сертифікат відповідності або свідоцтво про визнання іноземного сертифіката); висновки/відомості про експертне дослідження транспортних засобів, що вносяться до електронного реєстру працівниками експертної служби МВС (не є обов`язковим, крім випадків першої реєстрації вживаного ввезеного з-за кордону транспортного засобу), перелік державних номерних знаків які видані на зазначені транспортні засоби, які зберігаються та перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_15 ) розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю вилучення належним чином завірених їх копій.
Строк дії ухвали два місяці з дня її постановлення.
Згідно ч. 1 ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів
Відповідно до ч. 3 ст. 309 КПК України ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2023 |
Оприлюднено | 29.04.2024 |
Номер документу | 115012767 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Білоусова О. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Білоусова О. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Білоусова О. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Білоусова О. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Білоусова О. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Білоусова О. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Білоусова О. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Білоусова О. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Білоусова О. М.
Кримінальне
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Білоусова О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні